abonnement Unibet Coolblue
pi_168198140
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Kan niet als je ze niet hebt hè? :')
Wut?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_168198772
Dan begin ik een hotdogstandje.
pi_168207906
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:48 schreef CommissarisMissionaris het volgende:

[..]

Dit dus. HEMA lijkt 't juist prima te doen en goed aan deze tijd aangepast te hebben, ook online.
Ik ben daar niet zo van overtuigd. Jaar op jaar verlies en een bedrijf dat een slecht resultaat wijt aan te warm weer in september, behoorlijk slecht excuus dat het gewoon niet zo best gaat.

http://www.nu.nl/economie(...)wartaal-stijgen.html
pi_168211137
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:21 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Want een straat met een HEMA en een V&D erin is een gezellige straat?
De hema in utrecht vind ik wel degelijk wat toevoegen, beter dan al die zara, h&m's en primark om de 2 panden
pi_168211151
De gamma die moet eens failliet
<hr>
pi_168212023
Ik help het TS hopen. De zogenaamd Nederlandse HEMA was zo'n beetje de eerste die Zwarte Piet ging weren in het assortiment en er gekleurde Pieten voor in de plaats deed. Over de term Pasen doen ze ook al krampachtig, met hun "verstopeieren-mix" (die in het Duits gewoon Ostermischung heet) en hun kreet "Vrolijk voorjaar", in plaats van Vrolijk Pasen.

Ik kom er niet meer en hoop dat ze naar de kloten gaan.
pi_168212192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 02:11 schreef Elfletterig het volgende:
Ik help het TS hopen. De zogenaamd Nederlandse HEMA was zo'n beetje de eerste die Zwarte Piet ging weren in het assortiment en er gekleurde Pieten voor in de plaats deed. Over de term Pasen doen ze ook al krampachtig, met hun "verstopeieren-mix" (die in het Duits gewoon Ostermischung heet) en hun kreet "Vrolijk voorjaar", in plaats van Vrolijk Pasen.

Ik kom er niet meer en hoop dat ze naar de kloten gaan.
Dat van Pasen was niet waar, verder in de folder stond namelijk wel genoeg het woord ''Vrolijk Pasen'' en Paashaasjes, Paaseieren ed. Dat was gewoon een erg naaiende actie van Geenstijl die dat zo de wereld had ingebracht.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2017 03:04:31 ]
pi_168212200
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 03:03 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dat van Pasen was niet waar, verder in de folder stond namelijk wel genoeg het woord ''Vrolijk Pasen'' en Paashaasjes, Paaseieren ed. Dat was gewoon een erg naaiende actie van Geenstijl die dat zo de wereld had ingebracht.
Ik weet dat het verderop wel stond. Maar ze deden zó krampachtig over de term Pasen (waarom zou je dat niet gewoon op de voorkant van je folder zetten) en met hun nieuwe uitvinding "verstop-ei" dat ik het verdacht vond. Ze hebben de schijn in elk geval tegen - en dat heeft alles met hun imago te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2017 03:05:45 ]
pi_168212366
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:04 schreef 111210 het volgende:
Denk eerder kruidvat, heb daar ooit eens met iemand een gesprek gehad die toen bij v&d betrokken was. Kruidvat heeft veel concurentie van de action/bigbazar.

De hema heeft nog wel redelijk kwaliteitsspul waarvoor je echt naar de
Hema gaat, sokken, tshirts, gebak enz

Kruidvat heeft niks wat je niet ergens anders kan kopen (voor minder)
Bij de Kruidvat is het altijd druk en hebben prima deals ( vorige week alles van deo Nivea 1 euro) en hebben prima webshop. Dus nope.

Enige die het nog steeds zwaar heeft is de Blokker, ook met de nieuwe formule. Weinig volk binnen daar altijd.
pi_168212776
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 05:27 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Bij de Kruidvat is het altijd druk en hebben prima deals ( vorige week alles van deo Nivea 1 euro) en hebben prima webshop. Dus nope.

Enige die het nog steeds zwaar heeft is de Blokker, ook met de nieuwe formule. Weinig volk binnen daar altijd.
Volgens mij is bigbazar van blokker, die loopt altijd goed, blokker zelf is inderdaad ook zon middelmaat winkel, voor goedkope troep ga je naar de action en voor de wat kwalitatief betere spullen ga je naar de hema of een andere winkel. Ik zou idd ook niet weten waarom ik speciaal naar de blokker zou gaan.


Enige is wel dat ze bij blokker op heel veel geld zitten en dus niet zo snel failiet gaan als het even tegen zit
pi_168214108
Denk dat Hema toch anders is dan V&D. Bij V&D had je vnl. dure merkspullen en was het veel kijken, kijken, niet kopen. En vanwege de merkspullen was de marge vrij laag. Hema heeft alleen maar eigen merk en ook erg goedkoop. Ik denk dus meer afzet en hogere marges.

In Groningen (en ws. andere plaatsen ook) hebben ze nu een TopShelf in het oude V&D-pand. Ben er een keer doorheen gelopen en mijn indruk was een soort V&D light waarbij ze door gebrek aan assortiment op elke verdieping veel dezelfde producten herhalen. Bij zo'n zaak heb ik eerder het idee die binnen een paar maanden weer weg is...
pi_168214371
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:09 schreef Onnoman het volgende:
Volgens mij gaat HEMA nog dit jaar failliet en dat zou zomaar sneller kunnen gebeuren dan je denkt.

Net als bij de V&D zal komend jaar ook weer in teken staan van vele faillissementen, het straatbeeld zal er daardoor niet gezelliger gaan uitzien.
Eens, ook mede door de investeerders die snel geld willen zien waardoor een deel van de vastgoedportefeuille verkocht is afgelopen jaar. In mijn ogen een aflopende zaak.
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_168214614
In ons winkelcentrum zijn al veel zaken verdwenen. Echter zijn er drie zaken waar altijd volk is en waar men ook echt iets koopt. Dat zijn de Kruidvat, H&M en de Hema.
Naar mijn idee is de formule gelijk aan Zweedse succesformules als Ikea en H&M; kwalitatief goede eigen merk producten met een concurrerende prijs.
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2017 @ 11:39:35 #39
460494 naoomx
pi_168215935
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:29 schreef Vliegbaard het volgende:

Naar mijn idee is de formule gelijk aan Zweedse succesformules als Ikea en H&M; kwalitatief goede eigen merk producten met een concurrerende prijs.
Idd. :Y


In deze tijd lijk je als winkelketen te moeten kiezen uit grofweg drie opties:
1: Je verkoopt rommel voor heel weinig geld (Action etc)
2: Je verkoopt goede/redelijke (eigen merk) producten voor een relatief lage prijs (Hema etc dus)
3: Je verkoopt echt goed/bijzonder spul (hieronder valt ook Fairtrade shit enzo) en mag hiervoor een hogere prijs vragen

De V&D verkocht echter voornamelijk redelijk goede, maar standaardspullen voor een redelijk prijskaartje. Het waren geen bijzondere noch echte kwaliteitsproducten en voor "gewone" producten was de prijs net wat te hoog. Die prijs & zich niet onderscheiden heeft de keten echt de kop gekost, vermoed ik
pi_168216186
Denken dat kleding van de HEMA een betere kwaliteit is dan die van de Zeeman of Action :') :') :') Beide hetzelfde, fabriekjes in Bangladesh genot
pi_168216197
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:29 schreef Vliegbaard het volgende:
In ons winkelcentrum zijn al veel zaken verdwenen. Echter zijn er drie zaken waar altijd volk is en waar men ook echt iets koopt. Dat zijn de Kruidvat, H&M en de Hema.
Naar mijn idee is de formule gelijk aan Zweedse succesformules als Ikea en H&M; kwalitatief goede eigen merk producten met een concurrerende prijs.
H&m en kwaliteit :') als er van een zaak kleding na een paar keer wassen kapot gaat dan is het wel van de H&M.
pi_168216212
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:49 schreef 111210 het volgende:

[..]

H&m en kwaliteit :') als er van een zaak kleding na een paar keer wassen kapot gaat dan is het wel van de H&M.
HEMA is geen haar beter. Allemaal een pot nat, maar met een ander naampje.
pi_168216256
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:49 schreef 111210 het volgende:

[..]

H&m en kwaliteit :') als er van een zaak kleding na een paar keer wassen kapot gaat dan is het wel van de H&M.
Misschien moet je dan eens andere wasmiddelen of een ander programma gebruiken. Mijn kleding van H&M blijft er prima uitzien. H&M is juist een winkel die de crisis gaat overleven en alleen maar sterker wordt. Mooie aantrekkelijke winkels en een webshop die super werkt, dat wordt de winnende combinatie in de toekomst.
pi_168216324
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:48 schreef Poepz0r het volgende:
Denken dat kleding van de HEMA een betere kwaliteit is dan die van de Zeeman of Action :') :') :') Beide hetzelfde, fabriekjes in Bangladesh genot
Op rankabrand krijgt Hema een D (net als Zeeman), Action een E. Dan doet H&M het met een C beter. https://rankabrand.nl/modeketens/Hema
pi_168216338
Een webshop is de toekomst, daarvoor heb je geen locatie in de binnenstad nodig. Alleen de supermarkt blijft uiteindelijk over denk ik. Hoewel ik zelf kleding in het echt gezien wil hebben voor ik het koop.
pi_168217158
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Misschien moet je dan eens andere wasmiddelen of een ander programma gebruiken. Mijn kleding van H&M blijft er prima uitzien. H&M is juist een winkel die de crisis gaat overleven en alleen maar sterker wordt. Mooie aantrekkelijke winkels en een webshop die super werkt, dat wordt de winnende combinatie in de toekomst.
De goede aan de H&M is dat de webshop verschilt van de fysieke shop qua assortiment. Daarnaast zijn online bestelde artikelen bij alle stenen winkels weer in te ruilen. Uiteindelijk gaan de meeste klanten niet met lege handen naar huis.

Of alleen een webshop dé toekomst is durf ik te betwijfelen. Voor sommige producten maakt het me geen bal uit maar ik merk toch steeds vaker dat ik dingen bestel die ik liever van te voren eens had gezien. Qua kleding heb ik nog nooit iets online gekocht waar ik achteraf echt tevreden over was.
pi_168217211
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De goede aan de H&M is dat de webshop verschilt van de fysieke shop qua assortiment. Daarnaast zijn online bestelde artikelen bij alle stenen winkels weer in te ruilen. Uiteindelijk gaan de meeste klanten niet met lege handen naar huis.

Of alleen een webshop dé toekomst is durf ik te betwijfelen. Voor sommige producten maakt het me geen bal uit maar ik merk toch steeds vaker dat ik dingen bestel die ik liever van te voren eens had gezien. Qua kleding heb ik nog nooit iets online gekocht waar ik achteraf echt tevreden over was.
Daarom zeg ik ook de combinatie, google maar eens op omni-channeling.
pi_168218810
Is er überhaupt iemand die de Hema zal missen dan?
pi_168218863
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:40 schreef Tja..1986 het volgende:
Hm.. Ik heb het gevoel dat HEMA zich beter aan de huidige tijd heeft aangepast dan V&D dat deed. Verder is het relatief druk in die winkel als ik daar kom. Mijn verwachting is anders.
En ze bieden laagdrempelige online diensten aan, zoals foto's afdrukken.
pi_168218864
Ik kom er zelden
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:57 schreef Infection het volgende:
Is er überhaupt iemand die de Hema zal missen dan?
Ik kom er zelden dus missen niet. Maar ik vind de verschuiving naar webshops ook niet een vooruitgang.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')