abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 januari 2017 @ 01:23:32 #51
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168362716
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 01:09 schreef Gutz het volgende:

[..]

Ik rem gewoon in een bocht indien nodig, maar als het glad is dan is dat idd niet altijd handig.
Ik doe het ook vaak (maar deze keer niet, hoor..-). Dat is intuitie..het eerst wat je doet, remmen!
Hoeveel ongelukken kunnen worden voorkomen als mensen gewoon doorrijden i.p.v. remmen?
pi_168363059
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 01:23 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Ik doe het ook vaak (maar deze keer niet, hoor..-). Dat is intuitie..het eerst wat je doet, remmen!
Hoeveel ongelukken kunnen worden voorkomen als mensen gewoon doorrijden i.p.v. remmen?
Geen idee, maar ik zou heel vaak achterop in een file klappen bij een afrit als ik niet in een bocht zou remmen.

Maar bij dit oprit bij schiphol snap ik het wel, voor je gevoel heb je veel asfalt ook al staat er een verdrijvingsvlak op, dus denk je dat je lekker door kan trekken, maar die binnenbocht is bijna haaks. Als je dan te enthousiast bent en je hebt de combi glad/nat/dat dan kan je hem wel kwijtraken. Geloof ik best.
pi_168364070
Bocht 1 telt dus een adviessnelheid die ruimschoots overschreden is en de pijlen voor scherpe bocht zijn ook genegeerd. Daarna zal hij op de onbereden verdrijvingsvlak terecht zijn gekomen, waar nog ijzel lag en dan op goedkope banden, die lekker knijterhard worden.
.
  maandag 23 januari 2017 @ 07:26:39 #54
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_168364435
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:30 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Vanaf Schiphol richting de A4.
Bij de eerste keer toen ik voelde dat ik te hard ging was het bij deze bocht

Bocht 1:
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656

na een beetje stuurcorrectie ging het weer goed

Een paar seconden later net voor de de tweede bocht verloor ik de controle en raakte ik in een slip. Ik eindigde dwars op de weg bijna tegen de vangrail, ongeveer waar de rode auto staat, het was niet eens in de scherpe bocht, maar net ervoor:

Bocht 2:
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Die bochten zijn bijna 90 graden! :o Dacht je dat je Max Verstappen was?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 23 januari 2017 @ 10:00:12 #55
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168365934
Je moet ook niet denken dat je met 30km/h te hard een bocht in kan duiken in een afgeragde punto met pauperbanden.
pi_168369246
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 01:07 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Echt je remmen intrappen of gas loslaten? Bij rijles hebben we geleerd 'niet remmen in een bocht'
Bij rijles heb je ook geleerd dat die borden met adviessnelheid er ook niet voor niets staan. Maar dat maakt dan blijkbaar niets uit. :')
  FOK!fotograaf maandag 23 januari 2017 @ 13:14:00 #57
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_168370140
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij rijles heb je ook geleerd dat die borden met adviessnelheid er ook niet voor niets staan. Maar dat maakt dan blijkbaar niets uit. :')
De meeste trek ik mij niet al teveel van aan. Ze gelden immers ook voor vrachtwagens.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_168371675
als je het overal hebt waar je wegrijdt ligt het aan de auto, als het alleen bij die ene weg/ bocht is dan ligt daar wellicht iets op de weg en hebben anderen er wellicht ook last van :)
anders even met de auto naar een garage of ergens op een hefbrug zetten en kijken of je iets aparts ziet :) ^O^
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_168371995
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
anders even met de auto naar een garage of ergens op een hefbrug zetten en kijken of je iets aparts ziet :) ^O^
dat zou ik sowieso aanraden om er even fatsoenlijk rubber onder te laten leggen..
pi_168377579
Als het echt aan de locatie zou liggen, dan zijn er vandaag vast ook meerdere gevallen geweest waarbij het bochtavontuur minder fortuinlijk is afgelopen dan bij jou. Grote kans dat de (lokale) media er dan een nieuwsbericht over geschreven hebben.

Maar je reed ruim twee maal zo snel als geadviseerd wordt in een auto met niet bepaald A-merk banden en ook geen model wat er om bekend staat dat de auto haarscherp door een bocht te sturen is. Hoewel de borden met adviessnelheid er ook voor vrachtwagens staan (in tegenstelling tot Duitsland waar de adviessnelheid is afgestemd op personenauto's!) was jouw snelheid voor die locatie echt aan de hoge kant.
pi_168377926
Anders gesteld, ts rijdt in een oude trapbak op cheapo bandjes met een snelheid die ik alleen met mooi weer zou nemen, terwijl het amper boven 0 was en overal rijp was neergeslagen.
.
  Moderator maandag 23 januari 2017 @ 18:37:22 #62
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_168378569
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:37 schreef jitzzzze het volgende:
TS kan niet autorijden.
Fixed. Geen dank.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168379178
Ach kom op, wie heeft die fout niet gemaakt in zijn jonge jaren?

Ik anders ook wel, op van dat natte asfalt na een lange droge zomer. Haakse bocht, bijremmen en dansen met die kont.
.
  maandag 23 januari 2017 @ 21:12:28 #65
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168383006
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat is wat Fer ook al post. En na die stuurcorrectie ging het dus niet goed, want die bochten zitten aan elkaar. Blijkbaar de reactie van de auto dus gemist, een beetje vergelijkbaar met mensen die in de berm komen, die sturen wel terug, maar vergeten terug te sturen op het moment dat ze uit de berm komen, waardoor ze de weg over schieten en op de verkeerde weghelft terecht komen.
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn uitleg.
Ben niet in een slip geraakt in een bocht zoals sommige denken, het is gebeurd na de bocht in een recht stuk weg.
Met alle reacties tot nu toe denk ik ook dat (plaatselijke) gladheid op die plek een rol heeft gespeeld al dan niet in combinatie met slechte banden. Dat ik geen auto kan rijden..tja….

Ik heb de situatie gereconstrueerd, zo ongeveer is het gegaan:







Bij de eerste keer in die scherpe bocht was er eigenlijk niets aan de hand. Te hoge snelheid (waar een adviessnelheid van 30 km geldt). Even dreigde de auto in een slip te raken, maar na een beetje correctie was het weer goed.

Maar ongeveer 100 meter verder op, op een rechte stuk weg met zelfs iets lagere snelheid ging de auto plots slippen en had ik geen controle. Het voelde of ik op een ijsbaan aan het ‘rijden” was (slippen dus).
Kortom gladheid. Het ironische is dat op deze plek een bord staat: slipgevaar! Special voor automobilisten zoals ik die geen auto kunnen rijden..-)

De gladheid verklaart ook waarom ik niet weg kon rijden vanuit stilstand en meteen begon te slippen.

Misschien iets helderder nu met de constructie..-))
  maandag 23 januari 2017 @ 21:17:31 #66
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168383169
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 03:59 schreef Fer het volgende:
Bocht 1 telt dus een adviessnelheid die ruimschoots overschreden is en de pijlen voor scherpe bocht zijn ook genegeerd.[quote]0s.gif Op maandag 23 januari 2017 07:26 schreef Geelman het volgende:

[..]

Die bochten zijn bijna 90 graden! :o Dacht je dat je Max Verstappen was?
[/quote]

Ik denk dat hij ook was gegleden als hij in mijn auto was en met ijzel op de weg..)
  FOK!fotograaf dinsdag 24 januari 2017 @ 00:01:52 #67
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_168388577
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:13 schreef Fer het volgende:
Ach kom op, wie heeft die fout niet gemaakt in zijn jonge jaren?

Ik anders ook wel, op van dat natte asfalt na een lange droge zomer. Haakse bocht, bijremmen en dansen met die kont.
Ik heb in de bocht van de N201 de A4/5 op wel eens achterste voren gestaan. Regen, vlot door de bocht willen en dan op een streep in een keer alle grip kwijt zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_168395663
Heb niet alles gelezen, maar alleen dat het om een Fiat Punto gaat. Ik heb ooit hetzelfde gehad als de TS met een Fiat Punto uit 1997 oid. Ik kwam op een rotonde aanrijden en reed gewoon 'go with the flow' achter de auto aan die voor me reed. Niet heel langzaam, maar ook niet overdreven hard. Het was wel een beetje nat. Plotseling brak halverwege de rotonde de achterkant weg en stond ik overdwars op de rotonde :P

Verbaasde me erg, want ik heb aardige voertuigbeheersing en voel zoiets meestal wel aan. En de auto die voor me reed in hetzelfde tempo reed spinde niet. Maargoed, verder geen aandacht meer aan besteed. Niet veel later moest de auto voor de APK en toen bleken de achterbanden scheef afgesleten, veroorzaakt door iets in de achterwielophanging wat niet goed meer was. Scheen vaker voor te komen bij Punto's. Dat was dus ook de oorzaak van die uitglijder vermoed ik.

Als ik jou was zou ik dus even de achterbanden controleren op ongelijkmatige slijtage en zo nodig even bij de garage de ophanging laten checken. Zoiets kan nl. best gevaarlijk zijn.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 16:17:43 #69
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168397313
Ik had met mijn doblo bestelbus ook gecupte banden. Toen ik dat zag meteen alle 4 vernieuwd. Inmiddels heb ik een andere auto.
pi_168398673
Stonden TS' wielen wel recht na uitkomen van de eerste bocht? Misschien bijcorrigeren onbewust nog een omwenteling meer gegeven...
.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 20:13:51 #71
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168402269
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 24 januari 2017 14:56 schreef Palomar

.....
Als ik jou was zou ik dus even de achterbanden controleren op ongelijkmatige slijtage
..zou wel een punt kunnen zijn. De (goedkope) banden zitten er al 3 jaar op. Vorig jaar zijn de achterbanden vervangen, wel tweedehandese banden met genoeg profiel op en ook van een ander merk.
Dit is dus de eerste winter met de ' nieuwe' achterbanden
pi_168414073
Is dat niet die scherpe 90graden bocht? die is met 70 bijhoorlijk aan de vaart met een punto.

Maar zal wel stilstaand water of olie zijn geweest.
pi_168414086
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 20:13 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

..zou wel een punt kunnen zijn. De (goedkope) banden zitten er al 3 jaar op. Vorig jaar zijn de achterbanden vervangen, wel tweedehandese banden met genoeg profiel op en ook van een ander merk.
Dit is dus de eerste winter met de ' nieuwe' achterbanden
2e hands banden......... verkeerde budgetkeuzes
pi_168415953
Haha die foto's... :D Ik reed eens 50 km/u met nankangs en het regende. Een auto voor mij remde en ik wilde remmen maar er gebeurde niets. Tip: nooit op gare banden rijden en een slipcursusje doen, is interessant en je leert wat je in dit soort situaties moet doen.
Facts don't care about your feelings
pi_168423087
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:07 schreef viseenoptie het volgende:
Is dat niet die scherpe 90graden bocht? die is met 70 bijhoorlijk aan de vaart met een punto.

Maar zal wel stilstaand water of olie zijn geweest.
Ja die dodemansbocht toch.

Wordt voor TS toch tijd dat hij die Crossclimates eronder gaat gooien.
Irene is bae <3
  woensdag 25 januari 2017 @ 22:37:56 #76
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168430223
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:08 schreef viseenoptie het volgende:

[..]


2e hands banden......... verkeerde budgetkeuzes
geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
pi_168430386
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.
.
pi_168430458
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Kan wel, maar ga dan wel voor een goed merk en check de DOT-code (leeftijd) en of ze uiteraard geen rare slijtage of plekken hebben.
  woensdag 25 januari 2017 @ 22:45:44 #79
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_168430562
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 25 januari 2017 12:53 schreef YoshiBignose het volgende:[/
een slipcursusje doen, is interessant en je leert wat je in dit soort situaties moet doen.
Had ik altijd al gewild..)) maar ik heb nu een echte cursus gedaan, ik denk dat ik nu meer (af)geleerd heb dan bij een slipcursus
pi_168434627
quote:
99s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:45 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Had ik altijd al gewild..)) maar ik heb nu een echte cursus gedaan, ik denk dat ik nu meer (af)geleerd heb dan bij een slipcursus
Ik denk het niet. Anders had je wel geweten wat er mis was gegaan!

Wat bedoel je trouwens met een 'echte cursus' :?
Een slipcursus is geen echte cursus ofzo?
  donderdag 26 januari 2017 @ 09:02:47 #81
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_168435061
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 14:56 schreef Palomar het volgende:
Heb niet alles gelezen, maar alleen dat het om een Fiat Punto gaat. Ik heb ooit hetzelfde gehad als de TS met een Fiat Punto uit 1997 oid.
Ik heb ook eens hetzelfde gehad, met een Fiat Palio Station (~2000, redelijk nieuwe huurauto). Ik dook met iets te veel snelheid de afrit op, en de combinatie van snelheid en bocht deed de auto bijna stuiteren: de grip was weg, ik had haast geen controle meer. Ik heb m toen maar het rechtop kunnen houden.

Ik heb overigens nooit gekeken waarom dit gebeurde, want huurauto. Sowieso waren die Palio's eigenlijk gebouwd voor de Zuid-Amerikaanse markt en daarom erg slap afgeveerd.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_168435199
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:41 schreef Fer het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.
Filipov
Facts don't care about your feelings
pi_168436672
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:41 schreef Fer het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het gros van de sloopauto's op een stel kwikfitbanden staat een huismerk accu, heb je niks aan.
Jep, mijn vriendin d'r Starlet ook. Die waren nu op dus ik wilde perse dat ze merkbanden nam. De bandenboer zei nog: dure bandjes zeg! Eeeh ik wil gewoon dat m'n vriendin veilig naar d'r werk kan rijden. En met 13" is het verschil niet heel groot.. Nu Continentals er op.
pi_168437962
Geef haar dan een auto met een kreukelzone en geen Starlet :')
Facts don't care about your feelings
pi_168438197
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2017 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Achteras zal wel loszitten..
Is dat niet inmiddels de vooras geworden?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168438214
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 21:01 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Met pling chong banden zeker?
Dit. Ik acht de kans hierop groot.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168438220
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Geef haar dan een auto met een kreukelzone en geen Starlet :')
Ik heb haar geen auto gegeven. Ze heeft in 3 jaar tijd denk ik 5000km gereden. Sindskort gaat ze naar haar tijdelijke baan met de auto. Ik heb gezegd: of koop een andere of investeer wat in deze. Zij prijst de betrouwbaarheid en dat 'ie lekker ongecompliceerd is. Bovendien wilt ze niet te veel wegenbelasting betalen en staat 'ie in het centrum van de stad (geregeld een kras/deukje er bij door vriendelijke mede parkeerders). Maar blij dat jij beter op de hoogte bent van de situatie 😉
pi_168438233
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 20:13 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

..zou wel een punt kunnen zijn. De (goedkope) banden zitten er al 3 jaar op. Vorig jaar zijn de achterbanden vervangen, wel tweedehandese banden met genoeg profiel op en ook van een ander merk.
Dit is dus de eerste winter met de ' nieuwe' achterbanden
Doe jezelf en anderen een plezier en onderhoud je auto goed, of stop met autorijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eleiko op 26-01-2017 12:44:54 ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168438244
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Geef haar dan een auto met een kreukelzone en geen Starlet :')
Waarom moet hij haar een auto geven?
Die kan ze prima zelf kopen. Het is geen 1958 meer.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168438264
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Een band is meer dan het (resterende) profiel.
In elke bandentest komen die Chineze plong ching banden er baggerslecht uit.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168438269
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Anders had je wel geweten wat er mis was gegaan!

Wat bedoel je trouwens met een 'echte cursus' :?
Een slipcursus is geen echte cursus ofzo?
Hij bedoelde zijn slippartij op de openbare weg.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168438276
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik heb haar geen auto gegeven. Ze heeft in 3 jaar tijd denk ik 5000km gereden. Sindskort gaat ze naar haar tijdelijke baan met de auto. Ik heb gezegd: of koop een andere of investeer wat in deze. Zij prijst de betrouwbaarheid en dat 'ie lekker ongecompliceerd is. Bovendien wilt ze niet te veel wegenbelasting betalen en staat 'ie in het centrum van de stad (geregeld een kras/deukje er bij door vriendelijke mede parkeerders). Maar blij dat jij beter op de hoogte bent van de situatie 😉
Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.
Facts don't care about your feelings
pi_168438616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.
1e generatie Yaris is al vele malen veiliger inderdaad. En ook ongecompliceerd en betrouwbaar.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168438842
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 19:35 schreef pechvogel-010 het volgende:
Vanmiddag bij Schiphol de A4 opgegaan richting Den Haag pal naast Schiphol. Op een gegeven moment merkte ik dat ik net iets te hard reed tijdens de eerste bocht naar links (rond de 70 schat ik).
Iets te hard..

Advies snelheid 30, jij rijdt meer dan het dubbele.
Wat had je dan voor uitkomst verwacht.

Maar kon je daarna wel doorrijden of moest je worden weggesleept?

