abonnement Unibet Coolblue
pi_168362284
Geen idee wat die man nog in Den Haag doet of als partijleider na zoveel verliezen.

Zijn tactiek bij de vorige verkiezingen was ook weer eens briljant. Stem op D66 want dan kunnen wij voorkomen dat of de PvdA te links gaat regeren of de VVD te rechts. En VVD en PvdA liepen gewoon om D66 heen en gingen samen regeren.

Het verkiezingsprogramma van D66 is keer op keer niets waard gebleken. Heb 2 keer op ze gestemd geloof ik, toen had ik het wel gehad met Pechtold.

Ze kunnen het beter hernoemen naar P66, m.a.w. Pechtold is 66 keer lijsttrekker, als het zo door gaat.
pi_168364749
Ik vond Pechtold in het begin een vrij sterke leider, een echte bestuurder. Ook in het begin kon hij goed van leer trekken tegen Wilders en deed hij dat uitmuntend. Ik heb overigens nooit op de partij gestemd, dat dan weer niet.

Alleen het is geen oppositieleider. Hij is te beperkt in zijn technieken en het kunstje is er wel af. Op dit moment doet hij D66 meer kwaad dan goed. Zijn elan is weg, hij heeft geen onderscheidend programma meer en heeft te weinig in regeringen gezeten, waar hij volgens mij veel beter uit de verf komt dan in de Tweede Kamer. Hij is een soort karikatuur van zichzelf geworden.

Wordt tijd voor een nieuwe leider daar.
  maandag 23 januari 2017 @ 10:17:52 #53
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168366267


De neuromarketeers moeten beter hun best doen!
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168366270
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 01:02 schreef Nintex het volgende:
Geen idee wat die man nog in Den Haag doet of als partijleider na zoveel verliezen.

Zijn tactiek bij de vorige verkiezingen was ook weer eens briljant. Stem op D66 want dan kunnen wij voorkomen dat of de PvdA te links gaat regeren of de VVD te rechts. En VVD en PvdA liepen gewoon om D66 heen en gingen samen regeren.

Het verkiezingsprogramma van D66 is keer op keer niets waard gebleken. Heb 2 keer op ze gestemd geloof ik, toen had ik het wel gehad met Pechtold.

Ze kunnen het beter hernoemen naar P66, m.a.w. Pechtold is 66 keer lijsttrekker, als het zo door gaat.
Welke verliezen heb je het over? D66 is sinds Pechtold de voorman is op landelijk, provinciaal en gemeentelijk niveau behoorlijk gegroeid.

Dat PvdA en VVD allebei zo groot zouden worden heeft Pechtold waarschijnlijk niet zien aankomen. Dus die tactiek viel een beetje in het water, al snap ik het idee erachter wel. Als D66 mee regeert, kan deze er wel voor zorgen dat de scherpe kanten van links dan wel rechts beleid eraf gaan en er meer een progressieve middenkoers gevaren wordt. Alleen als mensen tactisch gaan stemmen heeft een partij als D66 daar vaak nadeel van omdat er veel kiezers naar de flanken opschuiven en toch PvdA of VVD zijn gaan stemmen.
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 08:25 schreef Mystikvm het volgende:
Ik vond Pechtold in het begin een vrij sterke leider, een echte bestuurder. Ook in het begin kon hij goed van leer trekken tegen Wilders en deed hij dat uitmuntend. Ik heb overigens nooit op de partij gestemd, dat dan weer niet.

Alleen het is geen oppositieleider. Hij is te beperkt in zijn technieken en het kunstje is er wel af. Op dit moment doet hij D66 meer kwaad dan goed. Zijn elan is weg, hij heeft geen onderscheidend programma meer en heeft te weinig in regeringen gezeten, waar hij volgens mij veel beter uit de verf komt dan in de Tweede Kamer. Hij is een soort karikatuur van zichzelf geworden.

Wordt tijd voor een nieuwe leider daar.
Als D66 na de verkiezingen in een coalitie mee gaat doen zal Pechtold wel een ministerspost op zich nemen denk ik. Hopelijk kan hij dan 4 jaar deelnemen aan een stabiele regering en heeft D66 de tijd om een nieuwe partijleider te zoeken. Ik gok tenminste dat Pechtold die rol daarna niet meer op zich zal nemen.
Als D66 niet deel gaat nemen aan een nieuwe regering acht ik de kans wel aanwezig dat Pechtold zal afzwaaien en er ook een nieuwe partijleider gezocht zal worden.
pi_168367074
Ter rechterzijde hebben ze - over het algemeen - niet zo'n hekel aan Alexander Pechtold / D'66 hoor.

Ja, hij is wat politiek correct in de ogen van veel mensen die zich politiek op de flanken bevinden, en verder komt hij ook wat gladjes over. Niet heel sympathiek.

Ter linkerzijde is hij en zijn D'66 niet zo geliefd omdat Alexander Pechtold en D'66 over het algemeen de rechtse oplossingen kiezen. Hoewel ze het proberen te verkopen als sociaal-liberaal is het in feite gewoon een VVD-light (sociaal-economisch met name).

Persoonlijk vind ik D'66 ook nogal inwisselbaar, en vind ik het vooral het volgende te verwijten:

Hoe D'66 symbool ging staan voor het einde van de democratie

Artikel met een prikkelende titel, erg aan te bevelen. Ik kan mij erg in de uiteenzetting vinden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 23 januari 2017 @ 11:07:36 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168367324
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 01:02 schreef Nintex het volgende:
Geen idee wat die man nog in Den Haag doet of als partijleider na zoveel verliezen.

Zijn tactiek bij de vorige verkiezingen was ook weer eens briljant. Stem op D66 want dan kunnen wij voorkomen dat of de PvdA te links gaat regeren of de VVD te rechts. En VVD en PvdA liepen gewoon om D66 heen en gingen samen regeren.

Het verkiezingsprogramma van D66 is keer op keer niets waard gebleken. Heb 2 keer op ze gestemd geloof ik, toen had ik het wel gehad met Pechtold.


Ze kunnen het beter hernoemen naar P66, m.a.w. Pechtold is 66 keer lijsttrekker, als het zo door gaat.
Zelden zie je zo'n chronisch gebrek aan feitenkennis en selectieve verontwaardiging

Je bent toch zo'n fan van Geert. Die zit er net zo lang en heeft nog vaker verloren ook. Waarom moet hij niet oprotten?

[ Bericht 5% gewijzigd door Hexagon op 23-01-2017 11:19:27 ]
pi_168369142
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Verklaar het tegendeel eens dan.
Mijn standpunt over Pechtold heb ik al weergegeven. Dat ga ik niet herhalen. Geef eens aan bij welk punt jij een andere menig hebt. Wat klopt er niet?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_168372032
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Mijn standpunt over Pechtold heb ik al weergegeven. Dat ga ik niet herhalen. Geef eens aan bij welk punt jij een andere menig hebt. Wat klopt er niet?
Wat er niet klopt?
Wie ben ik om dat hier te schrijven?
Wat er voor mij niet klopt is een ander verhaal.
Dat kan ik wel aangeven.
  maandag 23 januari 2017 @ 14:31:22 #59
3542 Gia
User under construction
pi_168372255
Hij komt op mij over als een gladprater. Zijn kop staat me ook niet aan.
Is dat een reden om hem niet te mogen? Ik vind van wel.

Maar goed, ik doe toch keurig de stemwijzer en D66 is niet per se één van de partijen die ik buiten beschouwing laat. Dat zijn namelijk GL, partij voor de dieren, alles waar een religieuze benaming in voorkomt en de meeste kleine partijtjes. Alles kleiner dan 50 plus.
En dan blijft er nog genoeg keuze over.

