abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:26:20 #1
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_168242552

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2017 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door MaleDuck op 20-01-2017 11:37:45 ]
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_168242750
Moet je voor New York betalen voor de inschrijving, of alleen als je wordt ingeloot?
En als je wordt ingeloot, kan je hem dan ook een jaartje doorschuiven?
pi_168243131
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:34 schreef steffelonio het volgende:
Moet je voor New York betalen voor de inschrijving, of alleen als je wordt ingeloot?
En als je wordt ingeloot, kan je hem dan ook een jaartje doorschuiven?
Ik geloof dat inschrijving gratis is, maar je moet wel een geldige kaart opgeven. Het inschrijfgeld wordt gelijk afgeschreven als je ingeloot wordt. Je krijgt dus niet, zoals voorheen bedenktijd. Je doet mee of niet. En verplaatsen kan volgens mij ook niet meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168243669
Ik zat gisteren toevallig te kijken naar een operator resi voor NYC, maar de prijs die daar gevraagd wordt was me toch wel een beetje teveel van het goede :{w

De marathon is een weekje voor de vaste prik op Aruba, wellicht kan ik weer een combi maken zoals in 2015, mocht ik ingeloot worden.

Moet ik wel wat verlof gaan bijkopen denk ik :@
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168244215
Het is inderdaad duur om met een ITP te gaan. Ik was destijds rond de ¤2000 kwijt voor New York en nu ¤1400 voor Londen. Het is natuurlijk wel zo dat je dan in een zeer goed hotel zit met begeleiding, looptrainers en fysiotherapeuten. En dat vlucht en transfers inbegrepen zijn maar de voorkeur gaat toch nog steeds uit naar alles zelf regelen. New York en Londen waren dan ook een uitzondering, want ik zal hierna niet meer zo snel met een ITP gaan. Tokio wil ik wel doen maar dan alleen via de loting.
pi_168244383
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 08:20 schreef MaleDuck het volgende:
En mijn hartslag in rust is ook ongeveer gelijk. Dus het verschil zit hem vooral in de hogere zones.
Ik denk niet dat het verschil in de hoge zones zit, maar meer in de 'rust'. Doordat je met hardlopen behoorlijk beweegt kan hij de meting gewoon minder goed doen omdat het horloge altijd weer wat verschuift enzo.
Als je op een stationaire fiets zit en daarop een zware training doet zit er denk ik veel minder verschil in hartslag, ook in de hogere zones. Misschien eens uitproberen? ;)
pi_168244440
Ik ga denk ik mijn eerste marathon ergens in de buurt lopen. Zijn redelijk wat kosten aan verbonden alles bij elkaar aan een marathonreis.

Heeft iemand trouwens al een keer een bionic runner in het wild gezien/uitgeprobeerd? Ik wil misschien wel zo'n fietsje kopen, maar omdat het best een smak geld is wil ik hem eerst eens uitproberen. Maar de proefrit aanvragen via de website werkt niet bij mij. (https://www.run4.com/)
  woensdag 18 januari 2017 @ 15:45:19 #8
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168245501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:56 schreef steffelonio het volgende:
Ik ga denk ik mijn eerste marathon ergens in de buurt lopen. Zijn redelijk wat kosten aan verbonden alles bij elkaar aan een marathonreis.

Heeft iemand trouwens al een keer een bionic runner in het wild gezien/uitgeprobeerd? Ik wil misschien wel zo'n fietsje kopen, maar omdat het best een smak geld is wil ik hem eerst eens uitproberen. Maar de proefrit aanvragen via de website werkt niet bij mij. (https://www.run4.com/)
Ja, zo sta ik er ook in. Wil wel een keer een halve doen ergens ver weg, daarbij is de kans wat kleiner dat ik alsnog moet afhaken.

Had jij nou al bedacht wanneer je ongeveer voor een marathon wil gaan of nog helemaal niet?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168246059
Het is ook een risico om je eerste een marathon wedstrijd in het buitenland te doen. Je bent toch vaak een groot gedeelte van je geld kwijt als je niet kunt lopen.
pi_168246188
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:05 schreef Devv het volgende:
Het is ook een risico om je eerste een marathon wedstrijd in het buitenland te doen. Je bent toch vaak een groot gedeelte van je geld kwijt als je niet kunt lopen.
Mijn taktiek was om zoveel uit te geven aan de reis, dat het inschrijfgeld voor de wedstrijd ($160) in verhouding een schijntje was.
pi_168246363
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:45 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, zo sta ik er ook in. Wil wel een keer een halve doen ergens ver weg, daarbij is de kans wat kleiner dat ik alsnog moet afhaken.

Had jij nou al bedacht wanneer je ongeveer voor een marathon wil gaan of nog helemaal niet?
Ik wil eerst mijn doeltijd op de HM halen, en daarna een marathon lopen. Wellicht in het najaar dus, misschien Etten-Leur, eind oktober. Ik denk ook dat een najaarsmarathon mij makkelijker afgaat qua trainen. Ik vind het lastig om een lange duurloop in het donker te lopen, merk ik. Maar misschien houdt ik het wel bij halve marathons.
pi_168246694
Pff wat een hoop geld zeg :o. Maargoed ik ga toch geen marathon lopen dus waar maak ik me druk om haha!

Jullie zijn wel lekker bezig met jullie marathonvoorbereiding erg leuk om te lezen :)

Maandagavond heb ik echt heerlijk getraind. We deden 2x 10 minuten ongeveer zone 1-2 daarna 8x20 seconden zone 4. Met 45 seconden zone 1 daar tussen.Iedereen maakte zijn of haar energie al in de eerste paar keren al op, wat zorgde dat ik de laatste 2 en vooral de laatste echt snel deed. 15 km per uur :o (zei endomondo). Wtf dacht ik toen ik dat zag haha. En ik had het in het begin erg koud maar daarna gewoon normaal warm.

Ben nu helaas alweer uitgelopen. Gisteren van een afstapje op mn werk gestapt waarna ik gigantisch hard door mijn enkel ging... Gevolg dikke enkel en bijna niet kunnen lopen.... Werken was dan ook een hel. ( heb staand werk op dit moment en je staat echt stil en loopt maar af en toe..... )
Gelukkig had ik morgen al een afspraak met de fysio voor mijn knie , kan ik het meteen even vragen :{ . Hopelijk valt het mee en kan ikgauw weer rennen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168247185
Sterkte xmissy!
En je verhaal begon nog wel zo opgewekt...
pi_168248608
Buitenlandse reisjes en wedstrijden, zelf kijk eerst naar waar ik heen wil en kijk dan of daar een leuk of interressant evenement is. Zo werd het het bij de reis naar zwitserland de jungfraumarathon. Voor als we naar Japan gaan heb ik al een paar mogelijke kandidaten.
pi_168249140
Sterkte xMissi!

Vandaag door de kou in plaats van een interval een tempoloopje gedaan. Dat werd 11 km in 4.53. De snelheid begint er wel in te komen :)
pi_168249842
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:31 schreef MaleDuck het volgende:
Ik heb net de DC rainmaker uitgehangen, heb met 2 horloges om een interval training gedaan om te zien of mijn hartslag zo veranderd is sinds ik een nieuw horloge hebt of dat het aan de horloges ligt...

de tomtom: https://www.endomondo.com/users/2924303/workouts/860163767
de garmin: https://www.endomondo.com/users/2924303/workouts/860163858

zoek de verschillen :D
Haha. Even afgezien van de absolute waardes is de grafiek van TomTom onrealistisch. Je ziet in ieder geval wat je altijd ziet bij oHRM's: het duurt even voordat de HS doorheeft dat je sneller gaat. Er zit een faseverschuiving in. Ernstiger is dat er soms kleine stijgingen zichtbaar zijn op momenten dat dat helemaal niet kan, tenzij je een onontdekt hartprobleem hebt. Is de TomTom-curve correct dan zou ik een dokter raadplegen. Is dat niet zo, dan zou ik 'm de volgende keer strakker proberen te dragen en anders laten vervangen.
pi_168250756
DWDD over de sub2 marathon
pi_168251257
Meh, m'n krachttrainster stapt over naar een andere AV, en het is nog onduidelijk of er voor ons kleine groepje iets anders geregeld kan worden. Of hopelijk hebben ze anders in een ander groepje nog een plekje vrij, want ik heb wel het idee dat het me heel erg helpt en ik vind het stiekem ook gewoon wel leuk.

Nouja, morgen eerst maar weer eens lekker 200 en 300 meters knallen. Blijft toch wel m'n favoriete training.
pi_168252080
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:44 schreef Devv het volgende:
Het is inderdaad duur om met een ITP te gaan. Ik was destijds rond de ¤2000 kwijt voor New York en nu ¤1400 voor Londen. Het is natuurlijk wel zo dat je dan in een zeer goed hotel zit met begeleiding, looptrainers en fysiotherapeuten. En dat vlucht en transfers inbegrepen zijn maar de voorkeur gaat toch nog steeds uit naar alles zelf regelen. New York en Londen waren dan ook een uitzondering, want ik zal hierna niet meer zo snel met een ITP gaan. Tokio wil ik wel doen maar dan alleen via de loting.
Zeker in steden waar ik al eens ooit geweest ben regel ik het liever zelf.
Daar kan ik wel leuke adresjes vinden om te overnachten.
Het mag overigens best wat kosten (daar werk ik toch ook voor), maar er is nogal een verschil tussen "best wat kosten" en "holy shit, hoeveel?" :')
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168255938
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:38 schreef hatsaflats het volgende:
Meh, m'n krachttrainster stapt over naar een andere AV, en het is nog onduidelijk of er voor ons kleine groepje iets anders geregeld kan worden. Of hopelijk hebben ze anders in een ander groepje nog een plekje vrij, want ik heb wel het idee dat het me heel erg helpt en ik vind het stiekem ook gewoon wel leuk.

Nouja, morgen eerst maar weer eens lekker 200 en 300 meters knallen. Blijft toch wel m'n favoriete training.
Als zij het krachtschema heeft gemaakt kun je daar in principe gewoon mee doorgaan toch?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 18 januari 2017 @ 22:28:54 #21
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168257395
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:18 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Ik wil eerst mijn doeltijd op de HM halen, en daarna een marathon lopen. Wellicht in het najaar dus, misschien Etten-Leur, eind oktober. Ik denk ook dat een najaarsmarathon mij makkelijker afgaat qua trainen. Ik vind het lastig om een lange duurloop in het donker te lopen, merk ik. Maar misschien houdt ik het wel bij halve marathons.
^O^
Eigen plan trekken dus, kan ik wel waarderen!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168258747
Het is best wel jammer als de batterijen van je hoofdlamp leeg zijn en de reservebatterijen nog thuis liggen :|W . Ik heb op de weg terug maar met mijn telefoon lopen zwaaien om tegenliggers te waarschuwen, want er was daar ook geen straatverlichting. Leermomentje...
pi_168259881
Ik heb vandaag nog een veiligheidshesje gekocht bij de Lidl. Was blij dat ik het had icm mijn hoofdlamp. Op de Duitse provinciale wegen waar je 100 mag rijden ze in totale duisternis waarschijnlijk nog harder.

Heerlijk 14.4km hardgelopen net. Van de temperatuur (-5) merkte je helemaal niks. Zelfs niet zonder lange broek.
pi_168260657
Heuvel Pyramid session vanavond. O+ :%

Energie en kracht in m'n benen waren niet optimaal, maar toch was het OK. Morgen spinnen en vrijdag baantraining!
Ja doei.
pi_168261201
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als zij het krachtschema heeft gemaakt kun je daar in principe gewoon mee doorgaan toch?
Er is geen echt schema, zij bedenkt gewoon van tevoren wat we moeten doen :P Het is ook meer gewoon algemene krachttraining. Op zich zou het ons wel lukken om trainingen in elkaar te flansen, zeker als we bij andere groepen wat inspiratie opdoen, maar in principe is de regel dat we niet zonder trainer het krachthonk in mogen.
  donderdag 19 januari 2017 @ 07:55:28 #26
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_168261439
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:53 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het verschil in de hoge zones zit, maar meer in de 'rust'. Doordat je met hardlopen behoorlijk beweegt kan hij de meting gewoon minder goed doen omdat het horloge altijd weer wat verschuift enzo.
Als je op een stationaire fiets zit en daarop een zware training doet zit er denk ik veel minder verschil in hartslag, ook in de hogere zones. Misschien eens uitproberen? ;)
Ja, dat kan wel, maar ik heb geen stationaire fiets :P En heb nog nooit een zware training op de fiets gedaan :D Ik gebruik de fiets puur als transport en niet als sport...

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:46 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Haha. Even afgezien van de absolute waardes is de grafiek van TomTom onrealistisch. Je ziet in ieder geval wat je altijd ziet bij oHRM's: het duurt even voordat de HS doorheeft dat je sneller gaat. Er zit een faseverschuiving in. Ernstiger is dat er soms kleine stijgingen zichtbaar zijn op momenten dat dat helemaal niet kan, tenzij je een onontdekt hartprobleem hebt. Is de TomTom-curve correct dan zou ik een dokter raadplegen. Is dat niet zo, dan zou ik 'm de volgende keer strakker proberen te dragen en anders laten vervangen.
Ik heb het horloge ook strakker gedragen, maar dat maakte niet veel uit, ik zal het de volgende keer dat ik ga lopen proberen, weer samen met de garmin... Is dit het waard om contact op te nemen met Tomtom?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_168261590
MD, is het TomTom 1, 2 of 3?
Mijn eerste TomTom was minder goed, of te groot voor mijn pols. Ik moest de sensor aan de binnenkant dragen.
pi_168261633
MD, laat anders even een comment achter onder deze review: https://www.dcrainmaker.com/2015/11/tomtom-spark-review.html met daarin je verhaal. Vraag daarin of jouw hartslagcurve kenmerkend is voor oHRM bij intervallen, of dat jouw horloge fucked up is.

Of zoek of er toevallig een tomtom-forum is, dat is nog beter. Daar zitten veel meer mensen die er wat van weten denk ik.
  donderdag 19 januari 2017 @ 08:51:49 #29
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_168261854
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 08:22 schreef wyccie het volgende:
MD, is het TomTom 1, 2 of 3?
Mijn eerste TomTom was minder goed, of te groot voor mijn pols. Ik moest de sensor aan de binnenkant dragen.
Ik heb de Runner 2.
Ik kan het nog een keer proberen met de sensor aan de binnenkant.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 08:29 schreef Zwabberhark het volgende:
MD, laat anders even een comment achter onder deze review: https://www.dcrainmaker.com/2015/11/tomtom-spark-review.html met daarin je verhaal. Vraag daarin of jouw hartslagcurve kenmerkend is voor oHRM bij intervallen, of dat jouw horloge fucked up is.

Of zoek of er toevallig een tomtom-forum is, dat is nog beter. Daar zitten veel meer mensen die er wat van weten denk ik.
Thanks voor de tips, ik hou jullie op de hoogte :)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_168262904
De Spine O+ mijn god, wat een race. En wat een spanning dit jaar.

http://map.opentracking.co.uk/spinerace17/map.htm

Er is kans aanwezig op een verrassingswinnaar uit 't VK :D Geweldige undercut gedaan door minder te slapen, en niet ingestort _O_

Filmpjes en foto's ter inspiratie op de FB pagina: https://www.facebook.com/TheSpineRace

Ja doei.
pi_168263013
Heel veel respect voor die mensen maar ik kan dat toch moeilijk linken aan wat ik als hardlopen beschouw :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168263079
Er wordt aan kop nog aardig veel gerend :) :Y
Ja doei.
pi_168263407
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 09:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Heel veel respect voor die mensen maar ik kan dat toch moeilijk linken aan wat ik als hardlopen beschouw :P
De mooiste opmerking die ik bij de start van Dorset 55K hoorde, was: "This is basically a long hike". En dat klopt ook voor 90% van het deelnemersveld. Ik zeg ook tegen mensen dat het niet heel veel met hardlopen te maken heeft. Je moet echt buitencategorie of zeer getalenteerd zijn om dat soort afstanden grotendeels hardlopend af te kunnen leggen. Het is niet veel mensen gegeven.
pi_168266153
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2017 08:51 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Ik heb de Runner 2.
Ik kan het nog een keer proberen met de sensor aan de binnenkant.

[..]

Thanks voor de tips, ik hou jullie op de hoogte :)
Tomtom forum is hier te vinden https://en.discussions.to(...)r-2-and-runner-3-473
Heb zelf de runner 2 en oHRM is wat grilliger zeker als het koud is, die lampjes meten de bloedstroom en die wordt moeilijker gemeten/anders gemeten op de pols als het koud is. Bij mij is het ook zo grillig op endomondo of Strava de meting op MySports van tom tom is wat mooier maar dat ligt natuurlijk aan het feit hoe secuur de display is.
En bij de 1 werkt het beter dan bij de ander. Je zou de andere pols kunnen proberen. Of de hartslagband aan de TomTom koppelen als die Bluetooth heeft.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_168266308
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2017 08:51 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Ik heb de Runner 2.
Ik kan het nog een keer proberen met de sensor aan de binnenkant.

[..]

Thanks voor de tips, ik hou jullie op de hoogte :)
En welke Garmin? :)

Heb zelf de TomTom cardio (1) gehad, en nu de Garmin Forerunner 735xt (daarvoor de 235). En zo goed als de originele cardio heeft er nog geen 1 het voor me gedaan.

Las dat ook over de 2e generaties TomTom, dat deze minder accuraat waren dan de eerste (vooral met intervallen).

Daarbij verschilt het ook per persoon (Cardio van een vriend deed het perfect bij mij maar niet bij hem) en is het met kou al helemaal tricky :)

Hier sinds vorige week weer begonnen, na 2-3 maanden stil liggen. Hopelijk op tijd klaar voor de Halve van berlijn maar in principe moet dat lukken als ik het zo op kan blijven bouwen (en dat is dan met 1km/week ongeveer... en vanaf de 10 misschien iets grotere stappen).
  donderdag 19 januari 2017 @ 14:09:03 #36
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168267582
Gister weer getraind met de groep

  donderdag 19 januari 2017 @ 15:41:05 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168269391
Derde training: check. 5x 2 min hardlopen, 2 min wandelen. 'Inwandelen' heb ik maar een beetje ingekort tot 5 min vanwege de kou. Maar om bovenstaande zeiksnor te citeren: man man man, wat is dit toch een heerlijk weer om in te lopen :)

Zaterdag mag ik weer. Dan een weekendje weg met Yur, GotC en miniYG. Ik verwacht dan natuurlijk een gepaste trainingssessie :P
pi_168269881
Net gelopen, half uur aan een stuk. Helaas na 15-20 minuten weer die verdomde pijn in mijn zij :( Iemand enig idee hoe ik er vanaf kom? Zal wel conditie zijn, maar het blijft irritant als je net lekker op weg bent.
pi_168269933
Vaak is dat een ademhalingsprobleem, dus daarop letten :)?
Ja doei.
pi_168270059
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
Vaak is dat een ademhalingsprobleem, dus daarop letten :)?
Heb ik gedaan, althans Evy gaf me eerder de tip om iedere twee stappen in en uit te ademen. Ben ik gaan doen maar t hielp niet helaas.
pi_168270542
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:03 schreef DoubleDip het volgende:
Net gelopen, half uur aan een stuk. Helaas na 15-20 minuten weer die verdomde pijn in mijn zij :( Iemand enig idee hoe ik er vanaf kom? Zal wel conditie zijn, maar het blijft irritant als je net lekker op weg bent.
Ik weet niet of je een beginnend sporter bent, maar dit gebeurd dan erg vaak. Zal (hopelijk) minder worden.

Volgens mij zijn ze er nog steeds niet helemaal uit wat dit precies is.
Heb veel gehoord over de milt, dit is dus achterhaald. Wel zou het iets met middenrif kunnen zijn (te veel spanning), zuurstoftekort van het middenrif, voedsel inname voor sporten en stijve romp/buikspieren heb ik voorbij horen komen.

Wat vaak helpt is even het tempo te verminderen (wandelen indien nodig) en erg diep in en uit ademen. Maar ook dit is weer persoonlijk..
pi_168270591
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:35 schreef Dezain het volgende:

[..]

Ik weet niet of je een beginnend sporter bent, maar dit gebeurd dan erg vaak. Zal (hopelijk) minder worden.

Volgens mij zijn ze er nog steeds niet helemaal uit wat dit precies is.
Heb veel gehoord over de milt, dit is dus achterhaald. Wel zou het iets met middenrif kunnen zijn (te veel spanning), zuurstoftekort van het middenrif, voedsel inname voor sporten en stijve romp/buikspieren heb ik voorbij horen komen.

Wat vaak helpt is even het tempo te verminderen (wandelen indien nodig) en erg diep in en uit ademen. Maar ook dit is weer persoonlijk..
Niet echt beginnend, ten minste ik ren nu meestal 5 a 6 km en ben onderweg naar de 10. Dat is dan een half uur of drie kwartier aan een lopen.

Ik let er wel op dat ik minstens een uur wacht na een maaltijd, dus dat zal het niet zijn geweest. Stijve spieren zou nog kunnen. Thanks voor je input iig, het blijft vervelend maar hopelijk is het de volgende keer minder.
pi_168270719
Een uur is sowieso niet erg veel. Toen ik fanatiek bezig was met mijn (achteraf gezien kansloze) hardloop pogingen lette ik er op dat ik geen zware maaltijd 3-4 uur voor het hardlopen op had, en 2 uur van te voren nog even een banaantje (of iets anders met veel carbs) naar binnen werkte.

En 5 a 6 kilometer, hoe lang doe je dit al?

Ik persoonlijk denk wel dat het met ademhaling te maken heeft. Diepe teugen in, diepe teugen uit. Werkt bij mij, en veel anderen om mij heen wel.
Maar goed, dat is mijn mening. 0 wetenschappelijk onderbouwing dus doe ermee wat je wilt haha
pi_168270808
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:44 schreef Dezain het volgende:
Een uur is sowieso niet erg veel. Toen ik fanatiek bezig was met mijn (achteraf gezien kansloze) hardloop pogingen lette ik er op dat ik geen zware maaltijd 3-4 uur voor het hardlopen op had, en 2 uur van te voren nog even een banaantje (of iets anders met veel carbs) naar binnen werkte.

En 5 a 6 kilometer, hoe lang doe je dit al?

Ik persoonlijk denk wel dat het met ademhaling te maken heeft. Diepe teugen in, diepe teugen uit. Werkt bij mij, en veel anderen om mij heen wel.
Maar goed, dat is mijn mening. 0 wetenschappelijk onderbouwing dus doe ermee wat je wilt haha
Ik doe dit sinds vorig jaar maart ongeveer, vanaf praktisch 0 begonnen. Eerst met Start to Run en nu met Keep Running. Meestal probeer ik er ook wel 1,5-2 uur tussen te laten zitten bij ontbijt of lunch, dus geen enorm zware maaltijd maar gewoon 2 boterhammen met beleg ofzo. Dat moet genoeg zijn toch?

Je zou gelijk kunnen hebben hoor, alleen ik krijg t niet voor elkaar dat het echt weg gaat. Soms een stukje dat het weer gaat, maar dan na 100 meter ofzo komt het weer opzetten.

Heb trouwens niet altijd 2-3 keer per week getraind hoor. Ook wel eens een maand niet en soms 1x omdat het niet anders uitkwam.
pi_168270944
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik doe dit sinds vorig jaar maart ongeveer, vanaf praktisch 0 begonnen. Eerst met Start to Run en nu met Keep Running. Meestal probeer ik er ook wel 1,5-2 uur tussen te laten zitten bij ontbijt of lunch, dus geen enorm zware maaltijd maar gewoon 2 boterhammen met beleg ofzo. Dat moet genoeg zijn toch?

Je zou gelijk kunnen hebben hoor, alleen ik krijg t niet voor elkaar dat het echt weg gaat. Soms een stukje dat het weer gaat, maar dan na 100 meter ofzo komt het weer opzetten.

Heb trouwens niet altijd 2-3 keer per week getraind hoor. Ook wel eens een maand niet en soms 1x omdat het niet anders uitkwam.
Rustiger rennen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168271046
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Rustiger rennen ;)
Ik ren nogal snel te hard als ik alleen ben dus t zou best kunnen. :@
pi_168271144
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 17:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik ren nogal snel te hard als ik alleen ben dus t zou best kunnen. :@
Ik zie je vaak jubelen over 'weer sneller/verder' tijdens een gewone training ;) dus probeer daar op te letten. Probeer gewoon heel rustig te blijven ademhalen, en als je het zwaarder krijgt meteen een stapje terug doen en weer terug naar je basistempo waar je normaal kunt ademen.
Ja doei.
pi_168271226
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:37 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Niet echt beginnend, ten minste ik ren nu meestal 5 a 6 km en ben onderweg naar de 10. Dat is dan een half uur of drie kwartier aan een lopen.

Ik let er wel op dat ik minstens een uur wacht na een maaltijd, dus dat zal het niet zijn geweest. Stijve spieren zou nog kunnen. Thanks voor je input iig, het blijft vervelend maar hopelijk is het de volgende keer minder.
Een uurtje is niet veel hoor, met avondeten probeer ik er ~2.5 a 3 uur tussen te houden en met gewoon boterhammen ook een 1.5-2 uur. Moet zeggen dat ik prima nog een krentebol ontbijtkoek of banaan kan eten vlak voor een loop maar als ik teveel eet kan het wel mis gaan.

Andere mogelijkheid is idd simpelweg minder hard lopen ;) Hoe is je ademhaling dan meestal?
pi_168271797
Eerste keer dat ik met intervallen oefen. 12 x 1 minuut, was best leuk moet ik zeggen. Vond het niet zwaar, ik zal volgende week de intervallen wat vergroten.
pi_168271830
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 17:37 schreef MiG31 het volgende:
Eerste keer dat ik met intervallen oefen. 12 x 1 minuut, was best leuk moet ik zeggen. Vond het niet zwaar, ik zal volgende week de intervallen wat vergroten.
Niet elke training moet kapot zwaar voelen om effect te hebben he ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168271875
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 17:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Niet elke training moet kapot zwaar voelen om effect te hebben he ;)
Maar ik wil mij wel een beetje leeg voelen. Het voelt nu alsof ik het nog een keer zou kunnen doen.
pi_168271919
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 17:40 schreef MiG31 het volgende:

[..]

Maar ik wil mij wel een beetje leeg voelen. Het voelt nu alsof ik het nog een keer zou kunnen doen.
Dat is toch fijn? Geeft mij altijd vertrouwen als ik de training heb uitgevoerd en het gevoel heb dat er nog meer in zat.
Maarja ik doe mijn intervallen dan ook op de aangegeven afstanden en tempo's die mijn trainer bedacht heeft :P Misschien kun je er eens een schemaatje voor maken/opzoeken, dan heb je ook meer een referentiekader of je hard genoeg getraind hebt of niet. Elke training 'leeg' zijn na afloop geeft zeker niet het beste trainingseffect.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168272126
Je hebt ook wel keihard gelijk. Daarom heb ik een deel van je Strava titel gejat.
pi_168272137
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 17:49 schreef MiG31 het volgende:
Je hebt ook wel keihard gelijk. Daarom heb ik een deel van je Strava titel gejat.
Kudos dan maar ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168272564
Ik mag strakjes 3x(200-300-400) op ca. 22 seconden/100m, dus hopelijk is de baan niet glad. Korte stukjes knallen O+
pi_168274142
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 18:10 schreef hatsaflats het volgende:
Ik mag strakjes 3x(200-300-400) op ca. 22 seconden/100m, dus hopelijk is de baan niet glad. Korte stukjes knallen O+
Dat is letterlijk knallen, wat een tempo _O_
  donderdag 19 januari 2017 @ 19:57:27 #57
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168275282
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, althans Evy gaf me eerder de tip om iedere twee stappen in en uit te ademen. Ben ik gaan doen maar t hielp niet helaas.
Dat is vrij snel. Volgens mij doe ik 4 stappen in, 4 uit.
Nog beter is 4 in 5 uit. Als je dat niet redt kan je beter iets langzamer lopen. Behalve op intervallen. Die zitten er in keep running ook toch?

Overigens heb ik ook wel eens last van steken. Ook op laag tempo. Ligt denk ik (ook) aan de ademhaling. In het algemeen loop ik gewoon rustig door en dan is het met een km of 3 wel over. Lekker is anders, dat wel :P
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 19 januari 2017 @ 19:57:45 #58
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168275289
Lekker, Hats *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168275620
Ik doe geloof ik 3 in, 3 uit met ademhaling. Maar dat veranderd ook als ik wat harder ga lopen. Inderdaad gewoon wat rustiger gaan lopen en letten op het eten.

Vanavond heerlijk gelopen! Was nog licht toen ik het bos indook, nog steeds veel sneeuwpaadjes, ijsplekken en andere leuke paadjes. Werd onderhand steeds donkerder dus het lampje op mijn hoofd kon aan en toen heb ik nog wat rondjes over de hei gedaan, het is eng in het donkere bos :+ .
Maar ben in ieder geval weer aan het genieten van het lopen, gaat de goede kant op :) .
Laatste kilometer ging over een fietspad wat helemaal een ijspad was. Heb nog wel kunnen versnellen waar ik even zin in had, maar je kon niet eens afzetten omdat het zo glad was, wel grappig. Ook weer goede techniektraining voor pose- of chirunning. :P
pi_168276245
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 18:10 schreef hatsaflats het volgende:
Ik mag strakjes 3x(200-300-400) op ca. 22 seconden/100m, dus hopelijk is de baan niet glad. Korte stukjes knallen O+
Hoe zorg je ervoor dat je precies dat tempo loopt op zo'n kort stukje? Er wordt toch altijd gezegd dat je actual pace helemaal niet nauwkeurig is?
Ik heb zelf een marge van waarschijnlijk slechts 20sec/min waarin ik aanvoel hoe hard ik ga. :@

Laat thuis van werk, dus geen krachttraining.
Misschien zo zelf nog een stukje lopen, maar ik vind dat best moeilijk met die kou. Boos op mezelf. :(
pi_168277243
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 20:33 schreef wyccie het volgende:

[..]

Hoe zorg je ervoor dat je precies dat tempo loopt op zo'n kort stukje? Er wordt toch altijd gezegd dat je actual pace helemaal niet nauwkeurig is?
Ik heb zelf een marge van waarschijnlijk slechts 20sec/min waarin ik aanvoel hoe hard ik ga. :@

Laat thuis van werk, dus geen krachttraining.
Misschien zo zelf nog een stukje lopen, maar ik vind dat best moeilijk met die kou. Boos op mezelf. :(
Tempogevoel ontwikkel je wel als je veel op de baan loopt, ik kan zonder op mijn horloge te kijken wel 200m in bijv. 45 of 50sec lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168277593
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 20:33 schreef wyccie het volgende:

[..]

