abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_168317860
registreer om deze reclame te verbergen
Schobbejak!
pi_168318859
"Reist u met ov-chipkaart en is deze station eindbestemming.." :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168318877
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 12:29 schreef dennistd het volgende:
"Reist u met ov-chipkaart en is deze station eindbestemming.." :')
dat is voor nieuwe nederlanders. niet dat die met een ov chipkaart reizen maar dat is weer een ander issue
pi_168318951
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 12:29 schreef dennistd het volgende:
"Reist u met ov-chipkaart en is deze station eindbestemming.." :')
Gisteren had ik er eentje die er iets van maakte als "Denk bij het verlaten van de trein aan uw bagage en neem deze met je mee. Ik herhaal: Denk bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen en neem deze met je mee. Het is UW verantwoordelijkheid!"
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_168319500
Bij de Koppelpoort: "Wij naderen zometeen station Amersfoort".

Volgens mij doen we dat al de hele rit...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168319756
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 13:17 schreef dennistd het volgende:
Bij de Koppelpoort: "Wij naderen zometeen station Amersfoort".

Volgens mij doen we dat al de hele rit...
En dan mag ik nief zeiken op Betuweroute? :D
  zaterdag 21 januari 2017 @ 13:59:31 #282
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_168320165
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 11:22 schreef b2py het volgende:
Schobbejak!
CUOvODD.jpg

Zo dus!
  zaterdag 21 januari 2017 @ 19:47:32 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168326294
Dus. Vandaag ff heerlijk in de kou gestaan bij Breyell, Duitsland, tussen Venlo en Viersen. Omgeleide badslippers wegens gecombineerde werkzaamheden aan de Betuweroute, tussen Zevenaar en Emmerich n tussen Emmerich en Wesel en werkzaamheden aan een brug bij Oberhausen. Ook dat kan dus nog eens goed gepland worden.

Komt er een volbeladen en zware ertstrein van DB Cargo binnen in Breyell. De trein is dusdanig lang, dat de trein echt tot het maximale werd gezet bij het sein, in de hoop het passeerspoor vrij te krijgen. Maar die ertstrein was te lang voor het doorgaande spoor, als men het sein voor de overweg halverwege op rood houdt, zoals dus geschiedde. De trein die uit Boisheim binnenkwam, kon hierdoor niet vertrekken richting Kaldenkirchen. Maar die ertstrein mocht niet uit Breyell weg, want er kwam nog een goederentrein aan en drachter de Eurobahn.
Alternatief was om de ertstrein naar het volgende sein te sturen, langs het perron, en de drukke overweg minstens 10 minuten gesloten houden. Volgens mij wilde DB Netze dat niet...
Uiteindelijk ging de trein echt op een minimale snelheid rollend door rood, tot de trein die op het passeerspoor even heel luid tyfoneerde. De overweg waar de ertstrein voor stond, was nog steeds geopend voor wegverkeer. De loks waren het sein gepasseerd, en bleken (later, aldus iemand in de Eurobahn die uit Dlken ri. Venlo ging) nog geen halve meter van de overweg af te staan.
De coilstrein op het passeerspoor kon weg, LTE met een containertrein kon doorrijden (die stond inmiddels achter de coilstrein langs het perron en nog door de wissels heen), en toen LTE ook weg was, kwam de Eurobahn met +17 ook binnenrollen.

Creatieve oplossing, maar dat had men toch eerder kunnen weten? Men had die (erg zware) ertstrein natuurlijk niet in Breyell stil mogen zetten maar alleen bij nood bijvoorbeeld al in Kaldenkirchen waar geen overwegen in de weg zitten, want voordat die trein ook op snelheid is, is die al in Viersen volgens mij.. Maar creatief opgelost is het wel, maar misschien een leerpunt voor de trdl die dienst aldaar had.

En ja, het was koud. Erg koud. Na 4,5u daar gestaan maar terug naar het station gelopen, en in de trein was het een stuk warmer.
pi_168327264
Heb je ook nog foto's gemaakt ouwe eskimo? :{w
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
  zaterdag 21 januari 2017 @ 20:29:56 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168327488
Ja, die heb ik. Maar kost allemaal tijd enzo voor er fotootjes online staan. Komen straks of morgen wel een paar. Nu eerst ff tv kijken (Netflix).
pi_168328431
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:47 schreef greavy het volgende:
Dus. Vandaag ff heerlijk in de kou gestaan bij Breyell, Duitsland, tussen Venlo en Viersen. Omgeleide badslippers wegens gecombineerde werkzaamheden aan de Betuweroute, tussen Zevenaar en Emmerich n tussen Emmerich en Wesel en werkzaamheden aan een brug bij Oberhausen. Ook dat kan dus nog eens goed gepland worden.

Komt er een volbeladen en zware ertstrein van DB Cargo binnen in Breyell. De trein is dusdanig lang, dat de trein echt tot het maximale werd gezet bij het sein, in de hoop het passeerspoor vrij te krijgen. Maar die ertstrein was te lang voor het doorgaande spoor, als men het sein voor de overweg halverwege op rood houdt, zoals dus geschiedde. De trein die uit Boisheim binnenkwam, kon hierdoor niet vertrekken richting Kaldenkirchen. Maar die ertstrein mocht niet uit Breyell weg, want er kwam nog een goederentrein aan en drachter de Eurobahn.
Alternatief was om de ertstrein naar het volgende sein te sturen, langs het perron, en de drukke overweg minstens 10 minuten gesloten houden. Volgens mij wilde DB Netze dat niet...
Uiteindelijk ging de trein echt op een minimale snelheid rollend door rood, tot de trein die op het passeerspoor even heel luid tyfoneerde. De overweg waar de ertstrein voor stond, was nog steeds geopend voor wegverkeer. De loks waren het sein gepasseerd, en bleken (later, aldus iemand in de Eurobahn die uit Dlken ri. Venlo ging) nog geen halve meter van de overweg af te staan.
De coilstrein op het passeerspoor kon weg, LTE met een containertrein kon doorrijden (die stond inmiddels achter de coilstrein langs het perron en nog door de wissels heen), en toen LTE ook weg was, kwam de Eurobahn met +17 ook binnenrollen.

Creatieve oplossing, maar dat had men toch eerder kunnen weten? Men had die (erg zware) ertstrein natuurlijk niet in Breyell stil mogen zetten maar alleen bij nood bijvoorbeeld al in Kaldenkirchen waar geen overwegen in de weg zitten, want voordat die trein ook op snelheid is, is die al in Viersen volgens mij.. Maar creatief opgelost is het wel, maar misschien een leerpunt voor de trdl die dienst aldaar had.

En ja, het was koud. Erg koud. Na 4,5u daar gestaan maar terug naar het station gelopen, en in de trein was het een stuk warmer.
Ik snap dit.
Ongeveer.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 21:35:22 #287
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_168329452
-

[ Bericht 100% gewijzigd door greavy op 21-01-2017 21:35:50 ]
pi_168329872
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 21:06 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik snap dit.
Ongeveer.
Ik ook. Ongeveer _O_
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_168332640
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 21:06 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik snap dit.
Ongeveer.
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ook. Ongeveer _O_
Met een gifje gaat het vast beter (als ik het goed begrepen heb tenminste :') )
breyelllockup.gif

Situatie 1
Situatie 2
Situatie 3
Situatie 4
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168332680
Ja ik zag al een Leerdammertje aankomen :)
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_168332709
Ik denk dat het meer zin heeft om aan Liesje de Bogo-variant van de Najdorf Siciclian uit te leggen, dan dit :D
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_168333272
Er staat een Eurostar op Schiphol...?

14 bakken lengte?
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_168333346
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:06 schreef Peter het volgende:
Er staat een Eurostar op Schiphol...?
Zou kunnen, die stond vanmiddag nog op de Dijksgracht maar hij maakt 's nachts proefritten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 22 januari 2017 @ 00:27:56 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168333660
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:06 schreef Peter het volgende:
Er staat een Eurostar op Schiphol...?

14 bakken lengte?
16 bakken zelfs. 400 meter trein.
We are shaping the future.
pi_168333774
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 23:32 schreef dennistd het volgende:

[..]

[..]

Met een gifje gaat het vast beter (als ik het goed begrepen heb tenminste :') )
[ afbeelding ]

Situatie 1
Situatie 2
Situatie 3
Situatie 4
_O- _O_
Ik moest zo keihard lachen. Heb je dat helemaal zitten maken? Jullie hadden me in de trein al uitgelegd toch, hoe dat zat met te lange treinen. Dus ik snapte al dat het een logistiek probleem was. Maar bedankt. Als jij hem gemaakt hebt zet ik hem in mijn fobo. _O_

quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat het meer zin heeft om aan Liesje de Bogo-variant van de Najdorf Siciclian uit te leggen, dan dit :D
Wat? -O-
pi_168333822
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

16 bakken zelfs. 400 meter trein.
zal zo wel op Rotterdam aankomen. Vertrok om 0.24 van Schiphol

http://imgur.com/qRa3YaS
http://imgur.com/zfAAidu
http://imgur.com/U2gQo9i
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
  zondag 22 januari 2017 @ 00:46:05 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168333918
Dan zal er vannacht wel weer getest worden op de HSL. Verder naar het zuiden zit er vannacht niet in vanwege de opknapbeurt in en rond de Willemsspoortunnel.
We are shaping the future.
pi_168337470
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:35 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

_O- _O_
Ik moest zo keihard lachen. Heb je dat helemaal zitten maken? Jullie hadden me in de trein al uitgelegd toch, hoe dat zat met te lange treinen. Dus ik snapte al dat het een logistiek probleem was. Maar bedankt. Als jij hem gemaakt hebt zet ik hem in mijn fobo. _O_
Maar snap je hem nu wel helemaal? Dan heb ik hem niet voor niks gemaakt in elk geval :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168338508
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:46 schreef James1988 het volgende:
Dan zal er vannacht wel weer getest worden op de HSL. Verder naar het zuiden zit er vannacht niet in vanwege de opknapbeurt in en rond de Willemsspoortunnel.
Voor zover ik weet is er de hele tijd n spoor beschikbaar. Nachtnettreinen en de laatste sprinters tussen Rotterdam en Dordrecht zouden ook gewoon gereden moeten hebben.
Capaciteit per uur is alleen dramatisch doordat je al vanaf Lombardijen enkelspoor moet gaan rijden. Met een paar goederenpaden per uur en een paar reizigerspaden die voor Thalys gebruikt worden, zit dat alweer vol qua capaciteit.
  zondag 22 januari 2017 @ 13:41:19 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168341331
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:35 schreef liesje1979 het volgende:

Wat? -O-
Iets met schaken. Ik was dronken gisteren :@
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')