geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:08 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
2e hands banden......... verkeerde budgetkeuzes
Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Kan wel, maar ga dan wel voor een goed merk en check de DOT-code (leeftijd) en of ze uiteraard geen rare slijtage of plekken hebben.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Had ik altijd al gewild..)) maar ik heb nu een echte cursus gedaan, ik denk dat ik nu meer (af)geleerd heb dan bij een slipcursusquote:[b]Op woensdag 25 januari 2017 12:53 schreef YoshiBignose het volgende:[/
een slipcursusje doen, is interessant en je leert wat je in dit soort situaties moet doen.
Ik denk het niet. Anders had je wel geweten wat er mis was gegaan!quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:45 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Had ik altijd al gewild..)) maar ik heb nu een echte cursus gedaan, ik denk dat ik nu meer (af)geleerd heb dan bij een slipcursus
Ik heb ook eens hetzelfde gehad, met een Fiat Palio Station (~2000, redelijk nieuwe huurauto). Ik dook met iets te veel snelheid de afrit op, en de combinatie van snelheid en bocht deed de auto bijna stuiteren: de grip was weg, ik had haast geen controle meer. Ik heb m toen maar het rechtop kunnen houden.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 14:56 schreef Palomar het volgende:
Heb niet alles gelezen, maar alleen dat het om een Fiat Punto gaat. Ik heb ooit hetzelfde gehad als de TS met een Fiat Punto uit 1997 oid.
Filipovquote:Op woensdag 25 januari 2017 22:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.
Jep, mijn vriendin d'r Starlet ook. Die waren nu op dus ik wilde perse dat ze merkbanden nam. De bandenboer zei nog: dure bandjes zeg! Eeeh ik wil gewoon dat m'n vriendin veilig naar d'r werk kan rijden. En met 13" is het verschil niet heel groot.. Nu Continentals er op.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.
Is dat niet inmiddels de vooras geworden?quote:
Dit. Ik acht de kans hierop groot.quote:
Ik heb haar geen auto gegeven. Ze heeft in 3 jaar tijd denk ik 5000km gereden. Sindskort gaat ze naar haar tijdelijke baan met de auto. Ik heb gezegd: of koop een andere of investeer wat in deze. Zij prijst de betrouwbaarheid en dat 'ie lekker ongecompliceerd is. Bovendien wilt ze niet te veel wegenbelasting betalen en staat 'ie in het centrum van de stad (geregeld een kras/deukje er bij door vriendelijke mede parkeerders). Maar blij dat jij beter op de hoogte bent van de situatie 😉quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Geef haar dan een auto met een kreukelzone en geen Starlet
Doe jezelf en anderen een plezier en onderhoud je auto goed, of stop met autorijden.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 20:13 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
..zou wel een punt kunnen zijn. De (goedkope) banden zitten er al 3 jaar op. Vorig jaar zijn de achterbanden vervangen, wel tweedehandese banden met genoeg profiel op en ook van een ander merk.
Dit is dus de eerste winter met de ' nieuwe' achterbanden
Waarom moet hij haar een auto geven?quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Geef haar dan een auto met een kreukelzone en geen Starlet
Een band is meer dan het (resterende) profiel.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Hij bedoelde zijn slippartij op de openbare weg.quote:Op donderdag 26 januari 2017 08:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Anders had je wel geweten wat er mis was gegaan!
Wat bedoel je trouwens met een 'echte cursus'
Een slipcursus is geen echte cursus ofzo?
Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik heb haar geen auto gegeven. Ze heeft in 3 jaar tijd denk ik 5000km gereden. Sindskort gaat ze naar haar tijdelijke baan met de auto. Ik heb gezegd: of koop een andere of investeer wat in deze. Zij prijst de betrouwbaarheid en dat 'ie lekker ongecompliceerd is. Bovendien wilt ze niet te veel wegenbelasting betalen en staat 'ie in het centrum van de stad (geregeld een kras/deukje er bij door vriendelijke mede parkeerders). Maar blij dat jij beter op de hoogte bent van de situatie 😉
1e generatie Yaris is al vele malen veiliger inderdaad. En ook ongecompliceerd en betrouwbaar.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.
