De NS kan van dit soort mededelingen wel leren jaquote:
Hier is bij een uitgedunde treindienst regelmatig de storing verholpen op het moment dat de opgeheven treinseries sowieso al zouden stoppen met rijden. Logisch, want op dat moment is de dienstregeling niet meer uitgedundquote:Op vrijdag 20 januari 2017 23:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De NS kan van dit soort mededelingen wel leren ja
Maar hier hadden ze kunnen zeggen 'pak de gratis parkeerplaats pendelbus, dan komt u er ook' (Luchthaven jeweet) maar doen ze nietquote:Op vrijdag 20 januari 2017 23:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hier is bij een uitgedunde treindienst regelmatig de storing verholpen op het moment dat de opgeheven treinseries sowieso al zouden stoppen met rijden. Logisch, want op dat moment is de dienstregeling niet meer uitgedund
Quel problčme?quote:Op zaterdag 21 januari 2017 00:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar hier hadden ze kunnen zeggen 'pak de gratis parkeerplaats pendelbus, dan komt u er ook' (Luchthaven jeweet) maar doen ze niet
Geen idee. Dit is een automatische trein.. De 7 kilometer uit Parijs is er niks aan de hand. Maar de laatste 700 meter welquote:
700m, een fatsoenlijke trein is net zo langquote:Op zaterdag 21 januari 2017 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
700 meter kun je wel lopen. Is verreweg de snelste oplossing.
7 SLT-6'jes zijn ongeveer zo langquote:Op zaterdag 21 januari 2017 00:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
700m, een fatsoenlijke trein is net zo lang
4xDDZ6+DDZ4quote:Op zaterdag 21 januari 2017 00:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
7 SLT-6'jes zijn ongeveer zo lang
Zei er iemand badslippers?quote:Op zaterdag 21 januari 2017 00:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
700m, een fatsoenlijke trein is net zo lang
Spijkerbroekje en kieltje aan, petje op, baguette in de hand en lopen maarquote:
Nee, dat is het punt... S'nachts werken ze aan de terminals en is het voetpad tussen die 2 afgeslotenquote:Op zaterdag 21 januari 2017 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
700 meter kun je wel lopen. Is verreweg de snelste oplossing.
Er was zeker weinig logica te merken. In de vroege ochtendspits vaak een Virm 4 of 6 naar R'dam waar er gekoppeld werd. Om 06:54u al staan in de trein, kwam in de vroegere 06:50u nooit voor. Denk dat de .09 en .39 een stuk rustiger worden. Deze horen te beginnen in Dordrecht en reden de afgelopen weken door van en naar Breda en zaten doordat de IC en ICD naar Breda niet reed, vaak al vol :-(quote:Op vrijdag 20 januari 2017 22:06 schreef _serial_ het volgende:
Nog een weekendje doorbijten, en dan is hopelijk het treinvervoer tussen Dordrecht - Rotterdam en verder weer beetje op orde na 4 treinvrije weekenden en 4 weken van aangepaste dienstregeling sinds de invoering nieuwe dienstregeling.
Er was weinig van logica te ontdekken in de treinsamenstelling de afgelopen weken, met het schrappen de doorgaande IC's zonder overstap op leiden, en het schrappen van IC Den haag - Venlo is een beetje treinlengte toch wel zo handig. Met een 4tje tussen Amsterdam en Vlissingen ga je het niet redden zonder over de volnorm heen te gaan.
We gaan het merken
Wat heb je gedaan dan?quote:Op zaterdag 21 januari 2017 10:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nooit gedacht dat ik ooit een +3 van een RER op mn geweten zou hebben
Trein stond op het eindpunt (Disneyland) en het is hier -7.quote:
dat is voor nieuwe nederlanders. niet dat die met een ov chipkaart reizen maar dat is weer een ander issuequote:Op zaterdag 21 januari 2017 12:29 schreef dennistd het volgende:
"Reist u met ov-chipkaart en is deze station eindbestemming.."
Gisteren had ik er eentje die er iets van maakte als "Denk bij het verlaten van de trein aan uw bagage en neem deze met je mee. Ik herhaal: Denk bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen en neem deze met je mee. Het is UW verantwoordelijkheid!"quote:Op zaterdag 21 januari 2017 12:29 schreef dennistd het volgende:
"Reist u met ov-chipkaart en is deze station eindbestemming.."
En dan mag ik nief zeiken op Betuweroute?quote:Op zaterdag 21 januari 2017 13:17 schreef dennistd het volgende:
Bij de Koppelpoort: "Wij naderen zometeen station Amersfoort".
Volgens mij doen we dat al de hele rit...
Ik snap dit.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 19:47 schreef greavy het volgende:
Dus. Vandaag ff heerlijk in de kou gestaan bij Breyell, Duitsland, tussen Venlo en Viersen. Omgeleide badslippers wegens gecombineerde werkzaamheden aan de Betuweroute, tussen Zevenaar en Emmerich én tussen Emmerich en Wesel en werkzaamheden aan een brug bij Oberhausen. Ook dat kan dus nog eens goed gepland worden.
Komt er een volbeladen en zware ertstrein van DB Cargo binnen in Breyell. De trein is dusdanig lang, dat de trein echt tot het maximale werd gezet bij het sein, in de hoop het passeerspoor vrij te krijgen. Maar die ertstrein was te lang voor het doorgaande spoor, als men het sein voor de overweg halverwege op rood houdt, zoals dus geschiedde. De trein die uit Boisheim binnenkwam, kon hierdoor niet vertrekken richting Kaldenkirchen. Maar die ertstrein mocht niet uit Breyell weg, want er kwam nog een goederentrein aan en dáárachter de Eurobahn.
Alternatief was om de ertstrein naar het volgende sein te sturen, langs het perron, en de drukke overweg minstens 10 minuten gesloten houden. Volgens mij wilde DB Netze dat niet...
Uiteindelijk ging de trein echt op een minimale snelheid rollend door rood, tot de trein die op het passeerspoor even heel luid tyfoneerde. De overweg waar de ertstrein voor stond, was nog steeds geopend voor wegverkeer. De loks waren het sein gepasseerd, en bleken (later, aldus iemand in de Eurobahn die uit Dülken ri. Venlo ging) nog geen halve meter van de overweg af te staan.
De coilstrein op het passeerspoor kon weg, LTE met een containertrein kon doorrijden (die stond inmiddels achter de coilstrein langs het perron en nog door de wissels heen), en toen LTE ook weg was, kwam de Eurobahn met +17 ook binnenrollen.
Creatieve oplossing, maar dat had men toch eerder kunnen weten? Men had die (erg zware) ertstrein natuurlijk niet in Breyell stil mogen zetten maar alleen bij nood bijvoorbeeld al in Kaldenkirchen waar geen overwegen in de weg zitten, want voordat die trein ook op snelheid is, is die al in Viersen volgens mij.. Maar creatief opgelost is het wel, maar misschien een leerpunt voor de trdl die dienst aldaar had.
En ja, het was koud. Erg koud. Na 4,5u daar gestaan maar terug naar het station gelopen, en in de trein was het een stuk warmer.
quote:
Met een gifje gaat het vast beter (als ik het goed begrepen heb tenminste )quote:
Zou kunnen, die stond vanmiddag nog op de Dijksgracht maar hij maakt 's nachts proefrittenquote:
16 bakken zelfs. 400 meter trein.quote:Op zondag 22 januari 2017 00:06 schreef Peter het volgende:
Er staat een Eurostar op Schiphol...?
14 bakken lengte?
quote:Op zaterdag 21 januari 2017 23:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
[..]
Met een gifje gaat het vast beter (als ik het goed begrepen heb tenminste )
[ afbeelding ]
Situatie 1
Situatie 2
Situatie 3
Situatie 4
Wat?quote:Op zaterdag 21 januari 2017 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat het meer zin heeft om aan Liesje de Bogo-variant van de Najdorf Siciclian uit te leggen, dan dit
zal zo wel op Rotterdam aankomen. Vertrok om 0.24 van Schipholquote:Op zondag 22 januari 2017 00:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
16 bakken zelfs. 400 meter trein.
Maar snap je hem nu wel helemaal? Dan heb ik hem niet voor niks gemaakt in elk gevalquote:Op zondag 22 januari 2017 00:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik moest zo keihard lachen. Heb je dat helemaal zitten maken? Jullie hadden me in de trein al uitgelegd toch, hoe dat zat met te lange treinen. Dus ik snapte al dat het een logistiek probleem was. Maar bedankt. Als jij hem gemaakt hebt zet ik hem in mijn fobo.
Voor zover ik weet is er de hele tijd één spoor beschikbaar. Nachtnettreinen en de laatste sprinters tussen Rotterdam en Dordrecht zouden ook gewoon gereden moeten hebben.quote:Op zondag 22 januari 2017 00:46 schreef James1988 het volgende:
Dan zal er vannacht wel weer getest worden op de HSL. Verder naar het zuiden zit er vannacht niet in vanwege de opknapbeurt in en rond de Willemsspoortunnel.
Iets met schaken. Ik was dronken gisterenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |