abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  dinsdag 25 april 2017 @ 12:36:23 #251
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_170474439
Dat is op mijn school gelukkig geen probleem. Elke docent wordt geacht Magister in te vullen, dus er is niet veel gedoe over. Ook alle punten, dossiernotities, absenties etc worden consequent in Magister bijgehouden.
.
pi_170849381
Zijn hier toevallig docenten Engels? (bovenbouw) :)
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:13:43 #253
268038 kwakz0r
snowclones you an eggcorn
pi_170855413
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 13:00 schreef Unites het volgende:
Zijn hier toevallig docenten Engels? (bovenbouw) :)
Present.
pi_170857376
Na een grote stoelendans en veel onduidelijkheden met telkens nieuwe data weet ik sinds gisteren dat ik weer voor een jaar onder de pannen ben. Subsidie zij-instroom is nu ook binnen, dat maakt het voor school natuurlijk ook wel prettig om mij te houden.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 11 mei 2017 @ 23:25:47 #255
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170871008
Een vraagje, de jaartaak, hoe moet ik daarmee om gaan?
Binnenkort start ik met mijn eerste baan, maar behalve lesgeven zijn er natuurlijk ook andere taken, voorbereiding en loopbaanbegeleiding, vergadering etc. Wieweet een goede bron die het uitlegt of kan het hier uitleggen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_170875298
Dat is niet op elke (middelbare) school hetzelde, maar de grote lijn is uit te leggen.

Eerst bereken je hoeveel uur je moet werken... dat is je werktijdfactor keer 1659. Bijvoorbeeld, als je een contract hebt voor 4 dagen is je werktijdfactor mogelijk 0,8. Dan moet je dus 0,8 x 1659 uren werken (=1327 uren).

Als eerste haal je de deskundigheidsbevordering er vanaf. Dat is op elke school anders, maar voorheen was het op veel scholen 10%. Nu soms 5%. 133 uur dien je dus per jaar te besteden aan het verbeteren van je deskundigheid (als je een baan hebt van 0,8 fte)

Binnen het aantal uur dat je gaat werken heb je recht op (40 uur) een basisbudget duurzame inzetbaarheid. Deze uren kun je na overleg met de werkgever inzetten voor bijvoorbeeld studieverlof, peerreview of niet plaats- en tijdgebonden werkzaamheden.

Naast deze 40 uur voor duurzame inzetbaarheid heeft een startende leraar recht op een bijzonder budget voor starters. Dit ‘bijzonder duurzaamheidsbudget’ bedraagt eveneens 40 uur. Deze uren kunnen worden ingezet voor het verlichten van de werkdruk van de startende werknemer

Dan haal je je lessen er van af. Elke les duurt bij ons 50 min maar je krijgt voor meer dan 50 min uitbetaald. Elke les wordt bij ons gezien als 53,3 uur op jaarbasis. Ouderavond, voorbereidingen, sectieoverleg, nakijken e.d. zit hierbij inbegrepen. Bij 19 lessen moet je dus 19 x 53,3 doen (in ons geval). = 1013

Daar haal je vanaf het aantal uren voor de vrije voet (20 uur). Deze wordt bij ons ingezet voor jaaropening, jaar afsluiting en surveilleren. Dit kan op jouw school anders geregeld zijn en daardoor ontbreken in dit overzicht.

Daarna haal je je taken er vanaf.
Bv. mentoraat 70 uur.

Een snelle berekening:
1327 - 133 - 40 - 40 -1013 - 20 - 70 = 11

Dat betekent dat je officieel op jaarbasis 11 uur 'te weinig' werkt. Veel scholen hanteren het principe dat je onderaan de streep tussen de -20 en +20 moet zitten en dat ze er dan niets mee doen.

Heel globaal is dit een opzet hoe het zou kunnen werken op jouw school. Maar er kunnen zeker verschillen zitten, aangezien de school met de MR afspraken hierover maakt. Lang niet alles hierover is in de wet vastgelegd. Beschikbaarheid qua dagdelen is wel vastgelegd in de CAO, maar uitzonderingen worden weer in samenspraak met de MR vastgelegd.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door -J-D- op 12-05-2017 08:22:13 ]
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 08:15:53 #257
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_170875321
'Bij 19 lessen moet je dus 20 x 53,3 uur doen.'

Wat? :+
Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:
Bek houden tegen DW hè :(
pi_170875356
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:15 schreef DevilsWhore het volgende:
'Bij 19 lessen moet je dus 20 x 53,3 uur doen.'

Wat? :+
Net wakker ;) Verbeterd.
pi_170875390
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Present.
Dit is misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik heb een vraag: ik ben geen middelbare scholier meer, maar ik ga toch mee doen aan het Anglia-examen (Masters niveau, C2).

Een van de opdrachten is het schrijven van een essay en ik zoek eigenlijk iemand die zo lief en vriendelijk is om even snel naar een proefschrijfsel van mij te kijken :@
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:48:15 #260
268038 kwakz0r
pi_170876187
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:26 schreef Unites het volgende:

[..]

Dit is misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik heb een vraag: ik ben geen middelbare scholier meer, maar ik ga toch mee doen aan het Anglia-examen (Masters niveau, C2).

Een van de opdrachten is het schrijven van een essay en ik zoek eigenlijk iemand die zo lief en vriendelijk is om even snel naar een proefschrijfsel van mij te kijken :@
Sorry, daar heb ik momenteel geen tijd voor.

Waarom Anglia als ik vragen mag? Cambridge of Toefl heb je meer aan...
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:53:26 #261
268038 kwakz0r
pi_170876269
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:12 schreef -J-D- het volgende:
Dat is niet op elke (middelbare) school hetzelde, maar de grote lijn is uit te leggen.

Eerst bereken je hoeveel uur je moet werken... dat is je werktijdfactor keer 1659. Bijvoorbeeld, als je een contract hebt voor 4 dagen is je werktijdfactor mogelijk 0,8. Dan moet je dus 0,8 x 1659 uren werken (=1327 uren).

Als eerste haal je de deskundigheidsbevordering er vanaf. Dat is op elke school anders, maar voorheen was het op veel scholen 10%. Nu soms 5%. 133 uur dien je dus per jaar te besteden aan het verbeteren van je deskundigheid (als je een baan hebt van 0,8 fte)

Binnen het aantal uur dat je gaat werken heb je recht op (40 uur) een basisbudget duurzame inzetbaarheid. Deze uren kun je na overleg met de werkgever inzetten voor bijvoorbeeld studieverlof, peerreview of niet plaats- en tijdgebonden werkzaamheden.

Naast deze 40 uur voor duurzame inzetbaarheid heeft een startende leraar recht op een bijzonder budget voor starters. Dit ‘bijzonder duurzaamheidsbudget’ bedraagt eveneens 40 uur. Deze uren kunnen worden ingezet voor het verlichten van de werkdruk van de startende werknemer

Dan haal je je lessen er van af. Elke les duurt bij ons 50 min maar je krijgt voor meer dan 50 min uitbetaald. Elke les wordt bij ons gezien als 53,3 uur op jaarbasis. Ouderavond, voorbereidingen, sectieoverleg, nakijken e.d. zit hierbij inbegrepen. Bij 19 lessen moet je dus 19 x 53,3 doen (in ons geval). = 1013

Daar haal je vanaf het aantal uren voor de vrije voet (20 uur). Deze wordt bij ons ingezet voor jaaropening, jaar afsluiting en surveilleren. Dit kan op jouw school anders geregeld zijn en daardoor ontbreken in dit overzicht.

Bv. mentoraat 70 uur.

Een snelle berekening:

Dat betekent dat je officieel op jaarbasis 11 uur 'te weinig' werkt. Veel scholen hanteren het principe dat je onderaan de streep tussen de -20 en +20 moet zitten en dat ze er dan niets mee doen.

Heel globaal is dit een opzet hoe het zou kunnen werken op jouw school. Maar er kunnen zeker verschillen zitten, aangezien de school met de MR afspraken hierover maakt. Lang niet alles hierover is in de wet vastgelegd. Beschikbaarheid qua dagdelen is wel vastgelegd in de CAO, maar uitzonderingen worden weer in samenspraak met de MR vastgelegd.

53,3, wow, dat is bij ons 48!

