abonnement Unibet Coolblue
pi_168338909
Hoi,

Omdat ik binnenkort overstap naar glasvezel (internet telefoon tv) gebruik ik mijn PSTN kabel niet meer.

Nu is het zo dat ik de buis hiervan handig kan gebruiken om een UTP kabel naar de woonkamer te trekken.

Zou het verstandig zijn de PSTN weg te halen? KPN zelf wil ook PSTN uitfaseren dus over een jaar of 10 gebruikt niemand het meer (buitengebied misschien nog wel).

Dus het plan modem in de meterkast vanaf daar de PSTN eruit trekken nadat ik in de huiskamer een UTP kabel eraan geknoopt heb.

In de huiskamer plug ik de UTP dan in een switch vanwaar ik naar de tv decoder en de pc's ga.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168338987
Ja, ik heb het voor een slaapkamer gedaan, daar staat nu een wifi ap. Maar voor de woonkamer gebruik ik het nog steeds, omdat het modem een analoge uitgang heeft voor telefonie.
.
pi_168339001
Subvraag worden nieuw gebouwde woningen nog opgeleverd met PSTN of alleen nog met glasfiber en COAX ?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168339108
Optie zou natuurlijk zijn dect station in de meterkast, naast het modem monteren.
.
pi_168339361
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:18 schreef Fer het volgende:
Optie zou natuurlijk zijn dect station in de meterkast, naast het modem monteren.
Ik heb wel UTP in de huiskamer nodig voor de TV decoder
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168339455
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:30 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Ik heb wel UTP in de huiskamer nodig voor de TV decoder
als je er een utp kabel door kan trekken kan je later ook wel weer de telefoon kabel erdoor krijgen mocht t ooit nodig zijn. verder kun je met powerline wel tv e.d aansluiten mocht je ooit met kabels niet uit komen.
:]
pi_168339538
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:34 schreef wootahH het volgende:

[..]

als je er een utp kabel door kan trekken kan je later ook wel weer de telefoon kabel erdoor krijgen mocht t ooit nodig zijn. verder kun je met powerline wel tv e.d aansluiten mocht je ooit met kabels niet uit komen.
Powerline heb je extra hardware voor nodig kost weer geld en zo. plus regelmatig synchroniseren van de kastjes.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168339604
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:30 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Ik heb wel UTP in de huiskamer nodig voor de TV decoder
Ja snap ik, ik ook. Maar hoe sluit jij je telefoon dan aan?
.
pi_168339692
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja snap ik, ik ook. Maar hoe sluit jij je telefoon dan aan?
Dect in de meterkast is een goed plan ;)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 22 januari 2017 @ 12:44:57 #10
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_168339755
Met een beetje moeite krijg je zelfs 4 utp kabels door een standaard elektrabuis (5-8" volgens mij)

Dan is het probleem van je PSTN wel of niet eruit trekken ook meteen opgelost.
  zondag 22 januari 2017 @ 12:55:50 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168340021
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:09 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

Zou het verstandig zijn de PSTN weg te halen? KPN zelf wil ook PSTN uitfaseren dus over een jaar of 10 gebruikt niemand het meer (buitengebied misschien nog wel).
Er bestaat niet zoiets als een "PSTN-kabel". Het PSTN-signaal kan namelijk ook prima over andere kabels dan PTT vroeger voorschreef. Het kan bijvoorbeeld ook prima over CAT3/5/6/7 kabels die voor computers worden gebruikt.

Ook ADSL en VDSL signalen die over dezelfde kabel worden geleverd als de PSTN-signalen kunnen prima over CAT3/5/6/7.

Ergo, je kan prima je telefoonkabel vervangen door CAT3/5/6/7 en daar internet, IPTV, of analoge telefonie over heen sturen.

Persoonlijk zou ik twee over meer kabels trekken.
So we just called him Fred
pi_168340565
Twee kabels zou kunnen ja (mits er geen knikken in de buizen zitten maar dat kan je niet zien natuurlijk).

Het is denk ik aan te raden om het met zo'n doosje af te monteren dat je een vrouwtje krijgt.
Los met een mannetje kan ook maar ja staat slordig in een meterkast en dan wordt Vonkenboer boos :o
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168348062
Nu met foto;

Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168348148
Rechts beneden zie je de bovenkant van het IS/RA punt.

De KPN aansluiting dus waar PSTN binnenkomt in de woning.

