abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 januari 2017 @ 22:13:27 #1
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_168177301
President-elect

Donald Trump - New York

Vice President-elect

Mike Pence - Indiana

Rex Tillerson - Secretary of State
Mike Pompeo - CIA Director
Andrew Puzder - Secretary of Labor
Scott Pruitt - EPA Administrator
General Jim 'Mad Dog' Mattis - Secretary of Defense
Nikki Haley - US Ambassador to the UN
Michael T. Flynn - National Security Adviser
Ben Carson - Secretary of Housing & Urban Development
Betsy DeVos - Secretary of Education
Stephen Bannon - Chief Strategist
Wilbur Ross - Secretary of Commerce
Reince Priebus - Chief of Staff
Jeff Sessions - Attorney General

Cabinet of Donald Trump
Presidential transition of Donald Trump

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier



https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 15 januari 2017 @ 22:14:41 #2
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_168177365
realDonaldTrump twitterde op zondag 15-01-2017 om 21:04:38 Thank you to Bob Woodward who said, "That is a garbage document...it never should have been presented...Trump's right to be upset (angry)... reageer retweet
Bob Woodward calls Trump dossier ‘garbage’.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_168178203
Wanneer doet hij zelf eens excuses voor het jaren lang over Obama's geboorteakte rond zeiken?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_168178579
Obama opent de grenzen voor migranten uit het Midden Oosten maar sluit ze voor vluchtelingen uit Cuba. Beetje vreemd.
pi_168178625
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:42 schreef JimmyDean het volgende:
Obama opent de grenzen voor migranten uit het Midden Oosten maar sluit ze voor vluchtelingen uit Cuba. Beetje vreemd.
Nee, hij trekt de regels gelijk. Dat is wat anders dan de grenzen sluiten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168178805
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:33 schreef OMG het volgende:
Wanneer doet hij zelf eens excuses voor het jaren lang over Obama's geboorteakte rond zeiken?
Je bedoelt die geboorteakte waarvan laatst is aangetoond, door 2 teams, dat deze op 9 punten aangepast is?
pi_168178982
Was even vergeten dat we hier weer op infowars zitten, ja. Oeps.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_168179084
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je bedoelt die geboorteakte waarvan laatst is aangetoond, door 2 teams, dat deze op 9 punten aangepast is?
Oh mijn god, nu nog? De man gaat met een paar dagen met pensioen, zwakzinnige, hij zal altijd President blijven en altijd een kantoor, staf en Secret Service beveiliging houden...oh en een salaris.

8 jaar later zitten de zwakzinnigen nog over geboorte aktes te bazelen, hoe triest kan het worden?
In the beginning there was nothing, which exploded.
  zondag 15 januari 2017 @ 23:01:16 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
  zondag 15 januari 2017 @ 23:02:33 #10
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168179322
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168179383
Wat een gescheld en gedoe maar weer eens. Typisch.

Het was gewoon te lezen op allerhande normale nieuwssites.
pi_168179426
Niet echt. Er was te lezen dat iemand wat geroepen heeft. Of hij deskundig was op dat vlak was vrij twijfelachtig.
pi_168179476
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Erdogan-achtige taferelen :r.

Dit is niet best.
Niet meer dan te verwachten eigenlijk. De pers heeft het afgelopen jaar goed aangetoond zich met alles bezig te houden behalve het nieuws te spreiden.

Tijd voor een andere opzet. Meegaan met de tijd enzo.
  zondag 15 januari 2017 @ 23:13:47 #14
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168179651
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:04 schreef Refragmental het volgende:

Het was gewoon te lezen op allerhande normale nieuwssites.
De enige andere waarvan ik zag dat die het rapporteerde was thehill. Die had Esquire als bron. Welke andere sites ben jij het tegen gekomen?
pi_168179765
quote:
Naar het Eisenhower gebouw dus. Momenteel zitten ze in de arm tussen WH en West Wing. Centraal gelegen, zien ze meteen wanneer er iets aan de hand is.



http://abcnews.go.com/Pol(...)se/story?id=44777903
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168179917
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:04 schreef Refragmental het volgende:
Wat een gescheld en gedoe maar weer eens. Typisch.

Het was gewoon te lezen op allerhande normale nieuwssites.
Ja, als een "haha kijk die idioot eens bazelen" artikel.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168180375
Voor alle Trump 'haters' hier op fok .......


:*
  maandag 16 januari 2017 @ 00:11:16 #18
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_168181127
realDonaldTrump twitterde op zondag 15-01-2017 om 23:46:33 .@NBCNews is bad but Saturday Night Live is the worst of NBC. Not funny, cast is terrible, always a complete hit job. Really bad television! reageer retweet
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_168181173
Ik neem aan dat de rosie o'donnell tweet hier ook al Is voorbij gekomen?
Ze riep op tot martial law :')
Wat een figuur...
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_168181197
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:13 schreef schommelstoel het volgende:
Ik neem aan dat de rosie o'donnell tweet hier ook al Is voorbij gekomen?
Ze riep op tot martial law :')
Wat een figuur...
Dit is POL, niet SHO.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168181250
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit is POL, niet SHO.
Het is politiek georiënteerd.
Het is richting Trump, en roept op tot martial law om zijn benoeming tot president uit te stellen.

Lijkt mij vrij politiek, ondanks dat het is uitgesproken door zo'n klootviool als rosie o'donnell
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_168181283
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:17 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Het is politiek georiënteerd.
Het is richting Trump, en roept op tot martial law om zijn benoeming tot president uit te stellen.

Lijkt mij vrij politiek, ondanks dat het is uitgesproken door zo'n klootviool als rosie o'donnell
Net zo relevant als de meningen van willekeurige Twittergebruikers, al lijken sommige mensen hier ook te denken dat dat relevant zou zijn om de één of andere onverklaarbare reden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168181299
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Net zo relevant als de meningen van willekeurige Twittergebruikers, al lijken sommige mensen hier ook te denken dat dat relevant zou zijn om de één of andere onverklaarbare reden.
Dan kan het bericht dat boven mij staat ook naar SHO.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_168181352
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:13 schreef schommelstoel het volgende:
Ik neem aan dat de rosie o'donnell tweet hier ook al Is voorbij gekomen?
Ze riep op tot martial law :')
Wat een figuur...
In het verleden zou je dan zeggen "Goed dat mensen die dergelijke dingen tweeten in ieder geval geen president worden", maar inmiddels zijn we dat stadium helaas gepasseerd.
  maandag 16 januari 2017 @ 00:24:06 #25
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_168181360
Rosie twitterde op donderdag 12-01-2017 om 04:34:56 I FULLY SUPPORT IMPOSING MARTIAL LAW - DELAYING THE INAUGURATION - UNTIL TRUMP IS "CLEARED" OF ALL CHARGES https://t.co/fUn8FZ8RTj reageer retweet
Nutjob, maar gelukkig heeft ze geen politieke macht.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_168181510
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:24 schreef monkyyy het volgende:
Rosie twitterde op donderdag 12-01-2017 om 04:34:56 I FULLY SUPPORT IMPOSING MARTIAL LAW - DELAYING THE INAUGURATION - UNTIL TRUMP IS "CLEARED" OF ALL CHARGES https://t.co/fUn8FZ8RTj reageer retweet
Nutjob, maar gelukkig heeft ze geen politieke macht.
Verschilt vrij weinig van sommige tweets van Trump maar die heeft wel politieke macht. Dus...tja. Nutjobs are going to nut.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168181511
The Trump doesn't give a fuck



jimwaterson twitterde op zondag 15-01-2017 om 23:01:54 Trump in Times:-backs UK trade deal-Theresa May sent him gifts-Will end Russia sanctions for nukes deal-Kushner tasked with peace in M.East reageer retweet
pi_168181744
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:36 schreef Nintex het volgende:
The Trump doesn't give a fuck

[ afbeelding ]

jimwaterson twitterde op zondag 15-01-2017 om 23:01:54 Trump in Times:-backs UK trade deal-Theresa May sent him gifts-Will end Russia sanctions for nukes deal-Kushner tasked with peace in M.East reageer retweet
En? Alsof Merkel nu onder de indruk is, we weten nu wel waar Trumps loyaliteit ligt en dat is in Moskou.

Wel grappig dan dat Tillerson een heel ander verhaal heeft over sancties, we zullen wel zien wat er gebeurt.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168181971
AFP twitterde op zondag 15-01-2017 om 23:48:33 US President-elect Donald Trump accuses German Chancellor Angela Merkel of "catastrophic mistake" over migrants https://t.co/qhyHe9tyJF reageer retweet
Groot gelijk.
  maandag 16 januari 2017 @ 04:54:40 #30
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168182837
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
AFP twitterde op zondag 15-01-2017 om 23:48:33 US President-elect Donald Trump accuses German Chancellor Angela Merkel of "catastrophic mistake" over migrants https://t.co/qhyHe9tyJF reageer retweet
Groot gelijk.
True, maar met welk doel zegt Trump dit? Om ons Europeanen te steunen in de strijd tegen immigratie? LOL. Trump geeft (logischerwijs) geen fuck om mensen in Europa, dus de reden waarom hij het zegt is waarschijnlijk omdat Amerika baat heeft bij een zwakker (meer verdeelt) Europa.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_168182863
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2017 04:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
LOL. Trump geeft geen fuck om mensen
FTFY
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_168182921
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2017 13:32 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Misschien begrijp ik je punt verkeerd, maar zoals je het nu omschrijft lijkt mij dat een uiterst verwaarloosbaar minpunt als je er rekening mee houdt dat er gewoon letterlijk mensen leven dankzij ACA die voorheen gestorven zouden zijn. Lekker boeiend dat dan de premies in sommige gevallen vanuit bepaalde perspectieven misschien minder eerlijk zijn dan voorheen.
Waar hebben je het in godsnaam over? Ik heb niet eens gezegd dat ik tegen ACA ben - maar dat punt vind ik alleen nogal een bezwaar.

Wat een gelul dat ik mensen dan maar wil laten kreperen -- flikker op met die debiele hyperbool. Als je niet normaal kan discussieren, laat dan maar zitten.
pi_168182940
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 16:18 schreef OMG het volgende:

[..]

Da's dan ook oneerlijk dat die zouden overleven, want daar wil je de jongeren niet voor op laten draaien.

Maar serieus, ik snap het ook niet zo. Vorig jaar kreeg ik op werk een overzicht van nieuwe premies voor healthcare, dental, vision, etc. Twee verschillende opties qua ziektekostenverzekering, opgesplitst in single, employee + spouse, employee + family, etc. Wat ik van een Broomer begrijp is dat hij het niet eerlijk vindt dat iemand in de 20 hetzelfde betaald als iemand in de 60 voor dezelfde employee + spouse verzekering. Of zo. Tenminste, zo lees ik dat de hele tijd.
Dus jouw punt is dat er een systeem is dat nog kutter is? Of vind je healthcare via de werkgever daadwerkelijk een goed plan, en goed zoals het uigevoerd wordt?

En ik heb het toch nergens over afschaffen van Obamacare? Dus dat gelul over oveleven hoeft even niet.
pi_168183132
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 06:04 schreef Broomer het volgende:

[..]

Dus jouw punt is dat er een systeem is dat nog kutter is? Of vind je healthcare via de werkgever daadwerkelijk een goed plan, en goed zoals het uigevoerd wordt?
Wat? Waar stel ik dat?

Persoonlijk zie ik het probleem niet tussen een dertiger als ik die voor het $5000 deductible plan gaat en een 50er of wat dan ook die voor hetzelfde gaat. Of als ik een 20er (of 30er) was geweest die preventief voor het $1500 deductible plan was gegaan, want "je weet maar nooit" vs een 55+er die voor hetzelfde plan gaat vanwege vaker check ups. Als ik over een paar jaar naar het $1500 deductible plan zou gaan en er een 60+er hier voor dezelfde verzekering gaat, dan ga ik echt niet lopen mekkeren over de kosten, en dat die persoon maar meer zou moeten betalen, want hij/zij zou wel eens iets vaker bij een huisarts langs gaan, en / of medicijnen voorgeschreven krijgen.

Ik betaal X premie voor m'n verzekering en als een ouder of jonge persoon voor hetzelfde plan gaat en er meer gebruik van maakt, dan zie ik het probleem niet zo.

quote:
En ik heb het toch nergens over afschaffen van Obamacare? Dus dat gelul over oveleven hoeft even niet.
Dat gelul geldt wel degelijk voor mensen die voorheen geen verzekering konden krijgen vanwege bijvoorbeeld pre-existing conditions en nu wel een dokter kunnen bezoeken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 16 januari 2017 @ 07:45:20 #35
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168183164
Trump gaat er gewoon voor zorgen dat Europa nog verder uit elkaar valt. Veel landen zijn jaloers op de Brexit. Britten komen straks sterker terug.
pi_168183166
Trump zorgt met zijn achterlijke uitspraken in elk geval voor entertainment _O-
pi_168183218
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 07:36 schreef OMG het volgende:

[..]

Wat? Waar stel ik dat?

Persoonlijk zie ik het probleem niet tussen een dertiger als ik die voor het $5000 deductible plan gaat en een 50er of wat dan ook die voor hetzelfde gaat. Of als ik een 20er (of 30er) was geweest die preventief voor het $1500 deductible plan was gegaan, want "je weet maar nooit" vs een 55+er die voor hetzelfde plan gaat vanwege vaker check ups. Als ik over een paar jaar naar het $1500 deductible plan zou gaan en er een 60+er hier voor dezelfde verzekering gaat, dan ga ik echt niet lopen mekkeren over de kosten, en dat die persoon maar meer zou moeten betalen, want hij/zij zou wel eens iets vaker bij een huisarts langs gaan, en / of medicijnen voorgeschreven krijgen.

Ik mekker toch ook niet over kosten voor mezelf? Juist het tegenovergestelde. Mij gaat het meer om het beheersbaar maken van de ziektekosten in het algemeen.

Ik denk dat een belangrijke oorzaak van de uit de pan stijgende ziektekosten de rare betaalstructuren zijn. De dokter wil de beste zorg geven, en wordt gestimuleerd om zoveel mogelijk te behandelen. De patient wil natuurlijk ook de beste zorg, en hoeveel het kost kan hem niet schelen. De verzekeraar wil juist zo weinig mogelijk betalen, maar wel een goed gezicht behouden, en maakt allerlei afspraken om kortingen te krijgen.

Als gevolg is er geen touw vast te knopen aan de declaraties - die worden allemaal verschrikkelijk opgeblazen en dan weer gekort, ik denk dat je dat ook wel eens gezien hebt. Dus valt er, zelfs als een patient probeert verantwoordelijk te zijn, heel weinig aan te doen.

Ik denk dat je juist moet proberen om het systeem doorzichtiger te maken, en ook duidelijk moet maken waar de kosten liggen. Mensen die veel ziektekosten gebruiken moeten dan meer betalen, want soms is het echt hun schuld. Of ze gaan bij iedere scheet naar de ER, of leven zeer ongezond. Natuurlijk niet altijd, en je wil ook niet dat mensen failliet gaan, dus er is zeker een grens -- maar die ligt niet bij waar ACA hem legt. En dat is trouwens weer zo'n ondoorgrondelijke manier van financieren - maak de duurste premies maximaal 3 x zo hoog als de goedkoopste, met als gevolg dat de jongeren de ouderen financieren.

Ik vind verzekering via de werkgever ook een draak van een systeem - als iemand zijn baan verliest, moet ie vreselijk bijbetalen om zijn verzekering te houden, of het evert problemen op met de pre-existing condities (wat ACA aan banden legt).

quote:
Ik betaal X premie voor m'n verzekering en als een ouder of jonge persoon voor hetzelfde plan gaat en er meer gebruik van maakt, dan zie ik het probleem niet zo.

[..]

Dat gelul geldt wel degelijk voor mensen die voorheen geen verzekering konden krijgen vanwege bijvoorbeeld pre-existing conditions en nu wel een dokter kunnen bezoeken.
Maar dat bewtist ik toch ook niet? Een beetje een stropop eigenlijk.
pi_168183253
Ook BMW (niet te verwarren met BNW) mag in 2019 geen toet-toets in Mexico gaan maken, anders... BORDER TAX!!! :( Tenslotte kopen de Duitsers veel te weinig Amerikaanse benzineslurpers, dus da's alllen maar eerlijk!

BMW antwoordde fijntjes dat ze in de VS voor bijna 70.000 banen zorgen. :P

http://www.huffingtonpost(...)cb?kn46sn8aax8l7hkt9

[ Bericht 6% gewijzigd door brokjespoes op 16-01-2017 08:14:16 ]
pi_168183285
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 07:45 schreef KingRadler het volgende:
Trump gaat er gewoon voor zorgen dat Europa nog verder uit elkaar valt. Veel landen zijn jaloers op de Brexit. Britten komen straks sterker terug.
Dat Europa verder uit elkaar gaat vallen is een feit. Dat de Britten uit voorzienigheid de EU vast verlaten is nog niet tot succesverhaal te bestempelen. Dat moet eerst nog maar eens afgewacht worden.

Het lijkt me dan ook verstandig om eerst de kunst af te kijken bij Groot-Brittannië voordat we zelf zoiets zouden besluiten.

Ondanks het gedrocht wat de EU is denk ik niet dat Europa als continent beter af is zonder de EU. Het is ouderwetse verdeel-en-heerspolitiek. Als eilandjes stellen de landen in Europa niets voor en kunnen ze eenvoudig uitgebuit worden door de grote wereldmachten. Als de EU valt, dan moet Nederland als de bliksem aansluiting zoeken bij Duitsland en de Scandinavische landen om een nieuw machtsblok te creëren. Anders ben je gewoon de sjaak.
pi_168183380
"Absoluut onder geen enkele voorwaarde... behalve dit en dat en zus en zo en dinges en weetikveel"

Trump’s attorney Sheri Dillon announced at his press conference last week that in order to avoid potential conflicts of interest, her client has “ordered that all pending deals be terminated.”

A written statement later issued by Dillon’s law firm Morgan Lewis emphasized that Trump’s promise “prohibits — without exception — new foreign deals during the duration of President-elect Trump’s presidency.”

But now Trump’s transition team insists that the Saturday-approved multimillion-dollar expansion of Donald Trump’s Scottish golf resort doesn’t constitute a new deal. “It’s like Monopoly: if you have one house on Boardwalk, it’s not a new deal to go for three hotels on Boardwalk."

The golf resort became (in)famous last June for neighbors suing Trump because he built a fence blocking a sea view at the house of homeowners who refused to sell to him, and then sent them a bill for it. (And, like Mexico, they don't intend to pay either.)

more: http://www.huffingtonpost(...)0c7ee4b09281d0eb84f7

(O ja, hij betaalt in Schotland ook al geen belasting vanwege "eerdere verliezen".)
  maandag 16 januari 2017 @ 08:57:35 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168183611
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 08:11 schreef Mystikvm het volgende:
Ondanks het gedrocht wat de EU is denk ik niet dat Europa als continent beter af is zonder de EU. Het is ouderwetse verdeel-en-heerspolitiek.
Zo'n vijftienhonderd jaar van Europese geschiedenis heeft inmiddels bewezen van niet. De Europese Unie, of de voorganger EEG, is een eerste, niet zo heel voorzichtige poging geweest er met elkaar iets van te maken. Die poging is tot nu toe redelijk geslaagd, in de zin dat een Europese oorlog decennialang verder weg leek dan ooit in de vijftienhonderd jaar daarvóór. Dat positivisme is nu voorbij; er ligt inmiddels meer nadruk op de politieke gebreken van de Europese Unie dan op het belang van Europese samenwerking (in welke vorm ook).
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168183673
De reden waarvoor Trump hoopt op het uit elkaar vallen van de EU is precies dezelfde als waarvoor hij tegen de Chinezen en Mexicanen zit aan te schoppen: handel. De Europese Commissie is wel erg streng voor Amerikaanse bedrijven in vergelijking met de laissez-faire houding van de VS.
pi_168183744
!!! Twitterstorm-waarschuwing voor 18 januari 11:00 EST !!!

Op deze tijd zullen NASA en NOAA namelijk de klimaatcijfers over 2016 presenteren, die opniew een recordjaar zullen laten zien - hopelijk zal deze presentatie niet voor het laatst zijn, nu GodKeizer Donald I heeft verordonneerd dat deze organisaties als de vliegende vinkentering dienen te stoppen met deze "anti-amerikaanse angstaanjagerij".

Wat Heer Donald en Zijn Hofhouding niet lijken te (willen) beseffen, is dat de klimaatdata in feite een bijprodukt zijn van diensten waarvan Hij vindt dat die juist moeten worden uitgebreid. :D

Het is overigens onjuist dat de datum speciaal is uitgekozen om de feestelijkheden rond de Zalving van de GodKeizer te beïnvloeden: nieuwe data worden altijd al rond de 15e bekend gemaakt.
pi_168183790
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 09:11 schreef brokjespoes het volgende:
!!! Twitterstorm-waarschuwing voor 18 januari 11:00 EST !!!

Op deze tijd zullen NASA en NOAA namelijk de klimaatcijfers over 2016 presenteren, die opniew een recordjaar zullen laten zien - hopelijk zal deze presentatie niet voor het laatst zijn, nu GodKeizer Donald I heeft verordonneerd dat deze organisaties als de vliegende vinkentering dienen te stoppen met deze "anti-amerikaanse angstaanjagerij".

Wat Heer Donald en Zijn Hofhouding niet lijken te (willen) beseffen, is dat de klimaatdata in feite een bijprodukt zijn van diensten waarvan Hij vindt dat die juist moeten worden uitgebreid. :D

Het is overigens onjuist dat de datum speciaal is uitgekozen om de feestelijkheden rond de Zalving van de GodKeizer te beïnvloeden: nieuwe data worden altijd al rond de 15e bekend gemaakt.
_O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168183797
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2017 08:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zo'n vijftienhonderd jaar van Europese geschiedenis heeft inmiddels bewezen van niet. De Europese Unie, of de voorganger EEG, is een eerste, niet zo heel voorzichtige poging geweest er met elkaar iets van te maken. Die poging is tot nu toe redelijk geslaagd, in de zin dat een Europese oorlog decennialang verder weg leek dan ooit in de vijftienhonderd jaar daarvóór. Dat positivisme is nu voorbij; er ligt inmiddels meer nadruk op de politieke gebreken van de Europese Unie dan op het belang van Europese samenwerking (in welke vorm ook).
Ik vind ook dat er teveel nadruk wordt gelegd op het falen van de EU. Niet dat de EU niet faalt, integendeel. Maar samenwerking lijkt me nog steeds beter dan de rug toekeren. Mensen beseffen niet dat ze zich daarmee kandidaat stellen om keihard in hun reet geneukt te worden door grotere landen. Dat overzicht is er gewoon niet.
pi_168184777
het was er een beetje bij ingeschoten, maar wat nominaties:

Als Deputy Attorney General:

Rod Rosenstein
* US Attorney for Maryland
* Adjunct professor at the University of Maryland School of Law and the University of Baltimore School of Law
* B.S. Economics, J.D. Law

zal dan de nummer 2 achter Sessions zijn. If confirmed in the No. 2 spot at the Justice Department, Rosenstein would be in charge of any investigation into Hillary Clinton

sterke geruchten voor de positie van FDA baas:

Commissioner of the FDA:

Balaji Srinivasan
* Co-founder, CEO 21.co
* Partner Andreessen Horowitz
* Lecturer Stanford University, Departments of Statistics and Computer Science
* B.S., Electrical Engineering, M.S., Electrical Engineering, M.S., Chemical Engineering, Ph.D., Electrical Engineering, Researcher Department of Developmental Biology, Stanford University School of Medicine

er staan nog 2 namen op de lijst voor die FDA functie
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168185857
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 10:24 schreef antiderivative het volgende:
het was er een beetje bij ingeschoten, maar wat nominaties:

Als Deputy Attorney General:

Rod Rosenstein
* US Attorney for Maryland
* Adjunct professor at the University of Maryland School of Law and the University of Baltimore School of Law
* B.S. Economics, J.D. Law

zal dan de nummer 2 achter Sessions zijn. If confirmed in the No. 2 spot at the Justice Department, Rosenstein would be in charge of any investigation into Hillary Clinton

sterke geruchten voor de positie van FDA baas:

Commissioner of the FDA:

Balaji Srinivasan
* Co-founder, CEO 21.co
* Partner Andreessen Horowitz
* Lecturer Stanford University, Departments of Statistics and Computer Science
* B.S., Electrical Engineering, M.S., Electrical Engineering, M.S., Chemical Engineering, Ph.D., Electrical Engineering, Researcher Department of Developmental Biology, Stanford University School of Medicine

er staan nog 2 namen op de lijst voor die FDA functie
Er komt helemaal geen onderzoek naar Clinton omdat ze dan niet schuldig bevonden wordt, het is veel beter om dat altijd een verdachtmaking te laten zijn.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  maandag 16 januari 2017 @ 12:02:56 #48
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_168186551
Heeft Hillary Clinton echt verloren door Russische hack? Elsevier

quote:
De gehackte mails leveren een cynisch beeld op van de democratie. Daarover heeft niemand het. Niet de openbaarmaking van de mails, maar het gedrag van politici is schadelijk voor de democratie.
Muntje valt langzaam maar zeker :Y
2019: The Great Awakening
pi_168186870
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:02 schreef MangoTree het volgende:
Heeft Hillary Clinton echt verloren door Russische hack? Elsevier

[..]

Muntje valt langzaam maar zeker :Y
Elian is al jaren op voorhand tegen alles wat naar links of de Democraten ruikt. Dat zegt dus totaal niet. Maar heb jij wellicht voorbeelden van schokkende onthullingen met die mails? Diverse andere users lukte dit niet.
pi_168186965
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:02 schreef MangoTree het volgende:
Heeft Hillary Clinton echt verloren door Russische hack? Elsevier

[..]

Muntje valt langzaam maar zeker :Y
Niemand wil zien hoe de worst gemaakt wordt en als de Russen de mails van de RNC had vrijgegeven (en ja, die hebben ze) dan had je hetzelfde of erger gezien.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168187018
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:02 schreef MangoTree het volgende:
Heeft Hillary Clinton echt verloren door Russische hack? Elsevier

[..]

Muntje valt langzaam maar zeker :Y
Sorry, maar dan heeft de kiezer echt boter op z'n hoofd. Jarenlang hebben ze het allemaal prima gevonden hoe het er in achterkamertjes aan toe ging en hoe de publieke opinie ook zeker door politici wordt beïnvloed.

Maar ineens is de maat vol? Laten we nou niet doen alsof dit iets van de laatste tijd is, al sinds het begin van democratie wordt het volk zoveel mogelijk buitenspel gezet omdat het lastiger beleid maken is als ze overal bovenop zitten. En nu ineens zijn de politici het probleem geworden.

De kiezer draagt zelf alle schuld. Maar die denkt er vanaf te zijn nu ze Trump hebben gekozen en overal populisten in het zadel helpen, niet wetende dat die mensen net zo goed onderdeel zijn van hetzelfde systeem. The more things change...
pi_168187059
Ook Pence geeft in een interview gisteren de timeline:

"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168187204
quote:
interview gisteravond:

JOHN DICKERSON: One final question. Esquire has a report that the Trump administration is thinking of moving the press out of White House. Is that a logistical move or a punitive move?

MIKE PENCE: I think no decisions have been made on that yet. As you know, having been in this town a lot longer than me, the White House is actually 18 acres. And I think what the team told me is there is such a tremendous amount of interest in this incoming administration that they’re giving some consideration to finding a larger venue on the 18 acres in the White House complex to accommodate the extraordinary interest. The White House press room, which you’ve served in, John, is actually a pretty small room. And I think the interest of the team is to make sure that we accommodate the broadest number of people who are interested and media from around the country and around the world. But we’re working that out in a way that’ll reflect our commitment to transparency, to a free and independent press. And we look forward to those days.

JOHN DICKERSON: And if you get rid of the press briefing room, you can create more room for the daily press guys who have to be there every day. So you got more room there for more of them. Thank you.

MIKE PENCE: I’ll pass that along.

JOHN DICKERSON: Thank you very much, Mr. Vice-president-elect. We really appreciate it.

MIKE PENCE: Thank you, John.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168187688


[ Bericht 100% gewijzigd door GSbrder op 16-01-2017 16:33:34 (Niet hier) ]
pi_168187777
Hopelijk wordt Trump snel afgezet zodat de verstandige mensen de boel kunnen runnen.
pi_168188061
Ik leg een plakboek aan ;)

[ Bericht 87% gewijzigd door GSbrder op 16-01-2017 16:33:45 (Verwijderde quote) ]
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168189985
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 06:01 schreef Broomer het volgende:

[..]

Waar hebben je het in godsnaam over? Ik heb niet eens gezegd dat ik tegen ACA ben - maar dat punt vind ik alleen nogal een bezwaar.

Wat een gelul dat ik mensen dan maar wil laten kreperen -- flikker op met die debiele hyperbool. Als je niet normaal kan discussieren, laat dan maar zitten.
Wie kan er nou niet normaal discussiëren? Ik geef toch aan dat ik je misschien verkeerd begrijp? Dan kun je ook uitleggen waar ik je post verkeerd heb opgevat in plaats van te lopen schelden. Vind je dat normaal discussiëren? Dan heb je wel een hele rare standaard voor een normale discussie en dan hoef ik inderdaad geen discussie met je.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_168194413
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:23 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Niemand wil zien hoe de worst gemaakt wordt en als de Russen de mails van de RNC had vrijgegeven (en ja, die hebben ze) dan had je hetzelfde of erger gezien.
volgens mij klopt dat niet helemaal...

quote:
Russian hackers tried to penetrate the computer networks of the Republican National Committee, using the same techniques that allowed them to infiltrate its Democratic counterpart, according to U.S. officials who have been briefed on the attempted intrusion.

But the intruders failed to get past security defenses on the RNC’s computer networks, the officials said.

http://www.wsj.com/articl(...)n-hackers-1481850043
..///
pi_168194923
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 16:34 schreef wipes66 het volgende:

[..]

volgens mij klopt dat niet helemaal...

[..]

De FBI heeft recentelijk gezegd dat beiden gehacked zijn.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  maandag 16 januari 2017 @ 18:11:12 #61
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_168197356
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:02 schreef JimmyDean het volgende:
Hopelijk wordt Trump snel afgezet zodat de verstandige mensen de boel kunnen runnen.
Ik hoop dat ie nog voor z'n inauguratie gearresteerd wordt voor landverraad.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 16 januari 2017 @ 18:23:25 #62
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168197668
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:11 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik hoop dat ie nog voor z'n inauguratie gearresteerd wordt voor landverraad.
Hoe precies heeft Trump landverraad gepleegd in de VS?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168198143
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Trump ook stiekem

[ Bericht 5% gewijzigd door GSbrder op 16-01-2017 18:39:48 ]
pi_168198291
Hoezo moest dat gecensureerd worden?
pi_168198681
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hoe precies heeft Trump landverraad gepleegd in de VS?
'
Omkoping dan wel samenwerking met/door Putin?
In the beginning there was nothing, which exploded.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 16 januari 2017 @ 18:58:53 #66
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168198991
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:51 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

'
Omkoping dan wel samenwerking met/door Putin?
Ik vraag het niet betweterig ofzo, maar daar is toch helemaal (nog) geen bewijs voor?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168199230
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik vraag het niet betweterig ofzo, maar daar is toch helemaal (nog) geen bewijs voor?
Dat is correct. Overigens is het wel zo dat er voor impeachment in de VS geen bewijs hoeft te zijn, het is geen rechstzaak maar een "doodgewone" stemming in zowel Congress als de Senaat.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168199398
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik vraag het niet betweterig ofzo, maar daar is toch helemaal (nog) geen bewijs voor?
Daarom is het ook 'hopen op' natuurlijk
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168199455
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:03 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Dat is correct. Overigens is het wel zo dat er voor impeachment in de VS geen bewijs hoeft te zijn, het is geen rechstzaak maar een "doodgewone" stemming in zowel Congress als de Senaat.
Nou kun je je afvragen in hoeverre er in rechtszaken in de VS wel bewijs noodzakelijk is, maar ook een impeachment wordt nog steeds wel redelijk serieus genomen en niet als één of ander frivool middeltje ingezet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168201262
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou kun je je afvragen in hoeverre er in rechtszaken in de VS wel bewijs noodzakelijk is, maar ook een impeachment wordt nog steeds wel redelijk serieus genomen en niet als één of ander frivool middeltje ingezet.
Je bent de Clinton impeachment over een blowjob vergeten?
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168201417
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:54 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Je bent de Clinton impeachment over een blowjob vergeten?
Dat ging om meineed en obstructie van de rechtsgang.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168201898
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:54 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Je bent de Clinton impeachment over een blowjob vergeten?
Jij wel, schijnbaar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168202953
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat ging om meineed en obstructie van de rechtsgang.
Trump mag dus hopen en bidden dat ie nooit in een rechtszaak moet getuigen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168203021
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 20:30 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Trump mag dus hopen en bidden dat ie nooit in een rechtszaak moet getuigen...
Dat heeft hij gedaan, in de Trump U rechtszaak, hij had een opmerkelijk slecht geheugen toen.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168207468
Deze tweet is trouwens ook weer opgedoken: "obama should resign on his last day in office so biden gets to be president for a day"

Niet alleen tof voor Uncle Joe, maar dat zou hem de 45ste president maken en dan moet Zijne Donaldheid alle petjes en overige overwinningsparafernalia met "45" nog even heeeel snel helemaal aanpassen. :D

http://www.huffingtonpost(...)037ae4b0b3c7a7b23f92
pi_168208350
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:08 schreef brokjespoes het volgende:
Deze tweet is trouwens ook weer opgedoken: "obama should resign on his last day in office so biden gets to be president for a day"

Niet alleen tof voor Uncle Joe, maar dat zou hem de 45ste president maken en dan moet Zijne Donaldheid alle petjes en overige overwinningsparafernalia met "45" nog even heeeel snel helemaal aanpassen. :D

http://www.huffingtonpost(...)037ae4b0b3c7a7b23f92
En dat is gewoon kinderactig. Niveautje Donald.
pi_168208555
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:36 schreef Broomer het volgende:
En dat is gewoon kinderactig.
Behalve als je bedenkt dat de originele tweet van oktober 2015 is toen niemand verwachtte dat Zijne Donaldheid zou winnen en er een "45! 45! 45!" spektakel van zou maken.
pi_168208864
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:43 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Behalve als je bedenkt dat de originele tweet van oktober 2015 is toen niemand verwachtte dat Zijne Donaldheid zou winnen en er een "45! 45! 45!" spektakel van zou maken.
Ah. Ik zou het wel leuk voor Biden vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2017 @ 23:30:25 #79
862 Arcee
Look closer
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 januari 2017 @ 23:31:39 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_168210204
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 23:30 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

So true.
Totaal niet vergelijkbaar natuurlijk, maar goed.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2017 @ 23:35:22 #81
862 Arcee
Look closer
pi_168210278
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 23:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Totaal niet vergelijkbaar natuurlijk, maar goed.
You get the picture.
pi_168210286
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 23:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Totaal niet vergelijkbaar natuurlijk, maar goed.
Nou ja, je kunt een John Lewis wel enigszins vergelijken met King. Daar verloopt het contact toch niet heel soepel mee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 16 januari 2017 @ 23:40:37 #83
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168210406
Is die tweet nou uitgeprint, gemarkeerd en daar dan een foto van genomen?!
pi_168210691


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 17-01-2017 00:01:17 (Hier geen BNW) ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 00:01:16 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_168210746
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 23:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, je kunt een John Lewis wel enigszins vergelijken met King. Daar verloopt het contact toch niet heel soepel mee.
Het verschil zit hem er in dat zwarte Amerikanen allang niet meer als tweederangs burgers beschouwd worden. Het is nog niet perfect, maar er gebeurt wat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_168210845


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 17-01-2017 00:07:15 (Nee, niet doorgaan) ]
  dinsdag 17 januari 2017 @ 00:06:44 #87
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168210851
.

[ Bericht 34% gewijzigd door ExtraWaskracht op 17-01-2017 00:08:31 ]
  dinsdag 17 januari 2017 @ 00:07:31 #88
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168210865
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 00:06 schreef Peace99 het volgende:

Doe dit maar in BNW, hier hoort het niet.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_168211134
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 20:31 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Dat heeft hij gedaan, in de Trump U rechtszaak, hij had een opmerkelijk slecht geheugen toen.
Over zaken waar je zelf voor aangeklaagd wordt kan je makkelijk ongestraft liegen, je weet over welk bewijs men beschikt. Als je daarentegen getuigt over andere zaken, dan neem je een flink risico als je meineed pleegt. Vaak betreft het vragen over feiten die men nog niet (grondig) onderzocht heeft, je weet dus niet of er bewijs bestaat of te vinden is dat je verklaring tegenspreekt. Clinton werd "gepakt" op een verklaring die niet over de zaak zelf ging (de zaak ging over z'n gedrag tov Paula Yates, de leugen waarop m'n hem betrapte ging over z'n relatie met Lewinsky).

Trump liegt voortdurend, als ie ooit moet getuigen in een zaak waar ie zelf niet aangeklaagd wordt (voormalige zakenpartner bvb) levert ie waarschijnlijk genoeg materiaal voor een impeachment.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 17 januari 2017 @ 00:42:04 #90
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168211341
De emolumenten clasule kan hem ook de kop kosten, zoals door enkele profs gezegd wordt. Vooralsnog worden mensen die daarop wijzen aangevallen. Bv: Just when you thought the Trump ethics disaster couldn’t get worse, it did
pi_168211884
JeroenAkkermans twitterde op maandag 16-01-2017 om 10:33:18 @KustawBessems @franktieskens Och, vooraf kwam de Bild journalist met een stuk muur als 'staatsgeschenk' aanzetten https://t.co/DCFgWKBmgD reageer retweet


Trump. Muur. Geweldig dit.
pi_168212266
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 00:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De emolumenten clasule kan hem ook de kop kosten, zoals door enkele profs gezegd wordt. Vooralsnog worden mensen die daarop wijzen aangevallen. Bv: Just when you thought the Trump ethics disaster couldn’t get worse, it did
De grondwet: artikel 1 gaat over de wetgevende macht (het congres). In sectie 9 worden 8 specifieke beperkingen gesteld aan de congressionele macht. De laatste daarvan is:

No Title of Nobility shall be granted by the United States: And no Person holding any Office of Profit or Trust under them, shall, without the Consent of the Congress, accept of any present, Emolument, Office, or Title, of any kind whatever, from any King, Prince, or foreign State.

Je kan hem op basis daarvan niet aanklagen, wat zou bvb de maximum straf zijn? Dus moet je de federale wetgeving raadplegen: Title 18 U.S. Code § 208 - Acts affecting a personal financial interest. zou het overeenkomende artikel zijn.
quote:
whoever, being an officer or employee of the executive branch of the United States Government, or of any independent agency of the United States, a Federal Reserve bank director, officer, or employee, or an officer or employee of the District of Columbia, including a special Government employee, participates personally and substantially as a Government officer or employee, through decision...
Volgens sommigen is dit niet van toepassing op de President, omdat hij niet vernoemd wordt.
Vergelijk bvb met 18 U.S. Code § 201 - Bribery of public officials and witnesses, waarin members of congress genoemd worden
quote:
the term “public official” means Member of Congress, Delegate, or Resident Commissioner, either before or after such official has qualified, or an officer or employee or person acting for or on behalf of the United States, or any department, agency or branch of Government thereof, including the District of Columbia, in any official function, under or by authority of any such department, agency, or branch of Government, or a juror;
of met 18 U.S. Code § 227 - Wrongfully influencing a private entity’s employment decisions by a Member of Congress or an officer or employee of the legislative or executive branch waarin ook de president vermeld wordt.
quote:
In this section, the term “covered government person” means—
(1) a Senator or Representative in, or a Delegate or Resident Commissioner to, the Congress;
(2) an employee of either House of Congress; or
(3) the President, Vice President, an employee of the United States Postal Service or the Postal Regulatory Commission, or any other executive branch employee (as such term is defined under section 2105 of title 5, United States Code).
Men houdt er wel rekening mee, bij de Nobelprijs voor Obama bvb liet het DoJ weten dat Obama de prijs (en het geld) kon aannemen omdat het niet van een buitenlandse overheid kwam.

