ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 27-01-2017 00:14:11 ]
Ik zag dat afgelopen week er een website gelanceerd over de opwaardering van de Maaslijn. Er komt waslijn te hangen, een nieuw station bij Grubbenvorst, meer dubbelspoor en allerlei aanpassingen aan overwegen en op enkele plaatsen wordt boogverruiming toegepast om treinen sneller te kunnen laten rijden
Even een badslippersupdate uit Willemsdorp van vandaag.
LTE 189 210 + graan- of sojabonen 22 Januari 2017 - Vandaag vroeg opgestaan, om de RheinCargo DuKo nog even vast te kunnen leggen in een lichtelijk bevroren landschap. Die liet even op zich wachten, maar LTE had er wel zin in. LTE kwam in het allereerste zonlicht om 09:01 van de dag langs Willemdorp met een fraaie en bijna geheel oranje trein beladen met graan of sojabonen. Ongeveer halverwege was er één blauwe VTG wagen verstopt. De trein is onderweg richting Venllo en verder Duitsland in.
TS 107 + containertrein 22 Januari 2017 - Ook TrainServices liet zich nog even zien buiten de Rotterdamse havens. Net als RRF doet TrainServices veel havenwerk. De trein is onderweg in de richting van Venlo. De politie kwam ook even een rondje rijden, vanwege mogelijke personen in of bij het spoor. Wij werden niet aangesproken, maar de foto werd hierdoor even met een opvallend voertuig extra uitgedost.
DBC 189 074 + staaltrein 22 Januari 2017 - Bij Willemsdorp passeerde ook nog een heel fraai staalttreintje naar Venlo en verder. Aan de lok één Shimmns, 8 Samms beladen met staalrollen en tenslotte nog 4 Shimmns.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 22-01-2017 15:16:58 ]
Ja, kwam heel toevallig precies goed uit met de trein. En hebben geen gebaren gemaakt of iets gevraagd. Hij zwaaide even en reed weer door toen de overweg weer open was. Is later nog 4 keer langsgereden, en daarna gingen de treinen ook weer sneller rijden.
Sinds de treinnummers van leeg mat/testritten van NS Int veranderd zijn, komen die dingen met enige regelmaat op de borden te staan: ze worden er niet meer automatisch uitgefiltert, wat eerder met de oude nummers wel gebeurde.
Op zondag 22 januari 2017 23:26 schreef MTL het volgende: Sinds de treinnummers van leeg mat/testritten van NS Int veranderd zijn, komen die dingen met enige regelmaat op de borden te staan: ze worden er niet meer automatisch uitgefiltert, wat eerder met de oude nummers wel gebeurde.
Op zondag 22 januari 2017 23:23 schreef MTL het volgende: Altijd weer leuk als een testrit in de vertrekstaat komt te staan Gokje, dit was de Eurostar?
Ik probeer een treinticket naar duitsland te kopen op 23 april. Ik wil richting zuid-Thuringen/Bayern dus de omgeving van Hof/Bamberg/Saalfeld. Er zijn echer nauwelijks nog sparpreisen te vinden voor die datum en dit vind ik vrij vreemd aangezien dit pas over 3 maanden is. Een week eerder zijn er bijvoorbeeld nog genoeg tickets voor 39 euro. Weet iemand of er misschien iets mis zou kunnen zijn en dat er later alsnog sparangeboten worden toegevoegd?
Op maandag 23 januari 2017 10:15 schreef GlennQuagmire het volgende: Ik probeer een treinticket naar duitsland te kopen op 23 april. Ik wil richting zuid-Thuringen/Bayern dus de omgeving van Hof/Bamberg/Saalfeld. Er zijn echer nauwelijks nog sparpreisen te vinden voor die datum en dit vind ik vrij vreemd aangezien dit pas over 3 maanden is. Een week eerder zijn er bijvoorbeeld nog genoeg tickets voor 39 euro. Weet iemand of er misschien iets mis zou kunnen zijn en dat er later alsnog sparangeboten worden toegevoegd? [ afbeelding ]
Dat weekend hebben 7 deelstaten (nog) (school) vakantie
Op zondag 22 januari 2017 13:59 schreef Peterselieman het volgende: Ik zag dat afgelopen week er een website gelanceerd over de opwaardering van de Maaslijn. Er komt waslijn te hangen, een nieuw station bij Grubbenvorst, meer dubbelspoor en allerlei aanpassingen aan overwegen en op enkele plaatsen wordt boogverruiming toegepast om treinen sneller te kunnen laten rijden
Wat me niet helemaal duidelijk is is hoe het met dat dubbelspoor zit. Er komen bijvoorbeeld stukken dubbelspoor bij bij Cuijk en Boxmeer, maar hoe lang zijn die stukken? De stations zijn al dubbelspoor en ik neem aan dat bruggen niet verdubbeld gaan worden. Worden de bestaande stukken gewoon verlengd? Voegt dat zo veel toe?
Wat me niet helemaal duidelijk is is hoe het met dat dubbelspoor zit. Er komen bijvoorbeeld stukken dubbelspoor bij bij Cuijk en Boxmeer, maar hoe lang zijn die stukken? De stations zijn al dubbelspoor en ik neem aan dat bruggen niet verdubbeld gaan worden. Worden de bestaande stukken gewoon verlengd? Voegt dat zo veel toe?
ik denk ook dat de bestaande stukken wat verlengd gaan worden. Het voegt in zoverre wat toe dat treinen bij halteringen minder lang op elkaar hoeven te wachten, waardoor je per stop tien tot twintig seconden bespaart.
