abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170702561
Wordt de MB air nog geüpdatet of wordt die uit de markt gehaald? Het model voldoet op het scherm na precies wat ik wil, dus ik wacht op een nieuwe..
pi_170702793
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 12:33 schreef Xetran het volgende:
Wordt de MB air nog geüpdatet of wordt die uit de markt gehaald? Het model voldoet op het scherm na precies wat ik wil, dus ik wacht op een nieuwe..
Naar verwachting gaat de Air verdwijnen.
pi_170704442
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Naar verwachting gaat de Air verdwijnen.
Maar waarom dan?
pi_170705055
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Naar verwachting gaat de Air verdwijnen.
Ik overweeg eigenlijjk ook nog mijn laptop weg te doen gezien ik daar Linux toch niet fatsoenlijk op kan draaien... Ik zit nu te kijken voor een wat oudere MacBook.

Ben ik ook eindelijk af van al dat gewicht (5 kilo). Virtualiseren doe ik tegenwoordig op afstand over een VPN verbinding en gamen doe ik toch niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2017 14:30:21 ]
pi_170705300
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:29 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik overweeg eigenlijjk ook nog mijn laptop weg te doen gezien ik daar Linux toch niet fatsoenlijk op kan draaien... Ik zit nu te kijken voor een wat oudere MacBook.

Ben ik ook eindelijk af van al dat gewicht (5 kilo). Virtualiseren doe ik tegenwoordig op afstand over een VPN verbinding en gamen doe ik toch niet.
Kijk ook eens naar de Macbook zou ik zeggen. Prima ding en heerlijk als je hem mee moet nemen.
pi_170705317
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:05 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Maar waarom dan?
Dat weet ik niet.
pi_170705321
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Naar verwachting gaat de Air verdwijnen.
Jammer. Zoek iets kleins, simpels en lichts voor mee naar school. De MB zelf vind ik niet passend omdat hij toch trager is, en het toetsenbord nadelen meebrengt en de MBP is voor wat ik er mee wil doen écht te duur. De Air was perfect buiten dat het scherm gewoon expres niet wordt geupdatet..
pi_170705477
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:39 schreef Xetran het volgende:

[..]

Jammer. Zoek iets kleins, simpels en lichts voor mee naar school. De MB zelf vind ik niet passend omdat hij toch trager is, en het toetsenbord nadelen meebrengt en de MBP is voor wat ik er mee wil doen écht te duur. De Air was perfect buiten dat het scherm gewoon expres niet wordt geupdatet..
Er zijn een aantal laptops op de markt die perfect geschikt zijn voor Hackintsoh. Ik zit hier zelf ook rond te kijken daarvoor.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 17:34:38 #249
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_170709279
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:05 schreef DevFreak het volgende:
Maar waarom dan?
Ik vermoed omdat de nieuwe MacBook de rol van kleine, dunne, energiezuinige lichtgewicht laptop van de Air heeft overgenomen.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:43:12 #250
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_170711582
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:34 schreef chibibo het volgende:

[..]

Ik vermoed omdat de nieuwe MacBook de rol van kleine, dunne, energiezuinige lichtgewicht laptop van de Air heeft overgenomen.
Dit. En het feit dat de 13" MacBook Pro kleiner én dunner is dan de MacBook Air, wat het hele idee van een "ultraportable MacBook Air" een beetje teniet doet.

Alleen jammer dat geen enkele laptop de accuduur van de Air heeft. Dat is toch wel een heel groot pluspunt.
pi_170712152
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:39 schreef Xetran het volgende:

[..]

