ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 18-01-2017 10:09:52 ]
lol, ik krijg om 15.46 appje van de NS met advies uitstellen reis naar A'dam, Utrecht en Schiphol.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 17 januari 2017 15:29 schreef MTL het volgende: Pantograaf is zo'n ding om mee te tekenen. De enige lui die het ding zo noemen zijn treinhobbyisten. Gewoon een stroomspanningafnemer
Zou Duvel zeggen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 17 januari 2017 15:48 schreef bork het volgende: lol, ik krijg om 15.46 appje van de NS met advies uitstellen reis naar A'dam, Utrecht en Schiphol.
Ik ook
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Op dinsdag 17 januari 2017 15:29 schreef MTL het volgende: Pantograaf is zo'n ding om mee te tekenen. De enige lui die het ding zo noemen zijn treinhobbyisten. Gewoon een stroomafnemer
"Beugel"
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zo zo. Dus mijn trein van Arnhem naar Veenendaal rijdt niet, als gevolg van een stroomstoring in Amsterdam die 10 uur geleden al opgelost is. Zo zo. Vakwerk.
Op dinsdag 17 januari 2017 17:30 schreef Dr_Flash het volgende: Zo zo. Dus mijn trein van Arnhem naar Veenendaal rijdt niet, als gevolg van een stroomstoring in Amsterdam die 10 uur geleden al opgelost is. Zo zo. Vakwerk.
Eerder vandaag werd door de intercitys op zowel De Klomp als Driebergen gestopt, is normaal overdag slechts één van de twee. Misschien heb je daar wat aan?
Eerder vandaag werd door de intercitys op zowel De Klomp als Driebergen gestopt, is normaal overdag slechts één van de twee. Misschien heb je daar wat aan?
Ja, zo zal het gaan. Hij is niet eens dubbel vol. Valt weer mee dan
Op dinsdag 17 januari 2017 18:42 schreef greavy het volgende: bijna 11 uur na de stroomstoring bij Amsterdam valt er nog ruim 60-70% van de treinen uit
Tering zeg Laten ze even snel beginnen met dat rondje om de kerk
Is dit geen nieuwe storing? vanmiddag gekeken en veel lijnen waren redelijk normaal. Nu is alles over Utrecht en nog wat richtingen vanaf Amsterdam CS weer ontregeld.
Op dinsdag 17 januari 2017 18:46 schreef Mojo.jojo het volgende: Is dit geen nieuwe storing? vanmiddag gekeken en veel lijnen waren redelijk normaal. Nu is alles over Utrecht en nog wat richtingen vanaf Amsterdam CS weer ontregeld.
Om 15u viel nog meer dan 80% van de treinen rond Amsterdam uit. Het lijkt erop dat het nu rond de 50% tot 60% zit.
Op dinsdag 17 januari 2017 18:42 schreef greavy het volgende: bijna 11 uur na de stroomstoring bij Amsterdam valt er nog ruim 60-70% van de treinen uit
Hoe turf je dat? Reisinfo klopt in ieder geval niets van. Zojuist gehoord: "dames en heren over enkele ogenblikken rijdt de IC naar Leeuwarden binnen. Anders dan op de borden staat is deze niet vertraagd" En die omroep klopte ook nog.
Hoe turf je dat? Reisinfo klopt in ieder geval niets van. Zojuist gehoord: "dames en heren over enkele ogenblikken rijdt de IC naar Leeuwarden binnen. Anders dan op de borden staat is deze niet vertraagd" En die omroep klopte ook nog.
Ik kijk naar de data van InfoPlus die online gelogd wordt. Daar staat toch zeker 50% nog als opgeheven.
Ik weet niet of jullie hetzelfde beeld hebben, maar ik krijg steeds meer het idee dat de NS lang niet alle treinstellen inzet die het tot haar beschikking heeft. Sinds de nieuwe dienstregeling klaagt iedereen die ik spreek en met de trein reist, dat alle treinen korter zijn geworden. Dat terwijl er niet of nauwelijks meer treinen zijn gaan rijden. Sterker nog, er rijden op een aantal trajecten juist minder treinen.
Hoe turf je dat? Reisinfo klopt in ieder geval niets van. Zojuist gehoord: "dames en heren over enkele ogenblikken rijdt de IC naar Leeuwarden binnen. Anders dan op de borden staat is deze niet vertraagd" En die omroep klopte ook nog.
Op dinsdag 17 januari 2017 19:04 schreef FredvZ het volgende: Ik weet niet of jullie hetzelfde beeld hebben, maar ik krijg steeds meer het idee dat de NS lang niet alle treinstellen inzet die het tot haar beschikking heeft. Sinds de nieuwe dienstregeling klaagt iedereen die ik spreek en met de trein reist, dat alle treinen korter zijn geworden. Dat terwijl er niet of nauwelijks meer treinen zijn gaan rijden. Sterker nog, er rijden op een aantal trajecten juist minder treinen.
Het is vooral zo dat je altijd de mensen hoort die er op achteruit gaan met een nieuwe dienstregeling. Een traject als Schiphol-Eindhoven is er flink op vooruit gegaan: van een losse ICM-III naar minimaal 2x VIRM-IV. In ruil daarvoor is Deventer-Utrecht er in omgekeerde richting op achteruit gegaan, en ook Enschede-Deventer en Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam zijn van minimaal een VIRM-IV naar minimaal een ICM-III gegaan.
Verder mis je nu nog de verbinding Den Haag-Eindhoven, die nu weliswaar rijdt maar nog leeg als testrit. Die reizigers zitten nu dus nog in andere treinen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 17 januari 2017 19:14 schreef dennistd het volgende: Het is vooral zo dat je altijd de mensen hoort die er op achteruit gaan met een nieuwe dienstregeling. Een traject als Schiphol-Eindhoven is er flink op vooruit gegaan: van een losse ICM-III naar minimaal 2x VIRM-IV. In ruil daarvoor is Deventer-Utrecht er in omgekeerde richting op achteruit gegaan, en ook Enschede-Deventer en Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam zijn van minimaal een VIRM-IV naar minimaal een ICM-III gegaan.
van 1x ICM-III naar 2x VIRM-IV is wel een heel grote stap, waar komen al die extra reizigers vandaan?
quote:
Verder mis je nu nog de verbinding Den Haag-Eindhoven, die nu weliswaar rijdt maar nog leeg als testrit. Die reizigers zitten nu dus nog in andere treinen.
Die stellen staan met z'n allen gezellig op de Binckhorst ivm werkzaamheden bij Rotterdam. Maar daar is toch ook wat aardig ICM uit vrij gekomen? Waar is dat dan gebleven? De VIRM-IV naar Vlissingen wordt tegenwoordig ook niet meer vergezeld van een VIRM-IV tot aan Roosendaal.
Er zijn niet zozeer meer reizigers. De serie 3500 (Heerlen-Schiphol) reed altijd met VIRM. Totdat door werkzaamheden bij Utrecht de trein Enschede-Den Haag aldaar moest gaan splitsen. Met ICM zou de capaciteit dan te laag zijn. Daarom is destijds het VIRM uit de 3500 geruild met het ICM uit de 1700.
Nu Utrecht klaar is wordt er teruggeruild. Daarbij komt dat Eindhoven-Venlo nu een vleugeltrein wordt van Schiphol-Heerlen, waardoor er tussen Schiphol en Eindhoven dus met twee stellen gereden moet worden. De kleinste mogelijkheid is dan dus 2x VIRM-IV.
