abonnement Unibet Coolblue
pi_168220480
Ik hoef geen diagnose van iemand hier, maar zou wel graag willen weten of dit mensen bekend voorkomt of iemand die toevallig weet of dit wel of niet zou kunnen.

Afgelopen zaterdag lag ik in bed en had heel veel gas. Had de dag ervoor erwtensoep gegeten en op de dag zelf veel ui, fruit en andere zooi 's avonds die nogal wat gas hadden geproduceerd.
Mijn darmen waren ook flink aan het 'pruttelen' en 'rammelen' en ik moest regelmatig wat lucht kwijt. Omdat mijn vriendin naast me lag heb ik ook wat winden 'ingehouden'.

Maar goed, op een gegeven moment kreeg ik een raar gevoel in mijn borst. Een soort 'trillend' en 'zuigend' gevoel op de plek van mijn hart met daarbij een behoefte om te hoesten. Toen ik hoestte / kuchte ging het weg. Nou heb ik dit wel eens vaker gehad (paar keer per jaar) dus ik dacht er nog niet veel van. Maar toen kwam het in het komende uur nog een keer of 4. Bij de laatste 2 keer deed ik de vinger aan mijn halsslagader en voelde ik dat, tijdens dat gevoel, mijn hartslag in een chaotisch patroon klopte. Duurde maar een paar seconden, tot ik hoestte en rechtop ging zitten en toen was het weg.

Met andere woorden, mijn hart heeft een aantal keer een vreemd ritme gehad en heeft dus een paar keer 'overgeslagen'.

Even daarna ben ik naar het toilet gegaan en daarna is het niet meer terug gekomen.
Sindsdien heb ik het ook niet meer gehad, ook al ben ik er wel nog steeds een beetje nerveus voor. Was namelijk aardig angstaanjagend.

Net nog even flink gewandeld en heb niks raars gemerkt. Hart klopt gewoon weer normaal.

Iemand die dit herkent? Ik had verder overigens geen kortademigheid, druk op de borst, pijn in de borst, duizeligheid, etc. Het waren korte 'episodes' van een onregelmatige hartslag.
Is er een ziektebeeld wat hier bij past? Of kan dit inderdaad veroorzaakt worden door een teveel aan gas of lucht? Wellicht verergerd door stress of angst hiervoor?

Gelukkig heb ik sindsdien niets meer gevoeld, maar ik maak me er wel nog een beetje zorgen over. Dus als iemand wat kennis hierover heeft, dan hoor ik het graag.

Dank.
pi_168220772
Ja, je gaat dood. Rip aan de nabestaanden.

In godsnaam waarom zijn er nog steeds mensen die dit soort vragen op een forum stellen. Ga naar de dokter. Daar betaal je zorgpremie voor.
pi_168221450
Heb ik ook weleens. Dat mijn hart een slag overslaat of paar seconde een verkeerd ritme heeft.

Denk niet dat het ker gas te maken hebt. En wat jij zegt, paar keer per jaar.

Kdenk overigens niet dat we er oud mee gaan worden.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_168221554
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:22 schreef Farenji het volgende:
Ja, je gaat dood. Rip aan de nabestaanden.

In godsnaam waarom zijn er nog steeds mensen die dit soort vragen op een forum stellen. Ga naar de dokter. Daar betaal je zorgpremie voor.
Omdat ik dan bij de dokter aankom voor een klacht die al niet meer van toepassing is.
Dus het is meer een 'algemene' vraag. Nou zeg ik niet dat de dokter daar het antwoord niet op heeft, maar het is efficiënter om een grotere groep mensen te vragen of zij dit ooit hebben gehad of al ooit aan een dokter hebben voor gelegd.
pi_168221578
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:50 schreef spierbal het volgende:
Heb ik ook weleens. Dat mijn hart een slag overslaat of paar seconde een verkeerd ritme heeft.

Denk niet dat het ker gas te maken hebt. En wat jij zegt, paar keer per jaar.

Kdenk overigens niet dat we er oud mee gaan worden.
Foutje? Of waarom denk je dat?
pi_168221777
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:55 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Foutje? Of waarom denk je dat?
nee hoor, schrik je ervan?

Waarom ik dat denk? Afentoe afwijkende slag in je hart ia normaal maar zoals ik het lees gebeurd het bij jou ook regelmatig netzo als bij mij.

Bewijs heb ik er niet voor maar als ik afentoe merk wwat mijn hart aan het doen is dan zal mij het niet verbazen als ik een keer met Ventrikelfibrilleren te maken ga krijgen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_168222325
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:03 schreef spierbal het volgende:

[..]

nee hoor, schrik je ervan?

Waarom ik dat denk? Afentoe afwijkende slag in je hart ia normaal maar zoals ik het lees gebeurd het bij jou ook regelmatig netzo als bij mij.

Bewijs heb ik er niet voor maar als ik afentoe merk wwat mijn hart aan het doen is dan zal mij het niet verbazen als ik een keer met Ventrikelfibrilleren te maken ga krijgen.
Ja ik heb ooit eens gelezen dat af en toe 'PVC's' en 'PAC's', ofwel misslagen of overslagen, heel normaal zijn en geen indicatie zijn voor eerder overlijden. Sommige mensen hebben het zelfs honderden keren per dag en zelfs dan nog is er geen verband tussen dat en eerder overlijden.

Dus, ook een gezond hart mag regelmatig er een keer naast zitten. De vraag is dus of de rest van je hart en bloedvaten gezond zijn. Zo ja, dan is er dus niks aan de hand.

Hoe vaak heb jij het dan? Ik heb het echt over 5 keer per jaar max. en dan een paar seconde.

Alleen, afgelopen zaterdag had ik het voor het eerst meerdere keren achter elkaar. Vandaar de vraag of dit iets met een andere oorzaak te maken kan hebben. Zoals gas en / of stress.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 16:40:44 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168222668
Maak je niet druk. Vijf keer per jaar stelt niks voor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168222772
Ik kan me niet vinden in je hele OP maar ik ben wel een x naar de huisarts geweest omdat ik meende dat mijn hart niet normaal deed. Hij heeft het me toen duidelijk uitgelegd maar ik kan het niet navertellen. Anyway, ik maak me geen zorgen meer.

Als jij dat wel doet, moet je naar jouw huisarts gaan. Mensen op een forum weten niks van jou en je hart.
pi_168223029
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:24 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ja ik heb ooit eens gelezen dat af en toe 'PVC's' en 'PAC's', ofwel misslagen of overslagen, heel normaal zijn en geen indicatie zijn voor eerder overlijden. Sommige mensen hebben het zelfs honderden keren per dag en zelfs dan nog is er geen verband tussen dat en eerder overlijden.

Dus, ook een gezond hart mag regelmatig er een keer naast zitten. De vraag is dus of de rest van je hart en bloedvaten gezond zijn. Zo ja, dan is er dus niks aan de hand.

Hoe vaak heb jij het dan? Ik heb het echt over 5 keer per jaar max. en dan een paar seconde.

Alleen, afgelopen zaterdag had ik het voor het eerst meerdere keren achter elkaar. Vandaar de vraag of dit iets met een andere oorzaak te maken kan hebben. Zoals gas en / of stress.
Wel vaker dan 5. Waarvan ze soms ook vrij intens zijn dat t lijkt alsof ik een hele schok door mijn lichaam krijg.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_168223595
Misschien komt het door vermoeidheid. Had dat ook een paar dagen lang, naar gevoel inderdaad.
pi_168225741
Onregelmatige hartslag is gezond. Er zijn zoveel factoren die het kloppen van jouw hart bepalen, geen zorgen maken dus.
Een extreem regelmatige hartslag, dan zou je je zorgen moeten maken.

Heb je echter het idee dat er echt iets niet klopt (en jij kent je lichaam natuurlijk het beste); ga wel naar de dokter. Zoals hierboven genoemd betaal je er gewoon voor.
pi_168225783
Net nog even wat zitten Googelen.

Heel veel mensen claimen in ieder geval dat er een verband zit tussen gas en hartkloppingen / overslagen / afib.
Sommige doktoren onderschrijven dat.

Het blijkt te komen omdat de 'vagus nerve' wordt geprikkeld, bijvoorbeeld door een teveel aan gas, waardoor het signaal van het brein naar het hart tijdelijk verstoord wordt.
Dit kan ook vaak voorkomen op het moment net voordat je in slaap valt. Dat had ik dus zaterdag ook een paar keer. Net voordat ik in slaap viel, kwam er een korte hartklopping.
Dit i.c.m. met het vele gas wat ik had en ook 'inhield' verklaart voor mij wel dat het hoogstwaarschijnlijk te maken had met de externe omstandigheden.

Dan is mijn enige vraag nog. Waarom gebeurde dit zaterdag, maar niet de andere keren dat ik in slaap val en / of teveel gegeten / gas / stress heb?
Samenloop van omstandigheden?
pi_168226154
Voor degene die zich toevallig ook ooit druk maken. Ik kwam net een lange post tegen die het mooi samenvat en herkenbaar, maar ook geruststellend klinkt.

https://www.reddit.com/r/(...)pitations_read_this/

Nog meer mensen hier die dit wel eens hebben? En herkennen artsen dit?
pi_168232764
Ik zie veel in die tekst staan, maar heb niet direct bronvermelding gezien?

Vraag me af hoe betrouwbaar het is, en dat meteen door de eerste paar zinnen al. De nervus vagus is een zenuw met vooral afferenten. Dat is me in ieder geval goed bijgebleven van de anatomie lessen. En deze stuurt het hart ook niet aan.
Het hart word niet direct aangestuurd door efferenten vanuit het zenuwstelstel. Veel factoren hebben wel invloed op het hart, maar ik vind dit een beetje dubieus. Zou graag hier meer over willen weten en iets wetenschappelijks lezen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')