abonnement Unibet Coolblue
pi_168369143
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat is er exact gebeurd dan? Ik heb dat namelijk nog nergens gelezen en gezien jouw stelligheid weet jij het wel tot in detail.

De tweede alinea heeft wel een heel erg hoog borrelgehalte. Laten we het er maar op houden dat het vooral jouw mening is.
De man is in elkaar geslagen, had een hoofdwond, een bloedneus en letsel aan zijn arm. Het was allemaal zo "ernstig" dat hij nog dezelfde dag door de politie in het ziekenhuis is aangehouden.

De tweede alinea baseer ik op recente berichtgeving in het nieuws, waarbij blijkt dat de rechterlijke macht zich niks meer aantrekt van wat de wetgevende macht beslist of wil. Het is eigenlijk een topic op zich waard, maar daar heb ik even geen zin in.

Afgelopen week konden we lezen dat rechters steeds vaker een taakstraf in combinatie met één dag cel opleggen voor ernstige misdrijven zoals geweld- en zedenmisdrijven. De reden: de politiek (de wetgevende macht) wil niet langer dat zulke zaken slechts met een taakstraf worden afgedaan. Rechters hebben daar gewoon schijt aan, leggen voor de vorm één dag cel op (die vaak niet eens wordt uitgezeten) en gaan gewoon door met hun eigen beleid.

En vandaag is in het nieuws dat doodrijders in het verkeer steeds minder vaak worden veroordeeld voor roekeloos gedrag (waardoor straffen verhogen) en dat de straffen voor doodrijders bijzonder laag zijn. Ook hier wil de wetgevers (wij dus, onze democratie) iets anders, maar gaat de rechter gewoon z''n eigen gang.
pi_168369280
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De man is in elkaar geslagen, had een hoofdwond, een bloedneus en letsel aan zijn arm. Het was allemaal zo "ernstig" dat hij nog dezelfde dag door de politie in het ziekenhuis is aangehouden.

De tweede alinea baseer ik op recente berichtgeving in het nieuws, waarbij blijkt dat de rechterlijke macht zich niks meer aantrekt van wat de wetgevende macht beslist of wil. Het is eigenlijk een topic op zich waard, maar daar heb ik even geen zin in.

Afgelopen week konden we lezen dat rechters steeds vaker een taakstraf in combinatie met één dag cel opleggen voor ernstige misdrijven zoals geweld- en zedenmisdrijven. De reden: de politiek (de wetgevende macht) wil niet langer dat zulke zaken slechts met een taakstraf worden afgedaan. Rechters hebben daar gewoon schijt aan, leggen voor de vorm één dag cel op (die vaak niet eens wordt uitgezeten) en gaan gewoon door met hun eigen beleid.

En vandaag is in het nieuws dat doodrijders in het verkeer steeds minder vaak worden veroordeeld voor roekeloos gedrag (waardoor straffen verhogen) en dat de straffen voor doodrijders bijzonder laag zijn. Ook hier wil de wetgevers (wij dus, onze democratie) iets anders, maar gaat de rechter gewoon z''n eigen gang.
De strafvorm bepalen (binnen de eerder door de wetgevende macht gestelde mogelijkheden) is nu juist de taak van de rechtsprekende macht. Ik vind het eerder opvallend als ze die wens van de politiek meenemen in hun overweging (ik ben niet bekend met de genoemde voorbeelden).
pi_168369905
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:36 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

De strafvorm bepalen (binnen de eerder door de wetgevende macht gestelde mogelijkheden) is nu juist de taak van de rechtsprekende macht. Ik vind het eerder opvallend als ze die wens van de politiek meenemen in hun overweging (ik ben niet bekend met de genoemde voorbeelden).
bij geweldpleging en zedendelicten is nu een gevangenisstraf verplicht, een wetgeving die gemaakt is juist omdat de rechters wel heel erg laag bleken te straffen. Dus nu houden ze zich aan de wet door dezelfde straf op te leggen met 1 dagje cel erbij.
pi_168370072
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:02 schreef Murdera het volgende:

[..]

bij geweldpleging en zedendelicten is nu een gevangenisstraf verplicht, een wetgeving die gemaakt is juist omdat de rechters wel heel erg laag bleken te straffen. Dus nu houden ze zich aan de wet door dezelfde straf op te leggen met 1 dagje cel erbij.
Precies. Maar ja, dat zou leiden tot de conclusie dat de 'hard aanpakken'- roepers niet van aanpakken weten en te incompetent zijn om hun bedoelingen in een wet vast te leggen. Best knullig voor een wetgever. Maar nu moeten de rechters de schuld krijgen omdat mensen de boodschap dat 'hard aanpakken' roepen geen zin heeft niet aankunnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_168370078
Terecht. Voordat je het weet lokt die dat kind weg uit het ouderlijk huis om haar te misbruiken. Het gevolg is dat het kind voor de rest van haar leven mentaal (en lichamelijk) goed verminkt is. Dan zit je daar met een zwaar depressief en kapot kind in huis. Dan kun je beter voortijdig de schedel van de stalker goed verbouwen.

[ Bericht 26% gewijzigd door George_Marco op 23-01-2017 13:20:47 ]
pi_168370197
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:02 schreef Murdera het volgende:

[..]

bij geweldpleging en zedendelicten is nu een gevangenisstraf verplicht, een wetgeving die gemaakt is juist omdat de rechters wel heel erg laag bleken te straffen. Dus nu houden ze zich aan de wet door dezelfde straf op te leggen met 1 dagje cel erbij.
Dat is inderdaad voorbijgaan aan het idee van de wet.

Dat brengt wel de vraag naar boven waarom rechters in die gevallen koste wat kost geen gevangenisstraf willen opleggen. Ik ben namelijk geneigd om de redenering van een rechter hoger te achten dan een beslissing die politici gemaakt hebben na 'stemmen van de bevolking'.
pi_168370210
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:31 schreef Elfletterig het volgende:

De man is in elkaar geslagen, had een hoofdwond, een bloedneus en letsel aan zijn arm. Het was allemaal zo "ernstig" dat hij nog dezelfde dag door de politie in het ziekenhuis is aangehouden.

De tweede alinea baseer ik op recente berichtgeving in het nieuws, waarbij blijkt dat de rechterlijke macht zich niks meer aantrekt van wat de wetgevende macht beslist of wil. Het is eigenlijk een topic op zich waard, maar daar heb ik even geen zin in.

Afgelopen week konden we lezen dat rechters steeds vaker een taakstraf in combinatie met één dag cel opleggen voor ernstige misdrijven zoals geweld- en zedenmisdrijven. De reden: de politiek (de wetgevende macht) wil niet langer dat zulke zaken slechts met een taakstraf worden afgedaan. Rechters hebben daar gewoon schijt aan, leggen voor de vorm één dag cel op (die vaak niet eens wordt uitgezeten) en gaan gewoon door met hun eigen beleid.

En vandaag is in het nieuws dat doodrijders in het verkeer steeds minder vaak worden veroordeeld voor roekeloos gedrag (waardoor straffen verhogen) en dat de straffen voor doodrijders bijzonder laag zijn. Ook hier wil de wetgevers (wij dus, onze democratie) iets anders, maar gaat de rechter gewoon z''n eigen gang.
Dus je weet niet wat er gebeurd is.

Het letsel is niet zo relevant. Als ik met een pistool op jouw hoofd ga schieten en ik wonder boven wonder alleen jouw oorlel ligt schamp, dan is dat ook poging tot moord en niet 'een schaafwondje'.

Ten aanzien van de rest: minimum straffen staan zelfs in de VS ernstig ter discussie omdat het vooral de gevangenispopulatie heeft doen exploderen. Daar willen ze er al weer vanaf (al zal dat met gekke henkie aan het roer wel niet gebeurden). Terecht dus dat de rechters binnen de wettelijke mogelijkheden die ze hebben acteren zoals ze nu doen.
pi_168370245
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:11 schreef George_Marco het volgende:
Terecht. Voordat je het weet lokt die dat kind weg uit het ouderlijk huis om haar te misbruiken. Het gevolg is dat het kind voor de rest van haar leven mentaal (en lichamelijk) goed verminkt is. Dan zit je daar met een zwaar depressief en kapot kind in huis. Dan kun je beter voortijdig de schedel van de stalker goed verbouwen.
Donald Trump dan ook maar snel een lesje leren (ok, dat is een uitdaging), want voordat je het weet.

Wat zeg ik: alle mannen preventief opsluiten, nog beter. Je weet immers nooit!!!
pi_168370271
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:16 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat is inderdaad voorbijgaan aan het idee van de wet.

Dat brengt wel de vraag naar boven waarom rechters in die gevallen koste wat kost geen gevangenisstraf willen opleggen. Ik ben namelijk geneigd om de redenering van een rechter hoger te achten dan een beslissing die politici gemaakt hebben na 'stemmen van de bevolking'.
Mee eens.

Het is gewoon ook domme wetging om domme sentimenten tegemoet te komen.
pi_168370397
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Donald Trump dan ook maar snel een lesje leren (ok, dat is een uitdaging), want voordat je het weet.

Wat zeg ik: alle mannen preventief opsluiten, nog beter. Je weet immers nooit!!!
Een uitstekende vader met voortschrijdende inzichten. Hij verdient een gouden medaille. Een redelijke kans dat hij levenslange leed voor zijn dochter heeft voorkomen. Ik had het zelfs begrepen als hij zijn schedel had bewerkt met twee bijlslagen.
pi_168370843
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:16 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat is inderdaad voorbijgaan aan het idee van de wet.

Dat brengt wel de vraag naar boven waarom rechters in die gevallen koste wat kost geen gevangenisstraf willen opleggen. Ik ben namelijk geneigd om de redenering van een rechter hoger te achten dan een beslissing die politici gemaakt hebben na 'stemmen van de bevolking'.
waar lees je dat die wetgevong is aangepast naar "stemmen van de bevolking"? Er is gebleken dat werkstraf geen effect heet, mensen zijn tijdens de straf agressief en worden gewoon weggestuurd, mensen komen niet opdagen, mensen doen dan gewoon een dag niets op lokatie. Ik ga er vanuit dat er uit onderzoek gebleken is dat er bij sommige delicten beter een celstraf aan moet hangen.
pi_168371100
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:43 schreef Murdera het volgende:

[..]

waar lees je dat die wetgevong is aangepast naar "stemmen van de bevolking"? Er is gebleken dat werkstraf geen effect heet, mensen zijn tijdens de straf agressief en worden gewoon weggestuurd, mensen komen niet opdagen, mensen doen dan gewoon een dag niets op lokatie. Ik ga er vanuit dat er uit onderzoek gebleken is dat er bij sommige delicten beter een celstraf aan moet hangen.
Ik vind het aantal uren werkstraf dat gelijk staat aan gevangenisstraf ook nogal krom.

80 uur werkstraf (= 2 weken fulltime werken), waarbij je 's avonds gewoon weer lekker thuis bent, met je partner kan zijn en in je eigen bed kan slapen. In het weekend kan je ook lekker doen wat je zelf wil.
Dat staat bijvoorbeeld gelijk aan 40 dagen (= meer dan één maand) gevangenisstraf, waarbij je dus ook 's avonds en in het weekend geen vrijheid hebt en niet bij je partner kan zijn.

Daarnaast kan je je taakstraf in sommige gevallen gewoon afkopen.
pi_168371309
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:43 schreef Murdera het volgende:

[..]

waar lees je dat die wetgevong is aangepast naar "stemmen van de bevolking"? Er is gebleken dat werkstraf geen effect heet, mensen zijn tijdens de straf agressief en worden gewoon weggestuurd, mensen komen niet opdagen, mensen doen dan gewoon een dag niets op lokatie. Ik ga er vanuit dat er uit onderzoek gebleken is dat er bij sommige delicten beter een celstraf aan moet hangen.
Ik ga uit van niet. Als de beslissing werd gemaakt op basis van zo een soort onderzoek zouden de rechters echt niet dwars gaan liggen alleen om dwars te liggen. Zo kwaadaardig zijn rechters niet hoor. Ik ben trouwens ook totaal niet bekend met zo een onderzoek en wel met onderzoek dat het tegendeel concludeert (al sta ik sceptisch tegenover die conclusies).
pi_168371539
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:25 schreef George_Marco het volgende:

[..]

Een uitstekende vader met voortschrijdende inzichten. Hij verdient een gouden medaille. Een redelijke kans dat hij levenslange leed voor zijn dochter heeft voorkomen. Ik had het zelfs begrepen als hij zijn schedel had bewerkt met twee bijlslagen.
Dan ben jij een beetje gestoord.

Zijn dochter vertellen dat ze niet meer met die man contact moet hebben was afdoende.
pi_168371651
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan ben jij een beetje gestoord.

Zijn dochter vertellen dat ze niet meer met die man contact moet hebben was afdoende.
Lijkt me niet als hij inmiddels ook met zijn auto in de straat aan het posten is. Als zij plotseling niet meer reageert zal hij daar niet ineens mee stoppen.
  Moderator maandag 23 januari 2017 @ 14:15:08 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_168371715
wat een baas!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_168371801
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Lijkt me niet als hij inmiddels ook met zijn auto in de straat aan het posten is. Als zij plotseling niet meer reageert zal hij daar niet ineens mee stoppen.
Dan loop je er dan naartoe en vertelt hem dat hij als hij nog een keer gespot wordt hij een draai om zijn oren krijgt.