De WP besprak het thema in november 2016:
quote:
[..]

“As a general rule, public officials in the executive branch are subject to criminal penalties if they personally and substantially participate in matters in which they (or their immediate families, business partners or associated organizations) hold financial interests,” the Congressional Research Service said in an October report. “However, because of concerns regarding interference with the exercise of constitutional duties, Congress has not applied these restrictions to the President. Consequently, there is no current legal requirement that would compel the President to relinquish financial interests because of a conflict of interest.”

This principle was outlined in a 1974 letter from the Justice Department, issued at a time when Nelson Rockefeller was under consideration to be confirmed as vice president after Richard Nixon resigned and Gerald Ford became president. Rockefeller, then governor of New York, was heir to a fortune and consented to congressional hearings in which his business interests were closely examined.

[..]
https://www.washingtonpos(...)4aa5f169088#comments

Ook politifact geeft Trump (of in dit geval Giuliani die erover sprak) gelijk
http://www.politifact.com(...)e-exempt-conflict-i/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168212584
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 00:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het verschil zit hem er in dat zwarte Amerikanen allang niet meer als tweederangs burgers beschouwd worden. Het is nog niet perfect, maar er gebeurt wat.
Juist de alt-right hoek die Trump vertegenwoordigd wil graag terug naar die tijd...
pi_168212599
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 07:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Juist de alt-right hoek die Trump vertegenwoordigd wil graag terug naar die tijd...
Bron?
pi_168212607
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 07:35 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bron?
Je hebt het racisme uit die hoek gemist? Of ontken je het omdat het binnen de nieuwe politieke correctheid niet benoemd mag worden?
pi_168212752
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 00:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het verschil zit hem er in dat zwarte Amerikanen allang niet meer als tweederangs burgers beschouwd worden. Het is nog niet perfect, maar er gebeurt wat.
Maar dat is geenszins relevant. De stelling was dat MLK Jr. nu één van de fervenste tegenstanders van Trump zou zijn en Trump boze tweets over hem zou schrijven. MLK was net als Lewis één van de grote zes van de Amerikaanse burgerrechtenbeweging en daarbij zie je precies hetzelfde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 17 januari 2017 @ 09:09:24 #97
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_168213330
Er komt nu in ieder geval een bipartisan Senaatscommissie die de banden met Rusland officieel gaat onderzoeken.

Daar zal waarschijnlijk wel wat interessants uitkomen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_168213331
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 07:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je hebt het racisme uit die hoek gemist? Of ontken je het omdat het binnen de nieuwe politieke correctheid niet benoemd mag worden?
Welke racisme? Er kunnen inderdaad een handjevol rotte appels tussen zitten, maar dat is bij iedere groep.

Ik kan mij overigens nog herinneren dat toen ik een vrjj forse lijst poste met geweld vanuit de linkse hoek jegens Trumpaanhangers ik niet dit heel links mocht aanrekenen.

Kan ik ervan uitgaan dat jij en anderen rechts op dezelfde manier behandelen om niet hypocriet over te komen?
pi_168213380
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:09 schreef DustPuppy het volgende:
Er komt nu in ieder geval een bipartisan Senaatscommissie die de banden met Rusland officieel gaat onderzoeken.

Daar zal waarschijnlijk wel wat interessants uitkomen.
Dan moeten ze snel zijn, want het onderzoeksteam van The Donald komt binnen 86 dagen met het definitieve rapport hierover.

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 12:16:54 released by "Intelligence" even knowing there is no proof, and never will be. My people will have a full report on hacking within 90 days! reageer retweet
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 09:16:50 #100
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_168213397
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan moeten ze snel zijn, want het onderzoeksteam van The Donald komt binnen 86 dagen met het definitieve rapport hierover.

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 12:16:54 released by "Intelligence" even knowing there is no proof, and never will be. My people will have a full report on hacking within 90 days! reageer retweet
Pffft, lekker belangrijk. Wij van WC-eend...

De intelligence commission gaat wel wat verder dan dat.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_168213418
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:16 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Pffft, lekker belangrijk. Wij van WC-eend...

De intelligence commission gaat wel wat verder dan dat.
Je bedoelt een commissie die volgestopt wordt met figuren die in eerste instantie al deze zaken gelekt hebben naar de (very) dishonest media?

realDonaldTrump twitterde op maandag 16-01-2017 om 01:16:20 .@FoxNews "Outgoing CIA Chief, John Brennan, blasts Pres-Elect Trump on Russia threat. Does not fully understand." Oh really, couldn't do... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op maandag 16-01-2017 om 01:29:05 much worse - just look at Syria (red line), Crimea, Ukraine and the build-up of Russian nukes. Not good! Was this the leaker of Fake News? reageer retweet
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 09:20:55 #102
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_168213436
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je bedoelt een commissie die volgestopt wordt met figuren die in eerste instantie al deze zaken gelekt hebben naar de (very) dishonest media?

realDonaldTrump twitterde op maandag 16-01-2017 om 01:16:20 .@FoxNews "Outgoing CIA Chief, John Brennan, blasts Pres-Elect Trump on Russia threat. Does not fully understand." Oh really, couldn't do... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op maandag 16-01-2017 om 01:29:05 much worse - just look at Syria (red line), Crimea, Ukraine and the build-up of Russian nukes. Not good! Was this the leaker of Fake News? reageer retweet
Die man, echt :')

Kunt zeggen wat je wilt, entertaining is het wel.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_168213543
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Die man, echt :')

Kunt zeggen wat je wilt, entertaining is het wel.
Zeker. Plus, je kan makkelijk in contact komen met de president! Het enige wat je hoeft te doen is iets aardigs over hem te twitteren en je hebt zo een retweet te pakken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168213550
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:09 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Welke racisme? Er kunnen inderdaad een handjevol rotte appels tussen zitten, maar dat is bij iedere groep.

Ik kan mij overigens nog herinneren dat toen ik een vrjj forse lijst poste met geweld vanuit de linkse hoek jegens Trumpaanhangers ik niet dit heel links mocht aanrekenen.

Kan ik ervan uitgaan dat jij en anderen rechts op dezelfde manier behandelen om niet hypocriet over te komen?
Rond die Jeff Sessions hangt toch een zweem van racisme? En Trump ging achter die vrijgesproken jongens aan die een kleurtje hadden? Ging Trump ook niet eindeloos achter dat hele 'birther' van Obama aan?
pi_168213596
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 23:30 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

So true.
Daarom gisteren op MLK day:

Een ontmoeting tussen Trump en de zoon van Martin Luther King.

Besproken zijn o.a. de toestand in de 'inner cities' en 'voter participation':



MLK III: 'Very constructive' Trump meeting
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  dinsdag 17 januari 2017 @ 10:17:16 #106
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_168214391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:30 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Daarom gisteren op MLK day:

Een ontmoeting tussen Trump en de zoon van Martin Luther King.

Besproken zijn o.a. de toestand in de 'inner cities' en 'voter participation':

[ afbeelding ]

MLK III: 'Very constructive' Trump meeting
Goh, Amerikanen komen er na een halve eeuw nog eens achter dat stemregistratie misschien toch wel eens handig kan zijn.

Als ze nou ook dat middeleeuwse "range voting" en "voting by show of hands" nou ook direct landelijk verbieden dan begint de VS zowaar langzaam op een democratie te kijken.
pi_168214464
quote:
Asked if the president-elect had allayed his concerns, King noted that Trump has "said that that he is going to represent Americans.

"He’s said that over and over again.
Als de vraag is hoe om te gaan met alle mensen in armoede lijkt 'ik ben er voor iedereen' steeds herhalen mij een teken dat hij nog niet echt een plan heeft over hoe precies die armoede aan te pakken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168214763
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als de vraag is hoe om te gaan met alle mensen in armoede lijkt 'ik ben er voor iedereen' steeds herhalen mij een teken dat hij nog niet echt een plan heeft over hoe precies die armoede aan te pakken.
Het gaat Trump natuurlijk ook enkel om 'ik'.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168215124


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 17-01-2017 11:32:03 (Vijfde keer dat dit voorbijkomt, wel mooi geweest) ]
..///
pi_168215809
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als de vraag is hoe om te gaan met alle mensen in armoede lijkt 'ik ben er voor iedereen' steeds herhalen mij een teken dat hij nog niet echt een plan heeft over hoe precies die armoede aan te pakken.
Gezien zijn benoemingen ziet het er niet heel gunstig uit voor mensen met een laag inkomen.
Je kunt ook natuurlijk niet iedereen tevreden houden in de politiek. Populisten wuiven bij monde vaak met hun toverstafje waardoor opeens alles wat de overheid doet 10x zo efficiënt gaat worden, maar als je daar in trapt ben je wel vrij naïef.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168216454
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan moeten ze snel zijn, want het onderzoeksteam van The Donald komt binnen 86 dagen met het definitieve rapport hierover.

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 12:16:54 released by "Intelligence" even knowing there is no proof, and never will be. My people will have a full report on hacking within 90 days! reageer retweet
Ja, en volgende week (dat was 2 weken geleden) zou hij met schokkende berichten komen over de echte daders van de hack.
En hij zou Jaren geleden bewijs leveren dat Obama niet op Hawaii geboren was, zijn investigator was onderweg vanuit Hawaii met het schokkende bewijs...en we wachten nog steeds

Als Trump iets beweert liegt hij.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168216486
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gezien zijn benoemingen ziet het er niet heel gunstig uit voor mensen met een laag inkomen.
Je kunt ook natuurlijk niet iedereen tevreden houden in de politiek. Populisten wuiven bij monde vaak met hun toverstafje waardoor opeens alles wat de overheid doet 10x zo efficiënt gaat worden, maar als je daar in trapt ben je wel vrij naïef.

Laten we eerlijk zijn, hij probeert het niet eens, alles gaat op de oligarchie/rechts christelijk toer compleet met roofbaronnen, creationism believers, mensen die zichzelf niet capable achten en familie leden.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168218488
...en birthers en climate deniers (let op, morgen komt er weer een Twitterstorm als NASA en NOAA met de cijfers over 2016 komen) en vaccination haters en en en...
pi_168218601
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:44 schreef brokjespoes het volgende:
...en birthers en climate deniers (let op, morgen komt er weer een Twitterstorm als NASA en NOAA met de cijfers over 2016 komen) en vaccination haters en en en...
Oh en de FCC word gestript van zijn mogelijkheden om consumenten belangen te verdedigen. Free for all voor business, fuck the people.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168218702
Or, at least, grab 'em all by the pussy!

(Je zult als president toch maar de geschiedenis ingaan met dit als je bekendste uitspraak.)

-
-acht minuten later:
-

ik zie net trouwens iets leuks: een gesprek tussen een nootjestijger en een brokjespoes :D

[ Bericht 22% gewijzigd door brokjespoes op 17-01-2017 14:02:59 ]
pi_168219840
Overigens heeft Donald tussen alle belangrijke meetings vandaag door (waar is het overzichtje van vandaag, antiderivate?) nog een nieuwe boosdoener weten te vinden. De mensen die zijn approval ratings pollen:

realDonaldTrump twitterde op dinsdag 17-01-2017 om 14:11:56 The same people who did the phony election polls, and were so wrong, are now doing approval rating polls. They are rigged just like before. reageer retweet
Die proberen hem ook te beschadigen. Ik snap wel dat Trump 2 dagen vrij neemt na zijn inauguratie om van al deze vijandigheden bij te komen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168220033
Say what?! Inderdaad:
quote:
The President-elect says he plans to do absolutely nothing for his first two days in office and that his “day one is gonna be Monday”.
Nu moet zelfs de kalender het ontgelden. :'( Zaterdag wordt dus maandag, zondag wordt dinsdag... hmmmz... zou hij op Day One, Hour One eerst niet meteen allerlei Belangrijke Zaken aanpakken en stelt hij die nu uit omdat hij het een en ander misschien niet rond kan krijgen? (En goh, waar hebben we dit eerder gehoord? :P )

.
On the First Day, the GodEmperor took a day off
On the Second Day, He also took a day off
After that, it went into a bit of a decline.

(vrij naar Douglas Adams)
.

[ Bericht 6% gewijzigd door brokjespoes op 17-01-2017 14:59:38 ]
pi_168221013
Heeft de kleuterklas weer een middagje vrij?

Anyway,

over een half uurtje weer Senate hearings, voor vandaag:

10 a.m. Ryan Zinke, for Secretary of Interior
5 p.m. Betsy DeVos, for Secretary of Education

--
Mccain heeft overigens laten weten dat zijn bezwaren inzake Tillerson redelijk zijn weggenomen. Nog wat woordjes wisselen en het is klaar.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168221566
wat info over de 'swearing-in':

"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168222362
Zweren op een bijbel met je eigen naam op de voorkant en voorpagina, het kan bijna niet symbolischer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168222755
Die Lincoln bijbel is eigenlijk best klein. [Grapje over Trump's kleine handen]
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_168223181
Trump team zet traditie voort van "introducing foreign diplomats to the team":

Exclusive event preceding inauguration

vanavond (Am. tijd) dus. Als ze net zo 'geschokt' zijn als de Duitsers (Germany shivers in new wind blowing from US), dan zal het een interessante avond worden ;)
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168223368
Trump heeft vandaag gesprekken @ Trump Tower met o.a.:

Dennis Muilenburg (CEO Boeing)
Sheri Dillon (Partner at Morgan, Lewis & Bockius)
Andrew Napolitano (Legal analyst, commentator)
Ainsley Earhardt (Journalist)
Mike Allen (Journalist, Axios, Politico)

plus wat personen die over de inauguratie gaan.

Boeing gaat over de kosten van Air Force One, wellicht net zoals met Lockheed afgelopen week een statement over lagere kosten. Even afwachten. De journos zijn er voor interviews, die van Earhardt zal als het goed is vanavond uitgezonden worden. Ook is er een photoshoot met de Washington Post.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168226063
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:26 schreef Ludachrist het volgende:
Zweren op een bijbel met je eigen naam op de voorkant en voorpagina, het kan bijna niet symbolischer.
sowieso zweren op de bijbel als je president wordt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 17 januari 2017 @ 18:56:05 #126
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168226200
Om Amerika nog verder in verwarring te brengen had hij op een Koran moeten gaan zweren.
pi_168226343
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Om Amerika nog verder in verwarring te brengen had hij op een Koran moeten gaan zweren.
Met een vergiet op zijn hoofd. :P

Wat nog een interessante issue gaat worden het komende jaar is hoe Ryan en Trump er uit gaan komen met betrekking tot fors bezuinigen op medicare en het verlagen van de belastingen:
http://www.politico.com/story/2017/01/trump-ryan-medicare-233610
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168226684
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Met een vergiet op zijn hoofd. :P

Wat nog een interessante issue gaat worden het komende jaar is hoe Ryan en Trump er uit gaan komen met betrekking tot fors bezuinigen op medicare en het verlagen van de belastingen:
http://www.politico.com/story/2017/01/trump-ryan-medicare-233610
Oh, ik vermoed sterk dat het deficit ineens niet meer belangrijk gaat zijn.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168227068
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:10 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Oh, ik vermoed sterk dat het deficit ineens niet meer belangrijk gaat zijn.
Ik heb mijn twijfels bij de bereidheid van de Republikeinen in het congres om dat te laten varen. Daarbij is het nu ook het uitgelezen moment om dit soort maatregelen door te drukken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:36:51 #130
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168227608
ik ben daadwerkelijk benieuwd hoeveel republikeinse senatoren de kont in de krib gaan gooien als er nog geen replacement van de ACA op zijn plek is.. er wordt gewoon geen enkele garantie gegeven dat 25 miljoen amerikanen (en ook nog eens 20 miljoen op medicare advance) hun verzekering zullen kwijtraken ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_168227995
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 17-01-2017 om 15:30:19 With all of the jobs I am bringing back into the U.S. (even before taking office), with all of the new auto plants coming back into our..... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 17-01-2017 om 15:36:26 country and with the massive cost reductions I have negotiated on military purchases and more, I believe the people are seeing "big stuff." reageer retweet
Inderdaad Donald. Big league stuff. Tremendous 8-)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 januari 2017 @ 19:49:38 #132
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_168228058
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 17-01-2017 om 18:55:38 Thank you to General Motors and Walmart for starting the big jobs push back into the U.S.! reageer retweet
Dank je Obama voor het redden van GM
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:53:35 #133
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168228213
Donald Trump to be sued by woman who accused him of sexual assault - Her lawyer, Gloria Allred, said her client had filed a lawsuit on Tuesday

Gloria Allred is een serieus te nemen advocaat met veel high profile cases achter haar naam. Ben benieuwd of ze een settlement zullen accepteren of niet en uiteraard wat er verder uit volgt.

[ Bericht 4% gewijzigd door ExtraWaskracht op 17-01-2017 20:02:06 ]
pi_168228232
Als mensen zelf gaan roepen hoe goed ze wel niet zijn, dan weet je zeker dat de werkelijkheid precies tegenovergesteld is. Anders hoeven ze het immers zelf niet te zeggen, maar doen anderen het wel voor hen.
pi_168228523
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:54 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Je bent de Clinton impeachment over een blowjob vergeten?
Over het algemeen hoef je als president pas zorgen te maken over dat soort fratsen als de partij van je tegenstanders de meerderheid in het Congress heeft.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 20:03:44 #136
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168228527
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Donald Trump to be sued by woman who accused him of sexual assault - Her lawyer, Gloria Allred, said her client had filed a lawsuit on Tuesday

Gloria Allred is een serieus te nemen advocaat met veel high profile cases achter haar naam. Ben benieuwd of ze een settlement zullen accepteren of niet en uiteraard wat er verder uit volgt.
Dit is ook echt weer typisch de VS.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:08:47 #137
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168228682
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit is ook echt weer typisch de VS.
Heh ja, qua timing in ieder geval zeker. Wat ik verder ook wel een mooi detail vind is dat de man van Kellyanne Conway destijds Bill Clinton aangeklaagd heeft wat uiteindelijk leidde tot zijn impeachment.
pi_168228701
Vanmiddag waren het nog 42 "House Democrats" die niet naar de Zalving van God-Keizer Donald I in de schaduw van Zijn Muur van Vlees gingen, inmiddels zijn het er 52 - en de lijst, zij groeide voort.

http://www.huffingtonpost(...)ce0ee4b0c42cb1758e0c
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 20:09:40 #139
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168228704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Heh ja, qua timing in ieder geval zeker. Wat ik verder ook wel een mooi detail vind is dat de man van Kellyanne Conway destijds Bill Clinton aangeklaagd heeft wat uiteindelijk leidde tot zijn impeachment.
Lijkt me dus eerder een politiek ''revanche'' van enig soort. Of gewoon geldwolven..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 20:09:58 #140
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168228712
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:09 schreef brokjespoes het volgende:
Vanmiddag waren het nog 42 "House Democrats" die niet naar de Zalving van God-Keizer Donald I in de schaduw van Zijn Muur van Vlees gingen, inmiddels zijn het er 52 - en de lijst, zij groeide voort.

http://www.huffingtonpost(...)ce0ee4b0c42cb1758e0c
Wat zijn dat een slechte verliezers zeg. Kom op man.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:12:05 #141
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168228772
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Lijkt me dus eerder een politiek ''revanche'' van enig soort. Of gewoon geldwolven..
Meh, weet niet, we zullen het moeten zien. Er zijn wel makkelijkere manieren om geld te verdienen dan het opnemen tegen de machtigste man van de aarde.
pi_168228784
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat zijn dat een slechte verliezers zeg. Kom op man.
Ik vind veel van hun redenen behoorlijk valide hoor. Vergeet ook niet dat dit mensen zijn die de Classified-versie van het hack-rapport hebben gelezen en daarna ook nog eens een burgerrechten-icoon zagen worden aangevallen... ik zou ook niet meer gaan. :P

Overigens hebben ze m.i. toch redelijk duidelijk aangegeven dat het niet ging om het feit dat de GodKeizer Republikein was, maar bv omdat ze geen zin hadden om voor iemand te juichen die het volk tegen zijn/haar eigen familie opzet en zijn het vooral de Trumpfans die maar niet kunnen stoppen over Clinton en/of haar verlies.
pi_168228871
Wat maakt Trump dat uit dat de Dems boycotten geen corrupte linkse SAD! losers op zijn feestje.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 20:16:43 #144
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168228906
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:12 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Ik vind veel van hun redenen behoorlijk valide hoor. Vergeet ook niet dat dit mensen zijn die de Classified-versie van het hack-rapport hebben gelezen en daarna ook nog eens een burgerrechten-icoon zagen worden aangevallen... ik zou ook niet meer gaan. :P

Overigens hebben ze m.i. toch redelijk duidelijk aangegeven dat het niet ging om het feit dat de GodKeizer Republikein was, maar bv omdat ze geen zin hadden om voor iemand te juichen die het volk tegen zijn/haar eigen familie opzet.
Ik vind het bijzonder onprofessioneel en nogal kleuter stampvoet gedrag. Ga daar gewoon heen en doe je beklag erna, ofzo.