Ben wel benieuwd naar mijn uitkomst van de stemwijzer.
pi_168372408
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:31 schreef Gia het volgende:
Hij komt op mij over als een gladprater. Zijn kop staat me ook niet aan.
Is dat een reden om hem niet te mogen? Ik vind van wel.

Maar goed, ik doe toch keurig de stemwijzer en D66 is niet per se één van de partijen die ik buiten beschouwing laat. Dat zijn namelijk GL, partij voor de dieren, alles waar een religieuze benaming in voorkomt en de meeste kleine partijtjes. Alles kleiner dan 50 plus.
En dan blijft er nog genoeg keuze over.

Ben wel benieuwd naar mijn uitkomst van de stemwijzer.
Voor mij ook een man zonder moraal, laat alles waarvoor die staat vallen voor een snoepje!

Om het anders te schrijven, dat gedogen deed hij voor iets en niet voor het landbelang maar voor eigen belang, daar hij de voorwaarde stelde!
In de oppositie had hij veel meer kunnen betekenen.

De VVD deed het daar en tegen voor mij prima die speelde de oppositie tegen mekaar uit, die had door dat ze dus (te koop) waren?
En ik ben helemaal geen VVD fan hoor, echter deze hadden dat goed voor mekaar!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2017 14:38:11 ]
pi_168372554
Ik heb nog minder vertrouwen in de politiek gekregen als wat ik al had erdoor.
pi_168372621
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor mij ook een man zonder moraal, laat alles waarvoor die staat vallen voor een snoepje!

Om het anders te schrijven, dat gedogen deed hij voor iets en niet voor het landbelang maar voor eigen belang, daar hij de voorwaarde stelde!
In de oppositie had hij veel meer kunnen betekenen.

De VVD deed het daar en tegen voor mij prima die speelde de oppositie tegen mekaar uit, die had door dat ze dus (te koop) waren?
En ik ben helemaal geen VVD fan hoor, echter deze hadden dat goed voor mekaar!
Daar ben ik het echt totaal mee oneens. Door alleen maar oppositie te zijn en helemaal niet mee te werken kon D66 niet meer betekenen. Ze hebben juist in het landsbelang gehandeld door wel aan akkoorden mee te werken zodat het land bestuurd kon worden. D66 liep daarmee bewust het risico dat ze zich er niet populair zouden maken hiermee.
Mooie bijkomstigheid is dat D66 voorwaarden kon stellen en dus wel (kleine) delen van hun plannen konden uitvoeren. Andere oppositiepartijen die niet mee wilden werken hebben juist helemaal niks voor elkaar gekregen.
Wat jij beweert is het complete tegenovergestelde van de werkelijkheid.
pi_168372681
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:41 schreef archito het volgende:

[..]

Daar ben ik het echt totaal mee oneens. Door alleen maar oppositie te zijn en helemaal niet mee te werken kon D66 niet meer betekenen. Ze hebben juist in het landsbelang gehandeld door wel aan akkoorden mee te werken zodat het land bestuurd kon worden. D66 liep daarmee bewust het risico dat ze zich er niet populair zouden maken hiermee.
Mooie bijkomstigheid is dat D66 voorwaarden kon stellen en dus wel (kleine) delen van hun plannen konden uitvoeren. Andere oppositiepartijen die niet mee wilden werken hebben juist helemaal niks voor elkaar gekregen.
Wat jij beweert is het complete tegenovergestelde van de werkelijkheid.
Jij hebt totaal geen benul van de politiek dan dus!

De coalitie krijgt niks voor mekaar zonder een paar stemmen van de oppositie!
Op deze manier was het nog niet eens nodig om zieltjes voor hun plannen te winnen!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2017 14:44:01 ]
  maandag 23 januari 2017 @ 14:48:13 #64
3542 Gia
User under construction
pi_168372864
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor mij ook een man zonder moraal, laat alles waarvoor die staat vallen voor een snoepje!

