abonnement Unibet Coolblue
pi_169266430


5.9 op IMDB, mijn cijfer een 5. Are we There/Done Yet vond ik persoonlijk leuker dan deze (al scoort die nog lager).
Verhaal is compleet onzinnig en heb geen enkel moment moeten lachen. Wij hadden kaartjes gewonnen anders was ik nog niet eens gaan kijken. Het is echt niet de moeite waard om in de bios te gaan kijken naar mijn mening.

Ice Cube moet lekker blijven rappen :P .
pi_169277816
Silence (2016)



Verenigde Staten / Mexico / Taiwan
Drama / Historisch
159 minuten

geregisseerd door Martin Scorsese
met Liam Neeson, Andrew Garfield en Adam Driver

Twee jezuïten, Sebastião Rodrigues en Francis Garupe, reizen in de zeventiende eeuw af naar Japan, dat onder het Tokugawa-shogunaat het katholicisme en alle andere buitenlandse contacten verbood. Daar zijn ze getuige van de vervolging van Japanse christenen door hun eigen regering die Japan wil zuiveren van elke westerse invloed. Uiteindelijk scheiden de wegen van de priesters en reist Rodrigues naar het platteland, waar hij zich afvraagt waarom God zwijgt terwijl Zijn kinderen lijden.

Een goede film. Het is een lange zit, 160 minunten maar liefst. Ik kan begrijpen als mensen het vooral een saaie film vinden vanwege het hoge gehalte aan dialogen over geloof, maar het is erg interessant, vooral als je een persoonlijke interesse hebt in het oude Japan.
Het is dus een interessant verhaal over een interessante periode. Alles ziet er ook authentiek uit, de huizen, de kleren, de gebruiken...
Ook de Nederlanders komen een paar keer aan bod, zij mochten toen als enige westerligen handel drijven met Japan op een permanente basis (een kunstmatig eilandje: Deshima).
Mooie scenery. mooie toepasselijke muziek...
Er komt een scala aan martelmethoden aan bod die de samurai toepasten op de christenen. In het verhaal met als doel om te zorgen dat de priester zijn geloof laat vallen
..

IMDB 7.5/10
Ik 7+/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_169325783
Carol (2015) - IMDb in de jaren 50 wordt een jonge, introverte amateur fotografe van simpele komaf verliefd op een getrouwde upper class dame.

Rustig verteld drama over een onmogelijke liefde in een tijd waarin homosexualiteit nog als ziekte werd beschouwd en het klassenverschil de boel nog wat ingewikkelder maakt. De 'actie' laat nogal lang op zich wachten maar past wel bij de film en tijdgeest, als je dat wat vlotter (en explicieter en eigentijdser) wilt raad ik van harte het uitstekende La vie d'Adèle (2013) - IMDb aan. Ik vond hem prima: 7

Testament of Youth (2014) - IMDb : autobiografisch verhaal over een Britse vrouw die verliefd wordt op een officier in het leger, precies op het moment dat de eerste wereldoorlog losbarst, waarop hij naar de loopgraven aan het front wordt gestuurd. Dit gebeurd ook met mannelijke familieleden en vrienden. Uit wanhoop stopt ze met haar studie, om als verpleegster actief te zijn aan het front waar ze de het leed en ellende van de oorlog van nabijheid meemaakt.

Mooi verfilmd drama. Bij het bekijken van de film moest ik meer dan eens denken aan The English Patient (1996) - IMDb maar zo goed als die film is deze niet terwijl er toch wel meer menselijk drama aanwezig is. Het raakt je allemaal niet echt, blijft wat oppervlakkig: een 6,5

Passengers (2016) - IMDb : sf film over een expeditie naar een verre planeet die gekoloniseerd gaat worden door de duizenden mensen die het ruimteschip aan boord heeft. Iedereen ligt in een soort hyperslaap omdat de rit meer dan 120 jaar gaat duren. Dan wordt er iemand 90 jaar te vroeg wakker. Maar waarom?

Prima gegeven voor een vrij gelikte SF film. Chris Pratt en Jennifer Lawrence zijn goed op hun plaats. Soms tikkie saai wegens gebrek aan daadwerkelijke actie en einde is wat onbevredigend, daarom geen topscore: 7.

[ Bericht 4% gewijzigd door mister_white op 07-03-2017 08:43:47 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_169326181
Heeft iemand hier Manchester by the Sea uitgekeken? Ben in slaap gevallen, terwijl ik louter positieve recensies gelezen had ...
pi_169326544
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:49 schreef Dr_Strange het volgende:
Heeft iemand hier Manchester by the Sea uitgekeken? Ben in slaap gevallen, terwijl ik louter positieve recensies gelezen had ...
Uitstekende film hoor, meer dan terechte Oscar winst voor Casey Affleck ^O^

Als mensen normaal alleen (simpele) blockbusters kijken, dan kan ik me voorstellen dat die mensen afhaken.
  maandag 6 maart 2017 @ 14:15:38 #106
286575 Roces18
Chef de party
pi_169329246
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:49 schreef Dr_Strange het volgende:
Heeft iemand hier Manchester by the Sea uitgekeken? Ben in slaap gevallen, terwijl ik louter positieve recensies gelezen had ...
Ja, hoewel ik de 'louter positieve' recensies ook niet zie. En ik kijk een stuk meer dan alleen blockbusters.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169333299
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:49 schreef Dr_Strange het volgende:
Heeft iemand hier Manchester by the Sea uitgekeken? Ben in slaap gevallen, terwijl ik louter positieve recensies gelezen had ...
Ik vond het ook niet veel, werd er niet door gegrepen, aan het eind een onvoldaan gevoel.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_169415882
Sword Master (2016)
Alternatieve titel: San Shao Ye De Jian



Hongkong / China
Actie / Drama
108 minuten

geregisseerd door Tung-Shing Yee
met Kenny Lin, Peter Ho en Yiyan Jiang

Yen is een befaamd martial arts meester die na een dronken nacht er achter komt dat hij dodelijk ziek is. Hij besluit als laatste zet zijn aartrivaal te verslaan, wanneer hij echter te horen krijgt dat die al overleden is heeft Yen geen enkel doel meer in zijn leven. Hij zondert zich af en wacht tot het onvermijdelijke komt.

Een goede martial arts film. Het verhaal zit wel vol met de gebruikelijke (Chinese) cliché's, veel voorspelbaarheid. Er hadden wat meer martial arts scènes in mogen zitten, maar de scènes die erin zitten zijn wel van zeer hoge kwaliteit. Spectaculaire martial arts. Ook de camerashots en scenery zijn erg indruwekkend. Er had alleen veel meer ingezeten...

IMDB 6/10
Ik 6.5/10

[ Bericht 5% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 10-03-2017 19:18:07 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zaterdag 11 maart 2017 @ 18:39:18 #109
286575 Roces18
Chef de party
pi_169437693
Kijk die nieuwe triple X film alsjeblieft niet. De oude was al niet van hoogstaand niveau maar dit is echt B-niveau. Na 5 minuten dacht ik al wat is dit voor een onzin. Springt die van een toren af (20 meter hoog) en landt die zo met zijn skiees in een soort ravijn waarna die in de jungle gaat skieen.

:') :') :') :') Heb het nog kunnen rekken tot een uur, maar meer kon ik echt niet aanzien.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 11 maart 2017 @ 21:01:16 #110
224960 highender
Travellin' Light
pi_169441700
Voor de Tarantino liefhebber, The Hateful Eight is zeker leuk om te kijken maar best een (iets te lange) zit. Het verhaal is eenvoudig te volgen en de actie zo nu en dan niet helemaal voorspelbaar. Met Samuel Jackson, die als vanouds presteert, en Kurt Rusell. Christoph Waltz was denk ik beter geweest in de rol van Oswaldo Mobray. Duidelijk Tarantino werk.

pi_169476643
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2017 08:50 schreef Woestijnvos het volgende:
Train To Busan

[ afbeelding ]

Busanhaeng (2016) - IMDb


Zuid Koreaanse film uit 2016, werkelijk de beste zombie film die ik in lange tijd gezien heb.
Ook gezien. Prima zombie film idd ^O^
pi_169512121
John Wick: Chapter 2 (2017)



Verenigde Staten
Actie / Misdaad
122 minuten

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Thomas Sadoski en Ruby Rose

John Wick (Keanu Reeves) is een legendarische huurmoordenaar die wordt gedwongen terug te keren uit zijn pensioen. Een voormalige medewerker probeert een schimmige, internationale moordenaarsbende te pakken te krijgen. Vanwege een gezworen eed om hem te helpen reist John af naar Rome, waar hij het op moet nemen tegen de meest dodelijke moordenaars van de wereld.

