abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:13:04 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_168266461
Uitgerekende data:

30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (meisje)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah (meisje)
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83 (jongen)
15 april: Theeleuter (meisje)
22 april: Thistleweed (meisje)
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0 (meisje)
15 mei: Minarosa
15 mei: Messina

4 juni: Adrian4 (jongen)
8 juni: ***Valerie. & Crutch*** (meisje)
13 juni: Vieve6
21 juni: Aisly

4 juli: ingee
8 juli: FlyingFish (tweeling)
9 juli: kazy
9 juli: Sara82 (jongen)
14 juli: Stroopwafelmeisje
16 juli: missbrunette
22 juli: Lemijn

23 augustus: Skittles
25 augustus: Flav

4 september: dobbey

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 20-01-2017 10:53:54 ]
disclaimer
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:13:51 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_168266476
Dat buikaaien komt vanzelf wanneer je de baby aan de buitenkant voelt bewegen. Gaat automatisch :')
disclaimer
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:16:33 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168266525
Ik geloof er niks van, maar zal erop terugkomen als ik mezelf ooit een keer aaiend terug vind.

Die energie he, die kwam toch terug na 3 maanden? Het is een hoax. Ik ga een middagdutje doen.

SQ, succes je laatste uren!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:19:30 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_168266594
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:16 schreef Lemijn het volgende:
Ik geloof er niks van, maar zal erop terugkomen als ik mezelf ooit een keer aaiend terug vind.

Die energie he, die kwam toch terug na 3 maanden? Het is een hoax. Ik ga een middagdutje doen.

SQ, succes je laatste uren!
Het is ook niet aaien als in "lekker je baby aaien" maar meer zo van "ermahgerd wat een freakshow in mijn lijf :D even voelen!"
Ik denk dat bijna niemand echt een band heeft met een ongeboren kind. Voor mij was het de vorige keer ook echt heel bizar en surreeel en waren het voornamelijk plopjes en schopjes. En die schopjes waren ineens een baby. En toen heb ik er nog daaagen aan moeten wennen. Zat de hele dag met zo'n WTF gevoel in die wieg te kijken :')
Dit keer niet veel anders, al weet ik nu dat het gaat gebeuren dus kan ik me er beter op instellen, :')

Slaap lekker!
disclaimer
pi_168266773
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
Dat buikaaien komt vanzelf wanneer je de baby aan de buitenkant voelt bewegen. Gaat automatisch :')
Ja, zo kan je het ook noemen! Ik douw hem altijd de andere kant op als ie weer eens zn voetbalvoet in mijn zij steekt of zn kont onder mn ribben. Maar aaien klinkt vriendelijker :P
pi_168266816
Ja, dat buikaaien. Zo voorgenomen om dat niet te doen. Maar je moet je handen toch ergens laten en het voelt zo bizar.

Ik heb net nog maar een keer een test gedaan :') lekker onzeker enzo. Maar gelukkig meteen een knalstreep. Ik voelde me de vorige keer en nu weer net een bedrieger. Alsof het allemaal in mijn hoofd zit 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:31:30 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_168266840
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:28 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja, zo kan je het ook noemen! Ik douw hem altijd de andere kant op als ie weer eens zn voetbalvoet in mijn zij steekt of zn kont onder mn ribben. Maar aaien klinkt vriendelijker :P
voor de outsider ziet dat er hetzelfde uit :D Maar idd, kont of poot wegduwen uit je zij: check :')
disclaimer
pi_168266977
Ik ben wel een aaier :@ En waarom? Ik denk gewoonte ofzo. Want ik betrap mezelf erop dat ik het doe, zonder dat ik er echt een speciaal 'OMG ik ben nu een band aan het kweken' gevoel erbij heb :D
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:48:28 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_168267148
Ik denk trouwens ook dat mijn baby as we speak dwars ligt. Ik voel ineens al het gepeur weer op navelbreedtegraad en dan tot aan m'n uiterste zijkanten :')
disclaimer
pi_168267381
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:39 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ben wel een aaier :@ En waarom? Ik denk gewoonte ofzo. Want ik betrap mezelf erop dat ik het doe, zonder dat ik er echt een speciaal 'OMG ik ben nu een band aan het kweken' gevoel erbij heb :D
Ik blijf er 's morgens wat langer voor in bed liggen. :@
*tiktik op buik*
*baby beweegt snel weg*

}) :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168267496
Oei dwarsliggers lijkt me niet tof!

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:39 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ben wel een aaier :@ En waarom? Ik denk gewoonte ofzo. Want ik betrap mezelf erop dat ik het doe, zonder dat ik er echt een speciaal 'OMG ik ben nu een band aan het kweken' gevoel erbij heb :D
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:59 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik blijf er 's morgens wat langer voor in bed liggen. :@
*tiktik op buik*
*baby beweegt snel weg*

}) :@
+1 :s)
Ik vind ons meisje nu al het leukste meisje ooit :@
Desalniettemin kan ik me dat wtf een echte baby-gevoel heel goed voorstellen straks als ze er is. We gaan het meemaken :s)
pi_168267707
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:30 schreef LeSage het volgende:
Ja, dat buikaaien. Zo voorgenomen om dat niet te doen.
Waarom? Het is volgens mij een soort instinct en automatisme waarmee je verbinding maakt met je kind. In principe dus goed en positief. Waarmee ik - uiteraard - niemand een schuldgevoel wil aanpraten die dat niet heeft of doet. Maar om het juist niet te willen doen, begrijp ik niet.

Ik doe het dus wel en ook bewust, vanwege die binding, even contact maken, al is het maar klein. Het is voor mij ook onderdeel geworden van de hypnobirthing waarbij ik gesprekjes voer met het kindje in mijn buik en mijn vertrouwen uitspreek in ons en hoe wij dit samen gan doen. Lekker zweverig, sentimenteel etc. Haha. :+ . Maar dat werkt voor mij goed. O+ .

[ Bericht 9% gewijzigd door Franny_G op 19-01-2017 14:23:17 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168267799
Buik aaien,herkenbaar, al heb ik eerder het idee dat ik mijn vetjes aan het strelen ben, aangezien de beeb nog niet heel actief is. Meestal voel ik me 's ochtend ook nog gewoon dik i.p.v. zwanger hehe
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_168267899
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:15 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Waarom? Het is volgens mij een soort instinct en automatisme waarmee je verbinding maakt met je kind. In principe dus goed en positief. Waarmee ik - uiteraard - niemand een schuldgevoel wil aanpraten die dat niet heeft of doet. Maar om het juist niet te willen doen, begrijp ik niet.

Ik doe het dus wel en ook bewust, vanwege die binding, even contact maken, al is het maar klein. Het is voor mij ook onderdeel geworden van de hypnobirthing waarbij ik gesprekjes voer met het kindje in mijn buik en mijn vertrouwen uitspreek in ons en hoe wij dit samen gan doen. Lekker zweverig, sentimenteel etc. Haha.
Ik probeer dat ook te doen. Juist omdat het voor mij nog steeds zo onwerkelijk is. Ik voel wel een soort van band met het kindje in mijn buik maar dat dat straks een echte baby is dan wel weer vreemd. Of zo. :')
pi_168267963
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:15 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Waarom? Het is volgens mij een soort instinct en automatisme waarmee je verbinding maakt met je kind. In principe dus goed en positief. Waarmee ik - uiteraard - niemand een schuldgevoel wil aanpraten die dat niet heeft of doet. Maar om het juist niet te willen doen, begrijp ik niet.

Ik doe het dus wel en ook bewust, vanwege die binding, even contact maken, al is het maar klein. Het is voor mij ook onderdeel geworden van de hypnobirthing waarbij ik gesprekjes voer met het kindje in mijn buik en mijn vertrouwen uitspreek in ons en hoe wij dit samen gan doen. Lekker zweverig, sentimenteel etc. Haha. :+ . Maar dat werkt voor mij goed. O+ .
Ik vond het er zo *verliefd op mijn dikke buik* uitzien. En voor mijn eerste was ik heel nuchter en vond ik dat dus dom.
De hormonen hebben daar korte metten mee gemaakt, ik ben nu een sentimenteel mens geworden :D
Soms hoor ik mezelf dingen zeggen waar mijn 16-jarige ik heel boos om zou zijn geworden :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168268030
We veranderen allemaal in sentimentele dweilen inderdaad, door dat moederschap. :') . :D .

Voor mij is dat ook gewoon wel een dingetje, die hechting. Omdat de hechting tussen mij en mijn moeder niet goed is gegaan, is dat voor mij nu echt heel belangrijk. Ik merk dat ook in hoe ik met I omga. Ik voel me daar heel verantwoordelijk voor en wil heel graag dat mijn kinderen zich welkom voelen en het idee hebben/krijgen dat ik er voor ze ben. :) .

SQ, heb je als uitsmijter nog een leuke opmerking mogen incasseren over je buik? Of was die man in kwestie er niet bij vandaag?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 19 januari 2017 @ 14:51:56 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_168268504
Nee die was er niet. Zit ook niet in mijn team gelukkig :')
Grappig: vorige zwangerschap kreeg ik allemaal woezel en pip spullen, nu allemaal nijntje :D

Zo. Mother whale ligt op de bank. Ik zeg: Netflix aan 8-)
disclaimer
pi_168268871
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:51 schreef Stormqueen het volgende:
Nee die was er niet. Zit ook niet in mijn team gelukkig :')
Grappig: vorige zwangerschap kreeg ik allemaal woezel en pip spullen, nu allemaal nijntje :D

Zo. Mother whale ligt op de bank. Ik zeg: Netflix aan 8-)
Zeekoeienmodus aan tot bevalling O+
pi_168268941
Voor mij is m'n buik ook gewoon een logische plek om m'n handen neer te leggen. Kreeg ik pas een opmerking: je zit zo te aaien! }:|

Dank voor je toelichting, Wup! We gaan het gewoon proberen, mogen vanmiddag komen.
pi_168269070
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:51 schreef Stormqueen het volgende:

Zo. Mother whale ligt op de bank. Ik zeg: Netflix aan 8-)
Lekker, bijnabijna verlof! Ik neem One Born Every minute op, heb ik iets om te kijken als ik walvis...
pi_168269250
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:16 schreef marel88 het volgende:
Voor mij is m'n buik ook gewoon een logische plek om m'n handen neer te leggen. Kreeg ik pas een opmerking: je zit zo te aaien! }:|

Dank voor je toelichting, Wup! We gaan het gewoon proberen, mogen vanmiddag komen.
Ik heb de vorige zwangerschap ook een versie poging gehad en vond het erg meevallen! Alleen de medicatie die je kreeg toegediend vond ik een vervelend gevoel geven. Het draaien was helaas niet gelukt. Succes vanmiddag!
pi_168269771
Oja voelen of het kindje beweegt doe ik ook elke avond. Zo leuk om de beweeginkjes en later stompen :p te voelen. Echt buik aaien zou ik het ook niet noemen, maar ik vind dat wel heel fijn! Het leukste wel aan zwanger zijn ♡...
pi_168270130
Kind lag al weer goed _O- Maar toch bedankt voor het meeleven :)
pi_168270167
Haha, wat een boef ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168271857
Buikaaien O+ Al moet ik ook geregeld tegendruk geven want ze doet me soms echt pijn :o

Bijna verlof SQ *O* heerlijk!

Nog 3 weken en dan keert de rust hier weer een beetje terug; studie klaar, vriend weer in't land (eind volgende week al weer gelukkig) en dan dus eindelijk tijd om aan de baby te spenderen O+ Babywasjes O+ Wiegbekleding O+ Iets voor in het kamertje O+ De naam bedenken :+ :')
pi_168271987
Ugh, een naam.
Mijn man houdt nog altijd vast aan Vladimir. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 19 januari 2017 @ 18:30:31 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_168273025
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:15 schreef marel88 het volgende:
Kind lag al weer goed _O- Maar toch bedankt voor het meeleven :)
trololo :')
disclaimer
pi_168273271
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:15 schreef marel88 het volgende:
Kind lag al weer goed _O- Maar toch bedankt voor het meeleven :)
:D
Wel aan je vlk laten weten als ie blijft draaien.
pi_168274720
Ik verfde vandaag zusjes kamer. En nu kan ik niet meer lopen... Echt ALLES zodat het zondag klaar is! Vent heeft geen excuses meer over nu! :6
  donderdag 19 januari 2017 @ 19:47:22 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_168274947
Wat is er zondag Hilz?
disclaimer
pi_168276872
Goed bezig Hilz!

Ik was vandaag in de prenatal. De blije doos ophalen. Ik vond het nog steeds niks. :')
  donderdag 19 januari 2017 @ 20:55:34 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_168277056
De blije doos of de prenatal?
disclaimer
pi_168277205
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 19:47 schreef Stormqueen het volgende:
Wat is er zondag Hilz?
Helemaal niks, behalve mijn ultimatum. Als het aan vent ligt dan gaat hij zo rond de 39 weken beginnen met klussen. Dus hij had wat aansporing nodig. Morgen de balken verven en zaterdag gaat hij de vloer leggen.

Ik heb gedreigd het allemaal zelf te doen. Dat kunnen zijn hormonen dan weer niet hebben :')
pi_168277292
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
De blije doos of de prenatal?
Allebei.
pi_168277885
Buikaaien hier veel en ook bewust spelletje spelen met de baby.

Hilz, jullie schieten ook al op zeg! En sterkte rondom je oma. Wij zaten in onze wachtdagen toen oma overleed en tijdens de begravenis met verlof gemoeten vanwege overstimulatie in het ziekenhuis. De gedachte dat ze het niet meekrijgt is rauw en kut maar fijn dat ze een bewuste keuze heeft kunnen maken x

Wat fijn om van jullie zoveel steunende woorden te krijgen. Ik hoop inderdaad dat na de bevalling de hechting alsnog snel op gang komt. De kraamzorg is op de hoogte en heb korte lijntjes naar psychische ondersteuning. De tip over meer tijd voor huid op huid contact is een goede!

Ik kan er gelukkig met mijn vriend wel goed over praten ook al doet die het wen beetje af als komt wel goed snapt hij mijn angst en heeft hij aangeboden met zijn werkgever te kijken of hij een aantal weken na de bevalling 2 dagen extra vrij kan zijn.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  donderdag 19 januari 2017 @ 21:56:28 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_168279305
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 21:01 schreef Cygne het volgende:

[..]

Allebei.
mee eens.
disclaimer
pi_168286550
Ah heerlijk: ultimatums stellen. :Y) . :D .

Vandaag 24 weken! *O* .
En ik had vannacht ineens zo'n verschrikkelijk kramp in mijn kuit. Dat herinner ik me nog van de vorige zwangerschap. Toen kreeg ik dat ook en volgens mij exact rond dezelfde termijn. Zo pijnlijk. ;( .

Netflix-ze vandaag, SQ. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168287067
Wat staat er op het Netflix program SQ ? :D
En kuitkramp! Ik had het ook vanmorgen met uit bed stappen!
  vrijdag 20 januari 2017 @ 09:44:55 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_168287086
Geen Netflix vandaag hoor! Man en kind zijn thuus :') maandag weer!
disclaimer
pi_168287100
Man en kind het huis uit sturen!! Mama moet serietjes kijken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 20 januari 2017 @ 09:50:16 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_168287158
Ik heb gisteren al 3 episodes Walking Dead gedaan. Vanavond pak ik iets wat mijn man ook durft te kijken O+
disclaimer
pi_168287169
Gilmore girls? :P
pi_168287549
Walking Dead O+ O+
Als ik een suggestie mag doen? The Missing :o
pi_168288052
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb gisteren al 3 episodes Walking Dead gedaan. Vanavond pak ik iets wat mijn man ook durft te kijken O+
Haha. Hier is het andersom, en ben ik het watje.
En series waarbij kleine kinderen vermist worden of anderszins gevaar lopen, wil ik ook niet zien.
Maar waar wij wel samen naar kunnen kijken, is The Americans. Koude Oorlog spionage gedoe, O+ . En ik vind Matthew Rhys leuk. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168288144
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
Uitgerekende data:

(...)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.
Hallo SQ, zou je de OP willen aanpassen voor mij? Ik ben 4 juni uitgerekend en er mag (jongen) achter mijn naam :D.

Gisteren de SEO gehad en alles was goed! Ik merkte pas toen ik hoorde dat het een jongen was, dat ik er in mijn hoofd al vanuit ging dat het een meisje zou worden. Even omschakelen dus, maar wel super leuk!

Ennuh.. ik ben The Get Down aan het kijken en vind het, op de eerste aflevering na, best heel aangenaam om te kijken. (Ik heb alleen misschien wel een rare smaak qua series)
pi_168288160
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 09:51 schreef Crumpette het volgende:
Gilmore girls? :P
Mijn man werd helemaal enthousiast toen die nieuwe afleveringen werden aangekondigd...

Ik stem voor Sons of Anarchy. Is ook afgelopen en komen geen afleveringen meer bij wat ik zelf altijd wel fijn vind. Mooi afgesloten geheel.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_168288933
Oehh series bingen tijdens verlof. Ik kijk serieus al echt uit naar de eerste periode van verlof. Dreumes blijft 3 dagen naar de oppas/het kdv gaan en ik heerlijk walvissen op de bank O+

En een goede SEO en jongen voor Adrian4! Gek eigenlijk he dat je je zo kunt instellen op een bepaald geslacht.

Wij hebben volgende week een pretecho. Ik ben benieuwd wat het geslacht hier gaat worden. De vorige keer gokte ik verkeerd, dus ik probeer maar nergens op te gokken nu :P
pi_168289253
Fijn van de goede SEO! En ik kan me goed voorstellen dat het idee dat je een zoon krijgt even moet bezinken. Nu eerst even genieten van de goede echo!

Hier ook 24 weken vandaag! Nog 10 weken en dan verlof. Ben ook al een hele lijst met series aan het maken die ik dan wil gaan kijken :)
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_168289572
Ja, gek! Ik was eerst van: *O* *O* *O* *O* alles is goed! *O* *O* *O* *O* Daarna :? een jongen? En ik dacht echt dat ik er vrij neutraal in stond :P
Ik gokte de vorige keer ook verkeerd. Ik denk dat ik gewoon niet kan gokken.
pi_168289610
Dank Sq!
pi_168290227
Wat fijn van de goede SEO, Adrian! Grappig hoe je onbewust al ergens op rekent hè. Ik ben even vergeten: heb jij al een kindje (jongen/meisje)?

Balen van de kramp, Franny... Hoort er echt bij, heb het ook gehad. Dat is nu weg, maar nu heb ik "restless legs" }:|

Grappig dat jullie je op series verheugen, ik heb daar echt geen rust voor... Ik twijfel steeds: iets nuttigs (babywasjes, ontspullen etc.) of iets leuks. En dan kan ik niet kiezen en doe ik niks of alles tegelijk, bah... Heb echt gevoel van tijdsdruk, bang dat baby al geboren wordt en ik niet uitgerust heb én de spullen niet klaar. Nou ja, dat was een samenvatting van week 1 van verlof, hopelijk ook nog wat relaxte weken te gaan...
pi_168290500
YAY voor de goede SEO Adrian! O+

Ik hou echt van series. Volg alles en ook alles door elkaar :D Series die al een einde kennen hebben wel een voorkeur. Omdat je dan lekker alles achter elkaar kunt kijken :p En het is goed te combineren met bijvoorbeeld het nuttige was opvouwen of zelfs strijken. win/win dus :D
pi_168291147
Fijn dat alles goed was Adrian! Een jongetje! :).

Wij hebben vanmorgen ook de SEO gehad. Alles wat ze bekeken hebben zag er goed uit, fijn :)! Hier is het nog niet bekend of het een jongetje of meisje is. We hebben al een dochtertje dus ben benieuwd. Allebei leuk :). Nog maar 20 wkn geduld :p.

Series kijk ik ook veel samen met man. Sherlock gekeken afgelopen weken ♡! Nu weer even geen serie die we volgen. Wel de Slimste Mens gekeken ook, maar vanavond de laatste!

Nu ga ik lekker even wandelen met dochter :).
pi_168291357
Fijn van jullie goede SEOs Adrian en Vieve *O*

Wij hebben geen Netflix }:| Maar voorlopig toch nog te druk met vooruit werken zodat ik straks nog wat inkomsten heb als ik met verlof ga. En als de nood hoog is heb ik altijd de dvd-box van de X-files nog O+
pi_168291822
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 12:54 schreef Hilzillah het volgende:
YAY voor de goede SEO Adrian! O+

Ik hou echt van series. Volg alles en ook alles door elkaar :D Series die al een einde kennen hebben wel een voorkeur. Omdat je dan lekker alles achter elkaar kunt kijken :p En het is goed te combineren met bijvoorbeeld het nuttige was opvouwen of zelfs strijken. win/win dus :D
Oeh, das een goeie! In mijn hoofd is het of/of, maar dit biedt perspectief!
pi_168292044
Fijn, Vieve, jij ook een goede SEO!.
Willem was ook een verrassing qua geslacht, we wilden het nu zo eens meemaken.

Marel, ik heb al een zoontje (15 maanden oud nu).
  vrijdag 20 januari 2017 @ 14:10:26 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_168292203
Allemaal goede seo's, fijn!

Netflix met was vouwen / babykleding uitzoeken / dekentjes haken combineren is echt fantastisch ja!
disclaimer
pi_168292229
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 11:43 schreef Luke83 het volgende:

Hier ook 24 weken vandaag! Nog 10 weken en dan verlof. Ben ook al een hele lijst met series aan het maken die ik dan wil gaan kijken :)
Leuk, dus ook op 12 mei uitgerekend? Ik had eigenlijk nog niet de weken geteld voor mijn verlof, ik moet er nog 11.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168292682
Hoera voor de goede SEO's *O*

Verlof voor SQ *O*
pi_168292778
Goede SEO's voor Vieve en Adrian4! Superfijn! *O* *O* *O*

En bingewatchen, I'm like: hoe dan...? Overdag geen tijd want dreumes, en 's avonds ben ik deaud. (Idd Lemijn: dat dat wegtrekt na 12 weken: een totale hoax ja. :{ )

Vraag me eigenlijk af of ik me misschien zo vaatdoekig voel omdat mijn bloeddruk van randje te hoog naar randje te laag is gedropt sinds ik zwanger ben. Of dat je daar pas echt last van hebt als het naar de algemene maatstaf 'te laag' is.
De rest van mijn bloed was prima namelijk. Maar voel me echt kut joh. (Sorry voor het gezeur :@ )

Nou, ook maar eens een afspraak maken voor de 20 weken-echo, shiiiit, wat gaat het schnellllll!
  vrijdag 20 januari 2017 @ 14:42:40 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_168292855
Bingewatchen doe je tijdens je verlof als je kind op de opvang is 8-)
disclaimer
pi_168293025
De vorige keer had ik de eerste weken iedere dag werklui over de vloer en daarna was de vakantie van vriend al begonnen.
pi_168293069
Wanneer de moeheid wegtrekt zal bij iedereen verschillen. Bij mij was dat in ieder geval ook ruim na die 12 weken (eerder rond de 4 maanden ;) )

Even in een spoiler, sorry:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zagen overigens geen enkele reden voor vervolgonderzoek wat betreft zwangerschapssuiker, ook weer een pak van m'n hart.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 15:02:48 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_168293230
Ai Messina, niet te streng zijn voor jezelf hoor! Als het idee van een vaginale bevalling je dermate veel stress en angst oplevert dat het je dagelijks functioneren belemmert dan is het écht een legitieme keuze om voor een keizersnede te kiezen. En zeker als je al een keer een negatieve ervaring hebt gehad op dat gebied. Dus ik begrijp het helemaal!
disclaimer
pi_168293306
Messina:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net intake gehad van het kraamzorgbureau. Fijn gesprek! ^O^
pi_168293501
Oh, ik wals helemaal over een goede SEO heen! Yay! *O*
En een jongen! Jongens zijn zo leuk O+

Hoe gaat zo'n gesprek bij kraamzorg? *Nooit gehad*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168293530
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 14:38 schreef Sara82 het volgende:
Goede SEO's voor Vieve en Adrian4! Superfijn! *O* *O* *O*

En bingewatchen, I'm like: hoe dan...? Overdag geen tijd want dreumes, en 's avonds ben ik deaud. (Idd Lemijn: dat dat wegtrekt na 12 weken: een totale hoax ja. :{ )

Vraag me eigenlijk af of ik me misschien zo vaatdoekig voel omdat mijn bloeddruk van randje te hoog naar randje te laag is gedropt sinds ik zwanger ben. Of dat je daar pas echt last van hebt als het naar de algemene maatstaf 'te laag' is.
De rest van mijn bloed was prima namelijk. Maar voel me echt kut joh. (Sorry voor het gezeur :@ )

Nou, ook maar eens een afspraak maken voor de 20 weken-echo, shiiiit, wat gaat het schnellllll!
Je kan je echt heel beroerd voelen bij een lage bloeddruk, weet ik uit ervaring. Hoe laag precies te laag is en wanneer je de grens van jezelf niet meer goed voelen bereikt weet niemand volgens mij en is ook pp anders.

Messina, als het voor jou goed voelt is het goed. Niet schuldig voelen!
pi_168293536
Ik zie het ook niet als een reden om je schuldig over te voelen... Wat niet gaat, gaat niet! :*
pi_168293543
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:20 schreef Messina het volgende:
Oh, ik wals helemaal over een goede SEO heen! Yay! *O*
En een jongen! Jongens zijn zo leuk O+

Hoe gaat zo'n gesprek bij kraamzorg? *Nooit gehad*
Over wat je verwacht van kraamzorg, wat je voorkeuren zijn, hoeveel uur. Uitzetlijst doorspreken. Dat was t wel zo'n beetje.
pi_168293808
Ohhh, dat valt mee :D
Geen plinten poetsen bij een eerste afspraak dus, haha :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168293850
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:36 schreef Messina het volgende:
Ohhh, dat valt mee :D
Geen plinten poetsen bij een eerste afspraak dus, haha :D
Haha daar keek ze helemaal niet naar hier. Wel het kamertje laten zien voor de leuk.
pi_168293895
Hier komt schoonmoeder helpen, vandaar geen kraamzorg :)
Toch wel handig, naast elkaar wonen. :Y
En aan de andere kant naast ons zit ons kantoor, dus man werkt praktisch gezien aan huis. Hulp links en rechts indien gewenst/nodig. ^O^

Babykamers O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168293909
Messina, iedere vrouw moet als een prinsesje behandeld worden, toch? 8-) . ;) .
Fijn dat er knopen zijn doorgehakt, dat geeft rust.

Ik kan dat dus niet: serie/film kijken en ondertussen was opvouwen e.d. Als ik zoiets kijk, dan verdwijn ik erin. Multi tasken is niet aan mij besteed. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168294004
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:41 schreef Messina het volgende:
Hier komt schoonmoeder helpen, vandaar geen kraamzorg :)
Toch wel handig, naast elkaar wonen. :Y
En aan de andere kant naast ons zit ons kantoor, dus man werkt praktisch gezien aan huis. Hulp links en rechts indien gewenst/nodig. ^O^

Babykamers O+
Hier mijn eigen moeder en man is ook gewoon thuis.

Kraamzorg hoeft zich alleen bezig te houden met de zorg voor mij en baby en de bv.
pi_168295040
Hoera voor de 24-wekers en de goede SEO's!

Messina, klinkt mij in de oren als dat je een team om je heen hebt wat in staat is zorg op maat te leveren. Dat is eenmaal voor iedereen weer anders. Alle opties brengen een stukje angst en onzekerheid mee; een zwangerschap baring en een kind zijn nu eenmaal niet 100% controleerbaar. Zolang je dat blijft erkennen, kun je ermee werken. En een zorgpad zoals jij nu voor je hebt liggen, is wat voor jou goed is. Daar moet je je niet voor generen, maar trots op zijn.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 17:16:16 #76
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168296457
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 16:33 schreef WupWup het volgende:
En een zorgpad zoals jij nu voor je hebt liggen, is wat voor jou goed is. Daar moet je je niet voor generen, maar trots op zijn.
Dit! :Y
pi_168299572
Jullie zijn lief! O+

Heeft ook wat tijd nodig om te bezinken, komt allemaal goed :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168300668
Fijn dat er een plan is Messina!!

En *O* voor goede SEO's enzo. Ik weet de niet meer wie, maar yay!

Ben behoorlijk gaar en bekaf, vandaag open dag op m'n school. Eigenlijk de middag én avond, maar mijn plan was om te gaan zitten en dat werkt niet. Collega's zeiden vooraf al dat we met zo veel mensen waren dat ik best 's avonds naar huis kon. Wilde er eerst niks van weten, maar na de middag was ik toch blij te kunnen gaan. Pizza komt er zo aan, dus dat is het enige waarvoor ik nog van de bank af kom. :Y)
pi_168302575
Fijn toch Messina dat het besluit genomen is, niets om je 'verwend' voor te voelen!

Een goede SEO voor Adrian *O*

Ik was vanochtend met peuter op strand, echt heerlijk zo met het zonnetje. Vanmiddag voelde ik me opeens zo belabberd :{ Omdat ik teveel gelopen had dacht ik, buik voelde ook vervelend. Maar tijdens het douchen met peuter werd opeens zo beroerd dat ik nog net de wasbak kon halen }:| Geen aanrader trouwens, de wc spoelt makkelijker weg :X Maar goed, ik voel me wel meteen weer fit :')
pi_168302871
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 14:11 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Leuk, dus ook op 12 mei uitgerekend? Ik had eigenlijk nog niet de weken geteld voor mijn verlof, ik moet er nog 11.
Ja klopt! Dus op dezelfde dag uitgerekend! Ik werk al minder wegens klachten, dus ik ben nu de weken al aan het aftellen, vandaar dat ik dat zo precies weet...
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_168302913
Wat naar fazz, wel fijn dat je daarna weer fit was. :P

Trouwens, noobvraag: Waarom mogen kruiken eigenlijk niet in kruikenzakken maar alleen in hydrofielen?
pi_168302942
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:10 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Ja klopt! Dus op dezelfde dag uitgerekend! Ik werk al minder wegens klachten, dus ik ben nu de weken al aan het aftellen, vandaar dat ik dat zo precies weet...
Oh, dat aftellen doe ik sinds de kerstvakantie ook.. Nog vijf weken!
pi_168303145
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:11 schreef Cygne het volgende:
Wat naar fazz, wel fijn dat je daarna weer fit was. :P

Trouwens, noobvraag: Waarom mogen kruiken eigenlijk niet in kruikenzakken maar alleen in hydrofielen?
Bij mijn intake werden juist expliciet kurkenzakken genoemd :D 3 jaar terug moest het nog met een hydrofiel :')
  vrijdag 20 januari 2017 @ 20:19:28 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_168303179
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:11 schreef Cygne het volgende:
Wat naar fazz, wel fijn dat je daarna weer fit was. :P

Trouwens, noobvraag: Waarom mogen kruiken eigenlijk niet in kruikenzakken maar alleen in hydrofielen?
dat ligt aan je kraambureau. Hier mocht het gewoon in een zak.