Om het anders te schrijven, dat gedogen deed hij voor iets en niet voor het landbelang maar voor eigen belang, daar hij de voorwaarde stelde!
In de oppositie had hij veel meer kunnen betekenen.

De VVD deed het daar en tegen voor mij prima die speelde de oppositie tegen mekaar uit, die had door dat ze dus (te koop) waren?
En ik ben helemaal geen VVD fan hoor, echter deze hadden dat goed voor mekaar!
Het valt mij op dat sommige partijen, D66, GroenLinks en nog een paar, er ongeveer een partijprogrammapunt van maken de PVV tegen te werken, i.p.v. te kijken wat in het belang van Nederland en de bevolking is. Echt zo'n blinde tunnelvisie.
Dat zie je gelukkig minder bij een SP en VVD.

Ik weet het deze keer echt nog niet wat ik ga stemmen. Ga in elk geval de debatten goed volgen, en iedereen die bezig is met het buitenspel zetten van democratisch gekozen kamerleden, valt voor mij af. En volgens mij beperkt dan de keuze voor mij zich tot 50plus en PVV.
pi_168372926
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Het valt mij op dat sommige partijen, D66, GroenLinks en nog een paar, er ongeveer een partijprogrammapunt van maken de PVV tegen te werken, i.p.v. te kijken wat in het belang van Nederland en de bevolking is. Echt zo'n blinde tunnelvisie.
Dat zie je gelukkig minder bij een SP en VVD.

Ik weet het deze keer echt nog niet wat ik ga stemmen. Ga in elk geval de debatten goed volgen, en iedereen die bezig is met het buitenspel zetten van democratisch gekozen kamerleden, valt voor mij af. En volgens mij beperkt dan de keuze voor mij zich tot 50plus en PVV.
Ik heb sinds Kok nooit meer gestemd deze keer denk ik het wel te gaan doen, al is het op nietstemmers.nl

Paars is een goed voorbeeld van viele köche verderben den brei!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2017 14:51:27 ]
pi_168372952
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij hebt totaal geen benul van de politiek dan dus!

De coalitie krijgt niks voor mekaar zonder een paar stemmen van de oppositie!
Op deze manier was het nog niet eens nodig om zieltjes voor hun plannen te winnen!
Nee John, het gaat om fundamentele keuzes die een politieke partij in de oppositie kan maken. Wel of niet meedenken en mee beslissen.
Nederland is er niet bij gebaat om constant verkiezingen te hebben of een regering die vleugellam is omdat ze geen meerderheid kunnen krijgen.

En juist je opmerking dat de coalitie niks voor elkaar krijgt zonder stemmen uit de oppositie geeft aan dat er wat te halen valt voor de oppositiepartijen. Daardoor hebben ze een machtspositie en kunnen ze eisen stellen aan hun steun.

Ik vind dat D66 zich als verantwoordelijke en constructieve partij heeft opgesteld de afgelopen jaren en dat dat een juiste beslissing is geweest.
pi_168373020
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:50 schreef archito het volgende:

[..]

Nee John, het gaat om fundamentele keuzes die een politieke partij in de oppositie kan maken. Wel of niet meedenken en mee beslissen.

Meedenken laat mij niet lachen zieltjes kopen niet meer of minder als dat.
Kwarteten in de kamer!
pi_168373121
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Het valt mij op dat sommige partijen, D66, GroenLinks en nog een paar, er ongeveer een partijprogrammapunt van maken de PVV tegen te werken, i.p.v. te kijken wat in het belang van Nederland en de bevolking is. Echt zo'n blinde tunnelvisie.
Dat zie je gelukkig minder bij een SP en VVD.

