abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 januari 2017 @ 14:54:27 #1
464492 jiles
amateur-klussert
pi_168220249
Hallo.

Mijn vaatwasser is kapot en ik ga vanavond een nieuwe plaatsen. Nu zie ik dat mijn afvoer van de vaatwasser hoger ligt dan de vaatwasser zelf. Dit is altijd al het geval geweest en kennelijk draait de vaatwasser er prima op (waarschijnlijk door de pomp?).

Kan echter ook zijn dat jaren lang gebruik van deze onlogische constructie er juist voor heeft gezorgd dat de vaatwasser nu kapot is gegaan.

Ik heb een afbeelding erbij geplaatst hoe dit nu zit. Links heb ik keukenkast 1 met de vaatwasser erin, rechts is keukenkast 2 met de afvoer er in. Nu gaat de afvoer van de vaatwasser dus eerst naar beneden (onder keukenkast 1), vervolgens door een gat weer omhoog keukenkast 2 in, en daar wordt deze bovenin de kast weer aangesloten op de afvoer.

Zie afbeelding hieronder. Kan iemand me vertellen of dit een prima oplossing is? Ik ken de welbekende oplossingen onder het aanrecht met de sifon, waarbij dezelfde constructie in principe gebruikt wordt, eerst omlaag, dan omhoog, en dan weer omlaag. Denk dus dat het prima moet kunnen, maar zou fijn zijn als iemand dat kan bevestigen.

Alvast bedankt!
pi_168220540
Moet zelfs hoger anders loopt ie voortijdig leeg.
pi_168220556
Ja dit kan, Sterker nog dit moet zelfs.
Als het goed is staat er in je handleiding een minimale en maximale hoogte waar de afvoer zich moet bevinden.

De pomp van je afwasmachine pompt het water omhoog.
Als de afvoer te hoog is lukt het de pomp niet om het water omhoog te pompen.
Als de afvoer te laag is zal die de hele vaatwasser dmv het "afhevel" principe leegtrekken terwijl dat niet de bedoeling is.
pi_168220626
Er is ook niet voor niets een reden dat de pijp bij puntje 2 van jouw tekening zo ver omhoog steekt ;)
pi_168234465
Een plaatje van deze site:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')