abonnement Unibet Coolblue
pi_168275566
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 19:00 schreef Caland het volgende:

[..]

Voor elke wissel wordt al een halve minuut bijgeteld.

Vreemd dat de uitgoal die zwaarder telt bij verlenging afschaffen er niet tussen staat. Imo nog steeds de oneerlijkste regel in het voetbal.
Is dat een gevoel of blijkt dat ook uit de statistieken?

Als je die regel afschaft, lijkt het mij dat juist de thuisploeg oneerlijk bevoordeeld wordt, dankzij extra thuisvoordeel. Ik zou zo niet kunnen zeggen wat per saldo dan eerlijker is.
quote:
Meen dat Blatter daar wel mee bezig was.
pi_168275781
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 20:10 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Is dat een gevoel of blijkt dat ook uit de statistieken?

Als je die regel afschaft, lijkt het mij dat juist de thuisploeg oneerlijk bevoordeeld wordt, dankzij extra thuisvoordeel. Ik zou zo niet kunnen zeggen wat per saldo dan eerlijker is.

[..]

Extra thuisvoordeel? Wat?
Gino ♥
pi_168276038
quote:
19s.gif Op donderdag 19 januari 2017 20:18 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Extra thuisvoordeel? Wat?
De thuisploeg van de terugwedstrijd speelt thuis in de eventuele verlenging en speelt dan dus meer thuis dan de tegenstander. Thuisvoordeel stopt niet na reguliere speeltijd.

De vraag is dus hoe het voordeel van thuisvoordeel in de verlenging zich verhoudt tot het voordeel van eventueel dubbel tellende uitdoelpunten. Het kan best zijn dat als je die voordelen tegenover elkaar zet, het juist oneerlijker zou worden door de uitdoelpunten niet meer dubbel te tellen in de verlenging.
pi_168289980
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 18:48 schreef Caland het volgende:
-

:D _O_
Dus kortom gaan er doden vallen als buitenspel afgeschaft wordt, weten we dat ook weer. Wat mij betreft mag er best mee geëxperimenteerd worden in ieder geval.
pi_168290014
quote:
19s.gif Op donderdag 19 januari 2017 19:45 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Dat schijnt ja.

Alleen in de PL wordt een realistische tijd gegeven bij de extra tijd. In bijna alle andere competities + de CL is de extra tijd vrijwel altijd te weinig.
Als je de regel hanteert dat je voor tijdrekken meteen bij de eerste keer in de sin bin komt(dus ook als je van het veld afsloft voor een wissel) en er 2 minuten bijgeteld worden, dan fix je het probleem ook m.i. Maar dat tijdrekken een groot probleem is staat voor mij wel vast. Krijg je een heel vervelend kijkspelletje van.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 12:27:36 #56
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168290027
hou op hoor. shootouts :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168290607
Marco is een pannenkoek.
Ik ben inmiddels overleden.
  Moderator vrijdag 20 januari 2017 @ 15:50:15 #58
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_168294020
Buitenspel afschaffen, (met evt. nog andere aanpassingen die de nadelen aanpakken) lijkt me wel het experimenteren waard.

Je kan wel zeggen van dan blijft gewoon de spits bij de goal wachten, maar dan neemt hij niet deel aan het spel en is dus ook een nadeel. (zie Toto bij haxball :D )

[ Bericht 9% gewijzigd door Coco op 20-01-2017 18:52:36 ]
What can change the nature of a man?
  vrijdag 20 januari 2017 @ 16:19:56 #59
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_168294733
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 12:27 schreef fathank het volgende:
hou op hoor. shootouts :')
Shootouts _O_
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 januari 2017 @ 16:49:12 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_168295484
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:50 schreef Coco. het volgende:
Buitenspel afschaffen, (met evt. nog andere aanpassingen die de nadelen aanpakken) lijkt me wel het experimenteren waard.

Precies, laten we eens kijken hoe het uitpakt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 januari 2017 @ 19:13:54 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_168300855
De plannen van Marco van Basten zijn niet overal even goed gevallen. Zo moet Liverpool-trainer Jurgen Klopp niets weten van het idee van de Chief Technical Development Officer van de FIFA om buitenspel af te schaffen.

"Ik had toch al het idee dat de meeste ploegen tegen ons speelden zonder de buitenspelregels, dus...", grapte Klopp desgevraagd volgens de BBC. "Nee, serieus, al deze veranderingen maken het voetbal kapot, ze persen alles uit het voetbal. Deze mensen houden niet van voetbal. Het spel waar wij allemaal zo van houden, heeft deze veranderingen niet nodig."

Van Basten liet zelf via twitter weten dat zijn idee over buitenspel meer iets is voor de toekomst. De oud-spits opperde ook het idee om strafschoppenseries te vervangen door series van shoot-outs. Daarover belde hij met Ajax-trainer Peter Bosz (zie video).

http://www.telegraaf.nl/t(...)ee_Van_Basten__.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168301375
Nu zie je duidelijk de invloed van de feministen, omdat ze buitenspel niet begrijpen gaan ze het maar afschaffen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 januari 2017 @ 08:29:34 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_168315888
Het idee van Marco van Basten om buitenspel af te schaffen, is meedogenloos gekraakt.

Christian Gourcuff, trainer van Stade Rennes, ging het verst in zijn kritiek op de Nederlander, die sinds vorig jaar hoofd technische ontwikkelingen bij de FIFA is. „Dit is de grootste onzin die ik in lange tijd heb gelezen. Het is onmetelijke bullshit. We zouden terugkeren naar de tijd dat het dorp tegen dorp was, waarbij doden vielen.”

De voormalig bondscoach van Algerije is bikkelhard in zijn oordeel. „De buitenspelregel is een uiting van intelligentie in het voetbal. Er zou geen teamgeest meer zijn als die werd afgeschaft. De regel is fundamenteel. Als je dat niet begrijpt, begrijp je het voetbal niet.”

Van Bastens oud-ploeggenoot Ronald Koeman verwoordt het netter, maar de coach van Everton is – net als Arsène Wenger (Arsenal) en Slaven Bilic (West Ham United) – dezelfde mening toegedaan. „Van Basten kijkt vaak naar andere sporten en of voetbal daarvan kan leren. Maar persoonlijk vind ik niet dat we buitenspel moeten afschaffen”, aldus Koeman.

Bilic: „Ik kan me niet voorstellen hoe het voetbal eruit zou zien. Maar mijn eerste reactie is dat het onmogelijk is. Iedereen wil naast de keeper bij de paal staan en het balletje binnentikken. Als ik het nu moet zeggen, is het ’nee’. Misschien moeten we eens een wedstrijd organiseren en het op het veld zien.” Wenger wil dat buitenspel blijft bestaan. „Het is belangrijk dat in het spel te houden.”

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 januari 2017 @ 08:30:15 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_168315894
Wie heeft trouwens de TT veranderd :?

De vorige dekte de lading beter. Er is weer een wijsneus bezig geweest.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168319755
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_168324212
  Moderator maandag 23 januari 2017 @ 22:44:40 #67
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_168386189
quote:
Marco van Basten is dit jaar bij de FIFA doortastend van start gegaan als Chief Officer for Technical Development. Over aandacht voor zijn plannen om het voetbal verder te ontwikkelen, heeft hij niet te klagen.

Afgelopen maandag bezocht hij in München nog Karl-Heinz Rummenigge, eveneens een voormalige wereldster die later bestuurder werd. De invloedrijke Duitser is voorzitter van zowel Bayern München als de European Club Association. Zo ziet het leven van Marco van Basten er tegenwoordig uit. Sinds hij het Nederlands elftal verruilde voor het kantoor van de FIFA, maakt hij een rondgang langs tal van grootheden uit het metier. Waar hij komt, zwaaien deuren open en breekt het ijs. 'Trainer, spelers, journalisten: op verschillende niveaus praat ik veel met mensen die zinnige dingen over voetbal zeggen', aldus Van Basten.

Onzin
De VI-columnist heeft het gewenste mondiale podium gevonden waarop hij zijn ideeën kan toetsen – en uitwerken. Onbedoeld veroorzaakt hij daarmee de nodige opschudding, zo is vorige week gebleken. Na een artikel in het Duitse blad Sport-Bild maakten diverse media melding van het feit dat Van Basten een revolutionair tien-stappenplan had gepresenteerd om het spel te zuiveren. 'Ik heb een hoop onzin voorbij zien komen', reageert hij vanuit zijn nieuwe woonplaats Zürich. 'Tien stappen? Waar komt dat vandaan dan? Ik heb een aantal punten benoemd waar we concreet mee bezig zijn en dat zijn er geen tien. Kennelijk haalt iemand er opmerkingen uit een ver verleden bij, zoals de vijf p’s uit het basketbal, en dan komt het allemaal verkeerd naar buiten.'

De regels van het spel worden sinds jaar en dag gemaakt en bewaakt door de International Football Association Board. Dit orgaan werkt momenteel samen met Van Basten aan enkele spelregelwijzigingen. 'Dat gaat om een oplossing voor tijdrekken in de slotfase en het protesteren tegen scheidsrechters, een vierde wissel in de verlenging, de succesvolle proef met de videoreferee en het toestaan van elektronische apparatuur op de bank, zoals een laptop. Uiteindelijk bepaalt de IFAB wat ermee gaat gebeuren: ze keuren het goed of ze gaan over tot een testperiode. Over deze punten wordt begin maart een definitieve beslissing genomen.'

Buitenspel
Vooral zijn uitspraken in interviews over het afschaffen van buitenspel en het invoeren van shoot-outs zijn volgens Van Basten een eigen leven gaan leiden. Enkele prominente coaches en kenners vielen over hem heen. 'Mijn persoonlijke mening over buitenspel werd gevraagd. Zonder die vervelende regel gaat het echt leuker worden, daar ben ik van overtuigd. Je ziet hoe gevoelig zoiets ligt. Critici roepen gelijk dat spitsen dan voortaan balletjes gaan afwachten, zoals je dat bij de pupillen nog vaak ziet. Ik denk echt dat het reuze meevalt. Er zullen meer kansen gecreëerd worden.'

'Maar zover is het natuurlijk nog lang niet. Net zoals je best zou kunnen denken aan shoot-outs, maar dan alleen bij wedstrijden om de Super Cup, als er geen verlenging is. Of wanneer er sprake is van een WK-groep van drie landen. De conclusie dat penalty’s gaan verdwijnen, is dus veel te voorbarig. En ik begrijp dat veel mensen bij zo’n gesprek over buitenspel vinden dat het wel erg snel gaat. Maar die regel staat bijvoorbeeld niet eens op de agenda van de IFAB-bijeenkomst in maart. Ik vind het niet erg dat er discussie ontstaat, dat is ook juist de bedoeling. Ik hoop alleen wel dat mensen het verschil blijven zien tussen concrete voorbeelden en proefballonnetjes.'

Bron: VI
Een zeer onzinnige mening over buitenspel, mijns inziens. Maar het zal dus allemaal iets minder hard gaan dan het leek
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  maandag 23 januari 2017 @ 22:58:24 #68
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_168386610
Van Basten is dus echt gevaarlijk dom.

Zonde, ik beschouwde hem altijd nog wel als een grootheid wiens mening gehoord moet worden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 23 januari 2017 @ 23:11:11 #69
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_168387096
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 22:44 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Een zeer onzinnige mening over buitenspel, mijns inziens. Maar het zal dus allemaal iets minder hard gaan dan het leek
Het is wel een teken dat ze bij de FIFA minder oerconservatief zijn geworden, zoals Blatter vaak verweten werd. Het is gewoon positief dat ze kijken naar technologische hulpmiddelen, videorefs, proberen tijdrekken te verminderen en de scheidsrechter meer in bescherming nemen. Daar kan je moeilijk op tegen zijn, al denk ik dat Van Basten juist dáár weinig invloed op heeft gehad.

Met shootouts lijkt me ook weinig mis, die zou ik best uitgeprobeerd willen zien worden in onzinnige wedstrijden als een super cup inderdaad. Als dat een succes is zou het van mij overal geïntroduceerd mogen worden en wordt de penalty puur gereserveerd voor de reguliere speeltijd.

Buitenspel is een andere zaak, mensen redeneren nu op basis van gedachten hoe het spel zich zal ontwikkelen en Van Basten heeft daar een andere mening over dan de meeste andere mensen. Dat kan, maar zo lang het niet langdurig en op een hoog niveau wordt uitgeprobeerd kan je er geen duidelijk oordeel over vellen. Ik wil het in ieder geval eerst zien voor ik het belachelijk noem. Aan de andere kant kan je moeilijk zeggen dat voetbal last heeft van de buitenspelregel, het is hoogstens een beetje ingewikkeld en zorgt voor lastig te beoordelen situaties, maar dat is niet genoeg reden om het af te schaffen.
pi_168390894
Van Basten zegt dat de mensen die kritiek hebben op zijn ideeen niet met inhoudelijke argumenten komen. Maar zelf zou hij ook iets gedetailleerder kunnen zijn. Nu blijft het bij een paar schoten voor de boeg die iedere halflamme blinde ook kan geven. Kom op Marco, een beetje meer speltechnische inhoud graag
  maandag 30 januari 2017 @ 13:22:34 #71
62913 Blik
The one and Only!
pi_168541256
Feit is wel dat er iets moet gebeuren met voetbal qua regelgeving. Het afgelopen EK was één grote advertentie voor anti-voetbal en was nou ook niet echt een lust voor het oog. En aangezien de FIFA het aantal deelnemers op het WK ook nog eens wilt verhogen (zodat ze 1 miljard meer verdienen) krijg je dus meer zaadpartijen dan dat je nu al hebt.