Zelf wel eens een citroen saxo uit de bocht laten vliegen, ook met 70 door een bocht met een adviessnelheid van 50 (deed ik vaak genoeg in die bocht) maar toen lag er ijzel. Auto is daarna nog nagekeken maar technisch was er niks mee aan de hand. Gewoon bad luck.

en een keer een alto achterstevoren op een afrit weten te zetten maar met 140 door een bocht in de regen met een alto is niet het meest slimme wat je kan doen :+ Dat was 100% mijn schuld.

Goede banden maken overigens echt een wéreld van verschil. Bespaar daar nou gewoon niet op!

[ Bericht 8% gewijzigd door Metro2005 op 26-01-2017 13:02:19 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_168438846
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Sjeesh 1 woordje verkeerd. ADVISEER haar dan een auto die veilig is. Weet niet of je crash tests van starlets hebt gezien? Nou ja als ze alleen binnenstad rijdt is het natuurlijk niet zo heel boeiend, maar dat zijn a-merk banden dan ook niet.
Zij rijdt vooral door de polder, dus niet harder dan 80km/h inderdaad. Met d'r oude bandjes gleed ze aardig door in de bochten, ook in de stad. Nu niet meer. Zij voelt zich veiliger. Zoals ik al zei: ze heeft de auto al 3 jaar, toen waren de Starlets binnen haar budget, de Yarisjes of andere nieuwere auto's niet. En zoals ik ook dat al zei: ze reed heel weinig toen ze de auto kocht. Auto's met een betere kreukelzone zijn vaak nieuwer en/of zwaarder. De auto boeit haar, buiten vervoersmiddel, totaal niet dus hoe goedkoper de lasten hoe beter.
Maar je hebt wel gelijk. Je zult er in een Yaris een stuk beter uitzien als er een vrachtwagen frontaal op je rijdt dan in een Starlet :7 Maw: er is altijd wel iets beters te krijgen. Als ik Yaris had gezegd had jij Corolla gezegd. Als ik Corolla had gezegd had jij Avensis gezegd. Als ik Avensis had gezegd had jij legertank gezegd, etc. ;)

Sjees!

Edit: ik vind het wel lief van je dat de veiligheid van mijn vriendin jou zo aan het hart gaat. Kusjes *;
pi_168439015
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zij rijdt vooral door de polder, dus niet harder dan 80km/h inderdaad. Met d'r oude bandjes gleed ze aardig door in de bochten, ook in de stad. Nu niet meer. Zij voelt zich veiliger. Zoals ik al zei: ze heeft de auto al 3 jaar, toen waren de Starlets binnen haar budget, de Yarisjes of andere nieuwere auto's niet. En zoals ik ook dat al zei: ze reed heel weinig toen ze de auto kocht. Auto's met een betere kreukelzone zijn vaak nieuwer en/of zwaarder. De auto boeit haar, buiten vervoersmiddel, totaal niet dus hoe goedkoper de lasten hoe beter.
Maar je hebt wel gelijk. Je zult er in een Yaris een stuk beter uitzien als er een vrachtwagen frontaal op je rijdt dan in een Starlet :7 Maw: er is altijd wel iets beters te krijgen. Als ik Yaris had gezegd had jij Corolla gezegd. Als ik Corolla had gezegd had jij Avensis gezegd. Als ik Avensis had gezegd had jij legertank gezegd, etc. ;)

Sjees!

Edit: ik vind het wel lief van je dat de veiligheid van mijn vriendin jou zo aan het hart gaat. Kusjes *;
Mwa, als er een vrachtwagen binnen komt rijden is het enige verschil tussen een starlet en een avensis dat je in de avensis nog een minuutje bloedend en in in helse pijnen beklemd tussen verwrongen staal zit te wachten tot je dood bent terwijl je in de starlet direct dood bent.
In beide gevallen overleef je het waarschijnlijk toch niet. In je binnenspiegel kijken en op tijd wegwezen helpt een stuk beter dan 100 kilo extra staal in je wagen ter versteviging. :P
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_168439124
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:01 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Mwa, als er een vrachtwagen binnen komt rijden is het enige verschil tussen een starlet en een avensis dat je in de avensis nog een minuutje bloedend en in in helse pijnen beklemd tussen verwrongen staal zit te wachten tot je dood bent terwijl je in de starlet direct dood bent.
In beide gevallen overleef je het waarschijnlijk toch niet. In je binnenspiegel kijken en op tijd wegwezen helpt een stuk beter dan 100 kilo extra staal in je wagen ter versteviging. :P
Dat was ook een grapje Metro, daarom juist ;)