Hoe zorg je ervoor dat je precies dat tempo loopt op zo'n kort stukje? Er wordt toch altijd gezegd dat je actual pace helemaal niet nauwkeurig is?
Ik heb zelf een marge van waarschijnlijk slechts 20sec/min waarin ik aanvoel hoe hard ik ga. :@

Laat thuis van werk, dus geen krachttraining.
Misschien zo zelf nog een stukje lopen, maar ik vind dat best moeilijk met die kou. Boos op mezelf. :(
Ik loop intervallen altijd op de baan. Dus ik heb gewoon elke 100 meter een streep :P

En mijn tempogevoel is nog niet zo goed, en wordt op korte stukjes ook niet zo snel goed denk ik. Het ligt heel veel aan hoe het voelt. Mijn 200'jes gingen vandaag in 43, 39 en 42 :') Ging wel best lekker trouwens.
pi_168279642
Weer een nieuw plekje gevonden om wat hoogtemeters te maken, geluidswal langs de snelweg.
Lampje op de kop aan en gaan :s)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168279662
Ik ben al heel snel gestopt om te letten op mijn ademhaling. Daarvan ga ik alleen maar hyperventileren.
pi_168279695
Bij die laatste inspanningstest bleek dat ik tot absurd hoge ademfrequenties kon gaan (60 per minuut), zelf nooit wat van gemerkt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 20 januari 2017 @ 07:37:59 #66
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168285738
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:07 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ben al heel snel gestopt om te letten op mijn ademhaling. Daarvan ga ik alleen maar hyperventileren.
Ik doe dat soms als ik vind dat ik te hard hijg voor het tempo. Even rustig ademen. Maar dan tel ik niet
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168288462
Ik ga de puinduinrun volgende week niet redden helaas, iemand interesse in een startnummer?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_168299903
Over ademhalen gesproken was gisteren een aardige imitatie van een stoomlocomotief aan het doen had ik het idee, een vrouw op een paard stopte toen ik tijdens een op 10 kmtempo stukje voorbij kwam stomen.
pi_168301223
Ik had gisteren ook tijdens m'n laatste interval de neiging om te gaan piepen. Nog nooit eerder last van gehad, zal de kou wel zijn.

Verder let ik ook nooit zo op ademhaling. Alleen tijdens rustmomenten probeer ik ervoor te zorgen dat ik niet te oppervlakkig adem blijf halen. Ik denk trouwens wel dat er bij mij nog wat te halen valt door meer erop te gaan letten, maar dan vooral om diep te leren gaan.

Maar voorlopig is lekker blijven lopen het belangrijkst. Dan maar iets minder snel.
pi_168306358
De wet van het hardlopen, na een handvol supertrainingen komt er altijd een ruktraining. Dat was vandaag. Het was ook eigenlijk een inhaalsessie van een duurloopje wat woensdag al moest. Ik had voor mijn gevoel echt lood in mijn benen, kwam niet vooruit. Maar hopelijk morgen weer beter ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168311650
Ik ben net half door mijn enkel gegaan. Op mijn vaste route hebben ze platen neergelegd die niet bepaald gelijk zijn. In het donker niet goed gezien, en daar klapte hij bijna dubbel. Gelukkig zijn mijn schoenen bijzonder stabiel, dus het viel wel mee.

Morgen is gelukkig een rustdag, eventjes herstellen.
pi_168315739
Ik let wel iets op mijn ademhaling, sindsdien kan ik mijn tempo ook beter vasthouden en mijn hartslag goed krijgen :)

Mijn fysio heeft mijn enkel ingetaped. Hij zei dat ik een lichte inscheuring van de enkelbanden heb.. Ik heb volgende week zondag de safarirun.. Als het goed gaat mag ik een training proberen , gaat dat goed moet ik weer tapen en mag ik hem lopen. Zo niet dan nog steeds tapen maar niet lopen.. Hij zei dat het in 1 week kan overzijn maar ook pas na 4-6.. dus hoop dat het meevalt. Ben nu ' s nachts elke keer om de 2 uur wakker door die enkel :( Maargoed. Het is balen maar komt wel weer goed.

Iedereen een fijn weekend en loopse :) ^O^
pi_168317235
Zo, en met dat duurloopje kom ik deze maand al op 96km. Dat heb ik dus ook nooit meer gehaald, sinds ik mijn laatste marathon liep.
Enkel zeurt af en toe wat, maar het was wel echt lekker vandaag. Drie graden vorst, zonnetje. Lekker lekker.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_168317547
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 10:40 schreef mosselmossel het volgende:
Zo, en met dat duurloopje kom ik deze maand al op 96km. Dat heb ik dus ook nooit meer gehaald, sinds ik mijn laatste marathon liep.
Enkel zeurt af en toe wat, maar het was wel echt lekker vandaag. Drie graden vorst, zonnetje. Lekker lekker.
Fijn mossel dat je weer lekker loopt! En het is idd heel erg fijn weer om te lopen O+
  Forum Admin zaterdag 21 januari 2017 @ 13:16:08 #75
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_168319477
Zo heerlijk gelopen, redelijk pijn vrij. Zo'n 7km, waarvan 6 op tempo van 4:22. Hopelijk volgende week weer in staat om 10km uit te lopen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_168319496
Bij mij ging het niet lekker :( Eerste kms wel, maar op de terugweg werd het moeizaam en de laatste 4km kreeg ik zelfs echt weer hevige pijnen in mijn bekken waardoor ik echt een stuk moest rekken en wandelen, daarna ging het wel weer oke.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168321159
Heb wel een loopje van 24 km op 5.48 gemiddeld gelopen. Omgeving was prachtig zo en spekglad. Merk wel dat ik moet uitkijken niet te verkrampt te gaan lopen als ik het tempo wil laten zakken. Dat maakt het minder fijn..
pi_168321637
Heerlijk met Q gelopen in een prachtige omgeving O+. Gevalletje #genieten was dit!
pi_168321974
Fijn!

Mijn stress begint m'n energielevels te beinvloeden. Maar 2 keer gelopen deze week, had verder gewild, maar kwam niet verder dan 5km. Het kón wel, maar mijn god, niet mijn dag/week. Wel nog 2 uur gespind eergisteren, dus geen verloren week, maarrrr het mag beter.
Ja doei.
pi_168322021
Wat een heerlijk weer om kort kort te lopen O+ . Het ging niet heel lekker maar gelukkig was het een klein rondje. Hopelijk gaat het morgen beter. En dan neem ik maandag maar eens een rustdag, want dat hebben mijn benen dan wel verdiend na zes dagen kilometers vreten :P .

[ Bericht 0% gewijzigd door Devv op 21-01-2017 20:14:14 ]
  zaterdag 21 januari 2017 @ 19:52:22 #81
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_168326435
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 09:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Heel veel respect voor die mensen maar ik kan dat toch moeilijk linken aan wat ik als hardlopen beschouw :P
het is ook geen hardloopwedstrijd maar een voetrace ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_168326468
Ik zag inderdaad verrassend veel mannen in korte broek hardlopen (en veel vrouwen in korte rokjes met panty).

In de middag een rare training gehad. Begon als duurloopje, daarna een kilometer op 10k-tempo, weer duurlooptempo, toen weer iets er tussenin, paar versnellinkjes. Geëindigd met een sprint tegen de helling in. Soort fartlek dus.
Ontzettend mooi landschap met de sneeuw, helderblauwe hemel en zonnetje. O+
pi_168327281
Heerlijk loopweer inderdaad. Blij dat ik weer loop :)
Ben heel rustig aan het opbouwen. Na een half jaar ellende met mn rug (niet hardloop gerelateerd). Vandaag een half uurtje gelopen op 160bpm, het tempo dat daar nu bij hoort is vrij droevig, maar ach dat komt wel weer goed.
pi_168327647
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 21:40 schreef La_Tramposa het volgende:
De wet van het hardlopen, na een handvol supertrainingen komt er altijd een ruktraining. Dat was vandaag. Het was ook eigenlijk een inhaalsessie van een duurloopje wat woensdag al moest. Ik had voor mijn gevoel echt lood in mijn benen, kwam niet vooruit. Maar hopelijk morgen weer beter ;)
Wat bedoel je met een inhaalsessie? Dat je een geskipte training alsnog doet? Dat wordt toch overal afgeraden om te doen?

quote:
99s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 10:40 schreef mosselmossel het volgende:
Zo, en met dat duurloopje kom ik deze maand al op 96km. Dat heb ik dus ook nooit meer gehaald, sinds ik mijn laatste marathon liep.
Enkel zeurt af en toe wat, maar het was wel echt lekker vandaag. Drie graden vorst, zonnetje. Lekker lekker.
^O^ Mooi dat je weer uit het grote zwarte gat aan het kruipen bent :)
pi_168330582
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 20:36 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een inhaalsessie? Dat je een geskipte training alsnog doet? Dat wordt toch overal afgeraden om te doen?

[..]

^O^ Mooi dat je weer uit het grote zwarte gat aan het kruipen bent :)
Nouja het maakt als je 6 trainingsdagen hebt ook niet heel veel uit wanneer je je rustdag doet. Ik had woensdag niet overgeslagen vanwege een pijntje, ik had toen gewoon echt geen tijd om te trainen. Ik had alleen gisteren niet pas om half 9 's avonds moeten gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168331162
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 20:22 schreef RunnerAdd het volgende:
Heerlijk loopweer inderdaad. Blij dat ik weer loop :)
Ben heel rustig aan het opbouwen. Na een half jaar ellende met mn rug (niet hardloop gerelateerd). Vandaag een half uurtje gelopen op 160bpm, het tempo dat daar nu bij hoort is vrij droevig, maar ach dat komt wel weer goed.
Goed nieuws! Succes met het weer terug in vorm komen.
pi_168335899
Hmm twijfels, wel of niet het crossje gaan lopen zo. Meestal heb ik op zachte ondergrond geen last van mijn bekken en het kan na een goede nacht slaap sowieso weer oké zijn. Maar ik moet nog wel even zin maken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168335974
Als je geen zin hebt zou ik het gewoon niet doen.

Ik heb, ondanks een matige kater, wel heel veel zin in een duurloopje door het winterwonderlandschap. Ff niet met de groep mee, want afgelopen week al best pittige trainingen achter de rug, en ik wil graag heel blijven.
pi_168335992
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 08:37 schreef hatsaflats het volgende:
Als je geen zin hebt zou ik het gewoon niet doen.

Ik heb, ondanks een matige kater, wel heel veel zin in een duurloopje door het winterwonderlandschap. Ff niet met de groep mee, want afgelopen week al best pittige trainingen achter de rug, en ik wil graag heel blijven.
Ik heb nooit zin de ochtend voor de wedstrijd 😛
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168336003
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 08:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb nooit zin de ochtend voor de wedstrijd 😛
Als je vorige trainingen pijnloos waren gegaan had ik ook gezegd dat je niet zo moet miepen. Of als het een of andere superbelangrijke wedstrijd was waar je hard voor getraind hebt. Maar nu zou ik gewoon niet gaan :P
pi_168336068
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 08:44 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Als je vorige trainingen pijnloos waren gegaan had ik ook gezegd dat je niet zo moet miepen. Of als het een of andere superbelangrijke wedstrijd was waar je hard voor getraind hebt. Maar nu zou ik gewoon niet gaan :P
Ja je hebt ook wel gelijk, ik voel het nu ook wel weer een beetje als ik zit. Even een fietsroute bedenken dan..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168336109
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 08:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb nooit zin de ochtend voor de wedstrijd 😛
Herkenbaar, ik heb nu ook nog geen zin in de hm van vanmiddag
Omdat je gisteren last kreeg, zou ik nu geen wedstrijd lopen. De kans is toch dat je dingen gaat forceren.
Misschien wel een kort rustig rondje (op zachte ondergrond) om te kijken hoe het voelt
pi_168336184
Het is een tijd geleden dat ik mij er echt toe moest zetten om de deur uit te gaan. En dat terwijl het heerlijk weer is. Het ging gisteren ook echt niet lekker. En dan willen ze straks 30 kilometer gaan doen. Ik zie wel hoe lang ik aan kan haken.
pi_168337523
Wat een geweldig weer O+

Geen idee wat ik heb, maar hardlopen gaat weer gewoon makkelijk en ik vind het heerlijk. Ookal zou ik eigenlijk een kilometer of 10, werden het er 14.6 want ik wilde nog niet naar huis. Wat rustmomentjes tussendoor om foto's te maken, maar het ging echt zo lekker.
  zondag 22 januari 2017 @ 10:59:12 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168337581
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:56 schreef hatsaflats het volgende:
Wat een geweldig weer O+

Geen idee wat ik heb, maar hardlopen gaat weer gewoon makkelijk en ik vind het heerlijk. Ookal zou ik eigenlijk een kilometer of 10, werden het er 14.6 want ik wilde nog niet naar huis. Wat rustmomentjes tussendoor om foto's te maken, maar het ging echt zo lekker.
Goehoed! ^O^

Hier zoals gezegd ook geweldig gelopen! Mijn training (10x 2min) samen met GotC door de besneeuwde bossen van Exloo volbracht. En vooral met die kleine gladde kronkelpaadjes zijn die 2 min voorbij voordat je het weet. Ik voelde me wel weer een eckte lopert hoor :Y
pi_168339097
Het is inderdaad lekker weer. Vanmorgen in het bos geweest, met als doel een snelle 5km. Toch lastig om in je eentje zo voluit te lopen, je kan dan toch net wat minder snel dan tijdens een wedstrijdje. Dus net wat minder snel gelopen dan gedacht, maar toch maar weer mooi gedaan.
  zondag 22 januari 2017 @ 12:33:41 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_168339443
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:09 schreef xzaz het volgende:
Gister weer getraind met de groep

[ afbeelding ]
:D That gif :D
Wij ook... 14,5km duurloopje.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_168340893
Ik sla vandaag helaas maar over. Mijn enkel is nog een beetje dik, ik wil het niet gaan riskeren.
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 13:26:59 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_168340933
Ik ben wel geweest. Maar het is hier nog steeds erg moeilijk te belopen, met al die ijswegen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_168341629
Ik vraag me af wat de invloed is van fijn stof tijdens een lichamelijke inspanning op de gezondheid.
Ik zie hier bij het dichtstbijzijnde meetstation de drempel ruimschoots overschreven is, maar vanmorgen toch genoten bij het lopen in de vrieskou.

http://www.vmm.be/data/fijn-stof/fijn-stof
(Schoten, blijkbaar dan nog het slechtste stukje van heel België)
pi_168343906
Het ging echt lekker vandaag :D . De slechte ronde van gisteren was waarschijnlijk een dipje, want ik kon nog wel verder maar ik vond 24 kilometer genoeg. Het was zoals een duurloop moest zijn, lekker ontspannen en zonder zware benen. En ik heb met 99 kilometer het hoogste weektotaal tot nu toe gelopen. Ik had nog nooit meer dan 75 kilometer gelopen. Dus dat ik na deze week niet echt vermoeide benen heb, geeft hoop voor de komende maanden *O* .
  zondag 22 januari 2017 @ 15:15:47 #102
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168343932
Hats en Q+GotC: fijne verhalen!
@Q, tuurlijk ben je een eckte lopert, dat was al/nog steeds zo :)

Mig, das minder joh. Rust nemen en evt naar laten kijken denk ik. Je was er best hard doorheen gegaan toch?

Bij mij is na de 26 km van vanmorgen de rustweek aangebroken O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 22 januari 2017 @ 15:17:01 #103
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168343957
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:14 schreef Devv het volgende:
Het ging echt lekker vandaag :D . De slechte ronde van gisteren was waarschijnlijk een dipje, want ik kon nog wel verder maar ik vond 24 kilometer genoeg. Het was zoals een duurloop moest zijn, lekker ontspannen en zonder zware benen. En ik heb met 99 kilometer het hoogste weektotaal tot nu toe gelopen. Ik had nog nooit meer dan 75 kilometer gelopen. Dus dat ik na deze week niet echt vermoeide benen heb, geeft hoop voor de komende maanden *O* .
Oh wow!! Fijn dat je toch bent gegaan. Mooi weektotaal :)

Hebben YUR en meneer Q nog gelopen eigenlijk?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168344833
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:14 schreef Devv het volgende:
Het ging echt lekker vandaag :D . De slechte ronde van gisteren was waarschijnlijk een dipje, want ik kon nog wel verder maar ik vond 24 kilometer genoeg. Het was zoals een duurloop moest zijn, lekker ontspannen en zonder zware benen. En ik heb met 99 kilometer het hoogste weektotaal tot nu toe gelopen. Ik had nog nooit meer dan 75 kilometer gelopen. Dus dat ik na deze week niet echt vermoeide benen heb, geeft hoop voor de komende maanden *O* .
Jij hebt straks in maart al een nieuw record qua jaartotaal 😜
Het fietsen was wel mooi, ik durfde niet echt hard dus qua hartslag had ik net zo goed kunnen gaan wandelen, maar toch even 2 uur buiten geweest en heb het idee dat het wel bijgedragen heeft aan herstel. Ik baalde alleen een beetje dat ik niet eraan gedacht heb om te kijken waar je kon schaatsen op natuurijs, want dat kon blijkbaar op best veel plaatsen en het was er de perfecte dag voor!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168345031
Top bezig murmelhark!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168346183
In het zonnetje door de sneeuw en over keihard bevroren paadjes (oppassen voor de enkels) in de Voerstreek tijdens de Polar Bear Trail, kommetje erwtensoep na.
Heerlijk winters dagje :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 22 januari 2017 @ 17:18:22 #107
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168346851
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Top bezig murmelhark!
-O-
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168347751
Wat een geweldig hardloopweer was het vandaag! Perfecte omstandigheden om een PR te lopen en dat heb ik dan ook gedaan. Meer dan een minuut eraf gelopen bij de halve in Maassluis. Voor het eerst onder de 1:15 en ook nog eens 2e in mijn categorie. Een beetje onverwacht, maar ben erg blij mee

De bedoeling was om te testen hoe het met de vorm was zo aan het begin van de voorbereiding voor Rotterdam. En ik kan dus wel zeggen dat het met die vorm wel goed zit :P
pi_168348073
Ook hier was het meer dan 2 uur genieten in het zonnetje: 24 kilometers schoon aan de haak met hier en daar een hoogteverschilletje (best zeldzaam hier :+ )
Laat die Asselronde over 2 weken maar komen, ik ben klaar voor mijn eerste wedstrijd in een jaar tijd!
pi_168348154
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:50 schreef Mr.B. het volgende:
Wat een geweldig hardloopweer was het vandaag! Perfecte omstandigheden om een PR te lopen en dat heb ik dan ook gedaan. Meer dan een minuut eraf gelopen bij de halve in Maassluis. Voor het eerst onder de 1:15 en ook nog eens 2e in mijn categorie. Een beetje onverwacht, maar ben erg blij mee

De bedoeling was om te testen hoe het met de vorm was zo aan het begin van de voorbereiding voor Rotterdam. En ik kan dus wel zeggen dat het met die vorm wel goed zit :P
Die tijd _O_
Super gedaan!

Hier een leuk trailrondje gedaan door de bevroren bossen en een heerlijk zonnetje op de heide. 30km gelopen, had alleen niets mee, merkte ik wel de laatste 5km. Leerpuntje :P.

Rest van de lopers ook weer top gedaan! Die beartrail zag er ook erg goed uit! Mooie foto's al gezien, veel sneeuw!
pi_168348207
Meer ijs dan sneeuw hoor :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168348533
Lekker bezig allemaal. En wow, MrB. Wat een bazentijd.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_168349753
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:50 schreef Mr.B. het volgende:
Wat een geweldig hardloopweer was het vandaag! Perfecte omstandigheden om een PR te lopen en dat heb ik dan ook gedaan. Meer dan een minuut eraf gelopen bij de halve in Maassluis. Voor het eerst onder de 1:15 en ook nog eens 2e in mijn categorie. Een beetje onverwacht, maar ben erg blij mee

De bedoeling was om te testen hoe het met de vorm was zo aan het begin van de voorbereiding voor Rotterdam. En ik kan dus wel zeggen dat het met die vorm wel goed zit :P
Volgens mij wist iedereen allang dat het met jouw vorm super ging, maar fijn dat je dat nu zelf ook bevestigd hebt gezien :P Hele mooie tijd! Nu vooral heel blijven ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168349816
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:50 schreef Mr.B. het volgende:
Wat een geweldig hardloopweer was het vandaag! Perfecte omstandigheden om een PR te lopen en dat heb ik dan ook gedaan. Meer dan een minuut eraf gelopen bij de halve in Maassluis. Voor het eerst onder de 1:15 en ook nog eens 2e in mijn categorie. Een beetje onverwacht, maar ben erg blij mee

De bedoeling was om te testen hoe het met de vorm was zo aan het begin van de voorbereiding voor Rotterdam. En ik kan dus wel zeggen dat het met die vorm wel goed zit :P
Zo zeg, jij gaat ook steeds maar sneller!
Het was volgens mij ook wel erg lekker weer om te lopen vandaag, de hele week al wel.

Ik begin zelf weer een beetje normaal te kunnen lopen. Zwelling in de enkel zakt wat af, al wordt het nu wel mooi blauw. :')
Ik ga van de week de krukken maar alvast terug brengen denk ik, want ik loop er in huis en op het werk toch niet mee.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_168349824
Hmm ik zie dat ik 2e ben geworden op de Duindigtcross, zonder dat ik er geweest ben :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168350415
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 18:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm ik zie dat ik 2e ben geworden op de Duindigtcross, zonder dat ik er geweest ben :P
Effe vragen of ze je prijs nasturen :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168352390
Wat een mooie kilometers en tijden. Ook vandaag weer een mooi zonnetje. Prachtig Hollands winterlandschap met schaatsende mensen op een meertje.

Net een duurloop gedaan, maar ik heb of te snel gelopen (6:24) of te snel weer de kilmeters uitgebouwd (na Egmond vorige week 27 en vandaag 28). Ik had weer die vervelende pijn in de kuiten na de loop. Dat had ik afgelopen najaar helemaal niet meer gehad.
Volgend weekend een iets kortere afstand en trail, dus op een rustig tempo. En de duurlopen toch maar geforceerd nog langzamer lopen.
pi_168352842
Gefeliciteerd mr B! Prachtige prestatie! Heel sterk gelopen gelopen zeg. _O_
  zondag 22 januari 2017 @ 21:38:12 #119
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168354808
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 20:25 schreef wyccie het volgende:
Wat een mooie kilometers en tijden. Ook vandaag weer een mooi zonnetje. Prachtig Hollands winterlandschap met schaatsende mensen op een meertje.

Net een duurloop gedaan, maar ik heb of te snel gelopen (6:24) of te snel weer de kilmeters uitgebouwd (na Egmond vorige week 27 en vandaag 28). Ik had weer die vervelende pijn in de kuiten na de loop. Dat had ik afgelopen najaar helemaal niet meer gehad.
Volgend weekend een iets kortere afstand en trail, dus op een rustig tempo. En de duurlopen toch maar geforceerd nog langzamer lopen.
Zal eerder de omvang dan de snelheid zijn denk ik. 6.24 moet jij als duurlooptempo wel aankunnen.

Mr B, goed gelopen, bizarre snellerd! Gefeliciteerd :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168355915
Gefeliciteerd met deze fantastische tijd Mr.B! _O_
  Forum Admin zondag 22 januari 2017 @ 22:15:37 #121
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_168356197
Knap hoor Mr.B, mooie tijd!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_168356543
Ik heb vandaag een Wyccie gedaan.

Vanochtend eerst meegedaan aan de marathontraining van mijn club. Ze deden 5 rondjes van ongeveer 5 km, om zo op dik 25 km uit te komen. Na 4 rondjes haakte ik af, want ik wilde het laatste stuk van 5 km in de vorm van een wedstrijd doen. Een wedstrijd bij mij in het park, waarvan ik tot nu toe álle edities gelopen heb. En die reeks wilde ik niet onderbreken.

De marathontraining ging gemiddeld op 6:25/km bij een hartslag van 129.
De 5 km-wedstrijd ging beter dan gehoopt in 24:36.
Dagtotaal, met al het in- en uitlopen om warm te blijven, kwam uit op 29,5 km.

Maar goed, dit alles verbleekt natuurlijk bij de mega-prestatie van Mr B _O_ _O_ _O_ *G*
pi_168357034
Dank allen! Ben er nog een beetje beduusd van. Nu maar eens gaan bedenken wat mijn doel voor Rotterdam wordt.
pi_168359226
Wat een tijd! Heel veel respect daarvoor.
  maandag 23 januari 2017 @ 06:26:56 #125
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168364230
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 22:23 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb vandaag een Wyccie gedaan.

_O-
Dan had je op zaterdag nog een trail van 10 km moeten doen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 23 januari 2017 @ 07:49:26 #126
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_168364546
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 22:36 schreef Mr.B. het volgende:
Dank allen! Ben er nog een beetje beduusd van. Nu maar eens gaan bedenken wat mijn doel voor Rotterdam wordt.
Goed bezig! Gewoon mikken op die sub 2 uur, dan laat je de wetenschap versteld staan :D

Hier zowaar 2 dagen achter elkaar getraind. Zaterdagochtend een piramide loopje van 7 km gedaan en zondagavond een duurloop van 13 km! Ging lekker!

O en had gisteren mijn horloge om mijn andere arm gedaan en wat blijkt... daar is de hartslag wel beter! Dus de doorbloeding/plaats van mijn aderen van mijn linkerarm is niet geschikt voor optische hartslag.

[ Bericht 11% gewijzigd door MaleDuck op 23-01-2017 07:57:46 ]
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_168366604
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 22:36 schreef Mr.B. het volgende:
Dank allen! Ben er nog een beetje beduusd van. Nu maar eens gaan bedenken wat mijn doel voor Rotterdam wordt.
Ik laat het opgeven van te halen eindtijden over aan Zwabber.
Maar ik heb wel een verwachting ;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168367275
Wat goed Mr.B! _O_

Ik ga straks voor een vrieskou lunch run als ik mijn doelen voor de lunch (qua werk) bereikt heb, dus zal ergens tussen 12 en 1 zijn. Km of 8 als het goed gaat. Het is allemaal goed wit van de vorst.... *ril*
Ja doei.
pi_168368092
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 10:36 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik laat het opgeven van te halen eindtijden over aan Zwabber.
Maar ik heb wel een verwachting ;)
2:43.
pi_168374406
Hardlopen op een koude wintermiddag O+







SPOILER: blij ei
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_168375107
Dat is wel een heel mooi terrein!
pi_168375289
Uh huh!



Daar bij 't pijltje ingeveer is ons huis, op de heuvel achter de bossen, rechts naast de kerktoren O+
Ja doei.
pi_168375441
Gaaf Moblo! Ik moet nog steeds een keertje langskomen :P. Maar ik moet ook nog richting Den Haag een keer... schiet lekker op.

Mr.B gaat gewoon sub 2.40 lopen in Rotterdam *O*
pi_168375474
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 16:25 schreef Jero_nimo het volgende:
Gaaf Moblo! Ik moet nog steeds een keertje langskomen :P. Maar ik moet ook nog richting Den Haag een keer... schiet lekker op.

Mr.B gaat gewoon sub 2.40 lopen in Rotterdam *O*
Kom je met zwabberliharkmurmel mee als ze de Dovedale Dash komen doen 8-)
Ja doei.
pi_168375526
Dat is wel even beter dan! Volgens mij geniet je dan elke dag wel. Alleen al vanwege de omgeving.
pi_168375635
Het is geen straf nee! En zou helemaal fijn zijn als ik nu weer een beetje verder kan rennen, want er is zoveel van dit moois op loopafstand vanaf de voordeur!
Ja doei.
  maandag 23 januari 2017 @ 16:58:49 #137
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168376091
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 16:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kom je met zwabberliharkmurmel mee als ze de Dovedale Dash komen doen 8-)
Gezellig *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168376266
Fok-meet bij moblo!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 januari 2017 @ 17:37:48 #139
3878 Vork
Manisch creatief
pi_168376884
Het landschap is er idd mooi, jammer dat ik nog niet (zo hard) liep toen ik er was. :P
pi_168377552
Gisteren mijn eerste 10km wedstrijdje ooit gelopen in Zoetermeer (Rokkeveense Dekkerloop). Uitgaande van mijn 15km-tijd zou ik zeker onder de 44 minuten moeten kunnen, ik hoopte stiekem onder de 43 te duiken. De eerste helft verliep prima en lag op schema voor een tijd onder de 43. Helaas toch iets te hard van stapel gelopen en net wat teveel ingeleverd. Met moeite het verval beperkt gehouden en gefinished in 43:11. Mag ik toch tevreden mee zijn! Leuk georganiseerd, kleinschalig loopje overigens. En topweertje om in te lopen!

Nu op naar de cpc halve marathon. Twijfel heel erg om over 3 weken de Noord-Aa polderloop mee te pikken (15 km). Is 4 weken voor mijn eerste halve marathon. Kan het kwaad om deze voluit te lopen? Of beter om deze te skippen en me volledig te focussen op de cpc.

Of optie 3, hem lopen als training (wetende dat ik me waarschijnlijk toch niet in zal kunnen houden in een wedstrijd). Twijfel, twijfel, twijfel...
pi_168377601
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:09 schreef DHRunner86 het volgende:
Kan het kwaad om deze voluit te lopen? Of beter om deze te skippen en me volledig te focussen op de cpc.
Doe 'm dan gewoon op trainingstempo... altijd leuk, een georganiseerd loopje, en je houdt je dan ook maar gewoon in. Kwestie van logisch nadenken en jezelf beheersen.
Ja doei.
pi_168377620
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:09 schreef DHRunner86 het volgende:
Gisteren mijn eerste 10km wedstrijdje ooit gelopen in Zoetermeer (Rokkeveense Dekkerloop). Uitgaande van mijn 15km-tijd zou ik zeker onder de 44 minuten moeten kunnen, ik hoopte stiekem onder de 43 te duiken. De eerste helft verliep prima en lag op schema voor een tijd onder de 43. Helaas toch iets te hard van stapel gelopen en net wat teveel ingeleverd. Met moeite het verval beperkt gehouden en gefinished in 43:11. Mag ik toch tevreden mee zijn! Leuk georganiseerd, kleinschalig loopje overigens. En topweertje om in te lopen!

Nu op naar de cpc halve marathon. Twijfel heel erg om over 3 weken de Noord-Aa polderloop mee te pikken (15 km). Is 4 weken voor mijn eerste halve marathon. Kan het kwaad om deze voluit te lopen? Of beter om deze te skippen en me volledig te focussen op de cpc.

Of optie 3, hem lopen als training (wetende dat ik me waarschijnlijk toch niet in zal kunnen houden in een wedstrijd). Twijfel, twijfel, twijfel...
Dat kan prima, als het goed is ben je toch in afstanden aan het opbouwen voor de CPC dus kan je die 15km dan goed aan. Dan ben je er zo van hersteld!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168378054
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 17:08 schreef hatsaflats het volgende:
Fok-meet bij moblo!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat het wel goed met je?! Wat is er gebeurd?! :o

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:09 schreef DHRunner86 het volgende:
Nu op naar de cpc halve marathon. Twijfel heel erg om over 3 weken de Noord-Aa polderloop mee te pikken (15 km). Is 4 weken voor mijn eerste halve marathon. Kan het kwaad om deze voluit te lopen? Of beter om deze te skippen en me volledig te focussen op de cpc.
Het kan geen enkele kwaad om de Noord-Aa Polderloop voluit te lopen, wees gerust.
pi_168378297
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:33 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Gaat het wel goed met je?! Wat is er gebeurd?! :o

[..]

Het kan geen enkele kwaad om de Noord-Aa Polderloop voluit te lopen, wees gerust.
Ik loop met enige regelmaat met mensen van m'n AV duurlopen in het bos, en doe op woensdagen squats met - vooralsnog - 44kg. Dat maakt die bosloopjes wel makkelijker. Van trailwedstrijden en crossjes blijf ik nog wel ver weg hoor, op asfalt ga je veel sneller.
  maandag 23 januari 2017 @ 19:23:25 #145
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168379507
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:09 schreef DHRunner86 het volgende:
Gisteren mijn eerste 10km wedstrijdje ooit gelopen in Zoetermeer (Rokkeveense Dekkerloop). Uitgaande van mijn 15km-tijd zou ik zeker onder de 44 minuten moeten kunnen, ik hoopte stiekem onder de 43 te duiken. De eerste helft verliep prima en lag op schema voor een tijd onder de 43. Helaas toch iets te hard van stapel gelopen en net wat teveel ingeleverd. Met moeite het verval beperkt gehouden en gefinished in 43:11. Mag ik toch tevreden mee zijn! Leuk georganiseerd, kleinschalig loopje overigens. En topweertje om in te lopen!

Nu op naar de cpc halve marathon. Twijfel heel erg om over 3 weken de Noord-Aa polderloop mee te pikken (15 km). Is 4 weken voor mijn eerste halve marathon. Kan het kwaad om deze voluit te lopen? Of beter om deze te skippen en me volledig te focussen op de cpc.

Of optie 3, hem lopen als training (wetende dat ik me waarschijnlijk toch niet in zal kunnen houden in een wedstrijd). Twijfel, twijfel, twijfel...
Netjes gedaan!

Heb je vaker trainingen en/of wedstrijdjes van rond de 15 km gedaan? Zo ja dan zou je dat makkelijk aan moeten kunnen en ben je ruim voor de cpc hersteld.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 23 januari 2017 @ 19:23:47 #146
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168379522
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:42 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik loop met enige regelmaat met mensen van m'n AV duurlopen in het bos, en doe op woensdagen squats met - vooralsnog - 44kg. Dat maakt die bosloopjes wel makkelijker. Van trailwedstrijden en crossjes blijf ik nog wel ver weg hoor, op asfalt ga je veel sneller.
Komt vanzelf! ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168380065
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:23 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Komt vanzelf! ;)
Nah, dat denk ik niet. Ik vind het onwijs fijn om in de natuur te zijn, en op onverharde paden lopen is goed voor m'n enkelspieren enzo, maar ik vind het nog steeds echt heel erg irritant dat ik zo erg moet opletten waar ik m'n voeten moet neerzetten. Bij een duurloop vind ik het al zonde dat ik niet zo goed om me heen kan kijken, maar bij een wedstrijd is de lol er dan al helemaal snel af. Als het niet zou bijdragen aan m'n algehele loop-ontwikkeling, en m'n loopgenootjes ook niet onverhard zouden lopen, zou ik het liefst gewoon op verharde paden door het bos hupsen.

Maar shit happens en onverhard begint me steeds minder moeite te kosten. Dus kan ik ook best eens met trailhippies trailen, voor de gezelligheid.

zie je Zwabber, gaat nog prima met me!
pi_168380775
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:23 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Netjes gedaan!

Heb je vaker trainingen en/of wedstrijdjes van rond de 15 km gedaan? Zo ja dan zou je dat makkelijk aan moeten kunnen en ben je ruim voor de cpc hersteld.
Heb de 7 heuvelen en de bruggenloop gedaan ja! Ik ga me gewoon inschrijven en begin op mijn gewenste halve marathon tempo. Als het lekker loopt kan ik altijd nog versnellen in het tweede deel. Thanks voor de tips allemaal!
pi_168384038
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:31 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Goed nieuws! Succes met het weer terug in vorm komen.
Dank!

Zo'n 1,5 jaar geleden gingen wij nog aardig gelijk op meen ik me te herinneren.

Vanavond lekker 8x 2'p30" op 5 min/km gelopen.
pi_168384942
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 21:40 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Dank!

Zo'n 1,5 jaar geleden gingen wij nog aardig gelijk op meen ik me te herinneren.

Vanavond lekker 8x 2'p30" op 5 min/km gelopen.
Ja, volgens mij was dat idd zo. Gelukkig zelf geen blessureleed gehad, dus ben sindsdien rustig doorgehobbeld.

Werk aan de winkel dus ;)
pi_168385232
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:42 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

maar ik vind het nog steeds echt heel erg irritant dat ik zo erg moet opletten waar ik m'n voeten moet neerzetten.
Dat heb ik nou ook. Dat kost me veel meer energie dan het lopen zelf.
En juist bij een trail wil ik van de omgeving genieten, maar in plaats daarvan staar ik naar die 2 vierkante meter grond voor me.
Maar heel af en toe kan ik de verleiding niet weerstaan. Daarom doe ik dit weekend toch weer een trail. :@
pi_168385377
Ik denk dat je daar ook steeds minder op hoeft te letten als je er beter in wordt, met een cross kijk ik in ieder geval meestal niet naar mijn voeten. Je zet je voeten gewoon net op een andere manier af dan op het asfalt waardoor je minder snel valt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168386413
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 22:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat je daar ook steeds minder op hoeft te letten als je er beter in wordt, met een cross kijk ik in ieder geval meestal niet naar mijn voeten. Je zet je voeten gewoon net op een andere manier af dan op het asfalt waardoor je minder snel valt..
Dit inderdaad, het gaat gewoon steeds meer automatisch. Gisteren liep ik over een mini single-track-MTB-parkoers met ontzettend veel bochten en aangevroren bandensporen enzo en toch hoef ik bijna niet op te letten hoe ik mijn voeten zet. Gaat eigenlijk altijd wel goed, de enige keer dat ik moeite had om overeind te blijven was op een deel glad ijs, waarbij ik dacht dat ook wel even te kunnen doen :D. Niet gevallen overigens.

Vanavond weer eens wat tempo proberen te maken, 2x 3km in 3'50/km. Viel me nogal zwaar, vooral het 2e deel waarop ik tegenwind had. Ik kan me op dit moment echt niet voorstellen dat ik vorig jaar nog zo dichtbij Mr.B in de buurt zat :o . Suunto gaf na een tijdje een dal van 56, nu weer 58 prestatie aan. Voor Spijkenisse zat deze nog op 64. Nou ja, gewoon weer lekker door blijven lopen. :)
pi_168387090
Waar staat dat voor? Geschatte vo2max?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168387203
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 23:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Waar staat dat voor? Geschatte vo2max?
Ja, daar komt het wel op neer inderdaad.
pi_168388555
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 22:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat je daar ook steeds minder op hoeft te letten als je er beter in wordt, met een cross kijk ik in ieder geval meestal niet naar mijn voeten. Je zet je voeten gewoon net op een andere manier af dan op het asfalt waardoor je minder snel valt..
Met functionerende enkelbanden gaat dat wel. De mijne zijn dus helaas redelijk nutteloos. Maar eerlijk gezegd doe ik nog steeds te weinig oefeningen.
Met de gladheid op de kade hier kan ik trouwens prima uit de voeten, want daar kan ik mijn voeten gewoon recht neerzetten.

Vanavond was het best lekker voor intervallen, behoorlijk zweten zelfs. Ik moest alleen wel eerst 4 kilometer opwarmen voor mijn longen het naar hun zin hadden en ik niet meer buiten adem was. De snelheid is er wel een beetje uit, maar dat is niet erg. Gewoon weer rustig kilometers maken.
pi_168388651
Eens kijken of ik vanaf morgen een transitie kan maken naar rennen in de ochtend. Steeds zo op het einde van de dag gaan hardlopen werkt soms niet heel motiverend.

Enkel voelt weer normaal aan. Gelukkig maar 1 training gemist zo.
pi_168388744
Ik vind de ochtend ook weinig motiverend. :@

Al ruim 2 weken geleden dat ik aan een loopje meedeed. Zin in dit weekend. :D
  dinsdag 24 januari 2017 @ 08:23:09 #159
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_168389993
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 00:15 schreef wyccie het volgende:
Ik vind de ochtend ook weinig motiverend. :@

Al ruim 2 weken geleden dat ik aan een loopje meedeed. Zin in dit weekend. :D
Waar ga je lopen?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_168390022
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 00:00 schreef wyccie het volgende:

[..]

Met functionerende enkelbanden gaat dat wel. De mijne zijn dus helaas redelijk nutteloos. Maar eerlijk gezegd doe ik nog steeds te weinig oefeningen.
Met de gladheid op de kade hier kan ik trouwens prima uit de voeten, want daar kan ik mijn voeten gewoon recht neerzetten.

Vanavond was het best lekker voor intervallen, behoorlijk zweten zelfs. Ik moest alleen wel eerst 4 kilometer opwarmen voor mijn longen het naar hun zin hadden en ik niet meer buiten adem was. De snelheid is er wel een beetje uit, maar dat is niet erg. Gewoon weer rustig kilometers maken.
Oja, mijn enkels zijn gelukkig niet problematisch. Ik verbaasde me daar gisteren nog over, ik stapte op een missende stoeptegel en mijn voet ging de ene kant op en het been de andere kant op, maar het veerde zo weer terug, geen centje pijn :P
Maar ik moet wel oppassen als ik op drempels of stoeptegels stap dat ik mijn buikspieren aanspan, anders voel ik het in mijn bekken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168390051
Mijn enkels veren ook wel makkelijk terug zonder pijn, totdat er een dat te vaak heeft gedaan en ik last krijg van overbelastings/onstekingsverschijnselen. Maar zoals gezegd: het gaat steeds beter.
pi_168391415
Ik heb deze week een rust(ige)week in omvang. Het zijn nog steeds behoorlijk wat kilometers maar niet zoveel als afgelopen week. Ik kijk wel echt uit naar de eerste wedstrijd van het jaar in minder dan drie weken. Ik ga dan nog niet voor een PR op de halve marathon. Die poging bewaar ik voor de CPC.
pi_168391517
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 10:24 schreef Devv het volgende:
Ik heb deze week een rust(ige)week in omvang. Het zijn nog steeds behoorlijk wat kilometers maar niet zoveel als afgelopen week. Ik kijk wel echt uit naar de eerste wedstrijd van het jaar in minder dan drie weken. Ik ga dan nog niet voor een PR op de halve marathon. Die poging bewaar ik voor de CPC.
Misschien loop je er perongeluk wel één :P Wat is je PR ook alweer?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168391868
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 10:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Misschien loop je er perongeluk wel één :P Wat is je PR ook alweer?
Dat zou heel goed kunnen, want mijn PR op de halve marathon is 1:39:12. En die liep ik niet in een beste periode. Ik heb nog niet heel veel "snelle" halve marathons gelopen maar ik moet wel sneller kunnen dan dat. Het weer in Barcelona gaat belangrijk worden en de avond ervoor ;) .
pi_168392628
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 23:14 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ja, daar komt het wel op neer inderdaad.
Die is bij mij standaard 55, omdat ik niet meer met HRM loop.
Zal in de lente weer eens poging wagen met de HRM, misschien dat ie het dan weer wat beter doet.
In dit weer genereert al die hardloopkleding nog meer statische elektriciteit dan normaal, wellicht dat het daaraan ligt dat mijn HRM er moeite mee heeft.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168393385
Ik loop ook weinig meer met HRM. Ik moet die band met dit weer bijzonder strak aantrekken voor een goede meting, anders stopt hij er na een minuutje of zo mee. En dan heb ik een mooi tempo gelopen op een constante hartslag 95. Wel (klein beetje) jammer dat ik daardoor geen Polar Index Score krijg bij mijn trainingen.
pi_168393431
Ik heb een vraagje: is het bij lange duurlopen (dus in training) nu juist wel of niet verstandig om isotone sportdrank (ipv water) mee te nemen, en om tussendoor een gelletje of sportreep te nemen? Je koolhydraten worden zo aangevuld, wat volgens mij goed is voor de prestatie, maar misschien leert je lichaam dan juist niet goed om de vetverbranding te gebruiken?
Ik heb daar eigenlijk nog niet echt een goed antwoord op gevonden.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 12:45:05 #168
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_168393549
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:37 schreef steffelonio het volgende:
Ik heb een vraagje: is het bij lange duurlopen (dus in training) nu juist wel of niet verstandig om isotone sportdrank (ipv water) mee te nemen, en om tussendoor een gelletje of sportreep te nemen? Je koolhydraten worden zo aangevuld, wat volgens mij goed is voor de prestatie, maar misschien leert je lichaam dan juist niet goed om de vetverbranding te gebruiken?
Ik heb daar eigenlijk nog niet echt een goed antwoord op gevonden.
Als je bij wedstrijden die gelletjes/sportrepen gaat gebruiken, lijkt me het sowieso verstandig om in elk geval wel een paar keer in de voorbereiding je lichaam te laten wennen aan die dingen terwijl je aan het lopen bent, puur ter voorbereiding op de wedstrijd.

Buiten dat zou ik de isotone sportdrank/gelletjes/repen alleen gebruiken als je merkt dat je het nodig hebt om een lange duurloop relaxed uit te lopen. Kan me voorstellen dat dat bij marathontraininglopen van 25+ km gewoon wel prettig is.

Maar goed, dat zijn maar mijn gedachte als amateur die zelf nog nooit aan de repen/gelletjes/sportdrank is begonnen. Voor een halve marathonafstand heb ik de behoefte ook niet gevoeld.
pi_168394098
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:37 schreef steffelonio het volgende:
Ik heb een vraagje: is het bij lange duurlopen (dus in training) nu juist wel of niet verstandig om isotone sportdrank (ipv water) mee te nemen, en om tussendoor een gelletje of sportreep te nemen? Je koolhydraten worden zo aangevuld, wat volgens mij goed is voor de prestatie, maar misschien leert je lichaam dan juist niet goed om de vetverbranding te gebruiken?
Ik heb daar eigenlijk nog niet echt een goed antwoord op gevonden.
Het kan op zich geen kwaad om koolhydraten aan te vullen, maar het is veelal niet nodig. En het klopt dat je zo het vetverbrandingssysteem minder goed traint.
Aan de andere kant, als je wedstrijden t/m de halve marathon loopt, is vetverbranding minder van belang en is het minder nodig om dat systeem te trainen. Als je prettiger loopt als je wel sportdrank oid meeneemt, dan moet je dat vooral doen. In de aanloop naar een eventuele marathon zou ik dat dan wel minder doen, je zou het dan ook af kunnen wisselen door sommige trainingen met en andere zonder sportdrank te lopen

Ik zelf neem tijdens duurlopen nooit iets mee, behalve soms water bij echt lange en/of warme duurlopen. Alleen in de laatste fase voor de marathon doe ik dat wel tijdens een paar trainingen om er aan te wennen en te testen.
pi_168394157
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:37 schreef steffelonio het volgende:
Ik heb een vraagje: is het bij lange duurlopen (dus in training) nu juist wel of niet verstandig om isotone sportdrank (ipv water) mee te nemen, en om tussendoor een gelletje of sportreep te nemen? Je koolhydraten worden zo aangevuld, wat volgens mij goed is voor de prestatie, maar misschien leert je lichaam dan juist niet goed om de vetverbranding te gebruiken?
Ik heb daar eigenlijk nog niet echt een goed antwoord op gevonden.
Ik zou zeggen, tis meer experimenteren om te kijken of je je gelletjes en sportdrank een beetje binnen kan houden, een of twee keer doen lijkt me voldoende
Ik neem zelden nog iets mee op duurlopen (tenzij het kneiter warm is natuurlijk) en al zeker geen sportdrank.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168394397
Ik vind het wel fijn om bij duurlopen van tegen de 2 uur aan iets bij me te hebben voor de zekerheid, want met hongerklop kom je echt niet meer vooruit.

Heeft dat trainen van de vetverbranding op alle niveaus zin denk je MrB? Als je voor het eerst die lange afstanden gaat lopen gaat het lijkt me meer om dat je het conditioneel en qua spierbelasting aankunt, als dat dan grotendeels op koolhydraten is is het misschien niet zo erg? Al loop je dan wel weer een grotere kans om de man met de hamer tegen te komen natuurlijk..

[ Bericht 1% gewijzigd door La_Tramposa op 24-01-2017 13:50:47 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 24 januari 2017 @ 13:55:05 #172
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_168394601
En hoeveel gelletjes nemen jullie tijdens een marathon mee eigenlijk?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_168394635
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 13:55 schreef MaleDuck het volgende:
En hoeveel gelletjes nemen jullie tijdens een marathon mee eigenlijk?
In eindhoven had ik er 6 en één zakje powerbar snoepjes. Ik weet niet zeker meer of ik die laatste nog weg heb gekregen :P Maar meteen vanaf km 5 nemen werkt bij mij wel het beste.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168394729
Tegen mij is gezegd dat je ze om de 7km moet pakken. Denk dat je er bij de Marathon een stuk of 5 meenemen.
pi_168394752
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 14:02 schreef MiG31 het volgende:
Tegen mij is gezegd dat je ze om de 7km moet pakken. Denk dat je er bij de Marathon een stuk of 5 meenemen.
Mja hangt ook van je looptempo af natuurlijk. Op de gels staat elke 20 min., dat vind ik zelf wel erg veel. Ik plan het ook een beetje met waar de drankposten staan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168394758
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 13:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind het wel fijn om bij duurlopen van tegen de 2 uur aan iets bij me te hebben, want met hongerklop kom je echt niet meer vooruit.

Heeft dat trainen van de vetverbranding op alle niveaus zin denk je MrB? Als je voor het eerst die lange afstanden gaat lopen gaat het lijkt me meer om dat je het conditioneel en qua spierbelasting aankunt, als dat dan grotendeels op koolhydraten is is het misschien niet zo erg? Al loop je dan wel weer een grotere kans om de man met de hamer tegen te komen natuurlijk..
Nou ja, het is volgens mij belangrijk dat je lichaam eraan gewend is om met een lage suikervoorraad om te kunnen gaan. Ook omdat het niet altijd goed mogelijk is om tijdens de marathon aan te vullen.
Voor iemand die niet zozeer loopt voor een optimale prestatie, maar om hem uit te lopen is het misschien minder van belang. Dan loop je op een minder hoge intensiteit en zal het langer duren voordat je door koolhydraten heen bent. Ook het aanvullen gaat dan makkelijker

En een gelletje meenemen als noodvoorraad bij een lange duurloop kan inderdaad verstandig zijn
pi_168394863
Ik had er de laatste keer vier mee en heb er daarvan uiteindelijk drie gebruikt. Die laatste was ik van plan om rond km 32 te nemen, maar daar had ik toe echt geen zin meer in.
pi_168396082
Ik ga eens gewoon wat experimenteren de komende duurlopen.

Er staan namelijk nog genoeg duurlopen op het programma de komende weken. In mijn HM-schema moet (nou ja, mag...) ik wekelijks een duurloop van 20+km lopen, oplopend tot 32km. Het verschilt niet zo heel veel met een marathonschema, het duurt 20 weken, met een HM in week 13 (Drunense Duinenloop) en een HM in week 20 (Tilburg). Zo kan ik meteen even kijken of ik een marathonvoorbereiding aankan qua omvang en of ik het leuk vind, zonder dat er veel druk op staat. Als ik een keer een training mis, is er niet veel aan de hand want ik heb voldoende vertrouwen in dat ik een HM redelijk kan uitlopen.
pi_168396882
Je traint voor een hm met duurlopen van 20+ km? Waarom?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168397022
Dat is zaaien zonder te oogsten zou ik zeggen :P Als je toch 20 weken traint met duurlopen tot 32km, waarom dan niet ook die marathon lopen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168397318
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 16:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Dat is zaaien zonder te oogsten zou ik zeggen :P Als je toch 20 weken traint met duurlopen tot 32km, waarom dan niet ook die marathon lopen..
Er zijn wel verbeterschema's waarbij je langere afstanden loopt dan de doelafstand om zo op de korte afstand sneller te kunnen, ofzo.
Ja doei.
pi_168398733
In hoeverre kun je een lichaam laten wennen aan gelletjes als je dat maar een paar keer doet tijdens een trainingsperiode? Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het vooral psychische gewenning is. Het lichaam zelf verwerkt het en pist het weer uit.
pi_168399398
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 17:20 schreef Zwabberhark het volgende:
In hoeverre kun je een lichaam laten wennen aan gelletjes als je dat maar een paar keer doet tijdens een trainingsperiode? Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het vooral psychische gewenning is. Het lichaam zelf verwerkt het en pist het weer uit.
Het is denk ik ook het oefenen met slikken tijdens het lopen op behoorlijke intensiteit. Je moet dan toch even je ademhaling naar beneden krijgen en zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168400174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 17:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het is denk ik ook het oefenen met slikken tijdens het lopen op behoorlijke intensiteit. Je moet dan toch even je ademhaling naar beneden krijgen en zo.
Dat. En de smaak testen. Mijn lichaam heeft namelijk al wel een jaar of 37 ervaring met het verwerken van suiker naar koolhydraten.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_168401544
Ik moet nog eens even goed denken wat ik in Luxemburg ga doen qua voeding, maar denk niet dat het gelletjes worden. Zoete plakzooi :{w Na een paar krijg ik die zooi niet meer weg.
Denk dat ik maar met reepjes ga werken, beetje timen met de drankposten inderdaad.

Trailen is dan toch beter, gewoon chocolade, chips en winegums naar binnen proppen op de VP's :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168401911
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 19:42 schreef Guard het volgende:
Ik moet nog eens even goed denken wat ik in Luxemburg ga doen qua voeding
Luxemburg <3
Geweldige stad.
pi_168401994
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 19:57 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Luxemburg <3
Geweldige stad.
:Y Enorm veel zin in
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168402721
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 16:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Dat is zaaien zonder te oogsten zou ik zeggen :P Als je toch 20 weken traint met duurlopen tot 32km, waarom dan niet ook die marathon lopen..
Alles op zijn tijd. Eerst maar eens kijken hoe ik die heul lange duurlopen verstouw en of ik het leuk vind überhaupt.
pi_168402886
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 15:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je traint voor een hm met duurlopen van 20+ km? Waarom?
Zo zit het schema nou eenmaal in elkaar.

En ik denk dat ik er misschien wel sneller door wordt. En ik kan al een beetje oefenen met het uppen van de weekomvang en met lange duurlopen, zonder dat ik me al vastleg aan een marathon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168402998
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 19:42 schreef Guard het volgende:
Ik moet nog eens even goed denken wat ik in Luxemburg ga doen qua voeding, maar denk niet dat het gelletjes worden. Zoete plakzooi :{w Na een paar krijg ik die zooi niet meer weg.
Denk dat ik maar met reepjes ga werken, beetje timen met de drankposten inderdaad.

Trailen is dan toch beter, gewoon chocolade, chips en winegums naar binnen proppen op de VP's :D
Gewoon je racevest volkiepere met snoep en chocola :P
pi_168403126
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 20:35 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Gewoon je racevest volkiepere met snoep en chocola :P
En meteen aan de finish bier!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168403185
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 19:42 schreef Guard het volgende:
Trailen is dan toch beter, gewoon chocolade, chips en winegums naar binnen proppen op de VP's :D
Dat klinkt dan wel weer goed :9
  Forum Admin dinsdag 24 januari 2017 @ 21:19:07 #193
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_168404519
Weer een rondje van 9km erop, relatief rustig gelopen maar toch weer last van mijn kuit gekregen. Wellicht toch te veel belast. Wel verraderlijk, op 7km wilde ik mijn rondje nog vergroten.

Jasje had deze koukleum wel thuis kunnen laten. Ik had het kouder verwacht.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_168404727
Ik was echt chagrijnig tijdens mijn training, ik moest me al heel erg haasten en toen was ik alsnog te laat, en op het programma stond 20' inlopen en dan 12 minuten op 4.12/km (voor mij) ook buitenom, en dan nog 5x600m op de baan. Maar al was ik op tijd geweest dan was ik alsnog alleen geweest waarschijnlijk want er waren geen lange afstand dames of andere mensen die mijn tempo liepen. Maar omdat het ook super mistig was ben ik ook niet de duinen in gegaan maar gewoon heen en weer door de woonwijk, waardoor na elk bruggetje of bochtje mijn tempo tijdens het tempoblokje weer naar de knoppen was. Waar 4.12 op de baan echt supereasy voelt is het buiten echt niet te doen. Gelukkig gingen de 600mjes op de baan daarna wel weer prima. En het was koud en mijn voet was pas na 6km ontdooid en ik had gewoon een mopperbui. o|O
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168404770
Ik pak ook bij de marathon vanaf 5k een gel, en dan elke 7k. Daar houd ik me braaf aan, ook als ik geen zin heb (lekker zijn ze toch nooit).

Tijdens mijn duurloop afgelopen weekend nam ik niets mee, ook geen water. Ook geen gel, want ik liep rondjes vlakbij huis.
In de zomer neem ik wel sportdrank mee, want ik verlies te veel bij het zweten. En dan ook vaak wel een noodgel.

quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 08:23 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Waar ga je lopen?
Safaritrail en Safarirun in Arnhem.
*O*
pi_168404862
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
En het was koud en mijn voet was pas na 6km ontdooid en ik had gewoon een mopperbui. o|O
Miepen én lopen dus. Dat is prima.
pi_168405007
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 21:27 schreef wyccie het volgende:

[..]

Miepen én lopen dus. Dat is prima.
Ja, je maakt het er alleen niet leuker op voor jezelf :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168406182
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 20:33 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Zo zit het schema nou eenmaal in elkaar.

En ik denk dat ik er misschien wel sneller door wordt. En ik kan al een beetje oefenen met het uppen van de weekomvang en met lange duurlopen, zonder dat ik me al vastleg aan een marathon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben gaan zwemmen, misschien morgenmiddag hardlopen. Of anders donderdag :Y).
  Moderator dinsdag 24 januari 2017 @ 22:14:15 #199
155227 crew  Guppy
dus
pi_168406525
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:04 schreef GotC het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben gaan zwemmen, misschien morgenmiddag hardlopen. Of anders donderdag :Y).
Dat is ook mijn schema :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_168406866
Ik was vandaag met mijn manager op pad om met een leverancier te overleggen, dit was in het zuiden des lands, waar mijn manager ook uit de buurt komt. Hij ging daarna naar huis, uur of 3, en ik mocht ook naar huis omdat ik anders toch bijna geen tijd meer had mocht ik weer op kantoor aankomen.
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een kennis te appen en op de terugweg langs Oosterbeek even de auto neer te zetten. Daar samen lekker wezen knallen door de sneeuw, nou ja, veel ging ook op looptempo :P. De meest rare steile paadjes, dwars door de bosjes, besneeuwde steile afdalingen en meer van dat soort gekkigheid! Was weer superleuk! En wat ligt er nog veel sneeuw in die buurt O+ .

  dinsdag 24 januari 2017 @ 22:44:21 #201
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168407557
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 20:33 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Zo zit het schema nou eenmaal in elkaar.

En ik denk dat ik er misschien wel sneller door wordt. En ik kan al een beetje oefenen met het uppen van de weekomvang en met lange duurlopen, zonder dat ik me al vastleg aan een marathon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste herken ik wel. Super a-sportief was/ben ik
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168407726
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:44 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat laatste herken ik wel. Super a-sportief was/ben ik
Ja, er kan veel gebeuren in een paar jaar.

Hoe gaat het trouwens met je marathonvoorbereiding?
  dinsdag 24 januari 2017 @ 23:31:15 #203
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168409203
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:49 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Ja, er kan veel gebeuren in een paar jaar.

Hoe gaat het trouwens met je marathonvoorbereiding?
Ja, mooi he?

Gaat goed. Deze week rustweek, das wel ff lekker. Verder merk ik wel dat de conditie wat beter aan het worden is en dat ik zelfs bijna ga geloven dat het nog kan gaan lukken ook :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168410186
Vandaag eindelijk weer op pad geweest. Het vroeg rennen was niet gelukt, gezien ik pas om 23:00 buiten stond klaar om te vertrekken. Mijn enkel helemaal niet gevoeld, die is dus weer helemaal 100%. Heb in mijn 11km rondje wel mijn "geschatte PR'' op de 5km verslagen. Die is nu 18:52.

Fijn avondje.
pi_168411982
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 00:06 schreef MiG31 het volgende:
Vandaag eindelijk weer op pad geweest. Het vroeg rennen was niet gelukt, gezien ik pas om 23:00 buiten stond klaar om te vertrekken. Mijn enkel helemaal niet gevoeld, die is dus weer helemaal 100%. Heb in mijn 11km rondje wel mijn "geschatte PR'' op de 5km verslagen. Die is nu 18:52.

Fijn avondje.
Als je tijdens een training zomaar even een PR loopt, dan wordt het tijd om wedstrijden te lopen. Zeker in een wedstrijd met veel competitie kun je dan nog veel meer uit jezelf halen. Maar dit is natuurlijk ook lekker
pi_168412023
Veel te vroege duurloop, wel overleefd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 25 januari 2017 @ 08:59:25 #207
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168412354
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 08:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Veel te vroege duurloop, wel overleefd.
:o
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168412591
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 08:59 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:o
Je verwacht het niet hè ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 25 januari 2017 @ 12:05:56 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168415103
Ik heb mijn eerste sjaak afhaak alweer gedaan, want positieve nekcheck (nee, niet neckchick autocorrect :{ ). Hopelijk morgen weer in staat om te trainen. Ziek worden komt natuurlijk even verdomd slecht uit.
pi_168415269
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je verwacht het niet hè ;)
Nee!

Ik dacht afgelopen maandag even 'zal ik first thing in the morning gaan rennen...?', maar was vrij snel genezen van die gedachte. De lunch run was prima 8-)

En beterschap Quoi!

Vanavond snelheidstraining, en dan zondag mijn Run Leader cursus *O*
Ja doei.
pi_168415429
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 08:18 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Als je tijdens een training zomaar even een PR loopt, dan wordt het tijd om wedstrijden te lopen. Zeker in een wedstrijd met veel competitie kun je dan nog veel meer uit jezelf halen. Maar dit is natuurlijk ook lekker
Hier zijn voor mijn gevoel minder wedstrijden. Heel veel trails, maar ik wil mij daar even niet aan wagen.

In Maart staat ook de Selfkantlauf op de planning, maar misschien kan ik ervoor wel een 5K of een 10K wedstrijdje zoeken. Misschien zelfs naar Brabant toe.
pi_168415794
Vraag van de dag: wat is een neckchick?

En MiG31, waar is hier?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168415817
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Vraag van de dag: wat is een neckchick?

En MiG31, waar is hier?
Zuid-Limburg. Rest van het land ligt net een stukje verder weg.
pi_168415955
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Vraag van de dag: wat is een neckchick?

En MiG31, waar is hier?
To neck betekent iets als zoenen, dacht ik. Dus een chick om mee te zoenen?

Hier ook een verkoudheidje, maar ik kom wel door de nek check. Dus niet miepen...
  woensdag 25 januari 2017 @ 13:00:51 #215
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168416051
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je verwacht het niet hè ;)
Niet zo erg ;) al is rustig lopen wel te doen zo vroeg.

@Quoi, beterschap!

@Moblo: ga je dan trainert worden?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168416063
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:00 schreef Murmeli het volgende:

[..]

@Moblo: ga je dan trainert worden?
Ja, dan mag ik verzekerd enzo mensen meenemen op club runs en dergelijken *O*
Ja doei.
  woensdag 25 januari 2017 @ 13:31:42 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168416607
Als ik google op neckchick krijg ik zielige kippetjes met kale nekjes :{

Superleuk Mo, dat je 'run leader' gaat worden ^O^

Mijn kind is overigens vandaag bestempeld met een slappe rompstabiliteit. Nu al gedoemd om te mislukken als tophardloper, net als zijn vader en moeder :+
pi_168416807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:31 schreef Quoi het volgende:
Als ik google op neckchick krijg ik zielige kippetjes met kale nekjes :{

Superleuk Mo, dat je 'run leader' gaat worden ^O^

Mijn kind is overigens vandaag bestempeld met een slappe rompstabiliteit. Nu al gedoemd om te mislukken als tophardloper, net als zijn vader en moeder :+
Dat wordt dagelijks planken!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 25 januari 2017 @ 14:57:25 #219
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168418407
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat wordt dagelijks planken!
Ja, met ingang van vandaag!
Of terugbrengen en nieuwe maken :Y
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 25 januari 2017 @ 14:57:39 #220
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168418414
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, dan mag ik verzekerd enzo mensen meenemen op club runs en dergelijken *O*
Vet!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport woensdag 25 januari 2017 @ 14:58:22 #221
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168418438
Na mijn zwemavontuur afgelopen weekend nu toch maar weer de hardlooptrainingen voortzetten :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_168419011
Mijn triggerpoint steekt weer feller op... lijkt na al die tijd niets aan te doen :N

Mijn garmin zijn tijd tussen 'tijd bewogen' en 'tijd verstreken' wijkt steeds verder van elkaar af de laatste maanden. Is dat de loop des tijds of iets anders? In de beginfase zat daar hoogstens enkele seconden verschil tussen, nu vaak een minuut. En ik heb het wel degelijk over hardlooptrainingen zonder te pauzeren.
pi_168419265
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:57 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Vet!!
Ja, hopelijk heb ik er ook wat aan (en de club dus, die het betaalt) als het allemaal zo positief door blijft zetten :) :')

Baal wel dat er een hoop uitjes worden geoganiseerd bij loopjes die ik qua afstand nog niet kan lopen dit jaar zonder m'n belofte van 10K max te breken -O-
Ja doei.
  woensdag 25 januari 2017 @ 16:20:36 #224
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168420185
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 15:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, hopelijk heb ik er ook wat aan (en de club dus, die het betaalt) als het allemaal zo positief door blijft zetten :) :')

Baal wel dat er een hoop uitjes worden geoganiseerd bij loopjes die ik qua afstand nog niet kan lopen dit jaar zonder m'n belofte van 10K max te breken -O-
Ja, dat hoop ik ook!
En misschien ziet het er later dit jaar anders uit en durf je dan toch ietsje verder :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168420353
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 15:24 schreef minimaLL het volgende:
Mijn triggerpoint steekt weer feller op... lijkt na al die tijd niets aan te doen :N

Mijn garmin zijn tijd tussen 'tijd bewogen' en 'tijd verstreken' wijkt steeds verder van elkaar af de laatste maanden. Is dat de loop des tijds of iets anders? In de beginfase zat daar hoogstens enkele seconden verschil tussen, nu vaak een minuut. En ik heb het wel degelijk over hardlooptrainingen zonder te pauzeren.
Over welk model gaat het? Bij mijn Fenix3 zie ik niks bijzonders op dat gebied. Kijk anders eens op het garmin forum.
pi_168420679
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:31 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Over welk model gaat het? Bij mijn Fenix3 zie ik niks bijzonders op dat gebied. Kijk anders eens op het garmin forum.
Forerunner 220, model dat al wat langer meegaat dus
pi_168421037
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:49 schreef minimaLL het volgende:

[..]

Forerunner 220, model dat al wat langer meegaat dus
Recent een update gehad? Wil nog wel eens dat dan opeens iets anders vreemd gaat doen.
pi_168421978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:49 schreef minimaLL het volgende:

[..]

Forerunner 220, model dat al wat langer meegaat dus
Kan je niet gewoon je autopause uitzetten?
Al betekend het natuurlijk wel gewoon dat er GPS-glitches plaatsvinden waarschijnlijk.
pi_168422724
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:47 schreef MiG31 het volgende:

[..]

Zuid-Limburg. Rest van het land ligt net een stukje verder weg.
Jaloers op het heuvellandschap waar jij over kan beschikken
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168435717
Het mag van mij best weer lente worden. Ik had gisteren weer ijskoude vingers ondanks dat ik extra dikke handschoenen heb gekocht.
pi_168435794
Heerlijke snelheidstraining gehad gisteravond zonder ook maar een pijntje, wat toch wel een 'first' is in tijden. Het gaat de afgelopen twee weken érg goed qua pijn (als in: zo goed als non-existent) O+

Ben nog niet terug op m'n oude snelheidsniveau, gezien de strava tijden, waar m'n top toch wel lag in 2013, al denk ik wel dat ik nu de oefeningen wat beter doorheb, en daardoor beter m'n snelheid voor wat nuttig is in kan schatten en dat ik op de snelheid waar ik nu op train veel meer voortgang kan boeken. Hoezee. *O*
Ja doei.
pi_168435891
Ik heb meer het probleem van ijsklompvoeten. En dan loop ik heel raar de eerste paar kilometers.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport donderdag 26 januari 2017 @ 10:05:25 #233
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168435952
Ik heb het helemaal niet koud en ik loop zonder handschoenen en muts :@

Mja dat verklaart wel waarom ik niet lekker loop zomers :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_168435974
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2017 10:05 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb het helemaal niet koud en ik loop zonder handschoenen en muts :@

Mja dat verklaart wel waarom ik niet lekker loop zomers :')
Dat. Het is even koud als ik begin, maar al snel gaan handschoenen uit, jasje open, jasje uit, rits van longsleeve truitje open....
Ja doei.
pi_168436194
Ik heb een korte broek en longsleeve aan maar het enige wat echt koud wordt, zijn mijn vingers 8)7 .
pi_168436241
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2017 10:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat. Het is even koud als ik begin, maar al snel gaan handschoenen uit, jasje open, jasje uit, rits van longsleeve truitje open....
hmm ga door..
pi_168436282
:')_!
Ja doei.
pi_168438243
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2017 10:05 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb het helemaal niet koud en ik loop zonder handschoenen en muts :@

Mja dat verklaart wel waarom ik niet lekker loop zomers :')
Herkenbaar! Het verbaast me soms hoe warm anderen gekleed zijn.
pi_168438256
Ik zie trouwens dat de RW met de marathonlijst van 2016 uit is. Hoeveel Fok!ers staan er dit jaar in?
pi_168438821
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:24 schreef McTwente het volgende:

[..]

Herkenbaar! Het verbaast me soms hoe warm anderen gekleed zijn.
Nou ja, het is voor mij wel fijn/belangrijk om die warme kleren bij me te hebben. Ik koel echt extreem snel af (mijn temperatuurhuishouding is echt debiel ;( ), en na een training, of mocht er iets mis gaan en ik moet terug lopen ofzo, of wachten op hulp, dan is kou funest voor m'n spieren, wat weer funest voor m'n rug is :@ dus heb dan wel liever warmere kleding aan en bij me dan dat ik kort kort ergens strand ofzo :P
Ja doei.
pi_168439373
Laat ik me hier ook weer eens melden :W

Afgelopen jaar was niet het beste (hardloop)jaar. Gelukkig gaat het de laatste maanden weer erg lekker wat betreft hardlopen, m'n oude niveau begint weer in zicht te komen qua afstand en tempo.

Een aantal van jullie volg ik op Strava/Facebook, goed om te zien dat hier nog steeds de vaste groep lopers actief is.

ik zal m'n best doen om weer eens wat (on)zin toe te voege aan dit fijne topic. :)
pi_168441573
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:25 schreef McTwente het volgende:
Ik zie trouwens dat de RW met de marathonlijst van 2016 uit is. Hoeveel Fok!ers staan er dit jaar in?
Ik denk alleen MrB als de grens nog sub3 voor de mannen is? Of had Semtex ook nog een sub4 in 2016?

Doet me wel een beetje pijn om geen marathon gelopen te hebben in 2016 als ik over die lijst ga nadenken :{
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168441641
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk alleen MrB als de grens nog sub3 voor de mannen is? Of had Semtex ook nog een sub4 in 2016?

Doet me wel een beetje pijn om geen marathon gelopen te hebben in 2016 als ik over die lijst ga nadenken :{
We hebben wyccie nog!
pi_168441666
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:44 schreef pijll het volgende:

[..]

We hebben wyccie nog!
Oja!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 26 januari 2017 @ 14:47:25 #245
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168441701
Welkom terug Tarahumara :)

Geweldig weer was het weer vandaag. Wel KOUD! Als je nog niet zulke enden loopt is dat soms best brr. Afijn, neckchick of niet, ik ben net gegaan en heb netjes 5x 3 min gelopen en heb van het inwandelen maar een fietstochtje gemaakt.

Ik ben trouwens erg blij met mijn TomTom Multisport Cardio. Fijn om de intervallen erin te zetten. Had handig geweest als ik 'm effe had opgeladen, maar goed, laatste interval maar even op gevoel gedaan. Zaterdag mag ik weer!
pi_168442511
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk alleen MrB als de grens nog sub3 voor de mannen is? Of had Semtex ook nog een sub4 in 2016?

Doet me wel een beetje pijn om geen marathon gelopen te hebben in 2016 als ik over die lijst ga nadenken :{
Semtex weet ik niet, wyccie had sowieso een sub 4 in Eindhoven. Jero_nimo heeft zeker alleen de kustmarathon gelopen? Die zat net boven de 3 uur geloof ik.

Jij gaat "gewoon" weer in de 2017 lijst staan dankzij Boston.

Edit: spuit 11 met mijn wyccie opmerking, voortaan eerst alle reacties lezen en dan pas reageren.
pi_168442593
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:47 schreef Quoi het volgende:
Welkom terug Tarahumara :)

Geweldig weer was het weer vandaag. Wel KOUD! Als je nog niet zulke enden loopt is dat soms best brr. Afijn, neckchick of niet, ik ben net gegaan en heb netjes 5x 3 min gelopen en heb van het inwandelen maar een fietstochtje gemaakt.

Ik ben trouwens erg blij met mijn TomTom Multisport Cardio. Fijn om de intervallen erin te zetten. Had handig geweest als ik 'm effe had opgeladen, maar goed, laatste interval maar even op gevoel gedaan. Zaterdag mag ik weer!
Laat die chick toch eens thuis. ;)
Verder lekker bezig. Alleen als hij niet gelogd is, telt hij dus ook niet natuurlijk...
pi_168442645
Sub 4 voor vrouwen en sub 3 voor mannen om in de RW lijst te komen...serieus? Het is toch helemaal niet zo moeilijk om sub 4 te lopen of lees ik het gewoon verkeerd?
pi_168442793
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 15:22 schreef Devv het volgende:
Sub 4 voor vrouwen en sub 3 voor mannen om in de RW lijst te komen...serieus? Het is toch helemaal niet zo moeilijk om sub 4 te lopen of lees ik het gewoon verkeerd?
Of het moeilijk is of niet lijkt me een normatieve conclusie die je niet kunt trekken. Wel denk ik dat de sub3 en sub4 inderdaad niet helemaal overeenkomen, sub 3.30 of 3.35 zou meer het equivalent zijn van sub3 bij mannen, maar die discussie is al eens gevoerd hier.
Maar helaas lopen er nog steeds veel minder vrouwen dan mannen marathons, waardoor ze denk ik voor een soepeler grens gekozen hebben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168442828
Een sub 3 ren ik ook nog wel tegen het einde van het jaar. Daar kan ik nog lang genoeg voor oefenen.
pi_168442895
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 15:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Of het moeilijk is of niet lijkt me een normatieve conclusie die je niet kunt trekken. Wel denk ik dat de sub3 en sub4 inderdaad niet helemaal overeenkomen, sub 3.30 of 3.35 zou meer het equivalent zijn van sub3 bij mannen, maar die discussie is al eens gevoerd hier.
Maar helaas lopen er nog steeds veel minder vrouwen dan mannen marathons, waardoor ze denk ik voor een soepeler grens gekozen hebben.
Ja, ik bedoel ook naar verhouding. Leuk voor de mensen die erin staan natuurlijk.
pi_168443016
De meest recente marathonranglijst die ik online kan vinden is die van 2014 (via https://www.runnersweb.nl/kalender/marathonranglijst).

Daarop staan voor Nederland 459 mannen en 1104 vrouwen (zegt het bijbehorende nieuwsbericht).

Ik vermoed dat ooit, bij de eerste ranglijst, voor deze cut-offs gekozen is omdat de aantallen zo in evenwicht waren. Ze zouden de grens wel wat kunnen bijstellen, nu de marathon blijkbaar populairder geworden is bij vrouwen (of zij sneller geworden zijn).
pi_168443087
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 15:36 schreef pijll het volgende:
De meest recente marathonranglijst die ik online kan vinden is die van 2014 (via https://www.runnersweb.nl/kalender/marathonranglijst).

Daarop staan voor Nederland 459 mannen en 1104 vrouwen (zegt het bijbehorende nieuwsbericht).

Ik vermoed dat ooit, bij de eerste ranglijst, voor deze cut-offs gekozen is omdat de aantallen zo in evenwicht waren. Ze zouden de grens wel wat kunnen bijstellen, nu de marathon blijkbaar populairder geworden is bij vrouwen (of zij sneller geworden zijn).
Nummer 459 bij de vrouwen loopt 3.44, als het puur om aantallen gaat zou het dan dus sub 3.45 moeten worden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168443137
Maarja die rankinglijsten zijn sowieso niet echt op uniformiteit gebaseerd.

Bij de baan-ranglijsten voor de vrouwen komen op de 3000 iedereen die onder de 10.50 gelopen heeft erop en op de 5000m iedereen onder de 20.00. Nou, als je 10.50 loopt op de 3000 dan kun je achteruit lopend nog wel onder de 20 minuten lopen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168443274
De ranglijsten van 1999 staan ook online: http://sportslion.net/track/dutchrankings.html.
Toen waren er nog anderhalf keer zoveel mannen onder de 3 als vrouwen onder de 4. Sinds die tijd is het aantal snelle mannen afgenomen, en het aantal snelle vrouwen meer dan verdubbeld.
  donderdag 26 januari 2017 @ 15:46:29 #256
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168443301
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 15:22 schreef Devv het volgende:
Sub 4 voor vrouwen en sub 3 voor mannen om in de RW lijst te komen...serieus? Het is toch helemaal niet zo moeilijk om sub 4 te lopen of lees ik het gewoon verkeerd?
Ja, sub4 lijkt me voor een vrouw stukken makkelijker dan sub3 voor een man.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168443344
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 15:46 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, sub4 lijkt me voor een vrouw stukken makkelijker dan sub3 voor een man.
Sub-4-doel-hebber gespot!
Ja doei.
  donderdag 26 januari 2017 @ 15:50:25 #258
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168443409
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 15:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Sub-4-doel-hebber gespot!
Haha nee :)
Lijkt me met een PR van 1.56 op de halve nogal kansloos.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168444114
Ik hoop dit jaar ook weer een marathon te lopen. Ik schrijf me nergens voor in, maar als ik zin heb, is er vast wel een last minute inschrijving te vinden.

In het voorjaar een sub 3.30 marathon, najaar een sub 3.15. Volgend jaar een sub 3h? PR op de halve staat op 1.26 :)
pi_168444168
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:17 schreef Tarahumara het volgende:
Ik hoop dit jaar ook weer een marathon te lopen. Ik schrijf me nergens voor in, maar als ik zin heb, is er vast wel een last minute inschrijving te vinden.

In het voorjaar een sub 3.30 marathon, najaar een sub 3.15. Volgend jaar een sub 3h? PR op de halve staat op 1.26 :)
Die sub 3.15 loop jij fluitend ;) Sub 3.30 kun je wel overslaan denk ik. Tenzij je puur en alleen voor de ervaring gaat, maar jij hebt toch al best wat ervaring met lange afstanden..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168444402
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Die sub 3.15 loop jij fluitend ;) Sub 3.30 kun je wel overslaan denk ik. Tenzij je puur en alleen voor de ervaring gaat, maar jij hebt toch al best wat ervaring met lange afstanden..
Tijd geleden dat ik een marathon heb gelopen, zeker op de weg en ik heb vorig jaar maar 1.000 km gelopen. Ik hou de verwachting nog even beperkt, onder de 3.30 zou mooi zijn. Maar nog mooier zou zijn als ik 'm fijn kan lopen, de tijd maakt me dan niet zoveel uit.
  donderdag 26 januari 2017 @ 16:31:49 #262
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168444482
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:28 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Tijd geleden dat ik een marathon heb gelopen, zeker op de weg en ik heb vorig jaar maar 1.000 km gelopen. Ik hou de verwachting nog even beperkt, onder de 3.30 zou mooi zijn. Maar nog mooier zou zijn als ik 'm fijn kan lopen, de tijd maakt me dan niet zoveel uit.
Welkom terug Tara!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168444672
Ik moet eerst nog maar eens sub 4.45 lopen. Als ik weer eens een marathon doe.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_168444830
Ik laat me maar ombouwen. Met een PR van 4.09 (met maar één M gelopen) lijkt sub 4 nog wel haalbaar, sub 3 is kansloos.
pi_168444986
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:46 schreef McTwente het volgende:
Ik laat me maar ombouwen. Met een PR van 4.09 (met maar één M gelopen) lijkt sub 4 nog wel haalbaar, sub 3 is kansloos.
Ik vrees dat je dan alsnog niet op de vrouwenlijst mag worden meegeteld :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168445183
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:31 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Welkom terug Tara!
Dank terug Murm!
pi_168445232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:17 schreef Tarahumara het volgende:
Ik hoop dit jaar ook weer een marathon te lopen. Ik schrijf me nergens voor in, maar als ik zin heb, is er vast wel een last minute inschrijving te vinden.

In het voorjaar een sub 3.30 marathon, najaar een sub 3.15. Volgend jaar een sub 3h? PR op de halve staat op 1.26 :)
Welkom terug Tara! Is een marathon dit voorjaar dan niet te vroeg? Of zou je hem dan niet zozeer competitief gaan lopen?
pi_168445339
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:02 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Welkom terug Tara! Is een marathon dit voorjaar dan niet te vroeg? Of zou je hem dan niet zozeer competitief gaan lopen?
Thnx. Wellicht dat het te vroeg komt, ik kijk tegen die tijd wel. Als m'n lange duurlopen van 30+ km weer lekker gaan en ik kan een inschrijving vinden, dan ga ik 'm lopen. Dan hopelijk in het najaar een echt serieuze poging doen.

Zondag waarschijnlijk een duurloopje doen met iemand die een 2.45 marathon in de benen heeft. ben benieuwd hoe dat gaat :)
  donderdag 26 januari 2017 @ 17:57:39 #269
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168446713
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:06 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Thnx. Wellicht dat het te vroeg komt, ik kijk tegen die tijd wel. Als m'n lange duurlopen van 30+ km weer lekker gaan en ik kan een inschrijving vinden, dan ga ik 'm lopen. Dan hopelijk in het najaar een echt serieuze poging doen.

Zondag waarschijnlijk een duurloopje doen met iemand die een 2.45 marathon in de benen heeft. ben benieuwd hoe dat gaat :)
Die maakt jou helemaal kapot! :P ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168447429
Pfffr, al dat marathon-geweld hier. Ik heb alleen maar 5- en 10km-loopjes gepland. Als m'n duurlopen zo moeiteloos blijven gaan loop ik misschien in het najaar ofzo maar weer eens een halve, alleen maar om m'n ontzettend trage PR iets minder traag te maken.
pi_168447799
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:57 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Die maakt jou helemaal kapot! :P ;)
Ja, ik ben er nog niet helemaal gerust op...
  donderdag 26 januari 2017 @ 19:13:28 #272
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168448489
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:47 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Ja, ik ben er nog niet helemaal gerust op...
Oh ik wel hoor O-)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 26 januari 2017 @ 19:16:39 #273
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168448589
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:29 schreef hatsaflats het volgende:
Pfffr, al dat marathon-geweld hier. Ik heb alleen maar 5- en 10km-loopjes gepland. Als m'n duurlopen zo moeiteloos blijven gaan loop ik misschien in het najaar ofzo maar weer eens een halve, alleen maar om m'n ontzettend trage PR iets minder traag te maken.
5 en 10 km geweld lees ik graag :D
Beetje afwisseling van mijn gezever over marathontraining. Zowel hier als in mijn hoofd ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168448683
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vrees dat je dan alsnog niet op de vrouwenlijst mag worden meegeteld :P
Pfff... dan leer ik er wel mee leven dat ik nooit in de RW lijst kom.
  donderdag 26 januari 2017 @ 19:21:35 #275
3878 Vork
Manisch creatief
pi_168448725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:29 schreef hatsaflats het volgende:
Pfffr, al dat marathon-geweld hier. Ik heb alleen maar 5- en 10km-loopjes gepland. Als m'n duurlopen zo moeiteloos blijven gaan loop ik misschien in het najaar ofzo maar weer eens een halve, alleen maar om m'n ontzettend trage PR iets minder traag te maken.
Hier ook een. Geen 10km+ loopjes, ook niet als training tot april, daarna zien we het wel en dan hoop ik in het najaar een supertraag PR op de halve neer te kunnen zetten, als ik heel blijf.
pi_168449000
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:13 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Oh ik wel hoor O-)
Je bent er gerust op dat ie me kapot gaat maken zeker?
pi_168449654
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:19 schreef McTwente het volgende:

[..]

Pfff... dan leer ik er wel mee leven dat ik nooit in de RW lijst kom.
ik kom daar ook nooit in
/care
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator donderdag 26 januari 2017 @ 20:21:07 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_168450601
Leuke infographic op de Facebook pagina van de Van Oers Marathon in Etten-Leur :)



SPOILER: bijschrift voor de prijsbewuste Nederlandert
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_168450683
En het klopt niet....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168452314
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:24 schreef Guard het volgende:
En het klopt niet....
Want?

Niet alle marathons staan erop, maar volgens de tekst zijn dit alle gecertificeerde, en dat zou wel eens kunnen kloppen.

Edit: o ja, je bedoelt natuurlijk Tilburg. Geen idee hoe dat zit.
pi_168452887
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:03 schreef pijll het volgende:

[..]

Want?

Niet alle marathons staan erop, maar volgens de tekst zijn dit alle gecertificeerde, en dat zou wel eens kunnen kloppen.

Edit: o ja, je bedoelt natuurlijk Tilburg. Geen idee hoe dat zit.
Ah dat zal het zijn, er is natuurlijk nog niemand met een Jones Counter over het parcours van Tilburg gegaan. Staat nochtans nergens op de site dat het gecertificeerd is.
Misschien dat ik zondag nog een van de organisatoren zie, zal dan eens vragen of het al gecertificeerd is en of dat anders nog gaat gebeuren.

Edit: staat (nog) niet op de site van de Atletiek Unie:
http://www.hardloopnieuws(...)pgemeten-parcoursen/
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 26 januari 2017 @ 21:20:41 #282
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168453099
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:32 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Je bent er gerust op dat ie me kapot gaat maken zeker?
:Y
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168453568
Vandaag gelukkig weer heerlijk getraind! Maar wel mijn rustdag verdiend morgen, de laatste was vorige week woensdag :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168457062
Ik stuitte op Youtube op twee Klokhuis afleveringen over hardlopen, best grappig (vooral de sketches tussendoor):

Over de Dam tot Dam


Over hardlopen algemeen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168457491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]
Ik koel echt extreem snel af (mijn temperatuurhuishouding is echt debiel ;( )
*Shake hands
Superwarm als ik eenmaal aan het lopen ben.
Ik loop daarom met maar 1 laag; een thermoshirt met lange mouwen, en dunne wollen handschoentjes die later ook nog wel eens uit gaan (bij intervallen). Dat gaat prima, maar daarna ...
Daarnet dus zo afgekoeld dat ik klappertandend naar de auto liep waar ik trillend de sleutel in het slot stak. Dom dat ik niet meteen een trui aandeed na de training. |:(
Het mag van mij dus ook wel een paar graadjes warmer, en dan heb ik ook geen gierende ademhaling meer.

De massage was weer een ouderwetse marteling, maar dat is het wel waard. De kuiten waren zo pijnlijk dat het leek alsof ik tien wedstrijden in een weekend heb gelopen.
Kreeg een klein beetje op mijn donder. :@
pi_168458778
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:Y
Wat heb ik die bemoedigende worden hier gemist zeg... Heel fijn
pi_168459235
Net ook een fijne interval training gedaan. Qua moeilijkheid en intensiviteit viel het wel mee, maar ik was toch wel uitgeput na 6 maal de 500 meter. Volgens Strava ook nog eens erg hard gelopen op die intervalletjes.

Ben blij dat ik mijn Adidas schoenen ook wat meer gebruik zo.
pi_168459978
Iemand ervaring met de februariloop in Ede, Achtkastelenloop in Vorden, Kleine Wielenloop in Leeuwarden? Ik ben met name benieuwd naar het parcours en de ondergrond. Is het oneffen onverhard?
En hoe zit het met Trail by the Sea, hoeveel strand is dat en is de rest echt trailondergrond zoals bijv. Devil's trail? Of verhard door de duinen zoals Schoorl?
pi_168460386
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 01:20 schreef wyccie het volgende:
Iemand ervaring met de februariloop in Ede, Achtkastelenloop in Vorden, Kleine Wielenloop in Leeuwarden? Ik ben met name benieuwd naar het parcours en de ondergrond. Is het oneffen onverhard?
En hoe zit het met Trail by the Sea, hoeveel strand is dat en is de rest echt trailondergrond zoals bijv. Devil's trail? Of verhard door de duinen zoals Schoorl?
Trail by the Sea is een echte trail door de Domeinen bij Burgh Haamstede. En inderdaad pak je ook strand mee. De rest ken ik niet.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 27 januari 2017 @ 07:45:29 #290
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168460526
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 23:44 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Wat heb ik die bemoedigende worden hier gemist zeg... Heel fijn
Graag gedaan! :*
(en succes zondag, wie weet verras je jezelf, en die ander!)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 27 januari 2017 @ 08:16:52 #291
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_168460670
Welkom terug Tara!
Al die marathon verhalen zorgen wel voor peer pressure zeg :o Maar laat ik me eerst maar eens op die HM focussen...

Gisteren een tempo training gedaan. Volgens het schema moest ik 5 km op HM tempo lopen. De eerste 3,5 km waren echt een gevecht met mezelf om het juiste tempo te vinden. Maar na 3,5 km ging ik wat meer ontspannen lopen en dat zie je ook echt terug in mijn hartslag :Y

https://www.endomondo.com/users/2924303/workouts/864254642

En zaterdag mijn eerste wedstrijdje van het jaar :) Ik ben benieuwd wat ik kan laten zien op de 5 km. Ik heb echt geen idee waar ik sta, omdat ik de laatste tijd weinig korte intervallen gedaan heb...
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_168460708
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Leuke infographic op de Facebook pagina van de Van Oers Marathon in Etten-Leur :)

[ afbeelding ]

SPOILER: bijschrift voor de prijsbewuste Nederlandert
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap dat dit kaartje van Nederland gestileerd is, maar waar zijn Flevoland en Zeeland gebleven? Hebben die zich afgesplitst van Nederland?
pi_168460908
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 07:45 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Graag gedaan! :*
(en succes zondag, wie weet verras je jezelf, en die ander!)
Ok, nu stop ik met je te quoten hoor.

@Md, thnx! Sub 20 zit er wel in dan zaterdag toch?
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 08:46:38 #294
155227 crew  Guppy
dus
pi_168460924
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 08:23 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik snap dat dit kaartje van Nederland gestileerd is, maar waar zijn Flevoland en Zeeland gebleven? Hebben die zich afgesplitst van Nederland?
Dijken doorgebroken wellicht?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_168460965
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 08:16 schreef MaleDuck het volgende:

Gisteren een tempo training gedaan. Volgens het schema moest ik 5 km op HM tempo lopen. De eerste 3,5 km waren echt een gevecht met mezelf om het juiste tempo te vinden. Maar na 3,5 km ging ik wat meer ontspannen lopen en dat zie je ook echt terug in mijn hartslag :Y

https://www.endomondo.com/users/2924303/workouts/864254642

En zaterdag mijn eerste wedstrijdje van het jaar :) Ik ben benieuwd wat ik kan laten zien op de 5 km. Ik heb echt geen idee waar ik sta, omdat ik de laatste tijd weinig korte intervallen gedaan heb...
Begin je gelijk je training met dat tempo te lopen of doe je eerst nog een warming up? Als je gelijk met je tempo begint is het niet zo gek dat dat lastig is.
En succes zaterdag, ik zeg 18:20!
  Forum Admin vrijdag 27 januari 2017 @ 09:06:00 #296
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_168461147
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 08:16 schreef MaleDuck het volgende:
Welkom terug Tara!
Al die marathon verhalen zorgen wel voor peer pressure zeg :o Maar laat ik me eerst maar eens op die HM focussen...

Gisteren een tempo training gedaan. Volgens het schema moest ik 5 km op HM tempo lopen. De eerste 3,5 km waren echt een gevecht met mezelf om het juiste tempo te vinden. Maar na 3,5 km ging ik wat meer ontspannen lopen en dat zie je ook echt terug in mijn hartslag :Y

https://www.endomondo.com/users/2924303/workouts/864254642

En zaterdag mijn eerste wedstrijdje van het jaar :) Ik ben benieuwd wat ik kan laten zien op de 5 km. Ik heb echt geen idee waar ik sta, omdat ik de laatste tijd weinig korte intervallen gedaan heb...
Ach dat marathongeweld is leuk om te volgen, hopelijk doe ik volgend jaar ook mee in die gekte. Ik ben me ook nog rustig aan het werken naar de HM in de herfst. In april pas een 10km wedstrijdje op de agenda staan. Ergens tussendoor zou ik nog een mooie 5 willen lopen, maar daar heb ik nog geen passend wedstrijdje voor gevonden.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 09:40:14 #297
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168461570
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:06 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ach dat marathongeweld is leuk om te volgen, hopelijk doe ik volgend jaar ook mee in die gekte. Ik ben me ook nog rustig aan het werken naar de HM in de herfst. In april pas een 10km wedstrijdje op de agenda staan. Ergens tussendoor zou ik nog een mooie 5 willen lopen, maar daar heb ik nog geen passend wedstrijdje voor gevonden.
Als je nog geen hm hebt gedaan zou ik nog ff wachten met marathonplannen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Forum Admin vrijdag 27 januari 2017 @ 10:04:43 #298
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_168461895
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Als je nog geen hm hebt gedaan zou ik nog ff wachten met marathonplannen.
Ik beslis na de bruggenloop in december daarover, maar ik hoop in mei al wel de HM afstand in ldl vorm te kunnen lopen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_168462788
Door veel drukte deze week heb ik alleen vanavond en morgen tijd om te lopen. (na dinsdag een uurtje op hoog tempo) Het gaat morgen een ldl van 20+ km worden, dan is het handiger om vanavond geen interval te pakken denk ik?
pi_168463726
MD, kan je een loopje toevoegen in de WieLooptWaar?
Het gaat om....

Laat maar, ik doe het zelf wel even :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')