Iets te hard..quote:Op zondag 22 januari 2017 19:35 schreef pechvogel-010 het volgende:
Vanmiddag bij Schiphol de A4 opgegaan richting Den Haag pal naast Schiphol. Op een gegeven moment merkte ik dat ik net iets te hard reed tijdens de eerste bocht naar links (rond de 70 schat ik).
Zij rijdt vooral door de polder, dus niet harder dan 80km/h inderdaad. Met d'r oude bandjes gleed ze aardig door in de bochten, ook in de stad. Nu niet meer. Zij voelt zich veiliger. Zoals ik al zei: ze heeft de auto al 3 jaar, toen waren de Starlets binnen haar budget, de Yarisjes of andere nieuwere auto's niet. En zoals ik ook dat al zei: ze reed heel weinig toen ze de auto kocht. Auto's met een betere kreukelzone zijn vaak nieuwer en/of zwaarder. De auto boeit haar, buiten vervoersmiddel, totaal niet dus hoe goedkoper de lasten hoe beter.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.
Mwa, als er een vrachtwagen binnen komt rijden is het enige verschil tussen een starlet en een avensis dat je in de avensis nog een minuutje bloedend en in in helse pijnen beklemd tussen verwrongen staal zit te wachten tot je dood bent terwijl je in de starlet direct dood bent.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zij rijdt vooral door de polder, dus niet harder dan 80km/h inderdaad. Met d'r oude bandjes gleed ze aardig door in de bochten, ook in de stad. Nu niet meer. Zij voelt zich veiliger. Zoals ik al zei: ze heeft de auto al 3 jaar, toen waren de Starlets binnen haar budget, de Yarisjes of andere nieuwere auto's niet. En zoals ik ook dat al zei: ze reed heel weinig toen ze de auto kocht. Auto's met een betere kreukelzone zijn vaak nieuwer en/of zwaarder. De auto boeit haar, buiten vervoersmiddel, totaal niet dus hoe goedkoper de lasten hoe beter.
Maar je hebt wel gelijk. Je zult er in een Yaris een stuk beter uitzien als er een vrachtwagen frontaal op je rijdt dan in een Starlet Maw: er is altijd wel iets beters te krijgen. Als ik Yaris had gezegd had jij Corolla gezegd. Als ik Corolla had gezegd had jij Avensis gezegd. Als ik Avensis had gezegd had jij legertank gezegd, etc.
Sjees!
Edit: ik vind het wel lief van je dat de veiligheid van mijn vriendin jou zo aan het hart gaat. Kusjes
Dat was ook een grapje Metro, daarom juistquote:Op donderdag 26 januari 2017 13:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mwa, als er een vrachtwagen binnen komt rijden is het enige verschil tussen een starlet en een avensis dat je in de avensis nog een minuutje bloedend en in in helse pijnen beklemd tussen verwrongen staal zit te wachten tot je dood bent terwijl je in de starlet direct dood bent.
In beide gevallen overleef je het waarschijnlijk toch niet. In je binnenspiegel kijken en op tijd wegwezen helpt een stuk beter dan 100 kilo extra staal in je wagen ter versteviging.
Er zijn altijd gradaties. Je hebt ALTIJD iets beters. Een Starlet is geen Volvo, in een Move wil je niet dood gevonden worden en is ook geen tank. Goede bandjes maken dus wel het verschil tussen op tijd stil staan of tegen de boom aan, dat snap je toch? Net als dat ABS net dat beetje helpt met het sturen tijdens een noodstop, de gordel en airbag voor de impact, etc. Een kreukelzone is ook iets wat daarin helpt, maar is, zoals hiervoor staat, niet het enige wat belangrijk is. Een Move heeft de wielen van een winkelwagen en is hoog, daar is de Starlet weer beter in, zeker met de Continental bandjes die m'n vriendin heeftquote:Op donderdag 26 januari 2017 13:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Het interesseert mij weinig als je vriendin sterft, maar aangezien jij de opmerking maakt over veiligheid en goede banden ging ik er vanuit dat het jou wel interesseert. Dan laat je haar niet in één van de onveiligste auto's die nog rondrijden rijden, vooral niet op n-wegen. Ja tegen een vrachtwagen is het in de meeste gevallen wel over, maar er zijn zat andere situaties.
