abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170625234
Oprotten met die onzin.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
pi_170627722
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:59 schreef Tagliano het volgende:
Hmm, vergelijkbaar met tennis dus als ik het goed begrijp. Op zich wel interessant, maar wil je echt iets zinnigs zeggen over of dit meer of minder voordeel oplevert heb je wat meer data nodig dan twee toernooitjes waar met een beetje pech niet eens penalty's worden genomen
Er kunnen natuurlijk nog meer tests volgen.

Ik veronderstel ook dat er al heel wat zinnigs over te zeggen valt op basis van de statistieken die inmiddels verzameld zijn bij de huidige methode.

Na weet ik hoeveel penaltyseries in allerlei toernooien, is ongetwijfeld wel grofweg bekend of de elfde strafschop er vaker in gaat dan de twaalfde en hoe groot dat voordeel dan is.

Zo'n test zal wel vooral zijn om dit niet overhaast algemeen in te voeren.
pi_170629422
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:57 schreef wimderon het volgende:
Weliswaar UEFA en niet FIFA/Van Basten, maar geen idee waar het anders zou passen.

[..]

Dit lijkt mij een eerlijker systeem voor een strafschoppenserie. _O_
pi_171057566
quote:
In Zrich wordt op 24 en 25 mei de Blue Stars/FIFA Youth Cup georganiseerd. De FIFA zal van die gelegenheid gebruikmaken om enkele veranderingen in het voetbalreglement uit te testen. Zo zal bijvoorbeeld tijdrekken tijdens een wissel aangepakt worden.

Tijdens het toernooi in Zrich wordt de volgorde van de strafschoppenreeks veranderd. In plaats van het ABAB-systeem, zal het ABBA-systeem ingevoerd worden. De oude volgorde zou de B-ploeg psychologisch te veel benadelen. Het ABBA-systeem werd al eens gebruikt in het EK U17 voor vrouwen.

De FIFA probeert ook het tijdrekken van wisselspelers aan het einde van de match in te perken. Wisselspelers worden vanaf nu verplicht om via de snelst mogelijke weg het veld te verlaten, in plaats van over het veld naar de bank te stappen. Verder moeten verdedigers bij doeltrappen niet meer buiten het strafschopgebied wachten op de bal. Als laatste zullen scheidsrechters strenger optreden tegen agressie tegenover de spelleiding en tijdrekken van de doelman.

“Het is belangrijk om uit ervaring te leren en te kijken hoe spelers, coaches, scheidsrechters en fans de proeven beschouwen”, aldus FIFA-directeur Marco Van Basten. “Hun feedback is cruciaal voor de beslissing om de spelregels al dan niet te veranderen.”
  vrijdag 19 mei 2017 @ 19:22:07 #80
262211 hhh38
Het dal is voorbij
pi_171058351
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:49 schreef wimderon het volgende:

[..]

Niets mis mee denk ik.

Het is belachelijk hoe lang een wissel duurt in vergelijking met andere sporten.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')