Fazz wat naar. Had je iets verkeerds gegeten?
disclaimer
pi_168303434
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:11 schreef Cygne het volgende:
Wat naar fazz, wel fijn dat je daarna weer fit was. :P

Trouwens, noobvraag: Waarom mogen kruiken eigenlijk niet in kruikenzakken maar alleen in hydrofielen?
Geen idee waarom het niet 'mag', onze kraam adviseerde bij ons toen een hydrofiel omdat de knoop die je legt dan nog een 'buffer' is, waardoor ze er niet direct tegenaan kunnen liggen.
pi_168303454
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:18 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Bij mijn intake werden juist expliciet kurkenzakken genoemd :D 3 jaar terug moest het nog met een hydrofiel :')
Hier juist andersom. Vergeten te vragen waarom eigenlijk. :')
pi_168303487
Waarom zou een kruik niet in een kruikenzak mogen? Wat is daar de reden van? Die kruiken worden zo verschrikkelijk heet, dat zou volgens mij rechtstreeks door een hydrofiel komen. (Blijkbaar niet dus, maar ik kan het me niet voorstellen)
  vrijdag 20 januari 2017 @ 20:28:35 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_168303515
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Geen idee waarom het niet 'mag', onze kraam adviseerde bij ons toen een hydrofiel omdat de knoop die je legt dan nog een 'buffer' is, waardoor ze er niet direct tegenaan kunnen liggen.
hier legden ze een opgerolde hydrofiel tussen baby en kruik. En de kruik op het dekentje ipv er onder.
disclaimer
pi_168303718
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:27 schreef Mies_poes het volgende:
Waarom zou een kruik niet in een kruikenzak mogen? Wat is daar de reden van? Die kruiken worden zo verschrikkelijk heet, dat zou volgens mij rechtstreeks door een hydrofiel komen. (Blijkbaar niet dus, maar ik kan het me niet voorstellen)
Dat vroeg ik me dus ook af. Ik heb ze wel, kruikenzakken. Hele toffe. O+ En honderdmiljoenmiljard hydrofielen dankzij oma's koopdrang. _O-
pi_168303933
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:27 schreef Mies_poes het volgende:
Waarom zou een kruik niet in een kruikenzak mogen? Wat is daar de reden van? Die kruiken worden zo verschrikkelijk heet, dat zou volgens mij rechtstreeks door een hydrofiel komen. (Blijkbaar niet dus, maar ik kan het me niet voorstellen)
Dat valt mee hoor, je wikkelt hem erom, dus het zijn meerdere laagjes.
pi_168303977
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:33 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me dus ook af. Ik heb ze wel, kruikenzakken. Hele toffe. O+ En honderdmiljoenmiljard hydrofielen dankzij oma's koopdrang. _O-
Er bestaan ook zulke toffe kruikenzakken he O+
En honderdmiljoenmiljard hydrofielen klinkt als voldoende :7 die dingen gaan er zo snel doorheen. Wij hebben er vijfentwintig en nodig ook! Vooral in het begin.
pi_168306689
Hier ook kruikenzak! Én honderdmiljoenmiljart hydrofielen. Heb er misschien 5 gebruikt (en gewassen en gebruikt enz) maar behalve een beetje afdrogen soms inbakeren en als kotsbeschermlapje deed ik er niets mee 😂
  vrijdag 20 januari 2017 @ 22:16:08 #93
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168307750
*O* voor de goede SEO's *O*

Messina, fijn dat er een plan ligt! :*

Ik lees alles wel mee, maar ben nog te n00b om ook een beetje iets zinnigs te zeggen :') Dus voor jullie vrijdagavondvermaak:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168308033
Okay domme vraag. Kan je jezelf overdoseren met Yakult? Ik kocht ze omdat de boodschappen dan gratis bezorgd werden. Vent drinkt ze wel eens. En ik heb er nu drie op :')
pi_168308810
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 22:16 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
*O* voor de goede SEO's *O*

Messina, fijn dat er een plan ligt! :*

Ik lees alles wel mee, maar ben nog te n00b om ook een beetje iets zinnigs te zeggen :') Dus voor jullie vrijdagavondvermaak:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ocharme, overvallen door hormonen :D

In de babypark-winkels hebben ze stenen, (nep)gras, etc liggen zodat je kinderwagens uit kunt proberen. Als je er een in de buurt hebt kun je gewoon eens gaan voelen wat jij prettig vindt rijden! :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 22:24 schreef Hilzillah het volgende:
Okay domme vraag. Kan je jezelf overdoseren met Yakult? Ik kocht ze omdat de boodschappen dan gratis bezorgd werden. Vent drinkt ze wel eens. En ik heb er nu drie op :')
Het kan geen kwaad om er een paar per dag te nemen, tenzij je maag er vervelend op gaat reageren :P
Er zit wel erg veel suiker in.

*schrijft mee* Hydrofieldoeken... Zijn die echt beter dan gewoon spuugdoekjes?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168309467
Ik heb ze allebei messina dus geen idee. Ik moet het nog gaan ondervinden.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 23:17:31 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_168310011
Hydrofielen zijn groter en daarmee dus succesvoller bij grote golven melk :7
disclaimer
pi_168315696
+1 op SQ! En ze drogen goed af (ik gebruik ze nog steeds voor dreumes) en zijn o.a. ideaal om in het bedje onder het hoofd, dan wel op het aankleedkussen onder de billen te leggen tegen ongelukjes/onuitwasbare vlekken op al het nette spul. (Vind ik dan. Ik heb er ook ruim 20 geloof ik :P )
pi_168315728
Kruiken die niet in kruikenzakken mogen? Dat heb ik nog nooit gehoord! Ik weet niet beter dan dat ze in een kruikenzak gaan en dan een hydrofiel met knoop.

Ik ben gisteravond door mijn lieve vriendinnen compleet verrast met een babyshower O+ O+ Met heel veel vreterij en heel veel toffe cadeautjes :o *O* Het was zo lief!
pi_168315743
Hydrofielen zijn ook handig voor lektieten. Makkelijk in de BH te stoppen en nemen meer op dan spuugdoekjes
pi_168315866
En die XL hydrofielen zijn zo fijn om je baby helemaal mee in te pakken na een badje. En voor onder het hoofdje in een ledikant, want van de normale maat schieten de hoekjes makkelijk los.
pi_168315869
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 07:24 schreef kazy het volgende:
+1 op SQ! En ze drogen goed af (ik gebruik ze nog steeds voor dreumes) en zijn o.a. ideaal om in het bedje onder het hoofd, dan wel op het aankleedkussen onder de billen te leggen tegen ongelukjes/onuitwasbare vlekken op al het nette spul. (Vind ik dan. Ik heb er ook ruim 20 geloof ik :P )
Wij gebruiken ze nu nog, inderdaad om af te drogen, maar vooral als slab.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 08:47:05 #103
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168316063
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 22:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Ocharme, overvallen door hormonen :D

In de babypark-winkels hebben ze stenen, (nep)gras, etc liggen zodat je kinderwagens uit kunt proberen. Als je er een in de buurt hebt kun je gewoon eens gaan voelen wat jij prettig vindt rijden! :Y
Goed idee! Er zit er wel op een paar minuten rijden, maar de kinderwagen is alleen te krijgen bij Baby-dump :+
Voor onszelf maakt het niet zo veel uit trouwens, maar meer voor de baby. Vind die een beetje meer wiebelen vervelend of juist wel prettig?

Zelfs man weet inmiddels dat hydrofielen onmisbaar zijn, als snapt hij er niks van: "Waar gebruik je die dan voor?" "Voor álles O+". :D
  zaterdag 21 januari 2017 @ 08:49:56 #104
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168316087
Ik gebruikte hydrofielen helemaal niet voor alles. Ik had een hele stapel en behalve voor afdrogen gebruikten we ze nooit :P
Dus verschilt per persoon wat je er van vindt :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168316131
Iedereen was zo lyrisch over hydrofielen dat ik ook hele stapels had. Maar ik vond ze ook nogal overrated. Hier gingen wel stapels spuugdoekjes er door heen.
pi_168316234
Wij gebruiken ze wel voor veel dingen: De XXL voor afdrogen (bij peuter nu nog steeds), de kleine bij borstvoeding (als de baby loslaat en het spuit in het rond haha, of onder het hoofd/op mijn arm omdat er soms wat knoeit en zo), bij mondjes terug, als nekrolletje bij de draagdoek.
pi_168316263
Het scheelt al wel dat ik deze zwangerschap in ieder geval wéét wat hydrofielen zijn. 8-) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168316348
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 08:47 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Goed idee! Er zit er wel op een paar minuten rijden, maar de kinderwagen is alleen te krijgen bij Baby-dump :+
Voor onszelf maakt het niet zo veel uit trouwens, maar meer voor de baby. Vind die een beetje meer wiebelen vervelend of juist wel prettig?

Zelfs man weet inmiddels dat hydrofielen onmisbaar zijn, als snapt hij er niks van: "Waar gebruik je die dan voor?" "Voor álles O+". :D
De Qute?
pi_168316354
Hier ook kamp hydrofiel :+ We gebruiken ze nog voor afdrogen en ze werken ook goed als slab!
pi_168316376
Dan koop ik er vijftigmiljoenmiljard, de helft van wat jullie normale moeders doen. :9

Ik heb er nu twee. Goed op weg al.

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 08:47 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Goed idee! Er zit er wel op een paar minuten rijden, maar de kinderwagen is alleen te krijgen bij Baby-dump :+
Voor onszelf maakt het niet zo veel uit trouwens, maar meer voor de baby. Vind die een beetje meer wiebelen vervelend of juist wel prettig?

Zelfs man weet inmiddels dat hydrofielen onmisbaar zijn, als snapt hij er niks van: "Waar gebruik je die dan voor?" "Voor álles O+". :D
Ik heb het flauwe idee dat het babies weinig uitmaakt of er veel gewiebel is of niet, ze liggen toch wel lekker zacht. O+
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 09:24:31 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_168316465
Ik zou voor een kinderwagen toch écht voornamelijk kijken naar het gemak van in- en uitklappen en verstelgemak ;) daar lopen de meeste mensen uiteindelijk op vast. Dat rijcomfort zit wel goed doorgaans.
disclaimer
  zaterdag 21 januari 2017 @ 09:30:23 #112
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168316521
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 09:09 schreef coccinelle het volgende:

[..]

De Qute?
Nee, de Transit :
https://www.baby-dump.nl/(...)-combi-brown/101422/

Komt uit de fabriek van Mutsy (staat ook op het frame) en is schijnbaar een vervolg op de Mutsy transponder (oid), maar dan kun de wandelwagen wel beide kanten op.
Ik zal ook nog eens zoeken op de Qute.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 09:13 schreef Messina het volgende:
Dan koop ik er vijftigmiljoenmiljard, de helft van wat jullie normale moeders doen. :9

Ik heb er nu twee. Goed op weg al.

[..]

Ik heb het flauwe idee dat het babies weinig uitmaakt of er veel gewiebel is of niet, ze liggen toch wel lekker zacht. O+
Goed compromis! ^O^ En mooi begin ;)
En dat is natuurlijk helemaal waar.. Er ligt natuurlijk nog zo veel zacht spul in, dat dempt nog extra.

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 09:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou voor een kinderwagen toch écht voornamelijk kijken naar het gemak van in- en uitklappen en verstelgemak ;) daar lopen de meeste mensen uiteindelijk op vast. Dat rijcomfort zit wel goed doorgaans.
Dat zat hier in elk geval wel goed!

Bedankt voor het meedenken! Hoe bevalt je verlof, SQ? Al uitgerust? :P
  zaterdag 21 januari 2017 @ 10:10:54 #113
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_168316845
Ik heb ook honderdmiljoen hydrofielen. En ik was te snel, dus alleen de bovenste 5% van de stapel gebruik ik. Ben ze daarom inmiddels ook maar voor mijn huishouden gaan gebruiken :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_168317679
Ik heb geen idee hoeveel ik van alles heb. Heb meerdere dozen met kleertjes (in verschillende maten), hydrofiele doeken, slaapzakken en andere spullen staan, maar heb het nog niet uitgepakt en bekeken. Kan daar volgende week mee beginnen, vandaag gaan man en zwager de babykamer ophalen. Ik ga met zusje de stad in, goede verdeling dus!

Vanochtend heerlijk gesport bij mom in balance weer. Beetje onverwacht zelfs, had na de ouderavond niet echt een succesvolle training verwacht. Maar ging goed, zelfs een stukje gejogd ipv wandelen. Nu hopen dat ik vanmiddag niet gestraft wordt.
pi_168318555
Thanks ladies, nu mag ik naast al die hydrofielen die ik al heb ook nog spuugdoekjes shoppen :s) Je weet maar nooit wat je echt nodig hebt, toch? *)
pi_168318731
Gogo wat goed dat je fijn hebt kunnen sporten, heerlijk!

In hydrofielen ed ga ik me later wel verdiepen..weet wel nog dat mijn moeder ze ook jaren later nog gebruikte bij het poetsen van de badkamer. Steeds als ik het bad doe denk ik, ik wil ook zo'n hydrofiel haha.

Hier zojuist de eerste net niet overgeef actie gehad :X even naar buiten lopen voor wat frisse lucht was de oplossing gelukkig. Ik geef voor nu de schuld aan de zwangerschapsvitamines, dus niet direct zwangerschapsgerelateerd. Ik slik ze normaal meteen na mijn ontbijt, nu was het 2 uur later. 1 keer eerder op lege maag geslikt, maar toen was het gevolg alleen wat misselijk en hielp een banaan. Lesje weer geleerd dus, verder ben ik helemaal niet misselijk oid. Hoop dat alles goed zit.
Meer mensen die misselijk werden van vitaminetabletten?
pi_168318946
Spuugdoekjes die we hadden heb ik allemaal weggedaan, ik heb ze echt nooit gebruikt. Een hydrofiel vangt inderdaad veel meer kots op, is ideaal als handdoek (nog steeds voor dreumes), snotlap, bescherming tegen de zon in de kinderwagen, slab, enz. Ik gebruik ze ook om flesjes uit de vaatwasser na te drogen bijvoorbeeld, met zo'n stugge theedoek kom ik niet overal bij.

Team hydrofiel dus. *O*

Sinds deze week moet ik ineens 3-4x per nacht naar de wc ipv 2x. }:| Misschien moet ik maar gewoon een hydrofiel in mijn onderbroek doen en lekker blijven liggen. :+
pi_168319417
Ik ben echt verliefd op onze wagen. Gekocht voor een dino van L-E. O+

Verder heb ik er geen drol verstand van. :')
  zaterdag 21 januari 2017 @ 13:12:01 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_168319419
Mijn schoonmoeder heeft zes spuugdoekjes geborduurd. Dat moet echt weken werk zijn geweest dus ik gebruikte ook beide :')
Overigens gebruik ik die nu vaak als waslap in bad. Mauw vindt het leuk om te poetsen dus ze gaat met zo'n doekje de hele badrand af terwijl ze "poetsepoetsepoetse" zingt :7
(Geen idee van wie ze dat heeft overigens. Ik poets nooit.)
disclaimer
  zaterdag 21 januari 2017 @ 13:15:15 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_168319461
Ik kom nog niet van mijn "het is weekend dus ik moet nu de was doen en opruimen en boodschappen doen en opruimen en koken en opruimen" gevoel af. Dat verlof moet nog even indalen :')
disclaimer
pi_168320960
Hier zo op kinderwagenjacht. Zat van te voren even te googlen en kwam uit bij de bugaboo cameleon. Ik zag alleen dat je er ook nog los een houten plank voor in de reiswieg bij kunt kopen. Is dit aan te raden? Iemand ervaring?
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zaterdag 21 januari 2017 @ 16:02:22 #122
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168322387
Waar is die plank voor?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 16:20:05 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_168322586
En wat kost ie?
disclaimer
pi_168322599
Wij hebben die wel, dacht dat het standaard was. Ik denk zodat de wieg ook los (dus bijv op de grond, iig niet op het onderstel) in vorm blijft staan.
pi_168325196
Hydrofielen O+

Verder kwam ik even melden dat ik een zwangerschapsvermoeidheid van zolder heb getrokken en nu heerlijk aan het uitbuiken ben. Free the belly!
  zaterdag 21 januari 2017 @ 19:36:47 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_168325993
Vermoeidheid of broek? :')
disclaimer
pi_168326247
Ik had die toch lekker op zolder laten liggen Ingee :D

Ik heb vandaag toch maar een positiejas gekocht. Vorige keer niet nodig gehad, maar m'n huidige jas past nu al niet meer dicht... en het was gelukkig toch uitverkoop!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_168326407
Broek! Blijkbaar schrijf ik alleen maar over zwangerschapsvermoeidheid als m'n autocorrect er nu al zelf over begint. ;(
  zaterdag 21 januari 2017 @ 19:51:37 #129
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_168326412
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 12:18 schreef Nolita het volgende:
Gogo wat goed dat je fijn hebt kunnen sporten, heerlijk!

In hydrofielen ed ga ik me later wel verdiepen..weet wel nog dat mijn moeder ze ook jaren later nog gebruikte bij het poetsen van de badkamer. Steeds als ik het bad doe denk ik, ik wil ook zo'n hydrofiel haha.

Hier zojuist de eerste net niet overgeef actie gehad :X even naar buiten lopen voor wat frisse lucht was de oplossing gelukkig. Ik geef voor nu de schuld aan de zwangerschapsvitamines, dus niet direct zwangerschapsgerelateerd. Ik slik ze normaal meteen na mijn ontbijt, nu was het 2 uur later. 1 keer eerder op lege maag geslikt, maar toen was het gevolg alleen wat misselijk en hielp een banaan. Lesje weer geleerd dus, verder ben ik helemaal niet misselijk oid. Hoop dat alles goed zit.
Meer mensen die misselijk werden van vitaminetabletten?
:Y, ik kreeg m'n vitamine pillen totaal niet weg tijdens m'n zwangerschap. Ging ervan kokhalzen en werd er idd misselijk van. Ging bij mij niet over helaas :P
pi_168326436
Wat een goed idee, ik ga die van mij juist op zolder leggen dan :O

En ik word 's avonds al haske darmdik :o
pi_168326699
Hier ook Nolita, enige overgeefactie was na een vitaminepil op een lege maag. Ander moment innemen!

Hydrofielen voor luiers verschonen op de bank, voor afdrogen, voor in wiegje onder hoofd, voor op aankleedkussenhoes.
  zondag 22 januari 2017 @ 07:35:48 #132
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_168335780
Vandaag 27 weken *O* Laatste trimester zomg :o
pi_168336133
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 12:18 schreef Nolita het volgende:
Hier zojuist de eerste net niet overgeef actie gehad :X even naar buiten lopen voor wat frisse lucht was de oplossing gelukkig. Ik geef voor nu de schuld aan de zwangerschapsvitamines, dus niet direct zwangerschapsgerelateerd. Ik slik ze normaal meteen na mijn ontbijt, nu was het 2 uur later. 1 keer eerder op lege maag geslikt, maar toen was het gevolg alleen wat misselijk en hielp een banaan. Lesje weer geleerd dus, verder ben ik helemaal niet misselijk oid. Hoop dat alles goed zit.
Meer mensen die misselijk werden van vitaminetabletten?
Hier nog elke ochtend extra misselijk van de vitamine tabletten. Maakt voor mij niks uit wanneer ik ze neem want de misselijkheid is er toch ongeacht het tijdstip of inname moment.
:')
Kokhalzen heb ik nu standaard ook elke ochtend, vooral tijdens het tandenpoetsen.
Hoop dat de misselijkheid langzaamaan minder gaat worden want het is behoorlijk vervelend ;(
  zondag 22 januari 2017 @ 09:22:24 #134
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168336182
*O* Tweedle! 27 weken alweer! *O*

Nolita, mij helpt het om ze na het eten te nemen in plaats van op een lege maag. Dan vallen ze echt niet goed :{
pi_168336354
Vitaminepillen inderdaad na het eten nemen. Gisteren was ik dat vergeten, dus toen heb ik maar een bak chips gepakt en daarna mijn vitaminepil :+

Volgens eigen berekening vandaag 6 weken, begint toch wel echt te klinken zo O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168337881
Mijn tip is doe die vitaminepil met visolie niet te laat op de dag..
Menig maagzuurmoment in bed van die krengen gehad in het begin.
(En later in de zwangrrschap sowieso maagzuur als ik lag van alles wat ik laat at maar dat is weer wat anders :') )
pi_168338064
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:14 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn tip is doe die vitaminepil met visolie niet te laat op de dag..
Menig maagzuurmoment in bed van die krengen gehad in het begin.
(En later in de zwangrrschap sowieso maagzuur als ik lag van alles wat ik laat at maar dat is weer wat anders :') )
Oh, ik leg nu pas de link tussen die vieze vissmaak bij maagzuur en die capsules, dank!
pi_168338857
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:23 schreef marel88 het volgende:

[..]

Oh, ik leg nu pas de link tussen die vieze vissmaak bij maagzuur en die capsules, dank!
Hoelang was je ook alweer zwanger van deze ;)
pi_168339471
Hier ook altijd de vitaminepil na het ontbijt 's ochtends, gaat gelukkig prima maar ik ben dan ook al maanden niet meer misselijk. :+

Verder nog even een O+ voor mijn Omeprazol maagbeschermers, sinds ik die heb (nu zo'n drie weken) echt 0 maagzuur meer gehad. *O*

Hoera voor derde trimesters alweer! *O*
pi_168341208
Derde trimester voor tweedle! *O*

Hier ook wisseldag. 32 weken. :o
pi_168343401
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:06 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Hoelang was je ook alweer zwanger van deze ;)
:@
Als excuus: ik heb nog niet zo lang last van maagzuur...

Derde trimester voor Tweedle!
En 32 weken gewoon, Cygne! Je gaat hard!
pi_168347777
Ik neem de pillen juist altijd vlak voor t slapen, dan proef je niet die visolie de halve dag :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 22 januari 2017 @ 17:54:02 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_168347832
ik proef dat soberso niet eigenlijk :')
disclaimer
pi_168349941
Ik had gisteren zo'n ding met te weinig water ingenomen en die bleef steken in mn slokdarm
Heb de hele dag vis zitten boeren. En voor iemand die geen vis lust }:| :r
  zondag 22 januari 2017 @ 19:09:58 #145
73386 Fazz
onderweg
pi_168350259
Ik slik geen pillen :+

32 weken voor Cygne! *O*

M'n baby heeft de hik O+
pi_168352314
Ik weet dat niemand in mijn buik kan kijken hoor, maar iemand van de pro's die me iets meer kan vertellen over bloedverlies/bruinverlies?
Het blijft hier constant een beetje bruinverlies. Echt niet veel, maar wel bij ieder toiletbezoek, en afhankelijk van hoeveel ik in beweging ben misschien nog een veeg in het maandverbandje.
Maar wat is nou een mogelijke verklaring daarvan? Want oud=goed, dan wil ik wel geloven. Maar bloed is al snel oud toch? Ergens komt dus iedere dag wel een klein beetje vers bloed vandaan? De VK had het over misschien een geknapt adertje, maar dan is het toch niet zo constant? Dan moet er iedere dag eentje zijn.
En restjes innestelingsbloed, is dat wel echt een ding? Want ik had rond de dag dat ik anders ongesteld had moeten worden ook al bruinverlies. Dus als daar al bloed van was dan moet dat toch al weg zijn lijkt me. En ik dacht dat de baarmoedermond nu werd afgesloten?
pi_168353186
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:54 schreef Stormqueen het volgende:
ik proef dat soberso niet eigenlijk :')
Davitamon zeker? :P met die proef ik ook niks. Die van de kruidvat daarentegen.. :X de stinkwalm komt me al tegemoet als ik de dop opendraai en smaakt dus wel naar vieze meuk

Overigens moet je niet voor de gein kauwen op die van Davitamon :+ dat deed ik altijd wel tot ik er eentje daadwerkelijk kapot beet. Gat-ver-damme :r

IMA wat een rotonzekerheid zo :* het kan volgens mij wel dat er een hematoom zit en dit steeds voor een beetje bloed zorgt en langzaam maar zeker verdwijnt. Hopelijk is het zoiets en houdt het bloeden snel op. Mag je nu eerder een echo maken?
pi_168353548
Sterkte IMA. Het is echt heel naar, dat bloedverlies. Ik heb het ook gehad (met een behoorlijke bloeding en zo'n 2 weken bruinverlies) en ben nu 20 weken zwanger. Hier heb je niks aan maar het hóeft echt niks te betekenen. Men kon mij achteraf niet vertellen wat de bloeding precies is geweest trouwens.
Wanneer heb je de eerste echo?
pi_168353738
IMA, ik heb bijna 3 weken bloed verlies gehad. Restjes maar wel helder rood. Ben er nog voor bij de gyn in het ziekenhuis geweest maar ze hadden geen idee waar het vandaan kwam. Het was wel na een goede echo (echo met 7 weken bloed rond 8/9 weken?)
pi_168354348
Raar toch, dat ze het dan niet weten.. En ik weet dat het niks hoeft te betekenen, maar zonder een soort realistische mogelijke verklaring blijft het heel lastig om niet te denken dat het toch wel iets fouts moet zijn.

We hebben dinsdag over een week de echo, met 8 weken. Hopelijk gaat de komende week iets sneller nu ik er wat aan gewend ben en het niet erger is geworden.
  zondag 22 januari 2017 @ 21:28:00 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_168354480
Volgens mij blijft bloedverlies in de meeste gevallen onverklaard. Het is in elk geval goed zenuwslopend en ik hoop voor jou dat het snel ophoudt :*
disclaimer
  zondag 22 januari 2017 @ 21:51:33 #152
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_168355220
IMA wat onzeker nog steeds! Bij mijn 11 weken echo zag ze een bloeding vlakbij de uitgang zeg maar, dat verklaarde de vk doordat de placenta zich aan het vastzetten was en daarbij een ader had geraakt. Bloeding is uit zichzelf weer opgelost trouwens dus heb er geen last van gehad (had zeer zeker wel gekund) maar wellicht is er bij jou ook zoiets gaande. Ik hoop dat je gauw zekerheid hebt en liefst natuurlijk helemaal geen bloed meer :)

Hoera Cygne 32 weken, het schiet al op! *O*
pi_168365478
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 21:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Raar toch, dat ze het dan niet weten.. En ik weet dat het niks hoeft te betekenen, maar zonder een soort realistische mogelijke verklaring blijft het heel lastig om niet te denken dat het toch wel iets fouts moet zijn.

We hebben dinsdag over een week de echo, met 8 weken. Hopelijk gaat de komende week iets sneller nu ik er wat aan gewend ben en het niet erger is geworden.
Het is gewoon rete frustrerend. Je zweeft zo in niemandsland... Willen ze niet even iets eerder kijken?
pi_168365483
24 weken party *O*

Wanneer ik slaap -op m'n zij- leun ik met m'n hand op het matras, waarschijnlijk om niet op m'n buik te draaien.
Superplan natuurlijk van m'n slapende lichaam, behalve dan dat ik m'n pols nauwelijks kan bewegen overdag :')
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 23 januari 2017 @ 09:36:13 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_168365519
Weet je zeker dat dat het is Messina? Ik heb de vorige zwangerschap ook zo'n verlepte pols gehad en dat bleek een hormonale zenuwbeklemming. Heb toen een spuit gehad en daarna was het vrij snel over!
disclaimer
pi_168365552
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
Weet je zeker dat dat het is Messina? Ik heb de vorige zwangerschap ook zo'n verlepte pols gehad en dat bleek een hormonale zenuwbeklemming. Heb toen een spuit gehad en daarna was het vrij snel over!
Ik word in die houding wakker en vervloek mezelf direct. Ik houd het wel even in de gaten, desnoods doe ik 's nachts een brace om en als het echt te gek wordt hobbel ik wel even langs de huisarts :Y
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168365651
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 09:33 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Het is gewoon rete frustrerend. Je zweeft zo in niemandsland... Willen ze niet even iets eerder kijken?
Ze kijken nu een week eerder dan onze oorspronkelijke afspraak. Dat vond ze wel de minimale termijn om echt wat zekerheid te bieden, wat ik ook wel snap en misschien ook wel prettig vind. Nog een week nagelbijten, maar als het dan goed is, dan is de kans ook groter dat het goed blijft.
pi_168365964
Ach IMA, wat rot nog steeds die onzekerheid. Hopelijk wordt het bloedverlies in elk geval niet erger en krijgen jullie volgende week een mooi plaatje te zien. :*

39 weken vandaag! En ik twijfel of ik vannacht voorweeën heb gehad. 8-) Menstruatieachtige pijn die elke 10 minuten kwam, maar waar wel doorheen te slapen was; puffen was in elk geval niet nodig. ;)

Het liefst zou ik vrijdag/zaterdag/zondag bevallen, dan is mijn moeder beschikbaar om dreumes op te vangen. Zij is momenteel de enige bij wie ze niet meteen hysterisch wordt als man en ik weggaan. :{
  maandag 23 januari 2017 @ 10:08:29 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_168366099
Spannend selvaria! En wat vervelend dat N. uitgerekend nu door zo'n fase gaat :{
39 weken alweer :o tikkende tijdbom AAN 8-)
disclaimer
pi_168367255
Ja, ik heb er vreselijke kopzorgen van, maar dat is voor een ander topic. Ik troost me maar met de gedachte dat de tijd wel doortikt en het uiteindelijk ergens wel goed zal komen.
pi_168367354
Spannond Selvaria :o

24 weken voor Messina *O* Shit van je hand, brace klinkt voor nu wel een goed idee tot je het jezelf afgeleerd hebt :Y

We zijn weer helemaal goedgekeurd bij de vk, inclusief ferme elleboogstoot van minitweedle tegen de doptone. O+
Ik ga me toch maar even verdiepen in bekkenfysiotherapie, het is zo wel te doen maar als ik echt actief in een normaal tempo een paar minuten wil lopen of fietsen gaat dat gewoon niet meer en heb ik er echt last van. Heb alleen altijd zo'n moeite met zoiets te accepteren :{ Iemand hier misschien ervaring met dit soort therapie?
pi_168367750
Ima, dat bloedverlies kan je zo onzeker maken, hè. Het zou verboden moeten worden tijdens de zwangerschap! Iemand noemde het eerder al: er kan een hematoom in je baarmoeder zitten. Dat betekent dat er een bloeding is geweest en dat kom dan stukje bij beetje naar buiten zetten. Het kan inderdaad ook dat er een adertje is geknapt, wat vrij gevoelig blijft en dat dat steeds een beetje bloed. Vaak kan er geen oorzaak worden aangewezen en blijf je echt zitten met "ik heb bloedverlies, het lijkt verder goed te gaan, dus we blijven afwachten." Heel frustrerend. Je mag echt vertrouwen op het feit dat het geen helderrood bloed is en dat je er geen hevige krampen bij hebt. Sterkte :*

39 weken voor Selvaria :o Dat klinkt wel heel echt! Bij welke termijn ben je vorige keer bevallen?