En met alle bagger die nu ineens komt bovendrijven, fake of niet, komt echt niet af van republikeinse trump fans hoor.. maar verbitterde clintongekkies.

Deze verkiezingen stonden sowieso in het teken van gekkies lijkt het wel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168228951
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het bijzonder onprofessioneel en nogal kleuter stampvoet gedrag.
Nou, als er daar ééntje als een kleuter staat te stampvoeten... :D

Heer Donalds Twitter laatst nog bekeken? :P
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 20:18:02 #146
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168228952
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Meh, weet niet, we zullen het moeten zien. Er zijn wel makkelijkere manieren om geld te verdienen dan het opnemen tegen de machtigste man van de aarde.
Dat is in de VS wel anders. Die gaan gewoon voor een settlement, veel grote bedrijven zijn daar ook bekend mee.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 20:18:35 #147
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168228969
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:18 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Nou, als er daar ééntje als een kleuter staat te stampvoeten... :D
Dat betekent niet dat ''jij'' het ook moet doen. If anything, zouden de democraten nu juist moeten laten zien dat zijn de professionals zijn en boven dat gedrag staan..

Ik weet helaas wel beter. In het politieke spel aldaar zitten geen professionals. Ja, professionele clowns.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:26:30 #148
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168229173
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik vind het bijzonder onprofessioneel en nogal kleuter stampvoet gedrag. Ga daar gewoon heen en doe je beklag erna, ofzo.
Ik nijgde eerst ook naar jouw standpunt, maar toen bedacht ik me van .. waarom zou je als zwarte burgerrechten activist aanwezig zijn op de inauguratie van Trump?! Hij zou als president op zijn minst afstand moeten nemen van alle discriminerende handelingen en uitlatingen uit het verleden. Dat heeft hij volgens mij niet gedaan. Ik snap het vanuit die optiek wel en ik snap dan ook wel de anderen die daarin meegaan. Of het goed voor de beeldvorming is, is een tweede, hoewel daarbij zijn als klapvee wellicht ook niet goed voor de beeldvorming had geweest. Hoe dan ook is het bij mijn weten echt ongekend.
pi_168229176
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:18 schreef Straatcommando. het volgende:
In het politieke spel aldaar zitten geen professionals. Ja, professionele clowns.
Zoals bv Rep. John Lewis? Een clown? :{ :{ :{
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 20:29:53 #150
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168229276
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:26 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Zoals bv Rep. John Lewis? Een clown? :{ :{ :{
Als ik eerlijk ben ben ik niet zo goed bekend met de mensen daar, maar degene die ik hoor, zie, of over lees komen op mij altijd over als clowns :@
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168229322
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik nijgde eerst ook naar jouw standpunt, maar toen bedacht ik me van .. waarom zou je als zwarte burgerrechten activist aanwezig zijn op de inauguratie van Trump?!
En vergeet niet dat de Republikeinen dit spelletje hebben uitgevonden door te proberen zo veel mogelijk lege stoelen bij de inauguratie van Obama te organiseren. ;)
pi_168229371
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Als ik eerlijk ben ben ik niet zo goed bekend met de mensen daar,
Lewis is de burgerrechtenactivist waar het halve verhaal om drááit. Heeft nog arm-in-arm met Martin Luther King gemarcheerd, maar was volgens Zijne Trumpheid "all talk, talk, talk and no action"

Hier wat info: http://www.huffingtonpost(...)3d30e4b0e58057ff1eb3

[ Bericht 7% gewijzigd door brokjespoes op 17-01-2017 21:01:23 (speelfout) ]
pi_168229402
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik vind het bijzonder onprofessioneel en nogal kleuter stampvoet gedrag. Ga daar gewoon heen en doe je beklag erna, ofzo.

En met alle bagger die nu ineens komt bovendrijven, fake of niet, komt echt niet af van republikeinse trump fans hoor.. maar verbitterde clintongekkies.

Deze verkiezingen stonden sowieso in het teken van gekkies lijkt het wel.
Die bagger komt niet bovendrijven, die bagger is wat Trump de laatste maanden gebazeld heeft.

De man liegt gewoon constant en pretendeert dat hij allerlei zaken doet en veroorzaakt heeft terwijll hij gewoon ronduit liegt.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168229445
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben ben ik niet zo goed bekend met de mensen daar, maar degene die ik hoor, zie, of over lees komen op mij altijd over als clowns :@
Kortom, je weet gewoon helemaal niet waar je over praat in dit verband.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:34:52 #155
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168229460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:31 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

En vergeet niet dat de Republikeinen dit spelletje hebben uitgevonden door te proberen zo veel mogelijk lege stoelen bij de inauguratie van Obama te organiseren. ;)
Dat herinner ik me niet. Heb je daar een linkje van ergens?

Weet wel vanuit het verleden dat er wel eens wat mensen vanuit het congres niet gingen, maar dan was er altijd wel een excuus. Ronduit zeggen dat je niet gaat anders dan door iets als familie en/of ziekte is volgens mij wel uniek.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 20:37:44 #156
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168229561
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:34 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Kortom, je weet gewoon helemaal niet waar je over praat in dit verband.
Ja, wijsheer der Amerikaanse politiek, onderwijs deze peasant eens even hoe en wat alles in elkaar steekt.

Ik zeg letterlijk dat ik dat dus niet snap ja. Geef alleen aan wat mijn gevoel is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 20:38:52 #157
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168229606
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:33 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Die bagger komt niet bovendrijven, die bagger is wat Trump de laatste maanden gebazeld heeft.

De man liegt gewoon constant en pretendeert dat hij allerlei zaken doet en veroorzaakt heeft terwijll hij gewoon ronduit liegt.
Ik noem een aanklacht voor sexual assault die nu komt bovendrijven, precies wat het is. Bovendrijvende bagger. Of het waar is of niet moet nog maar blijken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_168229857
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik noem een aanklacht voor sexual assault die nu komt bovendrijven, precies wat het is. Bovendrijvende bagger. Of het waar is of niet moet nog maar blijken.
Die was maanden geleden al bekend, Allred heeft daar toendertijd nog een persconferentie over gegeven.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168229923
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja, wijsheer der Amerikaanse politiek, onderwijs deze peasant eens even hoe en wat alles in elkaar steekt.

Ik zeg letterlijk dat ik dat dus niet snap ja. Geef alleen aan wat mijn gevoel is.
Je snapt het niet maar je hebt er een gevoel bij...fantastisch. Nederland anno 2017 ten voeten uit.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168230062
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat herinner ik me niet. Heb je daar een linkje van ergens?
Ja. Ergens. Vandaag nog op die pagina geweest zelfs. :'(

Unfortunately lag ik eerder op de dag een beetje overhoop met een Fok!-medewerker over een al dan niet valide bron en heb me twee uur te pletter moeten zoeken naar het originele verhaal omdat het nogal was ondergesneeuwd door latere ontwikkelingen. Je wil niet weten hoe mijn History er nu uitziet... :P

Misschien herinner ik me nog een exacte zin in plaats van losse woorden (da's makkelijker zoeken) en dan ben jij de tweede die het weet. (Ik ben zelf natuurlijk de eerste.)

In ieder geval was het toen de bedoeling dat er op TV honderd(en) lege stoelen te zien zouden zijn, maar dat is een beetje de mist ingegaan. :D
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 20:58:08 #161
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168230437
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:46 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Je snapt het niet maar je hebt er een gevoel bij...fantastisch. Nederland anno 2017 ten voeten uit.
Ik heb dan verder ook geen uitgesproken mening over de situatie daar op dit moment en ook geen stemrecht. Dus ja. Dit is een forum en daar ventileer ik mijn mening
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:12:49 #162
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_168230972


Haha, wie heeft deze al? Door the Donald zelf aangeprezen! *O*
pi_168231041
Zo zorgvulidg in zijn tweets dat ie in plaats van Ivanka een willekeurige Ivanka in zuid Engeland refert :D OMG.....

En in een ander voorproefje van de blinde marketing campagne schijnt The Donald met Bayer en Monsanto afgesproken te hebben dat hun mergers wel door de antimonopolie authoriteiten zal komen (die benoemt hij zelf immers), als ze maar verklaren dat ze banen naar de USA halen. Krijgt The Donald opeens zijn halve achterban uit de midwest achter zich aan, omdat de boeren dan vanwege het ontbreken van concurrentie te maken krijgen met prijsstijgingen..... duh....

Er zit ook geen enkele lijn in, hij komt nog niet verder dan halverwege zijn neus.

De ene dag wil hij het nucleaire arsenaal groot uitbreiden, de volgende dag wil hij het verminderen in ruil voor het opheffen van sancties tegen Rusland......

Hele naties worden wagenziek van de man.
pi_168231115
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Door the Donald zelf aangeprezen!
Zoals ik al eerder zei: het zijn voornamelijk Republikeinen die er maar niet over kunnen ophouden. :P SAD!
pi_168231134
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:14 schreef invalidusername het volgende:
Zo zorgvulidg in zijn tweets dat ie in plaats van Ivanka een willekeurige Ivanka in zuid Engeland refert :D OMG.....

En in een ander voorproefje van de blinde marketing campagne schijnt The Donald met Bayer en Monsanto afgesproken te hebben dat hun mergers wel door de antimonopolie authoriteiten zal komen (die benoemt hij zelf immers), als ze maar verklaren dat ze banen naar de USA halen. Krijgt The Donald opeens zijn halve achterban uit de midwest achter zich aan, omdat de boeren dan vanwege het ontbreken van concurrentie te maken krijgen met prijsstijgingen..... duh....

Er zit ook geen enkele lijn in, hij komt nog niet verder dan halverwege zijn neus.

De ene dag wil hij het nucleaire arsenaal groot uitbreiden, de volgende dag wil hij het verminderen in ruil voor het opheffen van sancties tegen Rusland......

Hele naties worden wagenziek van de man.
A ceaseless shape-shifting that is unstoppable because it is undefinable

Nimble Navigator 53D Chess Player 8-)
pi_168231941
Nog een aardig stuk over de potentiële effecten van het terugdraaien van de ACA:
http://theatln.tc/2jjANzN
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168231980
Hoe zit het nou met die Golden shower videos en kompromat? Ik heb de conclusie gemist :/
pi_168233459
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:26 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Zoals bv Rep. John Lewis? Een clown? :{ :{ :{
Is vond dat anders wel een behoorlijke clown... in ieder geval tijdens een aantal hearings die ik heb gezien waaronder die van James Comey.

Leuk dat hij in het verleden een goede activist was, maar resultaten uit het verleden...
  dinsdag 17 januari 2017 @ 22:19:43 #169
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168233523
Former ‘Apprentice’ contestant sues Trump for defamation for denying alleged groping

quote:
In her suit, Zervos alleges that Trump defamed her when he denied her account of their interactions in the hotel room, accusing her and other women who made similar accusations of lying and fabricating their accounts. Zervos said she would drop her lawsuit, which was filed in New York, without seeking monetary damages if Trump would retract his claim that she lied and acknowledge his actions.
pi_168233938
President Barack Obama has shortened the prison sentence of former Army private and whistleblower Chelsea Manning, She will be released on May 17, instead of remaining in military custody until 2045 as originally sentenced.
https://www.rt.com/usa/374010-obama-commute-manning-sentence/

Wat zal Trump in response gaan Tweeten?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 22:37:10 #171
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168234123
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:31 schreef tochnietweer het volgende:
President Barack Obama has shortened the prison sentence of former Army private and whistleblower Chelsea Manning, She will be released on May 17, instead of remaining in military custody until 2045 as originally sentenced.
https://www.rt.com/usa/374010-obama-commute-manning-sentence/

Wat zal Trump in response gaan Tweeten?
OBAMA IS A BIG TRAITOR. VERY SAD DAY FOR AMERICA
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168234128
Nice! Benieuwd of Assange woord houdt en zich laat uitleveren.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_168234299
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:37 schreef Falco het volgende:

[..]

OBAMA IS A BIG TRAITOR. VERY SAD DAY FOR AMERICA
Gevolgd door Assange een kamer te geven in z'n toren.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 17 januari 2017 @ 22:48:15 #174
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168234469
wikileaks twitterde op donderdag 12-01-2017 om 20:40:19 If Obama grants Manning clemency Assange will agree to US extradition despite clear unconstitutionality of DoJ case https://t.co/MZU30SlfGK reageer retweet
pi_168234547
Inmiddels is Trump aan het adverteren geslagen om mensen naar zijn feestje te lokken... het schijnt nog niet bepaald storm te lopen: http://www.huffingtonpost(...)27?qr47xgcf2pi3blnmi
pi_168234721
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:37 schreef Falco het volgende:

[..]

OBAMA IS A BIG TRAITOR. VERY SAD DAY FOR AMERICA
WHO IS CHELSEA MANNING? HE WOULDNT HAVE DONE IF IT WAS BRADLEY MANNING. #POLITICALCORRECTNESS

wikileaks twitterde op dinsdag 17-01-2017 om 22:51:25 VICTORY: Obama commutes Chelsea Manning sentence from 35 years to 7. Release date now May 17. Background: https://t.co/HndsbVbRer reageer retweet
Assenge kan zijn vliegticket naar Amerika bestellen :P
pi_168235497
John Schindler en zijn CIA/FBI vrienden zijn furieus. Is Obama bezig een coup uit te lokken of is Obama ook Putin's agent.
pi_168235522
Hoe bedoel je, "ook"? :D
pi_168235574
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:26 schreef brokjespoes het volgende:
Hoe bedoel je, "ook"? :D
Als ik de media moet geloven zijn Le Pen, Farage, Trump, Assad, Al Sisi, Fillon, Beppe Grillo, Yanis Varoufakis allemaal Russische agenten.

De enige bewezen Russiche agenten (Assange, Wikileaks) hebben praktisch vrij spel...?

[ Bericht 12% gewijzigd door Nintex op 17-01-2017 23:36:22 ]
pi_168235662
Welke media denk je dan te geloven nintex?
pi_168235686
"Ondertussen" in 2015? :D
pi_168235724
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:34 schreef brokjespoes het volgende:
"Ondertussen" in 2015? :D
Godver overal fake news.
pi_168235750
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:36 schreef Nintex het volgende:

[..]

Godver overal fake news.
Dat je er zo makkelijk intrapt zegt ook veel natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168235766
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat je er zo makkelijk intrapt zegt ook veel natuurlijk.
Nou ik geef dat tenminste eerlijk toe. Dat heb ik de NPO vrijwel nooit zien doen.
pi_168235797
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:38 schreef Nintex het volgende:

[..]

Nou ik geef dat tenminste eerlijk toe. Dat heb ik de NPO vrijwel nooit zien doen.
Ik zie ook niet echt in hoe je dit zou willen ontkennen zonder jezelf nog verder voor lul te zetten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:40:38 #186
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168235808
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:50 schreef brokjespoes het volgende:
Inmiddels is Trump aan het adverteren geslagen om mensen naar zijn feestje te lokken... het schijnt nog niet bepaald storm te lopen: http://www.huffingtonpost(...)27?qr47xgcf2pi3blnmi
Huffington post, waren dat niet die lui die Hillary met 98% zekerheid in het witte huis zagen ... op de dag van de verkiezingen :')

Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_168235859
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:40 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Huffington post, waren dat niet die lui die Hillary met 98% zekerheid in het witte huis zagen ... op de dag van de verkiezingen :')

[ afbeelding ]
DIe avond blijft na 9/11 het meest bizarre TV moment dat ik heb mee gemaakt.

Toen ze langzaam in die newsrooms door kregen hoe de uitslag zou worden.
pi_168236039
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:40 schreef Bonzai. het volgende:
Huffington post, waren dat niet die lui die Hillary met 98% zekerheid in het witte huis zagen
Ja en? Maakt dat de advertenties van Trump minder waar? :{

O nee, wacht, het is een complot natuurlijk. :D
  woensdag 18 januari 2017 @ 00:02:16 #189
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168236244
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:51 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Ja en? Maakt dat de advertenties van Trump minder waar? :{

Facebook ads is spotgoedkoop. Zelfs de bakker om de hoek gebruikt het. Verder gewoon logisch dat je een event wil promoten.

Mijn post ging over de toon van het artikel. Zo voorspelbaar onderhand: nog eens een poging om Trump als loser af te schilderen (zie ook die 98%-post). Kijk, je kan veel over Trump zeggen, maar in winnen is hij vrij goed.

Begrijp me niet verkeerd: er zal wellicht een pak minder volk opdagen dan 4 jaar geleden. Logisch, in Washinton valt men nog liever dood dan op een republikein te stemmen.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_168236257
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:02 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Facebook ads is spotgoedkoop. Zelfs de bakker om de hoek gebruikt het. Verder gewoon logisch dat je een event wil promoten.

Mijn post ging over de toon van het artikel. Zo voorspelbaar onderhand: nog eens een poging om Trump als loser af te schilderen (zie ook die 98%-post). Kijk, je kan veel over Trump zeggen, maar in winnen is hij vrij goed.

Begrijp me niet verkeerd: er zal wellicht een pak minder volk opdagen dan 4 jaar geleden. Logisch, in Washinton valt men nog liever dood dan op een republikein te stemmen.
Het slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Je kunt kritiek hebben op de modellen die komen tot een 98% kans op basis van de peilingen, maar met dit artikel heeft dat niet zoveel van doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168236261
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie ook niet echt in hoe je dit zou willen ontkennen zonder jezelf nog verder voor lul te zetten.
:D
In the beginning there was nothing, which exploded.
  woensdag 18 januari 2017 @ 00:10:44 #192
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168236312
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:02 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd: er zal wellicht een pak minder volk opdagen dan 4 jaar geleden. Logisch, in Washinton valt men nog liever dood dan op een republikein te stemmen.
Zat dacht ik ook vol rond voorgaande republikeinse presidenten? Hoewel er bij W Bush wel wat opschudding was.
  woensdag 18 januari 2017 @ 00:10:55 #193
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168236316
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Je kunt kritiek hebben op de modellen die komen tot een 98% kans op basis van de peilingen, maar met dit artikel heeft dat niet zoveel van doen.
Het gaat uit van dezelfde arrogantie: Huffington Post snapt blijkbaar nog steeds niet dat een groot deel van de bevolking Trump steunt.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  woensdag 18 januari 2017 @ 00:14:22 #194
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168236355
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zat dacht ik ook vol rond voorgaande republikeinse presidenten? Hoewel er bij W Bush wel wat opschudding was.
Zou me verwonderen dat er evenveel volk voor Bush kwam opdagen als voor Obama. Om met rot fruit te gooien misschien ;)

Edit, even opgezocht: 300.000 in 2001. Een fractie dus.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_168236360
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:10 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Het gaat uit van dezelfde arrogantie: Huffington Post snapt blijkbaar nog steeds niet dat een groot deel van de bevolking Trump steunt.
Ja precies, ze gaan nog van een koude kermis thuiskomen als de anti Trump propaganda blijft door galmen. Overigens aan Trump wel de taak om Ryan en de andere republicans aan hun beloftes te houden. Die proberen waar het kan misbruik te maken van de Trump revolutie.
pi_168236366
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:10 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Het gaat uit van dezelfde arrogantie: Huffington Post snapt blijkbaar nog steeds niet dat een groot deel van de bevolking Trump steunt.
Nee, het heeft geen zak met elkaar te maken. Het één betreft statistische modellen met veronderstellingen die incorrect kunnen zijn. Dat is hier vlak voor de verkiezingen ook al uitgebreid besproken. Zo had FiveThirtyEight de kansen van Trump relatief hoog vanwege onder andere de correlatie tussen bepaalde staten en de hoge mate van undecideds, terwijl bijvoorbeeld het HuffPo die zaken niet in hun model verwerkt had zitten.

Met een artikel over het feit dat Trump adverteert voor zijn inauguratie heeft dat allemaal niets van doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168236391
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ja precies, ze gaan nog van een koude kermis thuiskomen als de anti Trump propaganda blijft door galmen. Overigens aan Trump wel de taak om Ryan en de andere republicans aan hun beloftes te houden. Die proberen waar het kan misbruik te maken van de Trump revolutie.
Want alle Republikeinse congresleden zijn natuurlijk niet op individuele titel verkozen. Bedankt voor je briljante inzichten maar weet, Nontexje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 18 januari 2017 @ 00:20:41 #198
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168236432
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:10 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Het gaat uit van dezelfde arrogantie: Huffington Post snapt blijkbaar nog steeds niet dat een groot deel van de bevolking Trump steunt.
Hij is historisch impopulair voor een inkomende president: Trump Fires Back After Polls Show His Favorability Ratings In The Basement. Natuurlijk klopt het wel dat een aanzienlijk deel hem nog wel steunt, dat wel.
  woensdag 18 januari 2017 @ 00:22:50 #199
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168236456
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, het heeft geen zak met elkaar te maken. Het één betreft statistische modellen met veronderstellingen die incorrect kunnen zijn. Dat is hier vlak voor de verkiezingen ook al uitgebreid besproken. Zo had FiveThirtyEight de kansen van Trump relatief hoog vanwege onder andere de correlatie tussen bepaalde staten en de hoge mate van undecideds, terwijl bijvoorbeeld het HuffPo die zaken niet in hun model verwerkt had zitten.

Met een artikel over het feit dat Trump adverteert voor zijn inauguratie heeft dat allemaal niets van doen.
Nogmaals, niet de inhoud, de toon.

Jij gaat uit van objectieve journalistiek en daar heeft het niets mee te maken. Huffinton Post is clickbait-prul dat op de kar sprong van de Clinton-campagne. Het gaat erom dat ze zich meer als campagneteam gedroegen dan als journalisten: enkel focussen het goede nieuws van Clinton en de positieve peilingen. Op een gegeven moment leek het alsof ze hun eigen bullshit geloofden. En dan sta je dus gigantisch voor lul.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_168236476
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:22 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Nogmaals, niet de inhoud, de toon.

Jij gaat uit van objectieve journalistiek en daar heeft het niets mee te maken. Huffinton Post is clickbait-prul dat op de kar sprong van de Clinton-campagne. Het gaat erom dat ze zich meer als campagneteam gedroegen dan als journalisten: enkel focussen het goede nieuws van Clinton en de positieve peilingen. Op een gegeven moment leek het alsof ze hun eigen bullshit geloofden. En dan sta je dus gigantisch voor lul.
Net zoals CNN. En alle andere nieuwsorganisaties in de VS. Er bestaat geen objectieve journalistiek.
pi_168236527
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:22 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Nogmaals, niet de inhoud, de toon.

Jij gaat uit van objectieve journalistiek en daar heeft het niets mee te maken. Huffinton Post is clickbait-prul dat op de kar sprong van de Clinton-campagne. Het gaat erom dat ze zich meer als campagneteam gedroegen dan als journalisten: enkel focussen het goede nieuws van Clinton en de positieve peilingen. Op een gegeven moment leek het alsof ze hun eigen bullshit geloofden. En dan sta je dus gigantisch voor lul.
Jup. En het aller grappigste was dat ze ondertussen de Trump mensen er van beschuldigden dat ze in een bubbel leefde. Er waren van die maffe Trump aanhangers op Twitter. Van Trump support is in our hearts not in our donations etc. . En daar ging de liberale media helemaal los mee.

CNN had als ik me niet vergis op een gegeven moment zelfs een gehandicapte gevonden om te laten zien hoe 'dom' Trump supporters waren.

Fox News was verrassend genoeg het minst partijdig. Die hingen er na het verlies van al hun boegbeelden (Jeb, Marco, Ted) een beetje als toeschouwers bij. De sfeer was zelfs op de verkiezingsavond heel 'relaxed', omdat ze nooit meer op winst voor republicans hadden gerekend.
  woensdag 18 januari 2017 @ 00:35:20 #202
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168236595
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:14 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Zou me verwonderen dat er evenveel volk voor Bush kwam opdagen als voor Obama. Om met rot fruit te gooien misschien ;)

Edit, even opgezocht: 300.000 in 2001. Een fractie dus.
Dat had mij ook verbaasd hoor :-) 300000 voor Bush tegen een miljoen oid voor Obama in 2012 is wel een groter verschil dan ik gegokt had. Dat zou dan, afgaande op favorability betekenen dat er nog minder komen opdagen voor Trump? Aan de andere kant zou het me niet verbazen als er een aardige hoeveelheid protesters op komen dagen.
  woensdag 18 januari 2017 @ 00:37:48 #203
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168236615
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hij is historisch impopulair voor een inkomende president: Trump Fires Back After Polls Show His Favorability Ratings In The Basement. Natuurlijk klopt het wel dat een aanzienlijk deel hem nog wel steunt, dat wel.
Ja, de bevolking is daar blijkbaar extreem gepolariseerd.

Komt volgens mij ook deels door de media met enerzijds addergebroed zoals Alex Jones en anderzijds millennial-lulkoek à la Buzffeed en (jawel) Huffington Post.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_168236681
CIANN gaat lekker door met roeren in de stront
jaketapper twitterde op dinsdag 17-01-2017 om 23:45:17 Former #CIA director regarding #Trump: We're ‘off the map' https://t.co/G7aYIY93Oi - @GenMhayden on #TheLead reageer retweet
Dit is de meest bizarre Putin persconferentie ooit. Putin die filosofeert over Amerikaanse miljardairs, Russische hoeren en Buzzfeed reporters

Channel4News twitterde op dinsdag 17-01-2017 om 23:30:01 Vladimir Putin defends @realDonaldTrump against unverified dossier claims, and says those who made them are "worse... https://t.co/2kv0QfWVBY reageer retweet
pi_168236747
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:46 schreef Nintex het volgende:
CIANN gaat lekker door met roeren in de stront
jaketapper twitterde op dinsdag 17-01-2017 om 23:45:17 Former #CIA director regarding #Trump: We're ‘off the map' https://t.co/G7aYIY93Oi - @GenMhayden on #TheLead reageer retweet
Dit is de meest bizarre Putin persconferentie ooit. Putin die filosofeert over Amerikaanse miljardairs, Russische hoeren en Buzzfeed reporters

Channel4News twitterde op dinsdag 17-01-2017 om 23:30:01 Vladimir Putin defends @realDonaldTrump against unverified dossier claims, and says those who made them are "worse... https://t.co/2kv0QfWVBY reageer retweet
Dus, even voor de duidelijkheid, de CIA zweert samen met CNN tegen Trump en...wat is hun motivatie daarvoor precies? Of we moeten we geloven dat de CIA een liberaal bolwerk is of zo?
In the beginning there was nothing, which exploded.
  woensdag 18 januari 2017 @ 01:12:35 #206
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168236821
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:37 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Ja, de bevolking is daar blijkbaar extreem gepolariseerd.

Komt volgens mij ook deels door de media met enerzijds addergebroed zoals Alex Jones en anderzijds millennial-lulkoek à la Buzffeed en (jawel) Huffington Post.
Verschil is wel dat Alex Jones en co echt shit fabriceren waar de linksige sites die jij noemt doorgaans wel accuraat, maar met bias nieuws publiceren. Ik zoek de polarisatie meer in het politieke systeem, waarbij first past the post voting altijd nijgt naar een tweepartijensysteem (ja, ik weet, Canada en Groot Brittanie hebben meer partijen met zetels). Dit leidt, in mijn beleving tot een soort van wedstrijd tussen twee teams. Buiten dat zijn de verschillen natuurlijk ook gewoon erg groot tussen aanzienlijke delen van de bevolking, maar deze worden uitvergroot doordat er niks tussen die twee partijen in kan zitten. Een parlementair systeem zoals wij dat kennen is wat dat betreft denk ik beter als je een gepolariseerde bevolking hebt; moet je voorstellen zeg, dat wij de facto slechts de keuze zouden hebben tussen Wilders en Klaver ofzo...

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 18-01-2017 01:51:01 ]
pi_168236836
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:25 schreef Nintex het volgende:
John Schindler en zijn CIA/FBI vrienden zijn furieus. Is Obama bezig een coup uit te lokken of is Obama ook Putin's agent.
Schindler, de man die een hobby deelt met Anthony Weiner.. :P
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 18 januari 2017 @ 01:24:22 #208
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_168236856
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:37 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Ja, de bevolking is daar blijkbaar extreem gepolariseerd.

Komt volgens mij ook deels door de media met enerzijds addergebroed zoals Alex Jones en anderzijds millennial-lulkoek à la Buzffeed en (jawel) Huffington Post.
Buzzfeed: We hebben dit rapport over Trump, we weten niet of het legit is, maar we gooien het maar online.
Alex Jones: Clinton en Obama ruiken naar zwavel, het leger gaat Texas overnemen en binnen een paar maanden zit iedereen in FEMA-camps. Koop mijn water filters.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_168236888
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 01:24 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Buzzfeed: We hebben dit rapport over Trump, we weten niet of het legit is, maar we gooien het maar online.
Alex Jones: Clinton en Obama ruiken naar zwavel, het leger gaat Texas overnemen en binnen een paar maanden zit iedereen in FEMA-camps. Koop mijn water filters.
Hillary Clinton was de duivel, btw, volgens Alex Jones. Nee, niet in de algemene zin maar de echte bijbelse duivel, die met die horens.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168237354
Gewelddadig links laat zich overigens weer goed kennen.
De oproepen tot aanslagen tijdens inaugurationday en moord op Trump lopen een beetje uit de hand.
pi_168237741
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 07:26 schreef Refragmental het volgende:
Gewelddadig links laat zich overigens weer goed kennen.
De oproepen tot aanslagen tijdens inaugurationday en moord op Trump lopen een beetje uit de hand.
Ja, gekkies gonna gekkie. Gelukkig blijft het bij praatjes en is er volgens de veiligheidsdiensten 'no specific credible threat'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168238405
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:08 schreef antiderivative het volgende:
Trump heeft vandaag gesprekken @ Trump Tower met o.a.:

Dennis Muilenburg (CEO Boeing)
Sheri Dillon (Partner at Morgan, Lewis & Bockius)
Andrew Napolitano (Legal analyst, commentator)
Ainsley Earhardt (Journalist)
Mike Allen (Journalist, Axios, Politico)

plus wat personen die over de inauguratie gaan.

Boeing gaat over de kosten van Air Force One, wellicht net zoals met Lockheed afgelopen week een statement over lagere kosten. Even afwachten. De journos zijn er voor interviews, die van Earhardt zal als het goed is vanavond uitgezonden worden. Ook is er een photoshoot met de Washington Post.
kevcirilli twitterde op dinsdag 17-01-2017 om 18:28:52 #Breaking:Boeing CEO says post-Trump mtg. they're working to "streamline" process that'll lead to "substantial cost reductions" on AF1. reageer retweet
FoxBusiness twitterde op dinsdag 17-01-2017 om 17:59:42 #Boeing CEO: "We want to generate jobs in the U.S." https://t.co/Sa0urIotmB reageer retweet
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168238492
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:22 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Nogmaals, niet de inhoud, de toon.

Jij gaat uit van objectieve journalistiek en daar heeft het niets mee te maken. Huffinton Post is clickbait-prul dat op de kar sprong van de Clinton-campagne. Het gaat erom dat ze zich meer als campagneteam gedroegen dan als journalisten: enkel focussen het goede nieuws van Clinton en de positieve peilingen. Op een gegeven moment leek het alsof ze hun eigen bullshit geloofden. En dan sta je dus gigantisch voor lul.
Er valt weinig te zeggen over de toon van de tweet, want daar staat slechts wat hun model op dat moment voorspelt.
Ik ga ook helemaal nergens vanuit. Ik stel slechts dat het tweetje over hun model en het genoemde artikel niets met elkaar van doen hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:34:08 #214
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168238499
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 07:26 schreef Refragmental het volgende:
Gewelddadig links laat zich overigens weer goed kennen.
De oproepen tot aanslagen tijdens inaugurationday en moord op Trump lopen een beetje uit de hand.
Bush: 700000 doden.

Stauffenberg is tegenwoordig (onterecht) een held weet je. Perceptie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168238823
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:30 schreef antiderivative het volgende:
Heeft de kleuterklas weer een middagje vrij?

Anyway,

over een half uurtje weer Senate hearings, voor vandaag:

10 a.m. Ryan Zinke, for Secretary of Interior
5 p.m. Betsy DeVos, for Secretary of Education
Quotes/headlines van de Zinke hearing:

• "Climate is changing, man is influencing it," Zinke said, adding there's debate about extent of human impact. "I do not believe it's a hoax" adding he had witnessed the impact of climate changes in Glacier National Park, where glaciers are disappearing because of rising temperatures.

• Trump Interior nominee Ryan Zinke would ‘review’ Obama’s limits on Alaska drilling.
“Yes,” he said in response to a question from Republican Senator Lisa Murkowski of Alaska about whether he would review drilling limits on federal land in her state as head of the department. “The president-elect has said that we want to be energy independent. I can guarantee you it is better to produce energy domestically under reasonable regulation than overseas with no regulation.” The former Navy SEAL commander, an avid hunter and angler, emerged as a surprise pick to head the department, in part because he has embraced federal stewardship of national parks, forests and refuges. This diverges from the Republican Party’s official position to sell off acreage to states that might prioritize drilling, mining and cattle grazing in some areas.

• "Management decisions should be based on objective science." "it is needed to come up with a model to help figure out how to address climate change", Zinke said.

• "I will absolutely commit to the right for clean water"

• If confirmed as Interior secretary, one of his priorities will be addressing a $12.5 billion maintenance backlog at national parks, Zinke said. "We better get on it"

• "I'm particularly concerned about public access—i'm a hunter and fisherman."

• Not a big fan of presidents using the Antiquities Act to protect land. But he’s a strong supporter of the Federal Land and Water Conservation Fund, which is used to protect land.

• Zinke said he supported full funding for the Land and Water Conservation Funded. When he was asked how he would resist efforts to “raid” that fund to support other priorities, Zinke said, “I don’t yield to pressure.” LWCF is a federal program to conserve lands and improve outdoor recreation opportunities throughout the nation.

• Federal lands exist that deserve special recognition, Zinke said in his opening remarks, but communities such as his hometown of Whitefish also rely on those lands for timber, mining and energy.

• Zinke told the senators he would rely on Congress to help him get things done in the agency and doesn’t consider himself a red-state or blue-state person. “To me it’s always been red, white or blue,” the former Navy SEAL said.

• Asked by Sen. Bernie Sanders, D-Vermont, if he would support privatization of national parks, Zinke said, “I am absolutely against transfer or sale of public land.”

• He believes there is war on coal, and said Trump has made a commitment to end that war. The moratorium is an example of a one-size-fits-all policy that he doesn’t support, Zinke said, adding he supports investing in coal, clean energy technology and renewable energy such as wind and solar.

• The relationship between the federal government and local communities was a prominent theme in Zinke’s comments. “The view from the Potomac River is lot different from the view from the Missouri,” said Zinke, adding federal land mangers need to listen to “local folks.”

If confirmed, Zinke will be the first Montanan since statehood in 1889 to serve in a presidential Cabinet position
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168242004
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:37 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Ja, de bevolking is daar blijkbaar extreem gepolariseerd.

Komt volgens mij ook deels door de media met enerzijds addergebroed zoals Alex Jones en anderzijds millennial-lulkoek à la Buzffeed en (jawel) Huffington Post.
Maar ondanks alles is wat HuPo feiten extreem inkleuren en daar een artikel van maken dat hun ideologie steunt en Alex Jones/Breitbart fake news extreem inkleuren om er een feit van te maken dat hun ideologie steunt. Ik vind het laatste moreel een stuk verwerpelijker. Daarom voel ik ook extreme dissonantie met de rechts-georienteerde personen op bijv. politicalforum.com. Er zit zo extreem veel gecultiveerde haat en bias daar.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_168242098
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:53 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Quotes/headlines van de Zinke hearing:

Wow, dat lijkt op een pragmatist die meer een centrist is dan rep of dem. Een zeldzaamheid tegenwoordig. Maar goed, we gaan straks zijn daden zien natuurlijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_168242129
Nog wel een aardig stukje over de recente peilingen omtrent Trump's approval rating:
https://fivethirtyeight.c(...)-trump/?ex_cid=538fb
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168242234
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wow, dat lijkt op een pragmatist die meer een centrist is dan rep of dem. Een zeldzaamheid tegenwoordig. Maar goed, we gaan straks zijn daden zien natuurlijk.
Mwoah, volgens mij strookt dit ook weer niet helemaal met zijn stemgedrag, maar voor een Republikein is Zinke inderdaad wel redelijk gematigd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168243577
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:22 schreef Bonzai. het volgende:
Huffinton Post is clickbait-prul
quote:
Clickbait is a pejorative term describing web content that is aimed at generating online advertising revenue, especially at the expense of quality or accuracy, relying on sensationalist headlines or eye-catching thumbnail pictures to attract click-throughs and to encourage forwarding of the material over online social networks. Clickbait headlines typically aim to exploit the "curiosity gap", providing just enough information to make readers curious, but not enough to satisfy their curiosity without clicking through to the linked content.
https://en.wikipedia.org/wiki/Clickbait
Nee, dat heb ik daar eigenlijk nooit gehad. Een artikel ging altijd over hetzelfde als wat kop+thumbnail suggereerden.

Noem eens drie voorbeelden? Moet bij een "clickbait-prul" toch makkelijk te doen zijn.

(Volgens Pew wordt de HuffPo overigens alleen maar als minder betrouwbaar gezien door mensen die Fox, Breitbart, TheBlaze, Drugde & Hannity als "wél betrouwbaar" zien. BuzzFeed komt er bij niemand goed af, dus die zou ik niet met HuffPo op één rijtje zetten.)
pi_168244069
huffington post in een POL-topic, jeetje. Zometeen zeker nog TMZ, en de Viva in een Mark Rutte topic?

Anyway,

Gisteren interview met Stephen Schwarzman, CEO van Blackstone en tevens goede vriend en adviseur van Trump over zijn karakter en werkwijze:

Video:
Blackstone CEO: Trump to Seek Bilateral Trade Deals "With Vigor"
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168244105
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wow, dat lijkt op een pragmatist die meer een centrist is dan rep of dem. Een zeldzaamheid tegenwoordig. Maar goed, we gaan straks zijn daden zien natuurlijk.
Dat kolen verhaal is natuurlijk weer baarlijke nonsense, coal ligt op zijn reet omdat er geen vraag naar is en de vraag die er is wordt bediend door open cast mines in Wyoming, geen "dure" ondergrondse mijnen in West Virginia.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168244144
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:14 schreef invalidusername het volgende:
En in een ander voorproefje van de blinde marketing campagne schijnt The Donald met Bayer en Monsanto afgesproken te hebben dat hun mergers wel door de antimonopolie authoriteiten zal komen (die benoemt hij zelf immers), als ze maar verklaren dat ze banen naar de USA halen.
Dat is dus niet waar he. Fake news!!

Die verklaring tweet hij gewoon zelf.

realDonaldTrump twitterde op woensdag 18-01-2017 om 14:00:51 "Bayer AG has pledged to add U.S. jobs and investments after meeting with President-elect Donald Trump, the latest in a string..." @WSJ reageer retweet
Tevens is het doelwit van zijn dagelijke tirade vandaag NBC, omdat die het lef hebben te zeggen dat alle banen die naar Amerika komen niet hoogstpersoonlijk door The Donald zijn geregeld. Dat schiet uiteraard in het verkeerde keelgat. Alles is namelijk dankzij Hem.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168244380
Na de Brexit speech van Theresa May gisteren (waarin ze ook Trump en de VS noemde in een rijtje van landen waarmee direct een deal kan worden opgezet) zegt Anthony Scaramucci namens het Trump team dat het snel kan:

Top Trump adviser says post-Brexit trade deal feasible within 6 to 12 months

Farage zit natuurlijk al langer bij Trump, ondanks dat hij geen officiele Britse afgevaardigde is, BoJo was er vorige week en Theresa May zal snel een ontmoeting hebben.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168244402
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:14 schreef invalidusername het volgende:

En in een ander voorproefje van de blinde marketing campagne schijnt The Donald met Bayer en Monsanto afgesproken te hebben dat hun mergers wel door de antimonopolie authoriteiten zal komen (die benoemt hij zelf immers), als ze maar verklaren dat ze banen naar de USA halen. Krijgt The Donald opeens zijn halve achterban uit de midwest achter zich aan, omdat de boeren dan vanwege het ontbreken van concurrentie te maken krijgen met prijsstijgingen..... duh....

Bron of is het weer fake news? :O
pi_168244432
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:53 schreef tochnietweer het volgende:

[..]

Bron of is het weer fake news? :O
niet op reageren, dan gaan ze vanzelf weg..
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 januari 2017 @ 15:00:16 #227
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_168244524
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:53 schreef antiderivative het volgende:
Na de Brexit speech van Theresa May gisteren (waarin ze ook Trump en de VS noemde in een rijtje van landen waarmee direct een deal kan worden opgezet) zegt Anthony Scaramucci namens het Trump team dat het snel kan:

Top Trump adviser says post-Brexit trade deal feasible within 6 to 12 months

Farage zit natuurlijk al langer bij Trump, ondanks dat hij geen officiele Britse afgevaardigde is, BoJo was er vorige week en Theresa May zal snel een ontmoeting hebben.
moeten ze alleen eerst uit de EU zijn lijkt me en dat gaat jaren duren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_168244565
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:55 schreef antiderivative het volgende:

[..]

niet op reageren, dan gaan ze vanzelf weg..
Waarom zou je niet reageren op zaken die inhoudelijk wel eens belangrijk zouden kunnen zijn, zoals een mogelijke fusie tussen Bayer en Monsanto als wisselgeld voor wat banen onder Trump? Dat die gesprekken tussen beide partijen gevoerd worden is geen geheim, die zijn vrijwel rond, en ik neem aan dat jij niet denkt dat die bedrijven niks terug willen voor hun investeringen in Amerika.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168244658
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:53 schreef tochnietweer het volgende:

[..]

Bron of is het weer fake news? :O
http://www.cnbc.com/2017/(...)bs-after-merger.html

Dat zeggen ze zelf gewoon. Alles ligt klaar voor de fusie, ze moeten alleen een akkoord krijgen. Dus gaan ze even bij The Donald op bezoek (zijn administratie moet dat namelijk beoordelen), geven ze aan dat ze erg veel gaan investeren als het mag zodat hij met een paar duizend nieuwe banen kan schermen op zijn twitter en hop, die fusie is er ook weer door.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Redactie Games woensdag 18 januari 2017 @ 15:09:46 #230
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168244718
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

http://www.cnbc.com/2017/(...)bs-after-merger.html

Dat zeggen ze zelf gewoon. Alles ligt klaar voor de fusie, ze moeten alleen een akkoord krijgen. Dus gaan ze even bij The Donald op bezoek (zijn administratie moet dat namelijk beoordelen), geven ze aan dat ze erg veel gaan investeren als het mag zodat hij met een paar duizend nieuwe banen kan schermen op zijn twitter en hop, die fusie is er ook weer door.

Is dat niet illegaal als twee zulke grote bedrijven met elkaar fuseren?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_168244740
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:00 schreef rubbereend het volgende:

[..]

moeten ze alleen eerst uit de EU zijn lijkt me en dat gaat jaren duren
Dit zijn de deals waaraan nu gewerkt gaat worden en die klaar staan na de definitieve 'Brexit'. Hoe lang de scheiding gaat duren ligt aan de partijen zelf, maar aangezien ze (vooral uit EU hoek) aandringen op een snelle scheiding lijkt het me goed om die initiële 2 jaar in het achterhoofd te houden als tijdlijn.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168244780
quote:
Niet per definitie, nee. Maar het moet wel beoordeeld worden door mensen die Trump aan gaat stellen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168244849
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zou je niet reageren op zaken die inhoudelijk wel eens belangrijk zouden kunnen zijn, zoals een mogelijke fusie tussen Bayer en Monsanto als wisselgeld voor wat banen onder Trump? Dat die gesprekken tussen beide partijen gevoerd worden is geen geheim, die zijn vrijwel rond, en ik neem aan dat jij niet denkt dat die bedrijven niks terug willen voor hun investeringen in Amerika.
Die bedrijven kijgen zeker wat terug, dat is ook 1 van de redenen waarom een enorm optimisme heerst onder investeerders, of zoals CNBC het noemt de 'Trump Rally'. Men anticipeert op lagere belastingen en deregulatie onder het, wat velen noemen, 'the most business-oriented administration"

Mijn reactie had overigens betrekking op die ene poster, invalid nog wat, die maar schijnt te denken dat er overal een show bezig is.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168245052
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:15 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Die bedrijven kijgen zeker wat terug, dat is ook 1 van de redenen waarom een enorm optimisme heerst onder investeerders, of zoals CNBC het noemt de 'Trump Rally'. Men anticipeert op lagere belastingen en deregulatie onder het, wat velen noemen, 'the most business-oriented administration"

Mijn reactie had overigens betrekking op die ene poster, invalid nog wat, die maar schijnt te denken dat er overal een show bezig is.
En jij hebt er verder geen problemen mee dat Trump zich persoonlijk in dit soort deals gaat mengen? Terwijl hij zijn eigen bedrijven ook nog heeft?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168245781
^^ Ik weet niet of hij 'zijn eigen bedrijven' nog steeds heeft. Het feit dat men sinds de verkiezing ermee bezig is geweest en de persconferentie hebben moeten uitstellen, zegt mij dat ze eerst iets rond moesten hebben. Ik moet overigens hard gaan denken om te zien hoe hij met bijvoorbeeld Lockheed of Bayer kan profiteren, gezien zijn eigen imperium.

Maar naar vandaag, weer een dag Senate hearings:

10 a.m.: Nikki Haley, for Ambassador to the United Nations
10 a.m.: Tom Price, for Secretary of Health and Human Services
10 a.m.: Scott Pruitt, for Administrator of the Environmental Protection Agency
10 a.m.: Wilbur Ross, for Secretary of Commerce

dus over enkele minuten. Opzich allemaal interessante hearings. Te zien op de gebruikelijke kanalen.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168246171
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:56 schreef antiderivative het volgende:
^^ Ik weet niet of hij 'zijn eigen bedrijven' nog steeds heeft. Het feit dat men sinds de verkiezing ermee bezig is geweest en de persconferentie hebben moeten uitstellen, zegt mij dat ze eerst iets rond moesten hebben. Ik moet overigens hard gaan denken om te zien hoe hij met bijvoorbeeld Lockheed of Bayer kan profiteren, gezien zijn eigen imperium.
Die heeft hij. Zijn zoons beheren het voornaamste deel, en een paar kleine dingen zijn verkocht, maar het imperium bestaat en dat krijgt hij weer in bezit als hij terugkomt.

Profiteren zal vooral indirect gaan. Hij heeft bijvoorbeeld een belang in bedrijf A, dat product A maakt. Bedrijf B en C zijn actief op de Amerikaanse markt, en bedrijf B betrekt product A in zijn eigen product B, terwijl bedrijf C inkopen doet bij een ander bedrijf. Trump heeft dan een persoonlijk belang bij bedrijf B, wat het extra opmerkelijk maakt als hij dit soort deals persoonlijk gaat managen.

Dit is natuurlijk vrij simpel uitgeschreven, het kan ook zijn dat Lockheed bijvoorbeeld toezegt vijf congressen ergens in een Trump-resort te organiseren, dat Boeing een contract sluit waardoor monteurs die moeten vliegen kunnen overnachten in Trump-hotels, of dat Bayer de expats die het aantrekt gaat huisvesten in gebouwen van Trump. Je kan het zo gek niet bedenken of het is wel mogelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168246282
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:15 schreef antiderivative het volgende:
Die bedrijven kijgen zeker wat terug, dat is ook 1 van de redenen waarom een enorm optimisme heerst onder investeerders, of zoals CNBC het noemt de 'Trump Rally'. Men anticipeert op lagere belastingen en deregulatie onder het, wat velen noemen, 'the most business-oriented administration"
Het effect van die trump ralley was tussen 9 november en halverwege december, daarna is de groei opgedroogt en na 10 december s de koers bijna geheel vlak gebleven...

Een maand slechts en qua koerswinst een kleiner effect dan de koerswinst in begin 2016.
Bv de S&P500 is in die Trump Rallye met ongeveer 175 punten gestegen
Tussen half februari 2016 en halverwege april steeg hij zo'n 350 punten (een tweemaal zo lange periode maar ook een tweemaal zo sterk effect en voral procentueel een grotere stijging dan de Trump-ralley...

Wil Trump nu hebben dat de markten positief reageren, zal ij daden moeten leveren...
Zn tweet-politiek heeft tot nu toe eerder een negatief effect op de markten, en genereert de laatste tijd vaker koers-drops.

Dat zal vanaf zn inauguratie enkel sterker worden, hij kan niet enkel lucht leveren, maar zal iets tastbaars moeten bieden...
Overigens verwachten de markten ook snel duidelijkheid over zn infratstructuur-paketten waarmee hij de economie op gang wil brengen en duidelijkheid over zn tax-plannen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_168246707
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die heeft hij. Zijn zoons beheren het voornaamste deel, en een paar kleine dingen zijn verkocht, maar het imperium bestaat en dat krijgt hij weer in bezit als hij terugkomt.

Profiteren zal vooral indirect gaan. Hij heeft bijvoorbeeld een belang in bedrijf A, dat product A maakt. Bedrijf B en C zijn actief op de Amerikaanse markt, en bedrijf B betrekt product A in zijn eigen product B, terwijl bedrijf C inkopen doet bij een ander bedrijf. Trump heeft dan een persoonlijk belang bij bedrijf B, wat het extra opmerkelijk maakt als hij dit soort deals persoonlijk gaat managen.

Dit is natuurlijk vrij simpel uitgeschreven, het kan ook zijn dat Lockheed bijvoorbeeld toezegt vijf congressen ergens in een Trump-resort te organiseren, dat Boeing een contract sluit waardoor monteurs die moeten vliegen kunnen overnachten in Trump-hotels, of dat Bayer de expats die het aantrekt gaat huisvesten in gebouwen van Trump. Je kan het zo gek niet bedenken of het is wel mogelijk.
Ik weet niet precies wat je verstaat onder 'een belang hebben in', maar als je doelt op aandelen: die heeft hij niet. Hij heeft zijn portefeuilles al anderhalf jaar geleden moeten verkopen.

Zijn imperium zit in een trust. Hoe die werkwijze gaat, kun je hier lezen: http://fortune.com/2017/01/11/trumps-ethics-conflicts-lawyer/

Aangaande je laatste alinea, ook hier is tijdens de persco een antwoord op gegeven, en staat ook in bovenstaande link. Mocht die situatie zich voordoen, inzake expats, diplomaten etc, dan gaat dat naar de US treasury.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168246855
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:15 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Die bedrijven kijgen zeker wat terug, dat is ook 1 van de redenen waarom een enorm optimisme heerst onder investeerders, of zoals CNBC het noemt de 'Trump Rally'. Men anticipeert op lagere belastingen en deregulatie onder het, wat velen noemen, 'the most business-oriented administration"

Mijn reactie had overigens betrekking op die ene poster, invalid nog wat, die maar schijnt te denken dat er overal een show bezig is.
Humor. Nee, de CEO van Bayer was op weg naar Trump, toen die per ongeluk de CEO van Monsanto tegenkwam op 5th avenue. Hey, zei die, ik ga babbelen met Trump, ga jij voor de gezelligheid even mee. Maar heeft niks met de merger te maken hoor. Als ie de CEO van Disney was tegengekomen was die gewoon ff gezellig aangeschoven... :D
pi_168246899
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:31 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je verstaat onder 'een belang hebben in', maar als je doelt op aandelen: die heeft hij niet. Hij heeft zijn portefeuilles al anderhalf jaar geleden moeten verkopen.

Zijn imperium zit in een trust. Hoe die werkwijze gaat, kun je hier lezen: http://fortune.com/2017/01/11/trumps-ethics-conflicts-lawyer/

Aangaande je laatste alinea, ook hier is tijdens de persco een antwoord op gegeven, en staat ook in bovenstaande link. Mocht die situatie zich voordoen, inzake expats, diplomaten etc, dan gaat dat naar de US treasury.
Was dat die persco met die stapel mappen met blanco papier, om de indruk te wekken dat het allemaal heel indrukwekkend en juridisch uitzag?

Wie is beneficiary van die trust?
pi_168246934
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:31 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je verstaat onder 'een belang hebben in', maar als je doelt op aandelen: die heeft hij niet. Hij heeft zijn portefeuilles al anderhalf jaar geleden moeten verkopen.
Niet per sé. Aandelen die hij zelf bezat wel, maar als de Trump Organization ergens een aandeel in had hoeft dat niet. Zolang hij dus wel de Trump Organization nog heeft kan hij best aandelen hebben in andere bedrijven.

quote:
Zijn imperium zit in een trust. Hoe die werkwijze gaat, kun je hier lezen: http://fortune.com/2017/01/11/trumps-ethics-conflicts-lawyer/
Ik weet hoe een trust werkt, dankjewel.

quote:
Aangaande je laatste alinea, ook hier is tijdens de persco een antwoord op gegeven, en staat ook in bovenstaande link. Mocht die situatie zich voordoen, inzake expats, diplomaten etc, dan gaat dat naar de US treasury.
Nee, in die persconferentie is aangegeven dat de opbrengst van buitenlandse diplomaten in zijn hotels naar de schatkist gaat, zodat hij geen problemen krijgt met de emolumenten. Over opbrengsten van expats in gebouwen van de Trump Organization is met geen woord gerept. Dat is ook niet gek, want dat valt niet onder de emolumenten-wetgeving.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168247280
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het effect van die trump ralley was tussen 9 november en halverwege december, daarna is de groei opgedroogt en na 10 december s de koers bijna geheel vlak gebleven...

Een maand slechts en qua koerswinst een kleiner effect dan de koerswinst in begin 2016.
Bv de S&P500 is in die Trump Rallye met ongeveer 175 punten gestegen
Tussen half februari 2016 en halverwege april steeg hij zo'n 350 punten (een tweemaal zo lange periode maar ook een tweemaal zo sterk effect en voral procentueel een grotere stijging dan de Trump-ralley...

Wil Trump nu hebben dat de markten positief reageren, zal ij daden moeten leveren...
Zn tweet-politiek heeft tot nu toe eerder een negatief effect op de markten, en genereert de laatste tijd vaker koers-drops.

Dat zal vanaf zn inauguratie enkel sterker worden, hij kan niet enkel lucht leveren, maar zal iets tastbaars moeten bieden...
Overigens verwachten de markten ook snel duidelijkheid over zn infratstructuur-paketten waarmee hij de economie op gang wil brengen en duidelijkheid over zn tax-plannen
Ga je nou echt willekeurige periodes in de geschiedenis nemen onder het mom van: "de stijging was toen groter, dus die van Trump is maar slecht?" Misschien was een stijging rond july-augustus 1951 ook wel groter of tijdens maart-mei 1992. Met andere woorden: who cares?

Overigens zijn de cijfers eerder voorbijgekomen van presidenten inzake het effect op de S&P, Dow, post-election to Inaug. en daar scoort de huidige Pres. toch behoorlijk goed, in de slechte categorie welteverstaan. Dus Trump hoeft zich niet zo'n zorgen te maken.

Je 2e deel: hoe is dat anders dan wat ik schreef? Ik zei: ze anticiperen op lagere belastingen en deregulatie. En jij komt met: hij zal toch echt moeten gaan leveren. No shit!
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168247332
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:56 schreef antiderivative het volgende:
^^ Ik weet niet of hij 'zijn eigen bedrijven' nog steeds heeft. Het feit dat men sinds de verkiezing ermee bezig is geweest en de persconferentie hebben moeten uitstellen, zegt mij dat ze eerst iets rond moesten hebben. Ik moet overigens hard gaan denken om te zien hoe hij met bijvoorbeeld Lockheed of Bayer kan profiteren, gezien zijn eigen imperium.

Maar naar vandaag, weer een dag Senate hearings:

10 a.m.: Nikki Haley, for Ambassador to the United Nations
10 a.m.: Tom Price, for Secretary of Health and Human Services
10 a.m.: Scott Pruitt, for Administrator of the Environmental Protection Agency
10 a.m.: Wilbur Ross, for Secretary of Commerce

dus over enkele minuten. Opzich allemaal interessante hearings. Te zien op de gebruikelijke kanalen.
Aandelen? Ooit van gehoord? Dan wel insider trading.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168247336
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:36 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Humor. Nee, de CEO van Bayer was op weg naar Trump, toen die per ongeluk de CEO van Monsanto tegenkwam op 5th avenue. Hey, zei die, ik ga babbelen met Trump, ga jij voor de gezelligheid even mee. Maar heeft niks met de merger te maken hoor. Als ie de CEO van Disney was tegengekomen was die gewoon ff gezellig aangeschoven... :D
Dit is nou de reden waarom je niet serieus genomen wordt, zie je dat nou niet zelf?
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168247397
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:57 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Dit is nou de reden waarom je niet serieus genomen wordt, zie je dat nou niet zelf?
Sad.
pi_168247410
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:54 schreef antiderivative het volgende:
Ga je nou echt willekeurige periodes in de geschiedenis nemen onder het mom van: "de stijging was toen groter, dus die van Trump is maar slecht?
Nee, ik maak duidelijk dat die vermeende Trump-ralley allang over is, en het eigenlijk niet eens de sterkste stijging in 2016 geweest is..

Het heeft weinig te maken met 'economische successen' maar lijkt eerder een emotionele reactie van beleggers op het voorbij zijn van de onzekerheid die de verkiezingen opleverde, maar op dt moment lijkt juist diezelfde onzekerheid van voor de verkiezingen weer terug te komen en lijken beleggers eerder erg angst te zijn, wat zich vertaald in veelal paniekachtige koersvallen ... die overigens tot nu toe veelal zich snel herstellen.

Die Trump-ralley te presenteren als teken van vertrouwen van de Bedrijven en beleggers in Trump is zachts gezegd erg dom en voorbarig
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_168247617
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet per sé. Aandelen die hij zelf bezat wel, maar als de Trump Organization ergens een aandeel in had hoeft dat niet. Zolang hij dus wel de Trump Organization nog heeft kan hij best aandelen hebben in andere bedrijven.

[..]

Ik weet hoe een trust werkt, dankjewel.

[..]

Nee, in die persconferentie is aangegeven dat de opbrengst van buitenlandse diplomaten in zijn hotels naar de schatkist gaat, zodat hij geen problemen krijgt met de emolumenten. Over opbrengsten van expats in gebouwen van de Trump Organization is met geen woord gerept. Dat is ook niet gek, want dat valt niet onder de emolumenten-wetgeving.
Als je het weet, zoals je zelf claimt, waarom stel je dan vreemde vragen? Trump Org. is een holding, Trump Hotels en ander vastgoed zitten in die holding. Trump distantieert zich van de Trump Organization, niet alleen van de verschillende Trump hotels. Dus je vragen slaan nergens op.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168247654
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:56 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Aandelen? Ooit van gehoord? Dan wel insider trading.
nope, was al beantwoord.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168247678
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:10 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Als je het weet, zoals je zelf claimt, waarom stel je dan vreemde vragen? Trump Org. is een holding, Trump Hotels en ander vastgoed zitten in die holding. Trump distantieert zich van de Trump Organization, niet alleen van de verschillende Trump hotels. Dus je vragen slaan nergens op.
Wie is de beneificairy van die trust, derivaatje?
pi_168247692
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:10 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Als je het weet, zoals je zelf claimt, waarom stel je dan vreemde vragen? Trump Org. is een holding, Trump Hotels en ander vastgoed zitten in die holding. Trump distantieert zich van de Trump Organization, niet alleen van de verschillende Trump hotels. Dus je vragen slaan nergens op.
Volgens zijn advocaat neemt Trump inderdaad (voldoende) afstand van zijn bedrijven, persoonlijk hecht ik toch meer waarde aan de woorden van de voorzitter van het Amerikaanse Ethiekbureau voor de Overheid.
pi_168247785
Ik zal zoals gewoonlijk wat headlines/quotes uit de Senate hearings gaan plaatsen, tevens ook om het niveau op te krikken.

* Sen. Menendez asks: 'Do you believe Russia committed war crimes when it indiscriminately bombed civilians in Aleppo?' Nikki Haley: "Yes."

* Haley says she "absolutely" supports the US moving its embassy in #Israel from Tel Aviv to Jerusalem.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168247878
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:10 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Als je het weet, zoals je zelf claimt, waarom stel je dan vreemde vragen? Trump Org. is een holding, Trump Hotels en ander vastgoed zitten in die holding. Trump distantieert zich van de Trump Organization, niet alleen van de verschillende Trump hotels. Dus je vragen slaan nergens op.
Weet je zeker dat je zelf wel begrijpt hoe een trust werkt? Voor iemand met een username die afgeleid is van een financieel product lijkt je kennis me behoorlijk onder de maat.

Hij heeft er afstand van genomen door het niet meer te managen. Dat is de kortste uitleg. Hij bezit alles nog wel. Zijn kinderen beheren het. Het is echt een hele simpele constructie.

Dan mag je wel weer je badinerende toontje opzetten, alsof die paar headlines die jij kopieert en plakt een godsgeschenk aan dit topic zijn, maar inhoudelijk weet je schijnbaar niet erg veel van dit alles af. Een beetje bescheidenheid is dan gepast.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168247959
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:18 schreef antiderivative het volgende:
Ik zal zoals gewoonlijk wat headlines/quotes uit de Senate hearings gaan plaatsen, tevens ook om het niveau op te krikken.

* Sen. Menendez asks: 'Do you believe Russia committed war crimes when it indiscriminately bombed civilians in Aleppo?' Nikki Haley: "Yes."

* Haley says she "absolutely" supports the US moving its embassy in #Israel from Tel Aviv to Jerusalem.
"Nowhere has the UN’s failure been...more outrageous than in its bias against our close ally Israel"

“I will never abstain when the UN takes any action that comes in direct conflict with U.S. interests and values.”

"When America fails to lead, the world becomes a more dangerous place"

"We host the United Nations: it should give us greater leverage in the way we deal with it"

"You should ask the people of my General assembly in SC, I don't have a problem calling people out"

Ze maakt een sterke en harde indruk tot nu toe
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168248019
Speelt dit zich nog steeds af voor de Senaat van de VS of spreekt ze inmiddels de Knesset toe?
pi_168248170
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:25 schreef antiderivative het volgende:

[..]

"Nowhere has the UN’s failure been...more outrageous than in its bias against our close ally Israel"

“I will never abstain when the UN takes any action that comes in direct conflict with U.S. interests and values.”

"When America fails to lead, the world becomes a more dangerous place"

"We host the United Nations: it should give us greater leverage in the way we deal with it"

"You should ask the people of my General assembly in SC, I don't have a problem calling people out"

Ze maakt een sterke en harde indruk tot nu toe
Lijkt mij een uitstekend moment om de UN te verhuizen als het gastland meent dat het leverage heeft omdat de UN daar gevestigd is.

Wel een leuk idee, dan mag de Nederlandse regering zeker gaan bepalen wie het ICC vervolgd.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168248327
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:18 schreef antiderivative het volgende:
Ik zal zoals gewoonlijk wat headlines/quotes uit de Senate hearings gaan plaatsen, tevens ook om het niveau op te krikken.

* Sen. Menendez asks: 'Do you believe Russia committed war crimes when it indiscriminately bombed civilians in Aleppo?' Nikki Haley: "Yes."

* Haley says she "absolutely" supports the US moving its embassy in #Israel from Tel Aviv to Jerusalem.

"Nowhere has the UN’s failure been...more outrageous than in its bias against our close ally Israel"

“I will never abstain when the UN takes any action that comes in direct conflict with U.S. interests and values.”

"When America fails to lead, the world becomes a more dangerous place"

"We host the United Nations: it should give us greater leverage in the way we deal with it"

"You should ask the people of my General assembly in SC, I don't have a problem calling people out"

Ze maakt een sterke en harde indruk tot nu toe
Nikki Haley on US sanctions against Russia: "I certainly think they should be preserved."

"My job is not just at the UN but at the Security Council. I want to bring back faith to the UN and show we can have progress."

Governor Haley says Syrian refugees were not vetted properly which is why she opposed them coming to SC

says ISIS needs to be dealt with, but need to have "measurables," an "end goal" in mind

Gov Haley says the one voice against ISIS should be defined as the president, NSA and Congress declaring what that looks like

Sfeer is goed, ook de Dems lijken redelijk content
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168248540
Wie is de begunstigde van de Trump-trust, antiderivative?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168248632
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:39 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Nikki Haley on US sanctions against Russia: "I certainly think they should be preserved."

"My job is not just at the UN but at the Security Council. I want to bring back faith to the UN and show we can have progress."

Governor Haley says Syrian refugees were not vetted properly which is why she opposed them coming to SC

says ISIS needs to be dealt with, but need to have "measurables," an "end goal" in mind

Gov Haley says the one voice against ISIS should be defined as the president, NSA and Congress declaring what that looks like

Sfeer is goed, ook de Dems lijken redelijk content
"Do you agree that Putin has served as an active accomplice to Assad's murder of his own people?" Haley: yes

Senator Young: "Syria is Genocide" Nikki Haley: "Absolutely"

Gov Nikki Haley agrees UN Security Council failed on Syria

On Paris agreement: "climate should always be on table for discuss. We should note what's right but not at peril of our industries". "If we do see burdens that are costing our businesses, than that's something I don't think I'll agree with"
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168249106
Terwijl antiderivative nadenkt wie de beneficiary van die trust is, legt Trump uit hoe healthcare voor iedereen eruit ziet:

quote:
"Well, you watch,” Trump replied. “We're going to get private insurance companies to take care of a lot of the people that can afford it. That's going to take a tremendous burden off and they're going to be able to have plans that are great plans. So it's very important.”
http://www.politico.com/s(...)ate-insurance-233754

Ja, ik denk inderdaad dat private verzekeraars welwillend premie zullen innen van iedereen die het kan betalen. Maar dat is wel een rare defintie van 'healthcare for everyone'. Zou zijn electoraat dat oppikken, of gaat ie gewoon zover dat ie een paar sleutelstaten gaat subsideren (pay for votes).? :?
pi_168249145
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:50 schreef antiderivative het volgende:

[..]

"Do you agree that Putin has served as an active accomplice to Assad's murder of his own people?" Haley: yes

Senator Young: "Syria is Genocide" Nikki Haley: "Absolutely"

Gov Nikki Haley agrees UN Security Council failed on Syria

On Paris agreement: "climate should always be on table for discuss. We should note what's right but not at peril of our industries". "If we do see burdens that are costing our businesses, than that's something I don't think I'll agree with"
op het moment wat repeterende vragen, enkele picks:

Nikki Haley questions US funding of UN: "Are we getting what we pay for?"

"more countries in the UN need to have "skin in the game"

Says US paying nearly 29% should be at 25% bc of Helms-Biden Act on reforming UN $

"I do not think we should have a slash and burn at the UN" (re: cutting UN funding). "Needs serious investigation and revaluation

Nikki Haley on UNSC res 2334 on Israeli settlements "a kick in the gut to everyone"; US abstention wrong; adds that UN inserting itself into Israeli/Palestinian matter "is wrong"

Nikki Haley would say to Russian counterpart at UN reg. email hack: we're aware it happened, it's unacceptable,we're going to fight back. "I don't think that we can trust them"

"Peace keepers should be just that "peace keepers" you are allowing people to enter Africa as peace keepers and robbing them." "If countries send peacekeepers that abuse children and dont punish soldiers, they must be removed"
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  woensdag 18 januari 2017 @ 18:23:13 #261
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_168249333
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:31 schreef tochnietweer het volgende:
President Barack Obama has shortened the prison sentence of former Army private and whistleblower Chelsea Manning, She will be released on May 17, instead of remaining in military custody until 2045 as originally sentenced.
https://www.rt.com/usa/374010-obama-commute-manning-sentence/

Wat zal Trump in response gaan Tweeten?
Dat is ook alles wat hij kan. Tweeten. De opvolgende president kan zo'n pardon niet terugdraaien.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  Redactie Games woensdag 18 januari 2017 @ 18:33:05 #262
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168249519
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:12 schreef invalidusername het volgende:
Terwijl antiderivative nadenkt wie de beneficiary van die trust is, legt Trump uit hoe healthcare voor iedereen eruit ziet:

[..]

http://www.politico.com/s(...)ate-insurance-233754

Ja, ik denk inderdaad dat private verzekeraars welwillend premie zullen innen van iedereen die het kan betalen. Maar dat is wel een rare defintie van 'healthcare for everyone'. Zou zijn electoraat dat oppikken, of gaat ie gewoon zover dat ie een paar sleutelstaten gaat subsideren (pay for votes).? :?
Zo kennen we 'm wel. Zeggen dat 'ie het gaat doen maar verrassend licht met de details.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_168249548
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:56 schreef antiderivative het volgende:
^^ Ik weet niet of hij 'zijn eigen bedrijven' nog steeds heeft. Het feit dat men sinds de verkiezing ermee bezig is geweest en de persconferentie hebben moeten uitstellen, zegt mij dat ze eerst iets rond moesten hebben. Ik moet overigens hard gaan denken om te zien hoe hij met bijvoorbeeld Lockheed of Bayer kan profiteren, gezien zijn eigen imperium.

Maar naar vandaag, weer een dag Senate hearings:

10 a.m.: Nikki Haley, for Ambassador to the United Nations
10 a.m.: Tom Price, for Secretary of Health and Human Services
10 a.m.: Scott Pruitt, for Administrator of the Environmental Protection Agency
10 a.m.: Wilbur Ross, for Secretary of Commerce

dus over enkele minuten. Opzich allemaal interessante hearings. Te zien op de gebruikelijke kanalen.
Ik volg de Haley hearing, maar die van Price en Pruitt schijnt een feest te zijn. Veel schuimende comments..:P
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  woensdag 18 januari 2017 @ 18:37:24 #264
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168249592
Sanders doet het goed nu bij Pruitt. Trekt fel van leer.
pi_168249838
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

http://www.cnbc.com/2017/(...)bs-after-merger.html

Dat zeggen ze zelf gewoon. Alles ligt klaar voor de fusie, ze moeten alleen een akkoord krijgen. Dus gaan ze even bij The Donald op bezoek (zijn administratie moet dat namelijk beoordelen), geven ze aan dat ze erg veel gaan investeren als het mag zodat hij met een paar duizend nieuwe banen kan schermen op zijn twitter en hop, die fusie is er ook weer door.
Waar zie je dat precies in het door jou gelinkte artikel staan? Ik zie het niet.
pi_168250134
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:46 schreef tochnietweer het volgende:

[..]

Waar zie je dat precies in het door jou gelinkte artikel staan? Ik zie het niet.
quote:
The statement came after U.S. president-elect Donald Trump's spokesman said Germany's Bayer had pledged to boost its investments in the United States as part of its deal to buy U.S.-based Monsanto, investing $8 billion in R&D.
Onder andere. In de eerste zin staat ook dat dit een investering is die het gefuseerde bedrijf gaat maken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:05:39 #267
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168252176
Van wat eerder geleden... Die DeVos weet ook echt niet waar ze het over heeft he.
https://vid.me/SR3t
pi_168252856
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Van wat eerder geleden... Die DeVos weet ook echt niet waar ze het over heeft he.
https://vid.me/SR3t
Ja, maar de familie heeft 200 miljoen gedoneerd aan de RNC, dus ja, dan moet je wat.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168254357
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:50 schreef antiderivative het volgende:

On Paris agreement: "climate should always be on table for discuss. We should note what's right but not at peril of our industries". "If we do see burdens that are costing our businesses, than that's something I don't think I'll agree with"
Dom kind. 400ppm is overschreden, 2016 warmste jaar in de boeken maar nog steeds denken dat de kosten voor de industrie belangrijker zijn dan de kosten die Climate Change met zich meebrengt.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168254724
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:02 schreef Tijger_nootje het volgende:
2016 warmste jaar in de boeken
De Twitter-schoonmakers hadden het er vandaag maar druk mee vanaf exact 11:00 EST... de bedreigingen verdwenen zowat terwijl je ze probeerde te lezen!

"Pas maar op, vieze lantveraders! Vrijdag/zaterdag/zondag/maandag (niemand weet meer wanneer Trump nu écht begint) gaan jullie allemaal op zwart en op transprot naar Guantamalalamo!" :(

:P
pi_168254901
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:09 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

De Twitter-schoonmakers hadden het er vandaag maar druk mee vanaf exact 11:00 EST... de bedreigingen verdwenen zowat terwijl je ze probeerde te lezen!

"Pas maar op, vieze lantveraders! Vrijdag/zaterdag/zondag/maandag (niemand weet meer wanneer Trump nu écht begint) gaan jullie allemaal op zwart en op transprot naar Guantamalalamo!" :(

:P
Oh, klinkt goed, het is 28C in Cuba dus, hoe laat gaat het vliegtuig?
In the beginning there was nothing, which exploded.
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:15:39 #272
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168254992
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er valt weinig te zeggen over de toon van de tweet, want daar staat slechts wat hun model op dat moment voorspelt.
Ik ga ook helemaal nergens vanuit. Ik stel slechts dat het tweetje over hun model en het genoemde artikel niets met elkaar van doen hebben.
Was niet enkel een tweet, die grafiek stond ook bovenaan hun website te pronken.

De NYTimes gaf Clinton ook 80% kans oid, maar Huffington Post spande wel de kroon qua stront in de ogen. Die 98% is wat mij betreft hét symbool van media die in een bubbel leven en geen flauw benul hebben wat er borrelt in de samenleving.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_168255117
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:15 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Was niet enkel een tweet, die grafiek stond ook bovenaan hun website te pronken.

De NYTimes gaf Clinton ook 80% kans oid, maar Huffington Post spande wel de kroon qua stront in de ogen. Die 98% is wat mij betreft hét symbool van media die in een bubbel leven en geen flauw benul hebben wat er borrelt in de samenleving.
Clinton won dan ook de popular vote...
In the beginning there was nothing, which exploded.
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:20:21 #274
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168255222
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:15 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Was niet enkel een tweet, die grafiek stond ook bovenaan hun website te pronken.

De NYTimes gaf Clinton ook 80% kans oid, maar Huffington Post spande wel de kroon qua stront in de ogen. Die 98% is wat mij betreft hét symbool van media die in een bubbel leven en geen flauw benul hebben wat er borrelt in de samenleving.
Je kunt een model moeilijk betichten van een systematisch bias voor Democraten, althans, ik zie niet in hoe, tenzij ze dat hard erin gezet zouden hebben. Daar heb ik geen aanwijzing voor. Buiten dat, hoe weet je uberhaupt dat het model fout was? 2% is alsnog een kans en zeldzame gebeurtenissen gebeuren continu.
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:23:59 #275
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168255364
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 01:24 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Buzzfeed: We hebben dit rapport over Trump, we weten niet of het legit is, maar we gooien het maar online.
Alex Jones: Clinton en Obama ruiken naar zwavel, het leger gaat Texas overnemen en binnen een paar maanden zit iedereen in FEMA-camps. Koop mijn water filters.
Eerlijk: of het nu fake news betreft, complottheoriën (Alex Jones) of "journalisten" die zich als schoothondjes aandienen voor een partij/politicus (Buzzfeed), het is gewoon allemaal scum.

Zolang mensen daar echt intrappen (en dat zijn er blijkbaar veel) zitten we met een enorm probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bonzai. op 18-01-2017 21:48:14 ]
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:28:52 #276
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168255533
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:18 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Clinton won dan ook de popular vote...
De grafiek ging over wie de verkiezing zou winnen, niet de popular vote.

Begrijp me niet verkeerd: Trumps overwinning wás ook een serieuze verrassing. Maar als je hem op de dag van de verkiezing 1% kans geeft, en hij boekt vervolgens de grootste republikeinse overwinning in 30 jaar, tja, dan moet je jezelf toch even in vraag stellen me dunk. ;)
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_168255817
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Je kunt een model moeilijk betichten van een systematisch bias voor Democraten, althans, ik zie niet in hoe, tenzij ze dat hard erin gezet zouden hebben
Bovendien, waarom zouden ze? Hooguit gaan er mensen niet meer stemmen omdat Clinton tóch wel zal winnen, terwijl je de Trumpfans stimuleert om alles op alles te zetten, want in een paar staten scheelt het maar zó weinig... hup jongens, nog één keer de schouders eronder! For Donald! Remember the emails! Remember the pizza! Build the wall, lock her up, drain the swamp!

En ziedaar! toen gebeurde het onverwachte, zij het verre van onmogelijke. ;)

(Een loterij met 1 à 2% kans op de hoofdprijs? Geef hier dat lot!)
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:43:47 #278
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168255984
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je kunt een model moeilijk betichten van een systematisch bias voor Democraten.
Nee, maar je kan media wel betichten van luiheid en wishful thinking. Huffington Post heeft sowieso geen al te best imago als het op onderzoeksjournalistiek aankomt.

Als ze een kijkje hadden genomen in de Trump-staten wisten ze misschien wat daar écht leefde. Wie weet hadden ze dan hun peilingmodel tegen het licht gehouden en enige reserve ingebouwd.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:49:20 #279
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168256144
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:43 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Nee, maar je kan media wel betichten van luiheid en wishful thinking. Huffington Post heeft sowieso geen al te best imago als het op onderzoeksjournalistiek aankomt.

Als ze een kijkje hadden genomen in de Trump-staten wisten ze misschien wat daar écht leefde. Dan konden ze misschien het peilingmodel tegen het licht houden en enige reserve inbouwen.
Ik zou zelf ook niet zo gauw een link naar een artikel van de Huffington post hier zetten. Doe mij maar NPR, PBS, AP, BBC, NYTimes, etcetera.

Hoe dan ook, je gaat je model toch niet aanpassen aan de hand van wat je zelf voelt uit staten? Dat zou de deur juist wagenwijd openzetten voor bias. De polls zijn vooralsnog toch echt de beste non-biased manier om het te bepalen naar mijn mening.

Wat er waarschijnlijk bij een groot deel van de modellen mis is gegaan is het onderschatten van de correlatie in systematische polling bias/error tussen verschillende staten, wat Nate Silver (van 538) ook voor de verkiezing beschreven heeft. Silver had daar meer rekening mee gehouden en lag ook meer in lijn met bookies. Ik denk dan ook eerder dat het gewoon een aantal matige modellen waren en minder een geval van bias. Dit laat uiteraard onverlet dat de HuffPo in hun verslaggeving wel zeer biased is.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 18-01-2017 21:54:25 ]
  woensdag 18 januari 2017 @ 22:01:08 #280
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168256536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:13 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat heb ik daar eigenlijk nooit gehad. Een artikel ging altijd over hetzelfde als wat kop+thumbnail suggereerden.

Noem eens drie voorbeelden? Moet bij een "clickbait-prul" toch makkelijk te doen zijn.
Neem eens een kijkje op hun FB: het bulkt van de goedkope clickbait-titels.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_168256572
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:43 schreef Bonzai. het volgende:
Nee, maar je kan media wel betichten van luiheid en wishful thinking. Huffington Post heeft sowieso geen al te best imago als het op onderzoeksjournalistiek aankomt.
Een Pultizer, drie Webby's en een Peabody? :)
pi_168256723
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:01 schreef Bonzai. het volgende:
clickbait
Gaan we weer: :P


quote:
Neem eens een kijkje op hun FB
Ik heb 'm vrijwel continu openstaan, waar zie jij precies een titel + thumbnail die niet met het artikel kloppen?
pi_168256941
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:28 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

De grafiek ging over wie de verkiezing zou winnen, niet de popular vote.

Begrijp me niet verkeerd: Trumps overwinning wás ook een serieuze verrassing. Maar als je hem op de dag van de verkiezing 1% kans geeft, en hij boekt vervolgens de grootste republikeinse overwinning in 30 jaar, tja, dan moet je jezelf toch even in vraag stellen me dunk. ;)
Dit is natuurlijk ook een mooi staaltje framen. De grootste Republikeinse overwinning in dertig jaar klinkt heel wat, maar feitelijk bedoel je dat hij het qua electoral college beter deed dan George W. Qua popular vote was het bovendien de beroerdste marge in anderhalve eeuw of iets dergelijks.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 18 januari 2017 @ 22:17:27 #284
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168257064
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hoe dan ook, je gaat je model toch niet aanpassen aan de hand van wat je zelf voelt uit staten?

Dat zei ik ook niet. Wat meer veldwerk had hen misschien op het feit gewezen dat er iets borrelt in de samenleving. Dan kun je wat voorzichtiger en kritischer omspringen met data en meer safety inbouwen in je model. Zeker in onzekere tijden.

Kort samengevat: als je Trump op de vooravond van de verkiezing 1% kans geeft, dan ben je achteraf bekeken gewoon extreem laks geweest.

Zoals je zelf al aangaf, andere modellen leunden veel dichter aan bij de realiteit. Voor HuffPost was het blijkbaar belangrijker om met een model uit te pakken dat Trump als loser afschildert dan om de peilingen kritisch tegen het licht te houden.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  woensdag 18 januari 2017 @ 22:20:30 #285
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168257159
Nu het toch over media en bias gaat, deze open brief is gisteren gepubliceerd:

quote:
An open letter to Trump from the US press corps

DEAR MR. PRESIDENT ELECT:

In these final days before your inauguration, we thought it might be helpful to clarify how we see the relationship between your administration and the American press corps.

It will come as no surprise to you that we see the relationship as strained. Reports over the last few days that your press secretary is considering pulling news media offices out of the White House are the latest in a pattern of behavior that has persisted throughout the campaign: You’ve banned news organizations from covering you. You’ve taken to Twitter to taunt and threaten individual reporters and encouraged your supporters to do the same. You’ve advocated for looser libel laws and threatened numerous lawsuits of your own, none of which has materialized. You’ve avoided the press when you could and flouted the norms of pool reporting and regular press conferences. You’ve ridiculed a reporter who wrote something you didn’t like because he has a disability.

All of this, of course, is your choice and, in a way, your right. While the Constitution protects the freedom of the press, it doesn’t dictate how the president must honor that; regular press conferences aren’t enshrined in the document.

But while you have every right to decide your ground rules for engaging with the press, we have some, too. It is, after all, our airtime and column inches that you are seeking to influence. We, not you, decide how best to serve our readers, listeners, and viewers. So think of what follows as a backgrounder on what to expect from us over the next four years.

Access is preferable, but not critical. You may decide that giving reporters access to your administration has no upside. We think that would be a mistake on your part, but again, it’s your choice. We are very good at finding alternative ways to get information; indeed, some of the best reporting during the campaign came from news organizations that were banned from your rallies. Telling reporters that they won’t get access to something isn’t what we’d prefer, but it’s a challenge we relish.

Off the record and other ground rules are ours—not yours—to set. We may agree to speak to some of your officials off the record, or we may not. We may attend background briefings or off-the-record social events, or we may skip them. That’s our choice. If you think reporters who don’t agree to the rules, and are shut out, won’t get the story, see above.

We decide how much airtime to give your spokespeople and surrogates. We will strive to get your point of view across, even if you seek to shut us out. But that does not mean we are required to turn our airwaves or column inches over to people who repeatedly distort or bend the truth. We will call them out when they do, and we reserve the right, in the most egregious cases, to ban them from our outlets.

We believe there is an objective truth, and we will hold you to that. When you or your surrogates say or tweet something that is demonstrably wrong, we will say so, repeatedly. Facts are what we do, and we have no obligation to repeat false assertions; the fact that you or someone on your team said them is newsworthy, but so is the fact that they don’t stand up to scrutiny. Both aspects should receive equal weight.

We’ll obsess over the details of government. You and your staff sit in the White House, but the American government is a sprawling thing. We will fan reporters out across the government, embed them in your agencies, source up those bureaucrats. The result will be that while you may seek to control what comes out of the West Wing, we’ll have the upper hand in covering how your policies are carried out.

We will set higher standards for ourselves than ever before. We credit you with highlighting serious and widespread distrust in the media across the political spectrum. Your campaign tapped into that, and it was a bracing wake-up call for us. We have to regain that trust. And we’ll do it through accurate, fearless reporting, by acknowledging our errors and abiding by the most stringent ethical standards we set for ourselves.

We’re going to work together. You have tried to divide us and use reporters’ deep competitive streaks to cause family fights. Those days are ending. We now recognize that the challenge of covering you requires that we cooperate and help one another whenever possible. So, when you shout down or ignore a reporter at a press conference who has said something you don’t like, you’re going to face a unified front. We’ll work together on stories when it makes sense, and make sure the world hears when our colleagues write stories of importance. We will, of course, still have disagreements, and even important debates, about ethics or taste or fair comment. But those debates will be ours to begin and end.

We’re playing the long game. Best-case scenario, you’re going to be in this job for eight years. We’ve been around since the founding of the republic, and our role in this great democracy has been ratified and reinforced again and again and again. You have forced us to rethink the most fundamental questions about who we are and what we are here for. For that we are most grateful.

Enjoy your inauguration.

—The Press Corps
Hopelijk lukt het ze zich hieraan te houden. Een voorproefje hiervan zag je toen Fox News ineens opkwam voor CNN na de persconferentie van Trump.
pi_168257214
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:28 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Maar als je hem op de dag van de verkiezing 1% kans geeft, en hij boekt vervolgens de grootste republikeinse overwinning in 30 jaar, tja, dan moet je jezelf toch even in vraag stellen me dunk. ;)
De grootste republikeinse overwinning van de afgelopen 30 jaar vond toch plaats in 1988?
pi_168257216
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:17 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Dat zei ik ook niet. Wat meer veldwerk had hen misschien op het idee gebracht dat er wat borrelt in de samenleving. Dan kun je wat voorzichtiger en kritischer omspringen met data en meer safety inbouwen in je model. Zeker in onzekere tijden.

Kort samengevat: als je Trump op de vooravond van de verkiezing 1% kans geeft, dan ben je gewoon extreem laks geweest.

Zoals je zelf al aangaf, andere modellen leunden veel dichter aan bij de realiteit. Voor HuffPost was het blijkbaar belangrijker om met een peiling uit te pakken die Trump als loser afschildert dan om de peilingen kritisch tegen het licht te houden.
Dat is vooral een beetje onderbuikretoriek. In de beslissende swing states stond Clinton in de peilingen doorgaans op iets van een marge van +3 tot ongeveer gelijk, met uitzondering van Wisconsin zo uit mijn hoofd. Uiteindelijk haalde Trump in die staten net iets meer stemmen dan in de peilingen. Iets van twee procentjes verschuiving denken te kunnen zien door naar een staat te gaan slaat niet echt ergens op.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 18 januari 2017 @ 22:27:12 #288
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168257343
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:06 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Gaan we weer: :P

[ afbeelding ]

[..]

Ik heb 'm vrijwel continu openstaan, waar zie jij precies een titel + thumbnail die niet met het artikel kloppen?
Clickbait: "sensationele koppen in een poging om de lezer tot een "klik" te verleiden." Ja, het staat er vol van op de HuffPost-Facebook.

Logisch voor een medium dat leeft van de clicks, gezien gratis online onderzoeksjournalistiek simpelweg onrendabel is. Ze zijn ook niet de enige.

Maar wat me vooral stoort: 't is allemaal zó makkelijk scoren bij de achterban.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_168257380
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:27 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Clickbait: "sensationele koppen in een poging om de lezer tot een "klik" te verleiden." Ja, het staat er vol van op de HuffPost-Facebook.

Logisch voor een medium dat leeft van de clicks, gezien gratis online onderzoeksjournalistiek simpelweg onrendabel is. Ze zijn ook niet de enige.

Maar wat me vooral stoort: 't is allemaal zó makkelijk scoren bij de achterban.
Als jouw Facebook daar vol mee staat dan doe je dat toch echt jezelf aan, ik heb 0,0 clickbait op mijn FB.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168257422
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:25 schreef antiderivative het volgende:
"We host the United Nations: it should give us greater leverage in the way we deal with it"
Kan daar geen bron voor vinden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 18 januari 2017 @ 22:33:14 #291
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168257499
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Kan daar geen bron voor vinden.
Hier kun je het terugvinden @ 1:01:06

Hier is de transcript:

quote:
I HAVE TALKED TO THE PRESIDENT-ELECT ABOUT THAT, AND WHEN THIS POSITION CAME UP, HE SAID THAT HE WANTED ME TO HAVE A STRONG VOICE IN THE U.N. AND A HIGHER PROFILE IN THE U.N. AND TO USE IT TO WORK. SO U U DO THINK THAT OBVIOUSLY, ANY COMMENTS THAT THE PRESIDENT-ELECT HAS MADE, THOSE ARE HIS COMMENTS. WHAT I WILL TELL YOU FROM MY STANDPOINT IS THAT I THINK THAT WE NEED TO GO BACK TO WHAT THE U.N. WAS INTENDED TO BE, AND WE HOST THE U.N., AND THAT IS WHAT SHOULD GIVE US GREAT LEVERAGE IN HOW WE HANDLE IT. WE ARE DEALING WITHND A HIGHER PROFILE IN THE U.N. AND TO USE IT TO WORK. SO U U DO THINK THAT OBVIOUSLY, ANY COMMENTS THAT THE PRESIDENT-ELECT HAS MADE, THOSE ARE HIS COMMENTS. WHAT I WILL TELL YOU FROM MY STANDPOINT IS THAT I THINK THAT WE NEED TO GO BACK TO WHAT THE U.N. WAS INTENDED TO BE, AND WE HOST THE U.N., AND THAT IS WHAT SHOULD GIVE US GREAT LEVERAGE IN HOW WE HANDLE IT. WE ARE DEALING WITH TOUGH PARTNERS ON THE SECURITY COUNCIL WHETHER IT IS CHINA OR RUSSIA AND THOSE WHO DO VETO, BUT WE HAVE TO REMEMBER THAT WE HAVE A VETO AND WE CAN KEEP BAD THINGS FROM HAPPENING AND THE OTHER SIDE OF IT IS THAT WE NEED BOTH OF THOSE COUNTRIES AND WE NEED THEIR HELP, AND WE NEED CHINA'S HELP WHEN IT COMES TO NORTH E KREE KOREA AND RUSSIA'S HELP WHEN IT COMES TO ISIS AND WE HAVE TO HAVE FIND WAYS TO KNOW WHEN WE DIS DISAGREE WITH THEM, WE SHOULD NOT BE AFRAID TO SAY THAT, AND WHEN WE NEED TO WORK WITH EMLE THIS, WE NEED TO TELL THEM EXACTLY WHAT THE END GOAL IS AND HOW WE NEED TO WORK WITH THEM. THE WAY THAT WE WILL GET THE VETOES NOT TO HAPPEN IS TO SHOW HOW IT SIS IN THEIR BEST INTEREST IN THEIR COUNTRY TO MAKE SURE THEY DO IT. YOU CAN SEE CHINA IS PULLING AWAY FROM NORTH KOREA, BECAUSE THEY SEE THE MISSILES BEING BUILT, AND THEY KNOW WHAT IS HAPPEN ING HAPPENING. WE HAVE TO ENCOURAGE THEM THAT IT IST NOT GOOD FOR CHINA AND THEN WHEN YOU CAN DO THAT, THAT IS WHEN YOU WILL SEE THE MORE PRESSURE PUT ON NORTH KOREA.
  woensdag 18 januari 2017 @ 22:33:20 #292
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168257502
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is vooral een beetje onderbuikretoriek. In de beslissende swing states stond Clinton in de peilingen doorgaans op iets van een marge van +3 tot ongeveer gelijk, met uitzondering van Wisconsin zo uit mijn hoofd. Uiteindelijk haalde Trump in die staten net iets meer stemmen dan in de peilingen.
Als je rekening houdt met een foutmarge heet dat simpelweg "too close to call". Hillary was favoriet, dat zeker, maar toch geen 98% :')

quote:
Iets van twee procentjes verschuiving denken te kunnen zien door naar een staat te gaan slaat niet echt ergens op.
Nee, maar dan ben je misschien niet zo arrogant om te pronken met zo'n peilingmodel. Je hoorde het voortdurend van journalisten die wél ter plaatse gingen kijken: hier borrelt iets. Er was meer dan een teken aan de wand, maar bepaalde media staken liever hun kop in het zand.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_168257623
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:33 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Als je rekening houdt met een foutmarge is dat simpelweg "too close to call". Hillary favoriet, dat zeker, maar toch geen 98% :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar dan ben je misschien niet zo arrogant te pronken met zo'n peilingmodel. Je hoorde het voortdurend van journalisten die wél ter plaatse gingen kijken: hier borrelt iets. Er was meer dan een teken aan de wand, maar bepaalde media staken liever hun kop in het zand.
Dat ligt er maar net aan hoe je het model opzet. Als je afwijkingen in individuele staten als willekeurig ziet in plaats van samenhangend, dan kom je met je simulaties uit op dergelijke percentages. Dat zag je dus ook in vrijwel alle modellen, behalve die van FiveThirtyEight.

Iets roepen over 'hier borrelt iets' is echt loze retoriek. Je ziet het verschil tussen 51,2/48,3 en 49,6/49,8 echt niet door in een staat te gaan kijken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 18 januari 2017 @ 22:41:32 #294
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168257765
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:02 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Dom kind. 400ppm is overschreden, 2016 warmste jaar in de boeken maar nog steeds denken dat de kosten voor de industrie belangrijker zijn dan de kosten die Climate Change met zich meebrengt.
Tsjah, wat moet je met dat soort mensen... intellectueel achtergesteld of corrupt, take your pick...

Deze nutcase was vandaag ook nog te aanschouwen bij enkele hearings:
pi_168257952
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk ook een mooi staaltje framen. De grootste Republikeinse overwinning in dertig jaar klinkt heel wat, maar feitelijk bedoel je dat hij het qua electoral college beter deed dan George W. Qua popular vote was het bovendien de beroerdste marge in anderhalve eeuw of iets dergelijks.
Popular vote nog een seconde aandacht geven. :') Het is janken over dat je meer stukken hebt dan je tegenstander die je mat heeft gezet met schaken. Er is geen campagne op gevoerd, de electoral votes tellen.

De popular vote won ze eigenlijk ook nog grotendeels dankzij California: een staat die volledig is ingericht op illegale immigratie.
pi_168258079
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:47 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Popular vote nog een seconde aandacht geven. :') Het is janken over dat je meer stukken hebt dan je tegenstander die je mat heeft gezet met schaken. Er is geen campagne op gevoerd, de electoral votes tellen.

De popular vote won ze eigenlijk ook nog grotendeels dankzij California: een staat die volledig is ingericht op illegale immigratie.
De reden dat dat erbij wordt gehaald is omdat mensen doen alsof dit een verpletterende overwinning voor Trump was. Dat was het dus niet.

En dat Democratische staten met een zeer grote bevolking zoals Californië en New York voor een belangrijk deel van de stemmen zorgen lijkt me niet zo verwonderlijk. Daar woont pakweg een zesde van de bevolking van de VS.

Maar goed, ik weet tegen wie ik het heb.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168258103
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is vooral een beetje onderbuikretoriek. In de beslissende swing states stond Clinton in de peilingen doorgaans op iets van een marge van +3 tot ongeveer gelijk, met uitzondering van Wisconsin zo uit mijn hoofd. Uiteindelijk haalde Trump in die staten net iets meer stemmen dan in de peilingen. Iets van twee procentjes verschuiving denken te kunnen zien door naar een staat te gaan slaat niet echt ergens op.
Maar de kans dat Clinton president zou worden was niet +/- 2 procentpuntjes. Dat waren bij de meesten al snel 2:1 ratio's en daarboven. Als je een beetje in die regio's vertoeft had je wel moeten kunnen aanvoelen dat de kansen veel dichter bij 50/50 lagen.
pi_168258144
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:51 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Maar de kans dat Clinton president zou worden was niet +/- 2 procentpuntjes. Dat waren bij de meesten al snel 2:1 ratio's en daarboven. Als je een beetje in die regio's vertoeft had je wel moeten kunnen aanvoelen dat de kansen veel dichter bij 50/50 lagen.
Misschien moet je zo'n post eerst eens proberen te begrijpen voor je erop reageert.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 18 januari 2017 @ 22:54:58 #299
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168258228
2% hoger in de peilingen vertaalt natuurlijk niet naar een 51-49% kansverdeling. Dat gezegd hebbende is een model wat uitkomt op 90+% een week voor de uitslag, waarin een hoop kan gebeuren, met dat soort marges ook zeer waarschijnlijk een slecht model.
pi_168258424
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
2% hoger in de peilingen vertaalt natuurlijk niet naar een 51-49% kansverdeling. Dat gezegd hebbende is een model wat uitkomt op 90+% een week voor de uitslag, waarin een hoop kan gebeuren, met dat soort marges ook zeer waarschijnlijk een slecht model.
Mwoah, de volatiliteit is in de VS iets minder groot in de laatste week voor de verkiezingen. Er wordt ook enorm veel vroeg gestemd bijvoorbeeld. Al behoren zaken als zo'n last minute aankondiging van Comey die natuurlijk wel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168258425
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

De reden dat dat erbij wordt gehaald is omdat mensen doen alsof dit een verpletterende overwinning voor Trump was. Dat was het dus niet.

En dat Democratische staten met een zeer grote bevolking zoals Californië en New York voor een belangrijk deel van de stemmen zorgen lijkt me niet zo verwonderlijk. Daar woont pakweg een zesde van de bevolking van de VS.

Maar goed, ik weet tegen wie ik het heb.
Relatief voor zijn positie was dit natuurlijk gewoon een verpletterende overwinning. Outsider, hele politieke establishment tegen, iets meer dan helft van het budget, media tegen, tegenstander die overal aan touwtjes kan trekken, controversiële persoonlijke achtergrond.

Puur vergeleken met electoraal resultaat van andere verkiezingen was dit geen verpletterende overwinning, nee.

En in California heeft Clinton dik gewonnen, zelfs vergeleken met Obama in 2008, terwijl ze in New York het beduidend slechter deed dan Obama in 2008 (ongeveer gelijk in 2012). Dit is natuurlijk gewoon een gevalletje probleem binnen halen (illegale immigratie), daar een groot deel van de economie op laten draaien en stemmen binnenharken. Dat maakt wat mij betreft een overwinning minder legitiem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')