abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168200366
Best wel actueel eigenlijk, waarbij ik me afvraag hoe eerlijk de FBI & CIA zijn?



wikileaks twitterde op maandag 16-01-2017 om 18:43:03 FBI letter sent to Martin Luther King telling him to kill himself within 34 days or face sex smear #MLKDAY https://t.co/Vqwn7Mru3X reageer retweet
  maandag 16 januari 2017 @ 20:40:40 #2
180174 Diemux
People vs Me
pi_168203446
Goede schrijfstijl wel.
pi_168211327
Wat :D
Gino ♥
  dinsdag 17 januari 2017 @ 00:49:13 #4
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_168211417
:')
Context?
Waarschijnlijk zoiets:

Hey Martin,

We found this letter of some hat0r. Hope your alrigt.

Greetz,
FBI
pi_168217347
De argumentatie van wikilieaks ook op twitter, "deze brief staat in de fbi archieven dus er is geen discussie mogelijk dat de fbi bezig was met een lastercampagne"

Nu is het best mogelijk dat de fbi hier mee bezig was maar dan mist er wel het een en ander aan onderbouwing zo is het wel heel erg makkelijk conclusies trekken.

Zo maar een ideetje hoor maar zo'n brief kan natuurlijk ook in het archief terecht komen omdat de fbi bezig was met een onderzoek naar de bedreigingen aan King, of is dat weer iets te logisch gedacht?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 13:18:22 #6
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_168218002
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:47 schreef Chewie het volgende:
De argumentatie van wikilieaks ook op twitter, "deze brief staat in de fbi archieven dus er is geen discussie mogelijk dat de fbi bezig was met een lastercampagne"

Nu is het best mogelijk dat de fbi hier mee bezig was maar dan mist er wel het een en ander aan onderbouwing zo is het wel heel erg makkelijk conclusies trekken.

Zo maar een ideetje hoor maar zo'n brief kan natuurlijk ook in het archief terecht komen omdat de fbi bezig was met een onderzoek naar de bedreigingen aan King, of is dat weer iets te logisch gedacht?
Wat ik niet snap is dat zo'n brief natuurlijk direct 100% bewijs is naar de kranten van die tijd toe dat de overheid tegen MLK bezig was. Daarom vind ik het ook niet een logische conclusie.
pi_168218201
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is dat zo'n brief natuurlijk direct 100% bewijs is naar de kranten van die tijd toe dat de overheid tegen MLK bezig was. Daarom vind ik het ook niet een logische conclusie.
Dat de overheid tegen MLK bezig was zegt natuurlijk nog niks over dat deze brief van de FBI zelf is. Het kan wel maar om dat zeker te stellen is er nog wel iets meer informatie nodig.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 13:30:45 #8
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_168218241
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat de overheid tegen MLK bezig was zegt natuurlijk nog niks over dat deze brief van de FBI zelf is. Het kan wel maar om dat zeker te stellen is er nog wel iets meer informatie nodig.
Ik zeg niet dat de overheid bezig was tegen MLK. Als dit wel van ze af zou komen dan zou dat nogal stom zijn want zo als schriftelijk bewijs daar zou elke journalist van smullen.
pi_168218357
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:33 schreef hunter2011 het volgende:
Best wel actueel eigenlijk, waarbij ik me afvraag hoe eerlijk de FBI & CIA zijn?
Zo 'eerlijk' dat het grootste gedeelte van deze gegevens in publieke archieven te vinden zijn en ook onderzoekers lang onderzoek hebben kunnen doen naar de campagne's die bv de FBI voerde tegen allerhande verschillende politiek actieve groepen buiten de regerende politieke partijen...

Zowel de Burgerrechten-beweging, studenten-beweging, anti-oorlog-activisten (tegen Vietnam-oorlog) als ook de KluKluxKlan werd op eenzelfde manier bestreden...
met dreigbrieven,; het verzamelen van kwetsbare informatie en afpersen mensen voor meer infor,atie en dat dan weer uitspelen.

Martin Luther King werd gedurende jaren dagelijks afgeluisterd, iedere hotelkamer waar hij verbleef was gebugged...
deze namen politieke gesprekken op, waarbij overigens het meest gevaarlijke was dat er inderdaad een band bleek te bestaan tusen MLK en beaalde voormannen uit de toen illegale communistische partij in Amerika.
Ook had de FBI opnames van de sexuele activiteiten van MLK die inderdaad ondanks dat hij getrouwd en dominee was een zeer actief leven op dat punt had (wat al langer bekend is, maar eigenlijk wenig invloed heeft op datgene wat hij als politiek figuur bereikt heeft en dat is maar goed ook, het is ook vrij irrelevant).

Overigens, de FBI leek ook erg actief te zijn in het verzamelen van belastende informatie over politieke figuren en niet voor niks was het persoonlijke archief van Hoover ongeveer het meest machtige wapen in de amerikaanse politiek en kon Hoover ongeveer 60 jaar de politiek sterk beinvloedden (hooguit op het einde van zn leven heeft die de afsluitercampagne stilgelegd en toen gingen juist die medewerkers die daarvoor verantwoordelijk waren over naar een direkt dienstverband voor het Witte Huis en werden tot Nixon's 'Plumbers'...


Ik kan overigens iederen aanraden die dit een interssant thema vind, het boek:
"Enemies: A History of the FBI" van Tim Weiner te lezen
https://www.amazon.com/En(...)Weiner/dp/0812979230

quote:
We think of the FBI as America’s police force. But secret intelligence is the Bureau’s first and foremost mission. Enemies is the story of how presidents have used the FBI to conduct political warfare, and how the Bureau became the most powerful intelligence service the United States possesses.

Here is the hidden history of America’s hundred-year war on terror. The FBI has fought against terrorists, spies, anyone it deemed subversive—and sometimes American presidents. The FBI’s secret intelligence and surveillance techniques have created a tug-of-war between national security and civil liberties. It is a tension that strains the very fabric of a free republic.
hier een review die ook gaat over de verhouding tusen Hoover en Marin Luther King, en hoe Hoover MLK als 'enemy of the state' zag (waarbij overigens een sterk anti-comministisch angstbeeld leidraadgevend was, meer dan een vermeend racisme)
http://www.npr.org/2012/0(...)-secret-enemies-list

[ Bericht 10% gewijzigd door RM-rf op 17-01-2017 13:48:11 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_168231345
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:33 schreef hunter2011 het volgende:
Best wel actueel eigenlijk, waarbij ik me afvraag hoe eerlijk de FBI & CIA zijn?
Hangt er sterk vanaf wie je het vraagt denk ik. Volledig eerlijk kunnen ze nooit zijn aangezien beide diensten toch voor een groot gedeelte in het duister opereren.

Je hebt ook geen Wikileaks nodig om te weten dat zowel de FBI en CIA er praktijken op hebben nagehouden die illegaal zijn of waren. Wat mij betreft hoort dit topic ook niet thuis in BNW.
Zoals RM-rf ook al aangaf werd de burgerrechten beweging en verscheidene andere groeperingen scherp in de gaten gehouden en tegengewerkt door beide diensten. Een voorbeeld is COINTELPRO maar er zijn nog meer voorbeelden te vinden.

Zowel Hoover (maar ook bijvoorbeeld R. Kennedy) als Nixon waren er van overtuigd dat de communisten/Sovjets achter de bewegingen zaten.

quote:
Ik kan overigens iederen aanraden die dit een interssant thema vind, het boek:
"Enemies: A History of the FBI" van Tim Weiner te lezen
Bedankt voor de tip! Heb recent Legacy of Ashes: A History of the CIA gelezen van dezelfde auteur. Was al wel grotendeels op de hoogte van de CIA en hun acties alsmede de twee beruchtste director Allen Dulles en Richard Helms maar het boek blijft reuze interessant en goed geschreven.
pi_168241816
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:30 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de overheid bezig was tegen MLK. Als dit wel van ze af zou komen dan zou dat nogal stom zijn want zo als schriftelijk bewijs daar zou elke journalist van smullen.
Het is 50 jaar terug.
Gino ♥
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:08:32 #12
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_168242164
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:48 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Het is 50 jaar terug.
In die tijd waren er genoeg progressieve media die zouden smullen van deze brief als deze daadwerkelijk van de overheid afkwam. Ik snap niet zo goed wat je probeert te zeggen.
pi_168242438
nvm

[ Bericht 48% gewijzigd door Yiha3 op 18-01-2017 13:39:04 ]
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:25:48 #14
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_168242539
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 00:49 schreef butz0rs het volgende:
:')
Context?
Waarschijnlijk zoiets:

Hey Martin,

We found this letter of some hat0r. Hope your alrigt.

Greetz,
FBI
Deze brief is opgesteld door Hoover, niet "some hat0r". :').
And so is the past
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:34:44 #15
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_168242751
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:25 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Deze brief is opgesteld door Hoover, niet "some hat0r". :').
Waar zie je dat staan?
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:36:33 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_168242790
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:34 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Waar zie je dat staan?
Ben even aan het zoeken maar heb hier laatst nog een docu over MLK gezien waarin dit ook aan bod kwam.
And so is the past
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:47:35 #17
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_168243031
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ben even aan het zoeken maar heb hier laatst nog een docu over MLK gezien waarin dit ook aan bod kwam.
Top ben benieuwd!
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:55:13 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_168243163
Gestopt na behavoir.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_168243210
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:34 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Waar zie je dat staan?
Hoover zal niet de schrijver zijn, maar het vermoeden is dat deze brief gescheven is door of in opdracht van een van zn direkte aides, William C. Sullivan, hoofd van de 'Inlichtingenoperaties' van de FBI in de periode (en ook spin in het COINTELPRO-net).

https://www.democracynow.(...)s_martin_luther_king

Overigens dezelfde persoon die veel informatie over de deels illegale COINTELPRO-programms aan de pers gaf toen Hoover hem uitrangeerde (door simpelweg alle sloten op de deur van zn kantoor te veranderen en het naamplaatje weg te halen
https://en.wikipedia.org/wiki/William_C._Sullivan

In 1977 onder zeer verdachte omstandigheden omgekomen, op weg in de auto naar een hoorzitting van het Congress over mogelijke complotten achter meerdere moorden in de jaren zestig (House Select Committee on Assassinations, onderzocht de Kennedy-moorden, en de mord op Martin Luther King) werd hij doodgeschoten door de zoon van een politieman, van grote afstand met een jachtgeweer met vizier...
de dader verklaarde gedacht te hebben op een hert te schieten en kreeg een boete van 500 dollar en zn jachtvergunning werd ingenomen.


quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:55 schreef Copycat het volgende:
Gestopt na behavoir.
Als je daarmee begint, komen we nooit bij het gedeelte over de stomende sex-orgieën ;)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_168247667
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:08 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

In die tijd waren er genoeg progressieve media die zouden smullen van deze brief als deze daadwerkelijk van de overheid afkwam. Ik snap niet zo goed wat je probeert te zeggen.
Die brief is nu toch pas bekend? Of vergis ik mij?
Gino ♥
  woensdag 18 januari 2017 @ 17:38:38 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_168248306
Dit soort brieven vind je vandaag de dag vooral op Facebook.
Met duimpjes eronder. En referenties aan Sylvana.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_168248635
quote:
19s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:12 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Die brief is nu toch pas bekend? Of vergis ik mij?
Nee hoor, is al erg lang bekend...
Onder meer ter sprake gekomen in het onderzoek door het Church Committee in 1975 (maar toen sterk gecensureerd in het rapport, de ongecensureerdeerste versie is pas in 2014 unclassified geworde)

Dat twitter account heeft het ter gelegenheid van MLK-day opnieuw aangehaald;


Maar dingen kunnen ook al publiekelijk bekend zijn voordat erover getweet is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_168249075
Nelson mandela is ook opgepakt omdat de CIA heeft getipt waar hij zat.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')