abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 januari 2017 @ 21:17:08 #1
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_168205073
Ik heb een vraag aan vooral medewerkers uit de juridische sector/advocatuur. Hieronder staat een episteltje en ik hoor graag of het juridisch hout snijdt of niet. Daarnaast ook graag waarom en geef a.u.b. aan of je juridisch onderlegd bent (uw post krijgt daardoor meerwaarde). Natuurlijk zit ik volledig fout, maar ik wil graag weten waarom dan?

Aanslag tegen regeringsvorm
Mijn vraag gaat over of het vooraf uitsluiten van politieke groepen door politieke hoofdrolspelers strafbaar is of niet. Vroeger hadden we de term "hoogverraad" welke tegenwoordig niet meer bestaat en is getransformeerd, sort of, tot "aanslag tegen de regeringsvorm". In het wetboek wordt het delict omschreven als "de aanslag ondernomen met het oogmerk om de grondwettige regeringsvorm of de orde van troonopvolging te vernietigen of op onwettige wijze te veranderen". Het begrip aanslag wordt nader gedefinieerd in artikel 79 Wetboek van Strafrecht.

Het uitsluiten van andere politieke groepen ver voor een verkiezing is een aanslag tegen de regeringsvorm. Dit omdat men het land met opzet onbestuurlijk maakt door een te grote groep Nederlanders met opzet te negeren en daardoor de democratie tegen te werken. De laatste keer dat ik een cordon sanitair als deze heb gezien, was in 1939 toen de duitse joden hun staatsburgerschap werd afgepakt en daardoor niet meer mochten stemmen. Een PVV-stemmer is nog geen duitse jood maar het is wel duidelijk dat een PVV stem geen invloed mag hebben in een volgend kabinet. In weze doen Klaver, Buma, Roemer bij deze verkiezingen & Rutte voor 50% bij deze verkiezingen en 100% bij de vorige, indirect hetzelfde als de duitsers in 1939, want een PVV stem heeft geen momemtum meer na de verkiezingen.
Zeker gezien het versplinterde politieke landschap lijkt mij het uitsluiten van politieke groepen, zeker als het een cordon sanitair betreft tegen 3 miljoen nederlanders (35/40 zetels), erg schadelijk voor: De democratie, de schatkist en zaait verdeeldheid. Dit uitsluitgezeik heeft Nederland de afgelopen 12 jaar een stuk zwakker gemaakt. Dat die politici eens een keer verantwoordelijk gedragen en handelen naar hoe het volk het heeft gewild.

P.s. ik stem geen wilders want hij is een koekert. Maar ik snap gewoon niet waarom de politieke uitsluitrage wordt getolereerd door de gerechtelijke macht. Het brengt miljarden schade toe omdat het land onbestuurbaar wordt achtergelaten door een paar volksmenners die niet verantwoordelijk omgaan met hun verantwoordelijkheden als politici, waar ze zelfs een eed voor hebben moeten afleggen.

Dus mijn vraag is: Heeft een aangifte tegen Roemer & Klaver m.b.t. een aanval tegen de democratie zin?

[ Bericht 0% gewijzigd door govie op 16-01-2017 21:28:43 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_168205167
Wat is een koekert?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168205177
Verder schrijf je erg vermoeiend maar ik zag koekert staan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168205328
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:17 schreef govie het volgende:
Dus mijn vraag is: Heeft een aangifte tegen Roemer & Klaver m.b.t. een aanval tegen de democratie zin?
Wie zijn er ook al weer rechter in Nederland? Toevallig de achterban van D'66. Nog even afgezien van de inhoudelijke behandeling van je vraag, hoop ik dat je snapt dat enkel om deze reden dit verhaal al uiterst kansloos is.
pi_168205539
Nee, dat kan niet.

Wat Rutte, Buma, Klaver, Roemer en Pechtold doen is niet strafbaar. Het valt niet onder een aanslag tegen de regeringsvorm omdat a) het geen aanslag is tegen de regeringsvorm, b) het geen aanslag is, en c) zelfs als dat zo zou zijn, dan is het niet op onwettige wijze. Er is geen wet die verplicht een coalitie te vormen met de winnaar van de verkiezingen. Overigens is haast alle partijpolitiek gewoonterecht, er is zeer weinig geregeld daaromtrent.

Zelfs als het strafbaar was zou je er denk ik geen aangifte van kunnen doen, maar dat terzijde.
  maandag 16 januari 2017 @ 21:27:30 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168205560
Je moet natuurlijk vooral het stukje 'onwettig' aantonen hè
pi_168205754
Als je maar tot een meerderheid komt, hoe dat maakt natuurlijk niet uit.
  maandag 16 januari 2017 @ 21:31:11 #8
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_168205769
Het is niet makkelijk, maar als 15.000 mensen aangifte kunnen doen tegen wilders m.b.t. racisme, waarom kunnen 3.000.000 mensen dan geen aangifte doen tegen Klaver & Roemer m.b.t. tokkiecisme?
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_168205823
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:31 schreef govie het volgende:
Het is niet makkelijk, maar als 15.000 mensen aangifte kunnen doen tegen wilders m.b.t. racisme, waarom kunnen 3.000.000 mensen dan gaan aangifte doen tegen Klaver m.b.t. tokkiecisme?
Omdat Wilders een veroordeeld racist is, en Klaver geen wet overtreedt.
pi_168205826
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:17 schreef govie het volgende:
en geef a.u.b. aan of je juridisch onderlegd bent (uw post krijgt daardoor meerwaarde).

:')
Protège moi de mes désirs.
  maandag 16 januari 2017 @ 21:32:25 #11
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_168205853
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:')
~:)
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  maandag 16 januari 2017 @ 21:35:46 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168206033
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168206271
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:17 schreef govie het volgende:

Dus mijn vraag is: Heeft een aangifte tegen Roemer & Klaver m.b.t. een aanval tegen de democratie zin?
Geert Wilders heeft ook wel eens aangegeven niet met de PvdA, VVD of D66 te willen regeren.

Maar nee, het is net als met kinderen in de zandbak: als iemand niet met jou wil spelen doe je er weinig aan.
pi_168206278
Klaag Wilders ook gelijk even aan.


Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 16 januari 2017 @ 21:41:55 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168206352
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:40 schreef Monolith het volgende:
Klaag Wilders ook gelijk even aan.


[ afbeelding ]
Hè verdorie, doet ie t zelluf ook... dat wordt dan weer lastig, qua aangifte.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168206387
Ik ben juridisch zeer onderlegd en wat jij op schrijft slaat nergens op. God jongen wil je ook even scoren en "aangifte doen" ??? Ik vind je topic erg koerkertig.
pi_168206447
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:17 schreef govie het volgende:
De laatste keer dat ik een cordon sanitair als deze heb gezien, was in 1939 toen de duitse joden hun staatsburgerschap werd afgepakt en daardoor niet meer mochten stemmen. Een PVV-stemmer is nog geen duitse jood maar het is wel duidelijk dat een PVV stem geen invloed mag hebben in een volgend kabinet.
Trouwens, dan heb je geen lang geheugen.

quote:
DEN HAAG - Na D66 en GroenLinks sluit ook PvdA-leider Melkert samenwerking met Pim Fortuyn in een nieuw kabinet uit. De "enorme kloof" die gaapt tussen de plannen zoals Fortuyn die verwoordt in zijn boek 'De puinhopen van acht jaar paars' en het gedachtengoed van de PvdA maakt samenwerking onmogelijk, zei Melkert woensdag. De drie partijen hekelen vooral "de afbraak van de sociale zekerheid" door Fortuyn.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ren-met-fortuyn.html
  maandag 16 januari 2017 @ 21:45:23 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168206518
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Trouwens, dan heb je geen lang geheugen.

[..]

http://www.nu.nl/algemeen(...)ren-met-fortuyn.html
Nu ik die quote nog eens lees, moet TS wel ongeveer de oudste user van Fok! zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 16 januari 2017 @ 21:46:25 #19
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_168206565
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Trouwens, dan heb je geen lang geheugen.

[..]

http://www.nu.nl/algemeen(...)ren-met-fortuyn.html
Dat is ook een leuke die met zijn kont er tegen aan schuurt ja. :9
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_168206788
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:40 schreef Monolith het volgende:
Klaag Wilders ook gelijk even aan.


[ afbeelding ]
Nog ff de URL's erbij gezocht voor de liefhebbers:

geertwilderspvv twitterde op zondag 10-01-2016 om 13:05:03 Zolang de VVD Rutte niet terugtrekt zal de PVV niet met de VVD regeren. reageer retweet
geertwilderspvv twitterde op maandag 16-01-2017 om 09:17:06 Het vooraf uitsluiten vd mogelijke winnaar van democratische verkiezingen is een belediging naar miljoenen kiezers en riekt naar dictatuur. reageer retweet
pi_168206923
Hehe, smakelijk gelachen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_168206953
Waar heb je het in hemelsnaam over en heb je geen maatschappijleer gehad?
Partijen moeten een coalitie vormen. Daarin moeten ze kunnen samenwerken met degene waarmee ze daarin zitten
Ze mogen ook zeggen dat ze dat niet willen met een partij omdat ze die samenwerking niet van de grond zien komen
Zolang die partij in zijn eentje geen meerderheid vertegenwoordigd is het democratisch ook geen probleem want hij vertegenwoordig een alsnog kleinere groep dan de meerderheid die dan wel een coalitie kan vormen. Een grotere groep

Hoe kom je bij vergaande ideeën als dat het een aanslag zou zijn? Gewoon omdat je het niet leuk vind of zo?

Als Wilders serieus politiek zou willen bedrijven moet ie ook geen onwerkbaar partijprogramma maken. driekwart van wat daar in staat is niet door te voeren. Waarom zouden serieuze politici daar mee samen moeten werken, zolang hij een minderheid is?
  maandag 16 januari 2017 @ 21:56:21 #23
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_168206957
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nog ff de URL's erbij gezocht voor de liefhebbers:

geertwilderspvv twitterde op zondag 10-01-2016 om 13:05:03 Zolang de VVD Rutte niet terugtrekt zal de PVV niet met de VVD regeren. reageer retweet
geertwilderspvv twitterde op maandag 16-01-2017 om 09:17:06 Het vooraf uitsluiten vd mogelijke winnaar van democratische verkiezingen is een belediging naar miljoenen kiezers en riekt naar dictatuur. reageer retweet
Leuk ja die tegenstelling. Maar het veranderd in weze niks aan de case omdat het gaat over of preventief uitsluiten de democratie verzwakt of niet. Wie wat doet komt pas daarna, het gaat mij ook niet om wilders maar vooral om de essentie. Ik wil dat het stopt, het is onwenselijk gedrag van politici.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_168206998
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:40 schreef Monolith het volgende:
Klaag Wilders ook gelijk even aan.


[ afbeelding ]
Hilarisch :D
pi_168207117
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:56 schreef govie het volgende:

[..]

Leuk ja die tegenstelling. Maar het veranderd in weze niks aan de case omdat het gaat over of preventief uitsluiten de democratie verzwakt of niet. Wie wat doet komt pas daarna, het gaat mij ook niet om wilders maar vooral om de essentie. Ik wil dat het stopt, het is onwenselijk gedrag van politici.
Zoals gezegd: nee. Als 51% van de kamer besluit om de 30-40 zetels van de PVV te negeren is dat niet ondemocratisch.

Daarbij zou het ook raar en onwerkbaar zijn als twee partijen die elkaars plannen niet willen uitvoeren verplicht samen een kabinet moeten vormen. Dat werkt natuurlijk nooit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')