abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 19:22:16 #51
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_168250801
Effe in ander nieuws, de nieuwe Mike van der Hoorn is definitief geboren

https://twitter.com/AFCAjax/status/821783896874483727
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_168250814
quote:
9s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:21 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Jij denkt dat Ajax een ''normale voetbalclub'' is , dat is al een grove misvatting.
Zullen toch niet zoveel mensen meebeslissen? Anders zou er wel vaker wat lekken lijkt mij.
Oh.
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:24:58 #53
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_168250869
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:22 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zullen toch niet zoveel mensen meebeslissen? Anders zou er wel vaker wat lekken lijkt mij.
Ik denk het wel hoor als het om behoorlijke bedragen gaat . De club is eigenlijk in handen van dat nare groepje met al die machtsbeluste opa,s die hun poppetjes naar voren schuiven om de boel zogenaamd te regelen . RVC is daar een goed voorbeeld van
RED ONS HENNIEGOD
pi_168250907
quote:
9s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:24 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Ik denk het wel hoor als het om behoorlijke bedragen gaat . De club is eigenlijk in handen van dat nare groepje met al die machtsbeluste opa,s die hun poppetjes naar voren schuiven om de boel zogenaamd te regelen . RVC is daar een goed voorbeeld van
Vond het ook zo raar dat de RvC pas groen licht gaf om een vleugelspeler te halen toen Ajax al op trainingskamp was :') Dat is toch veel te laat..
Oh.
pi_168250908
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:22 schreef Tagliano het volgende:
Effe in ander nieuws, de nieuwe Mike van der Hoorn is definitief geboren

https://twitter.com/AFCAjax/status/821783896874483727


Onze pinchhitter is gevonden, KJH hoeft niet meer te komen
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:27:06 #56
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_168250938
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:19 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Je moet ook kijken naar een speler die haalbaar is en goed genoeg, die zijn er echt wel. Kwestie van goed scouten, zoals ze wel hebben laten zien met Cassierra en Sanchez.
Bij het versterken met een speler komt er veel meer kijken dan alleen het talent zien en het contact leggen, dat begrijp je toch ook wel? Kijk alleen al naar de Championship, het salaris en dus de mogelijkheden van clubs ligt daar al hoger dan in de eredivisie. Die clubs hebben allemaal een paar scouts in dienst en waarschijnlijk een flink netwerk. Zie daar maar eens tegenop te boksen als Ajax, dat we spelers als Cassierra en Sanchez hebben binnen weten te halen is eigenlijk al een flinke prestatie, en van zulke uitschieters zullen we het moeten hebben. Spelers die direct iets toevoegen, willen spelen voor ons salarisplafond en in onze competitie en qua transfersom haalbaar zijn, zijn gewoon bijna niet te vinden. Er is gewoon zo veel concurrentie, dat spelers die opvallen al gehaald worden door een club met meer mogelijkheden en in een interessantere competitie.

Overmars heeft zeker een paar flutspelers gehaald (waar hij natuurlijk ook niet in zijn eentje verantwoordelijk voor was), maar ik geloof niet dat hij het hele jaar uit zijn neus eet en op het laatste moment even een spelertje gaat zoeken. Daar vanuit gaan is ook bijzonder kortzichtig naar mijn mening. En ja, natuurlijk spreekt hij uit dat ze een speler gaan halen. Als ze zeggen dat ze alleen een directe versterking zoeken (wat verstandig beleid is gezien de jeugd) is het niet goed, en als ze bij voorbaat zeggen dat ze niks halen is het al helemaal niet goed
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:28:01 #57
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_168250972
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:26 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Vond het ook zo raar dat de RvC pas groen licht gaf om een vleugelspeler te halen toen Ajax al op trainingskamp was :') Dat is toch veel te laat..
Tja korte lijntjes bestaan daar niet, of een goede besluitvorming .
RED ONS HENNIEGOD
pi_168251140
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:27 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Bij het versterken met een speler komt er veel meer kijken dan alleen het talent zien en het contact leggen, dat begrijp je toch ook wel? Kijk alleen al naar de Championship, het salaris en dus de mogelijkheden van clubs ligt daar al hoger dan in de eredivisie. Die clubs hebben allemaal een paar scouts in dienst en waarschijnlijk een flink netwerk. Zie daar maar eens tegenop te boksen als Ajax, dat we spelers als Cassierra en Sanchez hebben binnen weten te halen is eigenlijk al een flinke prestatie, en van zulke uitschieters zullen we het moeten hebben. Spelers die direct iets toevoegen, willen spelen voor ons salarisplafond en in onze competitie en qua transfersom haalbaar zijn, zijn gewoon bijna niet te vinden. Er is gewoon zo veel concurrentie, dat spelers die opvallen al gehaald worden door een club met meer mogelijkheden en in een interessantere competitie.