Op het moment dat de klopjacht begon was hij echt niet meer daar te vinden.

Hoe dan ook is een poging tot moord overkill.
pi_168371855
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan ben jij een beetje gestoord.

Zijn dochter vertellen dat ze niet meer met die man contact moet hebben was afdoende.
Ik leg ook niet mijn hele ziel en vertrouwen neer bij het OM en een falend politie-instituut. Zo nodig, en zeker als het gaat om kinderen, moet je als vader handelen zeker als misbruik op de loer ligt. We hebben genoeg voorbeelden gezien afgelopen twee jaar van de Tiener Lisa en Peuter Insiya Hemani om te weten dat de Nederlandse politie een van de meest falende instituten in NL is. Wat dat betreft heeft deze vader goed gehandeld. Ik hoop dat die hem naar de tering heeft geslagen en gelijk zijn ballen met de blote vuist van zijn lichaam heeft verwijderd.

quote:
Na de geboorte van hun dochter, wil Nadia van haar man Shehzad Hemani scheiden. Hij mishandelde en bedreigde haar. Begin dit jaar deed zij al aangifte tegen hem, omdat hij haar ook achtervolgde en stalkte. Ook dreigde hij al eerder Insiya te willen ontvoeren, maar de politie greep niet in.

http://www.at5.nl/artikel(...)acht_om_door_te_gaan
quote:
Toen Lisa's ouders aan de bel trokken dat hun 13-jarige dochter middenin de nacht uit haar tentje op de camping in Nieuw-Milligen was vertrokken, had de politie direct haar mobiele telefoon uit moeten peilen en moeten hacken. Dat had voorkomen dat Danny D. (42), met wie ze meereed naar Koudekerk aan den Rijn, haar dagenlang in zijn woning misbruikte. Dat schrijven ambtenaren van de gemeente Apeldoorn in een notitie.

http://www.ad.nl/dossier-(...)-voorkomen~a5500d00/
Nee, ik heb genoeg gezien van de Nederlandse politie om mijn conclusies te trekken. Een diepe buiging voor de vader. Een hele diepe buiging.
pi_168372034
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan loop je er dan naartoe en vertelt hem dat hij als hij nog een keer gespot wordt hij een draai om zijn oren krijgt.

Op het moment dat de klopjacht begon was hij echt niet meer daar te vinden.

Hoe dan ook is een poging tot moord overkill.
Dan gaat hij twee straten verderop staan en wacht hij tot het meisje thuis komt van school.

Zo makkelijk kom je vaak echt niet van die mensen af hoor. Van de voorwaarden die hem waren opgelegd trok hij zich ook niets aan, evenals de strafzaak die tegen hem liep.
pi_168372074
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:20 schreef George_Marco het volgende:

[..]

Ik leg ook niet mijn hele ziel en vertrouwen neer bij het OM en een falend politie-instituut. Zo nodig, en zeker als het gaat om kinderen, moet je als vader handelen zeker als misbruik op de loer ligt. We hebben genoeg voorbeelden gezien afgelopen twee jaar van de Tiener Lisa en Peuter Insiya Hemani om te weten dat de Nederlandse politie een van de meest falende instituten in NL is. Wat dat betreft heeft deze vader goed gehandeld. Ik hoop dat die hem naar de tering heeft geslagen en gelijk zijn ballen met de blote vuist van zijn lichaam heeft verwijderd.

[..]


[..]

Nee, ik heb genoeg gezien van de Nederlandse politie om mijn conclusies te trekken. Een diepe buiging voor de vader. Een hele diepe buiging.
Ligt het in dit geval niet meer aan het OM dan aan de politie? Ik weet niet wat de politie allemaal kan/mag/moet doen zonder opdracht of toestemming van heg OM.
pi_168372117
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ligt het in dit geval niet meer aan het OM dan aan de politie? Ik weet niet wat de politie allemaal kan/mag/moet doen zonder opdracht of toestemming van heg OM.
Ik heb echt geen idee hoe dat allemaal geregeld is. Ik gooi die twee op een groot vuilnisbelt bij elkaar. Meer is het niet waard is mijn ogen. Faal is faal.
pi_168372134
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:20 schreef George_Marco het volgende:

[..]