Ik ben zelf vanmorgen even tussendoor bij de verloskundige geweest, omdat ik twijfel aan de ligging en ik mag vanmiddag door voor echo... wordt vervolgd dus. Zal wel loslopen.
  maandag 23 januari 2017 @ 11:36:25 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_168367937
Kun je het zelf niet voelen WupWup? Hopelijk ligt meneer gewoon keurig head down :)

Ik heb vannacht gedroomd dat mijn buikspieren achter mijn baarmoeder waren geschoten en dat ik mijn foetus zag bewegen door mijn huid heen want die was transparant geworden. En dat deed pijn jonge :') nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of ik vannacht ook een zeer actief kind had in mijn slaap en of ik dat dan op deze manier verwerk :D

En mijn schaambot is al een paar dagen beurs. Dat kwam de vorige keer ook veel later. Ben blij dat ik niet meer naar kantoor hoef :')
disclaimer
pi_168368036
Nee, ik kan mijn handen niet zo draaien om het goed te kunnen vervolgen. Bloedirritant :')

Fijne droom :D
pi_168368461
Met 39+5 Wup. Dat zou ik nu weer zo perfect vinden. O+
pi_168368647
Oh dan maak je goed kans op het weekend inderdaad!
pi_168368771
Selvaria, ik hoop voor je dat het dit keer weer zo gaat en dat je dreumes bijdraait.

Ik heb ook al pijn aan mijn schaambot en als ik een tijdje sta, lage rugpijn. Dat had ik vorige zwangerschap allemaal pas bij 38 weken....

IMA, sterkte met de onzekerheid.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168371411
Ik ga zometeen even alles nalezen, afgelopen tijd beetje radiostilte hier ivm extreme vermoeidheid en extreme zenuwen.... Maar die zijn voor nu even weg... WE HEBBEN EEN KNIPPER! Termijn is nog niet helemaal duidelijk, gynaecoloog gaat uit van 8+3 ik van 8 weken. Volgende week donderdag, 2 februari terug voor termijnecho...
  maandag 23 januari 2017 @ 14:18:22 #169
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168371804
Wat fijn, Ingetje! *O*

Leuke droom SQ :P

Selv wat een vervelende timing zo met dreumes :{ Hopelijk beval je in het weekend, dat scheelt een hoop stress.

Ik weet zelf ook nog niet goed wat we met peuter moeten. Ik heb dat een beetje voor me uit geschoven, maar nu met 31 weken komt het wel steeds meer in mijn gedachten.
We hebben geen familie in de buurt wonen, dus dat gaat niet. Vriendin heeft wel aangeboden peuter op te halen, maar wat als het los gaat als ze moet werken..
Nog maar eens met haar bespreken, denk ik.
Komt nog jij dat peuter daar laatst een dagje was zonder mij en toch 2 keer moest huilen omdat ze naar mij wilde. En toen we 2 weken later daar waren voor een verjaardag zat ze aan me geplakt en wilde niet zonder mij gaan spelen. Ik vraag me af of ze wel zo makkelijk mee gaat dan :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 23 januari 2017 @ 14:28:37 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_168372142
Gefeliciteerd ingetje!

Sylver, jij deed toch turbowerpen? Gewoon even een nachtbevalling doen :Y ;)
disclaimer
pi_168372188
Tweedledee: ik heb geen ervaring met bekkenbodemfysiotherapie, maar heb vrijdag wel een eerste afspraak. Best regelmatig rugpijn en fietsen gaat ook niet echt lekker. Het is nu trouwens weer beter dan toen ik vorige week de afspraak maakte, maar ik ga toch maar.

Ingetje: woohoo voor je knipper! *G*

Ik duik zo mijn bed in, ben al twee dagen snipverkouden en slaap er erg slecht door. Twee uurtjes lesgeven was eigenlijk al iets te veel van het goede. Stom, dit soort dagen. :{
pi_168373531
Yay voor de knipper en goedkeuring!

Hopelijk ligt de baby van WupWup nog de goede kant op! ;)

Toen mijn nicht moest bevallen (alweer 6 jaar geleden) kon ze d'r oudste ook nergens kwijt, en die kwam dus bij mij. Dat werd ook wel even huilen -meisje kende mij niet zo goed-, maar met een beetje afleiding is alles goed gekomen, geen miniatuurtrauma's :P
Natuurlijk andere koek als je niemand in de buurt hebt wonen. :{

Hoe voelt schaambotpijn/bekkenpijn? Ik heb 's avonds voor ik naar bed ga dusdanig last van m'n liezen dat ik een beetje ga hobbelen, neem aan dat dat meer bandenpijn is? *Niet zo'n doktersfan* :@ :')

Gogo, heel veel beterschap!

En Ima, ik hoop op een mooie knipper voor jullie dinsdag. :*

Sorry als ik iemand heb overgeslagen :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168376689
Knipper voor ingetje! Yes! *O*

Hopelijk volg jij snel IMA, snap dat je er door dat bruinverlies misschien wat gereserveerder in staat. Hopelijk snel volop genieten!

Messina, wat irritant van je pols zeg!

Selvaria, zou je moeder niet sowieso op willen passen als het begint? Calamiteitenverlof/snipperdag? Het is een Nogal Belangrijke dag toch, ook voor haar, misschien doet ze het graag. Of had je dat al gevraagd?
pi_168376700
Hij ligt goed!
pi_168376769
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 17:28 schreef WupWup het volgende:
Hij ligt goed!
^O^ Fijn!
pi_168376788
Fijn Wup!
  maandag 23 januari 2017 @ 17:47:52 #177
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168377059
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:28 schreef Stormqueen het volgende:
Gefeliciteerd ingetje!

Sylver, jij deed toch turbowerpen? Gewoon even een nachtbevalling doen :Y ;)
Ja, daar hoop ik een beetje op :P
Edit: al ben ik met een nachtbevalling wel bang dat ze wakker wordt en papa de bevalling mist of dat peuter er bij is :o

Beterschap Gogo!

Ah fijn, Wup!

[ Bericht 6% gewijzigd door Sylver_ op 23-01-2017 17:58:02 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_168377432
Ingetje wat fijn *O*

Sq wat een scary shit die droom van jou :')

Mooi dat ie goed ligt Wup ^O^

Beterschap Gogo! Ben benieuwd naar je ervaring van vrijdag :)
pi_168378091
Ik voel me echt niet lekker. En heb sinds een klein uur echt een naar/pijnlijk gevoel in m'n onderbuik, dat bij vlagen erger wordt. Heb man gevraagd om thuis te blijven, als dit niet snel wegtrekt bel ik de vk. Soms is zwanger zijn heel stom.
pi_168378215
Hier ook net terug van de vk en ik ga toch maar eens die thuisbevalling overwegen. Lijkt me toch wel fijn. Verloskundige durft het ook wel aan. Zij vinden ook niet dat ik een plaatsindicatie heb. Overgewicht schmovergewicht en verder goed gezond en die DG is toch verwaarloosbaar. Verder bloeddruk goed, groei buik goed en hartslag goed. Fijn. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168378680
Fijn, Wup!

Gogo, wat vervelend! En wel op tijd aan de bel trekken hoor.

Cygne, wat een fijne vk heb je O+ en je moeder _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168378731
Je kan tijdens de eerste paar centimeter ontsluiting best nog even je plinten poetsen toch? No worries!
pi_168378765
Ja het zit er diep in hoor. Ik heb dat zelf ook wel als er bezoek komt. Alles netjes opruimen. 'Er wordt hier ook geleefd he!', zegt man dan.

En mijn vk-praktijk is idd O+ .
pi_168378773
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:57 schreef ingee het volgende:
Je kan tijdens de eerste paar centimeter ontsluiting best nog even je plinten poetsen toch? No worries!
_O- :D
pi_168379234
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 17:28 schreef Sara82 het volgende:
Selvaria, zou je moeder niet sowieso op willen passen als het begint? Calamiteitenverlof/snipperdag? Het is een Nogal Belangrijke dag toch, ook voor haar, misschien doet ze het graag. Of had je dat al gevraagd?
Zou ze heel graag willen, maar is op het moment echt niet mogelijk op haar werk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zal ik blij zijn als dit voorbij is. :D

Hah, Sylver, dat is exact mijn angst! Het zou perfect zijn als mijn bevalling een half uur na dreumesbedtijd begint en dan ergens voor ze weer wakker is klaar is. Alleen ik ben er ook bang voor dat ze dan uitgerekend die nacht wakker wordt en dat ik dan een baby uit lig te poepen met een hysterisch kind op de achtergrond oid.

Zoveel beren op de weg, dan moet het uiteindelijk wel meevallen toch? :+

Wat fijn dat je baby goed ligt Wup!

Verder las ik nog een knipper bij Ingetje! *O*
pi_168379350
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:57 schreef ingee het volgende:
Je kan tijdens de eerste paar centimeter ontsluiting best nog even je plinten poetsen toch? No worries!
Eens hoor, en met het puffen tussendoor blaas je ook nog eens wat extra stof weg. Win-win zeg ik je. ^O^

Ik merk overigens wel dat ik me nu ook helemaal aan het instellen (en zelfs verheugen!) ben op een thuisbevalling. Ik hoop zo dat het allemaal lukt. :Y
pi_168379521
Ik heb ook zin in de bevalling! Maar ik wacht wel even...

Zou je misschien N bij je oude GO kwijt kunnen tijdens de bevalling? Als ze daar nou voor die ene keer zich prettig zou voelen ...
pi_168379578
Verloskundige gebeld en waarschijnlijk is er niks aan de hand, klachten passen bij het ziek zijn. Advies gekregen om pijnstillers in te nemen en lekker warm te douchen. Morgen wel even urine naar de huisarts brengen. En terugbellen als het erger wordt..
pi_168379781
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:18 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Eens hoor, en met het puffen tussendoor blaas je ook nog eens wat extra stof weg. Win-win zeg ik je. ^O^

Ik merk overigens wel dat ik me nu ook helemaal aan het instellen (en zelfs verheugen!) ben op een thuisbevalling. Ik hoop zo dat het allemaal lukt. :Y
Ja ik begin me er ook op te verheugen! O+

Had er met de vk ook nog over. Dat veel mensen niet meer thuis mogen bevallen met 100 kilo. Zegt ze 'ach of iemand nou 98 weegt of 107 maakt voor ons ook weinig uit. Je kunt het beter individueel inschatten.'.

Deze vk is nieuw in de praktijk, ook weer zo'n leuk mens. O+
pi_168379811
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:23 schreef ingee het volgende:
Ik heb ook zin in de bevalling! Maar ik wacht wel even...

Zou je misschien N bij je oude GO kwijt kunnen tijdens de bevalling? Als ze daar nou voor die ene keer zich prettig zou voelen ...
Die zit op alle dagen vol helaas (5 kindjes is de max). Ik zou het kunnen vragen, maar ik wil haar ook niet in de situatie brengen dat als er iets gebeurt zij in de problemen komt omdat ze zich niet aan de regels heeft gehouden.

Gogo, ik las zo over je heen. Sterkte ermee en hou het goed in de gaten. :*
pi_168380155
Gogo hopelijk knap je vannacht op, denken ze misschien aan blaasontsteking oid?
pi_168380491
Gogo hopelijk knap je gauw op! :*
pi_168380995
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:27 schreef WupWup het volgende:
Ima, dat bloedverlies kan je zo onzeker maken, hè. Het zou verboden moeten worden tijdens de zwangerschap! Iemand noemde het eerder al: er kan een hematoom in je baarmoeder zitten. Dat betekent dat er een bloeding is geweest en dat kom dan stukje bij beetje naar buiten zetten. Het kan inderdaad ook dat er een adertje is geknapt, wat vrij gevoelig blijft en dat dat steeds een beetje bloed. Vaak kan er geen oorzaak worden aangewezen en blijf je echt zitten met "ik heb bloedverlies, het lijkt verder goed te gaan, dus we blijven afwachten." Heel frustrerend. Je mag echt vertrouwen op het feit dat het geen helderrood bloed is en dat je er geen hevige krampen bij hebt. Sterkte :*

39 weken voor Selvaria :o Dat klinkt wel heel echt! Bij welke termijn ben je vorige keer bevallen?

Ik ben zelf vanmorgen even tussendoor bij de verloskundige geweest, omdat ik twijfel aan de ligging en ik mag vanmiddag door voor echo... wordt vervolgd dus. Zal wel loslopen.
Nou, inderdaad, stom gedoe.. Als je zoekt naar hematoom en baarmoeder op Google wordt je ook niet gelukkig trouwens.. Het idee dat een wondje ook steeds weer opnieuw wat kan bloeden had ik nog niet zo bedacht, dat is wel een geruststellend idee, los van of het dat is of totaal iets anders. Tnx!

Heb me nu in bed geïnstalleerd met de laptop en een troostijsje.. Beetje relaxen kan nooit kwaad denk ik maar ;)

Gogo, hopelijk voel je je snel beter.
pi_168381132
Beterschap gogo!

Cygne, ik ga overwegen de schoonmaak in de thuisbevallingseisenlijst te zetten :7 Dat, en de gemberkoekjes van Ikea :9~
  maandag 23 januari 2017 @ 20:21:50 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_168381315
Fijn dat je gup goed ligt wup!

