abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:00:48 #101
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169199349
R&P / Iemand op vriendelijke wijze buiten zetten Kan een mod hier even gummen vanaf #117 ongeveer?
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:26:26 #102
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169199782
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:00 schreef Boca_Raton het volgende:
R&P / Iemand op vriendelijke wijze buiten zetten Kan een mod hier even gummen vanaf #117 ongeveer?
Had m'n bezem al klaarstaan.

Mobiel kan je ook TR'en he ;).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 28 februari 2017 @ 16:21:30 #103
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169200892
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

Had m'n bezem al klaarstaan.

Mobiel kan je ook TR'en he ;).
Dank je Samzz. Ja ik zit mobiel maar ik dacht dat het voor jou juist handig was als ik er een postnummer bij zou zetten.
Oh dat kan ook zie ik in een TR.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:22:24 #104
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169204486
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dank je Samzz. Ja ik zit mobiel maar ik dacht dat het voor jou juist handig was als ik er een postnummer bij zou zetten.
Oh dat kan ook zie ik in een TR.
Kan in een TR idd ook :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  User die het meest klaagt 2022 zondag 5 maart 2017 @ 18:14:57 #105
414785 sirdanilot
pi_169310708
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:12 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ben je klaar?
Wat is precies je probleem?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 5 maart 2017 @ 18:20:04 #106
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169310825
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat is precies je probleem?
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat is precies je probleem met mijn posts? Mag ook in het Feedback topic hoor.
Je bent hier vervelend aanwezig. Dit topic is geopend zodat voornamelijk vrouwen zonder kinderwens daarover kunnen praten zonder zichzelf te moeten verdedigen. En jouw posts zorgt ervoor dat iedereen hier zichzelf juist moet verdedigen voor de keuze die zij maakt.

Het zou fijn zijn wanneer je zou erkennen dat het voor een vrouw niet altijd even makkelijk is om te gaan met een meerderheid dat van je verwacht dat je wel kinderen werpt en je stappen om dat niet te doen met alle mogelijke macht tegenwerkt (zie bijv. sterilisatie). En dat heeft niks met slachtofferrol te maken.

Dit. Niet enkel mijn probleem, trouwens. Bovenstaande opmerking ben ik in mijn rol als mod omdat het TR's regent.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  User die het meest klaagt 2022 zondag 5 maart 2017 @ 18:21:40 #107
414785 sirdanilot
pi_169310866
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:17 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je bent hier vervelend aanwezig. Dit topic is geopend zodat voornamelijk vrouwen zonder kinderwens daarover kunnen praten zonder zichzelf te moeten verdedigen. En jouw posts zorgt ervoor dat iedereen hier zichzelf juist moet verdedigen voor de keuze die zij maakt.

Het zou fijn zijn wanneer je zou erkennen dat het voor een vrouw niet altijd even makkelijk is om te gaan met een meerderheid dat van je verwacht dat je wel kinderen werpt en je stappen om dat niet te doen met alle mogelijke macht tegenwerkt (zie bijv. sterilisatie). En dat heeft niks met slachtofferrol te maken.
Ik ga even hier verder want het topic is dicht.

We zitten hier toch gewoon op een FOK discussie forum? Ik heb het gewoon over het onderwerp. Waarom moet ik het per se eens zijn met iedereen over dit onderwerp?

Je had eerder al gezegd dat ik mijn punt (dat vrouwen onder de 30 niet altijd kunnen overzien of ze echt nooit meer kinderen willen) niet meer mocht herhalen. Wat ik hier zei was een ander punt. MAar blijkbaar mag dat ook niet?

Ik snap het probleem gewoon niet zo. Ik ben gewoon op een forum aan het d oen waar het forum voor bedoeld is (namelijk discussieren). En er staat ook nergens een d isclaimer dat mannen neit in die draad mogen posten of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 5 maart 2017 @ 18:26:27 #108
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169310958
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ga even hier verder want het topic is dicht.

We zitten hier toch gewoon op een FOK discussie forum? Ik heb het gewoon over het onderwerp. Waarom moet ik het per se eens zijn met iedereen over dit onderwerp?

Je had eerder al gezegd dat ik mijn punt (dat vrouwen onder de 30 niet altijd kunnen overzien of ze echt nooit meer kinderen willen) niet meer mocht herhalen. Wat ik hier zei was een ander punt. MAar blijkbaar mag dat ook niet?

Ik snap het probleem gewoon niet zo. Ik ben gewoon op een forum aan het d oen waar het forum voor bedoeld is (namelijk discussieren). En er staat ook nergens een d isclaimer dat mannen neit in die draad mogen posten of zo.
Tuurlijk mag je posten. Maar zoals ik zei, jij blijft jezelf herhalen, op zo'n manier posten dat mensen zich genoodzaakt voelen zichzelf te verdedigen. Dit wordt als vervelend ervaren. Daarom dus de vraag, wederom, wil je daarmee ophouden?

Discussie voeren, prima. Maar jij zit je mening door te drukken en blijft hameren op dat het voor vrouwen hetzelfde is als voor mannen. Dat IS gewoon pertinent niet zo en door je manier van posten maak je het heel persoonlijk door 'ons' aanstellers, zwak, huilerts, teer en gevoelig te betitelen, omdat wij ervoor kiezen onze issues in een topic te bespreken, iets waar je als vrouw (en als man vast ook maar in mindere mate) oprecht op veroordeeld wordt. Snap je wat ik bedoel?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:35:01 #109
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169349546
LeesFoknl, je hebt DM en waarschuwingen gehad.
Je posts gaan zonder te lezen de vuilnisbak in.

Deed je volgens mij toch al. Moderatoren van lik me vestje. De een (Samzz) maakt van als ik "veel" schrijf "alle" (want zij (?) kent me, schrijft ze) en de ander (die "monkey met bril) gooit mijn posts zonder te lezen de vuilnisbak in. Ja, dat is moderren. (Geen typefout, weloverwogen!)

Dat ik 70 ben, is dat een probleem. Je weet dat dat niet toegestaan is in Nederland. Heb het ook niet bij de aanmelding of de regels gelezen dat er een leeftijdsgrens is. En ik heb een mening over kindloos. Of zoals de topicstarter het noemde "kindvrij". alsof je zegt koortsvrij, aidsvrij!
Een 16 jarige mag hier reageren in "AL" zijn of haar wijsheid, maar iemand van 70 niet? En ja, ik heb een ZEER UITGESPROKEN MENING over kinderwensen. Mijn ex en ik hadden 4 keer een miskraam.
En dan gooi jij mijn posts ongelezen in de prullenbak. Die zijn het lezen niet eens waard, die zijn bij voorbaat al fout.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:38:07 #110
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169349605
Fijn dat jij een zeer uitgeproken mening hebt. Mag je hebben, mag je verkondigen. Alleen niet in dat topic :).

Nuance is je vreemd, dat is meer het issue. Niet eens je leeftijd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169349671
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:35 schreef LeesFoknl het volgende:
LeesFoknl, je hebt DM en waarschuwingen gehad.
Je posts gaan zonder te lezen de vuilnisbak in.

Deed je volgens mij toch al. Moderatoren van lik me vestje. De een (Samzz) maakt van als ik "veel" schrijf "alle" (want zij (?) kent me, schrijft ze) en de ander (die "monkey met bril) gooit mijn posts zonder te lezen de vuilnisbak in. Ja, dat is moderren. (Geen typefout, weloverwogen!)

Dat ik 70 ben, is dat een probleem. Je weet dat dat niet toegestaan is in Nederland. Heb het ook niet bij de aanmelding of de regels gelezen dat er een leeftijdsgrens is. En ik heb een mening over kindloos. Of zoals de topicstarter het noemde "kindvrij". alsof je zegt koortsvrij, aidsvrij!
Een 16 jarige mag hier reageren in "AL" zijn of haar wijsheid, maar iemand van 70 niet? En ja, ik heb een ZEER UITGESPROKEN MENING over kinderwensen. Mijn ex en ik hadden 4 keer een miskraam.
En dan gooi jij mijn posts ongelezen in de prullenbak. Die zijn het lezen niet eens waard, die zijn bij voorbaat al fout.
Juist en dit topic is daar niet de plek voor.
Gun iedereen zijn plekje en loop niet te drammen.
Hell To The Liars
  dinsdag 7 maart 2017 @ 13:28:42 #112
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169350387
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:35 schreef LeesFoknl het volgende:
LeesFoknl, je hebt DM en waarschuwingen gehad.
Je posts gaan zonder te lezen de vuilnisbak in.

Deed je volgens mij toch al. Moderatoren van lik me vestje. De een (Samzz) maakt van als ik "veel" schrijf "alle" (want zij (?) kent me, schrijft ze) en de ander (die "monkey met bril) gooit mijn posts zonder te lezen de vuilnisbak in. Ja, dat is moderren. (Geen typefout, weloverwogen!)

Dat ik 70 ben, is dat een probleem. Je weet dat dat niet toegestaan is in Nederland. Heb het ook niet bij de aanmelding of de regels gelezen dat er een leeftijdsgrens is. En ik heb een mening over kindloos. Of zoals de topicstarter het noemde "kindvrij". alsof je zegt koortsvrij, aidsvrij!
Een 16 jarige mag hier reageren in "AL" zijn of haar wijsheid, maar iemand van 70 niet? En ja, ik heb een ZEER UITGESPROKEN MENING over kinderwensen. Mijn ex en ik hadden 4 keer een miskraam.
En dan gooi jij mijn posts ongelezen in de prullenbak. Die zijn het lezen niet eens waard, die zijn bij voorbaat al fout.
Leeftijd is geen argument.

In jouw geval spreekt het zelfs tegen je, want je lijkt volledig out of touch.
1 + 1 = blauw
  dinsdag 7 maart 2017 @ 17:40:44 #113
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169354977
Lieve vrienden, Samzz en Droopie (was de naam even kwijt), even los van alles, net het bericht gekregen dat we (weer) grootouder zijn geworden. Jongetje geboren: 7 mrt 2017. 56 cm en bijna 4 kilo. Alles is goed verlopen. Was ook wel de verwachting maar toch ... beetje spannend. Is ons tweede kleinkind, beiden jongens.

*O* _O_ ^O^ w/ :7 :Y oO<
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_169355239
Leuk om te horen :)
Van harte gefeliciteerd
Hell To The Liars
  woensdag 8 maart 2017 @ 05:58:23 #115
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169365696
Dank je !!

^O^ ^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_169366100
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:35 schreef LeesFoknl het volgende:
LeesFoknl, je hebt DM en waarschuwingen gehad.
Je posts gaan zonder te lezen de vuilnisbak in.

Deed je volgens mij toch al. Moderatoren van lik me vestje. De een (Samzz) maakt van als ik "veel" schrijf "alle" (want zij (?) kent me, schrijft ze) en de ander (die "monkey met bril) gooit mijn posts zonder te lezen de vuilnisbak in. Ja, dat is moderren. (Geen typefout, weloverwogen!)

Dat ik 70 ben, is dat een probleem. Je weet dat dat niet toegestaan is in Nederland. Heb het ook niet bij de aanmelding of de regels gelezen dat er een leeftijdsgrens is. En ik heb een mening over kindloos. Of zoals de topicstarter het noemde "kindvrij". alsof je zegt koortsvrij, aidsvrij!
Een 16 jarige mag hier reageren in "AL" zijn of haar wijsheid, maar iemand van 70 niet? En ja, ik heb een ZEER UITGESPROKEN MENING over kinderwensen. Mijn ex en ik hadden 4 keer een miskraam.
En dan gooi jij mijn posts ongelezen in de prullenbak. Die zijn het lezen niet eens waard, die zijn bij voorbaat al fout.
Sneu voor je, die miskramen. Maar dat is dus precies de reden waar dat topic voor is. Mensen als jij respecteren de keuze om geen kinderen te maken niet. Wat jij zegt is van hetzelfde niveau als wanneer ik tegen je zou zeggen dat je na de derde miskraam had moeten beseffen dat de natuur/karma/god-naar-keuze je ongeschikt voor de voortplanting vindt.

Dat doe ik niet, want ik gun iedereen een kinderwens en de mogelijkheden daar iets mee te doen. Dat principe van zelfbeschikking is belangrijk.
  woensdag 8 maart 2017 @ 15:33:11 #117
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_169372978
R&P / Ik zoek wolkentoetje

Ik lees hier graag meer over.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_169373020
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:33 schreef avotar het volgende:
R&P / Ik zoek wolkentoetje

Ik lees hier graag meer over.
Ik zal aan Wolkentoetje vragen of ze op den duur iets kan vertellen en of dit toegestaan is op Fok!

Persoonlijk weet ik niet over wie het gaat, maar voorlopig gaat de privacy van de persoon in kwestie voor.

Voorlopig is dit wat er beschikbaar is aan informatie op het Forum.

Hoop dat je begrip voor dit standpunt kan opbrengen :)
Hell To The Liars
pi_169373128
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:33 schreef avotar het volgende:
R&P / Ik zoek wolkentoetje

Ik lees hier graag meer over.
Edit.
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:00:13 #120
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169373513
DM etc werkt toch nog niet voor nieuwe users? ;)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:06:35 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169373658
quote:
3s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:00 schreef Re het volgende:
DM etc werkt toch nog niet voor nieuwe users? ;)
Ontvangen wel toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:19:54 #122
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169373886
quote:
3s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:00 schreef Re het volgende:
DM etc werkt toch nog niet voor nieuwe users? ;)
Klopt, beantwoorden kan niet, ontvangen en lezen wel. De users hebben e-mailadres uitgewisseld. Mocht er een update zijn dan horen wij dat vast wel via wolkentoetje als zij dat wil delen :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 9 maart 2017 @ 00:12:38 #123
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169385827
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:20 schreef Fixers het volgende:

[..]

Sneu voor je, die miskramen. Maar dat is dus precies de reden waar dat topic voor is. Mensen als jij respecteren de keuze om geen kinderen te maken niet. Wat jij zegt is van hetzelfde niveau als wanneer ik tegen je zou zeggen dat je na de derde miskraam had moeten beseffen dat de natuur/karma/god-naar-keuze je ongeschikt voor de voortplanting vindt.

Dat doe ik niet, want ik gun iedereen een kinderwens en de mogelijkheden daar iets mee te doen. Dat principe van zelfbeschikking is belangrijk.
Denk niet dat het de bedoeling is dat jij deze reactie HIER plaatst. Maar okay. En ik begrijp maar niet waar het idee vandaan komt dat ik er op tegen ben dat vrouwen zelf beslissen of ze een kind willen (baren) of niet. Ik zeg alleen, ik waarschuw ervoor ERG INDRINGEND niet in een (wat langer durende) opwelling of depressie of dip zo een beslissing te nemen en DAAROM ervoor ben dat de vrouw (net als bij abortus, euthanasie enz.) een gesprek krijgt en eventueel een "bedenktijd".
Kan betuttelend overkomen, is het zelfs ook. Volledig met je eens. Maar we leven in een betuttelend land, laten we eerlijk zijn. Laten we dan bij zo een diep (in je leven, toekomst) ingrijpende beslissing net als bij abortus, euthanasie, zwaar belastende behandelingen met weinig goede vooruitzichten qua reultaat enz. hierbij ook maar wat betuttelend zijn.
Vrouwen schreven oa. we zijn hoog opgeleide en goed ge-informeerde vrouwen van 30 en dus .... ja, mooi. En ik ben 70 en heb gezien hoe levens zich totaal kunnen veranderen in 5 jaar. Daarom gesprek, wat betuttelen, maar uiteindelijk mag de vrouw natuurlijk zelf beslissen of ze een kind wilt baren. Idem ook de man, kan en mag ook zelf beslissen of ie ooit vader wil worden door bv ook een sterilisatie uit te laten voeren.
Ben blij dat je dat schreef en ik dat daardoor nog eens kan uitleggen en hoop dat het blijft staan.

:) :)
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 9 maart 2017 @ 09:32:26 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169387683
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 00:12 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Denk niet dat het de bedoeling is dat jij deze reactie HIER plaatst. Maar okay. En ik begrijp maar niet waar het idee vandaan komt dat ik er op tegen ben dat vrouwen zelf beslissen of ze een kind willen (baren) of niet. Ik zeg alleen, ik waarschuw ervoor ERG INDRINGEND niet in een (wat langer durende) opwelling of depressie of dip zo een beslissing te nemen en DAAROM ervoor ben dat de vrouw (net als bij abortus, euthanasie enz.) een gesprek krijgt en eventueel een "bedenktijd".
Kan betuttelend overkomen, is het zelfs ook. Volledig met je eens. Maar we leven in een betuttelend land, laten we eerlijk zijn. Laten we dan bij zo een diep (in je leven, toekomst) ingrijpende beslissing net als bij abortus, euthanasie, zwaar belastende behandelingen met weinig goede vooruitzichten qua reultaat enz. hierbij ook maar wat betuttelend zijn.
Vrouwen schreven oa. we zijn hoog opgeleide en goed ge-informeerde vrouwen van 30 en dus .... ja, mooi. En ik ben 70 en heb gezien hoe levens zich totaal kunnen veranderen in 5 jaar. Daarom gesprek, wat betuttelen, maar uiteindelijk mag de vrouw natuurlijk zelf beslissen of ze een kind wilt baren. Idem ook de man, kan en mag ook zelf beslissen of ie ooit vader wil worden door bv ook een sterilisatie uit te laten voeren.
Ben blij dat je dat schreef en ik dat daardoor nog eens kan uitleggen en hoop dat het blijft staan.

:) :)
Zo, bedden opgemaakt, was in de machine, de stofzuigerrobot doet de bovenverdieping, dus ik heb even tijd om op jou te reageren, misschien begrijp je dan eindelijk wat er mis is met je posts en waarom mensen nog niet naar je zouden luisteren als je wel een keer wat zinnigs zegt.

Ten eerste begin je de post al met de aanname dat Fixers die post waarschijnlijk niet hier wilde plaatsen; Fout. Waar dan? In dat bewust kindvrij topic? Nee daar had het al helemaal niets te zoeken, daar zou het gewoon offtopic zijn, daarbij zou jouw reactie ook ongelezen weggegooid worden, dus de post moest hier wel degelijk geplaatst worden.

Verder is je toon al denigrerend naar mensen in het algemeen en vrouwen in het bijzonder, wat je nog een keer versterkt door je HOOFDLETTERGEBRUIK en dan het lef nog hebt om te doen alsof je alleen maar waarschuwt voor vrouwen die een ingrijpende operatie willen ondergaan terwijl ze in een depressie of een dipje zitten, of nog erger, zo'n beslissing in een opwelling nemen.
De arrogantie :r

Als je de users zou kennen die er posten en ook maar enige interesse zou hebben in wat ze geschreven hebben dan zou je weten dat het niet om een "dipje of depressie" gaat, en dat er al helemaal niet in een opwelling tot blijvende kinderloosheid wordt besloten.

Je mag dan wel 70 jaar zijn, maar dat maakt nog niet dat je de wijsheid in pacht hebt, en de denigrerende en arrogante manier waarop jij mensen (en vrouwen in het bijzonder) wel even vertelt dat ze kennelijk niet in staat zijn zelfstandig te beslissen of ze wel of niet kindvrij willen blijven is stuitend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169387705
Waarom, Le, waarom? Maar toch bedankt! :*
Ja doei.
  donderdag 9 maart 2017 @ 09:37:10 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169387751
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:34 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom, Le, waarom? Maar toch bedankt! :*
Ik was kwaad om die arrogantie van de suggestie dat het in een opwelling, depressie of dipje zou gebeuren.
Ik denk dat er veel meer kinderen in een opwelling, depressie of dipje verwekt worden, en dat een deel daarvan daar behoorlijk onder te lijden heeft.

Al even afgezien van het feit dat het eerste niet kan, en het tweede nagenoeg dagelijks gebeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169387813
Lieve Leandra en beste Leesfoknl

Het is wel weer mooi geweest, klaar nu.

Dank u

[ Bericht 29% gewijzigd door Droopie op 09-03-2017 10:20:42 ]
Hell To The Liars
pi_169412396
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:23 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dank je wel.
Wat ik merk in dit topic dat bepaalde zaken niet tot bloei kunnen komen (zoals sterilisatie, als er al niet alles over gezegd dat kan ook, en andere zaken die bij de OP aangegeven worden).

Er is nu een aantal keer ruis in het topic gekomen, waardoor bepaalde ontopic doen ondersneeuwen.

Volgens mij is het of de tijd van het jaar door de verkiezingen of weet ik veel, dat zelfs dit topic en andere R&P topics op moslims/ hitler uitdraaien.

Terwijl dit over vrouwen gaat die geen kinderen willen.

Dit wou ik even kwijt :)

credits naar een oude post van DancingPhoebe :P

[..]

^O^

Maar vind(en) je (jullie) een 'discussie' zoals die er nu (even) is, wel o.k voor in dat topic of dat ook niet? Want dat gaat natuurlijk ook niet over de meer praktische zaken zoals bijvoorbeeld sterilisatie...
Tails tell tales
pi_169412539
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:37 schreef Forbry het volgende:

[..]

^O^

Maar vind(en) je (jullie) een 'discussie' zoals die er nu (even) is, wel o.k voor in dat topic of dat ook niet? Want dat gaat natuurlijk ook niet over de meer praktische zaken zoals bijvoorbeeld sterilisatie...
Even heel zwart/ wit.
Er komt nu een user, met 3 posts op Fok!, mensen zonder kinderen verantwoordelijk houden dat de westerse wereld kapot gaat.

Daarna gaat de discussie over moslims en een dubieus boek.
(ken het niet, maar een blik op wikipedia leerde dat niet onomstreden was)

Normaal is het geen ramp hoor, maar je gaf zelf aan dat het nu al niet meer thuis hoorde in dit topic.

Misschien had ik achteraf de reactie van Dave7070 moeten verwijderen, maar dat is achteraf ;)

Waarbij ik dus nog steeds niet je vraag beantwoord heb haha.

Doe maar niet :@
Hell To The Liars
pi_169412585
Discussies over statistieken is wat mij betreft geen enkel probleem btw. :)
Hell To The Liars
pi_169412594
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:45 schreef Droopie het volgende:

[..]

Even heel zwart/ wit.
Er komt nu een user, met 3 posts op Fok!, mensen zonder kinderen verantwoordelijk houden dat de westerse wereld kapot gaat.

Daarna gaat de discussie over moslims en een dubieus boek.
(ken het niet, maar een blik op wikipedia leerde dat niet onomstreden was)

Normaal is het geen ramp hoor, maar je gaf zelf aan dat het nu al niet meer thuis hoorde in dit topic.

Misschien had ik achteraf de reactie van Dave7070 moeten verwijderen, maar dat is achteraf ;)

Waarbij ik dus nog steeds niet je vraag beantwoord heb haha.

Doe maar niet :@
Die discussie bedoel ik niet, maar de meer algemene discussie nu nu over hoogopgeleiden vs. laagopgeleiden en onbewuste vs. bewuste kinderloosheid...
Tails tell tales
pi_169412600
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:47 schreef Droopie het volgende:
Discussies over statistieken is wat mij betreft geen enkel probleem btw. :)
Ah ^O^
Tails tell tales
  vrijdag 10 maart 2017 @ 18:31:12 #133
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169416741
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:45 schreef Droopie het volgende:

[..]

Even heel zwart/ wit.
Er komt nu een user, met 3 posts op Fok!, mensen zonder kinderen verantwoordelijk houden dat de westerse wereld kapot gaat.

Daarna gaat de discussie over moslims en een dubieus boek.
(ken het niet, maar een blik op wikipedia leerde dat niet onomstreden was)

Normaal is het geen ramp hoor, maar je gaf zelf aan dat het nu al niet meer thuis hoorde in dit topic.

Misschien had ik achteraf de reactie van Dave7070 moeten verwijderen, maar dat is achteraf ;)

Waarbij ik dus nog steeds niet je vraag beantwoord heb haha.

Doe maar niet :@
Laat Dave maar eerst een Nederlandse naam en Nederlandse denkbeelden hanteren, alvorens hij nationalistische ideeën probeert te verspreiden. In een topic over wel of geen kinderen willen, nota bene.
1 + 1 = blauw
  zondag 12 maart 2017 @ 21:18:19 #134
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169471314
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:14 schreef Myrr het volgende:
Voor het eerst het idee gehad dat ik in een trollloos topic terecht ben gekomen waarin redelijk gecommuniceerd kan worden over dit onderwerp vanuit beide zijden. Ik pleit voor meer oud topics in R&P, buiten deze om dan.
Dat is niet waar het topic voor bedoeld is. Gewoon een topic waar eensgezinden kunnen posten zonder te moeten verdedigen. En dat mislukt weer falikant.

Over meer oud topics in R&P, mijn zegen heb je. Mits passend. Totaalrupturen mogen graag in OUD blijven :7. Postnatale depressies zijn wel welkom.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169471695
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:18 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is niet waar het topic voor bedoeld is. Gewoon een topic waar eensgezinden kunnen posten zonder te moeten verdedigen. En dat mislukt weer falikant.

Over meer oud topics in R&P, mijn zegen heb je. Mits passend. Totaalrupturen mogen graag in OUD blijven :7. Postnatale depressies zijn wel welkom.
Bedankt voor de quote :7

Nah, meer het dat ik mij in bijv. oud niet op mijn plek voel. Het gaat alléén maar over kinderen. Ik kom zelf uit het studentenleven inclusief drankdrugseneenbeetjeswingen :+ naar Hey vriendin je bent zwanger, succes ermee. Prima opgepakt want van voorgaande zin is geen sprake meer, maar he... Echt OUD ben ik ook niet. Ben niet de begin/ halverwege 30 carrière persoon met huisje boompje beestje (althans, zo voel ik me niet helemaal nog). Misschien kan er iets komen met 'zwevende' ouders die niet in OUD op hun plek zijn. Als ik ergens ben is het in KLB want buiten moeder ben ik ook gewoon maar een kuttig persoon van 26 dat nog studeert en eigenlijk wel naar een feestje wíl maar niet gaat omdat m'n verantwoordelijkheid ten alle tijde voor gaat. KLB en een kind gaat ook weer niet, want het trollgehalte is te hoog en als ik iets zeg over uitgaan zijn er weer 20 mensen die daar iets van vinden omdat ik een kind heb en daarvoor net als de meeste randstadstudenten drugs heb gebruikt. *O*.

Of 'Heb je Myrr weer over d'r kind :') :') Trololo'.

Er is niet echt iets wat er tussenin zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2017 21:33:04 ]
  zondag 12 maart 2017 @ 21:34:39 #136
17979 MissMSX
Knightmare
pi_169471895
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:28 schreef Myrr het volgende:

[..]

Bedankt voor de quote :7

Nah, meer het dat ik mij in bijv. oud niet op mijn plek voel. Het gaat alléén maar over kinderen. Ik kom zelf uit het studentenleven inclusief drankdrugseneenbeetjeswingen :+ naar Hey vriendin je bent zwanger, succes ermee. Prima opgepakt want van voorgaande zin is geen sprake meer, maar he... Echt OUD ben ik ook niet. Ben niet de begin/ halverwege 30 carrière persoon met huisje boompje beestje (althans, zo voel ik me niet helemaal nog). Misschien kan er iets komen met 'zwevende' ouders die niet in OUD op hun plek zijn. Als ik ergens ben is het in KLB want buiten moeder ben ik ook gewoon maar een kuttig persoon van 26 dat nog studeert en eigenlijk wel naar een feestje wíl maar niet gaat omdat m'n verantwoordelijkheid ten alle tijde voor gaat. KLB en een kind gaat ook weer niet, want het trollgehalte is te hoog en als ik iets zeg over uitgaan zijn er weer 20 mensen die daar iets van vinden omdat ik een kind heb en daarvoor net als de meeste randstadstudenten drugs heb gebruikt. *O*.

Of 'Heb je Myrr weer over d'r kind :') :') Trololo'.