Ik leg ook niet mijn hele ziel en vertrouwen neer bij het OM en een falend politie-instituut. Zo nodig, en zeker als het gaat om kinderen, moet je als vader handelen zeker als misbruik op de loer ligt. We hebben genoeg voorbeelden gezien afgelopen twee jaar van de Tiener Lisa en Peuter Insiya Hemani om te weten dat de Nederlandse politie een van de meest falende instituten in NL is. Wat dat betreft heeft deze vader goed gehandeld. Ik hoop dat die hem naar de tering heeft geslagen en gelijk zijn ballen met de blote vuist van zijn lichaam heeft verwijderd.

[..]


[..]

Nee, ik heb genoeg gezien van de Nederlandse politie om mijn conclusies te trekken. Een diepe buiging voor de vader. Een hele diepe buiging.
Je kan iemand ook overdragen aan de politie zonder hem te bewerken met wat dan ook. En bij verzet zonder hulpstukken een oorvijg uitdelen vind ik ook logisch. Maar het heeft er alles van dat hij veel verder is gegaan.

Hoe gaat hij zijn dochter beschermen als hij in de bak zit?
pi_168372239
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:25 schreef Physsic het volgende:

Dan gaat hij twee straten verderop staan en wacht hij tot het meisje thuis komt van school.

Zo makkelijk kom je vaak echt niet van die mensen af hoor. Van de voorwaarden die hem waren opgelegd trok hij zich ook niets aan, evenals de strafzaak die tegen hem liep.
Nou, als pappa de crimineel in de krant vertelt dat hij een klopjacht begonnen is ga je ook echt niet twee straten verderop staan lijkt mij.

Dat die vader hem op wilde sporen en overdragen is prima. Poging tot moord niet.
pi_168372578
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:16 schreef AnanYaw het volgende:

Dat is inderdaad voorbijgaan aan het idee van de wet.

Dat brengt wel de vraag naar boven waarom rechters in die gevallen koste wat kost geen gevangenisstraf willen opleggen. Ik ben namelijk geneigd om de redenering van een rechter hoger te achten dan een beslissing die politici gemaakt hebben na 'stemmen van de bevolking'.
Je tornt dus aan de Trias Politica en neemt voor lief dat de rechterlijke macht zelf voor wetgever speelt. Want dat is wat hier concreet gebeurt.

Maar goed... misschien moet dit een apart topic worden.

quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:17 schreef VEM2012 het volgende:
Dus je weet niet wat er gebeurd is.

Het letsel is niet zo relevant. Als ik met een pistool op jouw hoofd ga schieten en ik wonder boven wonder alleen jouw oorlel ligt schamp, dan is dat ook poging tot moord en niet 'een schaafwondje'.

Ten aanzien van de rest: minimum straffen staan zelfs in de VS ernstig ter discussie omdat het vooral de gevangenispopulatie heeft doen exploderen. Daar willen ze er al weer vanaf (al zal dat met gekke henkie aan het roer wel niet gebeurden). Terecht dus dat de rechters binnen de wettelijke mogelijkheden die ze hebben acteren zoals ze nu doen.
Het valt mij gewoon op met wat voor gretigheid hier meteen de aanklacht poging tot doodslag / moord van stal wordt gehaald. Ik moet in dat kader ook terugdenken aan de Limburger die na jarenlange treiterijen en dreigementen vanuit een aangrenzend woonwagenkamp compleet door het lint ging en een molotov-cocktail gooide toen de politie het beschermende hek rondom zijn huis kwam weghalen. Ook toen wist het OM niet hoe streng ze in hun eis moesten zijn.

We zijn strenger dan streng voor mensen die voor eigen rechter spelen, maar tegelijkertijd hebben we een rechterlijke macht die min of meer hetzelfde doet: zelf de passende strafmaat bepalen, schijt hebbend aan de wetgevende macht. Rechters nemen willens en wetens een loopje met wat de bedoeling is. Ze zijn politicus en rechter tegelijk.
pi_168373108
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je tornt dus aan de Trias Politica en neemt voor lief dat de rechterlijke macht zelf voor wetgever speelt. Want dat is wat hier concreet gebeurt.

Maar goed... misschien moet dit een apart topic worden.
Dat zou je zo uit kunnen leggen. In principe houdt de rechter zich netjes aan de wetgeving en aangezien dat taakstrafverbod ook een wat vrije invulling van de Trias Politica is (de wetgever gaat namelijk ook wel een beetje op de stoel van de rechter zitten door te bepalen dat alleen taakstraf absoluut nooit passend is), kan ik er wel mee leven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')