Uitstekend vervolg op het eerste deel. De keiharde actie spetterde wederom van het scherm :)
Meer hoeft hier niet over gezegd te worden, gewoon kijken


IMDB 8.1/10
ik 7.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_169604277
Underworld: Blood Wars (2016)



Verenigde Staten
Actie / Horror
91 minuten

geregisseerd door Anna Foerster
met Kate Beckinsale, Theo James en Charles Dance

'Underworld: Blood Wars' volgt vampierenstrijdster Selene die aanvallen moet zien te weren van zowel de clan van Lycan als de factie die haar verraden heeft. Met haar bondgenoten David en zijn vader Thomas moet ze de eeuwige oorlog tussen Lycan en vampieren zien te stoppen. Zelfs als dat betekent dat ze hiervoor het ultieme offer moet brengen.

Wederom een aardig vervolg van de reeks. Goed verhaal, redelijk uitgewerkt, goede actie, toffe special effects. Meer hoeft hier niet over gezegd te worden

IMDB 5.9/10
Ik 6.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_169604585
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:18 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
The Great Wall (2016)

[ afbeelding ]

Verenigde Staten / China
Actie / Fantasy
104 minuten

geregisseerd door Yimou Zhang
met Matt Damon, Jing Tian en Pedro Pascal

William, een Europese huursoldaat, is samen met zijn kompaan op zoek naar zoektocht naar een krachtig wapen als ze gevangen genomen worden door het Chinese leger. Vervolgens raken ze verzeild in een oorlog tegen monsters die het bestaan van China bedreigen. William moet kiezen tussen zich in de strijd mengen, of zijn oorspronkelijke zoektocht voortzetten.

Een goede film. Een epische sfeer, af en toe indrukwekkende scenery, spectaculaire actie en meer dan genoeg. Geen diepgaand verhaal maar leuk gevonden en redelijk goed uitgewerkt. De manier waarop ze de Great Wall verdedigen was vaak origineel en de wapens en gevechten hadden wel een wauw-factor maar ook vaak ver gezocht :) Hier en daar wat cliché's, goed einde. De film heeft dan wel een epische sfeer, maar toch zou ik de film over het algemeen niet als episch bestempelen

IMDB 6.3/10
Ik 7/10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169604715
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:46 schreef IJsmuts het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies wat ik ook dacht, en eerlijk gezegd had ik dat ook liever gehad, een beetje meer historisch ;) maar dit was ook wel apart ;)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_169628714
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 21:01 schreef highender het volgende:
Voor de Tarantino liefhebber, The Hateful Eight is zeker leuk om te kijken maar best een (iets te lange) zit. Het verhaal is eenvoudig te volgen en de actie zo nu en dan niet helemaal voorspelbaar. Met Samuel Jackson, die als vanouds presteert, en Kurt Rusell. Christoph Waltz was denk ik beter geweest in de rol van Oswaldo Mobray. Duidelijk Tarantino werk.

[ afbeelding ]
Tim Roth vond ik juist wel een van de leukere in die film. Al was voor mij Walton Goggins de ster van de film.
pi_169647109
Patriots Day (2016) - IMDb waargebeurd verhaal over extremisten die meerdere bomaanslagen pleegden tijdens een drukbezochte marathon van 2013 in Boston. Te zien is hoe razendsnel een klopjacht wordt georganiseerd om te voorkomen dat de heren plan B in werking stellen, namelijk een volgende bomaanslag in New York.

Ik was erg bang dat dit weer de zoveelste film met een overkill aan Amerikaans patriottisme is (hence the name..) maar het valt mee. Aan Amerikaanse vlaggen in ieder geval geen gebrek, maar pas op het laatst wordt het wat over de top met het 'Boston strong' geneuzel. Als je dat er uit filtert resteert een een razend spannende film die gaat over de intensieve klopjacht op 2 geradicaliseerde personen en de gruwelijke nasleep van de bomaanslagen (waar veel meer in gebeurde dan ik toentertijd wist). Met o.a. Mark Wahlberg en Kevin Bacon (laatste met een goede FBI kop) die beiden een prima rol neerzetten. Bijzonder is dat in de film originele beelden van de aanslag zijn verweven. Een 8

The Founder (2016) - IMDb film over de opkomst van McDonalds vanaf 1954 tot medio jaren 70. Een gesjeeste, mislukte colporteur (prachtrol van Michael Keaton) ziet bij toeval dat 2 broers het fast-food concept bedenken en ziet onmiddellijk de enorme potentie van het idee. Hij wil het concept aanpassen en uitbreiden maar krijgt continue te maken met de broers die kleinschalig willen blijven en trouw aan de oorspronkelijke uitgangspunten.

