Liberty is Amerikaans, dan is het niet zo moeilijk om de EU te omzeilen.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 19:28 schreef sasquatsch het volgende:
De regels zouden van de FIA moeten komen net zoals vroeger. Liberty Media en Ross Brawn moeten zich alleen bekommeren om de commerciële kant van de zaken. Iets wat ooit ook is opgelegd door de EU, vanwege verstrengeling van belangen in de tijd van Mosley en Ecclestone, wat er toe geleid heeft dat Ecclestone toentertijd de commerciele rechten voor een periode van 100 jaar gekocht heeft. Rechten die nu dus in handen zijn van Liberty Media..
Überhaupt is/was het de vraag of de Strategy Group legaal is, aangezien er een zaak bij de EU loopt die precies dat aankaart, inclusief het feit dat niet alle teams daar in vertegenwoordigd zijn.
Eens dat de FIA de regels op zou moeten stellen, maar voor zaken als de budgetlimiet kun je niet om Liberty heenquote:Op dinsdag 24 januari 2017 19:28 schreef sasquatsch het volgende:
De regels zouden van de FIA moeten komen net zoals vroeger. Liberty Media en Ross Brawn moeten zich alleen bekommeren om de commerciële kant van de zaken. Iets wat ooit ook is opgelegd door de EU, vanwege verstrengeling van belangen in de tijd van Mosley en Ecclestone, wat er toe geleid heeft dat Ecclestone toentertijd de commerciele rechten voor een periode van 100 jaar gekocht heeft. Rechten die nu dus in handen zijn van Liberty Media..
Überhaupt is/was het de vraag of de Strategy Group legaal is, aangezien er een zaak bij de EU loopt die precies dat aankaart, inclusief het feit dat niet alle teams daar in vertegenwoordigd zijn.
De F1 moet het voornamelijk uit de EU hebben en Liberty zit al jaren in de EU als internet/tv provider, geen idee hoe ze het gaan aanpakken maar ik /denk/ (hoop) dat ze wel enigszins weten waar ze mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 19:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Liberty is Amerikaans, dan is het niet zo moeilijk om de EU te omzeilen.
zo simpel werkt dat nietquote:Op dinsdag 24 januari 2017 19:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Liberty is Amerikaans, dan is het niet zo moeilijk om de EU te omzeilen.
Geen races meer in de EUquote:
Benieuwd hoe ze dat gaan doen in bijv Spa, als er coureur ronde achterstand heeft en deze mag inhalen. Moeten ze eerst wachten totdat hij weer is aangesloten en dan de staande start doen?quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:28 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
FIA gaat minder snel straffen uitdelen bij botsingen in Formule 1
http://www.nu.nl/sport/44(...)en-in-formule-1.html
- Minder snel straffen na botsing
- De FIA bevestigde ook een andere nieuwe regel. Na een safety car-situatie wordt de race hervat met een stilstaande start. Voorheen bleven de coureurs achter de safety car rijden, totdat het circuit weer vrijgegeven werd door de officials.
nu is het achterlijk rondjes rijden, wat invloed heeft op vanalles.quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:36 schreef King_Merc het volgende:
na elke safetycar situatie een staande start ? lijkt me overdreven, dacht dat ze dat alleen na een rollende start deden (mocht de baan te nat zijn bij de normale start...
Sowieso vond ik rijdende start achter SC (bij ongeval dus, niet bij de start als het 2 druppels heeft geregend), wel mooi.quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:19 schreef Zorro het volgende:
Dus wat is het nu? SC wordt feitelijk afgeschaft want in die gevallen wordt er gestopt en weer een nieuwe start gedaan als het weer kan? Of is het net als nu, rondjes rijden achter de SC met als wijziging dan als alles opgelost is stil gaan staan en starten?
Dat laatste zou debiel zijn, want je hebt een SC wegens gevaar, en dan zou je toch langs dat gevaar blijven rijden, en als het niet meer gevaarlijk is stop je om de staande start te gaan doen.
Het tactische spelletje wanneer de leider precies op het gas gaat was wel mooi ja.quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:26 schreef franklop het volgende:
[..]
Sowieso vond ik rijdende start achter SC (bij ongeval dus, niet bij de start als het 2 druppels heeft geregend), wel mooi.
makes sencequote:Op woensdag 25 januari 2017 12:29 schreef sasquatsch het volgende:
Nu.nl praat onzin. Deze regel is niet opnieuw aangepast en geldt alleen maar voor de start bij een regenrace nadat de baan achter de safety car is droog gereden.
Zie artikel 39.16.
http://www.fia.com/file/53155/download/17827?token=BEM7ay0P
Denk dat voornamelijk de koppeling te lijden heeft, de rest zal wel mee vallen. Het vermogen op de versnellingsbak zal niet significant veranderen bij een start.quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:13 schreef Meike26 het volgende:
Bovendien kan je je afvragen hoe dit voor de motoren en overige onderdelen moet zijn als er niet 20 of 21 keer gestart word per seizoen, maar bijvoorbeeld 30 tot 35 keer. Dan ga je het niet redden met 4/5 motoren, versnellingsbakken etc per jaar.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op donderdag 26-01-2017 om 08:39:31 Interesting. Have also been told by a trusted source they expect Ecclestone to fight back v Liberty - with a breaka… https://t.co/CQG2AxjKzx reageer retweet
B teams met een soort GP2 auto's waar niemand naar kijkt hooguit.quote:Op donderdag 26 januari 2017 11:25 schreef opreis het volgende:
Alsof iemand daarin mee gaat. Tegen de tijd dat dat opgezet is heeft ie een tuintje op zn buik
Dat is misschien wat overdreven, maar in 2019 is iedereen Ecclestone al weer bijna vergetenquote:Op donderdag 26 januari 2017 11:25 schreef opreis het volgende:
Alsof iemand daarin mee gaat. Tegen de tijd dat dat opgezet is heeft ie een tuintje op zn buik
Hij heeft de naam GP1.quote:Op donderdag 26 januari 2017 10:34 schreef sasquatsch het volgende:
Het gerucht gaat dat Ecclestone een breakaway serie wil opzetten.twitter:andrewbensonf1 twitterde op donderdag 26-01-2017 om 08:39:31 Interesting. Have also been told by a trusted source they expect Ecclestone to fight back v Liberty - with a breaka… https://t.co/CQG2AxjKzx reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |