abonnement Unibet Coolblue
pi_168366163
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 09:25 schreef Calciumdude het volgende:

[..]

dat slaat natuurlijk helemaal nergens op..
zo kun je alle doelpunten wel toeschrijven op geluk.
dus dan hebben we geluk dat we al vanaf speeldag 1 bovenaan staan
Het rendement ligt niet altijd even hoog in elke wedstrijd wat betreft de kansen afmaken. Tegen Willem 2 zag je dat ook weer hoe de meest simpele kansen nog verprutst werden. In de topwedstrjden ga je die scherpte echt nodig hebben.
  maandag 23 januari 2017 @ 10:36:21 #152
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_168366607
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2017 10:11 schreef Vasion het volgende:

[..]

Het rendement ligt niet altijd even hoog in elke wedstrijd wat betreft de kansen afmaken. Tegen Willem 2 zag je dat ook weer hoe de meest simpele kansen nog verprutst werden. In de topwedstrjden ga je die scherpte echt nodig hebben.
Nouja, als de arbitrage haar werk naar behoren had gedaan win je met 3-0 en ik meen dat je op een redelijke kans na in de tweede helft vrij weinig weggeeft. Ik vond het allemaal niet zo heel matig.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_168366923
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 10:36 schreef Caland het volgende:

[..]

Nouja, als de arbitrage haar werk naar behoren had gedaan win je met 3-0 en ik meen dat je op een redelijke kans na in de tweede helft vrij weinig weggeeft. Ik vond het allemaal niet zo heel matig.
Dat 'als de arbitrage haar werk naar behoren had gedaan win je met 3-0' lees ik vaker, maar daar klopt natuurlijk vrij weinig van.

Als de arbitrage haar werk goed had gedaan had inderdaad die 2-0 gewoon geteld, en hadden we waarschijnlijk met 2-0 gewonnen. Maar aangezien na zo'n 2-0 het wedstrijdverloop heel anders wordt had het ook gekund dat we dan maar met 2-1 hadden gewonnen, of inderdaad alsnog met 3-0, maar in de wedstrijd hadden dan uiteraard niet dezelfde situaties ontstaan, en had dus dat penaltymoment van Basacikoglu waarschijnlijk ook niet plaatsgevonden.

Wellicht muggenzifterij, maar ik wilde die beredenering toch even nuanceren. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_168367026
:')
pi_168367145
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 10:55 schreef Scrummie het volgende:
:')
Die slaat op mij zeker? :)

Goede inhoudelijke reactie weer, chapeau.

Valt vrij weinig op m'n inbreng af te dingen hoor, alleen zou je kunnen zeggen dat ik me druk maak om niks, en dat is ook zo.

Op dat soort gebieden ben ik nogal een autist. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_168367326
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 10:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die slaat op mij zeker? :)

Goede inhoudelijke reactie weer, chapeau.

Valt vrij weinig op m'n inbreng af te dingen hoor, alleen zou je kunnen zeggen dat ik me druk maak om niks, en dat is ook zo.

Op dat soort gebieden ben ik nogal een autist. :P
Zeker slaat die op jou :). Er valt ook weinig tegen in te brengen ja, maar dat maakt het niet minder kansloos.

Waarom ben jij altijd zo extra kritisch op Feyenoord in vergelijking met andere clubs? Geld niet alleen voor jou maar ook voor anderen vaak.

Nu pak ik jou weer maar dat is niet de bedoeling eigenlijk, maar bijv. met Roda uit. Ontzettend lastige kut wedstrijd, en heel veel zien 'ons niet winnen daar'. Speelt Ajax daar, is dat ineens niet het geval maar is het een makkelijke uitwedstrijd (gechargeerd maar je snapt mijn punt denk ik wel). Ik begrijp dat verschil niet echt, aangezien wij vanaf speelronde 1 bovenaan staan.
pi_168367496
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:07 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zeker slaat die op jou :). Er valt ook weinig tegen in te brengen ja, maar dat maakt het niet minder kansloos.

Waarom ben jij altijd zo extra kritisch op Feyenoord in vergelijking met andere clubs? Geld niet alleen voor jou maar ook voor anderen vaak.

Nu pak ik jou weer maar dat is niet de bedoeling eigenlijk, maar bijv. met Roda uit. Ontzettend lastige kut wedstrijd, en heel veel zien 'ons niet winnen daar'. Speelt Ajax daar, is dat ineens niet het geval maar is het een makkelijke uitwedstrijd (gechargeerd maar je snapt mijn punt denk ik wel). Ik begrijp dat verschil niet echt, aangezien wij vanaf speelronde 1 bovenaan staan.
Nee, das waar, ik ben inderdaad extra kritisch op Feyenoord. Dat is ook zo, daar hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor. :)

Je zou het ook cynisch kunnen noemen misschien. Ik ben nogal pessimistisch ingesteld wat Feyenoord betreft, op basis van mijn ervaringen uit het verleden (en deels uit zelfbehoud denk ik). Zelf noem ik dat dan realistisch, of dat zo is dat is de vraag.

Van Ajax en PSV heb ik kwalitatief een veel hogere pet op, ook op basis van mijn ervaringen uit het verleden, en ik ben al zo vaak teleurgesteld dat ik m'n verwachtingspatroon daarop heb bijgesteld.

Mijn ervaring is bijvoorbeeld dat Ajax en PSV die kleinere wedstrijden veelal veel eenvoudiger winnen dan wij dat doen. Over het algemeen genomen dan, en dat is het hele punt, want dat is dus niet altijd het geval. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator maandag 23 januari 2017 @ 11:57:13 #158
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_168368466
Voorlopig zijn we weer een speelronde verder zonder wijzigingen in de top 3.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_168368472
Tsjah iedereen wil dat we met een onoverbrugbare voorsprong naar de arena gaan. Zou natuurlijk fijn zijn, maar als je om de titel speelt moet je dit soort wedstrijd ook gewoon een keer winnen..

Verder worden Ajax en PSV ook op een voetstuk geplaatst. Ajax verliest ook vijf punten thuis tegen W2 en Roda, PSV speelt tegen de halve competitie gelijk.
#12 is not for sale!
pi_168368575
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 10:36 schreef Caland het volgende:

[..]

Nouja, als de arbitrage haar werk naar behoren had gedaan win je met 3-0 en ik meen dat je op een redelijke kans na in de tweede helft vrij weinig weggeeft. Ik vond het allemaal niet zo heel matig.
als je 18x op kool schiet mag je best wat meer scoren
blablablabla
pi_168369460
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:07 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zeker slaat die op jou :). Er valt ook weinig tegen in te brengen ja, maar dat maakt het niet minder kansloos.

Waarom ben jij altijd zo extra kritisch op Feyenoord in vergelijking met andere clubs? Geld niet alleen voor jou maar ook voor anderen vaak.

Nu pak ik jou weer maar dat is niet de bedoeling eigenlijk, maar bijv. met Roda uit. Ontzettend lastige kut wedstrijd, en heel veel zien 'ons niet winnen daar'. Speelt Ajax daar, is dat ineens niet het geval maar is het een makkelijke uitwedstrijd (gechargeerd maar je snapt mijn punt denk ik wel). Ik begrijp dat verschil niet echt, aangezien wij vanaf speelronde 1 bovenaan staan.
Ik denk dat vrijwel iedereen kritisch is op zijn eigen club. Je kijkt een wedstrijd van je eigen club toch anders, denk dat het met emoties te maken heeft ofzo.
pi_168369595
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:43 schreef Vasion het volgende:

[..]

Ik denk dat vrijwel iedereen kritisch is op zijn eigen club. Je kijkt een wedstrijd van je eigen club toch anders, denk dat het met emoties te maken heeft ofzo.
Klopt, dat ben ik ook wel. Maar íets meer vertrouwen als je al vanaf speelronde 1 aan kop gaat met maar 1 verliespot, die je eigenlijk had moeten winnen, mag in mijn ogen wel.
  maandag 23 januari 2017 @ 12:55:57 #163
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_168369753
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Klopt, dat ben ik ook wel. Maar íets meer vertrouwen als je al vanaf speelronde 1 aan kop gaat met maar 1 verliespot, die je eigenlijk had moeten winnen, mag in mijn ogen wel.
Sinds februari ook alleen dat potje verloren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 23 januari 2017 @ 12:58:21 #164
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_168369816
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Klopt, dat ben ik ook wel. Maar íets meer vertrouwen als je al vanaf speelronde 1 aan kop gaat met maar 1 verliespot, die je eigenlijk had moeten winnen, mag in mijn ogen wel.
Feyenoord verrast vriend en vijand. Het is niet altijd even hoogstaand, maar ze winnen wel.