Jammer. Zoek iets kleins, simpels en lichts voor mee naar school. De MB zelf vind ik niet passend omdat hij toch trager is, en het toetsenbord nadelen meebrengt en de MBP is voor wat ik er mee wil doen écht te duur. De Air was perfect buiten dat het scherm gewoon expres niet wordt geupdatet..
Ik vind zelf de Macbook echt perfect. Geen idee wat je er mee wil doen dat je denkt dat deze te traag is, maar ik heb er in ieder geval geen last van.
pi_170713455
hm ik vond de mb wel ergerlijk traag, bij simpele numbers documenten haperen en bij jumpen tussen spaces. reden geweest om toch weer mbp te nemen. (had de 2016 mb met m5 processor)
  vrijdag 5 mei 2017 @ 21:14:37 #253
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_170713606
Die toetsenborden zijn toch identiek? (MacBook/ Macbook Pro)
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_170714597
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vind zelf de Macbook echt perfect. Geen idee wat je er mee wil doen dat je denkt dat deze te traag is, maar ik heb er in ieder geval geen last van.
Intensief gebruiker van MS-Word (gezien dat ik studerende ben kan ik ook niet over naar substituten) en VMware. Ik denk toch dat het op punten teveel is. Ik bedoel netflix op 1080p lijkt me al eng.
pi_170714750
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 21:14 schreef Ingolstadt het volgende:
Die toetsenborden zijn toch identiek? (MacBook/ Macbook Pro)
meen dat die in mbp een geüpdatete versie is, maar heb op die tobo's sowieso geen negatieve kritiek, prefereer ze over de oude mb tobo's
pi_170725336
Wat ik nu ga zeggen is wellicht een beetje...controversieel, maar nu ik Mac OS Sierra ervaren heb blijf ik er toch bij dat Snow Leopard beter was. Iets minder 'bloated', zeg maar. Zag er nog aanzienlijk beter uit, ook.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2017 14:10:02 ]
pi_170725532
Ik zie daarnaast ook een hoop features die misschien wat meer liggen bij de jongere generatie maar die wel uit te schakelen zijn. Viel me op.
pi_170746547
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:09 schreef DevFreak het volgende:
Wat ik nu ga zeggen is wellicht een beetje...controversieel, maar nu ik Mac OS Sierra ervaren heb blijf ik er toch bij dat Snow Leopard beter was. Iets minder 'bloated', zeg maar. Zag er nog aanzienlijk beter uit, ook.
Ik heb sinds kort een Macbook, wat was het grote verschil met Snow Leopard en Sierra?
pi_170747553
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:45 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik heb sinds kort een Macbook, wat was het grote verschil met Snow Leopard en Sierra?
Wat ik een beetje jammer vind is dat het grafische deel van het updaten (wat veel mensen niet weten is dat je ook gewoon via de terminal kunt updaten, wat ik prefereer) tegenwoordig gaat via die meegeleverde App Store. Zelf heb ik daar allemaal totaal geen behoefte aan. Ik hoef geen Apple ID en zal het ook niet aanmaken.

Applicaties installeer ik nog steeds gewoon met installatiebestanden. Vind ik fijner; zo heb ik meer controle over mijn computer. Ik hou niet van computers die ongevraagd software bijwerken. Nieuw is niet altijd beter en dat heb ik inmiddels vaak zat ervaren. Daarom ben ik ook een beetje huiverig om een iPhone te kopen want Android geeft mij meer vrijheid. Corrigeer me als ik fout zit!

Daarnaast vind ik het jammer (maar dat is persoonlijk!) dat het systeemlettertype is aangepast en dat de surrealistische kenmerken zijn weggehaald uit de Dock.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2017 16:03:55 ]
pi_170747765
Wat ik trouwens ook nooit echt begrepen heb is dat het verwijderen van de iTunes package niet zomaar via de grafische weg kan. Niet iedereen vind iTunes prettig of gaat akkoord met de licentievoorwaarden... :P

Maar gelukkig heb ik veel ervaring met de terminal dus iTunes is weg van mijn computer.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2017 16:06:53 ]
pi_170749970
quote:
7s.gif Op zondag 7 mei 2017 16:02 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Wat ik een beetje jammer vind is dat het grafische deel van het updaten (wat veel mensen niet weten is dat je ook gewoon via de terminal kunt updaten, wat ik prefereer) tegenwoordig gaat via die meegeleverde App Store. Zelf heb ik daar allemaal totaal geen behoefte aan. Ik hoef geen Apple ID en zal het ook niet aanmaken.

Applicaties installeer ik nog steeds gewoon met installatiebestanden. Vind ik fijner; zo heb ik meer controle over mijn computer. Ik hou niet van computers die ongevraagd software bijwerken. Nieuw is niet altijd beter en dat heb ik inmiddels vaak zat ervaren. Daarom ben ik ook een beetje huiverig om een iPhone te kopen want Android geeft mij meer vrijheid. Corrigeer me als ik fout zit!

Daarnaast vind ik het jammer (maar dat is persoonlijk!) dat het systeemlettertype is aangepast en dat de surrealistische kenmerken zijn weggehaald uit de Dock.
Wist ik zelf ook niet, er valt nog wel een hoop te leren aan de UNIX/LINUX kant voor mij.
Ik ga gelijk de zoekmachine gebruiken om hoe updaten via Terminal gaat.
pi_170750210
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 16:59 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Wist ik zelf ook niet, er valt nog wel een hoop te leren aan de UNIX/LINUX kant voor mij.
Ik ga gelijk de zoekmachine gebruiken om hoe updaten via Terminal gaat.
Ik ben blij dat ik je daar bewust van heb gemaakt! :)

Maak je zelf trouwens wel gebruik van die app store?
pi_170750334
quote:
7s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:06 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik je daar bewust van heb gemaakt! :)

Maak je zelf trouwens wel gebruik van die app store?
Niet zoveel eigenlijk, hetzelfde geldt ook voor de Windows Store.
Ik heb de app 1Blocker gekocht in de App store en OneDrive en OneNote heb ik daar ook vandaan.

de Macbook is gewoon privé en met mijn Windows laptop leer/werk ik vooral op.
pi_170751004
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:11 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Niet zoveel eigenlijk, hetzelfde geldt ook voor de Windows Store.
Ik heb de app 1Blocker gekocht in de App store en OneDrive en OneNote heb ik daar ook vandaan.

de Macbook is gewoon privé en met mijn Windows laptop leer/werk ik vooral op.
Wat doe je eigenlijk precies op je Windows computer draaien eigenlijk dan? Iets exotisch dat niet op macOS draait? :)
pi_170751935
quote:
7s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:36 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Wat doe je eigenlijk precies op je Windows computer draaien eigenlijk dan? Iets exotisch dat niet op macOS draait? :)
Ik draai Hyper-V (Hyper-V omdat ik systeembeheer doe en genoeg bedrijven het gebruiken.)
Met VMWare kan ik Mac OSX draaien wat nu niet echt nodig is. Zeker omdat ik Hyper-V niet naast VMware kan draaien.

Daarnaast heb ik een Macbook om persoonlijke redenen. (Ik ben eigenlijk van het Windows ecosysteem naar het Apple Ecosysteem gegaan.)

Ik was Windows zat, het systeem werkt bij mij gewoon goed het heeft het ook altijd gedaan.
er is niet echt iets geweest wat is gesloopt door een update ofzo.

De samenang met mijn Lumia 1520 en mijn ASUS N76VB was niet spectaculaire.
Draadloos je bestanden uitwisselen kan niet fatsoenlijk gedaan worden. (Bluetooth uitgesloten.)
De interface van Windows is ontzettend inconsistent met configuratie en instellingen als voorbeeld. Pushen van Creators update wat niet echt veel toevoegd aan de gebruikerservaring.
Er zijn nog veel meer dingen Microsoft niet goed doet vind ik met Windows 10. maar dan moet ik het echt even opschrijven en goed onderbouwen.

Ik heb wel wat gevonden wat ik relaxt aan mijn Macbook vindt (Heb hem sinds twee weken.) en dat zijn de volgende dingen:

-Filehistory
-Timemachine back-up terug zetten (precies zoals het was.)
-Fatsoenlijke touchpad in de van gestures
-Binnen een seconde het weer kunnen checken zonder wat aan te passen aan het systeem
-Twee vingers in safari om heen terug te gaan. (Kan in Windows alleen met Edge en een precision touchpad?)
-Een app blijft stuiteren omdat het je aandacht nodig heeft.
-Een app blijft stuiteren omdat hij aan het laden is.
-Notificaties worden op een plek afgehandeld. (Chrome handeld notificaties niet af aan de Cortana API)
-Silent een app aanzetten wanneer je je Macbook opstart voorbeeld: De Mail app
-initiutief een fatsoenlijke handtekening kunnen zetten in het OS.
-Overal een PDF kunnen maken (Voor mensen die grafisch werken is het handiger en beter.)
- Meeste apparaten kunnen dat uitlezen
- Het bestand is kleiner
- http://www.legalscans.com/whypdf.html
-Airdrop
-Airplay
-Airprint
-Airdisplay
-Back to my Mac soort van thuisgroepen, maar dan met teamviewer erbij.
-De fucking statusbar boven in
-Met option je "Wifi analyse doen"
-In één opslag je batterij status kunnen zien (Windows doet dat standaard niet.)
-Automator veel intuitiever dan (Taskmanager voor Windows)
-Je spullen taggen (Voor jezelf het inzichtelijk kunnen maken.)
-Mail weg swipen met je touchpad
-Mail geeft aan om je abonnement op de mail op te zeggen bijvoorbeeld bij een nieuwsbrief dit staat dan prominent boven aan.
-Het verzend geluidje (Geeft voeldoening dat iets is verzonden en draagt bij aan de user experience.)
-Handelen van tabbladen van iPhone naar Safari op de Mac en andersom
-Spellings controle en autocorrect door het hele systeem i.p.v. alleen Word
-In spotlight direct kunnen rekenen
-Geen reclame
-Telefoon opnemen op de Macbook
-Universal clipboard
-Apple File system
-Een consistente user interface keyboard shortcuts Include spelling and grammar checkers, special characters palette, color picker, font chooser and dictionary
-Makkelijker vanuit de mail een datum eruit halen en deze in de kalender zetten
-Tergelijkertijd of sneller achter elkaar software verwijderen
-Powernap (Connected standby voor Windows, heeft alleen de Surface series)
pi_170752117
Met 3 vingers op het touchpad een geselecteerd woord, de betekenis kunnen zien. Is zo enorm goed. en zo zijn er nog wel meer dingen aan MacOS en iOs wat gewoon beter is, er over nagedacht en fatsoenlijk uitgewerkt.

Een bedrijf stront eigenwijs en gewoon middelvinger geeft aan andere bedrijven om zelf maar iets "beters" te maken heeft mij gewoon over de streep getrokken, ik vergeet eigenlijk ook de beveiliging hardware en software -matig.
pi_170752602
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:10 schreef SixSixOne het volgende:
Met 3 vingers op het touchpad een geselecteerd woord, de betekenis kunnen zien. Is zo enorm goed. en zo zijn er nog wel meer dingen aan MacOS en iOs wat gewoon beter is, er over nagedacht en fatsoenlijk uitgewerkt.

Een bedrijf stront eigenwijs en gewoon middelvinger geeft aan andere bedrijven om zelf maar iets "beters" te maken heeft mij gewoon over de streep getrokken, ik vergeet eigenlijk ook de beveiliging hardware en software -matig.
Die samenvatting van jou! :D Mooi hoor.

Ik begrijp dat je nog studeert als beheerder? Als dat zo is hebben we waarschijnlijk ongeveer dezelfde leeftijd. :)

Net Safari geopend en ik zie inderdaad nu pas dat ze gebruik maken Oxford API. Leuk gedaan inderdaad. Ik gebruik hier zelf Firefox, omdat het open source en cross-platform is. Die feature waar jij het over hebt zit er standaard niet in, maar ik ben er van overtuigd dat het wel als extensie te downloaden zal zijn.

Heb ooit een C# applicatie geschreven die dat deed. Het was eigenlijk de bedoeling dat het een spelletje zou worden maar ik heb de ontwikkeling daarvan later alsnog gestaakt. :') Misschien dat ik het ooit nog oppak, ik was op zich al redelijk ver.

Er zit trouwens wel meer moois in Safari trouwens, zoals het kunnen slepen van een video zodat je die kunt bekijken in een ander tabblad. _O_
Maargoed, ik gebruik echt al jarenlang Firefox en blijf het toch de fijnste browser vinden in gebruik. Ik stel wat meer eisen aan mijn browser. Maar ik zal Safari ook eens een shot geven.

Ik overweeg om in te gaan op die aanbieding van Simpel, met die refurbished iPhone 5S. Als de hardware goed functioneert vind ik het zonde van het geld om een nieuwe aan te schaffen. Wat vind jij? Op zich is mijn iMac ook tweedehands en die doet het ook perfect.

Ik hoef ook niet het nieuwste te hebben. Qua design vind ik de oudere iPhones sowieso mooier.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2017 18:36:26 ]
pi_170753688
quote:
7s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:28 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Die samenvatting van jou! :D Mooi hoor.
quote:
Ik begrijp dat je nog studeert als beheerder? Als dat zo is hebben we waarschijnlijk ongeveer dezelfde leeftijd. :)
Ja, ik werk moet ik probeer gewoon beter te worden (gaat heel lastig) dus ik studeer zelf ook wat.)

quote:
Net Safari geopend en ik zie inderdaad nu pas dat ze gebruik maken Oxford API. Leuk gedaan inderdaad. Ik gebruik hier zelf Firefox, omdat het open source en cross-platform is. Die feature waar jij het over hebt zit er standaard niet in, maar ik ben er van overtuigd dat het wel als extensie te downloaden zal zijn.
quote:
Heb ooit een C# applicatie geschreven die dat deed. Het was eigenlijk de bedoeling dat het een spelletje zou worden maar ik heb de ontwikkeling daarvan later alsnog gestaakt. :') Misschien dat ik het ooit nog oppak, ik was op zich al redelijk ver.

Er zit trouwens wel meer moois in Safari trouwens, zoals het kunnen slepen van een video zodat je die kunt bekijken in een ander tabblad. _O_
Maargoed, ik gebruik echt al jarenlang Firefox en blijf het toch de fijnste browser vinden in gebruik. Ik stel wat meer eisen aan mijn browser. Maar ik zal Safari ook eens een shot geven.
Geen idee dat je videos kon verslepen :P
Natuurlijk kan je bij Windows dit soort dingen ook doen, maar dan vervalt de discussie van wat nou precies beter is wel. Je wilt het gewoon out-of-the-box hebben.

ik heb Firefox op Mac OS nog niet geprobeerd, omdat Safari goed genoeg vind.
Firefox was op Windows een heel stuk minder tegenover Chrome. (Terwijl Firefox mijn favoriete browser is.)

quote:
Ik overweeg om in te gaan op die aanbieding van Simpel, met die refurbished iPhone 5S. Als de hardware goed functioneert vind ik het zonde van het geld om een nieuwe aan te schaffen. Wat vind jij? Op zich is mijn iMac ook tweedehands en die doet het ook perfect.
Lastig lastig, ik zou dan voor de iPhone SE aangezien die gewoon een stuk nieuwer is en Hardware van de iPhone 6S heeft. iPhone SE is niet zo duur.

Ik hoef ook niet het nieuwste te hebben. Qua design vind ik de oudere iPhones sowieso mooier.
  zondag 7 mei 2017 @ 19:10:29 #269
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_170753826
De SE is via Tele2 relatief goedkoop, schrijf je ook minder op af vergeleken de 5S en twee jaar garantie.
pi_170754192
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:10 schreef WammesWaggel het volgende:
De SE is via Tele2 relatief goedkoop, schrijf je ook minder op af vergeleken de 5S en twee jaar garantie.
Ik heb net even gekeken. Het abonnement is een klein beetje duurder. Voor de telefoon betaal je dan ongeveer 130 euro extra.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2017 19:22:09 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')