Beterschap voor gogo :* nu lekker je bed in!

Cygne, thuis bevallen mag volgens mij sowieso ongeacht je gewicht (tenzij andere medische redenen). Boven bevallen doet men daarentegen nog wel moeilijk over. Fijn dat je een ruimdenkende verloskundige hebt!
disclaimer
pi_168381587
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 20:21 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn dat je gup goed ligt wup!

Beterschap voor gogo :* nu lekker je bed in!

Cygne, thuis bevallen mag volgens mij sowieso ongeacht je gewicht (tenzij andere medische redenen). Boven bevallen doet men daarentegen nog wel moeilijk over. Fijn dat je een ruimdenkende verloskundige hebt!
Boven vond ze ook geen issue gelukkig. 'Waar jij je het veiligst voelt.', vond ze.

Ik heb nu alle dames in de praktijk ontmoet en er zit geen een stomme bij. ^O^
pi_168381812
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:04 schreef Ingetje1982 het volgende:
Ik ga zometeen even alles nalezen, afgelopen tijd beetje radiostilte hier ivm extreme vermoeidheid en extreme zenuwen.... Maar die zijn voor nu even weg... WE HEBBEN EEN KNIPPER! Termijn is nog niet helemaal duidelijk, gynaecoloog gaat uit van 8+3 ik van 8 weken. Volgende week donderdag, 2 februari terug voor termijnecho...
Een knipper, wat super! Hier volgende week donderdag eerste echo met ongeveer dezelfde termijn. Ben eigenlijk benieuwd wat je dan wel/niet al ziet!?

Ima, dat deze week maar voorbij vliegt voor je, zo stom die onzekerheid.

Gogo, goed dat je gebeld hebt hopelijk voel je je snel wat beter.
pi_168382659
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:45 schreef Tweedledee het volgende:
Gogo hopelijk knap je vannacht op, denken ze misschien aan blaasontsteking oid?
Die pijn in de onderbuik kunnen ook gewoon darmen zijn, maar ze wil graag dat ik het even uit laat sluiten omdat de klachten bij blaasontsteking zo vaag kunnen zijn tijdens een zwangerschap.

En bedankt allemaal, ik ga inderdaad lekker slapen zo..
  maandag 23 januari 2017 @ 21:29:55 #199
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168383592
:* voor IMA en gogo. Onzekerheid is nooit fijn, maar nu extra kut :*

En een knipper voor Ingetje! *O*
pi_168385544
Fijn van de knipper, Ingetje!

En over oppas: als je kindje even bij iemand is waar ze niet 100% op haar gemak is, is dat niet geweldig, maar wel te overzien, toch? Ze krijgen er iets geweldigs voor terug! Wij zijn ook wel eens tijdelijke opvang geweest voor een buurjongetje wat ons niet goed kende, tot zijn opa en oma er waren (moesten ook een uur rijden). Vond hij niet super, maar wel acceptable. En het was maar eventjes, hij heeft er geen trauma aan over gehouden.
pi_168392486
Ja, ik denk ook dat het - hoe moeilijk het ook is - belangrijk is dat je de zorgen voor je andere kind even kunt loslaten en vertrouwen kunt hebben dat het wel goedkomt. Ontspannen je bevalling ingaan, is zo belangrijk. Dus alles aangrijpen om in die mindset te komen, ik hoop dat het mij ook zal lukken.

Over ontspanning gesproken: dat dagje sauna met m'n zussen heeft me zo goed gedaan. Mijn lijf voelt zoveel meer ontspannen, ik slaap ook beter, geen harde buiken. Dus misschien moet ik dit de komende weken nog eens doen.
Ik had ineens veel pijn aan één kant bij mijn schaambot, maar ik heb gemerkt dat het vooral komt omdat ik vaak een beetje op mijn linkerbeen geleund sta en met mijn benen over elkaar zit. Nu ik daar op ben gaan letten en steeds recht probeer te staan en met twee voeten op de grond zit, is het alweer bijna over.

SQ, geniet je van je verlof?
Ingetje, wat fijn, zo'n knipper zien doet wel wat he? O+ .
En *O* voor Wup!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168392664
Teennagels knippen...

tevens subtiele Moriarty-verwijzing O+
pi_168393364
:D .

Elegante momenten zijn dat. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168393855
Wat goed Wup :P Fijn ook van de goede ligging!

Dat klinkt heerlijk Franny, ontspannen in de sauna O+ Leuk dat je dat kunt doen met je zussen; met mijn broers zou ik dat dan weer niet zo snel doen :+

Selvaria, ik hoop dat je de berusting kan vinden dat het wel goed komt met N. :*

Ik trok vandaag een sprint naar de bus, op hakken. Nu heb ik spijt :'), al helemaal omdat de trein die ik wilde halen niet reed en ik dus rustig aan had kunnen doen. :(
pi_168395366
Wel respect dat het lukte fazz! :P

Vandaag laatste verjaardag zonder kind. :o
pi_168396361
Ima sterkte met het afwachten van deze wk, hopelijk volgende wk een mooie echo met een logische verklaring.
(Alhoewel zelfs met verklaring bloedingen gewoon onzeker maakt, dus voel je ieg nooit een zeur als je je ei hierover kwijt moet :* ).

Gogo beterschap!!!

Cygne wat fijn dat je lekker thuis mag bevallen O+

Selvira succes met het vinden van een oppas waar jij en mini een fijn gevoel bij hebben en dat je het een beetje los kan laten :*

Ingetje een mooie knipper! *O*

Franny wat fijn dat je iets lekkerder in je lijf/hoofd zit!! O+
pi_168396844
Logi, hoe is t met je nieren? :*
pi_168397251
Fazz, op hakken nog wel. _O_ . Ik deed dat gisteren op platte schoenen en met I op mijn arm, naar de tram. Ik haalde hem wel, maar toen ik instapte gingen de deuren ineens dicht. Ik viel zo om. :') . I: "Mama, wat doe je nou?". Mensen waren wel heel behulpzaam. O+ .

Cygne, gefeliciteerd! Gek idee weer he, zo'n laatste verjaardag zonder.

Ja, Logi, hoe is het met je?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168398422
Gefeliciteerd met je verjaardag Cygne!!

Zojuist groeiecho gehad en we hebben een heerlijk gemiddeld kind. Hoofd en buik waren iets bovengemiddeld, maar niets bijzonders. Voel me ook al weer ietsje beter gelukkig!
pi_168398498
Minder, en slaap er slecht door ... voel mij compleet leeggezogen qua energie etc.. vandaar ook maar niets over geschreven anders zit ik zo weer huilend te typen :@

Nog 12wk volhouden, komt vast allemaal weer goed O+

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2017 17:10:52 ]
pi_168398515
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 17:10 schreef Logician2.0 het volgende:
Minder, en slaap er slecht door ... voel mij compleet leeggezogen qua energie etc.. vandaar ook maar niets over geschreven anders zit ik zo weer huilend te typen :@

Nog 12wk volhouden, komt vast allemaal weer goed O+
:*
pi_168399384
Aaah logi, wat rot zeg. Veel sterkte ermee, hopelijk wel wat steun en hulp uit je omgeving?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 24 januari 2017 @ 18:21:47 #213
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168399808
Sterkte Logi! Akelig dat het zo gaat.

Franny, heb je de afspraak met de verloskundige al gehad? En hebben ze je te drukke dag op het werk aangepast?

Gogo, hoera voor een gemiddeld kind! Fijn bericht.

Cygne, wat heerlijk dat je zulke relaxte verloskundigen hebt. Meewerkend en betrouwbaar, zo klinkt het.

Ik voel m'n baarmoeder heel goed zitten, en het is zo'n gek idee dat je weet dat daarin bewogen wordt, maar dat je er nog niks van voelt. Het lijkt me echt fijn om iets te gaan voelen op een gegeven moment!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168399869
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 17:10 schreef Logician2.0 het volgende:
Minder, en slaap er slecht door ... voel mij compleet leeggezogen qua energie etc.. vandaar ook maar niets over geschreven anders zit ik zo weer huilend te typen :@

Nog 12wk volhouden, komt vast allemaal weer goed O+
Och lieverd heb met je te doen, herken het zo dat aftellen omdat het lichamelijk echt niet meer wil.
Hou vol! :*
pi_168400728
O+ :'( O+ Jullie zijn lief!

Franny
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2017 19:10:59 ]
  dinsdag 24 januari 2017 @ 19:31:40 #216
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168401322
Fazz die rent op hakken :o dat lukt me niet-zwanger al niet eens :')

Gefeliciteerd Cygne! *O*

Fijn van de goede echo gogo, en dat je je beter voelt!

:* voor Logi. Een beetje mooi weer spelen irl is begrijpelijk, maar hier mag je altijd open kaart spelen, hè :*

Lemijn, ik heb hetzelfde! Vreemd hè, dat je nog niets voelt? Stiekem maak ik me daar een beetje zorgen over, ondanks dat het heel normaal is.. Het zou toch fijne bevestiging zijn dat er nog bewogen wordt daarbinnen.
Moet je nog langs wachten op de uitslag?

We hebben al een tijdje niets meer gehoord van Missbrunette... Gaat alles goed?
  dinsdag 24 januari 2017 @ 20:20:42 #217
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168402461
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 19:31 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Fazz die rent op hakken :o dat lukt me niet-zwanger al niet eens :')

Gefeliciteerd Cygne! *O*

Fijn van de goede echo gogo, en dat je je beter voelt!

:* voor Logi. Een beetje mooi weer spelen irl is begrijpelijk, maar hier mag je altijd open kaart spelen, hè :*

Lemijn, ik heb hetzelfde! Vreemd hè, dat je nog niets voelt? Stiekem maak ik me daar een beetje zorgen over, ondanks dat het heel normaal is.. Het zou toch fijne bevestiging zijn dat er nog bewogen wordt daarbinnen.
Moet je nog langs wachten op de uitslag?

We hebben al een tijdje niets meer gehoord van Missbrunette... Gaat alles goed?
Ja inderdaad, Misbrunette, ik ben benieuwd hoe het met je is!

Ik hoop niet lang meer :) Maar ze geven niet exact aan wanneer de uitslag komt, dat wisselt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168402911
Fazz, respect hoor! Lopen op hakken, het zal nooit echt mijn ding worden.

Cygne, gefeliciteerd! Volgend jaar draait je verjaardag ineens veel minder om jou ;) dan feliciteren ze je en daarna direct door naar je kleine :')

Logi, wat vervelend zeg :* en als je het fijn vindt, gewoon hier spuien!

Lemijn en stroop, nog even wachten op dat voelen, is echt zo bijzonder. Ik kan nu al niet wachten tot ik dat weer voel O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168403976
Inderdaad, zeker hier gewoon spuien Logi! En ik vind het knap hoor, dat je er nog voor anderen kunt zijn. :* .

Lemijn, voor jou nog steeds spannende tijden.. Hoe ga je ermee om?

Ik heb inderdaad de afspraak bij vk gehad. Het ging vooral eigenlijk over hoe ik beter op mezelf kan letten. Op mijn werk mijn grenzen aangegeven en nadat ik vorige week tijdens de toetsweek wel wat surveillance uren heb gemaakt, kon ik vandaag de hele dag thuisblijven om rustig nakijkwerk te kunnen doen. O+ . En verder merk ik dus dat momenten van ontspanning inbouwen, zoals dit weekend, en mijn werk en alles daarom heen wat meer relativeren, wel erg helpt. En het is ook eigenlijk nu wel goed te overzien. Over paar weken is het weer voorjaarsvakantie en daarna gaat het snel richting verlof. Ik maak nu lesplanningen waarbij ik mezelf ontzie. Leerlingen presentaties laten geven bijv en film kijken, werkstukken maken etc. :7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168405178
Gefeliciteerd met je verjaardag Cygne!

Spannend Lemijn. Hopelijk komt de uitslag snel.

Logi :*

Klinkt als een goede aanpak Franny! Goed ook dat je jezelf gaat ontzien qua lessen.

Hier weer een sticker van de vk. Ze vroeg of ik al wist waar ik wilde bevallen. Aangegeven dat ik het nog niet wist, mede omdat ik in mijn achterhoofd heb dat een tweede vaak sneller komt. Krijg ik als antwoord dat haar ervaring tot nu toe is dat een tweede vaak in de helft van de tijd van de eerste bevalling komt. Wait whut? :o Dat zou voor mij dan in 3 uurtjes kunnen zijn. Ik neig nu dus toch maar om het weer thuis te proberen :+

Ik kijk er alleen niet echt naar uit dat mijn ouders beneden op de bank zitten te wachten ivm dreumes.. Hoe doen/deden jullie dat? (Volgens mijn vk slapen kinderen er doorgaans doorheen.)
pi_168408547
Die laatste gedachte speelt zich ook veel in mijn hoofd af de laatste tijd Kazy. Als ik dit weekend beval (fingers crossed) gaat N. naar mijn moeder en hoef ik me daar niet druk om te maken. Als ik ergens de komende dagen/weken doordeweeks beval heb ik dus inderdaad ook mijn moeder en evt later mijn schoonouders hier beneden op de bank zitten en kunnen ze dus mooi genieten van de show. :+

Logi, wat naar voor je. ;( :*

Prima idee Franny, niks mis met wat rustiger aan doen zo richting je verlof. ^O^

Hooelijk snel plopjes en schopjes voor Lemijn en Stroop. :*
pi_168409424
:* :* voor diegene die het nodig hebben!

En *O* *O* voor wupwup en selvaria

Stroop & lemijn, wat lief dat jullie naar me vragen. Ik schaam me om mee te posten na die "gebeurtenis".
Maar met mij gaat alles goed! En met jullie ?
K vind het ook zo een gek idee dat er gewoon iets in mijn lichaam zwemt, beweegt & groeit, maar alles gaat ook heel goed met dat kleine kindje. Bij jullie ook hoop ik? O+

:W
pi_168411483
Fijn dat het goed met je gaat missb!

Selvaria: hmm ja ik bedacht me net dat bij een bevalling overdag oma maar gewoon lekker naar buiten/weg mag met dreumes.

Ik zal voor je duimen voor een weekendbevalling! Hou je het nog een beetje vol trouwens?

