abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 13 maart 2017 @ 10:34:57 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169478646
registreer om deze reclame te verbergen
YNG is het ook niet helemaal denk ik, als je op je 26ste een kind van 14 maanden hebt, en het is in OUD ook niet de jongste moeder, maar de combinatie hoger opgeleid en een kind op die leeftijd is dan wel weer een puntje.
Maar het is vooral jammer als mensen denken dat het in OUD alleen maar over de kinderen mag/moet gaan, net zoals het heel jammer is dat mensen met een kind alleen maar in OUD komen.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 maart 2017 @ 10:35:31 #152
61646 Copycat
It's all Gut, Mensch
pi_169478654
quote:
6s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:34 schreef Re het volgende:
ooit eens het ouders met autistische kinderen naar R&P te verhuizen, nou dat werd niet gewaardeerd :P
Bleek dat toch genetisch bepaald, dat autisme?
Curiosity cultured the cat
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 13 maart 2017 @ 10:35:54 #153
147511 Cyanide-
Extreem irriterend
pi_169478661
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:20 schreef Samzz het volgende:
Ineens alles :?. Ik probeer mee te denken, ik snap niet wat daar mis mee is.
Najah, dit dient hier een plekje te krijgen, ik snap werkelijk niet waarom zo iemand niet gewoon naar de OUD FB wordt doorverwezen als ze aangeeft zich niet thuis te voelen in OUD of daar overschreeuwt wordt of wat dan ook. Maar nee, dan moet er bedacht worden hoe het hier een plekje kan krijgen en kan dat wel 'Zolang de moderators van andere forums niet klagen zal het loslopen.'.

Maar goed, dank ook voor je verdere inhoudelijk reactie enzo.
  maandag 13 maart 2017 @ 10:37:21 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169478689
quote:
6s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:34 schreef Re het volgende:
ooit eens het ouders met autistische kinderen naar R&P te verhuizen, nou dat werd niet gewaardeerd :P
Dat snap ik dan wel weer, als je zo'n topic in R&P hebt staan dan komen er allerlei figuren vertellen dat ze hun sneeuwvlokje eens gewoon in de zon moeten leggen, zodat het smelt.
Daarbij denk ik dat er in OUD op dat vlak wel een groot deel "delen en tips over en weer" meespeelt, en helaas kunnen sommige users idd niet buiten hun subforum komen, en zitten ze in OUD vast zodra ze daar zitten.
Wullie bin KOEL Soneal
  maandag 13 maart 2017 @ 10:37:41 #155
147511 Cyanide-
Extreem irriterend
pi_169478695
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:34 schreef Leandra het volgende:
YNG is het ook niet helemaal denk ik, als je op je 26ste een kind van 14 maanden hebt, en het is in OUD ook niet de jongste moeder, maar de combinatie hoger opgeleid en een kind op die leeftijd is dan wel weer een puntje.
Maar het is vooral jammer als mensen denken dat het in OUD alleen maar over de kinderen mag/moet gaan, net zoals het heel jammer is dat mensen met een kind alleen maar in OUD komen.
Maar dat ga je dus alleen in stand houden met deze 'setup'. Sterker nog, je zou zelf kunnen stellen dat het bewust kinderloos in OUD hoort. Maar dat is misschien iets teveel water en vuur :7
  maandag 13 maart 2017 @ 10:53:08 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169478910
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:37 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Maar dat ga je dus alleen in stand houden met deze 'setup'. Sterker nog, je zou zelf kunnen stellen dat het bewust kinderloos in OUD hoort. Maar dat is misschien iets teveel water en vuur :7
Laten we dat idd maar niet doen.....
Wullie bin KOEL Soneal
pi_169479889
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:37 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Bewust kinderloos in R&P was een bewuste keuze ja :D.

Over je verdere opmerkingen, je hebt natuurlijk gelijk. Idealiter hoort het allemaal thuis in OUD, hoewel er natuurlijk best raakvlakken zijn met R&P (invloed relatie, postnatale depressie), ga iig achter mijn collega's van OUD eens porren om te kijken hoe we e.e.a. kunne oplossen zodat het voor beide fora goed is :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 13 maart 2017 @ 12:00:46 #158
147511 Cyanide-
Extreem irriterend
pi_169480019
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

Bewust kinderloos in R&P was een bewuste keuze ja :D.