Ik weet het deze keer echt nog niet wat ik ga stemmen. Ga in elk geval de debatten goed volgen, en iedereen die bezig is met het buitenspel zetten van democratisch gekozen kamerleden, valt voor mij af. En volgens mij beperkt dan de keuze voor mij zich tot 50plus en PVV.
Daar ben ik het wel deels met je eens Gia.
Ik vind dat D66 zich minder zou moeten richten op de PVV. Al ben ik wel van mening dat de standpunten van de PVV niet goed zijn voor Nederland en al helemaal niet haalbaar zijn. Het is dan lastig om daar niet op te reageren. Het risico is alleen dat je een hele groep kiezers weg zet en dat kan nooit de bedoeling zijn. Inhoudelijk kritisch zijn op de standpunten van de PVV is nodig voor het publieke debat, net zoals andere partijen kritisch mogen zijn over de standpunten van D66.

Het maakt niet uit wat je gaat stemmen, 17 miljoen mensen hebben 17 miljoen meningen. Als je maar gaat stemmen! ;)

Edit: Je zegt in je post dat democratisch gekozen kamerleden buitenspel worden gezet. Ik denk dat de vork net iets anders in de steel zit. Sommige partijen geven alleen aan met welke andere partijen ze geen regering willen vormen. Vaak gebeurt dit op basis van inhoudelijke zo'n sterk verschillende meningen dat een coalitie ook echt niet geloofwaardig is.
Dat wil niet zeggen dat er niet met de kamerleden van die partij samengewerkt wordt. Amendementen e.d. die door kamerleden van bijvoorbeeld de PVV worden ingediend, kunnen best gesteund worden door kamerleden van D66. Van 'uitsluiten' is dus niet direct sprake.
Wilders en Pechtold hebben gewoon allebei aangegeven dat ze niet met elkaar in een regering zullen stappen. (Ook vanuit de kant van Wilders dus!)

[ Bericht 5% gewijzigd door archito op 23-01-2017 15:29:13 ]
pi_168373602
Wilders wil helemaal niet denk ik, ik denk dat hij weet dat hij in die (beerput) verdrinkt!
  vrijdag 27 januari 2017 @ 22:57:33 #70
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_168480285
Pechtold is gewoon over zijn houdbaarheidsdatum heen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 29 januari 2017 @ 13:48:49 #71
13913 Salah-al-Din
Righteousness of the faith
pi_168514237
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 20:13 schreef Kaas- het volgende:

D66 zal normaal gesproken het ideale smeermiddel zijn
Je bedoelt de vaseline zodat iedereen weer keihard in z'n reet wordt genaaid?
Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
  Redactie Games zondag 29 januari 2017 @ 14:23:33 #72
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168515416
Ik vind D66 an sich niet zo'n slechte partij (al zal ik er zelf niet op stemmen), maar Pechtold raakt zo makkelijk over de zeik van Wilders. Over thin-skinned liberals gesproken.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_168537081
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 14:23 schreef Puddington het volgende:
Ik vind D66 an sich niet zo'n slechte partij (al zal ik er zelf niet op stemmen), maar Pechtold raakt zo makkelijk over de zeik van Wilders. Over thin-skinned liberals gesproken.
Dan gaat het altijd om gerichte argumenten.
Het is juist andersom qua "over de zeik raken". Wilders (en GS reaguurders) plaatsen altijd een "ad hominem") in de vorm van "zielig mannetje" of "Arrogander Pechtold" etc.
Komen zelden tot gerichte standpunten of argumenten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 30 januari 2017 @ 09:39:49 #74
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_168537189
Ik vond Pechtold vroeger best okee, maar de afgelopen jaren is hij echt afgegleden. Het verval begon zo ongeveer toen hij zichzelf tot de anti-Wilders uitriep. Hij is tegenwoordig moralistischer dan Buma van het CDA, en dat is echt een prestatie. Iedereen die in zijn ogen niet deugt moet weg.
  maandag 30 januari 2017 @ 09:41:43 #75
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168537206
Pechtold is de neoliberaal en uitverkoper van Nederland pur sang.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')