Niet gedacht dat een film over het ontstaan van de snelle hap zo goed zou zijn. Ook als je niets met McDonalds hebt en het eten niet te vreten vind (zoals ik) is het een boeiende, ietwat tragische film over iemand die kostte wat het kost zijn doel wil bereiken. Het einde en het lot van de 2 broers geeft te denken. Een 7,5

[ Bericht 0% gewijzigd door mister_white op 20-03-2017 11:47:26 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 11:51:19 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169648369
Black Swan



Intrigerende film over druk en strijd in de danswereld. Een meisje dat nogal perfectionistisch is ingesteld bevind zich op de rand van een mental breakdown, met alle gevolgen van dien. Een innerlijke strijd volgt. Visueel erg mooi gemaakt en de thematiek vond ik ook erg goed uitgebeeld.
Toffe film

moonlight



De oscar winnaar van dit jaar: Comming of age film over een jonge jongen die opgroeit zonder vader met een crack gebruikende moeder. De jongen worstelt met zijn seksualiteit en hoe om te gaan met druk van buitenaf. Daarin maakt hij maar moeizaam vrienden. Die vrienden vormen zijn rolmodellen. Deze film heeft een all-black cast en het is eigenlijk schandalig dat zelfs tegenwoordig nog opvalt. Verder zit het verhaal degelijk in elkaar maar het einde is wat abrupt. Degelijke film.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 12:12:31 #119
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_169648883
Handmaiden



Directed by:
Park Chan-wook (Oldboy)
Based on:
Fingersmith by Sarah Waters
Starring:
Kim Min-hee
Kim Tae-ri
Ha Jung-woo
Cho Jin-woong

Running time:
145 minutes
Country:
South Korea
Language:
Korean and Japanese

De film speelt zich af in Korea ten tijde van de Japanse overheersing, maar vlak voor de Tweede Wereldoorlog. Het verhaal wordt in drie delen verteld en elk deel vanuit het perspectief van een andere hoofdrolspeler. Een beetje Rashomon-achtig.
Goed geacteerd met mooie beelden. Het verhaal begint als een film over oplichters, maar wordt steeds vreemder. Van een verhaal over oplichters naar een psychologische thriller naar een erotisch kostuumdrama. En iedere keer denk je: Ja, dat kan er eigenlijk ook wel bij. Misstaat niet, past in het verhaal. Paar keer ook hard moeten lachen.

Op IMDb krijgt de film een score van 8,1/10. Kan ik mij volledig in vinden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 20 maart 2017 @ 17:27:27 #120
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_169656419
Logan - EDIT: hij was gewoon dik: 8

Zeer vermakelijke bioscoopfilm, op sommige momenten echt heule dikke actie. Door de 8,6 op IMDb iets te hoge verwachtingen - zullen wel veel Wolverine fans zijn. Maar zoals in veel van zulke "superhelden"-films een redelijk slap verhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door broodnodig.brood.nodig. op 20-03-2017 18:48:15 ]
pi_169670137
Underworld Awakening

Korte film, 1.18, special effects prima natuurlijk, maar een hele aflevering (want zo voelde het) over alleen die dochter. Hmmm....

Morgen "Blood Wars" kijken.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_169699313
Star Wars Rogue one

Saaaaaaaai. Geen enkel spatje durf. Geen enkel fragment van innovatie. Gewoon puur dezelfde formule herhalen en daar absoluut niets aan durven veranderen. Het dieptepunt van de prequels weet het op diverse momenten te halen wat an sich dan weer een archievement is. Slecht acteerwerk, lege en compleet vergeetbare "hoofd"personages, gebrek aan spanning en ik begrijp nog steeds niet waarom ze zo'n fetish hebben voor onnodig dood gaan. Ik geloof dat er wel 3-4 scenes bij zaten waarbij mensen at random besloten zichzelf op te offeren voor niets, en dat zijn dan "emotionele" momenten :D

Het enige pluspunt van de hele film is de CGI die degelijk was totdat Tarkin in beeld verscheen. Zet daar gewoon Charles Dance neer en pomp er wat makeup op, ziet er veel beter uit.