Je ziet dat 1 kabel doorgaat naar de woonkamer en 1tje hangt los die ging naar de hoofdslaapkamer maar is losgekoppeld i.v.m. nachtrust :P

Ik ga ook de buis richting de slaapkamer van UTP voorzien dan kan ik indien ik dat wil later nog een tv kast daar aan koppelen.

Iemand nog tips? :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Stokken_en_stenen op 22-01-2017 18:11:19 ]
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168349220
quote:
17s.gif Op zondag 22 januari 2017 18:17 schreef Juup© het volgende:
Last van muizen o.i.d. :?
:D Nee niet dat ik weet papiertje is al 18 jaar oud misschien een hongerige mot of en zilvervisje die eraan heeft geknabbeld :Y)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 22 januari 2017 @ 19:24:12 #17
23384 RC2
Not me, broken when i got here
pi_168350641
quote:
5s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:12 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Subvraag worden nieuw gebouwde woningen nog opgeleverd met PSTN of alleen nog met glasfiber en COAX ?
Mijn nieuwbouw woning heeft glasvezel en coax.Koper kon wel werd gezegd maar dat kwamen ze doen als het nodig was.
Who wants to live forever anyway...
  zondag 22 januari 2017 @ 19:30:02 #18
23384 RC2
Not me, broken when i got here
pi_168350820
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:44 schreef mime_negert het volgende:
Met een beetje moeite krijg je zelfs 4 utp kabels door een standaard elektrabuis (5-8" volgens mij)

Dan is het probleem van je PSTN wel of niet eruit trekken ook meteen opgelost.
Hier hadden ze flexbuis gebruikt om de rechte stukken mee te verbinden. We hadden gelukt dat er 2 kabels in de buizen paste.
Who wants to live forever anyway...
pi_168350932
quote:
11s.gif Op zondag 22 januari 2017 18:33 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

:D Nee niet dat ik weet papiertje is al 18 jaar oud misschien een hongerige mot of en zilvervisje die eraan heeft geknabbeld :Y)
Oh ja, die irritante zilvervisjes :(
pi_168351300
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 19:24 schreef RC2 het volgende:

[..]

Mijn nieuwbouw woning heeft glasvezel en coax.Koper kon wel werd gezegd maar dat kwamen ze doen als het nodig was.
Hier ligt standaard kabel, glasvezel, en iets van KPN maar wat is weet ik niet. Kastje van UPC is alleen maar een naam, ik heb niets met UPC/Ziggo maar het hing er al.


pi_168354230
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 19:24 schreef RC2 het volgende:

[..]

Mijn nieuwbouw woning heeft glasvezel en coax.Koper kon wel werd gezegd maar dat kwamen ze doen als het nodig was.
^O^
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168354284
quote:
17s.gif Op zondag 22 januari 2017 19:45 schreef Juup© het volgende:

[..]

Hier ligt standaard kabel, glasvezel, en iets van KPN maar wat is weet ik niet. Kastje van UPC is alleen maar een naam, ik heb niets met UPC/Ziggo maar het hing er al.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die UPC kast is echt wel van UPC (ZIggo nu) maar je hebt geen abonnement je kunt die wel nemen als je zou willen.

* Stoere boots heb je B-)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168358260
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 21:21 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Die UPC kast is echt wel van UPC (ZIggo nu) maar je hebt geen abonnement je kunt die wel nemen als je zou willen.

* Stoere boots heb je B-)
Ik heb geen glasvezel bij UPC, zit bij OBN :)
Dank je, zal het aan mijn dochter doorgeven m.b.t. sloffen of zoiets.
pi_168358464
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:09 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Dus het plan modem in de meterkast vanaf daar de PSTN eruit trekken nadat ik in de huiskamer een UTP kabel eraan geknoopt heb.
Draden trekken doe je met een trekveer. Dus maak de trekveer vast aan de oude telefoonkabel, trek deze in de leiding, dan kan je daarna de netwerkkabels met de trekveer erdoorheen trekken. Neem een behoorlijke stalen trekveer.

De kabels aan elkaar knopen is niet aan te bevelen, goede kans dat deze halverwege los raken.
pi_168359200
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:11 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Draden trekken doe je met een trekveer. Dus maak de trekveer vast aan de oude telefoonkabel, trek deze in de leiding, dan kan je daarna de netwerkkabels met de trekveer erdoorheen trekken. Neem een behoorlijke stalen trekveer.

De kabels aan elkaar knopen is niet aan te bevelen, goede kans dat deze halverwege los raken.
Ja maar dan moet je die voor 1 klusje aanschaffen beetje duur ik gok op het vastknopen mocht het losgaan dan koop ik alsnog een trekveer.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')