abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 23:39:23 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168235778
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hallo, kijk ff naar de gemiddelde fapper. Het hoeft geen sociale werkplaats te worden.
Is het dat nu nog niet dan? Komop, veel slechter kan het toch ook niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport woensdag 18 januari 2017 @ 05:34:01 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168237155
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:13 schreef liesje1979 het volgende:
En zelfs die treinfoto die aan kwam rijden door de sneeuw vond ik prachtig. Misschien ben ik wel door jullie besmet geraakt.
>:)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168237387
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:28 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Tis wel makkelijker doorschuiven dan voor iemand die van buiten komt. Maar ja, je zal wel aan de juiste kwalificaties moeten voldoen. En die zijn voor HC behoorlijk streng.

Je zou kunnen overwegen om eerst twee jaar specifiek in een servicegerichte omgeving te gaan werken, met als doel om daarna direct op HC te solliciteren. Een job met service vinden ze geloof ik wel erg leuk om te zien op je cv :+
Dat je als starter dat niet hebt gehad kan je weinig aan doen, daarbij ben je als vakkenvuller ook op een manier bezig met klanten. Een goed verhaal op je gesprek doet de rest
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:56:05 #129
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_168238848
Beste mensen,

Ik heb even een vraagje... Ik weet dat hier een aantal machinisten mee praat en lurkt. Dat geldt vast ook voor andere mensen die veel in de buurt rondhangen van opstel- en behandelplaatsen.

Opstellen lijkt een probleem te worden (althans, dat is wat de sector aan ons aangeeft). Maar aan de andere kant horen we ook dat sommige treinstellen wel erg lang op een en dezelfde plek staan. Of dat klopt? Ik weet het niet. Ik kom niet zo vaak op opstelterreinen...

De vraag is dus: kennen jullie voorbeelden van locaties waar materieel erg lang opgesteld staat? Denk aan "strategische reserve", donortreinen, maar ook halve wrakken e.d. Wie de vervoerder is maakt even niet uit. Het gaat gewoon om het beeld.

(en ja: dit zou je dus kunnen zien als een soort interactieve beleidsvorming :) )
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2017 @ 10:09:39 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168239016
- Op Zwolle Rangeer staan bij de IJssel nog altijd veel zelflossers van RailPro te wachten op een betere toekomst.

- Nabij Waalhaven Zuid willen nog wel eens wat uitgerangeerde locs staan, al stond er enkele jaren geleden meer

- NS huurt al een terrein in de Houtrakpolder omdat ze geen ruimte heeft om overbodig materieel te stallen, naast het terrein bij de loods in Amersfoort.

Veel terreinen waar oud materieel stond zijn al weggesaneerd of anders in gebruik genomen in de afgelopen jaren en nu dreigt ook Dijksgracht bijna geheel te verdwijnen als tijdelijke opstelruimte.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:11:10 #131
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168239033
Ik ken in elk geval:
Dijksgracht Amsterdam
Watergraafsmeer Amsterdam
Zaanstraat Amsterdam
Opstelterrein Zwolle

In Maastricht en Onnen zal vast ook nog wat staan. In de Amsterdamse haven worden ad hoc nog wat sporen gebruikt.
So we just called him Fred
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:25:22 #132
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_168239227
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:56 schreef Goverman het volgende:
Beste mensen,

Ik heb even een vraagje... Ik weet dat hier een aantal machinisten mee praat en lurkt. Dat geldt vast ook voor andere mensen die veel in de buurt rondhangen van opstel- en behandelplaatsen.

Opstellen lijkt een probleem te worden (althans, dat is wat de sector aan ons aangeeft). Maar aan de andere kant horen we ook dat sommige treinstellen wel erg lang op een en dezelfde plek staan. Of dat klopt? Ik weet het niet. Ik kom niet zo vaak op opstelterreinen...

De vraag is dus: kennen jullie voorbeelden van locaties waar materieel erg lang opgesteld staat? Denk aan "strategische reserve", donortreinen, maar ook halve wrakken e.d. Wie de vervoerder is maakt even niet uit. Het gaat gewoon om het beeld.

(en ja: dit zou je dus kunnen zien als een soort interactieve beleidsvorming :) )
NS is de laatste jaren in ieder geval hard bezig geweest om materieel wat niet meer in dienst zal komen op te ruimen. Wat je wel veel ziet is inderdaad de zelflossers die waaarschijnlijk onder het mom van infra of goederen staan opgesteld. Daarnaast zijn er in den lande veel spoortjes verdeeld voor de goederendienst of spooraannemers die in de praktijk maar zelden gebruikt worden. Dat is op zich ook logisch omdat je graag wilt opstellen in de buurt van werkzaamheden en je kunt de meeste sporen niet voor een paar dagen in het jaar aanvragen omdat je ze dan kwijt bent aan een reizigersvervoerder die gedurende het hele jaar ongeveer dezelfde behoefte hebben.

Op het moment dat je het gebruik van die spoortjes wat beter zou kunnen afstemmen in de capaciteitsverdeling zou er veel capaciteit beschikbaar komen om op te stellen. Let wel: Dit zijn vrijwel allemaal sporen die niet aan de eisen van NS voldoen. NS heeft vrij hoge eisen omdat ze het personeel geen sporen willen laten oversteken buiten dienstoverpaden en geen veiligheidsschoenen geeft.

Ik weet alleen niet of mijn baas blij wordt van meer informatie zolang er geen offerte is uitgeschreven ;)
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:40:12 #133
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_168239429
In Hengelo staat aan de zuidkant van het station ook nog wat DM90 weg te roesten.
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 10:42:49 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168239462
Volgens mij staat in Emmen ook lang niet alles vol. Of is er een bepaalde minimum afstand wat materieel moet hebben tot een overgang?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:45:48 #135
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_168239513
Er zijn een hele hoop eisen waar opstellen aan zou moeten voldoen. Op zich logisch want dan kan het personeel veiliger werken en dan heb je minder last van vandalisme maar tegelijkertijd zou er ook veel ruimte vrijkomen als we dat een onsje minder doen.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 18 januari 2017 @ 10:48:55 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168239569
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:11 schreef FredvZ het volgende:
Ik ken in elk geval:
Dijksgracht Amsterdam
Watergraafsmeer Amsterdam
Zaanstraat Amsterdam
Opstelterrein Zwolle

In Maastricht en Onnen zal vast ook nog wat staan. In de Amsterdamse haven worden ad hoc nog wat sporen gebruikt.
In Nijmegen staat al sinds Napoleon een hoop spul. Inmiddels aan de rails vastgeroest dus het gaat nooit nergens niet meer heen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168239598
Voor een paar miljoen kan je Hoofddorp Opstel nog wel wat opvoeren toch? :P

Verder zijn er zat plekken aan te wijzen waar spoor verroest waar geen treinen gestald worden.
pi_168239701
Amersfoort Goederen.
Maar ik lees aantal plekken die al drastisch aangepakt worden en opstellen vervalt of juist verbeterd wordt zoals Dijksgracht en Zwolle.
  woensdag 18 januari 2017 @ 11:05:37 #139
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_168239822
Het probleem is dat NS steeds meer materieel krijgt als gevolg van de groei van het aantal reizigers. Dat moet je ergens kwijt. Zeker zolang de DDM's en DDAR's nog niet weg zijn. Die zullen ook niet weggaan voordat duidelijk is of de huidige bestelling SNG voldoende is. Dat levert de komende jaren een flinke piek aan opstelbehoefte op die nog niet in de bestaande plannen als PHS en Zwolle is vervat.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 18 januari 2017 @ 11:07:23 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168239856
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het probleem is dat NS steeds meer materieel krijgt als gevolg van de groei van het aantal reizigers.
Ah, het reizigersoverschot heeft het weer gedaan. Trouwens, waar is al dat ijzer dan? Niet op de verbinding Randstad - Twente iig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168239875
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het probleem is dat NS steeds meer materieel krijgt als gevolg van de groei van het aantal reizigers. Dat moet je ergens kwijt. Zeker zolang de DDM's en DDAR's nog niet weg zijn. Die zullen ook niet weggaan voordat duidelijk is of de huidige bestelling SNG voldoende is. Dat levert de komende jaren een flinke piek aan opstelbehoefte op die nog niet in de bestaande plannen als PHS en Zwolle is vervat.
Dat ontken ik ook niet
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 11:39:28 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168240390
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In Nijmegen staat al sinds Napoleon een hoop spul. Inmiddels aan de rails vastgeroest dus het gaat nooit nergens niet meer heen.
Wat staat daar allemaal dan? ICK en DDM1 toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168240451
@Goverman, ik neem aan dat je bekend met de monitor capaciteitsontwikkeling opstelterreinen waar iedereen bij kan?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2017 @ 11:52:35 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168240675
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat staat daar allemaal dan? ICK en DDM1 toch?
Volgens mij een paar bakjes ICK en wat er nog over is van het niet rijdende DDM-1 en DM'90.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2017 @ 11:53:38 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168240693
@Goverman: mocht er rond Arnhem een tekort aan capaciteit zijn, dan zou er eventueel iets gedaan kunnen worden met Arnhem Goederen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 11:56:06 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168240751
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij een paar bakjes ICK en wat er nog over is van het niet rijdende DDM-1 en DM'90.
Weg met die bende, kleingeld van maken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:01:55 #147
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_168240871
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ah, het reizigersoverschot heeft het weer gedaan. Trouwens, waar is al dat ijzer dan? Niet op de verbinding Randstad - Twente iig.
Als je meer gebruikers op je netwerk krijgt moet je toch ook je servercapaciteit uitbreiden?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 18 januari 2017 @ 12:06:14 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168240940
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je meer gebruikers op je netwerk krijgt moet je toch ook je servercapaciteit uitbreiden?
Ja, maar niet vervolgens gaan klagen dat het in de weg staat omdat je het niet in zet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:06:36 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168240951
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je meer gebruikers op je netwerk krijgt moet je toch ook je servercapaciteit uitbreiden?
Of je kijkt wat er te optimaliseren valt aan je applicatie / website. :Y
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:21:22 #150
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_168241207
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:43 schreef b2py het volgende:
monitor capaciteitsontwikkeling opstelterreinen
Via google is hij nog wel te vinden, maar niet meer direct op de infrastructuur pagina van de Prorail website. Het excel bestand van spoor- en perronlengten zijn compleet niet meer te vinden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')