Het is ook niet dat Ajax en PSV opzichtig falen. De hele top drie speelt weliswaar ruk, maar je moet winnen en dat doet Feyenoord gewoon vaker.

Dat is deels ook wel geluk, maar ook zeker te danken aan het karakter in de ploeg wat dat geluk afdwingt.
  maandag 23 januari 2017 @ 14:02:38 #165
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_168371346
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Feyenoord verrast vriend en vijand. Het is niet altijd even hoogstaand, maar ze winnen wel.

Het is ook niet dat Ajax en PSV opzichtig falen. De hele top drie speelt weliswaar ruk, maar je moet winnen en dat doet Feyenoord gewoon vaker.

Dat is deels ook wel geluk, maar ook zeker te danken aan het karakter in de ploeg wat dat geluk afdwingt.
De goals vielen in de eerste seizoenshelft ook gewoon makkelijker. Als je nauwelijks tot scoren komt, dat gold vooral voor PSV, verspeel je gewoon vaker punten. Dat heeft dan niet per se met kwaliteit van het spel te maken, maar vooral het hebben van spelers die de bal gewoon in het netje leggen. Feyenoord heeft Jörgensen, Kuyt, Elia en Toornstra die allemaal makkelijk scoren en ook nog redelijk wat assists hebben.

En er is een soort rust en vertrouwen in de ploeg dat de kansen en daarmee de goals toch wel komen, totaal geen paniek als het nog 0-0 staat bij rust of in de 60e minuut. Dat is erg fijn om te zien en straalt ook op de fans af. Je hoort hier steeds vaker dat mensen rustig naar een wedstrijd van Feyenoord kunnen kijken en dat was voorgaande seizoenen totaal niet zo.
  maandag 23 januari 2017 @ 14:06:50 #166
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_168371482
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:43 schreef Vasion het volgende:

[..]

Ik denk dat vrijwel iedereen kritisch is op zijn eigen club. Je kijkt een wedstrijd van je eigen club toch anders, denk dat het met emoties te maken heeft ofzo.
Ik had dat voorgaande jaren zelfs zo erg dat ik bij iedere kans van ons semi-verwachtte dat het mis zou gaan en als de tegenstander ook maar in de buurt van de goal kwam al vreesde voor een goal. Zo kijk je niet naar wedstrijden van de concurrent, dus dat zal inderdaad wel aan emoties liggen en het feit dat je negatieve ervaringen makkelijker onthoudt. Daar hebben overigens meer users last van hier: iets is in het verleden 9x goed en 1x fout gegaan en dan baseren ze hun verwachtingen op die ene keer dat het misging (overdreven gezegd).

Dit jaar is daar wel iets in veranderd, ik durf vaak weer te rekenen op 3 punten.
  maandag 23 januari 2017 @ 14:14:55 #167
357045 Grifte
Feijenoord
pi_168371707
quote:
''Het is bekend dat de Feyenoord-clan daar heel fanatiek aan meedoet''

Berry van Aerle is net als Feyenoorder Ben Wijnstekers genomineerd als beste rechtsback uit 60 jaar eredivisie. De bezoekers kunnen tot zaterdag stemmen op de website goudenelftal, maar de concurrentie is hevig voor de oud-doelman van PSV en vreest de Feyenoord-supporters.

"Het is bekend dat de Feyenoord-clan daar heel fanatiek aan meedoet. Dat werd al duidelijk toen Eddy Pieters Graafland keeper werd en daarom zijn straks de andere Feyenoorders ook favoriet. Maar ik gun het ze allemaal van harte," zegt Berry van Aerle sportief in gesprek met Omroep Brabant.

Bij de eerste verkiezing, de beste keeper, kreeg niet Hans van Breukelen, Jan van Beveren of Edwin van de Sar de meeste stemmen, maar verrassend Eddy Pieters Graafland. Net als bij andere publieks-verkiezingen had de Feyenoord-achterban weer massaal op hun vertegenwoordiger gestemd.
https://www.fr12.nl/nieuw(...)iek-aan-meedoet.html

Hadden ze natuurlijk niet van tevoren kunnen bedenken. Levert Foxie uiteraard wel veel 'clicks' op.
  maandag 23 januari 2017 @ 14:26:21 #168
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_168372060
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:14 schreef Grifte het volgende:

[..]

https://www.fr12.nl/nieuw(...)iek-aan-meedoet.html

Hadden ze natuurlijk niet van tevoren kunnen bedenken. Levert Foxie uiteraard wel veel 'clicks' op.
Ik denk dat ze straks toch wel een beetje spijt hebben als ze met 10 Feyenoorders + Cruijff zitten.

Al zie ik het ook nog wel gebeuren dat ze voor sommige posities expres geen Feyenoorders nomineren.
  maandag 23 januari 2017 @ 14:53:04 #169
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_168373026
Oja, nog even op Elia stemmen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 23 januari 2017 @ 15:17:56 #170
357045 Grifte
Feijenoord
pi_168373669
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:26 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze straks toch wel een beetje spijt hebben als ze met 10 Feyenoorders + Cruijff zitten.

Al zie ik het ook nog wel gebeuren dat ze voor sommige posities expres geen Feyenoorders nomineren.
In de spoiler de nominaties, alleen in de spits kun je niet voor een Feijenoorder kiezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168374442
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:02 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De goals vielen in de eerste seizoenshelft ook gewoon makkelijker. Als je nauwelijks tot scoren komt, dat gold vooral voor PSV, verspeel je gewoon vaker punten. Dat heeft dan niet per se met kwaliteit van het spel te maken, maar vooral het hebben van spelers die de bal gewoon in het netje leggen. Feyenoord heeft Jörgensen, Kuyt, Elia en Toornstra die allemaal makkelijk scoren en ook nog redelijk wat assists hebben.

En er is een soort rust en vertrouwen in de ploeg dat de kansen en daarmee de goals toch wel komen, totaal geen paniek als het nog 0-0 staat bij rust of in de 60e minuut. Dat is erg fijn om te zien en straalt ook op de fans af. Je hoort hier steeds vaker dat mensen rustig naar een wedstrijd van Feyenoord kunnen kijken en dat was voorgaande seizoenen totaal niet zo.
Ja, ik zit ook wel rustiger op de tribune dit jaar ja. We geven ook gewoon niet zo overdreven veel kansen weg, dus dan voelt 1-0 toch al minder als paniekstand. Ik vind ons best wel volwassen voetbal spelen. Fysiek en conditioneel vrij sterk, verdedigend vrij solide, en aanvallend redelijk divers (met opkomende backs, flankspelers die een actie kunnen maken en de nodige goede 1-2tjes/combinaties)
Hopen dat het spel weer wat frivoler wordt zodra El Ahmadi terug is, maar voorlopig toch behoorlijk goed door de eerste potjes gekomen (afgeklopt op onbewerkt hout O-) )
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 23 januari 2017 @ 15:55:16 #172
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_168374714
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:26 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze straks toch wel een beetje spijt hebben als ze met 10 Feyenoorders + Cruijff zitten.

Al zie ik het ook nog wel gebeuren dat ze voor sommige posities expres geen Feyenoorders nomineren.
Dezelfde flauwekul als bij Voetbal inside.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 23 januari 2017 @ 15:59:59 #173
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_168374844
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:17 schreef Grifte het volgende:

[..]

In de spoiler de nominaties, alleen in de spits kun je niet voor een Feijenoorder kiezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mark van Bommel een nominatie wat :')
Oh.
  maandag 23 januari 2017 @ 16:06:51 #174
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_168374998
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:59 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Mark van Bommel een nominatie wat :')
En Cocu niet :')
pi_168375108
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Feyenoord verrast vriend en vijand. Het is niet altijd even hoogstaand, maar ze winnen wel.

Het is ook niet dat Ajax en PSV opzichtig falen. De hele top drie speelt weliswaar ruk, maar je moet winnen en dat doet Feyenoord gewoon vaker.

Dat is deels ook wel geluk, maar ook zeker te danken aan het karakter in de ploeg wat dat geluk afdwingt.
PSV niet opzichtig falen? Hoe vaak hebben die niet gelijkgespeeld tegen ploegen die er weinig van kunnen. Dat kun je echt wel ruk noemen. Zelfde kun je over Ajax zeggen. Thuis niet winnen van Roda en W2.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')