Overmars heeft zeker een paar flutspelers gehaald (waar hij natuurlijk ook niet in zijn eentje verantwoordelijk voor was), maar ik geloof niet dat hij het hele jaar uit zijn neus eet en op het laatste moment even een spelertje gaat zoeken. Daar vanuit gaan is ook bijzonder kortzichtig naar mijn mening. En ja, natuurlijk spreekt hij uit dat ze een speler gaan halen. Als ze zeggen dat ze alleen een directe versterking zoeken (wat verstandig beleid is gezien de jeugd) is het niet goed, en als ze bij voorbaat zeggen dat ze niks halen is het al helemaal niet goed
Oh je hebt zeker gelijk dat het niet zo makkelijk is, maar daarom vind ik het al zo raar dat ze pas zo laat een bod hebben gedaan op die Braziliaan. Zeker omdat het bij die transfers vaak heel lastig is om dat rond te krijgen, dan kan je toch ook wel eerder beginnen. In november oid dat hij al meekon op het trainingskamp in de winter.

En dat er veel spelers zullen afhaken omdat we weinig salaris bieden klopt ook best, maar wij hebben ook iets te bieden qua ontwikkeling natuurlijk. Laat Suárez of Eriksen een goed woordje doen bij die talenten dat je je hier uitstekend kan ontwikkelen (en ook gewoon prima kan verdienen natuurlijk).
Oh.
pi_168252727
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Overmars krijgt toch gewoon een budget mee om transfers te doen en beslist dan met het TH wie er moet komen en maakt dat rond? Zo zou het toch moeten gaan.
Wauw je bent supporter en weet niet hoe het werkt schijnbaar. Ik zal het je kort uitleggen.

Overmars wil Messi kopen voor 10 miljoen euro en Messi wil komen. Contract maakt Overmars in orde, evenals de voorwaarden etc. Dan NOG kan alles afgeblazen worden, want de RvC DIE BEPALEN of hij komt JA of NEE. Overmars en zijn staf moeten transfers overleggen met de RvC en die maken uit wie er komen en wie niet (even kortzichtig gezien). Uiteraard zal Overmars er alles aan doen om ze te overtuigen van de versterking etc.
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 20:29:16 #60
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_168252929
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wauw je bent supporter en weet niet hoe het werkt schijnbaar. Ik zal het je kort uitleggen.

Overmars wil Messi kopen voor 10 miljoen euro en Messi wil komen. Contract maakt Overmars in orde, evenals de voorwaarden etc. Dan NOG kan alles afgeblazen worden, want de RvC DIE BEPALEN of hij komt JA of NEE. Overmars en zijn staf moeten transfers overleggen met de RvC en die maken uit wie er komen en wie niet (even kortzichtig gezien). Uiteraard zal Overmars er alles aan doen om ze te overtuigen van de versterking etc.
Als je dit zo typt zou ik toch een spoedcursusje ondernemingsrecht gaan volgen
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_168252957
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:29 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Als je dit zo typt zou ik toch een spoedcursusje ondernemingsrecht gaan volgen
Even kort gezegd zo snap je. Uiteraard komt er nog wel meer bij kijken, maar zo gaat het dus wel. Het is niet dat de TD de EINDbeslissing maakt mbt transfers.
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 20:30:27 #62
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_168252974
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Even kort gezegd zo snap je. Uiteraard komt er nog wel meer bij kijken, maar zo gaat het dus wel. Het is niet dat de TD de EINDbeslissing maakt mbt transfers.
Het is absoluut wel de TD die de eindbeslissing maakt bij transfers
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_168252983
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:30 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Het is absoluut wel de TD die de eindbeslissing maakt bij transfers
Absoluut niet.
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 20:31:56 #64
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_168253019
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Absoluut niet.
De RvC is een controlerend orgaan, kan ingrijpen bij het te voeren beleid in zijn algemeenheid, maar kan en mag niet bepalen of Jantje of Pietje gehaald wordt. Hooguit hebben ze iets te zeggen over hoeveel budget er beschikbaar kan worden gemaakt voor, pakweg, een nieuwe linksbuiten, maar of dat Jantje of Pietje is is volledig aan Overmars.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_168253065
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:31 schreef Tagliano het volgende:

[..]

De RvC is een controlerend orgaan, kan ingrijpen bij het te voeren beleid in zijn algemeenheid, maar kan en mag niet bepalen of Jantje of Pietje gehaald wordt. Hooguit hebben ze iets te zeggen over hoeveel budget er beschikbaar kan worden gemaakt voor, pakweg, een nieuwe linksbuiten, maar of dat Jantje of Pietje is is volledig aan Overmars.
Ah zo bedoel je. Jantje of Pietje dat is Overmars zijn beslissing correct, maar als de RvC xxx niet wil betalen gaat het dus niet door. Dus wie gaat er dan over de transfer uiteindelijk? De RVC. Die moeten met de knaakjes komen.
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 20:34:50 #66
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_168253135
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:32 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ah zo bedoel je. Jantje of Pietje dat is Overmars zijn beslissing correct, maar als de RvC xxx niet wil betalen gaat het dus niet door. Dus wie gaat er dan over de transfer uiteindelijk? De RVC. Die moeten met de knaakjes komen.
In zijn algemeenheid is dat nog steeds onzin, maar om het maar bij de situatie bij Ajax te houden: daar zou dat op zich nog wel kunnen, gezien wat ik lees :P . Tamelijk bizar wel, er zit een heel groot verschil tussen wanbeleid constateren of het niet eens zijn met beleid, even grof gezegd
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 20:35:50 #67
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_168253176
Overigens is die Simon Schwarzkreuz wel mooi definitief van Ajax af bij VI nu, goede zaak
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_168253200
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:35 schreef Tagliano het volgende:
Overigens is die Simon Schwarzkreuz wel mooi definitief van Ajax af bij VI nu, goede zaak
Waarom is dat een goede zaak? En weet je ook wat hij nu gaat doen?
pi_168253215
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:34 schreef Tagliano het volgende:

[..]

In zijn algemeenheid is dat nog steeds onzin, maar om het maar bij de situatie bij Ajax te houden: daar zou dat op zich nog wel kunnen, gezien wat ik lees :P . Tamelijk bizar wel, er zit een heel groot verschil tussen wanbeleid constateren of het niet eens zijn met beleid, even grof gezegd
Zo gaat het bij Ajax. Lees maar eens de boekjes van De Boertjes, Stam, Kluivert, V Basten etc etc. Her en der lees je al over transfer i.c.m. RVC etc.

Is het bizar? Nee aangezien Ajax een beursgenoteerd bedrijf is. Het zou van de zotte zijn als de TD zomaar spelers kan kopen. De RvC stelt een budget in voor 1 seizoen en daar moet een TD het mee doen. Wel kan een TD aankaarten dit budget bijvoorbeeld te verhogen voor een versterking etc.

De TD mag zelf kiezen wie hij wil kopen/huren, maar de RvC die gaan uiteindelijk gewoon over de knaken.
pi_168253409
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Waarom is dat een goede zaak? En weet je ook wat hij nu gaat doen?
Is gedegradeerd tot PSV-watcher
Oh.
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 20:42:31 #71
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_168253449
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Waarom is dat een goede zaak? En weet je ook wat hij nu gaat doen?
Omdat hij nooit nieuws bracht, maar gewoon een berichtje van de officiële site kopieerde. Zit nu op PSV
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_168253503
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:22 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zullen toch niet zoveel mensen meebeslissen? Anders zou er wel vaker wat lekken lijkt mij.
Er lekt toch ook wel aardig wat? Meestal krijgen we goed mee met wie Ajax bezig is.

Overmars weet dat ook, kiest eieren voor z'n geld en gooit het op een dealtje met Verweij om enigszins beschermd te worden jegens publieke opinie. Zo werkt het nou eenmaal.
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 20:43:42 #73
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_168253506
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:36 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zo gaat het bij Ajax. Lees maar eens de boekjes van De Boertjes, Stam, Kluivert, V Basten etc etc. Her en der lees je al over transfer i.c.m. RVC etc.

Is het bizar? Nee aangezien Ajax een beursgenoteerd bedrijf is. Het zou van de zotte zijn als de TD zomaar spelers kan kopen. De RvC stelt een budget in voor 1 seizoen en daar moet een TD het mee doen. Wel kan een TD aankaarten dit budget bijvoorbeeld te verhogen voor een versterking etc.

De TD mag zelf kiezen wie hij wil kopen/huren, maar de RvC die gaan uiteindelijk gewoon over de knaken.
De RvC stelt, in het algemeen dus niet in de situatie van Ajax, geen budgetten vast. Dat doet de directie. Maar goed, valt compleet buiten het topic verder :P
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_168253609
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Er lekt toch ook wel aardig wat? Meestal krijgen we goed mee met wie Ajax bezig is.

Overmars weet dat ook, kiest eieren voor z'n geld en gooit het op een dealtje met Verweij om enigszins beschermd te worden jegens publieke opinie. Zo werkt het nou eenmaal.
We krijgen het meestal alleen te horen via Verweij ja, omdat die een directe lijn met Overmars heeft. Maar verder horen we niet echt wat hoor
Oh.
pi_168253743
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Is gedegradeerd tot PSV-watcher
Pijnlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')