Vrije voet is ook op elke school anders idd.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 10:56:13 #262
46507 thabit
schoofbinder
pi_170877504
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:26 schreef Unites het volgende:

[..]

Zet anders ergens een klein stukje neer ergens op FOK!, en dan zijn er vast mensen die constructief commentaar leveren.
pi_170877540
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Sorry, daar heb ik momenteel geen tijd voor.

Waarom Anglia als ik vragen mag? Cambridge of Toefl heb je meer aan...
Ah, jammer! :)

Anglia doe ik al sinds de eerste :P en ik had niveau 10 nog niet, dus ik dacht... laat ik het maar eens proberen :Y & ik vind Anglia best leuk qua manier van toetsen :D

Al gaat dit niks worden :') Ik snap er geen reet van :')
pi_170877548
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:56 schreef thabit het volgende:

[..]

Zet anders ergens een klein stukje neer ergens op FOK!, en dan zijn er vast mensen die constructief commentaar leveren.
Goede tip :) TY!
pi_170877571
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:58 schreef Unites het volgende:

[..]

Ah, jammer! :)

Anglia doe ik al sinds de eerste :P en ik had niveau 10 nog niet, dus ik dacht... laat ik het maar eens proberen :Y & ik vind Anglia best leuk qua manier van toetsen :D

Al gaat dit niks worden :') Ik snap er geen reet van :')
Wonder boven wonder heb ik m ooit behaald... Heel veel succes!
pi_170886291
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

53,3, wow, dat is bij ons 48!

Vrije voet is ook op elke school anders idd.
Zo, dat scheelt nogal!
  Redactie Frontpage vrijdag 12 mei 2017 @ 18:52:53 #267
346939 crew  Janneke141
Green, green grass of home
pi_170886998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:12 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Zo, dat scheelt nogal!
Hier is het 59,8 voor lesuren van 60, omgerekend naar 50 minuten zou dat 49,8 zijn. Vaste voet is maar liefst 10 uur.

Krijgen jullie trouwens takuren voor meegaan op een schoolkamp?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 12 mei 2017 @ 18:54:26 #268
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170887021
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:12 schreef -J-D- het volgende:

Bv. mentoraat 70 uur.

Een snelle berekening:

Thanx voor je uitgebreide schrijven! Hier heb ik wel wat aan. Waar kan je deze rekencijfers vinden denk je binnen de school?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_170887265
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hier is het 59,8 voor lesuren van 60, omgerekend naar 50 minuten zou dat 49,8 zijn. Vaste voet is maar liefst 10 uur.

Nope. Een nachtvergoeding van 50 euro netto per nacht
pi_170887276
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:54 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Thanx voor je uitgebreide schrijven! Hier heb ik wel wat aan. Waar kan je deze rekencijfers vinden denk je binnen de school?
Bij de afdeling Personeel en Organisatie of bij je teamleider :)
  Redactie Frontpage vrijdag 12 mei 2017 @ 19:16:00 #271
346939 crew  Janneke141
Green, green grass of home
pi_170887496
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:05 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Nope. Een nachtvergoeding van 50 euro netto per nacht
Wij krijgen niets. Toch bijzonder hoe dat verschilt per school.

Voor mij overigens absoluut geen reden om niet mee te gaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_170887729
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wij krijgen niets. Toch bijzonder hoe dat verschilt per school.

Voor mij overigens absoluut geen reden om niet mee te gaan.
Nee, niets mis met een weekje zeilen!
  vrijdag 12 mei 2017 @ 19:31:21 #273
268038 kwakz0r
pi_170887868
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, maar wel 50 euro per dag onkostenvergoeding, netto.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 19:43:47 #274
268038 kwakz0r
pi_170888161
Je krijgt bij ons overigens voor elk lesuur dat je in je taakruimte (dus extra) geeft, 60 ipv 48 uur. Wel slim, zo stimuleren ze dus dat docenten 'gratis' lesgeven aangezien er toch vaak taken tekort zijn. Het is niet verplicht, maar sommigen vinden het een prettige invulling.

Sevtievoorzitter en stage begeleiden, mentoraat, vakcoach etc, vaste voet, kan allemaal enorm verschillen per school. Bij ons krijg je ook veel taakuren voor de MR / PMR, en je kunt uren maken door steunlessen te geven of te surveilleren bij huiswerk onder toezicht. En nog wat kleine dingen.

Bij mijnis het dit jaar bijvoorbeeld zo;
Aanstelling 0,8 fte = 1327u

Deskundigheidsbev. 133 u
Algemene schooltaken / vaste voet 51 u

Blijft over 1143 u:
Lessen 19 u * 48 = 912 u
Bovenbouwmentoraat 12 u per 5 = 24u
Sectievoorzitter = 48u
Vakcoach / stagebegeleiding = 40u
Project invoering cambridge = 60u
Persoonlijk budget taakvermindering =40u

Saldo = 19 uur over (dat vervalt einde van het jaar).

Andere jaren zat ik weleens gigantisch 'in de min' maar dat was dan vanwege 1-2 extra lesuren, het begeleiden van profielwerkstukken (12 uur per twee duo's met een minimum van 12 uur ook bij 1 duo) en een grote mentorklas. Vaak krijg je dan halverwege t jaar een tijdelijke uitbreiding van je werktijdfactor.

Ik heb altijd het gevoel dat ik heel veel taken moet doen om goed uit te komen, belachelijk veel soms. Maar dat komt niet zozeer van de taakvergoeding die we krijgen (die is behoorlijk goed), maar door de uren per lesuur. Dat scheelt véél zie ik nu.

Vraagje: staan bij jullie de examenklassen het hele jaar in je lijstje? Bij ons nu wel, daardoor ook geen aparte uren voor examengerelateerde taken zoals surveillance en tweede correctie meer. Ik vind het wel fijn zo, voorheen moest je met twee examenklassen namelijk een uur meer lesgeven om te compenseren. Echt vervelend was dat.
pi_170888657
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:43 schreef kwakz0r het volgende:
Je krijgt bij ons overigens voor elk lesuur dat je in je taakruimte (dus extra) geeft, 60 ipv 48 uur. Wel slim, zo stimuleren ze dus dat docenten 'gratis' lesgeven aangezien er toch vaak taken tekort zijn. Het is niet verplicht, maar sommigen vinden het een prettige invulling.

Sevtievoorzitter en stage begeleiden, mentoraat, vakcoach etc, vaste voet, kan allemaal enorm verschillen per school. Bij ons krijg je ook veel taakuren voor de MR / PMR, en je kunt uren maken door steunlessen te geven of te surveilleren bij huiswerk onder toezicht. En nog wat kleine dingen.

Bij mijnis het dit jaar bijvoorbeeld zo;
Aanstelling 0,8 fte = 1327u

Deskundigheidsbev. 133 u
Algemene schooltaken / vaste voet 51 u

Blijft over 1143 u:
Lessen 19 u * 48 = 912 u
Bovenbouwmentoraat 12 u per 5 = 24u
Sectievoorzitter = 48u
Vakcoach / stagebegeleiding = 40u
Project invoering cambridge = 60u
Persoonlijk budget taakvermindering =40u

Saldo = 19 uur over (dat vervalt einde van het jaar).

Andere jaren zat ik weleens gigantisch 'in de min' maar dat was dan vanwege 1-2 extra lesuren, het begeleiden van profielwerkstukken (12 uur per twee duo's met een minimum van 12 uur ook bij 1 duo) en een grote mentorklas. Vaak krijg je dan halverwege t jaar een tijdelijke uitbreiding van je werktijdfactor.

Ik heb altijd het gevoel dat ik heel veel taken moet doen om goed uit te komen, belachelijk veel soms. Maar dat komt niet zozeer van de taakvergoeding die we krijgen (die is behoorlijk goed), maar door de uren per lesuur. Dat scheelt véél zie ik nu.

Vraagje: staan bij jullie de examenklassen het hele jaar in je lijstje? Bij ons nu wel, daardoor ook geen aparte uren voor examengerelateerde taken zoals surveillance en tweede correctie meer. Ik vind het wel fijn zo, voorheen moest je met twee examenklassen namelijk een uur meer lesgeven om te compenseren. Echt vervelend was dat.
Met onze vergoeding per les had je gewoon voor 100 uur aan taken minder hoeven doen!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')