abonnement Unibet Coolblue
pi_168213246
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.


Game on! *O*
..
pi_168213257
Net gebeld, om 3 uur hadden ze nog een plek dus dan kunnen we komen.
Ik mis mijn vrolijke baby ;( Ze doet wel haar best om te lachen enzo, maar je merkt wel dat ze zichzelf niet is.

Ik was trouwens nog iets vergeten, in 2016 zijn we ook getrouwd :+ We zijn nu 7 jaar samen.

Toen ik nog bij de Hema werkte kregen we vaak taart bestellingen met foto's van baby's enzo :D Leuk, lekker kliederen :9
pi_168214503
Miezz fijn dat je langs mag komen. Hopelijk is je meisje snel beter

Zo leuk de verjaardag van je kindje O+ savonds de slingers en ballonnen ophangen en dan dat snuutje de volgende ochtend bij het zien van alles O+
mijn eigen verjaardag vind ik dan weer niks aan

Lesage mijn man en ik zijn geregistreerd partners. Dat hebben we toen alleen maar gedaan omdat we een huis gingen bouwen. Lekker romantisch dus :')
nu we kinderen hebben vind ik het wel leuk om dezelfde achternaam te hebben als de rest van de familie. Verder heeft het voor ons geen toegevoegde waarde.

Stijn slaapt weer door en zit nog maar op 2 slaapjes overdag.
Bizar hoe snel het ineens gaat. Tis zn vrolijk manneke.
Mijn peuter zei gisteren uit het niets 'mama ik wil een zusje' :') uuuh nou sorry jongen we zijn compleet. Dan trekken we Stijn wel af en toe een jurkje aan :+
  dinsdag 17 januari 2017 @ 11:40:35 #4
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_168215961
Fijn dat je zo snel terecht kunt Miez! Hopelijk gaat het snel beter met haar..

Wij zijn ook geregistreerde partners. Ik wilde dezelfde achternaam als mijn kind, man wilde ab-so-luut niet trouwen. Iets met compromis :+ Nu wel handig, nu we een huis gaan bouwen. Wel obv huwelijkse voorwaarden btw... We zijn in maart 5 jaar bij elkaar.

Emma wil omhoog, omhoog, omhoog!! Liggen is voor baby's heeft ze besloten en ze probeeert uit alle macht omhoog te komen als ze ligt.. Flessen worden alleen zittend nog geaccepteerd.. Er wordt hier momenteel veel gezeten en dat gaat ook steeds beter. Vandaag is ze 7 maanden O+

Mijn schoonmoeder is ziek, dus ik heb morgen een extra dagje vrij genomen, om voor Emma te zorgen. Man is onverwachts wellicht ook vrij (opdracht gestopt, geen nieuwe) dus we zijn samen vrij. Heb de mogelijkheid open gehouden toch te gaan werken als het kan. Zien wel of dat lukt, man zijn werk gaat voor, dus als hij wat heeft morgen dan blijf ik gewoon vrij. Wel gek, 1 dagje werken, 2 vrij, 1 werken, 3 vrij :') Gelukkig is het op dit moment niet zo heel druk, en zijn we vooral 'kutklusjes' aan het doen (opruimen, archiveren enz). Mijn collega vindt overigens alles hier een kutklus, gezellig joh :')

Geen idee wanneer het voor ons compleet voelt. Voor man iig 2, dus daar stel ik me maar op in. Begint nu te kriebelen, maar eerlijk gezegd alleen omdat ik die baby-periode dan maar zsm achter de rug heb :@

Hopelijk kun je een beetje toegeven aan de moeheid, LeSage. Lijkt me lastig met rondlopende baby :+

Wat een hoop tandjes ineens Madivi!

Gaat het nu weer beter Chanty?

Leuk zo'n eerste lach Taartje. Hier wordt er nu uitgebreid gelachen als ik ga zingen (en bedankt :') ) of als ik haar kietel. *smelt*

Quoi, nu hoofdpijn? :P
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 11:53:36 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168216288
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:23 schreef ikke_84 het volgende:
Mijn peuter zei gisteren uit het niets 'mama ik wil een zusje' uuuh nou sorry jongen we zijn compleet. Dan trekken we Stijn wel af en toe een jurkje aan
:D Groot gelijk. Zusje op bestelling.

quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:40 schreef Nouk84 het volgende:
Quoi, nu hoofdpijn?
Ha, je doelt op het bierfestival? Nopes. Heb me netjes ingehouden, want moest 's nachts toch weer aanrukken voor de kleine man :) Gewoon lekker genoten van wat proefglaasjes met nieuwe biertjes.

Succes met je kutklusjes vandaag. Klinkt als een relaxed weekje :)

Hier ook relaxed! Max is weer bij de gastouder en ik werk een todo-lijst af en ga straks een rondje hardlopen. Af en toe krijg ik een lieve foto van 'm opgestuurd :)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 12:21:16 #6
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_168216766
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:53 schreef Quoi het volgende:
Ha, je doelt op het bierfestival? Nopes. Heb me netjes ingehouden, want moest 's nachts toch weer aanrukken voor de kleine man :) Gewoon lekker genoten van wat proefglaasjes met nieuwe biertjes.

Succes met je kutklusjes vandaag. Klinkt als een relaxed weekje :)

Hier ook relaxed! Max is weer bij de gastouder en ik werk een todo-lijst af en ga straks een rondje hardlopen. Af en toe krijg ik een lieve foto van 'm opgestuurd :)
Haha, daar doelde ik op inderdaad. Had over het hoofd gezien dat je vannacht nog gepost had :)

Ach, ik vind het alles behalve kutklusjes, heerlijk juist even niet achter mijn bureau. Weg van mn klagende collega :P

Heerlijk, ik krijg bijna nooit info door van de gastouder als ze daar is. Vind ik ook wel prima eigenlijk :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 12:54:05 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168217498
Ik vind het geweldig, die berichtjes. En zo te merken aan de berichtjes slaapt hij een gat in de dag daar :P

Ik ben de kinderwagen aan het ombouwen tot de wandelwagen en wil die dan in de ligstand gaan zetten. Even kijken hoe dat is voor 'm. Neerleggen in de reisbak wordt nl echt te krap :D
Lijkt er goed uit te zien, alleen het zonnescherm ziet er liggend een beetje nutteloos uit, die staat omhoog. Edit: gefixt!

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 17-01-2017 13:18:43 ]
pi_168218932
Die berichtjes lijken me ook erg leuk om te krijgen. Als het goed gaat dan...

Soof, hoe is het om weer te werken?

Chanty, hoe gaat het nu?

Madivi, wat een boel tandjes al!

Miez, hoe gaat het met M. en wat zei de huisarts?

Mijn baby is vandaag al vier maanden O+ En ze is zo fantartisch O+

Vriend en ik zijn al 11.5 jaar samen. Ik was nog nog 15 :) ik zou heel graag willen trouwen zodat we allemaal dezelfde achternaam hebben. Merk dat ik satinerend erg belangrijk ben gaan vinden. Geregistreerd partnerschap kan ook maar ik wil een jurk O+ en M. als bruidsmeisje O+

Mijn gewicht gaat ineens hard naar beneden nu ik geen koemelk (chocola onder andere) meer eet/drink. Weeg nu bijna hetzelfde als voor de zwangerschap. Alleen... die buik... Ik heb veel striae gekregen en daardoor(?) zo'n slappe buik/los vel. Komt dat vanzelf met de tijd goed of moet ik echt gaan sporten (zeg nee)?
pi_168219323
Mies, nee.
Nee grapje geen idee :+ Mijn huid is ook nog slapper. Maarja het duurde ook 9 maanden om te groeien dus zal vast ook wel zoiets duren voordat het weer een beetje steviger wordt. Ofzo. Of misschien nog langer. Of nooit ( ;()

M. gaat straks naar de huisarts. Man had/heeft ook de griep en ik ben bang dat ik het volgende slachtoffer ben...

Ik ben getrouwd, maar heb mijn eigen achternaam gehouden. De achternaam van mijn man is een beetje ingewikkeld :+ Ik vind het wel schattig als er post komt voor "Familie XXX" O+

Ben ik jouw collega Nouk? :@ Ik klaag ook heel veel :+ Probeer het te minderen, maar ja, he :+ Komt ooit wel goed.
pi_168219791
Ik vind 2017 langzaam gaan joh :o.
Maar 2016 was ook wel heul druk. Wie verhuist er nou 2x tijdens zwangerschap :').

Ja mijn gewicht daalt ook en dat is helemaal niet de bedoeling. Mies_poes je hoeft van mij niet te sporten hoor. Ik ging net fietsen, alleen, conditie van niks :D. Kou helpt ook niet though.
pi_168220298
Miezziej, succes bij de huisarts straks. Hopelijk voelt je kleintje zich snel weer beter.

Quoi, de kinderwagen ombouwen, volgens mij is dat echt een 'dingetje'. Dat je baby ineens in de kinderwagen zít. Of zie jij dat zo helemaal niet? :D

Ik ben zo trots! Waar de kinderwagenbak tot nu toe alleen werd gebruikt om (in het ledikant) in te slapen, hebben we vandaag bijna twee uur samen gewandeld. Was het voorheen meteen huilen als ik zo met hem naar buiten ging, nu heeft hij maar drie keer een paar minuutjes gehuild. Zo fijn dat het goed ging: fijn dat hij daarvoor nu blijkbaar wel de rust vindt, en fijn voor mijn rug dat we nu kinderwagen en doek kunnen afwisselen. O+
A balanced diet is a cookie in each hand
  dinsdag 17 januari 2017 @ 14:57:39 #12
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168220322
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:54 schreef Quoi het volgende:
Ik vind het geweldig, die berichtjes. En zo te merken aan de berichtjes slaapt hij een gat in de dag daar :P

Ik ben de kinderwagen aan het ombouwen tot de wandelwagen en wil die dan in de ligstand gaan zetten. Even kijken hoe dat is voor 'm. Neerleggen in de reisbak wordt nl echt te krap :D
Lijkt er goed uit te zien, alleen het zonnescherm ziet er liggend een beetje nutteloos uit, die staat omhoog. Edit: gefixt!
Zit hij er een beetje goed in? Ik heb F. Nu ook in de wagen inzet. Ik baal er echt van dat het niet meer past. Hij slaapt er wel echt goed in als ik op stap ben.
pi_168220401
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:34 schreef Unihipili het volgende:
Ik vind 2017 langzaam gaan joh :o.
Maar 2016 was ook wel heul druk. Wie verhuist er nou 2x tijdens zwangerschap :').

Ja mijn gewicht daalt ook en dat is helemaal niet de bedoeling. Mies_poes je hoeft van mij niet te sporten hoor. Ik ging net fietsen, alleen, conditie van niks :D. Kou helpt ook niet though.
Mij gaat het veel te hard. Over drie weken moet ik weer werken ;( gelukkig begin ik met halve dagen. Zie vooral op tegen de oma's in huis :@ die willen heel graag oppassen, maar wonen op 1.5 uur rijden. Ze komen daarom de dag van te voren. Soms allebei de oma's in een week en ik ben wel een beetje op mijn privacy gesteld. Nou ja, als het niet bevalt zoeken we een andere oplossing :)

Haha, ben je weer eens zonder baby op pad geweest? Went het?
pi_168220497
Mies wat ik nu ga zeggen vind je vast niet leuk :7 zelfs met sporten is het bij mij nooit meer strak geworden door de striae's ook al woog ik na Mats 10 kilo minder als ervoor. Maar goed, strak is zooooo 2016 :{w :+
4 maanden alweer O+ Hoe is het verder met je meisje?

Quoi laat je even weten hoe het gaat met de kinderwagen.
Stijn ligt met opgetrokken benen in de bak :') maar hij lijkt het nog niet zo erg te vinden dus ik heb het nog niet veranderd

Een zusje op bestelling :D
Ik ben wel gestopt met de pil op advies van de huisarts dus wie weet :7

Leuk om tussendoor foto's te krijgen van de go. Goed om te zien dat hij het ergens anders ook zo naar zijn zin heeft.
pi_168220702
Ikke, strak is mijn buik nooit geweest, maar het zou fijn zijn als ie iets minder schudt als ik loop :')

M. is weer de oude! Mijn vrolijke meisje O+ ze kletst weer veel en lacht nog meer. Ze pakt nu ook spullen van de tafel om mee te spelen, zo schattig. En sinds gisteren doet ze af en toe alsof ze aan het eten is, dan maakt ze echt kauwbewegingen met haar mondje :D
Alleen blijft slapen een ding. Ze slaapt nu als ik wandel of samen met haar op bed lig.
Geef nu 's avonds liggend de borst en dan valt ze in slaap. Na een uur kan ik haar dan meestal in de cosleeper leggen.

Oh jee, gestopt met de pil... Wat je al niet over hebt voor je kinderen he ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door Mies_poes op 17-01-2017 15:27:48 ]
  dinsdag 17 januari 2017 @ 15:26:04 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168220860
Ik ga 'm er vanavond even in zetten. Zo op het eerste oog ziet het er goed uit. Het is alleen niet meer echt platliggen, maar de knietjes zijn gebogen. En die kap kan dus niet meer verder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bonus foto van mijn soms niet meer kleine baby:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168221729
Lieve foto weer Q!

En wat worden die van jullie allemaal groot en oud ook zeg! Niet meer willen liggen, dan gaat het kleine baby'tje er snel vanaf.

Ik doe vandaag een dikke duim omhoog voor onze AH. S. zat in zijn wagen te mopperen, want hij wil niet stilzitten. En toen de medewerkster dat zag ging ze een banaan halen voor S! Daarna heeft hij uiteraard heel lief gezeten, want eten O+
Klein dingetje: jas en sjaal waren ook volledig banaan, dus die zitten nu in de was :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168221975
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:01 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Mij gaat het veel te hard. Over drie weken moet ik weer werken ;( gelukkig begin ik met halve dagen. Zie vooral op tegen de oma's in huis :@ die willen heel graag oppassen, maar wonen op 1.5 uur rijden. Ze komen daarom de dag van te voren. Soms allebei de oma's in een week en ik ben wel een beetje op mijn privacy gesteld. Nou ja, als het niet bevalt zoeken we een andere oplossing :)
Haha, ergens is het leuk enthousiasme, maar kan ook een keerzijde hebben. Iets met rust en privacy inderdaad.

quote:
Haha, ben je weer eens zonder baby op pad geweest? Went het?
Ik was dit keer wel meer relaxed. Misschien ook omdat ik net een halfuur met huilende baby had lopen prutsen dus wel wat rust fijn vond, ze wilde niet mee in de doek niks was goed, papa kon haar wel overnemen dus dan maar even snel alleen nieuwe kleertjes halen (het was echt nodig).
pi_168222306
Mies wat fijn dat je je meisje weer terug hebt O+ dat is extra genieten dan. Zou het dan van het maagzuur zijn gekomen of omdat je nu geen melk producten meer neemt?
Hopelijk gaat het slapen snel wat makkelijker.
Strak was ik ook nooit, maar tegenover nu was dat best strak :')

Haha ja lief hè dat ik zomaar stop met de pil omdat mijn peuter een zusje wil ;)
Was een grapje hoor van het stoppen met de pil en 'we zien wel' 8-)
Ik ben wel gestopt maar niet ivm een kinderwens. Over 3 maanden gaat er een spiraaltje in.

Miezz hoe was het bij de huisarts?

Max O+ net zo groot als het teckeltje :D
De kinderwagenbak ziet er zo goed uit toch. Hij ligt zo nog best plat. Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt om er zo in te liggen.
pi_168222341
Haha, Ikke, niet vertellen aan je oudste dan, dat er geen uitbreiding meer komt. Wel lief dat hij een zusje wil O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168223256
Quoi stom toevallig vandaag het zelfde gedaan! Alleen denk ik dat ik de bak er nog heel even op laat. Hij ligt echt prima in de zit, als die helemaal plat staat. Alleen staat overal vanaf 6 maanden enzo en ookal ligt L wel een beetje klem in de bak, het gaat nog. Nog net. Of net niet, zijn armen kan hij niet bewegen :X
Hij wordt zo groot in die zit.

En hij lust banaan *O* als je maar doorzet. Afgelopen zondag at hij het al als ik maar een liedje zong ( :')) en vandaag hoefde dat ook niet meer. Enkel prijzen en enthousiast reageren was voldoende.
pi_168225030
Haha q van wie is die roze croc dan?

Wat lijkt Max groot, wel net zo groot als Emmy en dat is ook geen kleintje.

Ik moet er niet aan denken dat iedere week mijn (schoon)ouders hier zouden slapen. Ik heb een goede band met ze, maar als ik na een lange dag thuis kom wil ik mijn eigen ding doen enzo en me niet aanpassen in mijn huis.

Mijn buik is ook nooit strak geweest en het is nu slapper en nog wat kilo's blijven plakken. Striae is aan mij voorbij gegaan, toch nog een voordeel van op latere leeftijd een kind krijgen
pi_168226316
Een strakke buik ja ;( waarom waardeerde ik mijn 16-jarige buik niet toentertijd?
Als het goed is wordt hij wel weer strak, maar dat is van tijdelijke aard :+

Ik heb zelf meer dan een jaar bij mijn schoonouders gewoond tijdens een verbouwing. Echt heel fijn dat dat kon, maar het was wel een ontzettende inbreuk op ieders privacy. Een nacht per week zou ik geloof ik nog wel redden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168226871
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:11 schreef Arja het volgende:
Haha q van wie is die roze croc dan?

Wat lijkt Max groot, wel net zo groot als Emmy en dat is ook geen kleintje.

Ik moet er niet aan denken dat iedere week mijn (schoon)ouders hier zouden slapen. Ik heb een goede band met ze, maar als ik na een lange dag thuis kom wil ik mijn eigen ding doen enzo en me niet aanpassen in mijn huis.

Mijn buik is ook nooit strak geweest en het is nu slapper en nog wat kilo's blijven plakken. Striae is aan mij voorbij gegaan, toch nog een voordeel van op latere leeftijd een kind krijgen
Ik moet er ook niet aan denken, maar onze familie woont allemaal verweg en ook al heb ik de opvang met dertien weken zwangerschap geregeld, M. kan er pas vanaf maart terecht. Dus het moet.

LeSage, stom he, dat je op je 16e je buik niet waardeerde... Ik vind mezelf altijd te dik en als ik dan foto's van een paar jaar geleden bekijk (waar ik mezelf toen dus ook dik vond) vind ik mezelf nu dun en denk ik 8)7 dus ik geniet maar van mijn slappe buik, over een paar jaar verlang ik er vast naar terug :')
pi_168226928
Haha, Mies, knap staaltje omdenken :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168227035
Hahaha, we zetten peppa pig aan op tv en S. moet er hardop van lachen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168228553
Herkenbaar van de vroegere buik niet waarderen :')

Geen ontstekingen, dus 'gewoon' weer uitzieken. Als ze vrijdag nog koorts heeft moeten we terugkomen. Haar rechteroor was een beetje rood maar verder niet echt iets. Lijkt op een lekker griepje dus..

Leuke foto Quoi!
pi_168228914
Oh mies als het maar tot maart is, is het wel te overzien

Miez toch fijn om weer even gerustgesteld te zijn.

Lesage volgens mij heb jij sowieso een bijzonder vrolijk ventje
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:19:23 #29
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168228990
Miezz gelukkig geen ontstekingen. Hoop dat ze nu snel opknapt :*

Mies succes met beide oma's in huis. Wie weet bevalt het wel hartstikke goed.

Knappe max O+

Buik is hier ook maar slappe hap met striae :'( Bij O. Is het redelijk snel goedgekomen maar had bij haar ook weinig striae.
Wel terug op oude gewicht.

Mijn baby kan schaterlachen O+ O+ wat een heerlijk geluid blijft dat toch O+

Owh en bijna elf jaar bij elkaar en eind deze maand al 5 jaar geregistreerd partners
pi_168229188
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:16 schreef Arja het volgende:
Oh mies als het maar tot maart is, is het wel te overzien

Miez toch fijn om weer even gerustgesteld te zijn.

