abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 januari 2017 @ 22:37:56 #76
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168430223
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:08 schreef viseenoptie het volgende:

[..]


2e hands banden......... verkeerde budgetkeuzes
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
pi_168430386
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.
.
pi_168430458
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Kan wel, maar ga dan wel voor een goed merk en check de DOT-code (leeftijd) en of ze uiteraard geen rare slijtage of plekken hebben.
  woensdag 25 januari 2017 @ 22:45:44 #79
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168430562
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 25 januari 2017 12:53 schreef YoshiBignose het volgende:[/
een slipcursusje doen, is interessant en je leert wat je in dit soort situaties moet doen.
Had ik altijd al gewild..)) maar ik heb nu een echte cursus gedaan, ik denk dat ik nu meer (af)geleerd heb dan bij een slipcursus
pi_168434627
quote:
99s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:45 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Had ik altijd al gewild..)) maar ik heb nu een echte cursus gedaan, ik denk dat ik nu meer (af)geleerd heb dan bij een slipcursus
Ik denk het niet. Anders had je wel geweten wat er mis was gegaan!

Wat bedoel je trouwens met een 'echte cursus' :?
Een slipcursus is geen echte cursus ofzo?
  donderdag 26 januari 2017 @ 09:02:47 #81
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_168435061
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 14:56 schreef Palomar het volgende:
Heb niet alles gelezen, maar alleen dat het om een Fiat Punto gaat. Ik heb ooit hetzelfde gehad als de TS met een Fiat Punto uit 1997 oid.
Ik heb ook eens hetzelfde gehad, met een Fiat Palio Station (~2000, redelijk nieuwe huurauto). Ik dook met iets te veel snelheid de afrit op, en de combinatie van snelheid en bocht deed de auto bijna stuiteren: de grip was weg, ik had haast geen controle meer. Ik heb m toen maar het rechtop kunnen houden.

Ik heb overigens nooit gekeken waarom dit gebeurde, want huurauto. Sowieso waren die Palio's eigenlijk gebouwd voor de Zuid-Amerikaanse markt en daarom erg slap afgeveerd.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_168435199
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:41 schreef Fer het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.
Filipov
Facts don't care about your feelings
pi_168436672
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:41 schreef Fer het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.
Jep, mijn vriendin d'r Starlet ook. Die waren nu op dus ik wilde perse dat ze merkbanden nam. De bandenboer zei nog: dure bandjes zeg! Eeeh ik wil gewoon dat m'n vriendin veilig naar d'r werk kan rijden. En met 13" is het verschil niet heel groot.. Nu Continentals er op.
pi_168437962
Geef haar dan een auto met een kreukelzone en geen Starlet :')
Facts don't care about your feelings
pi_168438197
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2017 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Achteras zal wel loszitten..
Is dat niet inmiddels de vooras geworden?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168438214
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 21:01 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Met pling chong banden zeker?
Dit. Ik acht de kans hierop groot.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168438220
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Geef haar dan een auto met een kreukelzone en geen Starlet :')
Ik heb haar geen auto gegeven. Ze heeft in 3 jaar tijd denk ik 5000km gereden. Sindskort gaat ze naar haar tijdelijke baan met de auto. Ik heb gezegd: of koop een andere of investeer wat in deze. Zij prijst de betrouwbaarheid en dat 'ie lekker ongecompliceerd is. Bovendien wilt ze niet te veel wegenbelasting betalen en staat 'ie in het centrum van de stad (geregeld een kras/deukje er bij door vriendelijke mede parkeerders). Maar blij dat jij beter op de hoogte bent van de situatie 😉
pi_168438233
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 20:13 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

..zou wel een punt kunnen zijn. De (goedkope) banden zitten er al 3 jaar op. Vorig jaar zijn de achterbanden vervangen, wel tweedehandese banden met genoeg profiel op en ook van een ander merk.
Dit is dus de eerste winter met de ' nieuwe' achterbanden
Doe jezelf en anderen een plezier en onderhoud je auto goed, of stop met autorijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eleiko op 26-01-2017 12:44:54 ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168438244
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Geef haar dan een auto met een kreukelzone en geen Starlet :')
Waarom moet hij haar een auto geven?
Die kan ze prima zelf kopen. Het is geen 1958 meer.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168438264
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Een band is meer dan het (resterende) profiel.
In elke bandentest komen die Chineze plong ching banden er baggerslecht uit.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168438269
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Anders had je wel geweten wat er mis was gegaan!

Wat bedoel je trouwens met een 'echte cursus' :?
Een slipcursus is geen echte cursus ofzo?
Hij bedoelde zijn slippartij op de openbare weg.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168438276
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik heb haar geen auto gegeven. Ze heeft in 3 jaar tijd denk ik 5000km gereden. Sindskort gaat ze naar haar tijdelijke baan met de auto. Ik heb gezegd: of koop een andere of investeer wat in deze. Zij prijst de betrouwbaarheid en dat 'ie lekker ongecompliceerd is. Bovendien wilt ze niet te veel wegenbelasting betalen en staat 'ie in het centrum van de stad (geregeld een kras/deukje er bij door vriendelijke mede parkeerders). Maar blij dat jij beter op de hoogte bent van de situatie 😉
Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.
Facts don't care about your feelings
pi_168438616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.
1e generatie Yaris is al vele malen veiliger inderdaad. En ook ongecompliceerd en betrouwbaar.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168438842
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 19:35 schreef pechvogel-010 het volgende:
Vanmiddag bij Schiphol de A4 opgegaan richting Den Haag pal naast Schiphol. Op een gegeven moment merkte ik dat ik net iets te hard reed tijdens de eerste bocht naar links (rond de 70 schat ik).
Iets te hard..

Advies snelheid 30, jij rijdt meer dan het dubbele.
Wat had je dan voor uitkomst verwacht.

Maar kon je daarna wel doorrijden of moest je worden weggesleept?

Zelf wel eens een citroen saxo uit de bocht laten vliegen, ook met 70 door een bocht met een adviessnelheid van 50 (deed ik vaak genoeg in die bocht) maar toen lag er ijzel. Auto is daarna nog nagekeken maar technisch was er niks mee aan de hand. Gewoon bad luck.

en een keer een alto achterstevoren op een afrit weten te zetten maar met 140 door een bocht in de regen met een alto is niet het meest slimme wat je kan doen :+ Dat was 100% mijn schuld.

Goede banden maken overigens echt een wéreld van verschil. Bespaar daar nou gewoon niet op!

[ Bericht 8% gewijzigd door Metro2005 op 26-01-2017 13:02:19 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_168438846
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.
Zij rijdt vooral door de polder, dus niet harder dan 80km/h inderdaad. Met d'r oude bandjes gleed ze aardig door in de bochten, ook in de stad. Nu niet meer. Zij voelt zich veiliger. Zoals ik al zei: ze heeft de auto al 3 jaar, toen waren de Starlets binnen haar budget, de Yarisjes of andere nieuwere auto's niet. En zoals ik ook dat al zei: ze reed heel weinig toen ze de auto kocht. Auto's met een betere kreukelzone zijn vaak nieuwer en/of zwaarder. De auto boeit haar, buiten vervoersmiddel, totaal niet dus hoe goedkoper de lasten hoe beter.
Maar je hebt wel gelijk. Je zult er in een Yaris een stuk beter uitzien als er een vrachtwagen frontaal op je rijdt dan in een Starlet :7 Maw: er is altijd wel iets beters te krijgen. Als ik Yaris had gezegd had jij Corolla gezegd. Als ik Corolla had gezegd had jij Avensis gezegd. Als ik Avensis had gezegd had jij legertank gezegd, etc. ;)

Sjees!

Edit: ik vind het wel lief van je dat de veiligheid van mijn vriendin jou zo aan het hart gaat. Kusjes *;
pi_168439015
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zij rijdt vooral door de polder, dus niet harder dan 80km/h inderdaad. Met d'r oude bandjes gleed ze aardig door in de bochten, ook in de stad. Nu niet meer. Zij voelt zich veiliger. Zoals ik al zei: ze heeft de auto al 3 jaar, toen waren de Starlets binnen haar budget, de Yarisjes of andere nieuwere auto's niet. En zoals ik ook dat al zei: ze reed heel weinig toen ze de auto kocht. Auto's met een betere kreukelzone zijn vaak nieuwer en/of zwaarder. De auto boeit haar, buiten vervoersmiddel, totaal niet dus hoe goedkoper de lasten hoe beter.
Maar je hebt wel gelijk. Je zult er in een Yaris een stuk beter uitzien als er een vrachtwagen frontaal op je rijdt dan in een Starlet :7 Maw: er is altijd wel iets beters te krijgen. Als ik Yaris had gezegd had jij Corolla gezegd. Als ik Corolla had gezegd had jij Avensis gezegd. Als ik Avensis had gezegd had jij legertank gezegd, etc. ;)

Sjees!

Edit: ik vind het wel lief van je dat de veiligheid van mijn vriendin jou zo aan het hart gaat. Kusjes *;
Mwa, als er een vrachtwagen binnen komt rijden is het enige verschil tussen een starlet en een avensis dat je in de avensis nog een minuutje bloedend en in in helse pijnen beklemd tussen verwrongen staal zit te wachten tot je dood bent terwijl je in de starlet direct dood bent.
In beide gevallen overleef je het waarschijnlijk toch niet. In je binnenspiegel kijken en op tijd wegwezen helpt een stuk beter dan 100 kilo extra staal in je wagen ter versteviging. :P
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_168439124
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:01 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Mwa, als er een vrachtwagen binnen komt rijden is het enige verschil tussen een starlet en een avensis dat je in de avensis nog een minuutje bloedend en in in helse pijnen beklemd tussen verwrongen staal zit te wachten tot je dood bent terwijl je in de starlet direct dood bent.
In beide gevallen overleef je het waarschijnlijk toch niet. In je binnenspiegel kijken en op tijd wegwezen helpt een stuk beter dan 100 kilo extra staal in je wagen ter versteviging. :P
Dat was ook een grapje Metro, daarom juist ;)

Laten we het er op houden dat we graag risico's nemen! :o
pi_168439635
Het interesseert mij weinig als je vriendin sterft, maar aangezien jij de opmerking maakt over veiligheid en goede banden ging ik er vanuit dat het jou wel interesseert. Dan laat je haar niet in één van de onveiligste auto's die nog rondrijden rijden, vooral niet op n-wegen. Ja tegen een vrachtwagen is het in de meeste gevallen wel over, maar er zijn zat andere situaties.

M'n tante reed in een Daihatsu Move, het lijkt een miezerig wrak, maar qua kreukelzone wel vrij goed. Ze stond bij het stoplicht achter een vrachtwagen en de vrachtwagen achter haar remde te laat en ze werd verplet. Uiteindelijk alleen een beetje nekpijn en de auto was gehalveerd. Haar bril lag 10 meter verderop. De chauffeur durfde niet eens te kijken want dacht dat ze morsdood was. Dat is het verschil tussen leven of dood.

De zus van de man van m'n nicht (is daar een naam voor??) op een n-weg per ongeluk de andere helft op gegaan en frontaal geramd. Ze reed ook in een kleine oude swift ofzo, morsdood. Andere auto had niets. Nou speelt massa wel een rol, maar ik zou het gewoon niet riskeren tenzij het financieel echt niet anders kan.
Facts don't care about your feelings
pi_168440226
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Het interesseert mij weinig als je vriendin sterft, maar aangezien jij de opmerking maakt over veiligheid en goede banden ging ik er vanuit dat het jou wel interesseert. Dan laat je haar niet in één van de onveiligste auto's die nog rondrijden rijden, vooral niet op n-wegen. Ja tegen een vrachtwagen is het in de meeste gevallen wel over, maar er zijn zat andere situaties.

M'n tante reed in een Daihatsu Move, het lijkt een miezerig wrak, maar qua kreukelzone wel vrij goed. Ze stond bij het stoplicht achter een vrachtwagen en de vrachtwagen achter haar remde te laat en ze werd verplet. Uiteindelijk alleen een beetje nekpijn en de auto was gehalveerd. Haar bril lag 10 meter verderop. De chauffeur durfde niet eens te kijken want dacht dat ze morsdood was. Dat is het verschil tussen leven of dood.
Er zijn altijd gradaties. Je hebt ALTIJD iets beters. Een Starlet is geen Volvo, in een Move wil je niet dood gevonden worden en is ook geen tank. Goede bandjes maken dus wel het verschil tussen op tijd stil staan of tegen de boom aan, dat snap je toch? Net als dat ABS net dat beetje helpt met het sturen tijdens een noodstop, de gordel en airbag voor de impact, etc. Een kreukelzone is ook iets wat daarin helpt, maar is, zoals hiervoor staat, niet het enige wat belangrijk is. Een Move heeft de wielen van een winkelwagen en is hoog, daar is de Starlet weer beter in, zeker met de Continental bandjes die m'n vriendin heeft :)

quote:
De zus van de man van m'n nicht (is daar een naam voor??) op een n-weg per ongeluk de andere helft op gegaan en frontaal geramd. Ze reed ook in een kleine oude swift ofzo, morsdood. Andere auto had niets. Nou speelt massa wel een rol, maar ik zou het gewoon niet riskeren tenzij het financieel echt niet anders kan.
Als je slim bent blijf je ook op je eigen helft.

Nou ik ben er klaar mee, ik ga even in m'n stokoude bak rondrammen om wat boodschapjes te doen :) Wel op de duurste Michelin bandjes trouwens.
  donderdag 26 januari 2017 @ 13:58:54 #100
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168440540
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Jij bent ook wel een schraper geloof ik he? Hoelang doe je met 4 banden en hoe groot is het prijsverschil tussen nieuwe goede en een gebruikte set banden dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')