Er is niet echt iets wat er tussenin zit.
Blijkbaar gewoon te kleine doelgroep. Zullen weinig mensen in jouw schoenen staan? Ook buiten OUD.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_169471935
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:28 schreef Myrr het volgende:

[..]

Bedankt voor de quote :7

Nah, meer het dat ik mij in bijv. oud niet op mijn plek voel. Het gaat alléén maar over kinderen. Ik kom zelf uit het studentenleven inclusief drankdrugseneenbeetjeswingen :+ naar Hey vriendin je bent zwanger, succes ermee. Prima opgepakt want van voorgaande zin is geen sprake meer, maar he... Echt OUD ben ik ook niet. Ben niet de begin/ halverwege 30 carrière persoon met huisje boompje beestje (althans, zo voel ik me niet helemaal nog). Misschien kan er iets komen met 'zwevende' ouders die niet in OUD op hun plek zijn. Als ik ergens ben is het in KLB want buiten moeder ben ik ook gewoon maar een kuttig persoon van 26 dat nog studeert en eigenlijk wel naar een feestje wíl maar niet gaat omdat m'n verantwoordelijkheid ten alle tijde voor gaat. KLB en een kind gaat ook weer niet, want het trollgehalte is te hoog en als ik iets zeg over uitgaan zijn er weer 20 mensen die daar iets van vinden omdat ik een kind heb en daarvoor net als de meeste randstadstudenten drugs heb gebruikt. *O*.

Of 'Heb je Myrr weer over d'r kind :') :') Trololo'.

Er is niet echt iets wat er tussenin zit.
Start een topic YNG van geest, OUD gedaan. Ofzo. 8-)
Ja doei.
pi_169471969
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Start een topic YNG van geest, OUD gedaan. Ofzo. 8-)
Ik wou ook zeggen een YNG maar dan minder kinderachtig en zonder mensen zoals Tong80.

YNG van Geest.
Scherp en origineel :)
Hell To The Liars
pi_169471994
Ja, YNG is het ook niet helemaal. Daar gaat het nog over bedtijden e.d. :+

Wel goed gevonden, wellicht open ik hem wel gewoon in R&P? O-) Al voorzie ik hoe dan ook wel weer een redelijk trollgehalte. Maargoed, er zijn echt zat jonge ouders die echt wel in mijn positie zitten en buiten kinders om ook gewoon nog adolescent zijn.

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2017 21:41:04 ]
  zondag 12 maart 2017 @ 21:40:06 #140
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169472051
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:28 schreef Myrr het volgende:

[..]

Bedankt voor de quote :7

Nah, meer het dat ik mij in bijv. oud niet op mijn plek voel. Het gaat alléén maar over kinderen. Ik kom zelf uit het studentenleven inclusief drankdrugseneenbeetjeswingen :+ naar Hey vriendin je bent zwanger, succes ermee. Prima opgepakt want van voorgaande zin is geen sprake meer, maar he... Echt OUD ben ik ook niet. Ben niet de begin/ halverwege 30 carrière persoon met huisje boompje beestje (althans, zo voel ik me niet helemaal nog). Misschien kan er iets komen met 'zwevende' ouders die niet in OUD op hun plek zijn. Als ik ergens ben is het in KLB want buiten moeder ben ik ook gewoon maar een kuttig persoon van 26 dat nog studeert en eigenlijk wel naar een feestje wíl maar niet gaat omdat m'n verantwoordelijkheid ten alle tijde voor gaat. KLB en een kind gaat ook weer niet, want het trollgehalte is te hoog en als ik iets zeg over uitgaan zijn er weer 20 mensen die daar iets van vinden omdat ik een kind heb en daarvoor net als de meeste randstadstudenten drugs heb gebruikt. *O*.

Of 'Heb je Myrr weer over d'r kind :') :') Trololo'.

Er is niet echt iets wat er tussenin zit.
Je mag gerust een topic openen :Y. Als je dat wil natuurlijk. Ik denk dat er wel meer vrouwen in jouw positie zijn. Ook op FOK!.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169472244
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:38 schreef Myrr het volgende:
Ja, YNG is het ook niet helemaal. Daar gaat het nog over bedtijden e.d. :+
In YNG gaat het helemaal nergens over. :@

Maargoed, ik begrijp je wens wel ja. Er is niet echt een plekje lijkt het, op FOK! voor de niet OUD ouder, zeg maar, maar die wel eens over zijn/haar kroost wil praten, maar ook over andere dingen. Datzelfde is een beetje met de kindvrij reeks.

Desnoods gaan we naar GC of ONZ ofzo, als het hier niet klopt/past, maar ik zou het heerlijk vinden om met medekinderlozen te ouwehoeren over zaken, hier en daar een 'jeeeeezus, wat ik vandaag toch meemaakte <insert kutkinderenverhaal>', maar ook een 'nou, O+ ik was vandaag bij x met kinderen en het was best gezellig! (maar was blij dat ik ze weer terug kon geven!)' en 'ik vertelde m'n ouders dat ze geen kleinkinderen hoeven te verwachten en ze reageerden heel tof!!' ofzo. En dan zonder dat er een legio aan mensen komt 'ja, maar ze zijn niet allemaal zo/jamaardievanmij/kinderhater/egoist/hetligtallemaalaanjou/zeikerd'. Die plek is op reddit de reddit /r/childfree. Daar is ook een keur aan posts. Van humor tot jubelposts tot zeikposts, en ook mensen die om advies komen vragen mbt partners en kinderwensen, etc. Nu is de doelgroep op reddit groter, want nou ja, meer mensen, maar het is nogal op Amerika gericht. Op 's Neerlands grootste forum (althans, nou ja, hè) zou het fijn zijn om dat ook in 't Nederlands een beetje te kunnen doen zonder dat er al te veel ruis op de lijn zit qua doelgroep. Er zijn al zoveel plekken waar mensen met kinderen hun zegje kunnen doen. En dit is geen topic voor 'discussie', althans, er is geen 'probleem' kindvrijheid, of een stelling 'kindvrijheid is het allerbeste ever, discusssss!' ofzo. Zie ook de TT: voor gelijkgestemden. En als er eens een discussie uit vloeit waar ouders 'wat van vinden', neem dat dan mee naar een apart topic, is ook nog eens goed voor nieuwe topics in R&P.
Ja doei.
pi_169472340
Misschien kan je best veel onder maatschappij gooien.

Net als KLB, met een juiste OP kan je heel veel kanten op :@
Hell To The Liars
pi_169472503
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

In YNG gaat het helemaal nergens over. :@

Maargoed, ik begrijp je wens wel ja. Er is niet echt een plekje lijkt het, op FOK! voor de niet OUD ouder, zeg maar, maar die wel eens over zijn/haar kroost wil praten, maar ook over andere dingen. Datzelfde is een beetje met de kindvrij reeks.

Desnoods gaan we naar GC of ONZ ofzo, als het hier niet klopt/past, maar ik zou het heerlijk vinden om met medekinderlozen te ouwehoeren over zaken, hier en daar een 'jeeeeezus, wat ik vandaag toch meemaakte <insert kutkinderenverhaal>', maar ook een 'nou, O+ ik was vandaag bij x met kinderen en het was best gezellig! (maar was blij dat ik ze weer terug kon geven!)' en 'ik vertelde m'n ouders dat ze geen kleinkinderen hoeven te verwachten en ze reageerden heel tof!!' ofzo. En dan zonder dat er een legio aan mensen komt 'ja, maar ze zijn niet allemaal zo/jamaardievanmij/kinderhater/egoist/hetligtallemaalaanjou/zeikerd'. Die plek is op reddit de reddit /r/childfree. Daar is ook een keur aan posts. Van humor tot jubelposts tot zeikposts, en ook mensen die om advies komen vragen mbt partners en kinderwensen, etc. Nu is de doelgroep op reddit groter, want nou ja, meer mensen, maar het is nogal op Amerika gericht. Op 's Neerlands grootste forum (althans, nou ja, hè) zou het fijn zijn om dat ook in 't Nederlands een beetje te kunnen doen zonder dat er al te veel ruis op de lijn zit qua doelgroep. Er zijn al zoveel plekken waar mensen met kinderen hun zegje kunnen doen. En dit is geen topic voor 'discussie', althans, er is geen 'probleem' kindvrijheid, of een stelling 'kindvrijheid is het allerbeste ever, discusssss!' ofzo. Zie ook de TT: voor gelijkgestemden. En als er eens een discussie uit vloeit waar ouders 'wat van vinden', neem dat dan mee naar een apart topic, is ook nog eens goed voor nieuwe topics in R&P.
Volledig mee eens. ^O^ Moet ook gewoon kunnen, al zijn (mijn :+ huehuehurr) kinders gewoon geweldig natuurlijk (nee grapje, alleen wij en oma/opa vinden dat en daarvan ben ik me volledig bewust). :r zum kots dat soort opdring mensen. Begrijp jullie kindvrije mening echt volledig, vond er ook niets aan eigenlijk voordat ik er zelf een had, en nog steeds ben ik niet echt Koetsjiekoe naar andere kinderen toe. Vind het stiekem nog steeds vaag als een kind in de trein me de hele tijd aanstaart. Tevens ook bloedirritant als een ander dat naar mijn kind doet. Maar daarom voel ik me dus ook niet op mijn plaats in OUD. Stel je voor :') Misschien iets vooroordelend, en sorry OUD posters die dit evt. lezen, maar veel van jullie weten precies het hele hebben en houwen over elkaars kinderen en ik ben gewoon niet zo, maar wil wel zo nu en dan iets posten over mijn eigen, evenals over wat me daarbuiten bezig houdt. Maar er zijn vast meer mensen _O_.

quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:50 schreef Droopie het volgende:
Misschien kan je best veel onder maatschappij gooien.

Net als KLB, met een juiste OP kan je heel veel kanten op :@
Ja, ben nooit echt geweldig in een goede OP in elkaar knopen. Heb al gauw teveel onsamenhangende tekst. _O- Ik verwijs wel gewoon naar dit topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2017 21:57:57 ]
pi_169472891
Ik las er wel eens als ik met 'verdwenen*' posters wilde weten hoe het ging, en het ziet er nogal benauwend uit. Iedereen weet alles van de ander, alle posts reageren op iedereen, BLIJ BLIJ BLIJ en *KNUF KNUF KNUF* met de zeldzame rel omdat iemand zegt dat ze liever flesvoeding geeft omdat d'r tepels erogene zones zijn ofzo terwijl ze het kroost in een niet ergonomische draagzak naar death metal liet luisteren op volume 42 van de 60.

Als ik al kinderen had dan was ik daar ver van gebleven :D maar ja, waar moet je op FOK! dan wel heen? ;( Ik voel je.

*Vroeger heel actief aanwezig in andere topics, maar na zwangerschap alleen nog maar te vinden in OUD.
Ja doei.
pi_169472896
Zolang de moderators van andere forums niet klagen zal het loslopen.

Maar een computertopic openen onder het motto "zou jij kunnen daten met een windows 10 gebruiker" zal niet gaan ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Droopie op 13-03-2017 00:15:25 ]
Hell To The Liars
pi_169477328
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ik las er wel eens als ik met 'verdwenen*' posters wilde weten hoe het ging, en het ziet er nogal benauwend uit. Iedereen weet alles van de ander, alle posts reageren op iedereen, BLIJ BLIJ BLIJ en *KNUF KNUF KNUF* met de zeldzame rel omdat iemand zegt dat ze liever flesvoeding geeft omdat d'r tepels erogene zones zijn ofzo terwijl ze het kroost in een niet ergonomische draagzak naar death metal liet luisteren op volume 42 van de 60.

Als ik al kinderen had dan was ik daar ver van gebleven :D maar ja, waar moet je op FOK! dan wel heen? ;( Ik voel je.

*Vroeger heel actief aanwezig in andere topics, maar na zwangerschap alleen nog maar te vinden in OUD.
Zo hebben meer subfora een bijzonder aanwezige groep vast users, die heel eerg sfeerbepalend zijn... cul was in potentie best een heel leuk subforum bijvoorbeeld.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 13 maart 2017 @ 09:47:06 #147
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169477985
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ik las er wel eens als ik met 'verdwenen*' posters wilde weten hoe het ging, en het ziet er nogal benauwend uit. Iedereen weet alles van de ander, alle posts reageren op iedereen, BLIJ BLIJ BLIJ en *KNUF KNUF KNUF* met de zeldzame rel omdat iemand zegt dat ze liever flesvoeding geeft omdat d'r tepels erogene zones zijn ofzo terwijl ze het kroost in een niet ergonomische draagzak naar death metal liet luisteren op volume 42 van de 60.

Als ik al kinderen had dan was ik daar ver van gebleven :D maar ja, waar moet je op FOK! dan wel heen? ;( Ik voel je.

*Vroeger heel actief aanwezig in andere topics, maar na zwangerschap alleen nog maar te vinden in OUD.
Op zich zou daar op R&P best plek voor kunnen zijn :Y.

Voor ouders die zich in OUD niet thuisvoelen. Mits t ook R&P gerelateerd blijft ook.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169478298
Dit is toch serieus gewoon iets van kliekjesvorming, niet zozeer dat R&P ineens de safe haven wordt voor alle bewust kinderlozen en mensen die zich in andere subfora niet thuisvoelen? Dat eerste, ok soit. Maar serieus een OUDER die zich niet in OUD thuisvoelt dan maar in R&P een topic laten openen?

Wat DP zegt, er zijn diverse fora waar een vrij overheersend kliekje nogal sfeerbepalend is, het lijkt me dat je dát aan moet pakken, en niet dan maar in andere subfora soortgelijke topics gaan openen? Whats next, iemand die houdt van computers en gadgets en niks heeft met nerds hier ook een topic laten openen? Een kookgekkie die het CUL-kliekje niet trekt dan maar naar GC verwijzen?

Ik denk toch echt dat je dan eens de moderatie in betreffende subfora moet aanspreken, of de FA als de mods er zelfs ook vuistdiep inzitten (kuch*cul*kuch).

Wat let iemand als Myrr om als ze zich in de lopende topics in OUD niet thuisvoelt daar gewoon een 'Jonge Moeders' of voor mijn part 'doe jij het ook anders'?'-topic te openen?

Ik merk met name bij Sammz cs. nogal een trek om ineens alles wat zich niet in OUD thuisvoelt of 'andersdenkend tov OUD' is hier een plekkie te geven. En don't get me wrong, ik heb niks met OUD en wat mij betreft zinken ze het vandaag nog af, maar dat kan ook hé... je HOEFT daar niet perse thuis te voelen, of dan maar elders een plekje te krijgen. En dan is al helemaal de vraag of R&P daar de plek voor is, dan nog eerder een YNG (wanneer het echt specifiek jonge moeders aangaat), LIF (imho kan daar het bewust kinderloos topic ook best, aangezien dat de 'mijn omgeving snapt/respecteert mijn mening niet' fase redelijk ontgroeit is, en er zeker nu een medische insteek bij komt kijken), of anders is er altijd nog GC.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2017 10:11:44 ]
  maandag 13 maart 2017 @ 10:20:45 #149
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169478480
Ineens alles :?. Ik probeer mee te denken, ik snap niet wat daar mis mee is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 13 maart 2017 @ 10:34:52 #150
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169478644
ooit eens het ouders met autistische kinderen naar R&P te verhuizen, nou dat werd niet gewaardeerd :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 13 maart 2017 @ 10:34:57 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169478646
YNG is het ook niet helemaal denk ik, als je op je 26ste een kind van 14 maanden hebt, en het is in OUD ook niet de jongste moeder, maar de combinatie hoger opgeleid en een kind op die leeftijd is dan wel weer een puntje.
Maar het is vooral jammer als mensen denken dat het in OUD alleen maar over de kinderen mag/moet gaan, net zoals het heel jammer is dat mensen met een kind alleen maar in OUD komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 maart 2017 @ 10:35:31 #152
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169478654
quote:
6s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:34 schreef Re het volgende:
ooit eens het ouders met autistische kinderen naar R&P te verhuizen, nou dat werd niet gewaardeerd :P
Bleek dat toch genetisch bepaald, dat autisme?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169478661
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:20 schreef Samzz het volgende:
Ineens alles :?. Ik probeer mee te denken, ik snap niet wat daar mis mee is.
Najah, dit dient hier een plekje te krijgen, ik snap werkelijk niet waarom zo iemand niet gewoon naar de OUD FB wordt doorverwezen als ze aangeeft zich niet thuis te voelen in OUD of daar overschreeuwt wordt of wat dan ook. Maar nee, dan moet er bedacht worden hoe het hier een plekje kan krijgen en kan dat wel 'Zolang de moderators van andere forums niet klagen zal het loslopen.'.

Maar goed, dank ook voor je verdere inhoudelijk reactie enzo.
  maandag 13 maart 2017 @ 10:37:21 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169478689
quote:
6s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:34 schreef Re het volgende:
ooit eens het ouders met autistische kinderen naar R&P te verhuizen, nou dat werd niet gewaardeerd :P
Dat snap ik dan wel weer, als je zo'n topic in R&P hebt staan dan komen er allerlei figuren vertellen dat ze hun sneeuwvlokje eens gewoon in de zon moeten leggen, zodat het smelt.
Daarbij denk ik dat er in OUD op dat vlak wel een groot deel "delen en tips over en weer" meespeelt, en helaas kunnen sommige users idd niet buiten hun subforum komen, en zitten ze in OUD vast zodra ze daar zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169478695
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:34 schreef Leandra het volgende:
YNG is het ook niet helemaal denk ik, als je op je 26ste een kind van 14 maanden hebt, en het is in OUD ook niet de jongste moeder, maar de combinatie hoger opgeleid en een kind op die leeftijd is dan wel weer een puntje.
Maar het is vooral jammer als mensen denken dat het in OUD alleen maar over de kinderen mag/moet gaan, net zoals het heel jammer is dat mensen met een kind alleen maar in OUD komen.
Maar dat ga je dus alleen in stand houden met deze 'setup'. Sterker nog, je zou zelf kunnen stellen dat het bewust kinderloos in OUD hoort. Maar dat is misschien iets teveel water en vuur :7
  maandag 13 maart 2017 @ 10:53:08 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169478910
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:37 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Maar dat ga je dus alleen in stand houden met deze 'setup'. Sterker nog, je zou zelf kunnen stellen dat het bewust kinderloos in OUD hoort. Maar dat is misschien iets teveel water en vuur :7
Laten we dat idd maar niet doen.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 maart 2017 @ 11:54:22 #157
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169479889
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:37 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Maar dat ga je dus alleen in stand houden met deze 'setup'. Sterker nog, je zou zelf kunnen stellen dat het bewust kinderloos in OUD hoort. Maar dat is misschien iets teveel water en vuur :7
Bewust kinderloos in R&P was een bewuste keuze ja :D.

