abonnementen ibood.com bol.com
pi_168920104
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:34 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het uiteindelijke doel s toch een nieuwe hemel en aarde zonder zonde? Zijn dat dan robots? Of zijn dat nog steeds mensen die zonde zouden kunnen doen?

[..]

Precies. God is het zelf, ik heb je het al vaak voor de voeten gegooid maar dat negeer je keer op keer, die het kwaad schept. En Úns dan daar op afrekent...? Rechtvaardig?

Trouwens: wie veroorzaakte de hongersnood waardoor de IsraŽlieten naar Egypte werden gedwongen een paar honderd jaar eerder?

Antwoord: God natuurlijk.

En God had natuurlijk gewoon Farao kunnen laten kiezen voor een gemakkelijke uittocht zonder vloedvergieten. Maar nee hoor, er moeten eerst duizenden onschuldige dieren Ťn mensen hun bloed vergoten worden. De bloeddorst van JHWH kent geen grenzen.
De aarde zelf zorgde voor die hongersnood.
of staat er ergens geschreven: en God zorgde voor een hongersnood?
Volgens mij niet.

Maar waarom liet de farao ze zelf niet gaan dan? Die had toch ook die keus kunnen maken omdat te doen, maar nee farao verharde zijn eigen hart.
Maar wie zat er verkeerd dan, want de farao mishandelde het volk heel erg en buitte ze uit.
Als het jou volk was waar dat mee gebeurde wat zou jij dan uit eindelijk doen?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
pi_168920219
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:02 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

In Genesis 41:25 kun je lezen dat Josef tegen de Farao zegt: "wat JHWH gaat doen, heeft hij verteld aan de Farao".
pi_168921087
quote:

[..]

In ieder geval niet tot genocide overgaan.

Het is op geen enkele manier goed te praten wat God daar voor misdaden tegen de mensheid begaat.
En je mag best een beetje kritiek hebben op God. Dat had Jezus immers ook.
pi_168936375
Ik zeg ook niet dat je niet boos mag worden op God.

Maar wat maakt zo iets uit voor het geloof van iemand van nu?
Je moet sommige dingen wel weten te scheiden.

Het oude testament gaat voor grote dingen ook over God's leiding aan IsraŽl toen der tijd, naar het beloofde land (Kanašn) en daarnaast zijn er ook profetieŽn over latere tijden

Maar ik heb zo geen antwoord op waarom God dat deed, maar dat heeft geen belemmering voor mijn geloof. zou ook niet weten waarom het voor je persoonlijke geloof een belemmering moet zijn?
Het oude testament was sowieso een andere periode, de periode voor de komst van Jezus.
I am a child of God
  donderdag 16 februari 2017 @ 13:02:07 #180
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_168937438
quote:

[..]

Volgens mij niet.

Maar waarom liet de farao ze zelf niet gaan dan? Die had toch ook die keus kunnen maken omdat te doen, maar nee farao verharde zijn eigen hart.
Maar wie zat er verkeerd dan, want de farao mishandelde het volk heel erg en buitte ze uit.
En weer negeer je de bijbel waarin staat dat God zelf het onheil, in andere vertalingen, het kwaad schept.

quote:
Het oude testament was sowieso een andere periode, de periode voor de komst van Jezus.
Het OT gaat ook over een heel andere God of goden. Elohiem, Adonai en JHWH hebben waarschijnlijk verschillende ontstaansgronden. Hier zijn interessante studies over.
pi_168937625
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:02 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En weer negeer je de bijbel waarin staat dat God zelf het onheil, in andere vertalingen, het kwaad schept.

[..]

Het OT gaat ook over een heel andere God of goden. Elohiem, Adonai en JHWH hebben waarschijnlijk verschillende ontstaansgronden. Hier zijn interessante studies over.
_O- _O- _O- tjah als jij soms om mijn teksten lacht mag ik het ook wel eens om die van jouw doen toch?

Dit zijn gewoon verschillende namen voor God, die interessante studies zullen dan wel van geen kant kloppen.
De God van het oude testament is de zelfde als het nieuwe.
Het kan toch niet zomaar zijn dat ze in eens overstappen van de 1 naar de ander :') .

Het wordt echt eens tijd dat je goede bijbel kennis op doet via christenen in je buurt of waar dan ook en die vergeer of zo weg doet.

Dan zeg je dat ik oog kleppen op heb, maar je hebt ze zelf denk ik ook op.

Jij hebt gewoon totaal geen weet van de bijbel, jij denkt hooguit te weten dat die vergeer het bij het rechte eind heeft, maar er zijn volgens mij meer mensen met een visie op de bijbel.
I am a child of God
  donderdag 16 februari 2017 @ 13:37:50 #182
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_168937953
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:15 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

_O- _O- _O- tjah als jij soms om mijn teksten lacht mag ik het ook wel eens om die van jouw doen toch?
het huilen staat mij nader dan het lachen als ik jouw antwoorden lees. }:|
quote:
Dit zijn gewoon verschillende namen voor God, die interessante studies zullen dan wel van geen kant kloppen.
Het kan toch niet zomaar zijn dat ze in eens overstappen van de 1 naar de ander :') .
Als je ook maar enige kennis van zaken zou hebben dan zou je weten dat dit helemaal niet vreemd is. Ze hebben niet voor niets verschillende namen, maar ook verschillende karakters. Nog nooit opgevallen zeker? Maar hou je vooral van de domme zou ik zeggen...

quote:
Jij hebt gewoon totaal geen weet van de bijbel, jij denkt hooguit te weten dat die vergeer het bij het rechte eind heeft, maar er zijn volgens mij meer mensen met een visie op de bijbel.
Je weet wel beter. Waarom moet ik jou voortdurend corrigeren? Waarom negeer jij voortdurend teksten in de bijbel die jouw beweringen onderuit halen? Omdat ik zowel jouw visie door en door ken (streng in de leer opgevoed) en omdat ik mij wŤl heb verdiept in de achtergrond en ontstaansgeschiedenis van de bijbel en niet met een kokerbril op en met mijn vingers in de oren slechts voorgekauwde dogma's brul.
pi_168941695
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:15 schreef sjoemie1985 het volgende:

Nu wordt het toch stilaan tijd dat je eens aan godsdienstgeschiedenis gaat doen. En als je geen centjes hebt om een boek te kopen kan je je ongelijk al ontdekken op een gratis Wikipedia.
pi_168941743
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik zeg ook niet dat je niet boos mag worden op God.

Maar wat maakt zo iets uit voor het geloof van iemand van nu?
Je moet sommige dingen wel weten te scheiden.

Het oude testament gaat voor grote dingen ook over God's leiding aan IsraŽl toen der tijd, naar het beloofde land (Kanašn) en daarnaast zijn er ook profetieŽn over latere tijden

Maar ik heb zo geen antwoord op waarom God dat deed, maar dat heeft geen belemmering voor mijn geloof. zou ook niet weten waarom het voor je persoonlijke geloof een belemmering moet zijn?
Deze had ik nog gemist. Mooi geschreven.
pi_168992592
Wordt dit topic nou nog steeds echt gebruikt?
Terwijl er niet eens een JG meer actief is, en niemand die nog echt wat over de Bijbel kan zeggen inhoudelijk? Er wat van weet. En niemand die relevant iets over de Bijbel weet?
  zondag 19 februari 2017 @ 07:28:50 #186
142235 Jigzoz
Angel to some; demon to others
pi_168995503
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:17 schreef bianconeri het volgende:
Terwijl er niet eens een JG meer actief is, en niemand die nog echt wat over de Bijbel kan zeggen inhoudelijk? Er wat van weet. En niemand die relevant iets over de Bijbel weet?
Speciaal voor als jij weer eens je woedende haat kwijt moet.
pi_168995742
quote:

Terwijl er niet eens een JG meer actief is, en niemand die nog echt wat over de Bijbel kan zeggen inhoudelijk? Er wat van weet.
Jazeker, wat zou je willen weten ?
pi_168996338
quote:

[..]

Volgens mij niet.

Statenvertaling Exodus 4
21 En de HEERE zeide tot Mozes: Terwijl gij heentrekt, om weder in Egypte te keren, zie toe, dat gij al de wonderen doet voor Farao, die Ik in uw hand gesteld heb; doch Ik zal zijn hart verstokken, dat hij het volk niet zal laten gaan.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_168996549
quote:
Ja hoor een platte-aarde topic kan ook heel goed draaien zonder platte-aardegelovigen. Maar dan moeten we niet te veel off topic gaan natuurlijk. Heb je je al in de machtsgreep van Rutherford verdiept?
pi_169016790
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 07:28 schreef Jigzoz het volgende:

Speciaal voor als jij weer eens je woedende haat kwijt moet.
Zegt de schreeuwlelijkerd en hater.

quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 08:53 schreef ATON het volgende:

Jazeker, wat zou je willen weten ?
Als ik iets over de Bijbel of geloof wil weten moet ik niet bij jou zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 10:30 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

Ja hoor een platte-aarde topic kan ook heel goed draaien zonder platte-aardegelovigen. Maar dan moeten we niet te veel off topic gaan natuurlijk. Heb je je al in de machtsgreep van Rutherford verdiept?
Platte aarde, ja vandaar dat de wetenschap dat heel lang geloofde terwijl de Bijbel allang anders leerde.

En nee daar ben ik niet mee bezig. Ik heb momenteel wel wat anders waar ik mij mee bezig hou.
  maandag 20 februari 2017 @ 07:47:35 #191
142235 Jigzoz
pi_169018378
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 00:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zegt de schreeuwlelijkerd en hater.

Oe, lekker. Geef me je haat! Geef me je woede! Geef me alle agressie die je hebt, haatchristen!
  maandag 20 februari 2017 @ 11:08:09 #192
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_169020761
quote:

[..]

Volgens mij niet.

Er staat geschreven dat God zelf voor het onheil, ook wel het kwaad zorgt. Wou je dat ontkennen?
  maandag 20 februari 2017 @ 11:09:41 #193
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_169020782
quote:
gelukkig ben je er weer zeg.... joehoe joechei *O*
quote:
Platte aarde, ja vandaar dat de wetenschap dat heel lang geloofde terwijl de Bijbel allang anders leerde.
De bijbel zegt nergens expliciet dat de aarde plat is maar leert ook nergens dat de aarde een bol is. Hooguit een ronde schijf met een "uiteinde". Verder leert Prediker ons dat de zon om de aarde draait. Ook kan de zon stilstaan. Duidelijke aanwijzingen voor een platte-aarde-beeld.

[ Bericht 11% gewijzigd door hoatzin op 20-02-2017 11:39:53 ]
pi_169026430
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 10:12 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Statenvertaling Exodus 4
21 En de HEERE zeide tot Mozes: Terwijl gij heentrekt, om weder in Egypte te keren, zie toe, dat gij al de wonderen doet voor Farao, die Ik in uw hand gesteld heb; doch Ik zal zijn hart verstokken, dat hij het volk niet zal laten gaan.
God zal dat gaan doen inderdaad, maar staat er ook op welk moment dat gebeurd in vers 21?
Dus doet goed het meteen, of pas na de eerste 3 of 4 plagen bijvoorbeeld of na 10 dagen?
En ten 2e hoe weet de farao dat God dit in de planning heeft?
Dus heeft de farao nog in eerste instantie zelf de keus om het volk te laten gaan?
I am a child of God
pi_169036549
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 07:47 schreef Jigzoz het volgende:

Oe, lekker. Geef me je haat! Geef me je woede! Geef me alle agressie die je hebt, haatchristen!
Ik heb geen haat en agressie, dus je kunt lang wachten.

quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 11:09 schreef hoatzin het volgende:

gelukkig ben je er weer zeg....

De bijbel zegt nergens expliciet dat de aarde plat is maar leert ook nergens dat de aarde een bol is. Hooguit een ronde schijf met een "uiteinde". Verder leert Prediker ons dat de zon om de aarde draait. Ook kan de zon stilstaan. Duidelijke aanwijzingen voor een platte-aarde-beeld.
De Bijbel zegt heel duidelijk dat de aarde een bol is.
En grappig genoeg leerde de wetenschap nog lang dat het plat was.

En dont worry i am not back. Zoals ik al zei heb ik op het moment wel wat anders aan mijn hoofd.
Ik zit ook niet in Nederland, ben er al even weg en ben er voorlopig ook niet terug. Wel wat betere dingen te doen dan mijn tijd op FOK te verkwisten.
pi_169037087
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 23:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

En grappig genoeg leerde de wetenschap nog lang dat het plat was.

En dont worry i am not back. Zoals ik al zei heb ik op het moment wel wat anders aan mijn hoofd.
Ik zit ook niet in Nederland, ben er al even weg en ben er voorlopig ook niet terug. Wel wat betere dingen te doen dan mijn tijd op FOK te verkwisten.
Nee de bijbel heeft het over "het rond der aarde", een platte schijf "met stevige grondvesten".
  dinsdag 21 februari 2017 @ 00:21:47 #197
142235 Jigzoz
pi_169037806
quote:

[..]

Waarom doe je hier dan altijd zo kwaadaardig?
  dinsdag 21 februari 2017 @ 09:43:02 #198
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_169039575
quote:

Nergens dude. Nog niets geleerd ziek ik! ^O^
quote:
Wel wat betere dingen te doen dan mijn tijd op FOK te verkwisten.
Ik hoop dat je je daar aan houdt. Wij hebben ook niets aan jou. :W
pi_169080908
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 09:43 schreef hoatzin het volgende:

Ik hoop dat je je daar aan houdt. Wij hebben ook niets aan jou. :W
As said:
Waarom tijd verkwisten aan mensen die de Bijbel niet kennen en niet willen kennen?
Ik zit hier nog wel even prima in het buitenland, waar mensen ten minste nog echt respect voor de medemens hebben. En ook voor de Bijbel en wetenschap.
  donderdag 23 februari 2017 @ 12:00:34 #200
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_169087729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 23:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]

As said:
Waarom tijd verkwisten aan mensen die de Bijbel niet kennen en niet willen kennen?
Ik zit hier nog wel even prima in het buitenland, waar mensen ten minste nog echt respect voor de medemens hebben. En ook voor de Bijbel en wetenschap.
Dit is helemaal geen discussie over de bijbel maar over JG. En wat wetenschap betreft, die wetenschap die de evolutietheorie omarmt?

Of bedoel je "alternatieve wetenschappers" met "alternatieve feiten"?
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')