abonnement Unibet Coolblue
  One tough cookie maandag 16 januari 2017 @ 00:37:24 #1
169210 liesje1979
pi_168181521
Allereerst, ik twijfelde een beetje waar ik dit verslag moest posten. In PTA of in TRV? Lastig, want het is zeker een PTA dingetje, maar ik ben TRV mod en hoewel het voor mijn reisgenoten ook best wel om de T uit PTA ging, was voor mij het TRV gedeelte juist weer de reden om mee te gaan. TRV dus, omdat ik het vanuit die invalshoek zie. Maar klets alsjeblieft lekker na in PTA.
Dit hoort gewoon in PTA.

Okay, het was een tijdje terug dat Fles (jeweetwelvandetravelsnacks) mij vertelde over iets cools wat ze altijd met een stel treinfans doen. Ze gingen al 6 jaar? Met elkaar een dagje een reisje met de trein maken. Het 5 jarig jubileum werd gevierd met een wat verder treintripje, waarbij een overnachting in zat. En jullie kennen Fles, die kan leuk vertellen dus ik werd gelijk enthousiast.

Nou, dan ga je toch mee? Zei hij? Maar ik twijfelde meh ik ben niet zo van treinen, ik ken die jongens niet etc. Dus spraken we af dat hij me een seintje zou geven wanneer er weer concrete plannen waren zodat ik er dan nog eens over na kon denken. Niks meer over gehoord. En toen lurkte ik toevallig in PTA, zag dat het tripje ter sprake kwam, sterker nog, alles was al geregeld. Fles. :(

Maar puntje bij paalje, als ik snel zou besluiten kon er nog wel iets geregeld worden misschien.
Nou eh, okay, ik ga wel mee.
Tickets werden geregeld, iemand van de treinwinkel was zelfs al op de hoogte dat er iemand bij zou komen en ik kon mee. :o

Dit was inmiddels alweer een tijdje geleden. Hoewel ik er ook zin in had, zag ik er ook tegenop. :@ Waar begon ik aan, ik word in de 3 uur durende reis van Den Haag naar Groningen al onrustig in de trein. En daarnaast, ik wist niets van treinen en ik geloofde ook niet dat ik er veel interesse in had.

Wel heb ik echt al tijden zo ontzettend veel zin om weer eens sneeuw te zien. Echte sneeuw, zo een dik pak weet je wel?
En de kans dat we dat onderweg zouden tegenkomen was best aanwezig.

En gister was het dan zover. De wekker ging akelig vroeg en gezien mijn Sofia ervaring, of juist niet Sofia ervaring werd ik daar zo zenuwachtig van dat ik amper sliep. Maar alles ging verder goed en na een sprint naar de tram stapte ik triomfantelijk in, vanaf hier kon er bijna niets meer misgaan.

Hmm, ik zal er wat sneller doorheen want dit gaat anders een heel lang verhaal worden.

De route:
Arnhem Centraal
Duisburg Hof
Baden-Baden
Konstanz

Terug
Konstanz
(Met de catamaran naar)
Friederichshafen, H, en daarna 1 minuut met de trein naar Friederichshafen S.
Ulm Hof
Mannheim hof
Kohln hof
Arnhem hof.

Dat ging allemaal ongeveer heel goed. Behalve dat we vertraging opliepen en toen het panorama voortuig mistten, door het Rijndal mistten. :'( Toen tot Mannheim blijven zitten en daar nog een stukje panorama trein genomen. Ik vond het allemaal tof. En toen kwam het tofste stuk van de route. Door het zwarte woud.
En het werd steeds meer bergen, en steeds meer sneeuw. _O_
Ik werd er emotioneel van zo mooi vond ik het. :')

Voor onderweg had ik een bakje met plakjes worst en kaas meegenomen, maar ik vond het genant om het te pakken. Uiteindelijk toch maar gedaan en volgens mij vonden de meesten dit wel lekker. Of ze deden alsof, omdat ze het anders sneu voor me vonden.
Enfin. [/lief dagboek]

Toen we eindelijk in Konstanz aankwamen, was ik moe en ben ik even gaan tukken, daarna heb ik bij de Mac gegeten, en heb ik de heren weer opgezocht. Die zaten nog bij te komen van hun enorme schnitzels Toen wilden we toch nog even Zwitserland in. Zwitserland, check! ;)
Daarna in de saaie hotelbar nog wat gedronken onder de oerlelijke lampen. en toen we rond kwart voor 11 nog een drankje wilden bestellen mocht dat niet meer, want ze gingen om 11 uur sluiten. Ik heb toen nog ergens wat gaan drinken.

De volgende dag prima ontbeten, en toen nog een klein beetje Konstanz bij daglicht en daarna over de Bodensee, daar weer op de trein, onderweg nog heel veel sneeuw, en ik most weer wat wegslikken. Het Rijndal, zo mooi.
Maar afgezien van de prachtige route, en de geweldige uitzichten vanuit de trein, en het super knusse Konstanz, was het ook gewoon echt heel gezellig en relaxed. Alle ruimte om jezelf te zijn, af en toe even muziek op en gewoon naar buiten kijken, kletsen, lachen, rummicub, zingen, en ja, ook een beetje treinen.

Ik heb een heel erg tof weekend gehad, en ik kan het iedereen aanraden. Echt.
Bedankt voor jullie gezelligheid, humor, nutteloze info :D en eindeloze geduld met mijn domme vragen. En als het echt geen probleem is, denk ik dat ik volgende keer graag weer mee wil. :@
En dan moeten jullie maar zeggen als ik beter een zak snoep mee kan nemen. :')
Jullie. _O_

Ik heb niet zoveel toffe foto's als ik dacht en of gehoopt had. Wellicht was ik teveel bezig met naar buiten staren ofzo. Maar de anderen hebben vast hele mooie foto's en ik zal morgen wel even kijken welke nog een beetje geschikt zijn. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door liesje1979 op 16-01-2017 00:46:32 ]
pi_168181620
Prachtig verslag weer Liesje :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 16 januari 2017 @ 10:06:16 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168184433
tl;dr: Het was leuk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 januari 2017 @ 10:20:16 #4
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168184658
Was leuk, en die worst en kaas vond ik in elk geval wel lekker :9
Als je wil ga je volgend jaar gewoon weer gezellig mee ^O^
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 17 januari 2017 @ 00:27:38 #5
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_168211162
Klinkt als een gezellig reisje. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 00:39:46 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168211311
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 00:27 schreef Cobra4 het volgende:
Klinkt als een gezellig reisje. ^O^
Het was eckt fantastisch, ondanks alles wat er mis ging. Vette souvenirs gescoord, schnitzels, bier, boottocht, leerzaamheden alles. Ik had dit niet willen inruilen voor iets wat wel volgens plan gegaan was :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 01:03:33 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168211587
Ik denk wel dat we voortaan een apart topic nodig hebben voor de nieuwjaarsronde.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168213140
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 01:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk wel dat we voortaan een apart topic nodig hebben voor de nieuwjaarsronde.
^O^.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')