(Oh en mijn laatste zin sloeg natuurlijk op een evt. nachtbevalling. Ik had dat de vorige keer, maar dat hoeft nu natuurlijk niet zo te zijn. Op de een of andere manier zit dat nu wel zo in mijn hoofd.)
pi_168419406
Kazy, hoe gaat het met jou?
pi_168420123
Zwanger en verkouden is een wrede grap. Elke nies zorgen dat je niet in je broek piest :')
pi_168420170
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:16 schreef Skittles het volgende:
Zwanger en verkouden is een wrede grap. Elke nies zorgen dat je niet in je broek piest :')
Ja hou op. En hoesten is echt verschrikkelijk na een dag of 5. Buik... Auw }:|
pi_168420361
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:16 schreef Skittles het volgende:
Zwanger en verkouden is een wrede grap. Elke nies zorgen dat je niet in je broek piest :')
Ja, wat is dat? Heb ik mijn bekkenbodemspieren niet goed genoeg getraind na de eerste zwangerschap? Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Vorige week was ik goed ziek en elke keer als ik moest overgeven plaste ik ook in mijn broek...
pi_168420406
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:16 schreef Skittles het volgende:
Zwanger en verkouden is een wrede grap. Elke nies zorgen dat je niet in je broek piest :')
Kriebelhoest gun ik je ook niet!
Ik had op een gegeven moment 's nachts een luier van F als opvang in een tentformaatboxershort gefrut :')
pi_168420462
Oh ja, echt een drama dat niezen!
pi_168420523
Het wordt pas echt problematisch als je moet kotsen en plassen tegelijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168420833
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:41 schreef Franny_G het volgende:
Het wordt pas echt problematisch als je moet kotsen en plassen tegelijk.
Vervang plassen voor diarree en dat was mijn situatie een paar weken terug _O-

Hoesten is ook stom, ja!
pi_168421329
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:41 schreef Franny_G het volgende:
Het wordt pas echt problematisch als je moet kotsen en plassen tegelijk.
Zitten op toilet met bakje op schoot!
pi_168421802
Hebben hier dames ervaring met bekkeninstabiliteit ? Zouden jullie je verhaal kunnen delen, heb sinds gister heel erg last van m'n stuitje. Soort van spierpijn :? Kan niet normaal zitten,lopen of liggen.
pi_168422059
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:41 schreef Franny_G het volgende:
Het wordt pas echt problematisch als je moet kotsen en plassen tegelijk.
Dit.

Douchen, aankleden, opmaken en dan tijdens het tandenpoetsen moeten kotsen en in je broek plassen. :(
pi_168422288
Ik vond lachen al een uitdaging :') maar ik moet zeggen dat de bekkenbodemtherapie echt wel goed heeft geholpen deze zwangerschap.
Verder draait de eerste babywas. Als die is gedroogd en gestreken gevouwen is het lijstje op :o

[ Bericht 3% gewijzigd door WupWup op 25-01-2017 18:06:23 (Gestreken? Wtf :')) ]
pi_168423322
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:41 schreef Franny_G het volgende:
Het wordt pas echt problematisch als je moet kotsen en plassen tegelijk.
Ja. :'(
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:34:39 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_168424398
Franny, fijn dat het dagje sauna je zo goed heeft gedaan! En dat je de balans weer een beetje terug lijkt te vinden... ben blij dat te horen. Heeft mij ook veel goed gedaan, grenzen aangeven!

Even _O_ voor Wup en Fazz :D _O-

Och Logi, wat naar dat je je zo voelt... Wel blijven ventileren he. Van opkroppen wordt het alleen slechter. Dikke digiknuf voor jou :*

En ouders die overdag lekker op de bank gaan zitten terwijl je ligt te biggen, daar zou ik me niet druk om maken hoor. Die gaan echt wel even naar buiten. En daarbij - waarschijnlijk heb je het niet eens in de gaten als je eenmaal echt bezig bent ;)

Strijken? :') Maar wat prettig dat je lijstje op is Wup!
Ik moet nog beginnen met het maken van een lijstje :')

Ik pis niet meer zoveel in mijn broek nu. Dat heeft plaatsgemaakt voor scheuten waterige afscheiding :(
disclaimer
pi_168424440
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:05 schreef WupWup het volgende:
Ik vond lachen al een uitdaging :') maar ik moet zeggen dat de bekkenbodemtherapie echt wel goed heeft geholpen deze zwangerschap.
Verder draait de eerste babywas. Als die is gedroogd en gestreken gevouwen is het lijstje op :o
één babywas maar? :o
Nummer 4 zit er nu in :')

En babykamer is bijna op- en ingeruimd, van de week afmaken, net als de babyhoek in onze slaapkamer. Dan is ons lijstje ook bijna af :Y

Geen last nog met lachen/hoesten gelukkig! Wel echt bekkenpijn dus vanmiddag eerste consult bij de bekkenfysio gehad, nu al fijne tips meegekregen :Y

Nu even bijlezen :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:41:02 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_168424537
Lijstje:

- Maxi Cosi, box, boxkleed, wiegmatras, badje, wipper en kinderwagenbak ophalen uit de opslag
- Geboortekaartje ontwerpen :+
- Nog een bak vol babykleertjes van de vliering halen en uitzoeken
- Alle uitgezochte spullen en beddengoed wassen en strijken opvouwen
- Adressenlijst bijwerken
- enveloppen schrijven.... (eerst dat kaartje maar :'))
- Wieg monteren
- slaapkamer dicht maken (als in, een muurtje plaatsen - dit tegen katten - dit mag mijn man doen :+)
- plinten plakken in de woonkamer (ze zijn besteld!)
- lades in mijn eigen kast vrijmaken voor de babyspullen :')
- Luiers maat 1 regelen
- peuternoodplan maken
- Vluchttas pakken
- Bed bevalproof maken

Tijd zat toch?
disclaimer
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:43:02 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_168424587
Verder kan ik zeggen dat een koortsige peuter van 14 kilo op je 35-weken buik niet heel comfortabel is.
Ik ben maar op m'n zij gaan liggen en heb haar over m'n andere zij heen gedrapeerd met d'r hoofd op mijn boezem :')
disclaimer
pi_168424616
Logi :* kom hier maar gewoon spuien idd! Dochter gaat naar mn moeder en stiefvader als t begint, als t s nachts is dan komt mn moeder hier bij de babyfoon zitten :Y voordeel is wel dat dochter op zolder ligt en wij op de eerste verdieping, dus hopelijk hoort ze weinig :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168424658
Awww arme jij SQ :*
Flink lijstje nog, ik maak me ineens minder zorgen :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:47:58 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_168424724
ja in mijn hoofd ben ik pas net zwanger. Dat begint onderhand wel een beetje verneukeratief te worden :+
disclaimer
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:49:22 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_168424765
Wat ik al wél gedaan heb:

- een nieuw aankleedkussen gekocht
- voedingskussen opgelapt
- de wieg uit de opslag gehaald
- een naam gekozen
- de ALLERBELANGRIJKSTE: mijn hele vriezer volgeramd met gezonde maaltijden :D
disclaimer
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:49:53 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_168424774
oh kut ik moet ook m'n kolf nog zoeken en steriliseren :')
Misschien toch maar echt even wat gaan opschrijven :X
disclaimer
pi_168424845
Plinten plakken _O-
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:54:49 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_168424890
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 19:53 schreef WupWup het volgende:
Plinten plakken _O-
Prioriteiten :P
disclaimer
pi_168424902
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 19:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

één babywas maar? :o
Nummer 4 zit er nu in :')

En babykamer is bijna op- en ingeruimd, van de week afmaken, net als de babyhoek in onze slaapkamer. Dan is ons lijstje ook bijna af :Y

Geen last nog met lachen/hoesten gelukkig! Wel echt bekkenpijn dus vanmiddag eerste consult bij de bekkenfysio gehad, nu al fijne tips meegekregen :Y

Nu even bijlezen :7
Nee, de eerste ;) Maar ik denk dat ik met twee ook wel klaar ben. Alle hydrofielen, omslagcapes en aankleedkussenhoezen zijn gewoon nog in gebruik met peuter, dus ik hoef echt alleen maar kleertjes te wassen.
pi_168425074
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 19:49 schreef Stormqueen het volgende:
oh kut ik moet ook m'n kolf nog zoeken en steriliseren :')
Misschien toch maar echt even wat gaan opschrijven :X
Leuke klus voor de kraam! Het steriliseren dan. Het opzoeken is idd handig
(Was ik vergeten)
pi_168425142
Spui

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2017 20:07:23 ]
pi_168425280
Heel veel succes Logi, ik duim! :*
pi_168425444
Pfff, vet heftig logi. Ik snap dat je bepaald niet op een wolkje zweeft. Heel, heel veel succes morgen.
pi_168425495
Logi, wat een extra spanning draag je mee zo tijdens deze zwangerschap. Sterkte en succes morgen :*
pi_168425563
Logi sterkte :* hoeveel weken ben je nu? Wat een narigheid weer zeg :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168425592
Logi sterkte en heel veel succes morgen! :* :*
  woensdag 25 januari 2017 @ 20:27:03 #256
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_168425772
Logi, heel veel sterkte en succes.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  woensdag 25 januari 2017 @ 20:28:05 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_168425805
Logi, ik zal duimen :*
disclaimer
  woensdag 25 januari 2017 @ 20:30:57 #258
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168425894
He bah Logi. Heel veel succes morgen, ik ga voor je duimen :*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_168426328
Ik zal aan je denken, Logi, heel veel veel succes & sterkte. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168426608
Overigens droomde ik van maandag op dinsdag dat ik weeën had, dus was ik dinsdagochtend lichtelijk in paniek om alles dat niet af was :+
Wil nu iig dat t na zondag komt ivm thuisbevalling en fotoshoot, en t liefst zelfs na 10-02 want die dag heeft oudste haar eerste schoolreisje al en ik wil uitzwaaien en ophalen :(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 25 januari 2017 @ 20:57:04 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_168426710
Jij moet nog minstens drie weken wachten hoor tombo!

Ik ben echt niet in paniek te krijgen dit keer. What's wrong with me :') desnoods slaapt ie in de laai van de commode :D
disclaimer
pi_168426863
Dikke fingers crossed Logi O+ :*
pi_168426867
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:57 schreef Stormqueen het volgende:
Jij moet nog minstens drie weken wachten hoor tombo!

Ik ben echt niet in paniek te krijgen dit keer. What's wrong with me :') desnoods slaapt ie in de laai van de commode :D
ik wil ook graag wachten! Maar door die droom kwam wel t realiseren dat ze ook eerder kan komen :D

En ik heb eigenlijk normaal ook geen paniek, ze kan heus wel ergens liggen als ze komt :7 m'n vriend is iets meer gesteld op orde en een echte slaapplek O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168427077
Succes, Logi. Ik duim voor je!

Ik ben wel blij dat er nog meer dames zo relaxed zijn met de voorbereidingen. Hier is alle was gedaan (en op een hoop in de la gemikt). Dat vind ik al een fijn idee. Dit weekend gaan we de slaapkamer klaarmaken (wiegje erin, bed op klossen). Er is een pak luiers, dit weekend wil ik de ziekenhuistas klaarzetten. Er staat nog van alles op m'n lijstje, maar als dat niet gebeurt is er geen man overboord. Bijvoorbeeld een gebreide voetenzak voeren met zachte stof. Zou leuk zijn als het nog lukt!
pi_168427284
Veel sterkte & succes Logi :*

Heerlijk toch dat je zo relaxed kan zijn SQ? Hou dat vast!
Misschien is dat sowieso wel zo met een 2e, je weet nu dat het toch wel goed komt :7

Oh en zwakke bekkenbodemspieren tijdens zwangerschap, check }:| Toen ik 2 maanden terug enorm verkouden was met veel hoestbuien had ik er ook last van. (Reserveondergoed mee naar werk :X ) Maar sinds het hoesten over is heb ik er gelukkig geen last meer van :)
pi_168427436
Heel veel succes Logi :*
pi_168427560
Planning is bij mij nu om morgen en overmorgen de babykamer af te maken en dan in t weekend idd de klossen/vluchttas O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168428083
Veel sterkte en succes morgen Logi. :*

In de voorbereidingen ben ik dit keer ook megarelaxt. :D Bijna alles voor een thuisbevalling staat klaar, de kleertjes zijn vorige week gewassen, opvang voor dreumes is min of meer geregeld (al zorgt dat nog wel voor wat stress in mijn hoofd, aan de andere kant lukt het me redelijk dat van me af te zetten nu en er op te vertrouwen dat het in elk geval uiteindelijk wel goed zal komen) en de baby heeft een slaapplek. ^O^

Verder is maandag pas mijn UD, dus ik heb nog een paar dagen voor de laatste dingen. :+

Zwakke bekkenbodemspieren, check. Gelukkig geen incidenten gehad met lichaamssappen uit twee kanten tegelijk. :o
pi_168430131
Logi, pfff shitzooi, zal duimen morgen. :*

Relaxte marel, Selvaria en SQ, da's fijn! Hoop dat ik er straks ook zo insta.

Vandaag bij de intake bij het ziekenhuis weer even mijn minimannetje mogen bekijken. Hij was druk bezig zijn onderkaakje te trainen, en wiebelde er lustig op los. Plan is om te gaan voor een vaginale bevalling, maar om bij de volgende afspraak (bij 36 weken is dat pas) even te bekijken wat ik en mijn hormonen dan vinden van een scenario waar wee-opwekkers nodig zijn.
Maar dat is vast niet nodig hoor, ik nies deze er gewoon zo uit. (Net als de vorige zeg maar. Maar dan zonder niesbui van een kleine dag en niet via mijn buik :D )
pi_168430483
Logi :* ik duim hier met je mee! Veel succes.
pi_168430830
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:05 schreef WupWup het volgende:
Ik vond lachen al een uitdaging :') maar ik moet zeggen dat de bekkenbodemtherapie echt wel goed heeft geholpen deze zwangerschap.
Verder draait de eerste babywas. Als die is gedroogd en gestreken gevouwen is het lijstje op :o
Wat voor bekkenbodemtherapie heb jij gehad? Ik baal echt van het niezen -O-

Logi, heel veel sterkte morgen :*
pi_168431256
Ik duim mn duimen lam, Logi! :*

Hier de babywasjes al gedaan. Moeten nog wel wat met geboortekaartjes maar ik ben ook nog steeds pas net zwanger dus ach. _O-
pi_168432666
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 23:06 schreef Cygne het volgende:
Ik duim mn duimen lam, Logi! :*

Hier de babywasjes al gedaan. Moeten nog wel wat met geboortekaartjes maar ik ben ook nog steeds pas net zwanger dus ach. _O-
Als ik geen dino in mn bus krijg ga ik huilen he... :P :*
S. 2014
J. 2016
pi_168432764
Sterkte Logi! :*
pi_168433099
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 00:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Als ik geen dino in mn bus krijg ga ik huilen he... :P :*
Geen dinokaartje nee. :o
pi_168434106
Veel succes en sterkte straks Logi! Hoop dat je goed nieuws te horen krijgt!
Broek plassen, check.... Denk dat ik ook maar aan de luiers moet.
Hier een slechte nacht gehad. Gisteren bij de VK geweest, helemaal goedgekeurd. Sindsdien baby niet meer gevoeld, ook geen klein plofje. Alle trucjes die normaal gesproken helpen al geprobeerd niets. Zouden jullie straks de VK bellen of nog even afwachten? Ben morgen precies 25 weken....
It's better to regret something you did than something you didn't do
  donderdag 26 januari 2017 @ 06:18:35 #277
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168434142
Succes vandaag Logi :*

Sara, moet je deze keer in het ziekenhuis bevallen ivm je vorige bevalling?
Ik ben ook van plan de baby er gewoon uit te niezen, trouwens ^O^

-O- voor de onzekerheid Luke. Volgens mij zegt iedereen hier altijd dat je bij twijfel altijd moet bellen, dus dat wordt nu ook mijn advies :*
  donderdag 26 januari 2017 @ 07:22:26 #278
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168434285
Ik zoek ervaringen: ik wil dit weekend een babyfoon kopen, maar twijfel over welke. Met een camera lijkt me superhandig, dus dat sowieso. Maar toen begon een collega over babyfoons die je ook via een app op mobiel of tablet kunt bekijken. Op zich lijkt dit me wel handig, maar hoe vaak gebruik je dat? Het scheelt behoorlijk in prijs, dus ik ben benieuwd of het wel echt toegevoegde waarde heeft.
Iemand ervaring met zo'n babyfoon?
pi_168434307
Sterkte Logi!

Luke: Bij mij zei de vk toen ik rond de 24 weken was dat ik het al echt in de gaten moest gaan houden. Ik voelde toen al echt iedere dag behoorlijk wat leven en niet voelen was dus vanaf toen een reden om te gaan bellen. Wel gaf ze als tip om eerst een uur rustig op bed te gaan liggen, zonder afleiding, en bewegingen te tellen. Ik weet niet of je dat al gedaan hebt? Zo niet, dan zou ik daar mee beginnen. :* voor de onzekerheid.

Stroopwafelmeisje: Ik weet ook nog niet welke, maar ik wil zelf liever geen babyfoon die alleen maar wifi heeft, en het lijkt me dat het met app wel via wifi moet. Dus ik zou zeker ook daar naar kijken. Daarnaast denk ik dat ik het niet (of nauwelijks) zou gebruiken, dus ik zou het het prijsverschil niet waard vinden. Maar goed, ik neig nu gewoon naar überhaupt een redelijk simpele babyfoon, met alleen geluid. Vraag me af of een camera echt iets toevoegt.
  donderdag 26 januari 2017 @ 07:32:09 #280
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168434318
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 07:27 schreef Gogo83 het volgende:

Stroopwafelmeisje: Ik weet ook nog niet welke, maar ik wil zelf liever geen babyfoon die alleen maar wifi heeft, en het lijkt me dat het met app wel via wifi moet. Dus ik zou zeker ook daar naar kijken. Daarnaast denk ik dat ik het niet (of nauwelijks) zou gebruiken, dus ik zou het het prijsverschil niet waard vinden. Maar goed, ik neig nu gewoon naar überhaupt een redelijk simpele babyfoon, met alleen geluid. Vraag me af of een camera echt iets toevoegt.
Ik wil er sowieso ook wel een die ook een ouderstation heeft (lijkt me fijner voor de oppasoma's of 's avonds op de bank bijvoorbeeld). En dan begint de goedkoopste volgens mij rond 200 euro. Zelfs met alle korting en de cadeaubon maakt dat nog steeds een flinke uitgave :o
  donderdag 26 januari 2017 @ 08:03:56 #281
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_168434509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 07:22 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik zoek ervaringen: ik wil dit weekend een babyfoon kopen, maar twijfel over welke. Met een camera lijkt me superhandig, dus dat sowieso. Maar toen begon een collega over babyfoons die je ook via een app op mobiel of tablet kunt bekijken. Op zich lijkt dit me wel handig, maar hoe vaak gebruik je dat? Het scheelt behoorlijk in prijs, dus ik ben benieuwd of het wel echt toegevoegde waarde heeft.
Iemand ervaring met zo'n babyfoon?
Ik hoor hier dan weliswaar niet meer, maar wij hebben, naast de 'gewone' babyfoon ook een app (Babyfoon 3G, Android, ¤4,99). Die kan zowel via Wifi als via het mobiele netwerk. Ik gebruik het vooral als ik de oudste van school ga halen en de jongste nog slaapt. De tablet (basisstation) is dan via Wifi aangesloten en mijn telefoon via het mobiele netwerk. En dat werkt heel goed, alleen zit er geen naadloze overgang van Wifi naar 3G in, dus dan ben je x seconden de verbinding kwijt (als ik naar school loop en ik kom buiten Wifi-bereik piept hij totdat hij 4G heeft gevonden). Er zit wel een seconde vertraging in het geluid maar dat is op zich geen probleem.
Het is op zich een mooie oplossing, maar ik gebruik binnenhuis eigenlijk altijd de 'gewone' babyfoon.
pi_168434532
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 07:22 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik zoek ervaringen: ik wil dit weekend een babyfoon kopen, maar twijfel over welke. Met een camera lijkt me superhandig, dus dat sowieso. Maar toen begon een collega over babyfoons die je ook via een app op mobiel of tablet kunt bekijken. Op zich lijkt dit me wel handig, maar hoe vaak gebruik je dat? Het scheelt behoorlijk in prijs, dus ik ben benieuwd of het wel echt toegevoegde waarde heeft.
Iemand ervaring met zo'n babyfoon?
Wij hebben deze, gewoon basic maar ontzettend fijn.

http://www.babypark.nl/al(...)9ZWqTn2NYaArHo8P8HAQ
S. 2014
J. 2016
  donderdag 26 januari 2017 @ 08:15:47 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_168434603
Luke, ik heb met 25 weken ook een keer gebeld om precies die reden. En de verloskundige stelt je graag gerust. Dus ik adviseer om even te wachten tot het middaguur en dan even te bellen als je nog steeds niet gerust bent. Je kindje is nog erg klein dus waarschijnlijk is er niks aan de hand maar het kan echt nooit kwaad dat even met de verloskundige te bespreken. Daar Is ze voor :*
disclaimer
  donderdag 26 januari 2017 @ 08:19:25 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_168434629
Babyfoon: ook ik heb er 1 met alleen geluid en da's bijna altijd afdoende geweest. De enige keren dat ik wel WiFi zou hebben gewild was tijdens het buurtfeest of andere gelegenheden waarbij je echt even je huis uit moet (wil :+) buiten babyfoonbereik. Ik weet niet of ik het de investering waard zou vinden iig. Want tegenwoordig kun je idd ook een app op een tablet of smartphone gebruiken zoals nts aangeeft.
disclaimer
pi_168434786
Sterkte Logi :*

We kregen met de aanschaf van de babykamer een camera erbij. De eerste maanden hebben we er niks mee gedaan en de gewone babyfoon gebruikt. Daarna toch maar eens de camera geïnstalleerd, maar afgezien van het feit dat het vooral komisch is om je kind soms in bed te zien stuiteren, heeft het voor ons nog geen toegevoegde waarde gehad. (Nouja, met oud & nieuw zagen we dat ze toch wakker was, ondanks dat ze heel stilletjes in bed lag.) Deze kun je ook via een soort app op je telefoon zien, maar inderdaad alleen als je op wifi zit.
pi_168434985
Wij hebben ook een babyfoon met alleen geluid en de keren dat ik een camera heb gemist zijn echt op 1 hand te tellen. Verder geen buurtfeesten of schoolruns oid waarbij ik WiFi / een app heb gemist.
pi_168435013
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:03 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Ik hoor hier dan weliswaar niet meer, maar wij hebben, naast de 'gewone' babyfoon ook een app (Babyfoon 3G, Android, ¤4,99). Die kan zowel via Wifi als via het mobiele netwerk. Ik gebruik het vooral als ik de oudste van school ga halen en de jongste nog slaapt. De tablet (basisstation) is dan via Wifi aangesloten en mijn telefoon via het mobiele netwerk. En dat werkt heel goed, alleen zit er geen naadloze overgang van Wifi naar 3G in, dus dan ben je x seconden de verbinding kwijt (als ik naar school loop en ik kom buiten Wifi-bereik piept hij totdat hij 4G heeft gevonden). Er zit wel een seconde vertraging in het geluid maar dat is op zich geen probleem.
Het is op zich een mooie oplossing, maar ik gebruik binnenhuis eigenlijk altijd de 'gewone' babyfoon.
Ik heb die app ook NTS. Veel gebruik ik hem niet maar de keren dat het nodig was werkte het prima :)

Idd SQ, ik heb hem toen aangeschaft voor op een festival waarbij ik 's avonds nog even naar een bandje ging luisteren terwijl peuter in de tent sliep :)
  donderdag 26 januari 2017 @ 09:16:17 #288
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168435217
Hmm die camera is dus misschien zelfs niet nodig? Daar lees je ook veel over dat het bereik veel minder is, dus dat zou weer spreken voor alleen geluid.
Mijn hormonen houden niet meer van knopen doorhakken :')
pi_168435236
Succes Logi!

Hier een goedkope 10 euro babyfoon, uitgezocht op bereik (tot in de supermarkt) maar enkel ooit voor centerparcs gebruikt met baby in een ander huisje. Wil er nu wel een met camera kopen omdat we straks wel 3 verdiepingen hebben en dus niet meer alles horen, en ik dan kan zien welke baby er wakker is (tot ik het verschil herken iig).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_168435239
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:52 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Wat voor bekkenbodemtherapie heb jij gehad? Ik baal echt van het niezen -O-

Logi, heel veel sterkte morgen :*
Ik kwam bij een geregistreerd bekkentherapeut vanwege ischiasklachten, maar zij bleek ook specialisatie bekkenbodem te hebben. Dus ze heeft beide problemen aangepakt. Veel uitleg en gerichte oefeningen, alles uitwendig. Wat ik nu heb ervaren is dat er een groot verschil bestaat tussen peuten. Degene bij m'n eerste zwangerschap heeft nooit echt een verschil kunnen maken, deze wel.


Qua babyfoon hebben wij er ook eentje met alleen geluid. Hopelijk gaat ie de derde ronde ook nog mee.
  donderdag 26 januari 2017 @ 09:21:40 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_168435284
Wij hebben de babyfoon vooral gekocht omdat we een chillhok achterin de tuin hebben waar we in de zomer vaak 's avonds zitten. En da's te ver van het huis om nog te kunnen horen of je baby huilt :)
disclaimer
pi_168435301
Bedankt voor de reacties! Ik kijk het nog een paar uur aan en als ik dan geen beweging gevoeld heb, bel ik even. Ik moet dan altijd een drempel over, omdat ik er gisteren nog zat, maar daar zijn ze ook voor :)
Meer mensen die het hele zwanger zijn maar een zenuwslopende bezigheid vinden?
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_168435729
Logi, heel veel sterkte vandaag :*

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 09:23 schreef Luke83 het volgende:
Meer mensen die het hele zwanger zijn maar een zenuwslopende bezigheid vinden?
*Steekt hand op*

Ik vind het ook moeilijk om hulp te vragen op angstige momenten (ik voel mezelf snel als 'last').
Ik heb nu een directe lijn het de POP-poli waar ik heen kan bellen, en als de zenuwen/angst te groot worden ga ik aan de medicatie. Het draait simpelweg niet meer alleen om mij nu, dus wat moet dat moet.
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 26 januari 2017 @ 09:54:39 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168435779
Luke83: check!

Stroop, ik wil geen babyfoon met camera, omdat ik 'm niet continu wil kunnen 'bespieden'. Beetje onzinnig als je het rationeel bekijkt misschien, want ik kan er ook gewoon 24u per dag met m'n neus bovenop gaan zitten, maar zeker als ze ietsje groter worden, wil ik graag dat alleen ook alleen is.

Logi, ook hier wordt aan je gedacht vandaag! Heel veel succes, ik duim voor goed nieuws.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168436354
Jep, hier een babyfoon met beeldscherm. Zo ongeveer de meest gebruikte babyaankoop hier. Ideaal, gaat mee naar alle oppasadressen. Nu ook nodig, want meneer gaat gewoon rechtop in bed staan als ie wakker is, zonder een kik te geven. Had ie heel lang kunnen wachten elke dag, met een gewone geluidsbabyfoon.
  donderdag 26 januari 2017 @ 10:47:29 #296
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168436640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 09:54 schreef Lemijn het volgende:
Luke83: check!

Stroop, ik wil geen babyfoon met camera, omdat ik 'm niet continu wil kunnen 'bespieden'. Beetje onzinnig als je het rationeel bekijkt misschien, want ik kan er ook gewoon 24u per dag met m'n neus bovenop gaan zitten, maar zeker als ze ietsje groter worden, wil ik graag dat alleen ook alleen is.

Logi, ook hier wordt aan je gedacht vandaag! Heel veel succes, ik duim voor goed nieuws.
je kan ook de camera functie uit zetten. *O*
Ik heb wel er 1 met beeld omdat hij soms alleen op het grote bed ligt als ik hem daar in slaap borst. Het hekje op de cosleeper doen is lastig in die hoek.
Geluid is dan niet afdoende voor het gerol.

Ik vind het andersom ook fijn, als ik in slaap borst de camera unit beneden zetten en zo communiceren met de kinderen een verdieping lager :D
pi_168436801
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 09:23 schreef Luke83 het volgende:
Bedankt voor de reacties! Ik kijk het nog een paar uur aan en als ik dan geen beweging gevoeld heb, bel ik even. Ik moet dan altijd een drempel over, omdat ik er gisteren nog zat, maar daar zijn ze ook voor :)
Meer mensen die het hele zwanger zijn maar een zenuwslopende bezigheid vinden?
De eerste maanden wel, door de angst op een miskraam en afwijkingen die aan het licht konden komen (gezien mijn leeftijd had ik ook verhoogde kans daarop). Maar nu alles in orde bleek (voor zover ze dat konden vaststellen) ben ik net als de vorige keer gelukkig weer erg relaxed over hoe het met de baby gaat. Ik doe ook hypnobirthing-achtige oefeningen (soort meditaties) waarbij vertrouwen hebben en contact maken met je lichaam en je kindje centraal staat en dat werkt voor mij heel fijn. Ik kan het iedereen aanraden. :) .

(En nu ik ook rust lijkt te vinden op werkgebied is het helemaal *O* .)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 26 januari 2017 @ 11:04:42 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_168436914
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 10:28 schreef Sara82 het volgende:
Jep, hier een babyfoon met beeldscherm. Zo ongeveer de meest gebruikte babyaankoop hier. Ideaal, gaat mee naar alle oppasadressen. Nu ook nodig, want meneer gaat gewoon rechtop in bed staan als ie wakker is, zonder een kik te geven. Had ie heel lang kunnen wachten elke dag, met een gewone geluidsbabyfoon.
nou ja, als je een babyfoon met alleen geluid had gehad was ie waarschijnlijk vanzelf wel gaan roepen ;) nu is dat niet nodig :P
disclaimer
  donderdag 26 januari 2017 @ 11:08:08 #299
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168436980
Wij hebben een gewone babyfoon, die ook muziekjes af kan spelen.
We hebben een paar momenten gehad in de babyperiode dat een camera ons wel handig leek, maar die paar momenten vind ik het geld niet waard.

Ik heb nu alleen het 'probleem' dat de babyfoon nog wordt gebruikt door peuter en dan vooral als slaapmuziekje. Dus ik twijfel nu of we er nog een babyfoon bij nemen of dat we een ander muziekje gaan zoeken voor peuter.

Luke, ik zou idd bellen als je straks nog niet gerustgesteld bent. Zonde om zo in de stress te blijven zitten en uiteraard beter te vaak onnodig bellen dan een keer te laat.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_168437183
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt iedereen voor het meeduimen!!! O+
pi_168437454
Hier ook babyfoon zonder camera. Er komt nu wel een nieuwe, die uit te breiden is met extra kind-unit zodat we maar 1 ontvanger hoeven te gebruiken :S)

Controle bij vk was weer prima, over 2 weken terug :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')