abonnement Unibet Coolblue
pi_168892127
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:41 schreef mark_dabomb het volgende:
Waarom is PIR te duur? Bij een outlet (B partij) heb je 140 mm voor nog geen 12 euro per m2. Dat is dan wel RD 6,3!
Glaswol is rond de 5 euro. Ik heb alleen van deze isolatie al 62 vierkante meter nodig.
Spoilers!
pi_168893332
Ik ben overigens wel aan het kijken naar pir in paats van glaswol. Eerst maar even de totaalberekening maken van alles.
Spoilers!
pi_168913074
Dus het scheelt nog geen 500 euro? En je hebt geen weken last van je poten van dat klotespul? En je hebt een betere isolatie waarde? Ik zou het wel weten ;)
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_168913742
Ondanks dat je al een eindje bent hierbij onze isolatieervaringen:

We hebben de bovenverdieping van ons 1915-huis opnieuw geïsoleerd. Aangezien we op de bovenverdieping eigenlijk nooit de verwarming aan hebben, een graad of 16/17 in de winter daar prima is, we niet teveel ruimte wilden verliezen, en hoe dan ook met koudebruggen zouden blijven zitten, zijn we voor 4,5 cm steenwol gegaan, wat uiteindelijk al een flinke isolatiewinst opleverde ten opzichte van de piepschuim, strovezelplaat en bouwfolieisolatie die er voorheen zat.

We hebben de oude isolatie weggestript en het oude regelwerk laten zitten. Dit leverde ons meteen een luchtspouw van een cm of 5-10 tussen de steens muur en de nieuwe binnenwand. Daarover ging een laag dampopen folie ivm mogelijke vochtdoorslag vanuit het dak. Daarop nieuw regelwerk + de steenwol isolatieplaten. Daarover een dampdichte folie, en daar vervolgens stucplaten en stucwerk overheen.

  woensdag 15 februari 2017 @ 13:13:30 #30
30287 thejoker80
Leuk hè?....50 gulden(25 euro)
pi_168916648
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:36 schreef GVRuud het volgende:
Ondanks dat je al een eindje bent hierbij onze isolatieervaringen:

We hebben de bovenverdieping van ons 1915-huis opnieuw geïsoleerd. Aangezien we op de bovenverdieping eigenlijk nooit de verwarming aan hebben, een graad of 16/17 in de winter daar prima is, we niet teveel ruimte wilden verliezen, en hoe dan ook met koudebruggen zouden blijven zitten, zijn we voor 4,5 cm steenwol gegaan, wat uiteindelijk al een flinke isolatiewinst opleverde ten opzichte van de piepschuim, strovezelplaat en bouwfolieisolatie die er voorheen zat.

We hebben de oude isolatie weggestript en het oude regelwerk laten zitten. Dit leverde ons meteen een luchtspouw van een cm of 5-10 tussen de steens muur en de nieuwe binnenwand. Daarover ging een laag dampopen folie ivm mogelijke vochtdoorslag vanuit het dak. Daarop nieuw regelwerk + de steenwol isolatieplaten. Daarover een dampdichte folie, en daar vervolgens stucplaten en stucwerk overheen.

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit maar moet de dampdichte folie niet aan de warme kant? het vocht komt toch juist van binnenuit?
Hoe heet je?..... ach daar kan je ook niks aan doen.
  woensdag 15 februari 2017 @ 13:40:05 #31
389107 elhasa
mijn naam is haas
pi_168917157
Ja klopt maar dat staat er ook!
pi_168919618
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 09:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Dus het scheelt nog geen 500 euro? En je hebt geen weken last van je poten van dat klotespul? En je hebt een betere isolatie waarde? Ik zou het wel weten ;)
Het wordt inderdaad pir ;) We zijn nu op een totaalbedrag van 2200 euro uit gekomen voor de pir, glaswol en steenwol. Dat is exclusief folie, hout (1400 euro) en tape.

Edit: bij dit hout zit ook 45m2 osb en 4 vloerbalken van 540cm.
Spoilers!
pi_168919690
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:36 schreef GVRuud het volgende:
Ondanks dat je al een eindje bent hierbij onze isolatieervaringen:

We hebben de bovenverdieping van ons 1915-huis opnieuw geïsoleerd. Aangezien we op de bovenverdieping eigenlijk nooit de verwarming aan hebben, een graad of 16/17 in de winter daar prima is, we niet teveel ruimte wilden verliezen, en hoe dan ook met koudebruggen zouden blijven zitten, zijn we voor 4,5 cm steenwol gegaan, wat uiteindelijk al een flinke isolatiewinst opleverde ten opzichte van de piepschuim, strovezelplaat en bouwfolieisolatie die er voorheen zat.

We hebben de oude isolatie weggestript en het oude regelwerk laten zitten. Dit leverde ons meteen een luchtspouw van een cm of 5-10 tussen de steens muur en de nieuwe binnenwand. Daarover ging een laag dampopen folie ivm mogelijke vochtdoorslag vanuit het dak. Daarop nieuw regelwerk + de steenwol isolatieplaten. Daarover een dampdichte folie, en daar vervolgens stucplaten en stucwerk overheen.

[ afbeelding ]
Hoe meer ervaringen, hoe beter! En nog iemand met dampopen folie. Ik twijfel daar nog steeds over.

Bij mij wordt de steenwol en pir in het dak trouwens 14cm dik.
Spoilers!
pi_168920495
Dampdicht moet inderdaad altijd aan de warme zijde. De dampopen folie kun je weglaten wanneer je 100% zeker weet dat alles waterdicht is. Bij ons huis leek het ons verstandig daar niet van uit te gaan ;)

Als ik jou was zou ik die toch gewoon ook meenemen. Je slaat jezelf voor je kop wanneer er over een jaar ergens vocht doorslaat (of een lekkage vanuit je dak!) en je isolatiemateriaal aangetast wordt.
pi_168920693
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:22 schreef GVRuud het volgende:
Dampdicht moet inderdaad altijd aan de warme zijde. De dampopen folie kun je weglaten wanneer je 100% zeker weet dat alles waterdicht is. Bij ons huis leek het ons verstandig daar niet van uit te gaan ;)

Als ik jou was zou ik die toch gewoon ook meenemen. Je slaat jezelf voor je kop wanneer er over een jaar ergens vocht doorslaat (of een lekkage vanuit je dak!) en je isolatiemateriaal aangetast wordt.
Maar als je dak wegrot maakt natuurlijk niks uit. Dampopen folie heeft op het dakbeschot nut.
pi_168922567
Ik denk dat ik voortaan ook folie zou aanbrengen tussen dakbeschot en isolatie. Nu niet gedaan.

Als het dak zou lekken dringt het nu mijn glaswol in. Als het puur in het dakhout zou lekken zou ik daar minder moeite mee hebben. Dat tocht voldoende om weer te drogen.

Isolatie dat nat is....

Maar ja het zit prima hier. 14 cm is wel lekker. Ik heb volgens mij 20 geplaatst, spijkerflensdeken. Heb er nog nachtmerries van.

Veel succes!

Tussen mijn balken vloer trouwens 150 glaswol en dat dempt enorm geluid.

Was een hele rare gewaarwording... Bereid je maar voor op blije gezichten.
Laat die handjes wapperen!
pi_168923169
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:22 schreef GVRuud het volgende:
Dampdicht moet inderdaad altijd aan de warme zijde. De dampopen folie kun je weglaten wanneer je 100% zeker weet dat alles waterdicht is. Bij ons huis leek het ons verstandig daar niet van uit te gaan ;)

Als ik jou was zou ik die toch gewoon ook meenemen. Je slaat jezelf voor je kop wanneer er over een jaar ergens vocht doorslaat (of een lekkage vanuit je dak!) en je isolatiemateriaal aangetast wordt.
Ik ga toch maar voor wat meer zekerheid en plaats inderdaad folie.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:22 schreef Gieliovd het volgende:
Heb er nog nachtmerries van.

Veel succes!

Tussen mijn balken vloer trouwens 150 glaswol en dat dempt enorm geluid.

Was een hele rare gewaarwording... Bereid je maar voor op blije gezichten.
Ik besteed het uit. Een goede vriend is werkeloos en doet het graag voor 12,50 per uur. Iedereen blij. Alleen hij wat minder met de isolatie straks :P

Wij gaan weinig tot niets van de verbeteringen merken qua isolatie want we wonen nog niet in het huis maar in een caravan achter het huis. Maar ik geloof zomaar dat het veel gaat schelen want er is nu helemaal niets geïsoleerd.
Spoilers!
pi_168935618
Deel 1 is geleverd _O-

Spoilers!
pi_168937780
Zucht. Onze klusser vindt dampopen folie aan de binnenkant van het dak een slecht idee. Stel dat we lekkage in het dak zouden krijgen, kan je dat beter maar merken zegt hij. Die folie is voor op het dakbeschot bedoeld en niet voor er onder. En ik google me suf maar ik kan ook geen goede bron vinden waar in staat dat het toch echt beter is.
Spoilers!
pi_168938969
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:35 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Maar als je dak wegrot maakt natuurlijk niks uit. Dampopen folie heeft op het dakbeschot nut.
Dat zou het beste zijn inderdaad, maar het dak is waarschijnlijk over 10/15 jaar pas aan de beurt, waarbij dan ook het dakbeschot meegenomen gaat worden. Het geïsoleerde betreft bij ons een schuin dak met een stuk steens muur er onder, waar ook weer vocht doorheen kan slaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zucht. Onze klusser vindt dampopen folie aan de binnenkant van het dak een slecht idee. Stel dat we lekkage in het dak zouden krijgen, kan je dat beter maar merken zegt hij. Die folie is voor op het dakbeschot bedoeld en niet voor er onder. En ik google me suf maar ik kan ook geen goede bron vinden waar in staat dat het toch echt beter is.
Als je je dampopen folie weglaat lekt het je isolatie in zoals Gieliovd zegt. Komt het vervolgens dampdichte folie tegen waar het niet doorheen kan. In theorie zou je dus kunnen zeggen dat je dan dus nog steeds niets van die lekkage merkt. Je isolatie wordt wel nat en verliest zijn isolatiewaarde.

Het huis van mijn opa en oma (het was 1868...) had na een flinke windvlaag/storm nog wel eens last van verschoven pannen of soms een kapotte pan. Ik vind het persoonlijk dan wel een geruststellend idee dat het niet meteen mijn isolatie in gaat lekken.
pi_169196788
Qua dampdoorlatende folie hebben we het volgende besloten: een deel van het dak moet opnieuw gelegd worden dus dan doen we de folie aan de buitenkant. En over een jaar of 10 doen we dat met het andere deel van het dak en dan leggen we die folie ook aan de buitenkant.

Volgende vraag, een makkelijkere denk ik. Ik ben nu aan het zoeken naar dampdichte folie. Ik lees wel eens dat dat gewoon bouwfolie is. Ik kan dus gewoon zoiets kopen?
http://www.profipack.nl/n(...)5NSiYR19LhoChmLw_wcB
Spoilers!
pi_169198058
Voor jouw doeleind dient de pe folie 0,2 mm dik te zijn. Die uit je link is 70 micrometer. 0,07 mm.

Dit is te dun.
pi_169199033
In de oude isolatielagen die we weg hebben gehaald zat ook een laag (of eigenlijk 2) dikke bouwfolie, waar je met moeite met een mes door heen kwam. Best dik dus. Wat ik heb gelezen kan dit inderdaad ook, alleen is het volgens mij belangrijk dat je overlappingen met fatsoenlijke plakband afplakt omdat ik heb gelezen dat bijvoorbeeld ducttape bij veroudering los kan laten.

Wij hebben als dampdichte folie de Miofol 125 AV gebruikt met bijbehorende tape.
pi_169200480
Bedankt mannen ^O^

Wat een prijzen voor dat Miofol zeg.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lucky_Strike op 28-02-2017 16:10:35 ]
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')