Het ICM is onder andere in de 8800 (Utrecht-Leiden) en 2000 (Utrecht-Den Haag) terecht gekomen, waar het VIRM voor de 3500 dan weer weggehaald is. Dat geldt ook de de 1700 (Enschede-Den Haag). Ook het ICM uit Venlo-Den Haag is daarvoor gepland, maar wordt nu ook nog ingezet in de pendel Breda-Eindhoven zolang er niet genoeg personeel voor de Traxx opgeleid is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het is vooral zo dat je altijd de mensen hoort die er op achteruit gaan met een nieuwe dienstregeling. Een traject als Schiphol-Eindhoven is er flink op vooruit gegaan: van een losse ICM-III naar minimaal 2x VIRM-IV. In ruil daarvoor is Deventer-Utrecht er in omgekeerde richting op achteruit gegaan, en ook Enschede-Deventer en Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam zijn van minimaal een VIRM-IV naar minimaal een ICM-III gegaan.
Verder mis je nu nog de verbinding Den Haag-Eindhoven, die nu weliswaar rijdt maar nog leeg als testrit. Die reizigers zitten nu dus nog in andere treinen.
Die standaard tekort zijn!!!
De IC naar Lelystad vanuit Dordrecht rijdt tijdelijk vanuit Breda. Is 's morgens vroeg vaak een VIRM-4 (soms een 6), pas in R'dam wordt er gekoppeld. Idem geldt voor de trein uit Vlissingen naar A'dam. Voorheen was deze veel langer. Is met het wegvallen van de IC Venlo/Den Haag v.v. echt een drama geworden in Dordt wat dat betreft.
Het ging vanochtend best ok buiten de lijnen van- en naar Amsterdam en helaas (erg sneu) ook Den Bosch/Arnhem - Utrecht maar de hele dienst stortte in met het verdachte pakketje waardoor Utrecht - Gouda e.v. ook ernstig ontregeld raakte.
Op dinsdag 17 januari 2017 20:03 schreef b2py het volgende: Het ging vanochtend best ok buiten de lijnen van- en naar Amsterdam en helaas (erg sneu) ook Den Bosch/Arnhem - Utrecht maar de hele dienst stortte in met het verdachte pakketje waardoor Utrecht - Gouda e.v. ook ernstig ontregeld raakte.
Den Bosch - Utrecht ging in ieder geval niet 'best oké'. Er reden slechts twee stoptreinen per uur en verder helemaal niks. Die stoptreinen zaten ook nog eens ramvol, er waren zeker weten achterblijvers.
Die gek met z'n valse bommelding maakte het inderdaad alleen maar erger, maar ook als je dat niet meetelt was wat er vanochtend werd neergezet ten zuidoosten van Utrecht weer eens een wanprestatie van jewelste.
Op dinsdag 17 januari 2017 20:03 schreef b2py het volgende: Het ging vanochtend best ok buiten de lijnen van- en naar Amsterdam en helaas (erg sneu) ook Den Bosch/Arnhem - Utrecht maar de hele dienst stortte in met het verdachte pakketje waardoor Utrecht - Gouda e.v. ook ernstig ontregeld raakte.
Dat was al eerder het geval:
Voor de duidelijkheid, van deze treinen heeft alleen de trein van 06.42 heeft een relatie met Amsterdam, maar de rest komt er niet eens in de buurt en zijn in veel gevallen de trein die als eerste van die dag zou vertrekken (dus materieel en personeel zou gewoon aanwezig moeten zijn)
Ben in de race voor een baan op het hoofdkantoor van een groot blauwgeel bedrijf, maar wil eigenlijk liever in de praktijk (operatie) aan de slag, alleen nemen ze me daarvoor niet aan omdat ik te weinig klantcontact heb... Dat ga ik in deze functie ook niet opbouwen, maar wellicht is het makkelijker doorschuiven als je al in de organisatie werkt? Heb eigenlijk geen zin om 8 uur per dag achter een computer te zitten straks.
Op dinsdag 17 januari 2017 20:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende: Ben in de race voor een baan op het hoofdkantoor van een groot blauwgeel bedrijf, maar wil eigenlijk liever in de praktijk (operatie) aan de slag, alleen nemen ze me daarvoor niet aan omdat ik te weinig klantcontact heb... Dat ga ik in deze functie ook niet opbouwen, maar wellicht is het makkelijker doorschuiven als je al in de organisatie werkt? Heb eigenlijk geen zin om 8 uur per dag achter een computer te zitten straks.
Blijkbaar. Maar is doorstromen mogelijk of is het hoofdkantoor en operationele personeel twee verschillende werelden?
Het zijn twee aparte werelden. Bijvoorbeeld ook vanwege de medische eisen... voor een kantoorjob maakt het niet echt uit of je kleurenblind bent of als je diabetes hebt, voor een rol als treinpersoneel betekent dat meteen einde oefening.
Het zijn twee aparte werelden. Bijvoorbeeld ook vanwege de medische eisen... voor een kantoorjob maakt het niet echt uit of je kleurenblind bent of als je diabetes hebt, voor een rol als treinpersoneel betekent dat meteen einde oefening.
Achteraf had ik misschien beter mijn cv kunnen opleuken, maar geen twee jaar klantcontact was een harde eis, ook al voldeed ik voor de rest aan het profiel van HC.
Het is vooral zo dat je altijd de mensen hoort die er op achteruit gaan met een nieuwe dienstregeling. Een traject als Schiphol-Eindhoven is er flink op vooruit gegaan: van een losse ICM-III naar minimaal 2x VIRM-IV. In ruil daarvoor is Deventer-Utrecht er in omgekeerde richting op achteruit gegaan, en ook Enschede-Deventer en Utrecht-Den Haag en Utrecht-Rotterdam zijn van minimaal een VIRM-IV naar minimaal een ICM-III gegaan.
Verder mis je nu nog de verbinding Den Haag-Eindhoven, die nu weliswaar rijdt maar nog leeg als testrit. Die reizigers zitten nu dus nog in andere treinen.
Wilde nog zeggen dat ik je foto's echt super vind. Knap hoe je met je foto's precies de leuke sfeer hebt weergegeven.
Achteraf had ik misschien beter mijn cv kunnen opleuken, maar geen twee jaar klantcontact was een harde eis, ook al voldeed ik voor de rest aan het profiel van HC.
Als je HC wilt worden vermoed ik dat je geen universiteit hebt afgemaakt, maar correct me if wrong.
Achteraf had ik misschien beter mijn cv kunnen opleuken, maar geen twee jaar klantcontact was een harde eis, ook al voldeed ik voor de rest aan het profiel van HC.
Je achtergrond zal ook wel een rol spelen. Als je een papiertje van een universiteit op zak hebt zal je misschien iets minder snel door de selectie heenkomen; er is een angst dat je je gaat vervelen en dat je na enige tijd weer verder gaat zoeken. Ondertussen heeft NS dan wel flink wat geld in je geīnvesteerd voor je opleiding.
Bij de NMBS gaan ze daar vrij ver in: als je voor NMBS gaat werken krijg je te maken met een opzegtermijn van een jaar (zo lang duurt de opleiding) en een terugbetalingstermijn voor je opleiding van 10 jaar.
Yes. Weet dat ik afwisseling wil en hele weken achter de pc ben ik snel zat.
Welke functie ben je voor in de race? Je hebt ook functies als shiftleader RBC, HC of S&V. Het is een soort combi tussen operatie (Ondersteunen teams) & vergaderen (Ontwikkelen & Implementeren beleid)
Welke functie ben je voor in de race? Je hebt ook functies als shiftleader RBC, HC of S&V. Het is een soort combi tussen operatie (Ondersteunen teams) & vergaderen (Ontwikkelen & Implementeren beleid)
Onderdeel STN, servicedesk. Terwijl ik dus meer van daadwerkelijk praktisch werken ben ipv telefonisch dingen oplossen vanachter je bureautje.
Op dinsdag 17 januari 2017 21:23 schreef James1988 het volgende: En... lijkt het je ook nog een leuke baan als je je bedenkt dat je soms om 3:45 uit bed moet omdat je shift om 04:50 begint?
dat zijn tijden om naar bed te gaan niet om op te staan. Lang leve laat/nacht rooster
Achteraf had ik misschien beter mijn cv kunnen opleuken, maar geen twee jaar klantcontact was een harde eis, ook al voldeed ik voor de rest aan het profiel van HC.
Als ik me niet vergis zijn relativeren en inlevingsvermogen gevraagde vaardigheden voor HC.
Je 'trackrecord' op dit forum toont dat je alles behalve deze vaardigheden hebt.
HR is zorgen dat de juiste mensen op de juiste plek binnen een bedrijf zitten.
Ik denk dat je blij moet zijn met de kans, en een baan met klantencontact (hoe fijn het ook is dat je hierin progessie hebt gemaakt de laatste tijd) niet als een gratis therapie moet zien om je sociale vaardigheden te verbeteren.
Nee, iets serviceverlenends met menselijk contact. Dus conducteur, V&S (maar weet niet of ik daar geschikt voor ben) of coördinator Wal.
Er zijn genoeg HBO-banen waarbij je prima menselijk contact kunt hebben, waarom zoek je het specifiek in de exploitatie? Denk je niet dat je daar snel op bent uitgekeken? Als je een lage functie instroomt met het idee dat je dan in elk geval binnen bent, vrees ik dat dat wel heel optimistisch gedacht is.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik krijg een beetje het gevoel dat je een "ik wil alleen leuk werk doen"-type bent. Zit ik er ver naast?
Niet helemaal, maar ben ook niet zo'n type die ergens gaat beginnen terwijl ie al twijfelt. Dus een jaar deze functie is prima, maar wil dus liever ergens anders binnen het bedrijf aan de slag. In de praktijk heb je niks te maken met de dienstverlening van NS als je voor STN werkt.
Niet helemaal, maar ben ook niet zo'n type die ergens gaat beginnen terwijl ie al twijfelt. Dus een jaar deze functie is prima, maar wil dus liever ergens anders binnen het bedrijf aan de slag. In de praktijk heb je niks te maken met de dienstverlening van NS als je voor STN werkt.
NS is wel groot genoeg om veel keuze te hebben om door te groeien.. maar niet binnen 1 jaar al denk ik..
[..] Dus een jaar deze functie is prima, maar wil dus liever ergens anders binnen het bedrijf aan de slag.
Ik betwijfel of dat de juiste strategie is. Als deze baan het net niet is, zul je niet excelleren en dus niet komen bovendrijven op weg naar de ideale baan.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Er zijn genoeg HBO-banen waarbij je prima menselijk contact kunt hebben, waarom zoek je het specifiek in de exploitatie? Denk je niet dat je daar snel op bent uitgekeken? Als je een lage functie instroomt met het idee dat je dan in elk geval binnen bent, vrees ik dat dat wel heel optimistisch gedacht is.
Omdat ik niet zo nodig hogerop hoef qua mijn niveau. Ben liever gewoon in de praktijk bezig, elke dag afwisselend. In de praktijk blijf je in beweging, heb je dynamiek, iets wat je op kantoor niet zo snel hebt, je komt je stoeltje niet uit.
Ik betwijfel of dat de juiste strategie is. Als deze baan het net niet is, zul je niet excelleren en dus niet komen bovendrijven op weg naar de ideale baan.
Nou ja eerst het gesprek nog maar eens volbrengen Maar als je kunt aantonen dat je merkt meer van de praktijk bent dan achter een bureau zitten en je werkt toevallig al bij de NS lijk je er sneller in te rollen dan zonder NS-ervaring/affiniteit. Het voelt ook net niet als de juiste baan, maar een alternatief is er voorlopig niet. Voor servicemedewerker op het perron nemen ze me denk ik ook niet aan omdat ze bang zijn dat ik snel uitgekeken ben.
Omdat ik niet zo nodig hogerop hoef qua mijn niveau. Ben liever gewoon in de praktijk bezig, elke dag afwisselend. In de praktijk blijf je in beweging, heb je dynamiek, iets wat je op kantoor niet zo snel hebt, je komt je stoeltje niet uit.
Ik ben heel benieuwd met wat voor ervaring je deze conclusie hebt bereikt. Stage bij een gemeente of zo? .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
Nou ja eerst het gesprek nog maar eens volbrengen Maar als je kunt aantonen dat je merkt meer van de praktijk bent dan achter een bureau zitten en je werkt toevallig al bij de NS lijk je er sneller in te rollen dan zonder NS-ervaring/affiniteit. Het voelt ook net niet als de juiste baan, maar een alternatief is er voorlopig niet. Voor servicemedewerker op het perron nemen ze me denk ik ook niet aan omdat ze bang zijn dat ik snel uitgekeken ben.
Waaruit concludeer je dat iemand continue achter een bureau zit? Telt een vergadering om een ontwikkeltraject te begeleiden dan ook?
Het is niet helemaal onwaar natuurlijk, affiniteit voor het vakgebied bij een sollicitatie kan nooit kwaad. Jarenlang meelezen in dit topic heeft mij bijvoorbeeld voorbereid op knutselen aan Donna .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
Op dinsdag 17 januari 2017 21:57 schreef Litpho het volgende: Het is niet helemaal onwaar natuurlijk, affiniteit voor het vakgebied bij een sollicitatie kan nooit kwaad. Jarenlang meelezen in dit topic heeft mij bijvoorbeeld voorbereid op knutselen aan Donna .
Toch zijn in de spoorwereld beducht voor dichtgetikte hobbyisten. Het moet wel werk blijven.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Waaruit concludeer je dat iemand continue achter een bureau zit? Telt een vergadering om een ontwikkeltraject te begeleiden dan ook?
Als ik de werkzaamheden doorlees van de functie is het redelijk vastgelegd wat je taken zijn en die vervul je gewoon vanachter je bureau. Het is geen formulemanager van de Kiosk waar je deels achter je bureau zit, dingen bedenkt en deels vestigingen in het land bezoekt en met medewerkers in gesprek gaat.
Als ik de werkzaamheden doorlees van de functie is het redelijk vastgelegd wat je taken zijn en die vervul je gewoon vanachter je bureau. Het is geen formulemanager van de Kiosk waar je deels achter je bureau zit, dingen bedenkt en deels vestigingen in het land bezoekt en met medewerkers in gesprek gaat.
Nogal wiedes voor een servicedeskmedewerker maar dat geldt echt niet voor iedere HBO/WO positie.. Daarbij moet je ook vaak naar de koffieautomaat lopen, die prima koffie schenkt bij NS
Nogal wiedes voor een servicedeskmedewerker maar dat geldt echt niet voor iedere HBO/WO positie.. Daarbij moet je ook vaak naar de koffieautomaat lopen, die prima koffie schenkt bij NS
Met die koffie ben ik al bekend Ook dat de melk vaak op is... Maar zou je de functie gewoon aannemen en kijken waar het schip strandt? Hoop op een dynamische functie, afwisselende werkzaamheden.
Met die koffie ben ik al bekend Ook dat de melk vaak op is... Maar zou je de functie gewoon aannemen en kijken waar het schip strandt? Hoop op een dynamische functie, afwisselende werkzaamheden.
Je kan na je proefperiode altijd nog stoppen, bezoek eens een borrel van Wisselwerking en praat daar eens met mensen. Ik zou zelf niet solliciteren op zo'n functie maar veel hoge managers van NS zijn ook begonnen als HC
Op dinsdag 17 januari 2017 21:57 schreef Litpho het volgende: Het is niet helemaal onwaar natuurlijk, affiniteit voor het vakgebied bij een sollicitatie kan nooit kwaad. Jarenlang meelezen in dit topic heeft mij bijvoorbeeld voorbereid op knutselen aan Donna .
Nu moeten de gebruikers nog de juiste vinkjes zetten.
Verder moet InfoPlus eindelijk eens fatsoenlijk verder verbeterd worden, want daar is nog veel winst te behalen.
Op dinsdag 17 januari 2017 20:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende: Ben in de race voor een baan op het hoofdkantoor van een groot blauwgeel bedrijf, maar wil eigenlijk liever in de praktijk (operatie) aan de slag, alleen nemen ze me daarvoor niet aan omdat ik te weinig klantcontact heb... Dat ga ik in deze functie ook niet opbouwen, maar wellicht is het makkelijker doorschuiven als je al in de organisatie werkt? Heb eigenlijk geen zin om 8 uur per dag achter een computer te zitten straks.
Tis wel makkelijker doorschuiven dan voor iemand die van buiten komt. Maar ja, je zal wel aan de juiste kwalificaties moeten voldoen. En die zijn voor HC behoorlijk streng.
Je zou kunnen overwegen om eerst twee jaar specifiek in een servicegerichte omgeving te gaan werken, met als doel om daarna direct op HC te solliciteren. Een job met service vinden ze geloof ik wel erg leuk om te zien op je cv
Wát een dag op het spoor... Ben ik de enige die het discutabel vindt dat NS het in de middag niet is gelukt om alle trammelant uit de ochtend op te lossen?
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
Op dinsdag 17 januari 2017 21:13 schreef liesje1979 het volgende: En zelfs die treinfoto die aan kwam rijden door de sneeuw vond ik prachtig. Misschien ben ik wel door jullie besmet geraakt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Tis wel makkelijker doorschuiven dan voor iemand die van buiten komt. Maar ja, je zal wel aan de juiste kwalificaties moeten voldoen. En die zijn voor HC behoorlijk streng.
Je zou kunnen overwegen om eerst twee jaar specifiek in een servicegerichte omgeving te gaan werken, met als doel om daarna direct op HC te solliciteren. Een job met service vinden ze geloof ik wel erg leuk om te zien op je cv
Dat je als starter dat niet hebt gehad kan je weinig aan doen, daarbij ben je als vakkenvuller ook op een manier bezig met klanten. Een goed verhaal op je gesprek doet de rest
Ik heb even een vraagje... Ik weet dat hier een aantal machinisten mee praat en lurkt. Dat geldt vast ook voor andere mensen die veel in de buurt rondhangen van opstel- en behandelplaatsen.
Opstellen lijkt een probleem te worden (althans, dat is wat de sector aan ons aangeeft). Maar aan de andere kant horen we ook dat sommige treinstellen wel erg lang op een en dezelfde plek staan. Of dat klopt? Ik weet het niet. Ik kom niet zo vaak op opstelterreinen...
De vraag is dus: kennen jullie voorbeelden van locaties waar materieel erg lang opgesteld staat? Denk aan "strategische reserve", donortreinen, maar ook halve wrakken e.d. Wie de vervoerder is maakt even niet uit. Het gaat gewoon om het beeld.
(en ja: dit zou je dus kunnen zien als een soort interactieve beleidsvorming )
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
- Op Zwolle Rangeer staan bij de IJssel nog altijd veel zelflossers van RailPro te wachten op een betere toekomst.
- Nabij Waalhaven Zuid willen nog wel eens wat uitgerangeerde locs staan, al stond er enkele jaren geleden meer
- NS huurt al een terrein in de Houtrakpolder omdat ze geen ruimte heeft om overbodig materieel te stallen, naast het terrein bij de loods in Amersfoort.
Veel terreinen waar oud materieel stond zijn al weggesaneerd of anders in gebruik genomen in de afgelopen jaren en nu dreigt ook Dijksgracht bijna geheel te verdwijnen als tijdelijke opstelruimte.
Ik heb even een vraagje... Ik weet dat hier een aantal machinisten mee praat en lurkt. Dat geldt vast ook voor andere mensen die veel in de buurt rondhangen van opstel- en behandelplaatsen.
Opstellen lijkt een probleem te worden (althans, dat is wat de sector aan ons aangeeft). Maar aan de andere kant horen we ook dat sommige treinstellen wel erg lang op een en dezelfde plek staan. Of dat klopt? Ik weet het niet. Ik kom niet zo vaak op opstelterreinen...
De vraag is dus: kennen jullie voorbeelden van locaties waar materieel erg lang opgesteld staat? Denk aan "strategische reserve", donortreinen, maar ook halve wrakken e.d. Wie de vervoerder is maakt even niet uit. Het gaat gewoon om het beeld.
(en ja: dit zou je dus kunnen zien als een soort interactieve beleidsvorming )
NS is de laatste jaren in ieder geval hard bezig geweest om materieel wat niet meer in dienst zal komen op te ruimen. Wat je wel veel ziet is inderdaad de zelflossers die waaarschijnlijk onder het mom van infra of goederen staan opgesteld. Daarnaast zijn er in den lande veel spoortjes verdeeld voor de goederendienst of spooraannemers die in de praktijk maar zelden gebruikt worden. Dat is op zich ook logisch omdat je graag wilt opstellen in de buurt van werkzaamheden en je kunt de meeste sporen niet voor een paar dagen in het jaar aanvragen omdat je ze dan kwijt bent aan een reizigersvervoerder die gedurende het hele jaar ongeveer dezelfde behoefte hebben.
Op het moment dat je het gebruik van die spoortjes wat beter zou kunnen afstemmen in de capaciteitsverdeling zou er veel capaciteit beschikbaar komen om op te stellen. Let wel: Dit zijn vrijwel allemaal sporen die niet aan de eisen van NS voldoen. NS heeft vrij hoge eisen omdat ze het personeel geen sporen willen laten oversteken buiten dienstoverpaden en geen veiligheidsschoenen geeft.
Ik weet alleen niet of mijn baas blij wordt van meer informatie zolang er geen offerte is uitgeschreven
Er zijn een hele hoop eisen waar opstellen aan zou moeten voldoen. Op zich logisch want dan kan het personeel veiliger werken en dan heb je minder last van vandalisme maar tegelijkertijd zou er ook veel ruimte vrijkomen als we dat een onsje minder doen.
Op woensdag 18 januari 2017 10:11 schreef FredvZ het volgende: Ik ken in elk geval: Dijksgracht Amsterdam Watergraafsmeer Amsterdam Zaanstraat Amsterdam Opstelterrein Zwolle
In Maastricht en Onnen zal vast ook nog wat staan. In de Amsterdamse haven worden ad hoc nog wat sporen gebruikt.
In Nijmegen staat al sinds Napoleon een hoop spul. Inmiddels aan de rails vastgeroest dus het gaat nooit nergens niet meer heen.
Amersfoort Goederen. Maar ik lees aantal plekken die al drastisch aangepakt worden en opstellen vervalt of juist verbeterd wordt zoals Dijksgracht en Zwolle.
Het probleem is dat NS steeds meer materieel krijgt als gevolg van de groei van het aantal reizigers. Dat moet je ergens kwijt. Zeker zolang de DDM's en DDAR's nog niet weg zijn. Die zullen ook niet weggaan voordat duidelijk is of de huidige bestelling SNG voldoende is. Dat levert de komende jaren een flinke piek aan opstelbehoefte op die nog niet in de bestaande plannen als PHS en Zwolle is vervat.
Op woensdag 18 januari 2017 11:05 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het probleem is dat NS steeds meer materieel krijgt als gevolg van de groei van het aantal reizigers.
Ah, het reizigersoverschot heeft het weer gedaan. Trouwens, waar is al dat ijzer dan? Niet op de verbinding Randstad - Twente iig.
Op woensdag 18 januari 2017 11:05 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het probleem is dat NS steeds meer materieel krijgt als gevolg van de groei van het aantal reizigers. Dat moet je ergens kwijt. Zeker zolang de DDM's en DDAR's nog niet weg zijn. Die zullen ook niet weggaan voordat duidelijk is of de huidige bestelling SNG voldoende is. Dat levert de komende jaren een flinke piek aan opstelbehoefte op die nog niet in de bestaande plannen als PHS en Zwolle is vervat.
Via google is hij nog wel te vinden, maar niet meer direct op de infrastructuur pagina van de Prorail website. Het excel bestand van spoor- en perronlengten zijn compleet niet meer te vinden.
Op woensdag 18 januari 2017 11:43 schreef b2py het volgende: @Goverman, ik neem aan dat je bekend met de monitor capaciteitsontwikkeling opstelterreinen waar iedereen bij kan?
Uiteraard ken ik die. Die monitor gebruiken we ook zeker. En die krijg ik ook een paar keer per jaar. Het liefst wil ik ook de onderliggende cijfers erbij hebben (maar die krijg ik niet altijd). En juist dat maakt dat ik verder ga vragen en zoeken.
Deze vraag was meer andersom bedoeld: waar staat materieel "weg te roesten", terwijl er ondertussen behoefte is aan nieuwe opstelsporen. Dan zou vanuit ons natuurlijk worden gezegd "breng eerst die bakken naar de oudijzerboer en kom dan nog eens terug". Bijvoorbeeld: mat 64 wordt niet meer gebruikt voor de dienstregeling. Mag ook niet meer, want is niet meer goedgekeurd. Waar staat dat materieel? En kan dat niet naar een sloperij?
En daarom dus de vraag of de mensen die op de bok zitten wel erg vaak loc nummertje zoveel op hetzelfde spoor zien staan...
Want NS (de groep als geheel, niet zozeer NSR) doet natuurlijk ook aan makelen: treinen kopen, leasen, verhuren en verkopen. Net als sommige andere vervoerders trouwens. Allemaal prima, maar ja, als ze daarvoor publiek spoor gebruiken (wat dus schaars is volgens de sector) dan gaan er wel wat wenkbrauwen fronsen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Wat mij betreft kan je landurig stilstaand materieel niet allemaal over een kam scheren. Strategische reserve hoort bij het kosteneffectief kunnen aanbieden van vervoersdiensten en het kunnen uitbreiden van de diensten als dat door groei nodig is. Hetzelfde geldt voor nieuw materieel wat nog niet is toegelaten. Maar sloopstellen en stellen die eigendom zijn van de leasetak en niet worden geleasd zouden niet op openbare infra moeten staan bij een capaciteitsgebrek.
Toch is dat niet het hele verhaal: Van de sloopstellen en ongebruikte leasestellen is er niet zoveel en dat staat ook grotendeels op infra die niet aan de eisen voldoet voor opstellen en daarmee daarvoor dus sowieso niet in aanmerking komt zonder uitgebreide wijzigingen. Mochten die sporen worden aangepast zou het niet onredelijk zijn om te vragen dat materieel weg te halen maar zolang dat niet het geval is en er is verder geen discussie over de eisen waaraan voldaan moet worden om regulier te mogen opstellen dan levert het weghalen geen capaciteit op en zou daarom ook wel een onredelijk om te vragen die stellen weg te halen als er gewoon betaald wordt voor het stallen.
Ha ha pa en ma zijn onderweg naar Leeuwarden, al de hele ochtend. Stremming brug bij Akkrum. Worden ze er in Heerenveen uitgegooid "er staan bussen klaar voor naar Leeuwarden".
Geen bussen. Vragen, kijken, zoeken, lopen, niemand weet iets.
De bussen staan in Akkrum. Iedereen weer die trein in naar Akkrum. Oh, trein blijkt nu ineens wel gewoon naar Leeuwarden te rijden
Waar mat'64 staat? Wat er nog over is staat her en der in den lande. Een bakje op Dijksgracht, enkele in Amersfoort bij de loods, een paar in het Haarlemse, mogelijk enkele in Maastricht, een partijtje op de Zaanstraat, een stel in het havengebied en dat was het wel.
Op woensdag 18 januari 2017 12:43 schreef Mr_Klaasje het volgende: Van de sloopstellen en ongebruikte leasestellen is er niet zoveel en dat staat ook grotendeels op infra die niet aan de eisen voldoet voor opstellen
Spoor moet aangepast worden om er een trein op te mogen opstellen? Wat?
Op woensdag 18 januari 2017 12:59 schreef Dr_Flash het volgende: Wat moet er dan aan aangepast worden? Neonpijlen er langs met "KIJK HIER MOET JE ZIJN"?
Geplaveide paadjes er tussen, lampjes, veilige oversteekplaatsen, hekje rondom?
Gaan we niet erg ver met regeltjesfetisj als een overwoekerde opstelspoor ook aan allerlei regeltjes moet voldoen terwijl er misschien maar 2 rangeerbewegingen per dag worden gedaan daar?
Op woensdag 18 januari 2017 13:40 schreef Frozen-assassin het volgende: Gaan we niet erg ver met regeltjesfetisj als een overwoekerde opstelspoor ook aan allerlei regeltjes moet voldoen terwijl er misschien maar 2 rangeerbewegingen per dag worden gedaan daar?
Lijkt mij ook. Geef rangeermachinisten werkschoenen, een helm met lampje en opgelost lijkt me.
De Nederlandse opstelsporen liggen er nog beter bij dan een Servisch IC traject bij wijze van
Beste mensen, bedankt allemaal tot zover! Mochten er nog meer dingen opvallen, laat het gerust weten
Opstellen en behandelen krijgt binnen de beleidskern meer aandacht dan voorheen. Er is echt wel het besef dat er meer capaciteit nodig is vanwege instroom nieuw materieel van (vooral) NS, maar ook vanwege uitbreiding van de treindiensten op PHS corridors. Binnen lopende projecten wordt al heel wat extra capaciteit bijgebouwd (zoals Westhaven, Uitgeest en Zwolle). Verder is er vorig jaar een korte termijn plan gestart om tot 2020 al heel wat extra capaciteit gereed te hebben. Denk aan het aanleggen van loop- en servicepaden (zodat je niet uitglijdt over het takje) en elektrificatie van bestaande sporen.
En voor de langere termijn loopt er ook een studie. Maar die is heel fundamenteel en is nog lang niet klaar. Wel is die heel interessant, omdat daar ook naar andere oplossingen dan sec bijbouwen wordt gekeken.
Voorbeelden helpen (in ieder geval mij) om te kijken waar nog wat te halen valt in het beter benutten van bestaande capaciteit. Want nieuwe opstelterreinen zijn duur... (en het geld is toch echt op).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op woensdag 18 januari 2017 14:45 schreef Goverman het volgende: Beste mensen, bedankt allemaal tot zover! Mochten er nog meer dingen opvallen, laat het gerust weten
Opstellen en behandelen krijgt binnen de beleidskern meer aandacht dan voorheen. Er is echt wel het besef dat er meer capaciteit nodig is vanwege instroom nieuw materieel van (vooral) NS, maar ook vanwege uitbreiding van de treindiensten op PHS corridors. Binnen lopende projecten wordt al heel wat extra capaciteit bijgebouwd (zoals Westhaven, Uitgeest en Zwolle). Verder is er vorig jaar een korte termijn plan gestart om tot 2020 al heel wat extra capaciteit gereed te hebben. Denk aan het aanleggen van loop- en servicepaden (zodat je niet uitglijdt over het takje) en elektrificatie van bestaande sporen.
En voor de langere termijn loopt er ook een studie. Maar die is heel fundamenteel en is nog lang niet klaar. Wel is die heel interessant, omdat daar ook naar andere oplossingen dan sec bijbouwen wordt gekeken.
Voorbeelden helpen (in ieder geval mij) om te kijken waar nog wat te halen valt in het beter benutten van bestaande capaciteit. Want nieuwe opstelterreinen zijn duur... (en het geld is toch echt op).
Enkele extra wissels rond Utrecht Centraal, want opstelterrein Cartesiusweg is zeer belabberd bereikbaar
Je moet daar tegenwoordig 100 keer zagen wil je nog iets bij kunnen plaatsen of af kunnen trappen ...
Het is dat Opstelterrein Zuid er nog is, anders had je 0,0 aan de Cartesiusweg meer gehad ...
Op woensdag 18 januari 2017 14:45 schreef Goverman het volgende: Beste mensen, bedankt allemaal tot zover! Mochten er nog meer dingen opvallen, laat het gerust weten
Opstellen en behandelen krijgt binnen de beleidskern meer aandacht dan voorheen. Er is echt wel het besef dat er meer capaciteit nodig is vanwege instroom nieuw materieel van (vooral) NS, maar ook vanwege uitbreiding van de treindiensten op PHS corridors. Binnen lopende projecten wordt al heel wat extra capaciteit bijgebouwd (zoals Westhaven, Uitgeest en Zwolle). Verder is er vorig jaar een korte termijn plan gestart om tot 2020 al heel wat extra capaciteit gereed te hebben. Denk aan het aanleggen van loop- en servicepaden (zodat je niet uitglijdt over het takje) en elektrificatie van bestaande sporen.
En voor de langere termijn loopt er ook een studie. Maar die is heel fundamenteel en is nog lang niet klaar. Wel is die heel interessant, omdat daar ook naar andere oplossingen dan sec bijbouwen wordt gekeken.
Voorbeelden helpen (in ieder geval mij) om te kijken waar nog wat te halen valt in het beter benutten van bestaande capaciteit. Want nieuwe opstelterreinen zijn duur... (en het geld is toch echt op).
Den Helder ligt nog wat achter het stopontspoorblok
Op woensdag 18 januari 2017 14:45 schreef Goverman het volgende: Voorbeelden helpen (in ieder geval mij) om te kijken waar nog wat te halen valt in het beter benutten van bestaande capaciteit. Want nieuwe opstelterreinen zijn duur... (en het geld is toch echt op).
Is het niet goedkoper om meer met de treinen te rijden ipv ze op een opstelterrein te zetten?
Geld kwestie? Hopen de hoge heren dat ze hun zakken gevuld hebben voordat dit aan bod komt?
Er zullen vast wel wat treinfanaten zijn die hem gratis uit elkaar halen zodat ze thuis een souvenir hebben.
Kan zo een scala aan redenen bedenken.
- Slopen gaat traag. - Misschien dat sommige materieelsoorten nog verkocht kunnen worden aan het buitenland. - Wellicht wanneer er in de toekomst iets onverwachts wegvalt ze weer tijdelijk oud materieel in kunnen zetten (zoals het allang terzijde gestelde DDM1 nu ook weer van de partij is).
Las vanmiddag hier al iets over problemen bij een van de slopers van mat64, zoiets kan de boel ook weer opnieuw vertragen.
En dan kan het nog zo zijn dat er asbest is gebruikt (of vermoedens bestaan over het gebruik daarvan) waardoor de sloopkraan niet zomaar gebruikt kan worden. Asbest moet zorgvuldig worden verwijderd en daarvoor is maar beperkt capaciteit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Deels wel, maar niet alles... Zie het MIRT blad opstellen reizigerstreinen. Er is vorig jaar 45 miljoen euro beschikbaar gesteld voor opstellen op korte termijn.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op woensdag 18 januari 2017 22:02 schreef Zelfscanner het volgende: Nu ook, zijn ze bij Beverwijk een opstelplaats aan het maken, terwijl er iets verderop plek zat is. Alleen dus even opknappen. Logica is zoek.
Er moet 45 miljoen op. En brassen is makkelijker dan ergens echt over nadenken
Op woensdag 18 januari 2017 22:02 schreef Zelfscanner het volgende: Nu ook, zijn ze bij Beverwijk een opstelplaats aan het maken, terwijl er iets verderop plek zat is. Alleen dus even opknappen. Logica is zoek.
Dan zal er verderop wel niet genoeg nuttige opstelruimte zijn. Je mag best een keer aannemen dat er ook weleens wčl wordt nagedacht in spoorland.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 18 januari 2017 22:02 schreef Zelfscanner het volgende: Nu ook, zijn ze bij Beverwijk een opstelplaats aan het maken, terwijl er iets verderop plek zat is. Alleen dus even opknappen. Logica is zoek.
Beverwijk is voor de trein van Hoogovens, dus is nuttig, want dan wordt Uitgeest ontlast en hoef je de goederentrein niet over de drukke Zaanlijn te sturen
Bij Vlissingen bij het station is nog plek zat. Niet alleen de sporen van het station worden niet of nauwelijks gebruikt, ook de voormalige opstelplaats van de veer naar Breskens biedt voldoende ruimte voor een opstelterrein.
Beverwijk is voor de trein van Hoogovens, dus is nuttig, want dan wordt Uitgeest ontlast en hoef je de goederentrein niet over de drukke Zaanlijn te sturen
Het gaat hier om 2 sporen voor de sprinters (Waar 2x per uur per richting een treintje gaat...) (http://www.spoorpro.nl/ma(...)pstelterrein-treinen) Sta je dan de hele dag tegen geparkeerde treinen te kijken.
Gaan we even bij Uitgeest kijken
Daar liggen al 3 sporen. Zelfs de bovenleiding hangt er. (Dat is bij aan stapel opstelplekken dus niet zo) Ze staan altijd leeg, kom er vaak langs. Moet er een trappetje en zo tussen, dan sloop je dat middelste spoor ertussen uit. En je kan hem ellenlang doortrekken eventueel richting het achtergelegen weiland. En een handige plek, aangezien je hier 3 richtingen op kan.
Corrigeer mij als ik iets fout zeg, maar zo zie ik het als nieuwkomer hierin
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Gaan we even bij Uitgeest kijken [ afbeelding ] Daar liggen al 3 sporen. Zelfs de bovenleiding hangt er. (Dat is bij aan stapel opstelplekken dus niet zo) Ze staan altijd leeg, kom er vaak langs. Moet er een trappetje en zo tussen, dan sloop je dat middelste spoor ertussen uit. En je kan hem ellenlang doortrekken eventueel richting het achtergelegen weiland. En een handige plek, aangezien je hier 3 richtingen op kan.
Corrigeer mij als ik iets fout zeg, maar zo zie ik het als nieuwkomer hierin
Als het goed is willen ze bij Uitgeest langs de N203 al wat aan gaan leggen.
In februari 2016 heeft (toenmalig staatssecretaris) Dijksma inderdaad besloten dat er naast (ten zuiden van) de N203 een opstelterrein voor maximaal 84 bakken komt.
quote:
Staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur en Milieu heeft de N203-locatie ten oosten van de A9 aangewezen als definitieve locatie voor de aanleg van het PHS-opstelterrein voor sprinters bij Uitgeest. Daarover heeft het Ministerie van IenM de betrokken overheden vandaag geīnformeerd. ProRail start met de uitwerking van de gekozen locatie.
Op woensdag 18 januari 2017 23:06 schreef boriq het volgende: In februari 2016 heeft (toenmalig staatssecretaris) Dijksma inderdaad besloten dat er naast (ten zuiden van) de N203 een opstelterrein voor maximaal 84 bakken komt.
En idd. dit opstelterrein langs de N203 moet voor de nodige verlichting zorgen op de PHS-corridor Alkmaar-Amsterdam en dan vooral voor sprinters. Andere locaties die tussen nu en een paar jaar worden aangelegd of uitgebreid zijn Heerhugowaard, Zwolle (RGS-terrein), Nijmegen, Lelystad, Amsterdam Westhaven en Eindhoven.
Die 45 mln waar ik het eerder over had moet voor 2020 zijn besteed. Denk dus met name aan maatregelen als looppaden, wissels t.b.v. bereikbaarheid (zoals hier ook al is aangegeven).
En speciaal voor Dr. Flash: er wordt heel erg veel nagedacht in de spoorsector, ook over opstellen en behandelen. Daar hebben we dus ook een (lange termijn) studie voor opgedragen aan de hele sector. Dat zit niet alleen op het niveau van uitbreiden, maar ook het kijken naar mogelijkheden om met de gebruiksvergoeding te sturen e.d.
Geld uitgeven vinden we op de Plesmanweg niet erg, maar dan willen we wel zeker weten wat de sector zelf al heeft gedaan om het door henzelf aangedragen probleem aan te pakken.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Den Bosch heeft aan de centrumzijde nog een aantal ongebruikte sporen waar vroeger de autotreinen stonden. Enige nadeel: ze hebben geen waslijn en zijn in de huidige wisselconfiguratie nauwelijks bereikbaar.
Heeft te maken met detectie op baanvakken met waslijn en ATB-EG. Maar tussen Zwolle en Emmen was het baanvak hier al op aangepast met onder meer PSSSL en pedalen, dus ja, dan is het vreemd dat het niet eerder mocht
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
OV-kaart op je telefoon, oude overzetten kan niet, moet uiteraard NFC hebben, werkt wel in de praktijk alleen de handscanners zijn nog niet perfect. Wat ik wel humor vind, is dat Apple het wel heeft (NFC) maar het niet ondersteund.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Gaan we even bij Uitgeest kijken [ afbeelding ] Daar liggen al 3 sporen. Zelfs de bovenleiding hangt er. (Dat is bij aan stapel opstelplekken dus niet zo) Ze staan altijd leeg, kom er vaak langs. Moet er een trappetje en zo tussen, dan sloop je dat middelste spoor ertussen uit. En je kan hem ellenlang doortrekken eventueel richting het achtergelegen weiland. En een handige plek, aangezien je hier 3 richtingen op kan.
Corrigeer mij als ik iets fout zeg, maar zo zie ik het als nieuwkomer hierin
Daar komt deze/volgende week een eerste verbetering voor. Nog altijd text-to-speech, maar de stationsnamen zouden nu goed uitgesproken moeten worden. In februari komt er een grote update en krijgen we Jasmijn als omroepster Aan het volume wordt gewerkt.
alleen worden die sporen in Uitgeest nog gebruikt voor goederentreinen vanuit beverwijk om de loc om te rijden dat gaat niet als er sprinters staan opgesteld
Bij Trenitalia denken ze blijkbaar wel dat er muziek in zit, de officiële bijnaam is 'Rock'. In navolging van andere treinen die 'Swing' en 'Jazz' worden genoemd.
Op vrijdag 20 januari 2017 17:46 schreef Dr_Flash het volgende: Ik moet alleen maar denken aan van die blinde vissen die op de bodem van de oceaan leven
Op vrijdag 20 januari 2017 18:38 schreef DutchTrain het volgende: Blijkbaar hebben de ontwerpers daar een aquarium met vissen waarop ze hun treinen baseren :p
Op vrijdag 20 januari 2017 18:38 schreef DutchTrain het volgende: Blijkbaar hebben de ontwerpers daar een aquarium met vissen waarop ze hun treinen baseren :p
Vanwege een ontsporing van een beladen kolentrein thv de EMO Maasvlakte (de kolenterminal daar) (trein staat naast de rails, niet gekanteld) zal het kolen- en ertsverkeer de komende uren enige vertraging kunnen oplopen. De prognose is dat de sporen niet voor 02:00 beschikbaar zijn, aldus hulpdiensten ter plaatse.
Ik heb misschien wel meerdere vervoerders. Nog niet echt naar gekeken, eerlijk gezegd. Hull - York - Middlesbrough Middlesbrough - Newcastle - Edinburgh - Aberdeen - Inverness Inverness - Kyle of Lochalsh - Inverness - Glasgow Glasgow - Oban - Crianlarich - Fort William > Met de Harry Potter stoomtrein 'The Jacobite' Fort William - Dalmuir Dalmuir - Stranraer Stranraer - bus naar Dumfries - Carlisle - Manchester - Chesterfield Chesterfield - ... - Harwich
Ik wilde gewoon met het reisplan naar de Treinreiswinkel gaan, en aldaar een British Railpass te halen met eventueel extra benodigde reserveringen.
Ah, op zo'n route krijg je zeker te maken met meerdere vervoerders. Zal vooral Northern en Transpennine Express zijn voor het stuk in Engeland, misschien Virgin Trains maar dat hangt af van tijden en prijzen. In Schotland zelf is het allemaal Scotrail wat de klok slaat (Abellio).
Een Britrail-pass is waarschijnlijk het interessantste voor je, voor jongeren zijn die niet eens zo heel duur. Zitplaatsreserveringen kosten vervolgens ¤ 7,- per reis.
Nog een weekendje doorbijten, en dan is hopelijk het treinvervoer tussen Dordrecht - Rotterdam en verder weer beetje op orde na 4 treinvrije weekenden en 4 weken van aangepaste dienstregeling sinds de invoering nieuwe dienstregeling.
Er was weinig van logica te ontdekken in de treinsamenstelling de afgelopen weken, met het schrappen de doorgaande IC's zonder overstap op leiden, en het schrappen van IC Den haag - Venlo is een beetje treinlengte toch wel zo handig. Met een 4tje tussen Amsterdam en Vlissingen ga je het niet redden zonder over de volnorm heen te gaan.
We gaan het merken
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Hier is bij een uitgedunde treindienst regelmatig de storing verholpen op het moment dat de opgeheven treinseries sowieso al zouden stoppen met rijden. Logisch, want op dat moment is de dienstregeling niet meer uitgedund
Hier is bij een uitgedunde treindienst regelmatig de storing verholpen op het moment dat de opgeheven treinseries sowieso al zouden stoppen met rijden. Logisch, want op dat moment is de dienstregeling niet meer uitgedund
Maar hier hadden ze kunnen zeggen 'pak de gratis parkeerplaats pendelbus, dan komt u er ook' (Luchthaven jeweet) maar doen ze niet
Op vrijdag 20 januari 2017 22:06 schreef _serial_ het volgende: Nog een weekendje doorbijten, en dan is hopelijk het treinvervoer tussen Dordrecht - Rotterdam en verder weer beetje op orde na 4 treinvrije weekenden en 4 weken van aangepaste dienstregeling sinds de invoering nieuwe dienstregeling.
Er was weinig van logica te ontdekken in de treinsamenstelling de afgelopen weken, met het schrappen de doorgaande IC's zonder overstap op leiden, en het schrappen van IC Den haag - Venlo is een beetje treinlengte toch wel zo handig. Met een 4tje tussen Amsterdam en Vlissingen ga je het niet redden zonder over de volnorm heen te gaan.
We gaan het merken
Er was zeker weinig logica te merken. In de vroege ochtendspits vaak een Virm 4 of 6 naar R'dam waar er gekoppeld werd. Om 06:54u al staan in de trein, kwam in de vroegere 06:50u nooit voor. Denk dat de .09 en .39 een stuk rustiger worden. Deze horen te beginnen in Dordrecht en reden de afgelopen weken door van en naar Breda en zaten doordat de IC en ICD naar Breda niet reed, vaak al vol :-(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Trein stond op het eindpunt (Disneyland) en het is hier -7.
Ik ging achteraan de trein zitten en schoof de deuren met de hand een beetje dicht aan beide kanten zodat men er nog wel in een uit kan lopen maar geen gapen gat is zoals in Parijs in de spits nodig is. dan is het niet zo koud
Trein wil vertrekken en ik hoor 5/6 pogingen om weg te gaan en het vertrek singnaal. Bleken het 'Mijn' deuren te zijn die niet genoeg 'vaart' kregen om in de vergrendeling te schieten. Blijbaar als de deuren wel helemaal open staan schuiven ze wel met genoeg vaart dicht..
Wat ik raar vind, want in Parijs gebeurt het natuurlijk om de haverklap dat iemand nog even snel instapt en zodoende het dichtschuiven van de deuren onderbreekt...
Voor de kenners: De schuifdeuren gaan op lucht.
En mijn inziens zou zo een deur vanuit iedere positie met genoeg luchtdruk in de vergrendeling moeten kunnen schieten bij sluiten...
Gisteren had ik er eentje die er iets van maakte als "Denk bij het verlaten van de trein aan uw bagage en neem deze met je mee. Ik herhaal: Denk bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen en neem deze met je mee. Het is UW verantwoordelijkheid!"
Dus. Vandaag ff heerlijk in de kou gestaan bij Breyell, Duitsland, tussen Venlo en Viersen. Omgeleide badslippers wegens gecombineerde werkzaamheden aan de Betuweroute, tussen Zevenaar en Emmerich én tussen Emmerich en Wesel en werkzaamheden aan een brug bij Oberhausen. Ook dat kan dus nog eens goed gepland worden.
Komt er een volbeladen en zware ertstrein van DB Cargo binnen in Breyell. De trein is dusdanig lang, dat de trein echt tot het maximale werd gezet bij het sein, in de hoop het passeerspoor vrij te krijgen. Maar die ertstrein was te lang voor het doorgaande spoor, als men het sein voor de overweg halverwege op rood houdt, zoals dus geschiedde. De trein die uit Boisheim binnenkwam, kon hierdoor niet vertrekken richting Kaldenkirchen. Maar die ertstrein mocht niet uit Breyell weg, want er kwam nog een goederentrein aan en dáárachter de Eurobahn. Alternatief was om de ertstrein naar het volgende sein te sturen, langs het perron, en de drukke overweg minstens 10 minuten gesloten houden. Volgens mij wilde DB Netze dat niet... Uiteindelijk ging de trein echt op een minimale snelheid rollend door rood, tot de trein die op het passeerspoor even heel luid tyfoneerde. De overweg waar de ertstrein voor stond, was nog steeds geopend voor wegverkeer. De loks waren het sein gepasseerd, en bleken (later, aldus iemand in de Eurobahn die uit Dülken ri. Venlo ging) nog geen halve meter van de overweg af te staan. De coilstrein op het passeerspoor kon weg, LTE met een containertrein kon doorrijden (die stond inmiddels achter de coilstrein langs het perron en nog door de wissels heen), en toen LTE ook weg was, kwam de Eurobahn met +17 ook binnenrollen.
Creatieve oplossing, maar dat had men toch eerder kunnen weten? Men had die (erg zware) ertstrein natuurlijk niet in Breyell stil mogen zetten maar alleen bij nood bijvoorbeeld al in Kaldenkirchen waar geen overwegen in de weg zitten, want voordat die trein ook op snelheid is, is die al in Viersen volgens mij.. Maar creatief opgelost is het wel, maar misschien een leerpunt voor de trdl die dienst aldaar had.
En ja, het was koud. Erg koud. Na 4,5u daar gestaan maar terug naar het station gelopen, en in de trein was het een stuk warmer.
Op zaterdag 21 januari 2017 19:47 schreef greavy het volgende: Dus. Vandaag ff heerlijk in de kou gestaan bij Breyell, Duitsland, tussen Venlo en Viersen. Omgeleide badslippers wegens gecombineerde werkzaamheden aan de Betuweroute, tussen Zevenaar en Emmerich én tussen Emmerich en Wesel en werkzaamheden aan een brug bij Oberhausen. Ook dat kan dus nog eens goed gepland worden.
Komt er een volbeladen en zware ertstrein van DB Cargo binnen in Breyell. De trein is dusdanig lang, dat de trein echt tot het maximale werd gezet bij het sein, in de hoop het passeerspoor vrij te krijgen. Maar die ertstrein was te lang voor het doorgaande spoor, als men het sein voor de overweg halverwege op rood houdt, zoals dus geschiedde. De trein die uit Boisheim binnenkwam, kon hierdoor niet vertrekken richting Kaldenkirchen. Maar die ertstrein mocht niet uit Breyell weg, want er kwam nog een goederentrein aan en dáárachter de Eurobahn. Alternatief was om de ertstrein naar het volgende sein te sturen, langs het perron, en de drukke overweg minstens 10 minuten gesloten houden. Volgens mij wilde DB Netze dat niet... Uiteindelijk ging de trein echt op een minimale snelheid rollend door rood, tot de trein die op het passeerspoor even heel luid tyfoneerde. De overweg waar de ertstrein voor stond, was nog steeds geopend voor wegverkeer. De loks waren het sein gepasseerd, en bleken (later, aldus iemand in de Eurobahn die uit Dülken ri. Venlo ging) nog geen halve meter van de overweg af te staan. De coilstrein op het passeerspoor kon weg, LTE met een containertrein kon doorrijden (die stond inmiddels achter de coilstrein langs het perron en nog door de wissels heen), en toen LTE ook weg was, kwam de Eurobahn met +17 ook binnenrollen.
Creatieve oplossing, maar dat had men toch eerder kunnen weten? Men had die (erg zware) ertstrein natuurlijk niet in Breyell stil mogen zetten maar alleen bij nood bijvoorbeeld al in Kaldenkirchen waar geen overwegen in de weg zitten, want voordat die trein ook op snelheid is, is die al in Viersen volgens mij.. Maar creatief opgelost is het wel, maar misschien een leerpunt voor de trdl die dienst aldaar had.
En ja, het was koud. Erg koud. Na 4,5u daar gestaan maar terug naar het station gelopen, en in de trein was het een stuk warmer.
Ik moest zo keihard lachen. Heb je dat helemaal zitten maken? Jullie hadden me in de trein al uitgelegd toch, hoe dat zat met te lange treinen. Dus ik snapte al dat het een logistiek probleem was. Maar bedankt. Als jij hem gemaakt hebt zet ik hem in mijn fobo.
quote:
Op zaterdag 21 januari 2017 23:34 schreef Dr_Flash het volgende: Ik denk dat het meer zin heeft om aan Liesje de Bogo-variant van de Najdorf Siciclian uit te leggen, dan dit
Dan zal er vannacht wel weer getest worden op de HSL. Verder naar het zuiden zit er vannacht niet in vanwege de opknapbeurt in en rond de Willemsspoortunnel.
Ik moest zo keihard lachen. Heb je dat helemaal zitten maken? Jullie hadden me in de trein al uitgelegd toch, hoe dat zat met te lange treinen. Dus ik snapte al dat het een logistiek probleem was. Maar bedankt. Als jij hem gemaakt hebt zet ik hem in mijn fobo.
Maar snap je hem nu wel helemaal? Dan heb ik hem niet voor niks gemaakt in elk geval
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 22 januari 2017 00:46 schreef James1988 het volgende: Dan zal er vannacht wel weer getest worden op de HSL. Verder naar het zuiden zit er vannacht niet in vanwege de opknapbeurt in en rond de Willemsspoortunnel.
Voor zover ik weet is er de hele tijd één spoor beschikbaar. Nachtnettreinen en de laatste sprinters tussen Rotterdam en Dordrecht zouden ook gewoon gereden moeten hebben. Capaciteit per uur is alleen dramatisch doordat je al vanaf Lombardijen enkelspoor moet gaan rijden. Met een paar goederenpaden per uur en een paar reizigerspaden die voor Thalys gebruikt worden, zit dat alweer vol qua capaciteit.