abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168217831
https://tctechcrunch2011.(...)/surface-studio1.jpg

Aangezien er werd geklaagd in de Appledraad omdat het daar eventjes ging over de Surface Studio - waarvoor MS duidelijk Apple-producten als inspiratiebron gebruikte zoals je direct kan zien als je naar het plaatje kijkt - en het verzoek kwam om er een aparte draad te openen bij deze een draad voor de Surface Studio. Surface Studio is een AIO computer van MS wat middelmatige energiezuinige hardware heeft (laptop-CPU en een matige grafische kaart die op laptops is gericht) met hieraan gekoppeld een grote touchscreenmonitor met een zeer hoge resolutie, een uitmuntend kantelmechanisme. Het is gericht op professionele ontwerpers die een monitor gebruiken in plaats van een blad om op te tekenen. MS ontwikkelde speciaal voor deze computer een nieuw inputapparaat, een knop die gedraaid kan worden en waarbij het scherm het waarneemt waar die op het scherm wordt geplaatst.

Het apparaat is vernieuwend (dat is meer dan wat over een bepaalde concurrent gezegd kan worden) maar het apparaat heeft ook zwaktes: de hardware is wat te zwak voor deze grote resolutie zo gauw je multitaskt, de monitor kan niet gebruikt worden in combinatie met een andere computer, het nieuge inputapparaat moet apart worden gekocht en dit kleeft net onvoldoende aan de monitor om er goed aan te blijven zitten op het moment dat je het niet vasthoudt, een gevolg van de lastige balans tussen het gemakkelijk moeten kunnen verplaatsen als het op de monitor zit en het moeten blijven kleven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:17:17 #2
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_168226938
Leuke openingspost :') Er werd veel geklaagd :P
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  Forum Admin woensdag 18 januari 2017 @ 09:37:40 #3
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_168238555
Ik neem aan dat deze kinderziektes in een volgende versie eruit gaan.

Qua richting van innovatie vind ik het een vooruitgang.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_168239844
De "middelmatige GPU" is de meest krachtige mobiele GPU van de vorige generatie en ruim dubbel zo krachtig als de GPU in 'die andere all-in-one'. Al ben ik het wel met je eens dat het raadzaam was eventjes te wachten en er op zijn minst een 1060 in te zetten (met eventuele upgrade naar 1070).

De "laptop CPU" is de meest krachtige quad-core versie, dus zal veel minder een bottleneck zijn dan je wellicht denkt.

Je moet er rekening mee houden dat de volledige PC in de kleine voet zit, in plaats van (zoals bij de iMac) verdeeld over het hele oppervlak van het scherm. Als je bedenkt met hoe weinig ruimte ze werkten, is het een verdomd krachtig apparaat.

Het feit dat je het scherm niet als scherm voor externe PC kan gebruiken is een groter minpunt, maar waarschijnlijk niet eentje die Microsoft heel snel gaat fixen. Zij zien deze all in one als een all in one, en gaan er waarschijnlijk vanuit dat je het hele ding vervangt op het moment dat je tekort komt aan kracht. Dat is jammer, want het is een verdomd prijzig apparaat met een heel erg mooi scherm.

De functionaliteit van de Surface Dial lijkt me vooral voor grafisch werk interessant. Ik kan voor geen meter tekenen, dus voor mij zou het niet een heel grote toegevoegde waarde zijn. En hoewel ik graag krachtiger had gezien, is de 980m meer dan krachtig genoeg voor 1080p gaming, videobewerking en ander werk. Zet deze computer in je huiskamer en met inhome streamen heb je een heel mooie multimedia ervaring.

Ik wacht wel op de tweede generatie, en probeer dan deze voor een kleine 2000 op de kop te tikken. Enig idee hoe je externe speakers met versterker hierop aansluit? Moet dat via een of andere USB-C hub?
pi_168260333
Ik snap de logica niet van veel fabrikanten...
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 20 januari 2017 @ 12:32:35 #6
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168290123
Om welke CPU en GPU gaat het?

i5/i7 U? Of een HQ? Of een T?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168290294
Als ik naar het plaatje kijk zie ik anders niet zoveel overeenkomsten met een Apple. Het is eerder een wat stijlvollere en minder industriėle uitvoering van een HP Z1
pi_168290813
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 12:32 schreef fathank het volgende:
Om welke CPU en GPU gaat het?

i5/i7 U? Of een HQ? Of een T?
Google down?

CPU: i5-6640HQ of i7-6820HQ
GPU: 965M 2GB of 980M 4GB

De low end combi is niet zo heel denderend, maar op de duurdere combinatie is zwaarder werk, en zelfs gamen, heel goed mogelijk.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 13:23:23 #9
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168291123
Dat middelmatige hardware noemen :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168320459
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 13:23 schreef fathank het volgende:
Dat middelmatige hardware noemen :')
Mwa, voor een desktop computer van 3000+ euro, is er best een argument te geven waarom een laptop i5, 965M en 8GB RAM middelmatig is. Zeker als je daarbij ook rekening houdt met het feit dat er een 5400 rpm harde schijf in zit in plaats van een SSD. Anno 2017. Voor meer dan 3000 euro is dat best middelmatig.

De duurdere versie, met i7, 980m en 16GB RAM is niet echt middelmatig te noemen. Maar met een 1060 of 1070 was de performance veel beter geweest, zonder voor de fabrikant echt duurder te zijn. En je moet alsnog extra betalen om er een SSD in te krijgen (wat anno 2017 noodzaak is).
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:47:36 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_168321040
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:16 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Mwa, voor een desktop computer van 3000+ euro, is er best een argument te geven waarom een laptop i5, 965M en 8GB RAM middelmatig is. Zeker als je daarbij ook rekening houdt met het feit dat er een 5400 rpm harde schijf in zit in plaats van een SSD. Anno 2017. Voor meer dan 3000 euro is dat best middelmatig.
quote:
Rapid hybrid drive options: 64GB SSD with 1TB HDD, 128GB SSD with 1TB HDD, 128GB SSD with 2TB HDD
Okay, hybrid drive ipv Full SSD maar niet geheel alleen standaard SATA HDD
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')