Op maandag 23 januari 2017 10:15 schreef GlennQuagmire het volgende: Ik probeer een treinticket naar duitsland te kopen op 23 april. Ik wil richting zuid-Thuringen/Bayern dus de omgeving van Hof/Bamberg/Saalfeld. Er zijn echer nauwelijks nog sparpreisen te vinden voor die datum en dit vind ik vrij vreemd aangezien dit pas over 3 maanden is. Een week eerder zijn er bijvoorbeeld nog genoeg tickets voor 39 euro. Weet iemand of er misschien iets mis zou kunnen zijn en dat er later alsnog sparangeboten worden toegevoegd? [ afbeelding ]
Op maandag 23 januari 2017 10:15 schreef GlennQuagmire het volgende: Ik probeer een treinticket naar duitsland te kopen op 23 april. Ik wil richting zuid-Thuringen/Bayern dus de omgeving van Hof/Bamberg/Saalfeld. Er zijn echer nauwelijks nog sparpreisen te vinden voor die datum en dit vind ik vrij vreemd aangezien dit pas over 3 maanden is. Een week eerder zijn er bijvoorbeeld nog genoeg tickets voor 39 euro. Weet iemand of er misschien iets mis zou kunnen zijn en dat er later alsnog sparangeboten worden toegevoegd? [ afbeelding ]
Als je de ICE weghaalt als reisoptie krijg je nog genoeg sparpreis opties
Op maandag 23 januari 2017 12:01 schreef James1988 het volgende: Misschien is de boekingstermijn voor Sparpreise voor de ICE nog niet geopend, en krijg je alleen de normale prijzen te zien.
Dan zouden de IC's toch ook niet zichtbaar moeten zijn?
Op maandag 23 januari 2017 12:01 schreef James1988 het volgende: Misschien is de boekingstermijn voor Sparpreise voor de ICE nog niet geopend, en krijg je alleen de normale prijzen te zien.
Vorkaufszeitraum:
Das Angebot kann frühestens 180 Tage und bis kurz vor Abfahrt gebucht werden.
Op maandag 23 januari 2017 10:15 schreef GlennQuagmire het volgende: Ik probeer een treinticket naar duitsland te kopen op 23 april. Ik wil richting zuid-Thuringen/Bayern dus de omgeving van Hof/Bamberg/Saalfeld. Er zijn echer nauwelijks nog sparpreisen te vinden voor die datum en dit vind ik vrij vreemd aangezien dit pas over 3 maanden is. Een week eerder zijn er bijvoorbeeld nog genoeg tickets voor 39 euro. Weet iemand of er misschien iets mis zou kunnen zijn en dat er later alsnog sparangeboten worden toegevoegd? [ afbeelding ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 23 januari 2017 10:15 schreef GlennQuagmire het volgende: Ik probeer een treinticket naar duitsland te kopen op 23 april. Ik wil richting zuid-Thuringen/Bayern dus de omgeving van Hof/Bamberg/Saalfeld. Er zijn echer nauwelijks nog sparpreisen te vinden voor die datum en dit vind ik vrij vreemd aangezien dit pas over 3 maanden is. Een week eerder zijn er bijvoorbeeld nog genoeg tickets voor 39 euro. Weet iemand of er misschien iets mis zou kunnen zijn en dat er later alsnog sparangeboten worden toegevoegd? [ afbeelding ]
Voor ¤59 kunt het met IC's, met RE's is ¤35,90 het goedkoopste wat ik kon vinden.
ik denk ook dat de bestaande stukken wat verlengd gaan worden. Het voegt in zoverre wat toe dat treinen bij halteringen minder lang op elkaar hoeven te wachten, waardoor je per stop tien tot twintig seconden bespaart.
Inderdaad gaat het vooral om verlenging van de bestaande kruisingssporen. In twee gevallen loopt het dubbelspoor door tot de volgende kruisingsmogelijkheid. Daar kan dus een vliegende kruising komen halverwege twee stations.
Gaat goed met Thalys: aan het begin van de middag kwam de Thalys naar Brussel even voor 12 uur vlak voor Rotterdam tot stilstand met mogelijk brand aan boord. Na een klein uur kwam de melding dat de brandweer geen brand had kunnen ontdekken en dat de trein met één motorwagen uitgeschakeld verder zou rijden. Inmiddels zijn we een aantal uur later en hoor ik van een collega dat de trein een poging heeft gedaan om met 60 minuten vertraging verder te rijden naar Brussel, maar inmiddels alweer een paar uur kapot bij Antwerpen zou staan. Gaat lekker zo
Geen idee of-ie hier al voorbij is gekomen, maar dit is natuurlijk wel een ideale woning voor de spoorliefhebber: Dienstwoning 31 in Hilversum. Met dank aan deze post van Roosgeluk
Als je de ICE weghaalt als reisoptie krijg je nog genoeg sparpreis opties
Ah ja, er is daadwerkelijk wat te vinden, dat klopt maar gewoon simpel een ticket boeken is er heel specifiek dit weekend niet bij.
quote:
Op maandag 23 januari 2017 12:01 schreef James1988 het volgende: Misschien is de boekingstermijn voor Sparpreise voor de ICE nog niet geopend, en krijg je alleen de normale prijzen te zien.
Zat ik ook aan te denken, zo staan de IC-bussen Eindhoven-Dusseldorf ook nog niet in de reisplanner vanaf april. Iets anders is dat de ICE's via Venlo worden omgeleid dat weekend amar zou niet weten waarom dat uit zou maken.