M'n tante reed in een Daihatsu Move, het lijkt een miezerig wrak, maar qua kreukelzone wel vrij goed. Ze stond bij het stoplicht achter een vrachtwagen en de vrachtwagen achter haar remde te laat en ze werd verplet. Uiteindelijk alleen een beetje nekpijn en de auto was gehalveerd. Haar bril lag 10 meter verderop. De chauffeur durfde niet eens te kijken want dacht dat ze morsdood was. Dat is het verschil tussen leven of dood.
Als je slim bent blijf je ook op je eigen helft.quote:De zus van de man van m'n nicht (is daar een naam voor??) op een n-weg per ongeluk de andere helft op gegaan en frontaal geramd. Ze reed ook in een kleine oude swift ofzo, morsdood. Andere auto had niets. Nou speelt massa wel een rol, maar ik zou het gewoon niet riskeren tenzij het financieel echt niet anders kan.
Jij bent ook wel een schraper geloof ik he? Hoelang doe je met 4 banden en hoe groot is het prijsverschil tussen nieuwe goede en een gebruikte set banden dan?quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Dit dus.quote:Op donderdag 26 januari 2017 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jij bent ook wel een schraper geloof ik he? Hoelang doe je met 4 banden en hoe groot is het prijsverschil tussen nieuwe goede en een gebruikte set banden dan?
Dan moet je veel inbeeldingsvermogen hebben in een 17 jaar oude Fiat met 2e hands Chinese koektrommelbandenquote:Op maandag 23 januari 2017 07:26 schreef Geelman het volgende:
[..]
Die bochten zijn bijna 90 graden! Dacht je dat je Max Verstappen was?
_!!!quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:27 schreef Jism het volgende:
of pak gewoon een fatsoenlijke Audi Quattro. Dan behou je veel meer grip in verhouding met een voorwiel aangedreven auto als je toevallig het contact met de voorwielen verliest.
Tering 80k km met Continentals, dan moet je echt wel slaapverwekkend langzaam rijden.quote:Op donderdag 26 januari 2017 15:33 schreef Eleiko het volgende:
Ik heb 4 nieuwe goedgeteste Continentals in de maat 225/45R17 voor 470 euro inclusief montage. Mijn eerste set banden ging 80.000 km mee. Laat deze set 60.000 km meegaan: dan is dat nog steeds geen cent per km.
De grap is dat bijna niemand met een BMW kan driften.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 11:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
_!!!
Pak gewoon een bmw met de aandrijving op de juiste wielen en neem de bocht dwars zoals het hoort.
Met alle meningen tot nu tot over dure, slechte en goedkope banden, vraag ik me af of dit echt een verschil zou hebben uitgemaakt met dure banden van een ander merk.quote:Op donderdag 26 januari 2017 14:00 schreef kaasplankje het volgende:
Ik doe zelf denk 2 jaar met mijn banden. Die zijn wel wat duurder want ik heb 17"nu.
Laat die punto bandjes misschien 60 euro per stuk zijn ongeveer waar heb je het over.
Om eerlijk te zien kan ik gerust zeggen dat ik mijn auto maximaal onderhoud. Elk klein dingetje wat ik merk, wordt vervangen of ga ik ermee naar de garage. Ik denk dat ik in 3 jaar tijd 3x keer de aanschaf van deze auto aan onderhoud heb uitgegeven. Zelfs de motor is vervangenquote:Op donderdag 26 januari 2017 12:23 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Doe jezelf en anderen een plezier en onderhoud je auto goed, of stop met autorijden.
Wat kostte je auto toen je hem kocht?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:25 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zien kan ik gerust zeggen dat ik mijn auto maximaal onderhoud. Elk klein dingetje wat ik merk, wordt vervangen of ga ik ermee naar de garage. Ik denk dat ik in 3 jaar tijd 3x keer de aanschaf van deze auto aan onderhoud heb uitgegeven. Zelfs de motor is vervangen
idd, dat was de echte cursus!quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:26 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Hij bedoelde zijn slippartij op de openbare weg.
Dat zegt alles over de grip. Als banden na 60k km er nog als nieuw uitzien dan zijn ze dus van kei en keihard rubber gemaakt en is de grip dus bagger in het kwadraat. Na 60k km zijn normaal gesproken je banden bijna kaal.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:20 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Met alle meningen tot nu tot over dure, slechte en goedkope banden, vraag ik me af of dit echt een verschil zou hebben uitgemaakt met dure banden van een ander merk.
Ik heb nog eens gekeken naar mijn banden, deze zien er nog prima uit met meer dan voldoende profiel.
De voorbanden (winterbanden van het goedkope Servisch merk) die er 3 jaar opzitten met 20 Km per jaar, zien er nog als nieuw uit. Ook de achterbanden zien er nog prima uit. Zegt natuurlijk nog niets over de grip op de weg.
Ik heb ook een slipcursus gehad en ja je kan die kennis wel degelijk goed gebruiken als het zover komt maar in de praktijk heb je lang niet altijd de ruimte om te corrigeren. Ik heb ook een keer een saxo in een betonnen muur geramd toen de achterkant uitbrak in de bocht van het kleinpolderplein (a20 ricting A13). Met 1 baan en betonnen muren aan beide kanten heb je niet zoveel ruimte om te corrigeren . In andere situaties met gladheid, ijzel etc heb ik wel wat gehad aan de slipcursus (niet remmen, koppeling in, tegensturen maar niet téveel etc)quote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:31 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
idd, dat was de echte cursus!
Vraag ik me af of hetgeen wat je in een slipcursus leert of je dit ook in een praktijksituatie kunt doen. Zelfde verhaal met oefeningen bij rampen... als het echt erop aankomt, dan doen mensen vaak het tegenovergestelde. Paniek en stress zijn grote factoren
Ik mis even hoe goed onderhoud te rijmen is met 2e hands Servische hoelahoep winterbanden.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:20 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Met alle meningen tot nu tot over dure, slechte en goedkope banden, vraag ik me af of dit echt een verschil zou hebben uitgemaakt met dure banden van een ander merk.
Ik heb nog eens gekeken naar mijn banden, deze zien er nog prima uit met meer dan voldoende profiel.
De voorbanden (winterbanden van het goedkope Servisch merk) die er 3 jaar opzitten met 20 Km per jaar, zien er nog als nieuw uit. Ook de achterbanden zien er nog prima uit. Zegt natuurlijk nog niets over de grip op de weg.
[ afbeelding ]
Ik denk dat met dure banden op ijs/ijzel in combinatie met de gereden snelheid dure banden weinig hadden geholpen.
Ik denk dat ik me meer zorgen moet maken om de banden van mijn fiets dan de banden van mijn auto..--)) Die zijn echt aan vervanging toe, en ik fiets elke dag
[ afbeelding ]
De voorbanden van het Servisch merk (Trayal) zaten al erop ton ik de auto kocht 3 jr geleden.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:25 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ik mis even hoe goed onderhoud te rijmen is met 2e hands Servische hoelahoep winterbanden.
Wissel je die ook elk half jaar om of kachel je er het hele jaar door op?
¤ 1200, met een gare motor wat ik niet vooraf wist...))quote:Op vrijdag 27 januari 2017 14:26 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Wat kostte je auto toen je hem kocht?
Ik ken deze plek, ik rij hier ook vaak. Er staat een advies van 60 Km, maar de meeste halen mij in met 80 Km...))quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
toen de achterkant uitbrak in de bocht van het kleinpolderplein (a20 ricting A13).
??? ik zou eerder zeggen slijtage..quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Na 60k km zijn normaal gesproken je banden bijna kaal.
Hoe harder het rubber hoe langer ze meegaan en hoe minder grip je hebt. Goede banden zijn na 60.000km echt wel aan vervanging toe en aangezien ze bij jou nog bijna amper afgesleten zijn is de rubbersamenstelling blijkbaar keihard = weinig grip.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:12 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
??? ik zou eerder zeggen slijtage..
Dus ik kan met mijn banden gerust 100000 Km of meer rijden zonder zichtbare slijtage?
Winterbanden hebben vooral effect bij lage temperaturen, niet perse bij sneeuw.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:43 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
De voorbanden van het Servisch merk (Trayal) zaten al erop ton ik de auto kocht 3 jr geleden.
De achterbanden (van het merk Yokohama) waren tweedehands en zijn vorige jaar bij de APK opgezet. Wisselen doe ik niet. Winterbanden hebben zover ik weet alleen effect bij sneeuw
Vertelde de verkoperquote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:17 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Winterbanden hebben vooral effect bij lage temperaturen, niet perse bij sneeuw.
Blijkbaar vertellen de garages dit niet. Ze vragen je wel of je nieuwe of tweedehandse banden wilt.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hoe harder het rubber hoe langer ze meegaan en hoe minder grip je hebt. Goede banden zijn na 60.000km echt wel aan vervanging toe en aangezien ze bij jou nog bijna amper afgesleten zijn is de rubbersamenstelling blijkbaar keihard = weinig grip.
Volgens een autobandentest van de ANWB uit 2011, scoren de winterbanden van het Servisch merk Trayal (mijn banden die nu voorop zitten) als slechtste, en Continental als beste:quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:43 schreef jitzzzze het volgende:
Maar even tussendoor; de capriolen van TS zouden best wel eens veroorzaakt kunnen zijn door zijn/haar keuze voor de banden waar hij/zij op rolt.
Zet er dan 4 nieuwe onder die wel goed zijn en laat uitlijnen en balanceren en laat ff de wielophanging nakijken.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:07 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Volgens een autobandentest van de ANWB uit 2011, scoren de winterbanden van het Servisch merk Trayal (mijn banden die nu voorop zitten) als slechtste, en Continental als beste:
https://automotive-werkpl(...)-trayal-de-slechtste
Aan de ene kant doe je je username eer aan, aan de andere kant: met wat beter onderzoek / een betere voorbereiding kun je veel (zeker niet alle) ellende voorkomen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:46 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
¤ 1200, met een gare motor wat ik niet vooraf wist...))
60k voor de achterband, voor is een goede band na 30k al bijna kaal met fwd.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat zegt alles over de grip. Als banden na 60k km er nog als nieuw uitzien dan zijn ze dus van kei en keihard rubber gemaakt en is de grip dus bagger in het kwadraat. Na 60k km zijn normaal gesproken je banden bijna kaal.
Mijn ervaring is iets anders. Goedkope Chinese/Indiase/Koreaanse hebben amper grip in de kou/regen EN zijn sneller versleten dan Michelin/Conti/Bridgestone enz..quote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hoe harder het rubber hoe langer ze meegaan en hoe minder grip je hebt. Goede banden zijn na 60.000km echt wel aan vervanging toe en aangezien ze bij jou nog bijna amper afgesleten zijn is de rubbersamenstelling blijkbaar keihard = weinig grip.
Grip vs duurzaamheid zijn in de regel tegenpolen van elkaar en het is dus eigenlijik altijd een compromis.
écht goed plakkende banden met een zacht rubbercompound zoals bv Toyo's kan je na 20k km al vervangen terwijl goedkoop baggerrubber na een ton nog voldoende profiel heeft. Alleen heb je de wagen waarschijnlijk voor die tijd al in een vangrail geparkeerd wegens gebrek aan grip.
Leeftijd is ook iets om in de gaten te houden, na een jaar of 6 begint het rubber wel echt hard te worden en uit te drogen en moet je je banden eigenlijk ook vervangen.
Mijn banden achter zijn kaal na 15kquote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
60k voor de achterband, voor is een goede band na 30k al bijna kaal met fwd.