Over je verdere opmerkingen, je hebt natuurlijk gelijk. Idealiter hoort het allemaal thuis in OUD, hoewel er natuurlijk best raakvlakken zijn met R&P (invloed relatie, postnatale depressie), ga iig achter mijn collega's van OUD eens porren om te kijken hoe we e.e.a. kunne oplossen zodat het voor beide fora goed is :).
Ja die keuze kan zelfs ik nog wel snappen :7

En ik snap dat er voor praktisch alles wat raakvlakken zijn te vinden met R&P, maar ik denk dat zoiets beter bij de wortel aangepakt kan worden, en wellicht wordt OUD dan nog weleens leuk voor een groter publiek, ipv alleen het incrowd groepje schoolpleinmama's :D Succes w/
  maandag 13 maart 2017 @ 12:09:49 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169480164
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:00 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja die keuze kan zelfs ik nog wel snappen :7

En ik snap dat er voor praktisch alles wat raakvlakken zijn te vinden met R&P, maar ik denk dat zoiets beter bij de wortel aangepakt kan worden, en wellicht wordt OUD dan nog weleens leuk voor een groter publiek, ipv alleen het incrowd groepje schoolpleinmama's :D Succes w/
Ik denk eerlijk gezegd dat dat laatste ook wel meevalt, dat lijkt misschien zo maar dat is niet zo.
Het is alleen wel zo dat er een aantal specifieke onderdelen in OUD zitten waarin mensen elkaar leren kennen, en dan kan het wel gebeuren dat ze door omstandigheden (tegelijk zwanger bijvoorbeeld :+ ) heel lang in topics zitten die daar ook weer betrekking op hebben.
Als je eerst samen in wachten op het tweede streepje zit, vervolgens nagenoeg tegelijk zwanger wordt, en een kind krijgt, dan zit je dus ook tegelijk in het babytopic, het dreumestopic, het peutertopic en het van kleuter tot puber topic.

Maar pas met het laatste topic staan ze op het schoolplein, en als ik kijk wie daar nog regelmatig posten waarmee ik ook in WOTS, Z&G, het babytopic, dreumestopic en peutertopic heb gezeten, dan valt dat gewoon heel erg mee, want van kleuter tot puber is zo'n ruime periode dat je dan weer van alles en nog wat tegenkomt, en het dus niet meer over de specifieke dingen van een bepaalde leeftijd gaat.
Ik zie mezelf zeker niet als incrowd in OUD, maar voel me ook nergens onwelkom.
Er zijn wel een hoop topics waar ik niks mee heb, aan de ene kant niet omdat mijn kind bijvoorbeeld niet autistisch lijkt te zijn, aan de andere kant omdat ik helemaal geen zin heb in bepaalde labeltjes en ik niet denk dat mijn sneeuwvlokje echt wel HEEL SPECIAAL is, dat is hij natuurlijk wel (voor ons), maar dat zijn zijn klasgenoten ook, voor hun ouders.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_169480296
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:34 schreef Leandra het volgende:
ik heb helemaal niet het idee dat het in OUD alleen maar over kinderen mag gaan eigenlijk. Ik snap ergens wel dat als je (net) een kind hebt dat je net aan tijd genoeg hebt om alleen in OUD te posten, best druk hoor, zo'n baby :+

Het kindvrije topic in R&P snap ik wel, denk dat mensen in OUD zich al snel aangevallen voelen op hun keuze voor wel kinderen als je het in OUD gooit :P

Ik lees graag mee in het kindvrije topic, omdat er in mijn omgeving best mensen zijn die kindvrij willen zijn en blijven, en omdat ik er wat beter mee om wil leren gaan :+ ik ben alleen wat terughoudend met reageren want ik ben nu al bang dat ik als reller gezien wordt :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169480319
Hoezo moet je daar mee om leren gaan :D
  maandag 13 maart 2017 @ 12:25:24 #162
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169480376
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:21 schreef Allures het volgende:
Wat minder snel 'oh, wacht maar..' denken of zeggen ;)
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat.
pi_169480499
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:21 schreef Allures het volgende:
ik heb minstens 1 kindvrij persoon in mijn omgeving, en ik wil niet dat zij mij gaat ontwijken omdat ik niet om kan gaan met haar besluit :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169480527
De laatste posts kunnen dan weer in het gewraakte geen kinderen-topic, dames :*.

Kan t hier weer naar Feedback.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169480785
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:10 schreef Cyanide- het volgende:
LIF (imho kan daar het bewust kinderloos topic ook best, aangezien dat de 'mijn omgeving snapt/respecteert mijn mening niet' fase redelijk ontgroeit is, en er zeker nu een medische insteek bij komt kijken)
Vind ik een hele goede idd.
Take all that you have and turn it into something you were missing.
  maandag 20 maart 2017 @ 13:21:31 #166
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_169650511
Nou ben ik sowieso alleen nog maar lurker, zowel in OUD als hier als eigenlijk overal, maar toch kan ik het niet laten me er tegenaan te bemoeien. :@

Myrr d'r verhaal is volgens mij helemaal zo bijzonder niet hoor, en het zou haar vrij staan een 'jonge moeders' topic te openen, maar beter nog zou ze jaar koetjes en kalfjes gewoon lekker daar in de SC plempen. En dat 'iedereen elkaar kent' is inherent aan het feit dat iedereen elkaar daar nou eenmaal kent omdat ze al langere tijd met elkaar kletsen. Ik heb datzelfde gevoel als ik in CUL eens meelees in de SC, of in het hardlooptopic in LIF, of hier in de singles reeks... Bij allemaal krijg je het gevoel dat er nauwelijks tussen te komen is omdat men elkaar al jarenlang kent. Kwestie van diep ademhalen en gewoon eens mee gaan kletsen. Desnoods met een korte post 'hoi, ik ben die en die en dit is mijn verhaal, ik zoek een plek om af en toe eens mee te kletsen'. Niemand die daar gek van op kijkt en dan is het een kwestie van gewoon af en toe je neus laten zien. Je hoeft niet elke dag te posten toch, dat verwacht niemand.

Maar voor werkelijk alles en iedereen is een plek in OUD inmiddels. Er is genoeg nieuwe aanwas. (We blijven niet allemaal tig kinderen werpen! ;) ) En dat rellen waar hier eerder aan gerefereerd werd komt echt nauwelijks meer voor. Al de ouwe rel-dozen zijn allang vertrokken. ;) O-) :@

't Is wel een beetje sectarisch though, er zijn verhalen over zeer fervente OUD-haatsters die nu alsnog OUD niet of nauwelijks meer uit komen. ;)

Ik snap wel heel goed dat het 'kindvrij' topic hier staat, het bijt elkaar redelijk en dit is een prima plek voor mensen die af en toe in het dagelijks leven gedoe hebben omtrent hun keuzes.
  maandag 20 maart 2017 @ 13:24:17 #167
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169650569
Ach, in dat topic posten nu ook voornamelijk mensen met kinderen, dus het kan net zo goed daarheen :')
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat.
  maandag 20 maart 2017 @ 13:26:57 #168
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_169650619
quote:
15s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, in dat topic posten nu ook voornamelijk mensen met kinderen, dus het kan net zo goed daarheen :')
Dat viel mij ook op idd. :Y
  maandag 20 maart 2017 @ 13:28:18 #169
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169650653
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat viel mij ook op idd. :Y
Beetje nutteloos topic is het geworden daardoor. Helaas, ik taai wel weer af naar reddit.
  maandag 20 maart 2017 @ 13:32:50 #170
147511 Cyanide-
Extreem irriterend
pi_169650763
't past dan ook gewoon beter in LIF, nu is de hele 'relatie' kant overbelicht, en dan krijg je dus alle moekes die me goedbedoelde adviezen komen en komen uitleggen hoe zij het allemaal beleven en/of omgaan met 'bewust kinderlozen' in hun omgeving.

Lekker naar LIF ermee, focus op het medische/lichaam, en het 'boehoehoe iemand zei weer 'wacht maar'' gedeelte bewaren voor een incidenteel praatje daar, of een incidenteel topic hier.
pi_169651196
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:32 schreef Cyanide- het volgende:
't past dan ook gewoon beter in LIF, nu is de hele 'relatie' kant overbelicht, en dan krijg je dus alle moekes die me goedbedoelde adviezen komen en komen uitleggen hoe zij het allemaal beleven en/of omgaan met 'bewust kinderlozen' in hun omgeving.

Lekker naar LIF ermee, focus op het medische/lichaam, en het 'boehoehoe iemand zei weer 'wacht maar'' gedeelte bewaren voor een incidenteel praatje daar, of een incidenteel topic hier.
Maar er was ook behoefte om met reacties uit de omgeving om te gaan.

Wat je er ook van mag vinden, ik vind het oprecht jammer dat er bepaalde mensen telkens weer hun ei moesten leggen over niet relevante zaken.
Er zat ook veel verschil in de intentie van bepaalde users.
Sommige hadden bedenkingen en brachten dat op een (vind ik persoonlijk) prima manier.
Sommige brachten dat op een manier dat ik dacht, serieus doe even normaal man.

Nee het hoeft geen safespace te worden, maar iedere keer de eigen mening doordrammen door bepaalde users vond ik nogal jammer.

Alleen het is een open forum en we kunnen en willen niet mensen de toegang weigeren tot (de meeste) topics.

Maar het had mensen gesierd om het topic links te laten liggen en de gelijkgestemden een leuk plekje te gunnen..

Bovenstaande is mijn persoonlijke mening btw :)

Geen idee of er verder nog behoefte is om een nieuw topic te openen in LIF of waar dan ook. Of het topic te verplaatsen..
Dat zullen we even overleggen achter de schermen en polsen bij de users :)

Bedankt voor jullie feedback
a great future doesn't require a great past
  maandag 20 maart 2017 @ 14:40:01 #172
147511 Cyanide-
Extreem irriterend
pi_169652397
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar er was ook behoefte om met reacties uit de omgeving om te gaan.

Wat je er ook van mag vinden, ik vind het oprecht jammer dat er bepaalde mensen telkens weer hun ei moesten leggen over niet relevante zaken.
Er zat ook veel verschil in de intentie van bepaalde users.
Sommige hadden bedenkingen en brachten dat op een (vind ik persoonlijk) prima manier.
Sommige brachten dat op een manier dat ik dacht, serieus doe even normaal man.

Nee het hoeft geen safespace te worden, maar iedere keer de eigen mening doordrammen door bepaalde users vond ik nogal jammer.

Alleen het is een open forum en we kunnen en willen niet mensen de toegang weigeren tot (de meeste) topics.

Maar het had mensen gesierd om het topic links te laten liggen en de gelijkgestemden een leuk plekje te gunnen..

Bovenstaande is mijn persoonlijke mening btw :)

Geen idee of er verder nog behoefte is om een nieuw topic te openen in LIF of waar dan ook. Of het topic te verplaatsen..
Dat zullen we even overleggen achter de schermen en polsen bij de users :)

Bedankt voor jullie feedback
Dat snap ik, maar dan zet je toch ook de deur wagenwijd open voor een 'tegengeluid', of mensen uit 'de andere groep' die aangeven hoe zij het allemaal ervaren? Ik snap dat het bedoelt is als een soort van 'lotgenoten'-topic, maar het is toch ook niet houdbaar om er een soort van chinese muur omheen te zetten en te zeggen 'hier mogen alleen bewust kinderlozen reageren!'
pi_169653028
Klopt

Maar waarom laten users de depressieve of verslaafden met rust (begrip?)

En waarom laten users de dames met die bewust kinderloos zijn niet met rust (onbegrip onder het motto mens waar je heb je het over).

Toegegeven soms werd het teveel een haat aan kinderen topic, wat ook wel weer zijn charmes had.

Maar dan bleek de drang bij sommige users toch te groot om in aantallen te komen melden dat hun kind niet irritant is in restaurants.

En tuurlijk mag iemand vragen waarom een ander een keuze maakt. Maar doordat sommige dames zich continue moesten verdedigen bij anderen bleek

A. het nut van het topic, want het bleek een gevoelig onderwerp bij beide kanten

B. de zaken die er bij kwamen kijken, zoals sterilisatie, ondergesneeuwd te raken

Toppunt was trouwens het verwijt dat door bewust kindlozen de westerse samenleving ten onder zou gaan :')

Dat je het recht hebt op in een topic te reageren, wil niet betekenen dat het ook een plicht is.
  maandag 20 maart 2017 @ 15:06:00 #174
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169653119
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:02 schreef Droopie het volgende:
Toegegeven soms werd het teveel een haat aan kinderen topic,
Heus? waar dan?
pi_169653251
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Heus? waar dan?
Uit het hoofd? De benaming parasiet in mijn buik bv.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')