Vwb buitenspel, buitenspel vind ik sowieso al een regel die echt nergens over gaat en per definitie afgeschaft zou moeten worden. Er gaat geen wedstrijd voorbij of er is weer een discussie of iemand wel/niet buitenspel staat. Ook in het amateur-voetbal zorgt het voor enorme discussies. In de praktijk is buitenspel gewoon een niet goed uit te voeren regel. Je kunt je verder afvragen wat de impact gaat zijn van het opheffen van buitenspel. Het kan het spel helemaal opengooien, maar het kan ook ervoor zorgen dat teams zwaar op de verdediging gaan leunen. Maar zoiets moet gewoon dmv een fors aantal oefenwedstrijden getest worden om er zeker van te zijn wat er gaat gebeuren.
pi_168541899
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:22 schreef Blik het volgende:
Feit is wel dat er iets moet gebeuren met voetbal qua regelgeving. Het afgelopen EK was één grote advertentie voor anti-voetbal en was nou ook niet echt een lust voor het oog. En aangezien de FIFA het aantal deelnemers op het WK ook nog eens wilt verhogen (zodat ze 1 miljard meer verdienen) krijg je dus meer zaadpartijen dan dat je nu al hebt.

Vwb buitenspel, buitenspel vind ik sowieso al een regel die echt nergens over gaat en per definitie afgeschaft zou moeten worden. Er gaat geen wedstrijd voorbij of er is weer een discussie of iemand wel/niet buitenspel staat. Ook in het amateur-voetbal zorgt het voor enorme discussies. In de praktijk is buitenspel gewoon een niet goed uit te voeren regel. Je kunt je verder afvragen wat de impact gaat zijn van het opheffen van buitenspel. Het kan het spel helemaal opengooien, maar het kan ook ervoor zorgen dat teams zwaar op de verdediging gaan leunen. Maar zoiets moet gewoon dmv een fors aantal oefenwedstrijden getest worden om er zeker van te zijn wat er gaat gebeuren.
Mee eens.
pi_170623955
Weliswaar UEFA en niet FIFA/Van Basten, maar geen idee waar het anders zou passen.

quote:
Penaltyreeksen in het voetbal voortaan niet meer beurt om beurt? UEFA experimenteert met variant

De UEFA zal vanaf komende week in de eindrondes van het EK voetbal voor meisjes onder 17 jaar in Tsjechië, die dinsdag start, en het EK voetbal voor jongens onder 17 jaar in Kroatië, die woensdag start, bij strafschoppenseries de volgorde van trappen laten wijzigen. Na deze tests zal de nieuwe methode ook komende zomer gebruikt worden op het EK bij senioren vrouwen in Nederland (16 juli-6 augustus).

Het experiment werd goedgekeurd door de International Football Association Board (IFAB), dat de spelregels garandeert. De nieuwe regel zou ervoor moeten zorgen dat het team dat de eerste penalty mag nemen, zijn voordeel ziet dalen. In plaats van het elk beurtelings trappen van een strafschop, mag elk team, uitgezonderd van de eerste penalty, twee strafschoppen na elkaar nemen.

Volgorde van strafschoppen:

Strafschop 1: team A

Strafschop 2: team B

Strafschop 3: team B

Strafschop 4: team A

Strafschop 5: team A

Strafschop 6: team B

Strafschop 7: team B

Strafschop 8: team A

Strafschop 9: team A

Strafschop 10: team B
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 23:59:44 #74
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_170624014
Hmm, vergelijkbaar met tennis dus als ik het goed begrijp. Op zich wel interessant, maar wil je echt iets zinnigs zeggen over of dit meer of minder voordeel oplevert heb je wat meer data nodig dan twee toernooitjes waar met een beetje pech niet eens penalty's worden genomen
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 mei 2017 @ 02:14:31 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_170625221
Waarom moet dat veranderen ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')