Over je verdere opmerkingen, je hebt natuurlijk gelijk. Idealiter hoort het allemaal thuis in OUD, hoewel er natuurlijk best raakvlakken zijn met R&P (invloed relatie, postnatale depressie), ga iig achter mijn collega's van OUD eens porren om te kijken hoe we e.e.a. kunne oplossen zodat het voor beide fora goed is :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169480019
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 11:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

Bewust kinderloos in R&P was een bewuste keuze ja :D.

Over je verdere opmerkingen, je hebt natuurlijk gelijk. Idealiter hoort het allemaal thuis in OUD, hoewel er natuurlijk best raakvlakken zijn met R&P (invloed relatie, postnatale depressie), ga iig achter mijn collega's van OUD eens porren om te kijken hoe we e.e.a. kunne oplossen zodat het voor beide fora goed is :).
Ja die keuze kan zelfs ik nog wel snappen :7

En ik snap dat er voor praktisch alles wat raakvlakken zijn te vinden met R&P, maar ik denk dat zoiets beter bij de wortel aangepakt kan worden, en wellicht wordt OUD dan nog weleens leuk voor een groter publiek, ipv alleen het incrowd groepje schoolpleinmama's :D Succes w/
  maandag 13 maart 2017 @ 12:09:49 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169480164
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:00 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja die keuze kan zelfs ik nog wel snappen :7

En ik snap dat er voor praktisch alles wat raakvlakken zijn te vinden met R&P, maar ik denk dat zoiets beter bij de wortel aangepakt kan worden, en wellicht wordt OUD dan nog weleens leuk voor een groter publiek, ipv alleen het incrowd groepje schoolpleinmama's :D Succes w/
Ik denk eerlijk gezegd dat dat laatste ook wel meevalt, dat lijkt misschien zo maar dat is niet zo.
Het is alleen wel zo dat er een aantal specifieke onderdelen in OUD zitten waarin mensen elkaar leren kennen, en dan kan het wel gebeuren dat ze door omstandigheden (tegelijk zwanger bijvoorbeeld :+ ) heel lang in topics zitten die daar ook weer betrekking op hebben.
Als je eerst samen in wachten op het tweede streepje zit, vervolgens nagenoeg tegelijk zwanger wordt, en een kind krijgt, dan zit je dus ook tegelijk in het babytopic, het dreumestopic, het peutertopic en het van kleuter tot puber topic.

Maar pas met het laatste topic staan ze op het schoolplein, en als ik kijk wie daar nog regelmatig posten waarmee ik ook in WOTS, Z&G, het babytopic, dreumestopic en peutertopic heb gezeten, dan valt dat gewoon heel erg mee, want van kleuter tot puber is zo'n ruime periode dat je dan weer van alles en nog wat tegenkomt, en het dus niet meer over de specifieke dingen van een bepaalde leeftijd gaat.
Ik zie mezelf zeker niet als incrowd in OUD, maar voel me ook nergens onwelkom.
Er zijn wel een hoop topics waar ik niks mee heb, aan de ene kant niet omdat mijn kind bijvoorbeeld niet autistisch lijkt te zijn, aan de andere kant omdat ik helemaal geen zin heb in bepaalde labeltjes en ik niet denk dat mijn sneeuwvlokje echt wel HEEL SPECIAAL is, dat is hij natuurlijk wel (voor ons), maar dat zijn zijn klasgenoten ook, voor hun ouders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169480296
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:34 schreef Leandra het volgende:
YNG is het ook niet helemaal denk ik, als je op je 26ste een kind van 14 maanden hebt, en het is in OUD ook niet de jongste moeder, maar de combinatie hoger opgeleid en een kind op die leeftijd is dan wel weer een puntje.
Maar het is vooral jammer als mensen denken dat het in OUD alleen maar over de kinderen mag/moet gaan, net zoals het heel jammer is dat mensen met een kind alleen maar in OUD komen.
ik heb helemaal niet het idee dat het in OUD alleen maar over kinderen mag gaan eigenlijk. Ik snap ergens wel dat als je (net) een kind hebt dat je net aan tijd genoeg hebt om alleen in OUD te posten, best druk hoor, zo'n baby :+

Het kindvrije topic in R&P snap ik wel, denk dat mensen in OUD zich al snel aangevallen voelen op hun keuze voor wel kinderen als je het in OUD gooit :P

Ik lees graag mee in het kindvrije topic, omdat er in mijn omgeving best mensen zijn die kindvrij willen zijn en blijven, en omdat ik er wat beter mee om wil leren gaan :+ ik ben alleen wat terughoudend met reageren want ik ben nu al bang dat ik als reller gezien wordt :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_169480319
Hoezo moet je daar mee om leren gaan :D
pi_169480376
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:21 schreef Allures het volgende:
Hoezo moet je daar mee om leren gaan :D
Wat minder snel 'oh, wacht maar..' denken of zeggen ;)
Ja doei.
pi_169480499
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 12:21 schreef Allures het volgende:
Hoezo moet je daar mee om leren gaan :D
ik heb minstens 1 kindvrij persoon in mijn omgeving, en ik wil niet dat zij mij gaat ontwijken omdat ik niet om kan gaan met haar besluit :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 13 maart 2017 @ 12:34:12 #164
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169480527
De laatste posts kunnen dan weer in het gewraakte geen kinderen-topic, dames :*.

Kan t hier weer naar Feedback.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator maandag 13 maart 2017 @ 12:51:20 #165
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_169480785
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:10 schreef Cyanide- het volgende:
LIF (imho kan daar het bewust kinderloos topic ook best, aangezien dat de 'mijn omgeving snapt/respecteert mijn mening niet' fase redelijk ontgroeit is, en er zeker nu een medische insteek bij komt kijken)
Vind ik een hele goede idd.
  maandag 20 maart 2017 @ 13:21:31 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_169650511
Nou ben ik sowieso alleen nog maar lurker, zowel in OUD als hier als eigenlijk overal, maar toch kan ik het niet laten me er tegenaan te bemoeien. :@

Myrr d'r verhaal is volgens mij helemaal zo bijzonder niet hoor, en het zou haar vrij staan een 'jonge moeders' topic te openen, maar beter nog zou ze jaar koetjes en kalfjes gewoon lekker daar in de SC plempen. En dat 'iedereen elkaar kent' is inherent aan het feit dat iedereen elkaar daar nou eenmaal kent omdat ze al langere tijd met elkaar kletsen. Ik heb datzelfde gevoel als ik in CUL eens meelees in de SC, of in het hardlooptopic in LIF, of hier in de singles reeks... Bij allemaal krijg je het gevoel dat er nauwelijks tussen te komen is omdat men elkaar al jarenlang kent. Kwestie van diep ademhalen en gewoon eens mee gaan kletsen. Desnoods met een korte post 'hoi, ik ben die en die en dit is mijn verhaal, ik zoek een plek om af en toe eens mee te kletsen'. Niemand die daar gek van op kijkt en dan is het een kwestie van gewoon af en toe je neus laten zien. Je hoeft niet elke dag te posten toch, dat verwacht niemand.

Maar voor werkelijk alles en iedereen is een plek in OUD inmiddels. Er is genoeg nieuwe aanwas. (We blijven niet allemaal tig kinderen werpen! ;) ) En dat rellen waar hier eerder aan gerefereerd werd komt echt nauwelijks meer voor. Al de ouwe rel-dozen zijn allang vertrokken. ;) O-) :@

't Is wel een beetje sectarisch though, er zijn verhalen over zeer fervente OUD-haatsters die nu alsnog OUD niet of nauwelijks meer uit komen. ;)

Ik snap wel heel goed dat het 'kindvrij' topic hier staat, het bijt elkaar redelijk en dit is een prima plek voor mensen die af en toe in het dagelijks leven gedoe hebben omtrent hun keuzes.
***
pi_169650569
Ach, in dat topic posten nu ook voornamelijk mensen met kinderen, dus het kan net zo goed daarheen :')
Ja doei.
  maandag 20 maart 2017 @ 13:26:57 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_169650619
quote:
15s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, in dat topic posten nu ook voornamelijk mensen met kinderen, dus het kan net zo goed daarheen :')
Dat viel mij ook op idd. :Y
***
pi_169650653
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat viel mij ook op idd. :Y
Beetje nutteloos topic is het geworden daardoor. Helaas, ik taai wel weer af naar reddit.
Ja doei.
pi_169650763
't past dan ook gewoon beter in LIF, nu is de hele 'relatie' kant overbelicht, en dan krijg je dus alle moekes die me goedbedoelde adviezen komen en komen uitleggen hoe zij het allemaal beleven en/of omgaan met 'bewust kinderlozen' in hun omgeving.

Lekker naar LIF ermee, focus op het medische/lichaam, en het 'boehoehoe iemand zei weer 'wacht maar'' gedeelte bewaren voor een incidenteel praatje daar, of een incidenteel topic hier.
pi_169651196
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:32 schreef Cyanide- het volgende:
't past dan ook gewoon beter in LIF, nu is de hele 'relatie' kant overbelicht, en dan krijg je dus alle moekes die me goedbedoelde adviezen komen en komen uitleggen hoe zij het allemaal beleven en/of omgaan met 'bewust kinderlozen' in hun omgeving.

Lekker naar LIF ermee, focus op het medische/lichaam, en het 'boehoehoe iemand zei weer 'wacht maar'' gedeelte bewaren voor een incidenteel praatje daar, of een incidenteel topic hier.
Maar er was ook behoefte om met reacties uit de omgeving om te gaan.

Wat je er ook van mag vinden, ik vind het oprecht jammer dat er bepaalde mensen telkens weer hun ei moesten leggen over niet relevante zaken.
Er zat ook veel verschil in de intentie van bepaalde users.
Sommige hadden bedenkingen en brachten dat op een (vind ik persoonlijk) prima manier.
Sommige brachten dat op een manier dat ik dacht, serieus doe even normaal man.

Nee het hoeft geen safespace te worden, maar iedere keer de eigen mening doordrammen door bepaalde users vond ik nogal jammer.

Alleen het is een open forum en we kunnen en willen niet mensen de toegang weigeren tot (de meeste) topics.

Maar het had mensen gesierd om het topic links te laten liggen en de gelijkgestemden een leuk plekje te gunnen..

Bovenstaande is mijn persoonlijke mening btw :)

Geen idee of er verder nog behoefte is om een nieuw topic te openen in LIF of waar dan ook. Of het topic te verplaatsen..
Dat zullen we even overleggen achter de schermen en polsen bij de users :)

Bedankt voor jullie feedback
Hell To The Liars
pi_169652397
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar er was ook behoefte om met reacties uit de omgeving om te gaan.

Wat je er ook van mag vinden, ik vind het oprecht jammer dat er bepaalde mensen telkens weer hun ei moesten leggen over niet relevante zaken.
Er zat ook veel verschil in de intentie van bepaalde users.
Sommige hadden bedenkingen en brachten dat op een (vind ik persoonlijk) prima manier.
Sommige brachten dat op een manier dat ik dacht, serieus doe even normaal man.

Nee het hoeft geen safespace te worden, maar iedere keer de eigen mening doordrammen door bepaalde users vond ik nogal jammer.

Alleen het is een open forum en we kunnen en willen niet mensen de toegang weigeren tot (de meeste) topics.

Maar het had mensen gesierd om het topic links te laten liggen en de gelijkgestemden een leuk plekje te gunnen..

Bovenstaande is mijn persoonlijke mening btw :)

Geen idee of er verder nog behoefte is om een nieuw topic te openen in LIF of waar dan ook. Of het topic te verplaatsen..
Dat zullen we even overleggen achter de schermen en polsen bij de users :)

Bedankt voor jullie feedback
Dat snap ik, maar dan zet je toch ook de deur wagenwijd open voor een 'tegengeluid', of mensen uit 'de andere groep' die aangeven hoe zij het allemaal ervaren? Ik snap dat het bedoelt is als een soort van 'lotgenoten'-topic, maar het is toch ook niet houdbaar om er een soort van chinese muur omheen te zetten en te zeggen 'hier mogen alleen bewust kinderlozen reageren!'
pi_169653028
Klopt

Maar waarom laten users de depressieve of verslaafden met rust (begrip?)

En waarom laten users de dames met die bewust kinderloos zijn niet met rust (onbegrip onder het motto mens waar je heb je het over).

Toegegeven soms werd het teveel een haat aan kinderen topic, wat ook wel weer zijn charmes had.

Maar dan bleek de drang bij sommige users toch te groot om in aantallen te komen melden dat hun kind niet irritant is in restaurants.

En tuurlijk mag iemand vragen waarom een ander een keuze maakt. Maar doordat sommige dames zich continue moesten verdedigen bij anderen bleek

A. het nut van het topic, want het bleek een gevoelig onderwerp bij beide kanten

B. de zaken die er bij kwamen kijken, zoals sterilisatie, ondergesneeuwd te raken


Toppunt was trouwens het verwijt dat door bewust kindlozen de westerse samenleving ten onder zou gaan :')

Dat je het recht hebt op in een topic te reageren, wil niet betekenen dat het ook een plicht is.
Hell To The Liars
pi_169653119
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:02 schreef Droopie het volgende:
Toegegeven soms werd het teveel een haat aan kinderen topic,
Heus? waar dan?
Ja doei.
pi_169653251
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Heus? waar dan?
Uit het hoofd? De benaming parasiet in mijn buik bv.
Hell To The Liars
pi_169653281
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

Uit het hoofd? De benaming parasiet in mijn buik bv.
Dat heeft niets, maar dan ook NIETS met het 'haten van kinderen' te maken.
Ja doei.
pi_169653321
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:02 schreef Droopie het volgende:
Klopt

Maar waarom laten users de depressieve of verslaafden met rust (begrip?)

En waarom laten users de dames met die bewust kinderloos zijn niet met rust (onbegrip onder het motto mens waar je heb je het over).

Toegegeven soms werd het teveel een haat aan kinderen topic, wat ook wel weer zijn charmes had.

Maar dan bleek de drang bij sommige users toch te groot om in aantallen te komen melden dat hun kind niet irritant is in restaurants.

En tuurlijk mag iemand vragen waarom een ander een keuze maakt. Maar doordat sommige dames zich continue moesten verdedigen bij anderen bleek

A. het nut van het topic, want het bleek een gevoelig onderwerp bij beide kanten

B. de zaken die er bij kwamen kijken, zoals sterilisatie, ondergesneeuwd te raken

Toppunt was trouwens het verwijt dat door bewust kindlozen de westerse samenleving ten onder zou gaan :')

Dat je het recht hebt op in een topic te reageren, wil niet betekenen dat het ook een plicht is.
Nee eens, ik weet niet hoe het in 'die andere' topics gaat, ik vermoed dat men het daar kinderen iets dichter bij zichzelf houdt, of er daar ook een keer in de zoveel tijd wat externe inmenging is. Het maakt mij ook verder niet uit, of het hier of in LIF staat zou mij persoonlijk om het even zijn, maar ik denk dat zo'n topic iets meer levensvatbaarheid heeft in LIF, en daar wat makkelijker 'ontopic' gebleven kan worden (door beide zijden).
pi_169653383
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat heeft niets, maar dan ook NIETS met het 'haten van kinderen' te maken.
Dan gebruik ik een andere benaming.
Een KLB-topic over kinderen.
Hell To The Liars
pi_169653413
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dan gebruik ik een andere benaming.
Een KLB-topic over kinderen.
Dat heeft daar ook helemaal niets mee te maken. Helemaal NIETS. :') Echt :')
Ja doei.
  maandag 20 maart 2017 @ 15:18:17 #180
365231 Fera
Fire & Blood
pi_169653466
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dan gebruik ik een andere benaming.
Een KLB-topic over kinderen.
Je doet het af als een klaagtopic?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_169653521
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat heeft daar ook helemaal niets mee te maken. Helemaal NIETS. :') Echt :')
Kortom; niks ligt aan hoe jullie daar op soms wat smalende toon met elkaar over kinderen en alles daar omheen praten, maar ALLES ligt aan de grote boze wereld?

En het is je/jullie goed recht er zo over te praten, vrij logisch in zo'n reeks. Maar dat roept dus aan de andere kant soms wel een tegengeluid op blijkbaar.
pi_169653608
quote:
6s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:18 schreef Fera het volgende:

[..]

Je doet het af als een klaagtopic?
Af en toe leek het op een klaag hier over kinderen slowchat.

Maar ik heb hele goede relevante discussies gezien over sterilisatie, vakantiedagen op kantoor met mensen die wel kinderen hebben en de blijvende vragen van je omgeving wanneer jij aan kinderen begint.

Dus dat ik het topic afdoe als een KLB-topic is woorden in mijn mond leggen. Ik vond het een prima combinatie en jammer dat het niet zo loopt als we in onze gedachten hebben/ hadden.
Hell To The Liars
pi_169653649
En als we het topic haat aan kinderen noemen? Kunnen we dan mensen die hun eigen en andermans kinderen niet haten wel weren?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 20 maart 2017 @ 15:27:12 #184
365231 Fera
Fire & Blood
pi_169653680
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:24 schreef Droopie het volgende:

[..]

Af en toe leek het op een klaag hier over kinderen slowchat.

Maar ik heb hele goede relevante discussies gezien over sterilisatie, vakantiedagen op kantoor met mensen die wel kinderen hebben en de blijvende vragen van je omgeving wanneer jij aan kinderen begint.

Dus dat ik het topic afdoe als een KLB-topic is woorden in mijn mond leggen. Ik vond het een prima combinatie en jammer dat het niet zo loopt als we in onze gedachten hebben/ hadden.
Ik stelde ook slechts een vraag, omdat ik niet zeker wist wat je bedoelde. :)

Zelf vond ik het een heel goed topic, ook omdat ik me in veel dingen herkende. Had niet echt het gevoel dat ik met posten iets kon toevoegen, maar ik las er wel graag in. Het is een kant die je niet vaak hoort. Persoonlijk vind ik het wel meer passen in R&P dan LIF omdat het toch voornamelijk iets maatschappelijks is en niet zozeer medisch.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_169653724
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
En als we het topic haat aan kinderen noemen? Kunnen we dan mensen die hun eigen en andermans kinderen niet haten wel weren?
We kunnen sowieso niet mensen "weren"... iedereen mag z'n mening geven zolang het ontopic is. En ik zou ook niet weten waarom je mensen zou willen weren. Je zou in de OP wel duidelijk kunnen zetten dat het topic vooral niet bedoeld is voor mensen die hun kroost weer even komen ophemelen hier. Want ik ben het er wel mee eens dat dat vervelend begint te worden.
Lambo of Rekt
pi_169653767
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:29 schreef EggsTC het volgende:

[..]