Lesage volgens mij heb jij sowieso een bijzonder vrolijk ventje
Vanaf maart gaat ze 1 dag per week naar kdv, de overige dagen komen de oma's ook, maar dat zal max. 1 oma per week zijn. Nou ja, als het niet bevalt dan gaat ze gewoon een dag extra naar kdv.

Ik voel me schuldig. Was al twee uur bezig om M. te laten slapen, maar ze werd steeds huilend weer wakker. Dit gaat nu al een paar weken zo en de enige die kan troosten ben ik. Om 21 uur ben ik dan een keer beneden en ga ik onderhand al naar bed. Nu was ik er klaar mee dus heb vriend gezegd dat hij het mag oplossen :@ nu drie kwartier later en ik hoor haar nog steeds huilen dus ga het alsnog maar zelf oplossen. Ontspannen lukt nu toch ook niet.

Snoenk, schaterlachen O+ Lijkt me zo leuk! O+

Miez, fijn dat er niets wijst op een ontsteking. Flinke griep wel zeg!
pi_168229265
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:11 schreef Arja het volgende:
Striae is aan mij voorbij gegaan, toch nog een voordeel van op latere leeftijd een kind krijgen
Op latere leeftijd minder kans op striae? :?
pi_168229295
Oh ja snoenk schaterlachen O+
Daar smelt je toch van
pi_168229339
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:29 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Op latere leeftijd minder kans op striae? :?
Ja klopt, omdat de huid dan al meer is uitgerekt door de jaren heen. Tienermoeders hebben er bv veel meer kans op, net zoals wanneer je als tiener snel vrouwelijke vormen krijgt de huid kan scheuren (heupen, borsten, bovenbenen).
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:32:45 #34
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168229367
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:30 schreef Arja het volgende:
Oh ja snoenk schaterlachen O+
Daar smelt je toch van
Ik moest er zelfs een beetje van huilen :@

Ik heb dat ook wel eens gelezen/gehoord dat je op latere leeftijd minder snel striae hebt bij zwangerschap
pi_168229462
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:32 schreef snoenk het volgende:

[..]

Ik moest er zelfs een beetje van huilen :@

Ik heb dat ook wel eens gelezen/gehoord dat je op latere leeftijd minder snel striae hebt bij zwangerschap
Bij mijn eerte zwangerschap (37) schoot het erin bij de bevalling.
Deze laatste (39/40) kreeg ik ze na de 30e week, maar alleen onderin tot mijn navel.
Dus mja of het helemaal klopt?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:40:34 #36
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168229672
Afkloppen, maar dat gaan slapen gaat hier zo lekker. Standaard om 19:00 uur een papfles, even spelen, om 20:00 uur naar bed en nog een klein flesje en hij gaat meteen slapen.

Mies, inmiddels gelukt met M? Wat jammer dat het je zoveel energie kost 's avonds.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:11 schreef Arja het volgende:
Haha q van wie is die roze croc dan?

Wat lijkt Max groot, wel net zo groot als Emmy en dat is ook geen kleintje.
Niet van mij ;)

Geen striae check. Slap gebeuren check. Ach, het is allemaal nog zo relatief kort geleden. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, en anders niet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:04 schreef Nazil het volgende:
Quoi stom toevallig vandaag het zelfde gedaan! Alleen denk ik dat ik de bak er nog heel even op laat. Hij ligt echt prima in de zit, als die helemaal plat staat. Alleen staat overal vanaf 6 maanden enzo en ookal ligt L wel een beetje klem in de bak, het gaat nog. Nog net. Of net niet, zijn armen kan hij niet bewegen
Hij wordt zo groot in die zit.
Toeval!
Max zit/ligt ook prima eigenlijk in de nieuwe constructie. Dat kleine koppie dat boven die wagenzak uitkomt :D Ik laat 'm nu maar in die stand, nu ik het helemaal heb omgebouwd. Het is ook wat minder massaal.
pi_168230386
Ombouwen was 2 seconden werk (exl. Zitting van de bovenverdieping halen) en ik kijk wel ff wanneer ik over ga. Het gaat prima, inderdaad minder massaal en makkelijker vervoeren want de bak hoeft er niet af en hopelijk past het geheel nu in de kofferbak. En ik heb een uberdure koeka voetenzak gekocht en die wil ik zo lang mogelijk gebruiken :') mijn excuus was dat andere merken niet goedkoper waren, en dat is ook zo. Ik kreeg zomaar toestemming van man!

En ik ben jong (24) en zebraloos de zwangerschap uitgekomen *O* en best smal. En door mijn eetgedrag de laatste tijd al een paar kilo onder mijn startgewicht en dat bevalt mij eigenlijk helemaal niet :( prima als dat gebeurt door sporten ofzo, maar ik eet blijkbaar echt veel te weinig.


Zo weer weg deze foto: blij in de zitting van de wandelwagen.
-weg-

[ Bericht 10% gewijzigd door Nazil op 17-01-2017 21:53:16 ]
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:02:38 #38
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168230606
Die wangetjes!! O+ O+

En zo'n voetenzak. Damn, die kun je dus ook nieuw kopen (dit ding is tweedehands). Dat had je beter niet kunnen zeggen :P
pi_168230690
Rib uit mijn lijf maar oohhh ik vind die voetenzak zo mooi O+
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:08:11 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168230812
Hij is prachtig!

Hier verdwijnt onze grapjas bijna in de wagen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik denk dat ik een andere voetenzak ga aanschaffen (thanks Nazil). Ik vind deze niet zo leuk.
pi_168230821
Nazil, ga eens gauw wat meer eten jij o|O

Wanneer 'hoor' je eigenlijk de kinderwagenbak te vervangen? Is dat als ze kunnen zitten?

M. slaapt :o
's Avonds maken we van de cosleeper altijd een wieg, zodat het wat veiliger is (zit een gleuf tussen haar bedje en die van ons). Maar ik vroeg me laatst al af of ze dat nog wel zo prettig vond, want de wieg is wel erg smal. Heb hem dus maar als cosleeper aan ons bed geschoven en zodra ik haar daar in legde viel ze in coma :o
Als ze dit fijner vind dan zet ik haar ledikant wel naast ons bed.
Gekke baby's O+
pi_168230857
Oh jullie waren al verder :')

Wat een lekkere wangetjes Nazil O+
En Max met dat bekkie van hem O+
pi_168231307
Quoi idd dat koppie er zo bovenuit O+
Mies ja meer eten ben ik vandaag mee begonnen :') 't waren niet de beste dingen maar ja. En klinkt idd alsof de wieg te klein voor haar wordt.

En volgens de gebruiksaanwijzing mag hij vanaf 6 maanden in de zitting van de wagen. Is volgens mij omdat de zitting minder vering heeft en schokken dus meer opgevangen moeten worden en hij kan wel plat, maar niet zo plat als de bak. Bij z'n billetjes zit wel een kleine knik zeg maar.
L is volgende week 5 maanden (ommekot zo oud al!) en ik ga even kijken hoe lang het nog enigszins gaat. Als hij moet slapen dan lukt het nog wel maar al wakker wordt het een beetje sneu dat hij zich niet meer kan bewegen. Vind het ergens ook jammer dat ik die honderd wiegdekens en -lakens straks helemaal niet meer kan gebruiken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 21:37:22 #44
269689 crew  Viv
pi_168231843
Zo'n Koeka voetenzak ziet er fijn uit, hebben ze die ook voor volwassenen? ;)

Vandaag naar het cb geweest want bijna 3 maanden: 6160 gram bij 61 cm, en een hoofdomtrek die je gemiddeld pas bij 6 maanden hebt (43,2 cm). :D Haar vader heeft ook een groot hoofd. O+
pi_168232410
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zo'n Koeka voetenzak ziet er fijn uit, hebben ze die ook voor volwassenen? ;)

Vandaag naar het cb geweest want bijna 3 maanden: 6160 gram bij 61 cm, en een hoofdomtrek die je gemiddeld pas bij 6 maanden hebt (43,2 cm). :D Haar vader heeft ook een groot hoofd. O+
Ja hoor, zijn ook volwassen slaapzakken van. En dekens O+ mooie stats!
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:08:42 #46
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168239006
Ik heb een kinderwagen met een inzet voor hele kleintjes, dan liggen ze er plat in zonder knik.
als een wiegje dus ik durf het wel aan. Ik vind het echt jammer dat hij zo groot is.
Hij draagt nu 74/80 :') en met nog geen 2 maanden was het al krap maar hij doet zichzelf echt veel pijn er in. Voordeel van zijn reusheid is dat iedereen hem een maand of 7/8/9 schat en niemand gek opkijkt dat hij in de wagen ligt :+ :@
pi_168239023
Die koeka voetenzak is echt mooi O+ kindje erin nog mooier O+

Quoi dat ziet er heel goed uit zo in die bak. Ik zou het ook zo laten.
Wij hebben een wat oudere kinderwagen dus Stijn zit er dan niet zo mooi in en hij ligt nog wel redelijk in de bak. Soort van ingebakerd laat maar zeggen :')

Mijn baby weigert om dingen van een lepel te eten. Best slim want als hij de lepel ziet gaan de lippen stijf op elkaar en gaan ze pas weer van elkaar af als de lepel weg is :D zelf op een stuk fruit sabbel vindt hij dan weer wel lekker. Ik heb zn sabbelzakje van nuby waar ik het fruit in doe en dan kan hij er ook niet in stikken. Mama blij en baby blij :)
ik heb van die baby tandenborstels van het zelfde merk gekregen. Hij is er helemaal woest op. Kauwen kauwen kauwen

Vivi mooie stats. Een groot hoofd is wel makkelijk als ze van buik naar rug moet draaien :P ;)

Nazil al een goed ontbijt op vandaag?

Mies hopelijk werkt het vanavond om de wieg naast jullie bed te laten staan.
Overdag gaat het gelukkig al goed met haar nu de slaapjes nog :*

Miezz hoe is het met M en met jou?
pi_168240275
Herkenbaar, Ikke. S. wil alleen maar zelf eten. Dus gisteren (ik had alleen een potje in huis) een eigen lepel gegeven, die hij na z'n hap zelf in zijn mond stopt ^O^

Hij was net weer met oma op mijn werk, even iedereen aan het lachen gemaakt met z'n grapjes :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168240382
Hoe voel je je lesage? Misselijk? Moe?
pi_168240651
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:31 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja klopt, omdat de huid dan al meer is uitgerekt door de jaren heen. Tienermoeders hebben er bv veel meer kans op, net zoals wanneer je als tiener snel vrouwelijke vormen krijgt de huid kan scheuren (heupen, borsten, bovenbenen).
Ohh zo had ik er nog niet over nagedacht.
Op mijn 25e de opgeblazen buik toch nog haar vruchten afgeworpen, ik liep er al jaren regelmatig bij alsof ik 20 weken zwanger was :D en idd geen striae aan overgehouden.
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:22:37 #51
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_168241230
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_168241853
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:10 schreef ikke_84 het volgende:

Nazil al een goed ontbijt op vandaag?
nu wel :@
Ja ik moet naar de huisarts maar ik ben elke ochtend dat ik moet werken misselijk. Zo erg dat ik er van moet overgeven. Ik weet niet goed waarom want m'n werk is enorm leuk maar ik denk toch iets van stress/onzekerheid. Dus voordat ik iets kan eten dat er niet uit gaat, is in de middagpauze.
En nee, niet zwanger.
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:16:45 #53
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168242344
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:22 schreef Nouk84 het volgende:
[ afbeelding ]
:D! Die ogen O+

quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:50 schreef Nazil het volgende:

[..]

nu wel :@
Ja ik moet naar de huisarts maar ik ben elke ochtend dat ik moet werken misselijk. Zo erg dat ik er van moet overgeven. Ik weet niet goed waarom want m'n werk is enorm leuk maar ik denk toch iets van stress/onzekerheid. Dus voordat ik iets kan eten dat er niet uit gaat, is in de middagpauze.
En nee, niet zwanger.
Ah hier had je het eerder ook al over. Wat rot! De rest van de dag dan maar een beetje compenseren voor je gemiste ontbijt.

Enneh..... ik heb net dezelfde voetenzak van Koeka gekocht :@
Nu moet ik echt even stoppen van mezelf qua uitgaven. Maarja, dat ding gaat mee deze winter in de wagen in ligstand, straks in zitstand en in de buggy en hij is gewoon O+

Niet dat meneer er behoefte aan had trouwens. Ik ging wandelen naar de winkel waar ik 'm kocht (30 min lopen) en hij lag heerlijk in de wagen! Kon nu lekker om zich heen kijken. Op de terugweg lekker aan het tukken. Nu nog. Ik wacht op groot alarm, want als hij wakker wordt ligt hij nu natuurlijk vast.
pi_168244422
Miezziej, goed dat je geweest bent,, hopelijk is ze vrijdag weer een stuk beter!

Miespoes lekkere slaper in de cosleeper! Hier heb ik aan de buitenkant een opgerolde badhanddoek zodat de matrassen mooi aansluiten op elkaar, gaat prima.

Quoi, wat een grote vent al, fijn dat de wagen m goed lijkt te bevallen. Hier koeka zakken in de maxicosis, heerlijk warm, bij m'n grootste moet ik het wel een beetje los laten bovenaan, die gaat er snel in zweten.

Ikke, slim van het fruit zo geven, vindt hij spelen met de lepel wel leuk?

Nouk, schattige foto.

Vivi, wat wordt je meisje al groot.

Hier hebben de jongens ineens "iets" met de auto. Eerder vielen ze na paar minuten rijden in slaap, nu is het echt vreselijk huilen, grootste begint, kleinste doet mee en ze worden niet meer stil... Snap echt niet waarom. :? Als ik ze vervolgens met de maxicosi op de wandelwagen zet i s alles weer prima en zitten ze lekker rond te kijken. Zou binnenkort weer eens naar vrienden in Eindhoven gaan, maar zie zo'n rit nu echt niet zitten. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Madivi op 18-01-2017 15:22:47 ]
pi_168246085
Oh nouk wat is ze leuk. Die haartjes.

Madivi dat klinkt geweldig
pi_168246185
Haha Nouk O+

Jammer van het autorijden Madivi, hopelijk gaat dat snel beter. Ik zal voor je duinen wat betreft je spoiler!

Vervelend van de misselijkheid Nazil. Hoop dat de huisarts je kan helpen.

M hoest nog wel, maar geen koorts meer. Ze is nu zelfs een beetje te koud. Misschien kan ik fungeren als persoonlijke kachel want nu heb ik 39 graden. Zou het de natuur zijn? Man voelt zich weer wat beter en met mij gaat het meteen slechter :P Mja.
  woensdag 18 januari 2017 @ 16:35:35 #57
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168246824
Nouk O+

Madivi dat zou super zijn! Ga voor je duimen.

Miez fijn dat ze weer iets is opgeknapt, en beterschap voor jezelf
pi_168249660
Sorry quoi dat ik je aangezet heb tot de voetenzak _O-
pi_168250438
Wat is leuk speelgoed voor kinderen van bijna 7 maanden?
Ik merk dat ze veel niet meer leuk vindt. Ze vindt het al wel leuk om samen boekjes te lezen en met haar handen en voeten te spelen, maar er moet toch meer zijn op de wereld
pi_168251373
Net voor het eten bijgelezen. Nu alles weer vergeten.

Miez, fijn dat het weer wat beter gaat!

Arja, M is nu net 8 maanden en vond de laatste weken de voelboekjes erg leuk. Soms leek het net alsof hij zichzelf aan het voorlezen was in zijn eigen brabbeltaaltje. Verder zijn dingen die rollen en dingen die geluid maken hier nu favoriet.

Wij dachten de afgelopen dagen echt dat er een tandje aan zat te komen, maar nu lijkt het er ineens niet meer op. Ik denk dat het een spooktandje was.
pi_168252465
Miez fijn dat ze is opgeknapt! Nu jij nog :* . Wel rust nemen hè, voor zover dat gaat met een baby..

Goed nieuw Madivi! Hopelijk gaat het door. Het is je gegund ^O^ .

Nouk wat een popje zeg O+ mooie ogen!

Ikke, Tas wil ook niet van een lepel eten tenzij hij zelf óók een lepel in z'n handen heeft. Babylogica 8)7 maar het werkt wel. Bordje-lepel voor mij en bordje-lepel voor hem. Hij leeft zich uit als aanstaand drummer en ik kan 'm voeren :7 .

Luna ik denk dat ook steeds, ook omdat hier al maanden wordt gekwijld als een demente labrador. Maar nee, het blijft bij twee. Maar wel dat kwijl dus. De. Hele. Tijd. }:| .

Arja - speelgoed wat Tas leuk vindt/vond is eigenlijk vooral alles wat géén babyspeelgoed is. Dus bakjes, lepeltjes, alles van Annie, tijdschriften, sloffen, sokken, de wasmand, etc. Z'n eigen speelgoed heeft hij nooit echt mee gespeeld. Ik heb dus ook werkelijk geen idee wat ik voor z'n eerste verjaardag moet kopen :?
pi_168252681
Ik ben vanmorgen in 1 seconde 10 jaar ouder geworden. Tas is van de commode gevallen :X . Dat is dus echt iets waarvan ik dacht 'dat overkomt me nooit'. Maar het gebeurde toch en ik schrok er zo van dat ik nog harder moest huilen dan hij :'( . En langer :@ .

Ik hield meneer de worstel-omdraai-kampioen vast met links en pakte met rechts een luier. Maar hij maakte ineens een soort samurai-draai rechtsom en gleed zo langs m'n arm. Hij viel op z'n rug, wat een enorm eng gezicht was. 'Gelukkig' barstte hij meteen uit in een enorm gekrijs en keek hij vooral enorm verontwaardigd dat er dus zoiets bestaat als vallen :') .

Na een heleboel knuffels bedaarde hij gelukkig vrij snel weer en zijn we gaan checken of alles het nog deed. Dat leek zo te zijn, en bij het wegbrengen van Annie naar de PSZ was hij alweer z'n stralende zelf. Toch nog even langs de HA geweest (met een zeer begripvolle assistente die verontwaardigd uitriep dat "je die kleintjes dus echt geen seconde alleen kan laten HOOR" }:| . ) maar die vond het er ook allemaal prima uitzien, dus ook geen wekadvies.

En voortaan verschoon ik 'm wel op de grond. Of bind ik hem vast. Ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2017 20:21:45 ]
pi_168253265
Wow razz wat eng! Daar zou ik ook heel hard van moeten janken. Gelukkig dat er niks aan de hand is.
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:43:54 #64
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168253520
O Razz wat verschrikkelijk lijkt me dat! Maar het klinkt als iets dat ons allemaal kan overkomen. Goed gehandeld verder ^O^ Gelukkig is alles ok.

Na 3 uur slapen in de wagen vanmiddag probeerde ik begin vd avond de Koeka voetenzak, Max erin en snurk! Weer anderhalf uur geslapen en nu net gewoon op normale tijd in zijn bedje gaan slapen (na 300cc papfles :o ). Trots op mijn slaapkoppie!
pi_168253615
Oh Razz toch je arme moederhart, wat een schrik. Hier is grootste ook alle kanten aan het worstelen, ik kan me zo voorstellen dat hij ineens uit je handen glipte. Ik heb nu een extra dik kleed voor de commode liggen, voor de zekerheid.

Arja, hier populair: little people poppetjes (om op te kauwen, mee te smijten, in en uit bakken te halen), rammelaars, dingen die geluid maken, die ringen waar Quoi het laatst over had.. Maar vooral onderzetters, tandenborstels, lepels, plastic bakjes, tandpasta tube, haarborstel en favoriet zijn mijn telefoon en de afstandsbediening :')
pi_168253654
Oh Razz, dat is echt schrikken. En voor mij de reden dat we hem alleen nog maar op de bank en vloer verschonen. Vinden veel mensen er zielig uitzien, maar ik heb liever dat hij met z'n blote billen over de bank rent ( O+ ) dan over de commode.
Die opmerking :') net alsof je hem een half uur alleen op de commode legt ofzo. Ze zal zelf wel nooit een foutje/onoplettendheid hebben.

Arja, lekker misselijk en hartstikke moe inderdaad. Zeker met S. erbij is het best pittig nu ;) maar ach, tropenjaren enzo, gaat vast weer over (als ze 18 zijn).

Nouk O+ wat een poppetje met haar grote ogen en lange haren!

Nazil, rot dat het niet zo lekker gaat. Kun je er thuis goed over praten?

Madivi, wat zou dat fijn zijn, als je huis door zou gaan! Wel vervelend van de autoritten. Dat maakt het een stuk minder leuk om op pad te gaan.

Qua speelgoed vooral onze telefoons, afstandsbedieningen, stekkers, plantenbakken, keukenkastjes... en dan soms even met Little people spullen, speelgoed met lampjes en herrie. En muziek aan en dansen is ook grooooote favoriet.
Qua cadeaus wordt het hier vooral kleding, een placemat-bord (die zuigt vacuüm, kan ie zelf eten) en nog iets van speelgoed.

Edit: dat mag niet hoor,dus ik ren er de hele dag achteraan. En we hebben van die beveiliging op de stopcontacten ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door LeSage op 18-01-2017 20:56:12 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168253754
Oh, Quoi, lekker zo'n slaapkopje!

Haha, Madivi. Ik had jouw reactie over speelgoed nog niet gelezen, maar herkenbaar dus :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168254054
Lesage ja man vindt dat ik langs de huisarts moet of moet stoppen met werken. Dat eerste moet ik doen maar ik weet ook niet of de huisarts er wel wat mee kan. Stoppen met werken vind ik geen optie. Ik vind het leuk, het is hele fijne afleiding als L midden in een sprongetje zit :+ en om mij even iets anders dan moeder te voelen. Man denkt dat het pure stress is en ik misschien wel tegen een burn out aanzit. Ik denk dat het nog wel meevalt en denk dat het faalangst is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar dit is een probleem van jaren en de misselijkheid heb ik pas een paar maanden. En ik heb al valeriaan/rescue druppels geprobeerd om misschien wat rustiger in mijn hoofd te worden 's ochtends om niet zenuwachtig te kunnen worden maar dat doet ook niks.
pi_168254145
Ik denk dat de huisarts je sowieso wel kan helpen, misschien door je naar bijvoorbeeld een praktijkondersteuner door te sturen :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168255052
Mutsen united.
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:21:26 #71
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168255267
Madivi hopelijk gaat het huisje door! En wat een gedoe ineens met de auto. Met huilende kinderen rijden is echt vreselijk. Ben ook lange tijd niet alleen grotere stukken dan 30 minuten gaan rijden met Lucas om die reden. En sowieso plande ik de autorit bewust rond slaaptijd.

Razz wat een schrik. En wat een onnodige opmerking van de assistente. Je stond er gewoon nog naast. Kennelijk waren je ninjaopvangtechnieken gewoon niet goed genoeg. Gelukkig is alles goed :*

Nazil ik zou sowieso langs de huisarts gaan. Wellicht dat een psycholoog de faalangst kan aanpakken? En ik zou het ook aangegeven bij je LG dat je dichtklapt als zij op je vingers kijken. Zoek naar een voor ieder werkbare oplossing.

Weet niet meer wie het was met een hoofdomtrek van 43,2 cm bij een baby van 2 maanden (edit: Vivi), maar mijn bijna 7-maander! was vandaag bij het cb en had een omtrek van 43,7 :+ Verder weer mooi gegroeid: 68,5 cm en 7240 gram O+

En ik ben weer/nog ziek. Kwam gisteren thuis met koorts en ga me de rest van de week dus fijn ziek melden ook. Even goed herstellen en niet weer half ziek aan het werk.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168256114
Razz wat schrikken zeg.
Wat ik me afvroeg: Emmy is al bijna te groot voor het aankleedkussen en ik moet al opletten dat ze niet met haar hoofd op de commode stuitert zo beweeglijk als ze is. Bestaan er nou echt geen grotere kussens?

Bedankt voor de speelgoedtips.
Dansen is hier ook een hit. En de afstandsbediening en mijn haren.

Q 300 cc :o

Chanty welk lijntje volgt ze nu?
Ik ben benieuwd naar de stats van emmy. Volgens mij over 2 weken weer cb
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:52:45 #73
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168256266
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:48 schreef Arja het volgende:
Razz wat schrikken zeg.
Wat ik me afvroeg: Emmy is al bijna te groot voor het aankleedkussen en ik moet al opletten dat ze niet met haar hoofd op de commode stuitert zo beweeglijk als ze is. Bestaan er nou echt geen grotere kussens?

Bedankt voor de speelgoedtips.
Dansen is hier ook een hit. En de afstandsbediening en mijn haren.

Q 300 cc :o

Chanty welk lijntje volgt ze nu?
Ik ben benieuwd naar de stats van emmy. Volgens mij over 2 weken weer cb
Zelfs mijn zoon van 2,5 ligt nog prima op het aankleedkussen :P het is voldoende als hoofd tm billen erop ligt hé ;)

Ze zit qua lengte net boven het gemiddelde en qua gewicht net eronder. En dat is dan op de cb-curve, aangezien ze hoofdzakelijk borstvoeding krijgt en ook nog niet echt eten binnen krijgt, is dat meer dan prima :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168256468
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:52 schreef Chanty het volgende:

[..]

Zelfs mijn zoon van 2,5 ligt nog prima op het aankleedkussen :P het is voldoende als hoofd tm billen erop ligt hé ;)
Maar ze duwt zichzelf verder omhoog met haar beentjes en dan moet ik uitkijken dat haar hoofd niet op de commode klapt

quote:
Ze zit qua lengte net boven het gemiddelde en qua gewicht net eronder. En dat is dan op de cb-curve, aangezien ze hoofdzakelijk borstvoeding krijgt en ook nog niet echt eten binnen krijgt, is dat meer dan prima :)
Klinkt goed.

Vanaf wanneer geven jullie brood? En doen jullie daar beleg op of niks of boter?
Ik vind dat brood een beetje spannend, bang dat ze stikt. Of wordt dat brood eerder zacht van het sabbelen?
pi_168256770
Ik heb vanaf 6 maanden brood gegeven. Eerst met niks, toen met een beetje boter of restje fruithap. Broodkorsten nog niet want meneer Tas is een broodpropper en zat steeds half te stikken in een broodkorst. Dus kleine fliemeltjes brood aangeboden, om te beginnen eerst even in wat melk natgemaakt, dan slobbert het lekker weg. Later gewoon in kleine stukjes en nu krijgt hij stukjes van 2x2cm makkelijk weg :9 .
pi_168257073
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:59 schreef Arja het volgende:

[..]

Maar ze duwt zichzelf verder omhoog met haar beentjes en dan moet ik uitkijken dat haar hoofd niet op de commode klapt

[..]

Klinkt goed.

Vanaf wanneer geven jullie brood? En doen jullie daar beleg op of niks of boter?
Ik vind dat brood een beetje spannend, bang dat ze stikt. Of wordt dat brood eerder zacht van het sabbelen?
En als je het verschoonkussen een kwart slag draait? Dat het hoofd tegen de muur komt? En een antislip matje er onder zodat het kussen niet weg glijdt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 18 januari 2017 @ 22:23:00 #77
269689 crew  Viv
pi_168257236
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:21 schreef Chanty het volgende:
Weet niet meer wie het was met een hoofdomtrek van 43,2 cm bij een baby van 2 maanden (edit: Vivi), maar mijn bijna 7-maander! was vandaag bij het cb en had een omtrek van 43,7 :+ Verder weer mooi gegroeid: 68,5 cm en 7240 gram O+
Bijna 3 maanden hè, maar dan nog. :D
quote:
En ik ben weer/nog ziek. Kwam gisteren thuis met koorts en ga me de rest van de week dus fijn ziek melden ook. Even goed herstellen en niet weer half ziek aan het werk.
Beterschap! En goed gedaan, meestal ben jij van het doorbikkelen. :*
pi_168257676
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:17 schreef Nazil het volgende:

[..]

En als je het verschoonkussen een kwart slag draait? Dat het hoofd tegen de muur komt? En een antislip matje er onder zodat het kussen niet weg glijdt.
Oh ja dat is wel een idee
pi_168258488
Nazil, vervelend die stressklachten. Is het een optie om een tijdje iets minder te werken? Dan heb je een soort van middenweg. Ik heb zelf helaas ook veel ervaring met stressklachten en merk dat het voor mij helpt om naast werk en gezin ook nog tijd uit te trekken om met vriendinnen af te spreken of iets voor mezelf te doen. Het is vaak het eerste wat ondersneeuwt in een drukke periode, maar maakt me altijd wel een stuk rustiger, dus dat zou eigenlijk niet zo moeten zijn.

Razz, ik zou me ook rot zijn geschrokken. Gelukkig liep alles goed af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168258799
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 23:02 schreef lunamatic het volgende:
Nazil, vervelend die stressklachten. Is het een optie om een tijdje iets minder te werken? Dan heb je een soort van middenweg. Ik heb zelf helaas ook veel ervaring met stressklachten en merk dat het voor mij helpt om naast werk en gezin ook nog tijd uit te trekken om met vriendinnen af te spreken of iets voor mezelf te doen. Het is vaak het eerste wat ondersneeuwt in een drukke periode, maar maakt me altijd wel een stuk rustiger, dus dat zou eigenlijk niet zo moeten zijn.

Razz, ik zou me ook rot zijn geschrokken. Gelukkig liep alles goed af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet waar dit kindje last van heeft, maar breath holding spells zijn vaker voorkomend en op zich onschuldig. (Slinger google maar even aan).
Kwak
pi_168259352
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 23:10 schreef kwakz0r het volgende:
Ik weet niet waar dit kindje last van heeft, maar breath holding spells zijn vaker voorkomend en op zich onschuldig. (Slinger google maar even aan).
Er is bij dit kindje wel meer aan de hand. Ik treed ivm eventuele herkenning niet in details, maar dit kindje is vaak geopereerd ivm een aangeboren defect. Had nu naast een gestokte ademhaling ook een temperatuur van onder de 35 graden.
  donderdag 19 januari 2017 @ 06:44:26 #82
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_168261249
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 23:27 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Er is bij dit kindje wel meer aan de hand. Ik treed ivm eventuele herkenning niet in details, maar dit kindje is vaak geopereerd ivm een aangeboren defect. Had nu naast een gestokte ademhaling ook een temperatuur van onder de 35 graden.
Bah! Dit soort dingen komen bij mij nu ook meer binnen hoor sinds ik moeder ben...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_168261380
Nouk wat een schatje O+ en kijk ze eens lekker eten. Gaat er goed in zo te zien.

Chanty Beterschap

Luna wat naar zeg. Ze hebben dus al heel wat meegemaakt met hun kindje. Hier komen zulke verhalen nu ook harder binnen. Sws ben ik nog emotioneler geworden na de geboorte van de kinderen.

Stijn slaapt al 4 nachten het klokje rond. Zou hij door hebben hoe het moet? w/

Razz dat is schrikken. Goed dat je voor de zekerheid naar de huisarts bent gegaan. Maar die opmerking :')
Dit kan elke ouder gebeuren hoe goed je ook oplet kinderen zijn zo vliegensvlug

Arja mijn peuter van 1 meter ligt ook nog op het aankleedkussen :D maar dat begint nu toch wel krap te worden.
Ik leg Stijn met de billen onderaan het kussen dan kan hij nog een beetje naar boven wiebelen voor zijn hoofd over de rand van het kussen ligt.
Ik vind het verschonen lastig als Stijn anders ligt dan hoofd links benen rechts (hoezo autist :7).

Madivi ik hoop dat het huis wat wordt ^O^
Wat vervelend dat ze zo huilen in de auto. Dat rijdt niet prettig. Hopelijk is het een fase
pi_168261604
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 23:02 schreef lunamatic het volgende:
Nazil, vervelend die stressklachten. Is het een optie om een tijdje iets minder te werken? Dan heb je een soort van middenweg. Ik heb zelf helaas ook veel ervaring met stressklachten en merk dat het voor mij helpt om naast werk en gezin ook nog tijd uit te trekken om met vriendinnen af te spreken of iets voor mezelf te doen. Het is vaak het eerste wat ondersneeuwt in een drukke periode, maar maakt me altijd wel een stuk rustiger, dus dat zou eigenlijk niet zo moeten zijn.

Razz, ik zou me ook rot zijn geschrokken. Gelukkig liep alles goed af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas niet. Ben al terug gegaan in uren vorige maand. Het is nu wel rustig dus ik werk al niet te veel en dit is ook prima te doen. Ik heb ook niet het idee dat het direct bij de hoeveelheid werk ligt.

L besloot vannacht eens lekker om half 3 wakker te worden en niet meer te willen slapen. Gezelligheid }:|
  donderdag 19 januari 2017 @ 09:47:54 #85
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168262791
Hier ook een gezellig nachtje. Netjes om 20 uur gaan slapen en dan om 23 en 2 uur wakker worden. Daarna wel pas om 7:30, dat scheelt. Moesten ons haasten voor de gastouder, omdat meneer besloot om vlak voor vertrek lekker veel te gaan poepen (na 3 dagen radiostilte) :Z

Maar ik ben inmiddels wel toe aan een nachtje doorslapen }:| Mijn vriend mag in het weekend lekker de nachten doen! Morgen lekker een weekendje weg trouwens :s)

Nazil, ben je nu al naar de huisarts geweest? Doen hoor :Y Het is helemaal niet gek wat je hebt, maar wel zodanig van impact dat je jezelf echt kunt laten helpen. Wie weet zijn er wat kleine dingetjes die je kunt veranderen waardoor het al beter wordt. Ik heb er geen last van overigens, maar herken wel het soms moeilijk ontspannen, omdat er continu 'gezorgd' moet worden. Je staat zeg maar continu 'aan' en dat kan best zwaar worden na een tijdje en de een is daar gevoeliger voor dan de ander.

Oh en die Koeka zak O+ Vanmorgen leek het wel alsof Max dacht: oh fijn, weer lekker in mijn bontje :7
pi_168263703
Quoi, ik had juist het idee dat Max de meeste nachten lekker doorsliep :D

Hier zijn we nog steeds tot 22 uur bezig om M. te laten slapen en daarna komt ze weer elke drie uur. Vanavond gaan we eens zonder slaapzak proberen, kijken of het dan beter gaat.
  donderdag 19 januari 2017 @ 10:54:34 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168264059
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:30 schreef Mies_poes het volgende:
Quoi, ik had juist het idee dat Max de meeste nachten lekker doorsliep :D

Hier zijn we nog steeds tot 22 uur bezig om M. te laten slapen en daarna komt ze weer elke drie uur. Vanavond gaan we eens zonder slaapzak proberen, kijken of het dan beter gaat.
Neu. Sinds dat hij een weekje verkouden werd eind december komt hij weer elke nacht. Met rond 23-24 uur wakker maken voor een fles trekt hij net door, maar dat hele wakker maken voelt nog wat tegennatuurlijk. Deze week dus weer afgeschaft. Laat maar komen, hij is binnen 15 minuten uitgedronken en weer in slaap.

Lastig wel, dat het in laten slapen nog steeds veel tijd kost? Het is telkens dan maar dingetjes proberen. Blijft ze lang jammeren als je haar laat liggen?
pi_168265120
Nazil, faalangst kan best belemmerend werken en 'onnodig' stress opleveren, zou toch fijn zijn als dat iets beter gaat. Juist als het nog niet zo erg is is het handig om aan de bel te trekken, dan is er makkelijker wat te verbeteren dan als je helemaal stuk bent :*.


Jeetje Razz, wat een schrik. Leuk zo'n opmerking van de assistente erbij :'). Ik liet mijne gisteren ook bijna vallen, bijna gelukkig, maar ik schrok me kapot en moest heel hard janken :@.
pi_168265515
Yo, mijn baby maakt er ook een prutje van 's nachts. Heb daarom nogal resoluut alle kamers omgegooid, zodat C een eigen kamertje zou hebben (die ik wel heel mooi geworden vind, klein als die is O+ ). Even dacht ik dat het beter ging, maar vannacht was weer net zo prut als eerst. Ik ben me dus mentaal aan het voorbereiden op 'strenger' zijn 's nachts. Jawel, slaaptraining ... -O-
pi_168265634
Oeeee brakke nachten ik kan meepraten! :+ ik vond het een hele tijd wel prima, en kan ook best werken op minder slaap, en baby valt ook vaak weer snel in slaap, dus de belasting viel mee. Nu is ie echter steeds vanaf 5.15-5.30 echt wakker (dus ook niet zoals eerst dat ie dan lekker tegen me aan verder slaapt) en dat trek ik echt slecht haha! Vooral omdat ie dan ook nog wel om 23 en 2 ofzo even drinkt. Maar goed. Ooit OOIT ooooooooit gaat het beter.

Over verschoonkussen, ik snap überhaupt niet hoe mensen dat kunnen met kind in de breedte? Ik vind dat zoooo moeilijk als dat ergens in een café ofzo moet! Hier ligt baby altijd met z'n benen naar mij toe zeg maar.

Verder is m'n baby een dreumes-in-voorbereiding. Heeft nu een paar dingen die hij echt berelekker vindt en die hij ook echt goed wegeet (pompoen en meloen zijn favo). Verder zit hij zelf, tijgert hij nu echt heeeeeel snel, staat hij sinds gisteren, achtervolgt ie de kat en kan hij nu echt al het speelgoed van z'n zus destroyen. *)
  donderdag 19 januari 2017 @ 12:27:57 #91
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168265759
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:20 schreef Svane het volgende:
Oeeee brakke nachten ik kan meepraten! :+ ik vond het een hele tijd wel prima, en kan ook best werken op minder slaap, en baby valt ook vaak weer snel in slaap, dus de belasting viel mee. Nu is ie echter steeds vanaf 5.15-5.30 echt wakker (dus ook niet zoals eerst dat ie dan lekker tegen me aan verder slaapt) en dat trek ik echt slecht haha! Vooral omdat ie dan ook nog wel om 23 en 2 ofzo even drinkt. Maar goed. Ooit OOIT ooooooooit gaat het beter.

Over verschoonkussen, ik snap überhaupt niet hoe mensen dat kunnen met kind in de breedte? Ik vind dat zoooo moeilijk als dat ergens in een café ofzo moet! Hier ligt baby altijd met z'n benen naar mij toe zeg maar.

Verder is m'n baby een dreumes-in-voorbereiding. Heeft nu een paar dingen die hij echt berelekker vindt en die hij ook echt goed wegeet (pompoen en meloen zijn favo). Verder zit hij zelf, tijgert hij nu echt heeeeeel snel, staat hij sinds gisteren, achtervolgt ie de kat en kan hij nu echt al het speelgoed van z'n zus destroyen. *)
Grappig ik vind het juist een ramp om te verschonen met benen naar mij toe. Nog even los van het risico om te worden ondergepiest of gescheten :+ Hier altijd hoofd links en billen rechts. Ben rechtshandig dus kan ook niet met links vegen :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 19 januari 2017 @ 12:31:18 #92
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168265807
Same, hoofd links en billen rechts :D
pi_168267004
Svane wat een snelle heb jij!

Hier gaat het slapen momenteel ook prut. Een paar keer per nacht huilen en ze moet dan echt getroost worden.
Het zal wel een fase zijn maar moe ben ik wel
  donderdag 19 januari 2017 @ 14:02:59 #94
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168267455
Svane die zet er wel de sokken in zo :+ Die van mij mag nog wel even baby blijven vind ik O+ bijna 7 maanden.... het gaat veel te snel.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168268921
Svane hij is nog zo mini :o O+

Ik heb speciale commodeding op de commode geplaatst zodat ik idd beentjes voor me heb ipv schuin.
Als er ergens ben en ik moet schuin verschonen sta ik te stunten en gaat het mis :')
pi_168269011
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:16 schreef BlueEyes het volgende:
Svane hij is nog zo mini :o O+

Ik heb speciale commodeding op de commode geplaatst zodat ik idd beentjes voor me heb ipv schuin.
Als er ergens ben en ik moet schuin verschonen sta ik te stunten en gaat het mis :')
Blue! Hoe gaat het met jou en kleine J? O+
pi_168269059
Hier ook hoofd links voeten rechts :D. Dat was bij het cb telkens prutsen, kussens liggen om met voeten naar je toe te gebruiken. Al pastte het op onze manier ook nog wel.
pi_168269167
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:16 schreef BlueEyes het volgende:
Svane hij is nog zo mini :o O+

Ik heb speciale commodeding op de commode geplaatst zodat ik idd beentjes voor me heb ipv schuin.
Als er ergens ben en ik moet schuin verschonen sta ik te stunten en gaat het mis :')
Dat heb ik ook dus, waardoor ik dan echt denk dat mensen die me zien denken dat ik nog nooit verschoond heb. Die arme oppas toch die voor het eerst babypoep ziet. :+
  donderdag 19 januari 2017 @ 15:30:47 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168269208
Beetje herkenbaar wel :D Ik draai dat kussen altijd naar me toe als het kan.

Zo, tostitijd :9 Les 3 van de hardloopbeginnerscursus zit er weer op. Wat een weertje :)
pi_168269417
Nou ik wilde deze week afspraak maken voor de huisarts maar niet aan toe gekomen.

En ik verschoon met benen naar mij toe! Ik kan ook niet andersom :+
pi_168269568
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:02 schreef Mies_poes het volgende:
Soof, hoe is het om weer te werken?
Het ging goed! O+ Vond het niet moeilijk om hem achter te laten. Ouders of schoonouders komen rond een uur of 7.15 bij me en dan slaapt M. nog. Rond 7.30 naar werk. Dus zowaar geen gestress :D Ook fijn weer om voor de klas te gaan, ben het nog niet verleerd gelukkig. Wel extra fijn dat ik vandaag en morgen OSV heb. :Y

En vier maanden (bijna) box! *O* Mooi he O+ Volgende week groentehapjes. Ze adviseerden hier om de eerste hapjes warm aan te bieden, omdat ik last heb van eczeem enzo.

En whoooooh wat is het 's avonds naar bed gaan nog steeds een horror. :') Ik kan hem 's ochtends en 's middags altijd prima terugleggen en dat vindt hij allemaal prima. Lekker tukken.

Maar dan 's avonds... W0t!? Hij slaapt soms wel, maar wordt dan weer wakker? En hij slaapt ook vaak zat niet. Wat is nou het verschil met de ochtend en middag? ;(
:)
pi_168269627
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:21 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Blue! Hoe gaat het met jou en kleine J? O+
Lief dat je het vraagt O+

Ik herstel, wil af en toe teveel en word dan op mn plaats gezet door mijn eigen lichaam :@

En kleine J O+
Man man man wat een heerlijk moppie is het.
Heel tevreden, moppert als ze haar hoofd niet gedraaid krijgt :') , master kakjepakje :D en bij de 2 weken check van het CB 4700g en vandaag bij 3 weken en 2 dagen maar maat 62 aangetrokken

Ze was zwaarder bij 2 weken dan Tas van Razz :') :D
pi_168270202
Babysaurussen hier :9 Ik trek M af en toe maar maat 68 aan omdat ik uitgekeken ben op 62 :') En okee, sommige dingen zijn ook te klein geworden :7

Haar temperatuur is nu weer goed gelukkig. Nog wel hoesten maar dat kan nog wel even duren volgens dr Google.

Verschonen hier trouwens ook hoofd links en benen rechts. Met haar benen naar me toe zou ik toch wel bang zijn voor ongelukjes :P Ik ben niet zo snel haha
pi_168271105
Verschonen gebeurt hier ook overdwars, maar die van mij ligt nog stil, Saar niet maar die verschoon ik toch vaker op de bank tegenwoordig.

Ik ging vanmiddag onder de naald O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 18% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 19-01-2017 17:31:39 ]
S. 2014
J. 2016
pi_168271157
Wauw, wat bijzonder, GM! Ik hou niet zoveel van tatoeages, maar voor je kinderen vind ik wel heel speciaal O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168273654
Wat lief met dat olifantje. Dat staat ook op de muur in zijn kamer toch en op het kaartje?
pi_168274350
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:53 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt O+

Ik herstel, wil af en toe teveel en word dan op mn plaats gezet door mijn eigen lichaam :@

En kleine J O+
Man man man wat een heerlijk moppie is het.
Heel tevreden, moppert als ze haar hoofd niet gedraaid krijgt :') , master kakjepakje :D en bij de 2 weken check van het CB 4700g en vandaag bij 3 weken en 2 dagen maar maat 62 aangetrokken

Ze was zwaarder bij 2 weken dan Tas van Razz :') :D
Haha, blij dat je lichaam dat voor je doet als je het mentaal niet doet ;) en ik las in een ander topic dat je je katheter kwijt bent! Wat fijn! O+
Je dame groeit goed zeg! Slagroom O+

Soof, eerste hapjes warm aanbieden? Dacht dat dat normaal was :@ is het gebruikelijker om koude groente te geven? Lijkt me gek.

M. is ons sinds een paar dagen na aan het doen met kauwbewegingen :D schattig. Gisteren gaf ik haar een lepeltje (met niks) en ze bracht het zo naar haar mond :o niet verwacht. Ik vond dat zo leuk dat ik een zak wortels heb gekocht om haar toch wat hapjes te gaan geven :@ En dat terwijl ik eerst zo stellig was met echt pas vanaf zes maanden bijvoeding geven. Heb ze thuis toch maar in de prullenbak gegooid, want het was eigenlijk een beetje een impuls.
pi_168274675
Haha je had zelf ook wortels kunnen eten he
pi_168275387
:D mies haha niet weg gooien joh.
Als je ze zelf niet lust kan je het ook nog klaar maken en 3 maanden in de vriezer bewaren ;)

Gm mooi de naam van je kindjes O+

Veel grote kids hier idd :D
Fijn dat het goed gaat blue

Soof fijn dat je nog weet wat je moet doen voor de klas :D
De 1e stap is weer genomen, nu nog even wennen aan je kleintje 'achter laten'

Miezz :D nieuwe kleren aantrekken is ook leuk. Maar ik ben wel blij dat het nu niet meer zo snel gaat anders dan zitten peuter en baby dadelijk in dezelfde maat :P
Dat hoesten kan idd nog wel even duren en als het dan bijna weg is komt er weer een nieuwe verkoudheid :') hier was dat iig zo
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 19 januari 2017 @ 22:38:46 #110
269689 crew  Viv
pi_168280676
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:50 schreef Soof-87 het volgende:
Vond het niet moeilijk om hem achter te laten.
Ik ben sinds deze week ook weer aan het werk, en vond het ook niet moeilijk haar achter te laten (1 dag bij man en 2 dagen bij kinderdagverblijf). Ik voelde me wel een beetje ontaard toen ik van anderen hoorde dat ze moesten huilen bij het afgeven van hun kind. :@
quote:
En whoooooh wat is het 's avonds naar bed gaan nog steeds een horror. :') Ik kan hem 's ochtends en 's middags altijd prima terugleggen en dat vindt hij allemaal prima. Lekker tukken.

Maar dan 's avonds... W0t!? Hij slaapt soms wel, maar wordt dan weer wakker? En hij slaapt ook vaak zat niet. Wat is nou het verschil met de ochtend en middag? ;(
Hier ook zoiets, maar dan het lekker tukken in de avond en nacht en het niet of kort slapen in de ochtend en middag. Van mij mag het wel zo blijven. :Y)
pi_168281194
Och Vivi, het kan ook zijn dat je gewoon vertrouwen hebt in je kindje en de mensen die bij haar zijn. Omdenken :s)

Wat vervelend van de slechte slapers hier allemaal ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 20 januari 2017 @ 06:28:46 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168285426
Ik heb er ook nog weinig moeite mee. Nu hebben ze natuurlijk ook nog niet echt door dat je weg gaat, dus geen gehuil bij achterlaten (tenminste, hier niet).

Gisteravond tóch maar weer eens Max wakker gemaakt voor een laatste fles. Mijn vriend bood aan de nacht fe doen. Komt 'ie nu net pas :') :P
pi_168287595
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 06:28 schreef Quoi het volgende:
Ik heb er ook nog weinig moeite mee. Nu hebben ze natuurlijk ook nog niet echt door dat je weg gaat, dus geen gehuil bij achterlaten (tenminste, hier niet).

Gisteravond tóch maar weer eens Max wakker gemaakt voor een laatste fles. Mijn vriend bood aan de nacht fe doen. Komt 'ie nu net pas :') :P
Hij heeft het hier dondersgoed door als iemand anders er is dan papa of mama. Krijsen joh :o gelukkig snel weer voorbij.
pi_168288629
Bij Q. in ieder geval al een betere nacht, bij de rest ook?

S. is nu helemaal verzot op rozijntjes. Uit het doosje pakken is nog moeilijk, maar van de tafel pakt hij ze netjes met duim en wijsvinger. Vind ik best knap, want dat is nogal gepriegel :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 20 januari 2017 @ 11:59:19 #115
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168289545
Hier krijgt de gastouder een grote glimlach en hij gaat telkens tevreden met haar mee. Dan ga ik maar :')

Ons hele huishouden zit in de auto en het mannetje snurkt in zijn maxicosi. Op naar een weekendje in de sneeuw met een stel fijne mensen :) !

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 11:11 schreef LeSage het volgende:
Bij Q. in ieder geval al een betere nacht, bij de rest ook?

S. is nu helemaal verzot op rozijntjes. Uit het doosje pakken is nog moeilijk, maar van de tafel pakt hij ze netjes met duim en wijsvinger. Vind ik best knap, want dat is nogal gepriegel :)
Fijne motoriek ^O^ Knap hoor!
pi_168290575
Leuk q veel plezier.

Hier heeft man ook de nacht gedaan en mocht ik met oordoppen bijslapen. En nu sliep ze door.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 13:02:29 #117
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_168290679
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 12:57 schreef Arja het volgende:
Leuk q veel plezier.

Hier heeft man ook de nacht gedaan en mocht ik met oordoppen bijslapen. En nu sliep ze door.
Zal je altijd zien ;(
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_168290706
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 13:02 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Zal je altijd zien ;(
Haha geeft niet hoor. Ik ben blij dat zij en man ook goed sliepen. En ik mocht langer blijven liggen
pi_168290963
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 13:04 schreef Arja het volgende:

[..]

Haha geeft niet hoor. Ik ben blij dat zij en man ook goed sliepen. En ik mocht langer blijven liggen
Ik vind langer blijven liggen misschien nog wel chiller dan er 's nachts niet uit hoeven!
pi_168291144
Leuk Quoi! Waar gaan jullie heen? Ergens waar sneeuw ligt in ieder geval. O+ sneeuw O+

Haha wat een trolbaby's Arja en Quoi :D

LeSage, rozijntjes pakken is zeker al heel knap!

Wij zijn weer naar her CB geweest. Stats met vier maanden: 64cm en 7010gram en weer twee prikjes gehad. Advies gekregen over het slapen: rust en regelmaat. Dat doen we al zo veel mogelijk dus we hebben er niet zo veel aan. Ik probeer nu gewoon mee te veren en te accepteren dat ik 's middags en 's avonds uren op bed lig. Dat werkt toch het beste :) over twee maanden heeft het volgens hen pas zin om met slaaptraining te beginnen (laten huilen). Joe.
Verder minimaal vier weken geen koemelk nuttigen als ik borstvoeding wil blijven geven en dat wil ik.
Gisteren een dag geen maagzuurremmers gegeven, maar toen spuugde ze zo veel dat we toch weer begonnen zijn. Nu 1x ipv 2x daags. Ze krijg er alleen wel veel boertjes van waar ze last van heeft dus dat is een beetje jammer.
pi_168291237
Hier slaapt M ook altijd beter als het man 'zijn beurt' is.
Mijn nacht was beroerd. Niet door M, die sliep goed. Maar pff ik lijk wel een zeehond met dat gehoest. Vanochtend ook weer 39 graden pff. Toch maar mezelf uit bed gehezen, paracetamol erin en M naar nieuwe kdv gebracht om te wennen. Ging goed, ze heeft zelfs iets van 150 cc gedronken terwijl bij het andere kdv vaak maar 80 lukte. Misschien wilde ze even goed gedrag laten zien op de nieuwe :+

Nu zijn we thuis. Ik heb man gevraagd of hij eerder thuis kan komen want ik voel me echt niet goed ;( Ook zomaar bloedneus enzo. En wil ik iets van hoestdrank, mag het niet met borstvoeding volgens de bijsluiter }:| Rondje Google leert mij dat thijmsiroop wel mag, dus dat maar halen dan.

Sorry voor de egopost trouwens :@
  vrijdag 20 januari 2017 @ 13:49:35 #122
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168291691
Lekker egoposten hoor Miezz! Beterschap :*

Mies, we gaan 'gewoon' naar Drenthe, maar daar is het wit! Mooie stats van je meisje btw :)

Wordt slaaptraining dan altijd geassocieerd met laten huilen? Er zijn denk ik wel 100 manieren wasrop je je baby kunt laten wennen aan een eigen bedje. Ik ben nog altijd blij dat mijn eigen boerenverstand slaaptraining al heel snel werkte. Maar nooit een garantie voor altijd succes overigens. Ze willen nu eenmaal ook het liefst bij papa/mama zijn soms. Prima :)

Ik tel de minuten af. Max ging slapen bij het wegrijden en slaapt nog, terwijl etenstijd ruimschoots is verstreken. Nog 20 minuten volhouden kereltje!
  vrijdag 20 januari 2017 @ 14:01:26 #123
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168291988
Als ik kan blijven liggen dan kan mijn dag niet meer stuk.

Ik ben bij een ballorig en F. gaat helemaal los hij rolt alle kanten O+
pi_168292600
Veel plezier, Q!

En beterschap voor Miezz ;(

Blijven liggen O+ tegenwoordig laat vriend mij en S. nog even liggen als hij er al uit moet en dan komt hij de fles brengen zodra hij S. hoort. Vanmorgen was dat na 8 uur!

Wat goed van F! Geen schrik voor andere kindjes?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168292672
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 13:29 schreef Miezziej het volgende:
Hier slaapt M ook altijd beter als het man 'zijn beurt' is.
Mijn nacht was beroerd. Niet door M, die sliep goed. Maar pff ik lijk wel een zeehond met dat gehoest. Vanochtend ook weer 39 graden pff. Toch maar mezelf uit bed gehezen, paracetamol erin en M naar nieuwe kdv gebracht om te wennen. Ging goed, ze heeft zelfs iets van 150 cc gedronken terwijl bij het andere kdv vaak maar 80 lukte. Misschien wilde ze even goed gedrag laten zien op de nieuwe :+

Nu zijn we thuis. Ik heb man gevraagd of hij eerder thuis kan komen want ik voel me echt niet goed ;( Ook zomaar bloedneus enzo. En wil ik iets van hoestdrank, mag het niet met borstvoeding volgens de bijsluiter }:| Rondje Google leert mij dat thijmsiroop wel mag, dus dat maar halen dan.

Sorry voor de egopost trouwens :@
Pfff Miez, dat is echt niet leuk ;( je klinkt knap beroerd. Komt je man eerder thuis?

Quoi, ik wist niet dat daar sneeuw lag :D hier ligt helemaal niets. Drenthe is mooi O+
Hoe heb jij ook alweer slaaptraining gedaan?
Het CB had het nu iig over slaaptraining icm huilen, maar zei ook dat dit eigenlijk pas vanaf zes maanden werkt.
Nou ja, ik accepteer hoe het nu gaat, even geen energie en zin om 'de strijd' aan te gaan.
Gistermiddag heb ik haar trouwens wakker in bed gelegd en haar buikje en handjes vastgehouden tot ze sliep. Dus ze sliep :o
Werkt normaal nooit. Ze slaapt dan alleen wel heel onrustig en huilt tussendoor. Ze heeft uiteindelijk een uur in haar bedje gelegen, eerste half uur geslapen, toen kwartier niet en moest ze getroost worden en toen weer paar minuten slapen, huilen-troosten, slapen. Na een uur vond ik het prima en zijn we samen op bed gaan liggen. Van te voren had ik bedacht dat ik al blij zou zijn als ze vijf minuten in haar eigen bed zou liggen zonder te huilen dus ik was trots O+
Dat continu wakker worden-huilen-slapen is voor niemand rustgevend dus dan ga ik liever samen op bed liggen.
pi_168293037
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 13:16 schreef Svane het volgende:

[..]

Ik vind langer blijven liggen misschien nog wel chiller dan er 's nachts niet uit hoeven!
+1!
pi_168294024
Hier overigens maar vast gestart met memorylanen. Vandaag een jaar geleden was mijn uitgerekende datum, maar werd mijn geduld nog 9 dagen op de proef gesteld. Ik vind het zo raar dat mijn kleine mannetje volgende week jarig is O+ :'(
En dan weer die hormonen erbij werkt echt fantastisch :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168294879
Mies zou ze niet plat willen liggen ivm het maagzuur? Waarschijnlijk heb je het bed al wat schuin staan maar misschien het hoofdeinde nog meer ophogen?
Mooie stats O+ en voorlopig even de laatste prikjes, hopelijk heeft ze daar niet veel last van.
Wij liggen savonds altijd bij peuter in bed, of hij bij ons, tot hij slaapt. Ik vond dat in het begin wel rot want ik wilde nog zoveel doen. Maar nu heb ik me erbij neergelegd dat het zo makkelijker gaat en geniet ik ervan. even knuffel, de dag doornemen en zelf ook even tot rust komen. Soms val ik zelfs eerder in slaap dan peuter :D

Quoi veel plezier in de sneeuw ^O^

Lesage memorylanen O+ zo bijzonder als je terug kijkt op dit jaar. Moet je alleen al zien hoe snel zijn ontwikkeling is gegaan. En alle mooie momenten als gezin O+
Zo schattig als ze met die vingertjes rozijntjes uit het doosje priegelen

Stijn sliep weer goed :@ Hij kwam wel om 5.30 voor een fles en daarna werd hij pas om 8.15 weer wakker. Peuter besloot vannacht om bij ons in bed te komen logeren en werd pas om 7.45 wakker dus dat was echt luxe vanmorgen.
Vanmorgen hadden hij een stuk brood van peuter te pakken :7 (God wat wordt hij snel zeg) hij werd heel boos toen ik het weg pakte want lekkerrrr :D

Chanty hoe is het met jou?

Miezz beterschap voor jou :*
Gelukkig ging het wennen goed.
Hopelijk kan je man eerder thuis komen en helpt de hoestdrank een beetje.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 16:35:48 #129
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168295100
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 14:29 schreef LeSage het volgende:
Veel plezier, Q!

En beterschap voor Miezz ;(

Blijven liggen O+ tegenwoordig laat vriend mij en S. nog even liggen als hij er al uit moet en dan komt hij de fles brengen zodra hij S. hoort. Vanmorgen was dat na 8 uur!

Wat goed van F! Geen schrik voor andere kindjes?
Lekker O+

Het was best rustig en hij heeft 2 broers en een zus dus hij weet niet beter dan dat er publiek is


.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:50 schreef LeSage het volgende:
Hier overigens maar vast gestart met memorylanen. Vandaag een jaar geleden was mijn uitgerekende datum, maar werd mijn geduld nog 9 dagen op de proef gesteld. Ik vind het zo raar dat mijn kleine mannetje volgende week jarig is O+ :'(
En dan weer die hormonen erbij werkt echt fantastisch :')
wat gaar het hard he O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 13:29 schreef Miezziej het volgende:
Hier slaapt M ook altijd beter als het man 'zijn beurt' is.
Mijn nacht was beroerd. Niet door M, die sliep goed. Maar pff ik lijk wel een zeehond met dat gehoest. Vanochtend ook weer 39 graden pff. Toch maar mezelf uit bed gehezen, paracetamol erin en M naar nieuwe kdv gebracht om te wennen. Ging goed, ze heeft zelfs iets van 150 cc gedronken terwijl bij het andere kdv vaak maar 80 lukte. Misschien wilde ze even goed gedrag laten zien op de nieuwe :+

Nu zijn we thuis. Ik heb man gevraagd of hij eerder thuis kan komen want ik voel me echt niet goed ;( Ook zomaar bloedneus enzo. En wil ik iets van hoestdrank, mag het niet met borstvoeding volgens de bijsluiter }:| Rondje Google leert mij dat thijmsiroop wel mag, dus dat maar halen dan.

Sorry voor de egopost trouwens :@
sorry's niet nodig, beterschap :*
pi_168295616
Leuke foto's, Buda! Ook wel echt heerlijk op zo'n matten!

Dat genieten van momenten die anders lopen dan gepland is wel een leerpunt voor mij. Eigenlijk is zo'n moment toch ook heerlijk!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168297389
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 16:52 schreef LeSage het volgende:
Leuke foto's, Buda! Ook wel echt heerlijk op zo'n matten!

Dat genieten van momenten die anders lopen dan gepland is wel een leerpunt voor mij. Eigenlijk is zo'n moment toch ook heerlijk!
Daar heb ik 2 jaar over gedaan voor ik die knop om kon zetten.

Buda wat een mooi manneke!
pi_168298168
Ik vergeet gewoon te memorylanen, 10 dagen (en een jaar) geleden testte ik positief :D.

Ik word 's nachts altijd wakker van gesmak oid en voed dan. Als papa ernaast ligt en ik even op een andere kamer slaap dan komt ze de hele nacht niet. Ik vermoed dat duim dan ook werkt. Laatst legde ik aan, uur gedronken liet ze los... leg terug in haar bedje en had weer de duim te pakken.
pi_168300046
Mooi ventje buda!

Ok duidelijk, Emmy lust geen bloemkool.
Ze keek me aan alsof ik haar zat te vergiftigen en werkte het zo weer naar buiten.
Is er toch nog iets dat ze niet lekker vindt
pi_168300605
Haha wie had dat gedacht Emmy die iets niet lust :D

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_84 op 20-01-2017 19:48:32 ]
  vrijdag 20 januari 2017 @ 19:10:05 #135
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_168300714
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 18:44 schreef Arja het volgende:
Mooi ventje buda!

Ok duidelijk, Emmy lust geen bloemkool.
Ze keek me aan alsof ik haar zat te vergiftigen en werkte het zo weer naar buiten.
Is er toch nog iets dat ze niet lekker vindt
Hoevaak heb je het haar gegeven?
Baby's moeten een smaak meerdere malen geprobeerd hebben, voor de 'klik' er is :)

Hier had ze na 5 keer de smaak te pakken.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_168300937
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 19:10 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Hoevaak heb je het haar gegeven?
Baby's moeten een smaak meerdere malen geprobeerd hebben, voor de 'klik' er is :)

Hier had ze na 5 keer de smaak te pakken.
Vandaag en gisteren. Ik vind het niet zo erg, want verder lust ze alles en eet de lepel er bij op.
Over een tijdje misschien weer eens proberen, maar eerlijk gezegd kan ik de geur van bloemkool ook wel missen
pi_168302180
Mies, wat sneu van dat slapen, ik zou ook denken aan refluxachtige klachten. Heb je haar wel eens op dr buik gelegd met slapen? Dat was bij een vriendin van mij dé oplossing voor steeds huilerig wakker worden (op buik loopt zuur minder snel terug in de slokdarm oid). Je meisje weegt net zoveel als mijn kleinste met 8,5 maand. :D

Miez, wat rot dat je zo ziek bent, hopelijk lig je nu lekker in bed.

Chanty, weer wat opgeknapt inmiddels?

LeSage, bijna een dreumesje in huis, zo snel gaat het!

Arja, bloemkool los is idd heel sterke geur en smaak, samen met aardappel of met peer een stuk beter te doen!

Buda, grote baby al!

Ikke, geen :@ nodig voor lekkere nachten! Fijn juist!

Ik heb vandaag echt zo genoten van m'n twee. Dag begon weer veel te vroeg (5 uur ofzo) maar wel met grootste die met een heel serieus kijkende blik op 1cm van m'n gezicht hijgde terwijl hij op m'n arm sloeg en kleinste die heel hard moest giechelen tot aan gillen toe (vooral het pakken van mijn hand die probeert een speentje terug te stoppen is blijkbaar hilarisch). :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 20:06:22 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168302717
Wat fijn zeg Madivi!, het is je gegund :Y O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_168303207
Haha Madivi, ondanks het tijdstip klinkt het toch heerlijk om op die manier wakker te worden O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arja, ik snap Emmy wel wat betreft bloemkool :+

Buda, wat is hij groot al zeg! Vooral op de onderste foto.

LeSage het lijkt me zo raar dat dan ineens je baby bijna jarig is. Zo bijzonder O+

Ikke, we hebben het hoofdeinde al een stuk omhoog en morgen maken we het nog wat hoger. Ze wil wel in ons bed in slaap vallen op haar zij, terwijl ze dat niet in haar eigen bedje wil en het onze is niet verhoogd.
Wat goed dat je je bij het slapen wat betreft je peuter hebt neergelegd. Hoe lang ben je dan 'bezig' voor je naar beneden kunt?
Ik zou het helemaal niet erg vinden als ik voor altijd met haar in bed moet liggen om haar te laten slapen O+ nu werd het echter steeds drie/vier uur voor ze sliep en dat vond ik wel wat lang. Maar ze slaapt :o nu al! Heb haar heel goed geobserveerd, eerst in haar eigen bedje gelegd en toen ze ging huilen en niet te troosten was, bij mij in bed gelegd. Daar viel ze steeds bijna in slaap en begon dan weer met haar armpjes te zwaaien. Ik ben er inmiddels achter dat dat tekenen voor een boertje zijn, die er dus uit moet voor ze kan slapen. Dus een keer of acht omhoog gehouden om te laten boeren en toen ik merkte dat er nog één boertje uit moest (en die eruit was) heb ik haar in haar eigen bedje gelegd, even geaaid en ze sliep!
Sinds de zuurremmers heeft ze dus wel erg veel last van hardnekkige boertjes die er niet zo makkelijk uit gaan.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 20:20:27 #140
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168303222
Madivi wat een fantastisch nieuws *O* Gefeliciteerd! Naar welke hoek van het land verhuis je dan?

Buda mooie man heb je daar O+ Hij lijkt al zoveel ouder.

Hier gaat het wel de goede kant op. Niet dat ik rustig aan heb gedaan de laatste twee dagen :') Ik heb beide dagen vier uur thuis gewerkt en verder idd wel een beetje gerommeld in huis, boekje lezen, tv kijken, etc. Maar goed, zal de komende dagen ook nog wat uren moeten werken omdat ik anders met een achterstand zit en ik volgende week door een teamdag maar 2 werkdagen heb die al vol staan met afspraken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168303224
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:06 schreef Molo het volgende:
Wat fijn zeg Madivi!, het is je gegund :Y O+
Hoe gaat het met jou en je harige meisje? O+
pi_168303387
Madivi, wat een goed nieuws! En mei is het zo :* kun je nog even goed voorbereidingen treffen.
Dat hijgen heel dichtbij, normaal zou ik het heel smerig vinden, maar als je kind het doet is het zo schattig hè? Klinkt als een topdag :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168303877
Ikke, hoe doe je het trouwens met peuter zijn middagslaapje? Moet je dan ook bij hem in bed liggen? En hoe gaat het als jij en je man niet thuis zijn?
pi_168304867
Madivi wat fijn ^O^ , gefeliciteerd!

Mies, Tas oerde ook heel moeilijk. Daar hielp het bij om hem met z'n buikje over mijn bovenbenen te leggen en dan over z'n rug te wrijven. Dan kwam het zo lros, gek genoeg. Rechtop duurde dat soms heel lang!

Ik kwam erachter dat mijn kindjes best wel op elkaar lijken O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2017 07:48:08 ]
pi_168304943
Gefeliciteerd Madivi!

Buda, wat een mooi jongetje!

Razz, die lijken inderdaad op elkaar!

Ik ben even in de war. Was vandaag op het cb en nu M 8 maanden is adviseerden ze om toch echt wel terug te gaan van 4 naar 3 flessen melk per dag. Ik kon dit volgens de verpleegkundige het beste doen door 1 flesje te vervangen met een schaaltje magere yoghurt. Maar ik dacht juist altijd dat melkproducten pas mochten als ze ongeveer een jaar zijn? Of geldt dat alleen voor melk zelf maar niet voor de rest?
  vrijdag 20 januari 2017 @ 21:04:58 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168304998
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:20 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou en je harige meisje? O+
Heel heel goed O+

Haartjes blijven doorgroeien dus staartjes erin nu.
Verder zit ze al heel goed, ze eet volop, boert volop, en lacht de hele dag keihard tot ze moe is O+
Heerlijk *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 januari 2017 @ 21:10:24 #147
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168305239
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 20:20 schreef Chanty het volgende:
Buda mooie man heb je daar Hij lijkt al zoveel ouder.

hij heeft nu maat 74/80 :o over de 8 kg en dus ook lang
hij is nu 4,5 maand en er waren vandaag 1 jarige die kleiner waren, maf om te zien joh.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 21:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kwam erachter dat mijn kindjes best wel op elkaar lijken

Ja jeetje O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 19:50 schreef Madivi het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* *O* *O* mei is dichter bij dan het nu lijkt :*
  vrijdag 20 januari 2017 @ 21:14:01 #148
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168305415
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 21:10 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

hij heeft nu maat 74/80 :o over de 8 kg en dus ook lang
hij is nu 4,5 maand en er waren vandaag 1 jarige die kleiner waren, maf om te zien joh.

[..]

Ja jeetje O+

[..]

*O* *O* *O* mei is dichter bij dan het nu lijkt :*
Bizar! :o Maar het is voornamelijk iets in zijn gezicht, zijn blik dat niet past bij een baby. Oude ziel ;)

Razz ontdek je dat nu pas :P tas is echt de jongensvariant van annie :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168306144
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 21:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Heel heel goed O+

Haartjes blijven doorgroeien dus staartjes erin nu.
Verder zit ze al heel goed, ze eet volop, boert volop, en lacht de hele dag keihard tot ze moe is O+
Heerlijk *O*
Wauw dat klinkt nog net zo fijn als toen je hier nog postte ( ;( ). Genieten O+

Thanks voor de tip Razz, dat gaan we proberen! :) en inderdaad, wat lijken ze op elkaar! O+
pi_168307302
quote:
hij heeft nu maat 74/80 :o over de 8 kg en dus ook lang
hij is nu 4,5 maand en er waren vandaag 1 jarige die kleiner waren, maf om te zien joh.

wow, dat is inderdaad groot! M is 8 maanden draagt maat 74 en woog vandaag 8.6 kg.
pi_168310929
Madivi gefeliciteerd, wat tof!

Molo kom terug en pics van de staartjes!
  zaterdag 21 januari 2017 @ 06:11:09 #152
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168315444
Madivi super! Gefeliciteerd!

En razz kom je daar nu pas achter :P
pi_168315645
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 21:03 schreef lunamatic het volgende:
Gefeliciteerd Madivi!

Buda, wat een mooi jongetje!

Razz, die lijken inderdaad op elkaar!

Ik ben even in de war. Was vandaag op het cb en nu M 8 maanden is adviseerden ze om toch echt wel terug te gaan van 4 naar 3 flessen melk per dag. Ik kon dit volgens de verpleegkundige het beste doen door 1 flesje te vervangen met een schaaltje magere yoghurt. Maar ik dacht juist altijd dat melkproducten pas mochten als ze ongeveer een jaar zijn? Of geldt dat alleen voor melk zelf maar niet voor de rest?
Bewerkte melkproducten mogen al wel. Ik zou vooral geen magere yoghurt geven maar volle Griekse yoghurt. Zitten betere vetten in.
pi_168315657
Razz, je hebt Tas zijn naam in de post bij de vergelijkingsfoto staan. En volgens mij lijken ze al hun hele leven heel erg op elkaar :) je hebt twee geweldig mooie kinderen O+
pi_168317288
Madivi goed nieuws! Gefeliciteerd
Wat heerlijk om zo wakker te worden, ondanks het tijdstip ;)

Mies wat goed dat ze gisteren uiteindelijk in haar eigen bed in slaap is gevallen. Lastig van die boertjes maar goed dat je nu door hebt dat dat het is.
Mats slaapt overdag niet ;) Hij slaapt wel eens bij mijn schoonouders maar die laten hem dan langer op en dan valt hij als een blok in slaap zodra hij het bed ziet.
Ik ben meer van de klok wat bedtijd betreft dus om 7 uur ligt hij er hier in, soms slaapt hij gelijk en soms duurt het een half uur. Maar we hebben ook tijden gehad dat het wel een uur of nog langer duurde. Het wordt makkelijker nu hij ouder is vind ik

Razz wat lijken ze op elkaar O+ mooie kindjes

Buda die van jou is dan echt groot haha. Hoe lang was hij bij de laatste meting?

Miezz hoe is het met je?
pi_168317323
Goedemorgen! Ik ben blij. Wij hadden behoorlijke slaapproblemen, C en ik, hielden elkaar wakker en C wilde eigenlijk alleen maar bij mij in bed. ze heeft nu een eigen kamertje en dat scheelde al iets, maar vanaf 3 uur was het bal, omdat ze dan bij mij wilde liggen. En ik merkte dat ze daarvoor ook steeds onrustiger werd weer. Dus begon ik de slaaptraining (in de zin van niet meer bij mij leggen en wel even kusje geven, maar niet meteen bij de eerste kik), en wat blijkt, zonder al te veel problemen slaapt ze nu de hele nacht in haar eigen bedje :o . Ik geef haar nog één fles s nachts en moet na drieën nog een keer of 3 erheen om even een speen te geven, maar ze is nu al veel rustiger weer en overdag dus ook vele malen gezelliger. O+
pi_168317342
Oh, en ik ben vorig weekend gestopt met de bv en ben supertrots op hoe het gegaan is ^O^ .

Ze wordt groot, rolt, draait alle kanten op, schuift achteruit :D . En ze zegt de hele dag mamamamamamamama :P
pi_168317379
Madivi, wat fijn!

En Razz, je duo lijkt al vanaf het begin zo op elkaar, vind ik :o O+ .
pi_168318793
Goede berichten, groofs!
Heerlijk zo'n blij huishouden.

Ik heb Emmy geleerd om met haar tong een klakkend geluid te maken en dat doet ze nu dus ook de hele dag. Toen ik vanmorgen boven haar bedje hing, begon ze meteen te klakken, maar ook in de rij van de appie, tijdens het wandelen en soms ook tijdens het eten en dan zit alles onder de smurrie :')

Rollen heeft nog steeds niet haar interesse. En ook nog geen tandjes hier.
pi_168336028
Fijne berichten Groofs!

Gefeliciteerd Madivi! *O*

Ik heb geen stem meer, dus ik klakte ook af en toe naar M. Vond ze maar raar :D

Tas en Annie O+

Molopost O+ Come backkk :9

Gister ging het best redelijk maar vannacht elk uur weer wakker, koorts etc. Man is op werk en M is bij mijn schoonmoeder. Ben er nu wel helemaal klaar mee -O- Sinds donderdag ook geen stem meer dus ik heb ook niet echt meer gekletst met M ;(
  zondag 22 januari 2017 @ 10:34:49 #161
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168337126
Schiet niet op met jou Miezz, nog koorts...

Hier, in een huisje met vrienden incl dreumes doet Max het geweldig. Hij slaapt heel netjes in zijn ledikantje O+
Viel gister tijdens het zwemmen gewoon in slaap, zoveel indrukken. Ik heb de omrol-mijlpaalkaart meegenomen omdat hij sinds 2 dagen heel erg zijn best aan het doen is!

Net lekker met 'm in bad geweest en nu doet hij heel netjes even een dutje. Voorbeeldig kind ook O+
pi_168349996
*O* we hebben de eerste voorzichtige lachjes O+
Broer was ook al zo vroeg, vind het alleen nog niet milestonecard waardig omdat het ook nog wel wat reflexmatig is af en toe.
Dinsdag is ze 4 weken oud/jong alweer
  zondag 22 januari 2017 @ 19:35:28 #163
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168350988
Wat snel joh! :o en alweer vier weken! HOE dan?!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168351212
Hoe?
Op mijn slagroom overproductie :D
pi_168353955
niet quoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stop de tijd.

[ Bericht 21% gewijzigd door Arja op 23-01-2017 08:18:23 ]
  zondag 22 januari 2017 @ 21:19:28 #166
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168354215
Arja! O+

Hier is omgerold!
pi_168354273
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 21:19 schreef Quoi het volgende:
Arja! O+

Hier is omgerold!
wat goed! Had je de milestone card ook bij de hand?
  zondag 22 januari 2017 @ 21:26:05 #168
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168354413
Lekkere spekkies :9
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 22 januari 2017 @ 21:29:27 #169
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168354537
En hier idem dito de 7-maanden foto gemaakt vandaag :o Zijn met z'n allen het ijs op geweest hier. Mevrouw in de wandelwagen en de oudste op de slee :D

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168354730
Leuke winterse foto, chanty!

Jij al opgeknapt?
  zondag 22 januari 2017 @ 21:42:13 #171
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168354954
Ja voel me weer goed :Y hopen dat dat nu zo blijft
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 22 januari 2017 @ 21:42:53 #172
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168354980
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 21:21 schreef Arja het volgende:

[..]

wat goed! Had je de milestone card ook bij de hand?
Tuurlijk niet :P

Chanty, wat leuk die foto!
  maandag 23 januari 2017 @ 00:35:33 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168361468
Wat een toffe foto's! En jullie beebs zijn ook al zo groot als die van mij, echt dametjes, heul geen baby's meer man :D

Dankzij meelezen hier heb ik deze gekocht. Wat een wonderding!



Weet niet meer wie de tip gaf, maar ideaal!
Ik was bij badderen echt door en doorweekt dus ik had daar niet zoveel trek meer in. Maar zitten hierin vindt ze prachtig en de douchestraal alleen maar fascinerend.
Dus top!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_168364407
Gewoon onder de douche zetten dan? Ik heb ook zo'n ding (hij zal er nog wel iets te klein voor zijn) maar weet hem niet zo goed toe te passen.
  maandag 23 januari 2017 @ 07:27:46 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168364446
Yep, met handsproeier. In bad kan ook maar dit was hier handiger :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_168365253
Wat een mooie plaatjes weer zeg! Ik heb nog helemaal geen foto's gepost niet uit principe maar omdat het er niet van komt uit te zoeken hoe :@ badringen zijn super-handen vrij yay!
  maandag 23 januari 2017 @ 10:07:45 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168366083
Madivi gefeliciteerd *O*.

Babyfoto's O+. Helaas moeten jullie die van mij maar er bij bedenken, of misschien komt Gup ze over 16 jaar zelf eens posten :P.

Molo, handig hè! Ik zet sinds die tip van hier Guppy ook wel eens in zo'n badzitje onder de douche; als Kuiken dan tegelijkertijd in bad zit, dan is het spul lekker snel klaar en kan ik zelfs in mijn eentje beide jongens tegelijkertijd schoon en gewassen in bed krijgen :o.

Zo'n zitje dus:


En als Gup wat ouder is, kan hij gewoon met zijn broer samen in bad.
KuikenGuppy
pi_168366174
Mijn baby vindt dat onderste badzitje awesome, eerste keer wist ze niet wat haar overkwam. Gelukkig zat ik erbij in bad anders kon ik me ook omkleden, alles werd nat :D O+.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 21:03 schreef lunamatic het volgende:
Ik ben even in de war. Was vandaag op het cb en nu M 8 maanden is adviseerden ze om toch echt wel terug te gaan van 4 naar 3 flessen melk per dag. Ik kon dit volgens de verpleegkundige het beste doen door 1 flesje te vervangen met een schaaltje magere yoghurt. Maar ik dacht juist altijd dat melkproducten pas mochten als ze ongeveer een jaar zijn? Of geldt dat alleen voor melk zelf maar niet voor de rest?
Kunstvoeding is de hoofdvoeding tot iig 1 jaar, zitten meer voedingsstoffen in dan yoghurt... dus ik zou niet gaan vervangen, je kan het wel aanbieden als je dat graag wil, maar dan bij voorkeur de volvette variant, baby's moeten groeien, niet op dieet met light/magere producten :).
  maandag 23 januari 2017 @ 10:23:44 #179
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168366372
Zuivel vervangen met zuivel maar danvzonder de vitamines etc :?
Ik snap het niet eigenlijk, er zit zoveel meer goeds in kunstvoeding dat ook nodig is.
pi_168367106
Ons dametje is nu ook al 6,5 maand. Mijn vrouw heeft ongeveer 5 maanden exclusief BV gegeven en nu zowat aan het afbouwen omdat het wat moeilijk te combineren is met full time werken natuurlijk.



pi_168367282
Hier ook dat liggende badzitje. Goede tip nazil ^O^ stijn past zo nog even in zijn badje en hij spettert veel minder

Dat is wel een goede van die yoghurt vs flesvoeding. Eigenlijk wel logisch maar wat stom dat ze dat dan toch adviseren :?

Chanty wat een mooi meisje O+
Arja die van jou heb ik al weer gemist :')

:W burdie
Hoe is het met jullie? Beetje je draai gevonden met 2 kindjes?

Stijn heeft een week lang de nachten door geslapen _O_ ik voel me een heel ander mens, wat een verschil.
En ik ben bijna 4 kilo kwijt sinds dat ik aan het lijnen ben *O* daar word ik ook heel blij van.
  maandag 23 januari 2017 @ 11:54:38 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168368389
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 10:57 schreef BBach het volgende:
Ons dametje is nu ook al 6,5 maand. Mijn vrouw heeft ongeveer 5 maanden exclusief BV gegeven en nu zowat aan het afbouwen omdat het wat moeilijk te combineren is met full time werken natuurlijk.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jullie mini O+

En jij hebt heul geen baard :+

Wat fijn dat borstvoeding lukte trouwens zeg!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 23 januari 2017 @ 11:55:40 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168368417
Dat badzitje zou hier niks zijn, rollen is namelijk na zitten 'de bom' dus dat wordt een spetterboel hier dan _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_168369570
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Jullie mini O+

En jij hebt heul geen baard :+

Wat fijn dat borstvoeding lukte trouwens zeg!
Klopt, is een vriend van ons :)
En idd fijn dat het lukt :Y Al gaat het drinken van een flesje wel een pak sneller.
  maandag 23 januari 2017 @ 12:48:31 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168369602
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:55 schreef Molo het volgende:
Dat badzitje zou hier niks zijn, rollen is namelijk na zitten 'de bom' dus dat wordt een spetterboel hier dan _O-
Ik denk dat 'ie hier ook voortijdig verdwijnt, want meneer probeert zich nu al uit het zitje te wurmen :').

@ikke, alles prima hier :) we komen een beetje in een ritme met de beide jongens. De oudste is momenteel echt aan het peuterpuberen, daar hebben we best wat mee te stellen maar Guppy fladdert er een beetje tussendoor :P.

De jongens zijn een nachtje uit logeren geweest vrijdag, maar dat doen we ook voorlopig niet meer. Ik heb Guppy echt zo gemist... Kuiken logeert wel vaker, maar Guppy is voor mijn gevoel toch nog nog te jong daarvoor.
KuikenGuppy
pi_168369771
Ik zag allemaal lieve foto's O+

Hier heb ik dat zitje eens geprobeerd in het badje maar vond het niet zo prettig voelen ofzo. Misschien eens onder de douche proberen, dat klinkt wel weer handig :9

Ik voel me alweer wat beter, al heb ik nog het gevoel dat ik een deel van mijn hersens via mijn neus aan het verliezen ben. Ach ja gelukkig ben ik slim genoeg kan best wat missen :7 :+
pi_168369802
Ooh Burdie toch ben je een held, F van 2,5 is nog niet eens uit logeren geweest want die vind ik te klein nog :')

Die badschelp heb ik ook, onhandig ding tot en met.
Heb ook een kussen in de vorm van mini voedingskussen die je in bad kan doen en je je uk er op kan leggen of als ze groter zijn als steuntje in de rug kan geven. Ook onhandig m.i.
Dat 'stoeltje' geval is denk ik nog wel iets om nog es te proberen. Hoe duur zijn die dingen eigenlijk?
  maandag 23 januari 2017 @ 13:18:28 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168370229
Aanbieding vorige week voor ¤14,-
Weer niet of die nog geldig is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 23 januari 2017 @ 13:20:58 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168370278
3 kiezels en een ei, kosten echt bijna niks die dingen. Zeker tweedehands niet (zo'n badring hoop ik op Koningsdag te scoren).

Wij hadden een regel... 0 jaar is 0 nachtjes logeren. 1 jaar is 1 nachtje (aan één stuk) logeren, dus toen kuikens eerste verjaardag in zicht kwam, hebben we gelijk logeerdatums afgesproken met de opa's en oma's. Nou heeft kuiken een nichtje die 5 maanden ouder is, en daar logeert hij tegenwoordig heel graag. En omdat het vrijdag zo uit kwam (we gingen naar een concert), bleef Guppy daar ook meteen maar logeren. Ik had hem ook kunnen ophalen nog, of daar kunnen gaan slapen, maar we dachten, we proberen het eens... Ik heb wel de vriezervoorraad melk flink kunnen spekken :').
KuikenGuppy
  maandag 23 januari 2017 @ 13:26:23 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168370415
Hier heeft mevrouw geen zin in de fles vandaag.
Bruine bonen en een stukje knoflookbrood wel. En maar lachen _O-

Sperziebonen zijn ook heerlijk, maar de pitjes spuugt ze wel 'netjes' uit.

Heerlijk kind is het toch
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_168382259
Oh molo, dan heeft ze zeker wel vieze scheten gelaten :')

Met Emmy gaat het bij de oppas steeds beter. Pak van mijn hart dat ik haar vrolijk wegbreng en vrolijk ophaal. Ze slaapt er wel erg weinig en is daarna wel gesloopt, maar kan zich thuis dan ook nog niet overgeven aan haar slaap. Extra knuffelen dan maar en vind ik ook wel fijn als ik haar de hele dag niet gezien heb.
  maandag 23 januari 2017 @ 20:55:44 #192
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168382491
Bruine bonen, ieuw!

Daarover gesproken, wij zijn weer thuis na een lang weekend op het park dat vernoemd is naar degene die daar niet voor niet bad ;)

Heerlijk, enerverend weekendje :) Ik ben kapot zonder nou echt heel veel te hebben gedaan. Nu was op avond 2 best een beetje erg doorzakken misschien niet heel bevordelijk voor je gestel, als je kind ook nog zo'n gemiddeld 2x per nacht kwam :') Thuisgekomen met veel geklaag, gepaard met een snotneus, rommelende darmen en vuurrode konen. En idd: 38.5 gr. Voor het eerst in mijn leven er dus vanmiddag een pcm raketje ingestopt. Vanavond ging het wat beter gelukkig en nu slaapt hij weer voorbeeldig. Wat wil je dan ook, na een weekend zwemmen, naar iedereen lachen, wandelingen maken door onherbergzame bossen in de sneeuw én nog even omrollen? O+ Ons baasje!

Oja, en dat omrollen dus gewoon op een willekeurig verschrikkelijk onveilig bankje ergens hè? Nu is geen bankje meer veilig. Bewijsmateriaal én bonusfoto omdat het kan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 januari 2017 @ 20:58:15 #193
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168382583
Fijn hoor Arja, dat het beter gaat bij de oppas! Dan komt dat slapen bij de oppas vast vanzelf als ze zich echt op haar gemak voelt.
pi_168383265
Max like a boss :7
  maandag 23 januari 2017 @ 21:52:48 #195
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168384417
Hahaha dat koppie O+

En hier ook nog nooit wezen logeren. Kan me voorstellen dat je m gemist hebt Burdie!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168386095
Max O+ ! Wat een lekker kind Quoi!
pi_168386270
Emmy wil niet veel water drinken. Wat voor thee kan ik haar geven? En in wat voor beker of fles?
pi_168387244
Tas is ook geen beste waterdrinker. Hij drinkt uit een Avent rietjesbeker (want niet stuk te krijgen en echt antilek) en krijgt thee op basis van fruit, dus eigenlijk nepthee. Pickwick Fruit Fusion nu, en soms van die Hipp Bio Babytheeshizzle. Net wat ik tegenkom. (En vanmiddag had hij de rietjesbeker diksap van z'n zus te pakken, en die ging dus bijna schoon op. Mijn principes Tas, wat doe je :') ) .
pi_168388274
Ohja, die rommelige periode dat je met hapjes gaat beginnen en water drinken en dat er flessen moeten gaan vervallen maar dat alles nog niet lekker in een nieuw schema past en dat je de hele dag alleen maar bezig bent met eet- en drinkmomenten - ik heb er weer zin in :')
pi_168388449
Misschien ter geruststelling: Ik vond dat deze keer echt veel minder gedoe dan bij no1! Tas at z'n hapjes gewoon als Annie ook wat kreeg. En als hij dan toevallig sliep, nou, dan maar niet. Warm eten altijd vóórdat wij eten, en dan mag hij als wij eten nog wat zelf klooien Rapleyen :7 . In potjes/vers ben ik ook makkelijker geworden. Komt goed ^O^ !
  dinsdag 24 januari 2017 @ 02:28:34 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168389451
Quoi, pas na drie keer lezen snapte ik dat je niet zelf ziek bent maar je baby :P. Beterschap!
KuikenGuppy
  dinsdag 24 januari 2017 @ 03:51:26 #202
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168389492
Klopt & dankje :P Eigenlijk gold (en geldt) hetzelfde voor mij, behalve de rommelende darmen. Team buttnacht hier trouwens }:|
  dinsdag 24 januari 2017 @ 05:58:42 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168389579
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 22:47 schreef Arja het volgende:
Emmy wil niet veel water drinken. Wat voor thee kan ik haar geven? En in wat voor beker of fles?
Wij hebben flessen altijd alleen maar gebruikt voor melk.
KuikenGuppy
pi_168389944
Helaas kunnen we elkaar de hand schudden, Q. Hier een nacht zonder slaaps, meneertje was vrolijk, maar WAKKER. En hij was warm. Dus net even temperaturen: 38,2. En uiteraard net op cb-dag }:|
Dus, afgebeld en vandaag maar extra knuffels en hopelijk voor mij een dutje op de bank tijdens een slaapje ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 24 januari 2017 @ 10:52:47 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168391720
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 08:14 schreef LeSage het volgende:
Helaas kunnen we elkaar de hand schudden, Q. Hier een nacht zonder slaaps, meneertje was vrolijk, maar WAKKER. En hij was warm. Dus net even temperaturen: 38,2. En uiteraard net op cb-dag }:|
Dus, afgebeld en vandaag maar extra knuffels en hopelijk voor mij een dutje op de bank tijdens een slaapje ;)
Nou ja! Zou hij prikjes krijgen? Hoop ook voor een middagdut voor jou!

Nadat Max vanmorgen wakker was leek het even goed, maar daarna weer hanghuiljengel & ikwilalleenbijmamahangen. Geen koorts meer gelukkig! Viel uiteindelijk in slaap in de Koeka zak in de wagen (2e keer succesvol in 2 dagen bij het in slaap vallen :) ) Toen bij de gastouder afgeleverd en die kreeg meteen een grote glimlach :') Benieuwd hoe het gaat!
pi_168392328
Hij zou inderdaad een vaccinatie krijgen, dus daarom zeker niet verstandig nu.

S. moppert en huilt helemaal niet, maar knuffelt wel heel veel. En hij sjouwt steeds rond met zn konijn en gaat die dan knuffelen.
Net nogmaals getemperatuurd en nu had hij 39,3. Sneutje.

Hopen dat Max het goed doet bij de gastouder vandaag. Vanavond maar weer extra veel knuffels dan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168394135
Max! O+ Goede broek ook ;).
Beterschap voor alle sneuneusjes!
pi_168395196
Lang leve de Otrivin neusuitzuiger -O-
Hoe zo'n klein ding van 4 weken toch een snotproductie kan hebben :o
  dinsdag 24 januari 2017 @ 14:39:20 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168395378
Het gaat goed op de opvang. Krijg allemaal gezellige foto's toegestuurd :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 13:23 schreef Malteser het volgende:
Max! O+ Goede broek ook ;).
Beterschap voor alle sneuneusjes!
Wist even niet meer van wie de broek was. Het is een favoriet hier O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 14:28 schreef BlueEyes het volgende:
Lang leve de Otrivin neusuitzuiger -O-
Hoe zo'n klein ding van 4 weken toch een snotproductie kan hebben :o
Ja hè? Gelukkig is het zo erg hier niet. Ik vind de ademvrij snoetenpoetsers van Jumbo ook erg fijn. Kun je de pulkies eruithalen, neus schoonmaken en is meteen lekker fris.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 14:46:03 #210
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_168395466
Neus uitzuiger wordt hier absoluut niet meer geaccepteerd. Gelukkig is de snotproductie weer wat achteruit gegaan.. Haar gezicht zat helemaal onder na een nachtje slapen.

Ik was aan het proberen om flessen wat te minderen (ik las dat van melk 2 slechts 800cc gegeven mag worden, ze zit op 900cc), maar dat resulteerde in een wakkere baby op slaaptijden. Daar is ze dus nog niet aan toe. Gisteren was ze wel mega vrolijk, maar ik wil ook graag slapen om 22:00. Gelukkig ging ze wel goed slapen na opnieuw een fles. Terwijl hapjes mega goed gaan! Dacht ik dat het wel kon, maar voorlopig maar ff niet dus.

:* voor zielige baby's.

Ik zit in een koud huis (gelukkig niet het mijne) tot een monteur klaar is met de ketel. Handig onder werktijd.. hopelijk doet hij er niet te lang over... (Wij hebben vanuit kantoor een dienstwoning).
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 24 januari 2017 @ 14:46:49 #211
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_168395482
Ben overigens alle parfum-producten aan het bannen, dus ook die ademvrij doekjes. Mijn meisje krijgt met de dag meer eczeem..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 24 januari 2017 @ 14:51:09 #212
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168395557
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 14:46 schreef Nouk84 het volgende:
Ben overigens alle parfum-producten aan het bannen, dus ook die ademvrij doekjes. Mijn meisje krijgt met de dag meer eczeem..
-O- In dat geval lekker bannen die dingen idd. En sterkte in de kou.
pi_168400936
Zo :W Mijn uk ligt na een vermoeiende dag kdv op me te slapen dus ik kan nu even geen kant op en kan mooi bijlezen :7

Ik las goede berichten voor Madivi, spannend joh!
Rollende Maxjes, goed bezig
LeSage gefeliciteerd!
Zieke Miezz, hoe gaat het nu?
Veel verkouden kindjes :*

Uk is ook verkouden, hoera voor de weerstand die ze opbouwen op het kdv denk ik dan maar. Vanmorgen werd ze om vier u wakker met een verstopte neus. Zat ik toch ineens om kwart over zeven op kantoor *) Ik ben inmiddels al weer een paar weken aan het werk en ik vind het best heel pittig. Op tijd de deur uit zodat ik op tijd naar huis kan, boodschappen en eten eigenlijk al geregeld hebben.. Gelukkig gaat het flesje nu zonder problemen, zowel op kdv als bij papa. Nu alleen nog zorgen dat ik zoveel kolf als ze drinkt, lang leve de spray. Voel me nogal een junk in het kolfhok maar soit. Sinds dit weekend heeft uk een nieuwe feature: schaterlachen O+ Echt zo schattig, mijn kleine meisje had gisteren zo'n lol met papa en ik zat een eindje verderop intens gelukkig te zijn.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  dinsdag 24 januari 2017 @ 19:48:11 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168401686
Ja! Mijn kind heeft haar eerste tand!




Bijten op dingen tot ze een ons weegt. Én maar lachen _O_

Ze is nu 7,5 kg bij bijna 7 maanden. Geen idee of dat veel is, maar alles gaat prima hier ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 24 januari 2017 @ 20:14:16 #215
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168402277
Lichtgewichtje :{w

Tandje voor L *O*
  dinsdag 24 januari 2017 @ 20:25:21 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168402603
De 'jouwe' heet niet voor niets Max :D

Wat is zijn gewicht eigenlijk? :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_168402961
Nectarientje leuk om van je te lezen. Schaterlachen O+

Nouk eczeemboks

Molo het eerste tandje. Hier nog niks.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 21:04:54 #218
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_168404038
Sneu he Arja ;( Huisarts vond het er nog niet goed uitzien donderdag; moet weer terugkomen. Prompt de volgende dag meer plekjes..

Lichtgewicht larfje idd! Emma 9,3 kilo gewogen met bijna 7mnd :')

Hier al 2 tandjes.. Die vreetstenen worden nu elke avond gepoetst *)

Nectarientje; dat is wel ff rennen vliegen springen idd. Ik heb het bespreekbaar gemaakt op m'n werk en dat hielp 😊
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 24 januari 2017 @ 21:16:47 #219
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168404425
Prima gewicht Molo, hier 7240 gram bij 7 maanden :) en jeey voor tand *O* Hier zit ik al een paar weken te wachten op de twee boventanden, zie ze zitten maar ze komen nog niet door ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 24 januari 2017 @ 21:26:05 #220
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168404793
7,3 kg bij 4 mnd, maar hey, vergelijken is zo nutteloos op dat vlak :) Ze worden allemaal groot!
pi_168405563
Hier sinds gisteren ook een eerste tandje! Zelfde plekje als bij molo's mini!
Hier 5810 gram bij 6 maanden, mijn kleintje 😍
pi_168405718
Tandjes! Wat tof! Ik heb een vermoeden dat die van mij er ook mee bezig is. Ik houd geen shirt (van mijzelf) schoon op een dag en zijn kleding moet ook een paar keer verschoond worden door het kwijl. En alles, maar dan ook alles gaat linea recta in z'n mond. En aangezien ook alles wat binnen oogbereik komt ook vastgepakt moet worden, is dat veel. Als hij het niet kan pakken, zorgt hij wel dat hij het kan pakken. Als hij bij mij zit is het oppassen, hij laat zich zo omver vallen om iets te kunnen pakken :X

Over de misselijkheid situatie: naar ha geweest, komt waarschijnlijk hormonaal van spiraal af. Domperidon gekregen en dan moet het over gaan.

Hier was hij met 4 maanden zo'n 7,2 kg als ik het mij goed herinner.
pi_168406552
Nouk wij zijn met homeopathie bezig omdat ik niet zo dol ben op hormonenzalf. Weet nog niet of het helpt.

Ze slaapt weer beter en is nonstop vrolijk, op het manische af :')
Ze heeft al weer een paar dagen niet gepoept en soms zit ze te persen tot ze bijna paars ziet. Ik hoop dat het morgen komt.

Nazil ik hoop dat het aan de spiraal ligt en zo opgelost is

Grote kinderen in dit topic. Ik ben benieuwd naar emmy haar stats over 2 weken
pi_168410676
Arja wat gebruik je dan?
pi_168410735
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 00:34 schreef Unihipili het volgende:
Arja wat gebruik je dan?
Dat homeopathische bedoel je? Ik weet niet hoe het middel heet. Mijn tante is homeopaat en ik vertel haar dingen over Emmy en dan krijg ik een aantal korrels mee en moet haar op de hoogte houden en dan wordt het weer bijgesteld.
  woensdag 25 januari 2017 @ 06:16:44 #226
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168411469
Niet helemaal bijgelezen. Zag wel hele mooie kindjes en las over eczeem, dat sucks! Hebben ze er ook veel last van arja en nouk?

Mijn kleine meisje heeft het zo zwaar. Ze is verkouden en heeft het gewoon benauwd :'( maandag al bij de huisarts geweest en longen klinken gelukkig schoon en moet neusspray gebruiken. Maar ik heb me nog nooit zo een zorgen gemaakt, ze ademt zo snel en haar hele buikje trekt elke keer samen. Verder kan ze alleen nog huilen en drinkt ze beroerd :'( Ik weet het echt niet meer zo goed. Ze is wel alert, geen koorts en drinkt af en toe nog wel.
We gebruiken neusspray en stomen in de douche.
Iemand nog tips hoe ze dat slijm wat makkelijker kwijt kan? Ze is vandaag 12 weken trouwens
pi_168411536
Ach snoenk, zo sneu is dat. Heb geen tips voor het slijm maar ik heb bij vorige verkoudheid gevoed in de badkamer tijdens het stomen. Dan kon ze in ieder geval goed drinken..
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_168411543
Snotzuiger doet hier wonderen snoenk! S is ook erg verkouden en er komen echt enorme hoeveelheden snot uit dat kleine koppie. Merk dat het hem echt oplucht. Verder slaapt ie veel op mij met zijn hoofdje hoger, dat helpt ook. Sterkte!
  woensdag 25 januari 2017 @ 07:08:12 #229
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168411557
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 07:02 schreef nectarientje het volgende:
Ach snoenk, zo sneu is dat. Heb geen tips voor het slijm maar ik heb bij vorige verkoudheid gevoed in de badkamer tijdens het stomen. Dan kon ze in ieder geval goed drinken..
Oh dat is wel een goede!

Room er zit weinig tot geen snot in haar neus, ze heeft veel slijm in haar keel
  woensdag 25 januari 2017 @ 07:09:40 #230
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168411560
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 07:08 schreef snoenk het volgende:

[..]

Oh dat is wel een goede!

Room er zit weinig tot geen snot in haar neus, ze heeft veel slijm in haar keel. Rechtop houden helpt ook ja. Voel me ook schuldig naar peuter. Die komt nu echt even aandacht tekort
-O-

Hmm wilde editten. Is het te merken dat we weinig slaap hebben gehad :')
pi_168411859
Snoenk, wat zielig zeg! Geen idee wat je er tegen kunt doen ;(

Hier weer een onrustige nacht gehad, met een paracetamol. En vanmorgen had hij alweer 39 graden.
Ik voel me nu zo'n rotmoeder dat ik moet werken, terwijl ik thuis zou moeten zijn voor mijn kleine mannetje. Gelukkig gaat hij naar opa en oma, die al beloofd hebben vooral te knuffelen en water te geven. Ik kan niet wachten tot het 6 uur is en ik hem gewoon weer zelf kan verzorgen... ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168411878
Hoest ze, snoenk?
Wat hier wel eens helpt is om S op je hand t laten hangen (hand op zijn borst en zijn gezicht naar beneden) en dan met je andere hand op zijn rug omhoog wrijven. En dan omhoog wrijven als hij uitademt. Dan kan je het slijm wat omhoog helpen.
  woensdag 25 januari 2017 @ 08:27:47 #233
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168412050
Ja ze hoest, ik ga het proberen bedankt.

Rot hè lesage. Ik heb ook liever dat ze bij mij is dan bij man omdat ik me anders helemaal zo hulpeloos voel. Hoop dat je kleine meneer snel weer opknapt :*
pi_168412264
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 06:16 schreef snoenk het volgende:
Niet helemaal bijgelezen. Zag wel hele mooie kindjes en las over eczeem, dat sucks! Hebben ze er ook veel last van arja en nouk?

Mijn kleine meisje heeft het zo zwaar. Ze is verkouden en heeft het gewoon benauwd :'( maandag al bij de huisarts geweest en longen klinken gelukkig schoon en moet neusspray gebruiken. Maar ik heb me nog nooit zo een zorgen gemaakt, ze ademt zo snel en haar hele buikje trekt elke keer samen. Verder kan ze alleen nog huilen en drinkt ze beroerd :'( Ik weet het echt niet meer zo goed. Ze is wel alert, geen koorts en drinkt af en toe nog wel.
We gebruiken neusspray en stomen in de douche.
Iemand nog tips hoe ze dat slijm wat makkelijker kwijt kan? Ze is vandaag 12 weken trouwens
Was dat intrekken maandag ook al zo? En de benauwdheid?

Veel meer dan neus spoelen en uitzuigen kun je helaas niet doen.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 25 januari 2017 @ 09:21:04 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168412626
Snoek, heeft ze geen koorts? Evt zou je de huisarts om xylometalzoline kunnen vragen. Beterschap!
KuikenGuppy
pi_168412953
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 08:27 schreef snoenk het volgende:
Ja ze hoest, ik ga het proberen bedankt.

Rot hè lesage. Ik heb ook liever dat ze bij mij is dan bij man omdat ik me anders helemaal zo hulpeloos voel. Hoop dat je kleine meneer snel weer opknapt :*
Dat intrekken van de buik en borstkas, had ze dat maandag ook al? En piept ze ook?
Dat intrekken is hier namelijk de indicatie dat Twix te hard moet werken om aan lucht te komen. Ze gebruiken dan de hulpademhalingsspieren en dat is niet de bedoeling.

Sorry voor het inbreken trouwens maar ik schrok er een beetje van toen ik het las.
pi_168413219
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:45 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat intrekken van de buik en borstkas, had ze dat maandag ook al? En piept ze ook?
Dat intrekken is hier namelijk de indicatie dat Twix te hard moet werken om aan lucht te komen. Ze gebruiken dan de hulpademhalingsspieren en dat is niet de bedoeling.

Sorry voor het inbreken trouwens maar ik schrok er een beetje van toen ik het las.
Ik schrok ook en zou willen laten testen op RS-virus. Dat kan bij iedere huisarts volgens mij.
pi_168413396
Snoenk klinkt zielig. Ik zou nogmaals de huisarts bellen.

Enmy heeft volgens mij niet veel last van de eczeem, behalve op haar hoofdje. Daar krabt ze veel. Ik hou het vet.

Nog tips voor shampoo en zeep?
  woensdag 25 januari 2017 @ 10:16:44 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168413444
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:01 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik schrok ook en zou willen laten testen op RS-virus. Dat kan bij iedere huisarts volgens mij.
Daar dacht ik idd ook aan, ze is nog zo jong hè... en het heerst enorm.
KuikenGuppy
pi_168413477
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Daar dacht ik idd ook doen, ze is nog zo jong hè... en het heerst enorm.
En het is levensgevaarlijk voor die kleintjes. Als hun neusje vol met snot zit, hebben ze nog niet de reflex om uit hun mond te gaan ademen. Dat komt pas tussen 4 en 6 maanden. Dus letterlijk levensgevaarlijk. Beter extra testen dan 1x te laat zijn.
  woensdag 25 januari 2017 @ 10:21:26 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168413510
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:12 schreef Arja het volgende:
Snoenk klinkt zielig. Ik zou nogmaals de huisarts bellen.

Enmy heeft volgens mij niet veel last van de eczeem, behalve op haar hoofdje. Daar krabt ze veel. Ik hou het vet.

Nog tips voor shampoo en zeep?
Heeft ze het alleen op haar hoofd of ook op andere plekken?
KuikenGuppy
  woensdag 25 januari 2017 @ 10:23:11 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168413540
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

En het is levensgevaarlijk voor die kleintjes. Als hun neusje vol met snot zit, hebben ze nog niet de reflex om uit hun mond te gaan ademen. Dat komt pas tussen 4 en 6 maanden. Dus letterlijk levensgevaarlijk. Beter extra testen dan 1x te laat zijn.
Gup heeft het ook gehad toen hij 3 weken oud was, we mochten meteen in een ambulance met sirenes door naar het ziekenhuis. Het is gewoon een sneaky ziekte, en babies horen niet ziek te zijn.
KuikenGuppy
  woensdag 25 januari 2017 @ 10:23:38 #243
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168413547
Och Snoenk wat sneu. Even een extra check bij de huisarts kan zoals gezegd geen kwaad. Maar/en volg vooral je eigen gevoel daarbij.

LeSage, ik hoop dat je ventje even goed gepamperd gaat worden bij opa & oma.

Hier is alles weer normaal. Geen koorts, geen verkoudheid meer. Die laatste lijk ik te hebben overgenomen :|W Vannacht nam mijn vriend even de honneurs waar, want ik voelde me een beetje ziekjes. Die laatste fles waarvoor ik 'm wakker maak om 23-24 uur ga ik trouwens echt skippen hoor. Hij komt gewoon ook 's nachts en dat komt neer op 7x een fles. Hij gaat doorgaans zo netjes slapen om 20 uur, dat het daarna maar gewoon klaar is. Hoef ik ook geen vredig slapend ventje wakker te maken. En zo blijven we schipperen.
  woensdag 25 januari 2017 @ 10:26:56 #244
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168413589
En we mogen ons zo melden bij de fysio. Zijn hoofdje wordt opnieuw gemeten om te kijken of er verbetering is. Ik moet toegeven dat ik er bar weinig op heb gelet afgelopen maand :@ Ik vrees ook dat het gelijk is gebleven (wat op zich ook winst is toch?) Maar eens vragen hoelang we zo doorgaan, want ik wil wel gewoon een ieniemienie afgeplat achterhoofdje accepteren.
pi_168413596
Het klinkt precies zoals het bij Tas ging destijds Quoi. Gaf ik rond 23.30 een slaapfles, kwam 'ie vrolijk om 2.00 weer voor een fles. En die ging ook leeg. Wat we op een gegeven moment zijn gaan doen is 'rekken' met een speen. Dus bij gemopper eerst de speen erin, dan sliep hij nog een uurtje verder, en dan bij weer gemopper weer een speen, totdat het écht honger was. Zo ging die fles van 2.00 naar 4.00 naar 6.00 en uiteindelijk slaapt hij nu meestal tot 7.30. Dit zijn we overigens wel pas gaan doen toen hij al flink wat vaste voeding at.

Snoenk wat een ellende met je meisje zeg. Veel sterkte :* ! Ik vind trouwens het nogal wonderlijk dat er hier dingen worden gezegd als "Meer dan X kun je niet doen" :{ . Bij kleine baby's is eigenlijk het enige dat je iemand kan aanraden naar de huisarts te gaan, toch? Wij kunnen van ons schermpje onmogelijk inschatten hoe het gaat...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2017 10:28:35 ]
pi_168413631
Rs schoot hier ook gelijk in mn kop maar ik wil niemand onnodig op de kast jagen...
T verhaal van James is bekend, we hebben net weer n nacht zkh gehad dus ajb wees alert. Dat intrekken hoort niet
S. 2014
J. 2016
pi_168413977
Hoe ziet dat intrekken er uit? En hebben ze dat dan de hele tijd, of in periodes?
S is ook erg verkouden nu, maar geen koorts en hij heeft het grootste gedeelte van de dag nergens last van. Frisse lucht doet hem goed, net als met zijn hoofd omhoog liggen.

Ben erg alert op rs ook. Heel soms heeft hij korte periodes dat je zijn ribbenkast duidelijk gedefinieerd ziet als hij ademhaalt. Is dat het intrekken waar jullie op duiden?
  woensdag 25 januari 2017 @ 11:17:14 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168414221
@Room, je ziet het intrekken bij de ribbetjes. Zoals in dit filmpje (het filmpje kan naar zijn).
KuikenGuppy
pi_168414237
Even erop spuit elf doen

Ik heb ook alarmbellen bij intrekken en neusvleugelen.
Dat zijn hulpmiddelen voor die kleintjes om te compenseren dat ze het moeilijk hebben wat al eerder is gezegd hievoor.

Zijn hier ook de dingen die ik benadrukte bij vriend toen F mini was en verkouden alsnik er niet was.
Wat mij betreft wel nogmaals een checkje waardig
pi_168414263
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe ziet dat intrekken er uit? En hebben ze dat dan de hele tijd, of in periodes?
S is ook erg verkouden nu, maar geen koorts en hij heeft het grootste gedeelte van de dag nergens last van. Frisse lucht doet hem goed, net als met zijn hoofd omhoog liggen.

Ben erg alert op rs ook. Heel soms heeft hij korte periodes dat je zijn ribbenkast duidelijk gedefinieerd ziet als hij ademhaalt. Is dat het intrekken waar jullie op duiden?
Twix had ook geen koorts toen hij RS had.

Wat het ademen betreft: De spieren tussen de ribben trekken naar binnen waardoor je inderdaad de ribben beter kan zien. Twix trekt dan ook echt een kuil onder zijn onderste ribbenboog en hij heeft dan een kuiltje in zijn hals.
De neusvleugels bewegen mee met de ademhaling, dat noemen ze neusvleugelen geloof ik. Vaak heeft Twix dan ook een versnelde hartslag.

Het is absoluut niet mijn bedoeling om paniek te veroorzaken maar wel om alert te zijn. Je hebt RS en je hebt RS. Ene kind is er heel ziek van, andere kind ondergaat het wat beter.

Maar wat ik een ieder wil besparen is het achter het bedje van je kind aanrennen omdat de kinderartsen hem NU op de ic willen hebben, omdat zijn ademhaling is gestopt.
pi_168414327
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heeft ze het alleen op haar hoofd of ook op andere plekken?
Gezichtje, schouders, borstkas, knieholtes, beentjes
pi_168414400
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:12 schreef Arja het volgende:
Snoenk klinkt zielig. Ik zou nogmaals de huisarts bellen.

Enmy heeft volgens mij niet veel last van de eczeem, behalve op haar hoofdje. Daar krabt ze veel. Ik hou het vet.

Nog tips voor shampoo en zeep?
Geen shampoo en zeep? Gewoon alleen warm water is vaak voldoende. Ik heb Twix eigenlijk nog nooit met zeep gewassen :@. Zijn haren nu wel af en toe met shampoo nu hij wat meer haar krijgt.
  woensdag 25 januari 2017 @ 11:27:05 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168414402
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:23 schreef Arja het volgende:

[..]

Gezichtje, schouders, borstkas, knieholtes, beentjes
Sneu joh ;( hier geen tips, mijn jongens hebben alleen een mini beetje berg gehad.
KuikenGuppy
pi_168414515
Wat sneu Arja ;( Ik zou geen zeep en shampoo gebruiken. Misschien kun je ook eens kijken naar zijden (onder)kleertjes, dat prikt en irriteert niet zo.
pi_168414724
Ja niet elk kind met RS belandt in het zh natuurlijk. Zijn algehele toestand is prima, met sf en toe een snotbui. We waren gisteren bij het cb voor de 3mnd check en die arts zag hem toen ademhalen (zag er een klein beetje zo uit als het filmpje van burd) en dat benoemde ik toen. Hij luisterde ook naar hart en longen. Ik verteouw er voor nu op dat het slechts verkoudheid is, maar houd het wel nauwlettend in de gaten. Grote zus heeft net griep achter de rug dus dat verklaart eea.

Weer in het zh gm? Wat een ellende toch.

Wij wassen hier ook alleen met water. O wel met shampoo want die zweet vaak en dan wordt haar haar wat makkelijker schoon. Maar vaak spoelen we tussendoor gewoon af, zeker in de winter. Ik wil de natuurlijke vetlaag van hun huidjes er niet afschrobben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roomsnoes op 25-01-2017 11:49:48 ]
pi_168414776
Kinderen met RS hebben vaak juist GEEN koorts... James is echt doodziek geweest en kreeg koorts door de longontsteking maar niet van RS.

Intrekken is al uitgelegd en neusvleugelen is inderdaad t opensperren van de neus bij elke ademteug.
Bij het borstbeen ontstaat trouwens ook een kuiltje als ze het benauwd hebben.

Liever 10x teveel dan 1x te laat. Het is echt een pokkevirus.
S. 2014
J. 2016
pi_168414842
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja niet elk kind met RS belandt in het zh natuurlijk. Zijn algehele toestand is prima, met sf en toe een snotbui. We waren gisteren bij het cb voor de 3mnd check en die arts zag hem toen ademhalen (zag er een klein beetje zo uit als het filmpje van burd) en dat benoemde ik toen. Hij luisterde ook naar hart en longen. Ik verteouw er voor nu op dat het slechts verkoudheid is, maar houd het wel nauwlettend in de gaten. Grote zus heeft net griep achter de rug dus dat verklaart eea.

Weer in het zh gm? Wat een ellende toch.

Wij wassen hoer ook alleen met water. O wel met shampoo want die zweet vaak en dan wordt haar haar wat makkelijker schoon. Maar vaak spoelen we tussendoor gewoon af, zeker in de winter. Ik wil de natuurlijke vetlaag van hun huidjes er niet afschrobben.
We zijn net weer thuis! Moeten er rekening mee houden dat we nog wel n paar keer heen en weer gaan voor de lente aanbreekt.
Maar James was wel een extreem geval natuurlijk.

En.baby's kunnen ook gewoon verkouden zijn natuurlijk.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 25 januari 2017 @ 11:59:58 #258
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168415005
Had huisarts al gebeld nadat ze weer alleen maar kon huilen. Nu doorgestuurd naar kinderarts, moet er om half 2 zijn. En dan hoop ik dat ze mijn meisje gaan helpen want dit is helemaal niets.
pi_168415369
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:59 schreef snoenk het volgende:
Had huisarts al gebeld nadat ze weer alleen maar kon huilen. Nu doorgestuurd naar kinderarts, moet er om half 2 zijn. En dan hoop ik dat ze mijn meisje gaan helpen want dit is helemaal niets.
Sterkte Snoenk :*
pi_168415482
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:59 schreef snoenk het volgende:
Had huisarts al gebeld nadat ze weer alleen maar kon huilen. Nu doorgestuurd naar kinderarts, moet er om half 2 zijn. En dan hoop ik dat ze mijn meisje gaan helpen want dit is helemaal niets.
Fijn dat je meteen mag komen, goed dat je gebeld hebt!
  woensdag 25 januari 2017 @ 12:53:49 #261
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_168415949
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 10:07 schreef Burdie het volgende:


Molo, handig hè! Ik zet sinds die tip van hier Guppy ook wel eens in zo'n badzitje onder de douche; als Kuiken dan tegelijkertijd in bad zit, dan is het spul lekker snel klaar en kan ik zelfs in mijn eentje beide jongens tegelijkertijd schoon en gewassen in bed krijgen :o.

Zo'n zitje dus:
[ afbeelding ]

En als Gup wat ouder is, kan hij gewoon met zijn broer samen in bad.
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:57 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh Burdie toch ben je een held, F van 2,5 is nog niet eens uit logeren geweest want die vind ik te klein nog :')

Dat 'stoeltje' geval is denk ik nog wel iets om nog es te proberen. Hoe duur zijn die dingen eigenlijk?
Hoi,

Ik breek hier even in. Ik lurk hier soms mee

Zo'n badstoeltje is deze week in de aanbieding qbij de kruitvat. Voor 6.99 :)
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  woensdag 25 januari 2017 @ 12:55:03 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168415972
Fijn, snoenk :*.
KuikenGuppy
  woensdag 25 januari 2017 @ 12:57:14 #263
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168416008
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:53 schreef zeefje het volgende:

[..]


[..]

Hoi,

Ik breek hier even in. Ik lurk hier soms mee

Zo'n badstoeltje is deze week in de aanbieding qbij de kruitvat. Voor 6.99 :)
Daarvoor mag je inbreken ^O^
pi_168416085
Snoenk goed dat je gebeld hebt en fijn dat de ka even na gaat kijken. Hoop dat het meevalt allemaal, beter 1 keer teveel nagekeken :*

Zeefje thanks!

Ik ga zo mn mini inpakken en ook naar het ziekenhuis }:|
Maar dan voor mezelf, heb toenemend pijn in wondgebied van de ks.
Maar kan ook liggen aan de doorgesneden blaas.
Dus even check bij de uroloog of ik nog genoeg plas en er niet teveel residu is.
Zo géén zin in dit gedoe
  woensdag 25 januari 2017 @ 13:06:10 #265
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_168416133
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:57 schreef Quoi het volgende:

[..]

Daarvoor mag je inbreken ^O^
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:03 schreef BlueEyes het volgende:

Zeefje thanks!

hier zie je de aanbieding trouwens.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  woensdag 25 januari 2017 @ 13:26:11 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168416482
Oh en Snoenk, heel fijn dat je bij de kinderarts langs kan.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:03 schreef BlueEyes het volgende:
Snoenk goed dat je gebeld hebt en fijn dat de ka even na gaat kijken. Hoop dat het meevalt allemaal, beter 1 keer teveel nagekeken :*

Zeefje thanks!

Ik ga zo mn mini inpakken en ook naar het ziekenhuis }:|
Maar dan voor mezelf, heb toenemend pijn in wondgebied van de ks.
Maar kan ook liggen aan de doorgesneden blaas.
Dus even check bij de uroloog of ik nog genoeg plas en er niet teveel residu is.
Zo géén zin in dit gedoe
Ieuw, dat kan ik me voorstellen. Zo niet fijn. Succes.

Ik weet alleen niet of mijn slappe baby in dat badzitje blijft zitten :+ Hij is een beetje slapjes in de romp, aldus de fysio. Maar goed, ik zie zelf nog steeds elke week verbeteringen, dusssss. No worries at all.

Net even een rolproof ondergrondje gecreëerd en hop, daar ging meneer! En weer terug! En nu de mijlpaalkaart erbij, dus it is official :)

En yuk, uit één neusgat komt donkerbruin snot. Lekker met zijn handjes erdoorheen en zit nu overal :{ Vaag.
pi_168416527
Fijn dat je terecht kunt, Snoenk!!

Ik krijg appjes dat kleintje echt flink ziek is met 39,8 graden koorts ;( ik wil nu naar huis en knuffelen!! Nog maar een paar uurtjes...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 25 januari 2017 @ 14:03:12 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168417181
Hè balen Blue -O-. Hopelijk valt het mee!

LeSage ook beterschap voor je mini!

Ik plukte vannacht mijn baby ter hoogte van het hoofdeinde uit zijn bed, terwijl ik hem echt aan het voeteneinde had ingestopt... Begint dat nu al? :').

Doen er van hier trouwens ook mensen aan babyzwemmen? Vanaf welke leeftijd kan dat ook alweer, 12 weken of 3 maanden?
KuikenGuppy
  woensdag 25 januari 2017 @ 14:23:28 #269
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168417629
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:03 schreef Burdie het volgende:
Hè balen Blue -O-. Hopelijk valt het mee!

LeSage ook beterschap voor je mini!

Ik plukte vannacht mijn baby ter hoogte van het hoofdeinde uit zijn bed, terwijl ik hem echt aan het voeteneinde had ingestopt... Begint dat nu al? :').

Doen er van hier trouwens ook mensen aan babyzwemmen? Vanaf welke leeftijd kan dat ook alweer, 12 weken of 3 maanden?
Yep. 8 weken officieel :)
pi_168417759
Sterkte Blue en Snoenk!

Jij ook al een zieke thuis LeSage ;( Beterschap!

Wat leuk rollen Quoi! Dat snot is dan weer wat minder :7

M heeft een nieuwe functie, als ik wegloop (man en schoonmoeder hebben hetzelfde effect) gaat ze huilen. Op zich best schattig maar ook wel weer lastig :P Ik blijf maar gewoon tegen haar praten dan.
pi_168418694
Snoek goed dat je heb gebeld.
Beterschap voor je meisje :* hopelijk is het 'alleen maar' een verkoudheid.

Lesage logisch dat je naar huis wil. Arm manneke. Beterschap voor hem :*

Quoi alweer een beetje beter te pas dan vannacht?
Hoe was het met het hoofdje van Max? En slapjes in de romp...Hij is 4.5 maand...natuurlijk is hij nog wat slapjes in de romp. Maar goed ik ben geen fysio dus ik zal wel wat geks zeggen

Blue :X je blaas doorgesneden? Heb je daar veel last van gehad? Hopelijk is alles nu goed.

Meisjes met eczeem :{ dat is niet fijn.
Ik ben benieuwd of die korrels helpen Arja. Een vriendin van mij geeft ze aan haar dochtertje ivm oorontstekingen en zij ziet echt verschil.
Misschien dat je de shampoo alleen een hele enkele keer kan gebruiken om al die vette zalfjes eruit te wassen maar verder alleen water?

Burdie bewegelijke baby heb je :D
Daar helpt het hoofdeinde omhoog zetten hier ook heel goed voor.
Fijn dat jullie een beetje ritme beginnen te krijgen dat vond ik echt zo veel schelen.
En wat betreft die peuterpubertijd :7 het is een fase, het is een fase...
(Dat heb ik mezelf wel tig keer gezegd als ik weer eens tot 10(0) aan het tellen was O-) )
Maar dat kan best een vermoeiende fase zijn :*
  woensdag 25 januari 2017 @ 16:08:22 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168419967
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 15:10 schreef ikke_84 het volgende:
Burdie bewegelijke baby heb je :D
Daar helpt het hoofdeinde omhoog zetten hier ook heel goed voor.
Fijn dat jullie een beetje ritme beginnen te krijgen dat vond ik echt zo veel schelen.
En wat betreft die peuterpubertijd :7 het is een fase, het is een fase...
(Dat heb ik mezelf wel tig keer gezegd als ik weer eens tot 10(0) aan het tellen was O-) )
Maar dat kan best een vermoeiende fase zijn :*
Het stomme is, bij zijn vader laat hij het veel minder zien. Maar dat hoort in een ander topic ;).
Ik vind het soms best lastig nog dat Gup zo anders is dan Kuiken, heb jij dat ook? Kuiken gaf bijvoorbeeld vermoeidheid heel goed aan, maar bij Gup moet ik zelf bedenken hem op bed te leggen, anders blijft hij rustig de hele dag wakker :'). Hij probeert ook al om te rollen en het lukt al bijna :o :D gek ding, met nog geen 11 weken op de teller :').
KuikenGuppy
  woensdag 25 januari 2017 @ 17:21:56 #273
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168421380
Ze moet toch een nachtje blijven ter observatie. Ben toch wel blij dat ze haar nu even in de gaten houden. Mijn kleine moppie :o

Blue sterkte, hoop dat het meevalt :* en lesage beterschap voor je kleine meneer :*
pi_168421396
Ach Snoenk! Wat rot maar wat fijn dat ze het goed willen checken!
pi_168422207
Beterschap snoenk en de andere zieken. Fijn dat ze haar observeren

Ik heb bij de Tuinen douchegel en badolie van Grahams gekocht. Zitten alleen maar natuurlijke dingen in
pi_168422537
Ah, Snoenk, wat zielig voor je kleintje! Maar ze is wel in goede handen nu! Sterkte :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168423174
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:21 schreef snoenk het volgende:
Ze moet toch een nachtje blijven ter observatie. Ben toch wel blij dat ze haar nu even in de gaten houden. Mijn kleine moppie :o

Blue sterkte, hoop dat het meevalt :* en lesage beterschap voor je kleine meneer :*
Fijn dat ze haar even observeren. Ook aan de monitor?
S. 2014
J. 2016
  woensdag 25 januari 2017 @ 18:45:20 #278
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168423206
Fijn dat ze haar goed in de gaten houden snoenk! Sterkte voor jou :*.
KuikenGuppy
pi_168423267
Sterkte snoenk!
pi_168424210
S. had net 40,5 graden koorts. Vriend toch even de huisartsenpost gebeld. Die adviseerden om even een zetpil te geven zodat hij wat bij kon komen.
Dus nu heeft hij weer even wat praatjes en voelt hij zich wat beter. Dadelijk weer lekker bij mama op de bank knuffelen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168424306
Goedzo lesage. Lijkt me echt kut om op je werk te zitten als je baby ziek is.
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:41:57 #282
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168424556
Fijn dat er al weer praatjes zijn en een zetpilletje hielp! ik vind koorts zo sneu.

Heel veel sterkte snoenk.

F. zegt steeds Mama tegen me.. vast gewoon toeval maar hij zegt het alleen tegen mij O+ O+
  woensdag 25 januari 2017 @ 19:50:00 #283
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168424779
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Fijn dat ze haar even observeren. Ook aan de monitor?
Ja. Maar niet aan zuurstof oid, het gaat gelukkig redelijk goed met haar. Ze is ook weer goed zelf aan het drinken door de neusspray die ze ervoor krijgt.
pi_168425211
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 19:50 schreef snoenk het volgende:

[..]

Ja. Maar niet aan zuurstof oid, het gaat gelukkig redelijk goed met haar. Ze is ook weer goed zelf aan het drinken door de neusspray die ze ervoor krijgt.
Mooi! James lag nu ook niet aan t zuurstof. Fijn dat ze het drinken weer oppakt. Hopenlijk morgen weer naar huis.
S. 2014
J. 2016
pi_168425248
Ooooh Buda O+ zeker wel speciaal voor jou!

Nog even een compliment voor de huisartsenpost, ze belden net zelf voor een update! Morgen even naar onze eigen huisarts als hij nog koorts heeft.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 25 januari 2017 @ 21:25:57 #286
269689 crew  Viv
pi_168427780
Beterschap voor alle ukkies! :*
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:23 schreef Burdie het volgende:
Gup heeft het ook gehad toen hij 3 weken oud was, we mochten meteen in een ambulance met sirenes door naar het ziekenhuis.
:o Wat heftig joh!
pi_168430389
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het stomme is, bij zijn vader laat hij het veel minder zien. Maar dat hoort in een ander topic ;).
Ik vind het soms best lastig nog dat Gup zo anders is dan Kuiken, heb jij dat ook? Kuiken gaf bijvoorbeeld vermoeidheid heel goed aan, maar bij Gup moet ik zelf bedenken hem op bed te leggen, anders blijft hij rustig de hele dag wakker :'). Hij probeert ook al om te rollen en het lukt al bijna :o :D gek ding, met nog geen 11 weken op de teller :').
Ik ben juist heel blij dat Stijn zo anders is dan Mats :7 Mats was (is hij nog steeds) overdag een hele slechte slaper en Stijn is heel makkelijk.
Omdat Mats zo slecht sliep was ik bij Stijn in het begin heel erg gefocust op het slapen. Nu heb ik dat los gelaten en doe ik maar wat :')
Ik ben wel blij als we door die fase van eerste hapjes heen zijn en hij wat meer met de pot mee kan eten. Scheelt een hoop gedoe en tijd. Maar ik probeer er tegelijkertijd ook van te genieten, want dit is de laatste keer dat deze fase hier in huis voorkomt

Guppy is ook al zo snel met rollen. Leuk als ze weer wat nieuws aan het leren zijn.
Stijn gaat steeds op zijn handen en knieën zitten sinds gisteren :o
Ze worden zo snel groot ;( O+

Snoenk goed dat ze haar observeren. Maar je meisje in het ziekenhuis ;( sterkte :*

Bah wat zijn er veel zieke. Beterschap voor iedereen :*

Lesage vanavond lekker geknuffeld met S? Hopelijk is hij snel weer fit
pi_168432419
Ach die arme zieke kindjes :{

Snoek blijf je erbij in het ziekenhuis?
  donderdag 26 januari 2017 @ 05:09:35 #289
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168434064
Snoenk, ik ben benieuwd hoe jullie nacht was. Fijn dat ze even goed in de gaten wordt gehouden :*

Razz, ik dacht aan je post om half 2 vannacht. Rekken bleek alleen heiligschennis want Honger. Brullen geblazen. En nu weer :{ En zielsgelukkig met zijn fles. Lekker schemaatje Max.
  donderdag 26 januari 2017 @ 06:53:16 #290
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168434207
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:00 schreef Arja het volgende:

Ik heb bij de Tuinen douchegel en badolie van Grahams gekocht. Zitten alleen maar natuurlijke dingen in
Van natuurlijke dingen kan je ook eczeem krijgen. Mijn man krijgt het extra erg van iets met rozen (ben even naam kwijt) hij moet nu neutral doucheolie gebruiken van de dermatoloog.

Bedankt allemaal voor de sterkte wensen. Ik denk dat we zo weer naar huis mogen want ze heeft vannacht gelukkig geen gekke dingen laten zien.

Blue hoe is het bij jou afgelopen?

Burdie ik vind het ook wel wennen dat ze 2 verschillende meisjes zijn. Zeker omdat ze met heel veel hetzelfde zijn is het gek als I. Ineens iets anders doet dan O.
En wat een snelle! Nu al proberen te rollen!
pi_168434554
Fijn snoenk! Hopenlijk straks lekker naar huis.

En mag ik even de otrivin neusaspirator in de spotlight zetten?!.. als je mij een paar jaar had verteld dat ik het snot uit mn kind zn neus zou zuigen had ik je voor gek verklaard maar halleluja wat een uitvinding. Haal er echt veel snot mee weg waardoor hij weer kan ademen en drinken.
S. 2014
J. 2016
pi_168434698
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Fijn snoenk! Hopenlijk straks lekker naar huis.

En mag ik even de otrivin neusaspirator in de spotlight zetten?!.. als je mij een paar jaar had verteld dat ik het snot uit mn kind zn neus zou zuigen had ik je voor gek verklaard maar halleluja wat een uitvinding. Haal er echt veel snot mee weg waardoor hij weer kan ademen en drinken.
+1

Echt, wat een hoeveelheden snot je uit zo'n kleintje kan zuigen!
Die tuutjes zijn wel duur vind ik. Snap niet waarom ze niet alleen die schuimdingetjes verkopen, want het tuutje kan je gewoon afwassen.
(Ik demonteer het hele zootje en spoel ook het schuimdingetje om en gebruik het dan gewoon opnieuw /cheapskate)
pi_168435541
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 06:53 schreef snoenk het volgende:

[..]

Van natuurlijke dingen kan je ook eczeem krijgen. Mijn man krijgt het extra erg van iets met rozen (ben even naam kwijt) hij moet nu neutral doucheolie gebruiken van de dermatoloog.

Bedankt allemaal voor de sterkte wensen. Ik denk dat we zo weer naar huis mogen want ze heeft vannacht gelukkig geen gekke dingen laten zien.

Blue hoe is het bij jou afgelopen?

Burdie ik vind het ook wel wennen dat ze 2 verschillende meisjes zijn. Zeker omdat ze met heel veel hetzelfde zijn is het gek als I. Ineens iets anders doet dan O.
En wat een snelle! Nu al proberen te rollen!
Deze douchegel is juist ontwikkeld door een vader die een kind heeft met eczeem en waarbij niks anders hielp.

Fijn van de goede nacht. Hopelijk snel beter
  donderdag 26 januari 2017 @ 10:02:01 #294
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168435894
Ja ik ken het merk. O en mijn man hebben beide ook veel eczeem. Ik heb er ook veel goede verhalen over gehoord. Hoop dat het voor emmy wel werkt of het iig niet erger maakt :*
pi_168436460
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:26 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

+1

Echt, wat een hoeveelheden snot je uit zo'n kleintje kan zuigen!
Die tuutjes zijn wel duur vind ik. Snap niet waarom ze niet alleen die schuimdingetjes verkopen, want het tuutje kan je gewoon afwassen.
(Ik demonteer het hele zootje en spoel ook het schuimdingetje om en gebruik het dan gewoon opnieuw /cheapskate)
Werkt het dan nog goed?
Heb net 2 doosjes van die tuitjes gekocht en vind het idd een aardige prijs

Snoenk fijn dat het nachtje goed is gegaan.
Beter zo even nagekeken dan alle onzekerheid.

Update over gisteren: blaas doet redelijk wat die moet doen dus die is niet de boosdoener.
Nu nog een urinekweek en sediment afwachten of ik geen blaasontsteking heb.
En heb vanmiddag contact met de gynaecoloog of die eventueel nog wat bedenken kan.
Houdt me van de straat zeg maar (letterlijk en figuurlijk)
  donderdag 26 januari 2017 @ 10:40:31 #296
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168436546
Is dat Otrivinding hetzelfde als de Difrax uitzuiger die ik heb?

quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 10:34 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Werkt het dan nog goed?
Heb net 2 doosjes van die tuitjes gekocht en vind het idd een aardige prijs

Snoenk fijn dat het nachtje goed is gegaan.
Beter zo even nagekeken dan alle onzekerheid.

Update over gisteren: blaas doet redelijk wat die moet doen dus die is niet de boosdoener.
Nu nog een urinekweek en sediment afwachten of ik geen blaasontsteking heb.
En heb vanmiddag contact met de gynaecoloog of die eventueel nog wat bedenken kan.
Houdt me van de straat zeg maar (letterlijk en figuurlijk)
Ik ben even kwijt wat je klachten waren, maar wat vervelend dit. Heb je nog een echo gehad van baarmoeder etc?
pi_168436908
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 10:34 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Werkt het dan nog goed?
Heb net 2 doosjes van die tuitjes gekocht en vind het idd een aardige prijs

Ja! Nou ja, niet in het laten indrogen natuurlijk. Je moet de snot niet in laten drogen. Maar als ik em goed uitknijp en laat drogen doet ie het iig 3 rondes. Scheelt toch weer.

Quoi, die kun je oog gebruiken maar ik vond ´em lastig werken. Ik heb er een met een slangetje waar je zelf aan moet zuigen.
  donderdag 26 januari 2017 @ 11:36:22 #298
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168437497
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 08:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Fijn snoenk! Hopenlijk straks lekker naar huis.

En mag ik even de otrivin neusaspirator in de spotlight zetten?!.. als je mij een paar jaar had verteld dat ik het snot uit mn kind zn neus zou zuigen had ik je voor gek verklaard maar halleluja wat een uitvinding. Haal er echt veel snot mee weg waardoor hij weer kan ademen en drinken.
fijn he, in combinatie met doorspoelen met eem monodose is het ook een wereld van verschil.
  donderdag 26 januari 2017 @ 11:41:54 #299
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168437593
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 10:40 schreef Quoi het volgende:
Is dat Otrivinding hetzelfde als de Difrax uitzuiger die ik heb?

pi_168438277
quote:
17s.gif Op donderdag 26 januari 2017 11:36 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

fijn he, in combinatie met doorspoelen met eem monodose is het ook een wereld van verschil.
Ja echt he... eerst spoelen, dan verschonen, fles maken, zuigen en voeden! Wat een bagger uit zo'n neusje
S. 2014
J. 2016
pi_168439878
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja echt he... eerst spoelen, dan verschonen, fles maken, zuigen en voeden! Wat een bagger uit zo'n neusje
Zo doe ik het ook, alleen dan fles klaarmaken laat ik weg :+

Net uitslag van sediment van urine, schijn een dijk van een blaasontsteking te hebben.
Hoe blij met zoiets simpels kan je zijn :')
Dus weer antibiotica maar dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')