3/10. Doffe ellende.
Conscience do cost.
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 14:37:57 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169699466
Brooklyn



Immigranten drama over een jong meisje die emigreert naar amerika en daar een nieuwe vlam ontmoet. Als haar zus plots overlijdt gaat ze terug naar ierland met alle gevolgen van dien. Een visueel goed ogende film maar een heel dun verhaal. De karakters worden niet echt goed uitgediept en het geheel komt nogal flimsy over.

Men and chicken



Hilarische film uit het brein van Anders Thomas Jensen (adams apples, the green butcher). De film gaat over 2 broers met dezelfde vader maar niet dezelfde moeder die achter de identiteit van hun vader komen. Hun vader blijkt op een klein eiland te wonen en daar wonen ook nog 3 andere broers ook allen van een andere moeder. Op het eiland ontpopt zich een hilarische zoektocht naar het mysterie van het bestaan van de broers. De absurditeit druipt van dit pareltje af. Mensen worden in deze film niet neergeslagen met een opgezette reebok maar wel met een opgezette knobbelzwaan (wat hard aan kan komen). De setting in een vervallen boederij werkt echt goed en het plot zit goed in elkaar. Deze film is er zeker één om na het zien nog een keer te kijken met hele andere ogen...

Dikke aanrader!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 22-03-2017 16:36:08 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 16:33:02 #124
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_169701883
Men & Chicken is geweldig. Ik gaf hem een 9 uit 10.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_169704842
Ghosts of Darkness (2017)



Verenigd Koninkrijk
Horror
82 minuten

geregisseerd door David Ryan Keith
met Michael Koltes, Paul Flannery en Steve Weston

Twee paranormaal onderzoekers komen met elkaar in aanraking, omdat ze allebei bezig zijn met het onderzoeken van een oud mysterie. Samen brengen zij drie nachten door in een mysterieus huis, dat een duister verleden kent. Al snel doet het tweetal de ontdekking dat er zich veel meer afspeelt binnen de muren van het huis dan zij in eerste instantie dachten. Hun levens blijken in gevaar te zijn, dus het tweetal zal moeten samenwerken.

Een matig tot redelijk goede horrorfilm. Het is geen diep verhaal en het zit vol cliché's maar het is toch nog redelijk goed uitgewerkt, op een aantal vlakken kon het beter. Er zitten redelijk wat horrorscènes in maar het mag altijd wat meer ;) HIer en daar een beetje humor en in deze setting kan dat ook wel. In het begin bij de eerste 'grap' denk je dat de humor een beetje flauw is maar doorheen de film is dit wel een leuk pluspunt van het karakter van de paragnost. Alhoewel de film vol cliché's zit vond ik het toch een verrassend einde van de film.

IMDB 4.3/10
Ik 6/10

[ Bericht 4% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 23-03-2017 00:34:45 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_169705063
Headshot (2016)



Indonesië
Actie / Drama
117 minuten

geregisseerd door Kimo Stamboel en Timo Tjahjanto
met Iko Uwais, Chelsea Islan en Julie Estelle

Ishmael wordt nadat er maanden zijn verstreken wakker in een ziekenhuisbed. Hij herinnert zich niet wie hij is of hoe hij daar terecht is gekomen. Aileen, de dokter die hem heeft gered, deelt hem mee dat er nog een kogel in zijn hoofd zit en biedt hem hulp bij zijn herstel om zijn geheugen terug te krijgen. Maar ondertussen is de misdaadbende die Ishmael neerschoot hen op het spoor.

Een Indonesische film. Daar heb ik er nog maar weinig van gezien, en ik ben aangenaam verrast.
Het is een 'bekend' verhaal en het springt meteen in het begin een beetje van de hak op de tak maar daarna is het wel goed te volgen. Het begint meteen spectaculair maar dan valt het tempo een beetje weg en moet het even weer opbouwen. Daarna zit er wel genoeg actie in met spectaculaire martial arts. Hier en daar zaten een paar erg heftige en brute scènes. Het camerawerk, de manier van filmen was in een aantal scènes wel apart en indrukwekkend. De hoofdpersoon (bekend van de film: the Raid) doet een beetje denken aan Tony Jaa (van de Ong Bak films), mooie vechttechnieken maar minder goede acteer skills :)..


IMDB 6.6/10
Ik 7-/10

[ Bericht 1% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 23-03-2017 00:45:41 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:26:42 #127
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_169705784
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Logan's run 1976

[ afbeelding ]
Topfilm. Zelfs de Duitse nasynchronisatie destijds op tv was niet vervelend: "Erneuerung!"
En, vergeet Peter Ustinov niet.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_169712733
Vanavond was de film Terugkeer van de Wespendief op NPO 3.
Ik ben geen fan van de Nederlandse film, vaak is het acteer gehalte wat stroefjes en op 1 of andere manier klopt het geluid (stemmen) ook nooit.. Heel vlak en studioachtig terwijl een scene in de buitenlucht is.

Maar vanavond hadden ze mij wel aan de tv genageld. Wat een fijne thriller. Van begin tot eind goede cutscenes naar vroeger, fijne sfeersetting, je ruikt onderhand het stof in die boekenzaak en mooie (wel korte) ontknoping. Beste Nederlandse film die ik in jaaaaren gezien heb (en dan neem ik geen films als Gooische Vrouwen - want :') - als vergelijkingsmateriaal) ^O^ w/
  donderdag 23 maart 2017 @ 13:38:36 #129
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_169721193
Life - 7.75



Afgelopen jaren veel (toffe) sci-fi gezien. Dit waren vaak vrij positieve sci-fi verhalen over ontdekkingen, contact met vriendelijk buitenaards leven of als mens leven op andere planeten. Veel ideeën en scenario's die je wel aan het denken zetten (en gewoon gaaf zijn).

Aangezien Life in het genre "Horror, Sci-Fi, Thriller" (aldus IMDb) valt, was het hier wat minder gezellig :+. Ik heb nooit de Alien films gezien (was tot enkele jaren geleden totaal niet geïnteresserd in sci-fi), maar ik kan me voorstellen dat het vergelijkbaar is.

Veel spanning - zowel door de regie, het acteerwerk, de muziek en de geluidseffecten. Het was voor mij een prima zit waar ik mij geen moment heb verveeld, maar op iemand die misschien veel van zulke films heeft gezien zal het denk ik wat minder indruk maken (ben dan ook benieuwd naar andere meningen).
pi_169722645
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:38 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
Life - 7.75

[ afbeelding ]

Afgelopen jaren veel (toffe) sci-fi gezien. Dit waren vaak vrij positieve sci-fi verhalen over ontdekkingen, contact met vriendelijk buitenaards leven of als mens leven op andere planeten. Veel ideeën en scenario's die je wel aan het denken zetten (en gewoon gaaf zijn).

Aangezien Life in het genre "Horror, Sci-Fi, Thriller" (aldus IMDb) valt, was het hier wat minder gezellig :+. Ik heb nooit de Alien films gezien (was tot enkele jaren geleden totaal niet geïnteresserd in sci-fi), maar ik kan me voorstellen dat het vergelijkbaar is.

Veel spanning - zowel door de regie, het acteerwerk, de muziek en de geluidseffecten. Het was voor mij een prima zit waar ik mij geen moment heb verveeld, maar op iemand die misschien veel van zulke films heeft gezien zal het denk ik wat minder indruk maken (ben dan ook benieuwd naar andere meningen).
ik heb hem gisteren gezien, vond hem wel vermakelijk maar inderdaad niet echt origineel en hij kwam wat traag op gang. Paar echt vette scene's maar helaas ook wat missers. Kortom, een 6.5 voor mij
  donderdag 23 maart 2017 @ 16:18:01 #131
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_169724022
Na het zien van de trailer lijkt Life tocn verdacht veel op n slechte ripoff van Alien(s). Jammer.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 23 maart 2017 @ 19:03:02 #132
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_169726969
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 14:53 schreef planethugo het volgende:

[..]

ik heb hem gisteren gezien, vond hem wel vermakelijk maar inderdaad niet echt origineel en hij kwam wat traag op gang. Paar echt vette scene's maar helaas ook wat missers. Kortom, een 6.5 voor mij
Ben benieuwd naar de missers (niet dat ik niet vind dat die er niet waren, integendeel - maar gewoon).

Wel besefte ik mij tijdens het kijken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169728740
Logan

IMDB een 8.8, ik geef m een 9. Beste Marvel/Comic film ooit. Ook beter dan Dark Knight wat mij betreft. Komt niet vaak voor dat ik een traantje laat bij een film.
Muziek van Cash maakt het allemaal nog wat intenser *; .
  donderdag 23 maart 2017 @ 21:38:55 #134
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_169731481
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 20:16 schreef Dr_Strange het volgende:
Logan

IMDB een 8.8, ik geef m een 9. Beste Marvel/Comic film ooit. Ook beter dan Dark Knight wat mij betreft. Komt niet vaak voor dat ik een traantje laat bij een film.
Muziek van Cash maakt het allemaal nog wat intenser *; .
Eens.. ik vond dat mini wolverine meisje echt aandoenlijk.
pi_169733048
Brimstone (2016) - IMDb


Niet mijn soort film. Donker, langdradig en onnodig wreed tegen kinderen. Ik kon er maar moeilijk naar kijken. Zat ook niet echt een verhaal in, het was eigenlijk 2.5 uur laten zien wat voor een slechte gedachten er in de regisseur zn hoofd rond gaan.

Wat ik wel een mooie twist vond is dat er af en toe Nederlands gesproken werd.

imdb: 7.2
ik: 4
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_169740325
Logan is echt een supergoede film inderdaad. 10 euro voor een bioscoopticket meer dan waard. *O*
pi_169748207
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 22:24 schreef Pro_Shifty het volgende:
Brimstone (2016) - IMDb
Zat ook niet echt een verhaal in
Dat zat er wel.. :?
pi_169751619
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 20:16 schreef Dr_Strange het volgende:
Logan

IMDB een 8.8, ik geef m een 9. Beste Marvel/Comic film ooit. Ook beter dan Dark Knight wat mij betreft. Komt niet vaak voor dat ik een traantje laat bij een film.
Muziek van Cash maakt het allemaal nog wat intenser *; .
Beter dan de Dark Knight kan gewoon niet. Ik heb Logan nog niet gezien, maar die Batman trilogie was geniaal _O_
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 00:17:13 #139
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_169758978
Dancer



Documentaire over de geniale balletdanser Sergei Polunin, het enfant terrible van de balletwereld.

quote:
Sergei Polunin is a breathtaking ballet talent who questions his existence and his commitment to dance just as he is about to become a legend.
Ik heb niets met ballet, maar hier zat ik in de bioscoop gefascineerd naar te kijken.

Mijn score: 8,5 uit 10.

Stukje dat gebruikt is in de film waarin hij danst op Hozier - Take me to church:
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_169759277
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 17:39 schreef Prego het volgende:

[..]

Dat zat er wel.. :?
Dat zeggen vaak mensen die het verhaal dan te moeilijk/raar/stom vinden.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 01:11:38 #141
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169759683


Doubt

Ik had 'm al een tijd terug gezien, maar ik besloot Doubt nog een keer te kijken. Het acteerwerk is echt fantastisch, dat was ik bijna vergeten. Meryl Streep en en Philip Seymour Hofman leveren prachtig werk, maar ook de bijrollen zijn erg sterk. De film zit goed in elkaar en ik kon er na het einde nog uren over nadenken. Ik heb me geen moment verveeld.

Uitstekend, 9.0
Imdb: 7.5

[ Bericht 1% gewijzigd door richolio op 25-03-2017 01:18:38 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 25 maart 2017 @ 01:15:03 #142
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169759717


Trainspotting 2

JAA. Ik keek zo ongelofelijk uit naar het vervolg van de legendarische cultfilm met een fantastische soundtrack. Ook om laatstgenoemde wilde ik deze graag in de bios zien, maar het toffe filmwerk was ook weer gewoon aanwezig. Het was spannend, want ik hoopte vooral niet op een slap vervolg. Maar man, ik ben niet teleurgesteld. O+

Ik: 8.5
Imdb: 7.7
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_169835639
Resident Evil deel 3124

Slechtste film van 2017 waarschijnlijk. Slecht acteerwerk, misselijkmakend camerawerk (soms wel 10 shots per 2 seconden oid) maar wat vooral erg was was het verhaal. Zelden heb ik een film gezien waarbij vijanden zoveel kansen hebben om elkaar uit te schakelen en dat dan om compleet afwezige redenen niet doen. Nu verwacht ik absoluut geen diepe logica en rationaliteit van een drol als de resident evil serie (en de vorige films waren ook allesbehalve hoogstandjes) maar dit deel lijkt wel bedacht door een verstandelijk gehandicapte puber. En met alle respect voor verstandelijk gehandicapte pubers; dat is waarschijnlijk ook de enige groep die echt enig plezier kan halen uit deze belediging van mijn intelligentie die men een film noemt.

1/10. Ellende in z'n puurste vorm. Sommige films zijn zo slecht dat ze toch leuk zijn om te kijken, dit is er niet een van. Deze is gewoon echt zwaar kut en mijn leven is na het zien ervan net iets minder leuk geworden.
Conscience do cost.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 16:48:30 #144
286575 Roces18
Chef de party
pi_169838310
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:28 schreef ems. het volgende:
Resident Evil deel 3124

Slechtste film van 2017 waarschijnlijk. Slecht acteerwerk, misselijkmakend camerawerk (soms wel 10 shots per 2 seconden oid) maar wat vooral erg was was het verhaal. Zelden heb ik een film gezien waarbij vijanden zoveel kansen hebben om elkaar uit te schakelen en dat dan om compleet afwezige redenen niet doen. Nu verwacht ik absoluut geen diepe logica en rationaliteit van een drol als de resident evil serie (en de vorige films waren ook allesbehalve hoogstandjes) maar dit deel lijkt wel bedacht door een verstandelijk gehandicapte puber. En met alle respect voor verstandelijk gehandicapte pubers; dat is waarschijnlijk ook de enige groep die echt enig plezier kan halen uit deze belediging van mijn intelligentie die men een film noemt.

1/10. Ellende in z'n puurste vorm. Sommige films zijn zo slecht dat ze toch leuk zijn om te kijken, dit is er niet een van. Deze is gewoon echt zwaar kut en mijn leven is na het zien ervan net iets minder leuk geworden.
Ben echt een fan van Resident Evil maar de laatste twee films zijn echt ronduit troep. Kom dan met nieuwe schrijvers voor wat frisse ideeen...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169838375
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Men & Chicken is geweldig. Ik gaf hem een 9 uit 10.
Ook maar even kijken. Adam's Apples was briljant. _O_
Ja doei.
pi_169854979
Prevenge (2016)



Verenigd Koninkrijk
Komedie / Horror
92 minuten

geregisseerd door Alice Lowe
met Gemma Whelan, Kate Dickie en Jo Hartley

Een zwangere vrouw is uit op wraak. In het begin is onduidelijk waarom. Ze vermoordt -klaarblijkelijk willekeurig- verschillende individuen, met allen een eigen levensloop. Haar zwangerschap is haar lokmiddel. In de loop van de film wordt haar drijfveer langzaam duidelijk. We zien de reden voor al de moorden.

Tegenvaller! Een comedy/horor, beide termen ver te zoeken in deze film. Het is eerder een slechte thriller. Het verhaal niet echt indrukwekkend, en redelijk slecht uitgewerkt. De aanloop naar de moorden duren steeds lang en bestaan uit ergerlijke dialogen tussen de baby en de moeder, wat nergens op slaat... Weinig goeds te zeggen over deze film...

IMDB 6.3/10
Ik 3.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_169855012
Logan (2017)



Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction
137 minuten

geregisseerd door James Mangold
met Hugh Jackman, Patrick Stewart en Stephen Merchant

In 2029 is de mutant bevolking aanzienlijk geslonken en de X-Men zijn ontbonden. Logan (Hugh Jackman) zijn vermogen om zichzelf te genezen is slinkende en hij ontfermt zich nu samen met de mutant Caliban (Stephen Merchant) over de zieke Professor X (Patrick Stewart) in een schuilplaats op de grens met Mexico. Zij zullen daar de rest van hun leven ondergedoken blijven. Maar wanneer een jonge mutant op de vlucht voor een gevaarlijke organisatie zijn pad kruist, kan hij zich niet langer verstoppen en voelt hij zich uiteindelijk gedwongen haar te helpen.

Wat een supervette film! Als fan van de x-men- en Wolverine films vond ik dit een goede aflsuiter.
Een goed verhaal, goed uitgewerkt, spetterende actie, emotionele momenten,... alleen maar positief... en het einde was kippenvel!!


IMDB 8.5/10
Ik 8.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  Moderator donderdag 30 maart 2017 @ 09:19:33 #148
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_169879422
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:52 schreef motorbloempje het volgende:
Ook maar even kijken. Adam's Apples was briljant. _O_
Zeker doen. Snap niet dat hij maar een paar keer in een enkele bioscoop heeft gedraaid in Nederland.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 30 maart 2017 @ 09:40:49 #149
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169879708
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ook maar even kijken. Adam's Apples was briljant. _O_
^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169902204


CHIPS (2017) - IMDb
Imdb een 5,6 kom niet hoger als een 5. Flauwe film vol seksistische humor en het verhaal is ook al tenenkrommend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')