We kunnen sowieso niet mensen "weren"... iedereen mag z'n mening geven zolang het ontopic is. En ik zou ook niet weten waarom je mensen zou willen weren. Je zou in de OP wel duidelijk kunnen zetten dat het topic vooral niet bedoeld is voor mensen die hun kroost weer even komen ophemelen hier. Want ik ben het er wel mee eens dat dat vervelend begint te worden.
Als iedereen z'n mening mag geven, mogen mensen met kinderen natuurlijk ook komen zeggen dat of hun kindren engeltjes zijn, of even stoer komen doen dat ze drank nodig hebben om hun leven door te kunnen komen 8-) Hoe meer zielen, hoe meer vreugd O+
Ja doei.
pi_169653817
quote:
6s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:27 schreef Fera het volgende:

[..]

Ik stelde ook slechts een vraag, omdat ik niet zeker wist wat je bedoelde. :)

Zelf vond ik het een heel goed topic, ook omdat ik me in veel dingen herkende. Had niet echt het gevoel dat ik met posten iets kon toevoegen, maar ik las er wel graag in. Het is een kant die je niet vaak hoort. Persoonlijk vind ik het wel meer passen in R&P dan LIF omdat het toch voornamelijk iets maatschappelijks is en niet zozeer medisch.
De zwijgende meerderheid dus ;)

Was een uitstekend moment geweest om je support uit te spreken voor #teambewustkindlozen
Hell To The Liars
  maandag 20 maart 2017 @ 15:36:37 #188
365231 Fera
Fire & Blood
pi_169653880
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:33 schreef Droopie het volgende:

[..]

De zwijgende meerderheid dus ;)

Was een uitstekend moment geweest om je support uit te spreken voor #teambewustkindlozen
Daarvoor ben ik te weinig online, denk ik. Ik volg dingen niet meer zo actief als vroeger. Anders had ik dat zeker gedaan.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_169653898
quote:
6s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:36 schreef Fera het volgende:

[..]

Daarvoor ben ik te weinig online, denk ik. Ik volg dingen niet meer zo actief als vroeger. Anders had ik dat zeker gedaan.
Top, in ieder geval bedankt voor je reactie in de feedback.
Hell To The Liars
pi_169654003
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als iedereen z'n mening mag geven, mogen mensen met kinderen natuurlijk ook komen zeggen dat of hun kindren engeltjes zijn, of even stoer komen doen dat ze drank nodig hebben om hun leven door te kunnen komen 8-) Hoe meer zielen, hoe meer vreugd O+
Zolang dat allemaal ontopic is, klopt dat, zoals jij dat ook weet :)

en waar is je avatar ;(
Lambo of Rekt
pi_169654032
quote:
17s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:43 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Zolang dat allemaal ontopic is, klopt dat, zoals jij dat ook weet :)

en waar is je avatar ;(
Zeggen hoe tof jouw kinderen wel niet zijn en wat jij wel/niet doet met je kinderen of zonder ze is niet ontopic in een topic voor bewust kindvrije mensen.
Ja doei.
pi_169654120
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:29 schreef EggsTC het volgende:

[..]

We kunnen sowieso niet mensen "weren"... iedereen mag z'n mening geven zolang het ontopic is. En ik zou ook niet weten waarom je mensen zou willen weren. Je zou in de OP wel duidelijk kunnen zetten dat het topic vooral niet bedoeld is voor mensen die hun kroost weer even komen ophemelen hier. Want ik ben het er wel mee eens dat dat vervelend begint te worden.
Maar dat kinderen komen ophemelen is toch juist offtopic in een topic voor bewust kinderloze mensen? Ik ga toch ook niet in een ADHD topic lyrisch lopen doen dat ik GEEN ADHD heb? Dus daar kan dan beter op gemodereerd worden misschien, anders raak je juist de doelgroep van het topic kwijt
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 20 maart 2017 @ 15:53:42 #193
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169654275
Ik heb het hele topic nauwelijks meegekregen (naast dat ik er één post gemaakt heb), maar waarom zouden mensen niet mogen zeggen dat zij kinderen/hun kinderen wel leuk vinden? Zolang het geen opdringen (als in:''maar kinderen zijn geweldig...je moet gewoon leren om van ze te houden'') wordt moet dat toch gewoon kunnen? Punt van een forum is volgens mij toch dat iedereen een mening (binnen bepaalde grenzen) mag uiten op een volwassen manier? Ik heb zelf ook niks met kinderen en ik vond het hele topic best een goed idee, maar ik zou het ook raar vinden een bepaalde groep te weren, alleen maar omdat ze er anders in staan. Ik snap dat mensen graag willen dat het een safe haven is, maar zolang mensen vriendelijk blijven en hun eigen mening niet opdringen/je te overtuigen van hun gelijk zie ik het probleem niet zo. Op een vriendelijke en respectvolle manier meningen uitwisselen kunnen de meesten hier toch wel? :X ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 20 maart 2017 @ 15:56:27 #194
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_169654343
Kinderen zijn ook gewoon kut. Gelukkig ben ik er zelf nooit een geweest :r
pi_169654811
quote:
2s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb het hele topic nauwelijks meegekregen (naast dat ik er één post gemaakt heb), maar waarom zouden mensen niet mogen zeggen dat zij kinderen/hun kinderen wel leuk vinden? Zolang het geen opdringen (als in:''maar kinderen zijn geweldig...je moet gewoon leren om van ze te houden'') wordt moet dat toch gewoon kunnen? Punt van een forum is volgens mij toch dat iedereen een mening (binnen bepaalde grenzen) mag uiten op een volwassen manier? Ik heb zelf ook niks met kinderen en ik vond het hele topic best een goed idee, maar ik zou het ook raar vinden een bepaalde groep te weren, alleen maar omdat ze er anders in staan. Ik snap dat mensen graag willen dat het een safe haven is, maar zolang mensen vriendelijk blijven en hun eigen mening niet opdringen/je te overtuigen van hun gelijk zie ik het probleem niet zo. Op een vriendelijke en respectvolle manier meningen uitwisselen kunnen de meesten hier toch wel? :X ^O^
Zie ook degene boven je
Soms is het niet zo gewenst als iemand het tegendeel komt benadrukken.

Het is voor mij de reden dat ik niet meer in dat topic kom. Het voelde alsof ik alleen maar bezig was met uitleggen aan mensen in een totaal andere situatie die mij niet hoorde
  maandag 20 maart 2017 @ 16:21:13 #196
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169654915
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:17 schreef Allures het volgende:

[..]

Zie ook degene boven je
Soms is het niet zo gewenst als iemand het tegendeel komt benadrukken.

Het is voor mij de reden dat ik niet meer in dat topic kom. Het voelde alsof ik alleen maar bezig was met uitleggen aan mensen in een totaal andere situatie die mij niet hoorde
Ik begrijp het dan ook helemaal als het om reacties gaat waarin echt een poging wordt gedaan om de andere partij om te praten/af te branden. Maar er is een lijn tussen een mening opdringen/geen respect hebben en gewoon een andere mening uiten. Vind ik dan. Maar ik snap de andere kant ook ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:26:25 #197
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169655040
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik begrijp het dan ook helemaal als het om reacties gaat waarin echt een poging wordt gedaan om de andere partij om te praten/af te branden. Maar er is een lijn tussen een mening opdringen/geen respect hebben en gewoon een andere mening uiten. Vind ik dan. Maar ik snap de andere kant ook ja.
Dan een wedervraag. Waarom die mening uiten? Een mening op de uiting van iemand die kinderen niet leuk vindt dat kinderen wel leuk zijn is op zich niet ontopic in een bewust kinderloos topic. Net als dat komen vertellen hoe leuk het is om geen ADHD te hebben niet echt ontopic is in het ADHD-topic :7.

En het wordt helemaal vervelend wanneer de mening van een groep de doelgroep van een topic weerhoudt in dat specifieke topic te posten.

En dat is geloof ik het punt dat men wil maken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169655313
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik begrijp het dan ook helemaal als het om reacties gaat waarin echt een poging wordt gedaan om de andere partij om te praten/af te branden. Maar er is een lijn tussen een mening opdringen/geen respect hebben en gewoon een andere mening uiten. Vind ik dan. Maar ik snap de andere kant ook ja.
Het is niet relevant en daardoor irritant en op het randje van niet zo gepast
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 16:41:04 #199
45833 crew  Fogel
pi_169655446
Maar mag je als ouder in dat topic wel zeggen dat kindvrij zijn een goed idee is?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169655485
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:35 schreef Allures het volgende:

[..]

Het is niet relevant en daardoor irritant en op het randje van niet zo gepast
Mjah, als er een soort ongenuanceerde circlejerk ontstaat waarin het beeld van een of ander asociaal kutkind wat zich niet kan gedragen wordt gepromoveerd tot geldende standaard voor IEDER kind kan ik me best voorstellen dat er iemand dat een keer meldt. Doet niks af aan de 'kinderloosheid' van de andere lui in dat topic, en zal ook niet als 'ompraten' bedoeld zijn, maar als ik dat topic weleens openklik als het in de AT komt valt me op dat er weinig nuance is. De vraag is of die er moet zijn of niet, je gaat ook niet in het datingtopic roepen dat daten stommmmm is, en het je 'moet overkomen', of in het Android-topic bij iedere reactie zeggen dat het op iOS veel beter geregeld is. Ok, dat laatste is een slecht voorbeeld :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')