Laten we het er op houden dat we graag risico's nemen! :o
pi_168439635
Het interesseert mij weinig als je vriendin sterft, maar aangezien jij de opmerking maakt over veiligheid en goede banden ging ik er vanuit dat het jou wel interesseert. Dan laat je haar niet in één van de onveiligste auto's die nog rondrijden rijden, vooral niet op n-wegen. Ja tegen een vrachtwagen is het in de meeste gevallen wel over, maar er zijn zat andere situaties.

M'n tante reed in een Daihatsu Move, het lijkt een miezerig wrak, maar qua kreukelzone wel vrij goed. Ze stond bij het stoplicht achter een vrachtwagen en de vrachtwagen achter haar remde te laat en ze werd verplet. Uiteindelijk alleen een beetje nekpijn en de auto was gehalveerd. Haar bril lag 10 meter verderop. De chauffeur durfde niet eens te kijken want dacht dat ze morsdood was. Dat is het verschil tussen leven of dood.

De zus van de man van m'n nicht (is daar een naam voor??) op een n-weg per ongeluk de andere helft op gegaan en frontaal geramd. Ze reed ook in een kleine oude swift ofzo, morsdood. Andere auto had niets. Nou speelt massa wel een rol, maar ik zou het gewoon niet riskeren tenzij het financieel echt niet anders kan.
Facts don't care about your feelings
pi_168440226
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Het interesseert mij weinig als je vriendin sterft, maar aangezien jij de opmerking maakt over veiligheid en goede banden ging ik er vanuit dat het jou wel interesseert. Dan laat je haar niet in één van de onveiligste auto's die nog rondrijden rijden, vooral niet op n-wegen. Ja tegen een vrachtwagen is het in de meeste gevallen wel over, maar er zijn zat andere situaties.

M'n tante reed in een Daihatsu Move, het lijkt een miezerig wrak, maar qua kreukelzone wel vrij goed. Ze stond bij het stoplicht achter een vrachtwagen en de vrachtwagen achter haar remde te laat en ze werd verplet. Uiteindelijk alleen een beetje nekpijn en de auto was gehalveerd. Haar bril lag 10 meter verderop. De chauffeur durfde niet eens te kijken want dacht dat ze morsdood was. Dat is het verschil tussen leven of dood.
Er zijn altijd gradaties. Je hebt ALTIJD iets beters. Een Starlet is geen Volvo, in een Move wil je niet dood gevonden worden en is ook geen tank. Goede bandjes maken dus wel het verschil tussen op tijd stil staan of tegen de boom aan, dat snap je toch? Net als dat ABS net dat beetje helpt met het sturen tijdens een noodstop, de gordel en airbag voor de impact, etc. Een kreukelzone is ook iets wat daarin helpt, maar is, zoals hiervoor staat, niet het enige wat belangrijk is. Een Move heeft de wielen van een winkelwagen en is hoog, daar is de Starlet weer beter in, zeker met de Continental bandjes die m'n vriendin heeft :)

quote:
De zus van de man van m'n nicht (is daar een naam voor??) op een n-weg per ongeluk de andere helft op gegaan en frontaal geramd. Ze reed ook in een kleine oude swift ofzo, morsdood. Andere auto had niets. Nou speelt massa wel een rol, maar ik zou het gewoon niet riskeren tenzij het financieel echt niet anders kan.
Als je slim bent blijf je ook op je eigen helft.

Nou ik ben er klaar mee, ik ga even in m'n stokoude bak rondrammen om wat boodschapjes te doen :) Wel op de duurste Michelin bandjes trouwens.
  donderdag 26 januari 2017 @ 13:58:54 #100
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168440540
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:37 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

geldt dit ook als de banden nog voldoende profiel hebben en nog prima een ronde kunnen?
Er gaan heel wat nieuwe auto's met goede banden door de bocht en total los worden verklaard. De goede banden worden dan verkocht
Jij bent ook wel een schraper geloof ik he? Hoelang doe je met 4 banden en hoe groot is het prijsverschil tussen nieuwe goede en een gebruikte set banden dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')