Dan heb je wel erg zacht rubber en doe je heel erg je bestquote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mijn banden achter zijn kaal na 15k
Haha nou ja iets overdreven denk ik. Maar zit nu op de 10k en nog 4.5mm overquote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg zacht rubber en doe je heel erg je best
En voor dan?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mijn banden achter zijn kaal na 15k
Enerzijds voldoen ze wel aan de eisen, anders hadden ze niet verkocht mogen worden. Anderzijds kan het zoals nu blijkt, levensgevaarlijk zijn bij bepaalde weersomstandigheden. ik had geluk dat niemand voor of achter me reedquote:Op zondag 29 januari 2017 12:23 schreef jackass__ het volgende:
Ik denk dat het aan het goedkope rubber ligt.
haha, dit is maar een topje van de ijsberg.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:02 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Aan de ene kant doe je je username eer aan, aan de andere kant: met wat beter onderzoek / een betere voorbereiding kun je veel (zeker niet alle) ellende voorkomen.
Niet meer.quote:Op zondag 29 januari 2017 18:51 schreef pechvogel-010 het volgende:
Verschil is dat VW, degelijke autos maakt
Eens, in die reclame ging het om een oude Golf met die mooie ronde koplampenquote:
Geen van beiden. Auto is vandaag op de brug geweest i.v m. lek uitlaat. Niets te merken van voor- of achteras.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:21 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Is dat niet inmiddels de vooras geworden?
En wat heb je nou geleerd?quote:Op maandag 30 januari 2017 18:37 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Geen van beiden. Auto is vandaag op de brug geweest i.v m. lek uitlaat. Niets te merken van voor- of achteras.
Zal toch een combinatie zijn geweest van gladheid, te hoge snelheid, goedkope banden met slechte grip en waarschijnlijk ook nog eens geremd.
Ongeacht de kwaliteit van de banden... borden niet negeren en aangepaste snelheid rijden in zo een vervelende bocht..-))quote:
Dudequote:Op dinsdag 31 januari 2017 21:19 schreef Fer het volgende:
Ja, als het koud/nat/glad is.
Bij droog weer, zoveel mogelijk naar buiten voorsorteren, hard remmen vlak VOOr de bocht, rem lossen en insturen, diep insturen richting de binnenbocht. Voorbij het scherpste punt, gas indrukken en volgas de bocht zo wijd mogelijk naar buiten eindigen.
Hmmm......toch heb ik wel eens enkele jaren terug gelezen dat in een incidenteel geval traction control wel eens roet in het eten wil gooien. Het systeem gaat dan iets te overijverig te werk met soortgelijke situaties als bij TS tot gevolg. Vooral het feit dat hij aangeeft dat de auto bij het wegrijden ook vreemd reageerde is erg opmerkelijk, want dat is geen normaal "gedrag" zeg maar. Wellicht de boordcomputer eens in de garage laten uitlezen?quote:Op zondag 22 januari 2017 19:41 schreef k_man het volgende:
Als het alleen daar gebeurde zal het eerder aan jou of aan de weg liggen, niet aan de auto.
Ja, maar met zo een keurige rijstijl word je nooit een correurquote:
Je maakt me toch weer terecht bang...want dat vreemd gedrag van het niet normaal weg kunnen rijden, vind ik nog steeds het meest bizare gedeelte van het hele geval.quote:Op woensdag 1 februari 2017 23:08 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Vooral het feit dat hij aangeeft dat de auto bij het wegrijden ook vreemd reageerde is erg opmerkelijk, want dat is geen normaal "gedrag" zeg maar. Wellicht de boordcomputer eens in de garage laten uitlezen?
tractiecontrole in een 16 jaar oude punto hahahaquote:Op woensdag 1 februari 2017 23:08 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Hmmm......toch heb ik wel eens enkele jaren terug gelezen dat in een incidenteel geval traction control wel eens roet in het eten wil gooien. Het systeem gaat dan iets te overijverig te werk met soortgelijke situaties als bij TS tot gevolg. Vooral het feit dat hij aangeeft dat de auto bij het wegrijden ook vreemd reageerde is erg opmerkelijk, want dat is geen normaal "gedrag" zeg maar. Wellicht de boordcomputer eens in de garage laten uitlezen?
Wat is daar zo lachwekkend aan?quote:Op donderdag 2 februari 2017 06:36 schreef kaasplankje het volgende:
tractiecontrole in een 16 jaar oude punto hahaha
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |