abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 14 januari 2017 @ 20:26:25 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_168138309

quote:
Google Pixel: Android zoals Google het graag ziet

De Google Pixel is uitgerust met alles wat je van een Android-smartphone zou verwachten én willen. Niet alleen krachtige hardware, een goede camera en een strak design, maar ook altijd de laatste versie van Android. Google levert met de Pixel een toestel af dat de toon zet voor wat met Android mogelijk is. Ontzettend uitgebreid in functies en kracht, maar zonder een compromis te moeten doen op het gebied van design en software. Met ondersteuning voor Daydream, een vingerafdrukscanner en meer ben je bovendien helemaal up-to-date met Android Nougat. Er is ook een grotere variant verkrijgbaar, de Google Pixel XL.

Met de Pixel neemt Google afscheid van de Nexus-serie. Al sinds 2010 bracht Google jaarlijks een nieuw vlaggenschip uit voor Android. Die toestellen werden steeds in samenwerking met een andere fabrikant ontwikkeld en voorzien van de laatste versie van Android. Dit jaar trekt Google het productieproces wat meer naar zich toe, al wordt het toestel wel door HTC gemaakt. Bij het design, de software en de hardware is Google flink betrokken geweest. De Pixel is daarmee een echte Google-telefoon.

De Google Pixel in vogelvlucht

De Google Pixel werd op 4 oktober onthuld tijdens een evenement in New York. Het toestel is vervolgens vanaf dit najaar verkrijgbaar in verschillende landen, waaronder Nederland. Via deze pagina houden we je op de hoogte over de releasedatum, geruchten, nieuws en meer. Hieronder vind je de belangrijkste features van de smartphone op een rijtje.

5 inch-scherm met amoled-techniek en full hd-resolutie (1920 bij 1080 pixels)
Geschikt voor Google Daydream: gebruik je smartphone voor virtual reality
Draait op een stockversie van Android Nougat, met als eerste updates naar nieuwe versies
12 megapixel-camera en vingerafdrukscanner achterop, 8 megapixel-camera voor selfies voorop
Meer over de Google Pixel

Zoals je van een Google-toestel zou verwachten, is de Pixel voorzien van de beste mobiele hardware van dit moment. Zo wordt de smartphone aangedreven door een Snapdragon 821-chip, die wordt bijgestaan door 4GB RAM en 32GB of 128GB aan opslagruimte. Daarmee is de Google Pixel in dezelfde opslagcapaciteiten beschikbaar als de Nexus 6P, al is de 64GB-variant verdwenen.

Het scherm heeft een grootte van 5 inch, waarmee de Pixel redelijk compact en zelfs nog een stukje handzamer dan de Nexus 5X. Het display heeft een resolutie van 1920 bij 1080 pixels, wat zorgt voor een pixeldichtheid van 424 ppi. Hierdoor zien beelden er lekker scherp uit en hoef je je geen zorgen te maken dat je afzonderlijke beeldpuntjes ziet.
https://www.androidplanet.nl/google/pixel/




*O* Ga jij hem kopen, of heb jij hem al? *O*
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_168138370
Te duur voor mij maar zou hem wel graag willen als verstokte HTC-liefhebber.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 14 januari 2017 @ 20:29:45 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_168138445
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 20:27 schreef racerdkb het volgende:
Te duur voor mij maar zou hem wel graag willen als verstokte HTC-liefhebber.
Ik twijfel hee, ik wil hem echt graag, maar zo duur ;(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_168138469
quote:
19s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 20:29 schreef Paul het volgende:

[..]

Ik twijfel hee, ik wil hem echt graag, maar zo duur ;(
anders nemen we er samen één.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 14 januari 2017 @ 20:31:30 #5
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_168138490
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 20:30 schreef racerdkb het volgende:

[..]

anders nemen we er samen één.
Stel nou je hebt hem, en hij wordt gestolen ;(
800 euro weg of 1000 met de XL ;(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 15 januari 2017 @ 09:01:30 #6
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_168152002
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 20:30 schreef racerdkb het volgende:

[..]

anders nemen we er samen één.
Waarom wordt deze telefoon trouwens zo weinig nog aangeboden i.c.m. abbo?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_168215102
Ik kon er niet op wachten dus ben ik toen voor de HTC 10 gegaan. Ik heb mijn kameraad de Pixel XL aangeraden en die is laaien enthousiast. Zelf heb ik er ook een paar keer mee mogen spelen en het is echt een fijn apparaat.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168215268
Bazentelefoon. Het is daf ik teveel vast zit in iOS en dik tevreden ben over mijn iPhone 7 Plus, anders had ik het wel geweten. Dit is by far de Android telefoon die mij het meest aanspreekt.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 16:51:26 #9
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_168222924
Jammer dat 'ie flink aan de prijs is. Het duurt nog even, maar zou hem graag inruilen voor mijn S6.
040
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:19:06 #10
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_168227010
quote:
19s.gif Op zondag 15 januari 2017 09:01 schreef Paul het volgende:

[..]

Waarom wordt deze telefoon trouwens zo weinig nog aangeboden i.c.m. abbo?
Omdat hij volgens mij officieel niet gelanceert is in Nederland, daarnaast is alles al flink uitverkocht en gebackordered tot eind februari.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_168228590
De telefoon met de beste camera is toch de Lumia 1020? Met als 2nd best de 1520?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:47:45 #12
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_168229978
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:06 schreef Tango5Romeo het volgende:
De telefoon met de beste camera is toch de Lumia 1020? Met als 2nd best de 1520?
Nee, helaas niet.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_168230049
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:47 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Nee, helaas niet.
Hoe weet je dat? Is er een vergelijkingtest die ik kan lezen?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:49:17 #14
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_168230069
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:48 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Is er een vergelijkingtest die ik kan lezen?
https://www.dxomark.com/
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_168230235
quote:
Check.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_168231520
quote:
DXOmark is niet zaligmakend wat camerakwaliteit betreft. De HTC 10 scoorde ook absurd hoog en had een middelmatige camera.

Hier een artikel erover: http://www.theverge.com/2(...)s-dxomark-score-test

De beste camera in een smartphone is overigens nog steeds de Panasonic CM1
  maandag 13 februari 2017 @ 20:43:55 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168881355
Ik zit erover na te denken om deze te halen maar heeft deze smartphone nou wel of geen aparte backlight of komt het allemaal uit de pixels en is donker ook echt echt donker? En is ie de prijs waard? Zit het allemaal in de hardware/design/software of koop je ook een deel merknaam?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168886378
Ik wil een 128 GB model, maar de verkrijgbaarheid is nog steeds (!) crap, en ¤ 1000+ voor een Android toestel is een slechte investering.
url
pi_168887898
quote:
5s.gif Op maandag 13 februari 2017 20:43 schreef jogy het volgende:
Ik zit erover na te denken om deze te halen maar heeft deze smartphone nou wel of geen aparte backlight of komt het allemaal uit de pixels en is donker ook echt echt donker? En is ie de prijs waard? Zit het allemaal in de hardware/design/software of koop je ook een deel merknaam?
Een maat van mij zweert erbij. Zelf heb ik hem ook een aantal keer in mijn handen gehad, maar het draait echt allemaal heel soepel.
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 februari 2017 @ 08:42:38 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168887959
Wellicht. :s). Ik mag op telefoonjacht over een paar maanden. Maar het kan ook zijn ik weer een simonly neem. Ik heb de HTC One M9. Nu met de nieuwe Android doet hij het weer prima, maar dat toestel wordt ook trager. Maar wellicht toch dit toestel overwegen. :s)

[ Bericht 60% gewijzigd door borisz op 14-02-2017 08:48:28 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 14 februari 2017 @ 08:49:18 #21
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_168888051
quote:
19s.gif Op zondag 15 januari 2017 09:01 schreef Paul het volgende:

[..]

Waarom wordt deze telefoon trouwens zo weinig nog aangeboden i.c.m. abbo?
Hmm, daar wordt 'ie toch niet goedkoper van? Het is gewoon meer dat je het per maand afbetaald.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 09:25:42 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168888528
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:38 schreef dimmak het volgende:

[..]

Een maat van mij zweert erbij. Zelf heb ik hem ook een aantal keer in mijn handen gehad, maar het draait echt allemaal heel soepel.
Hij ziet er ook wel erg flitsend uit en de stock rom met de garantie dat het de komende paar jaar alle updates snel krijgt vind ik al een plus. Voor mij is het alleen wel echt heel essentieel dat er geen aparte backlight op zit, ik lees graag in mijn bed en doe dat dan met een zwarte achtergrond en groene letters op 8% zodat het rustig is voor mijn ogen. Vorige keer heb ik een Huawei gekocht die ook erg tof was maar die had wel een backlight, toen was ik genoodzaakt om een andere te kopen (Samsung). Voor de rpijs van deze telefoon wil ik dat graag ontwijken als het mogelijk is _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168889067
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 00:01 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik wil een 128 GB model, maar de verkrijgbaarheid is nog steeds (!) crap, en ¤ 1000+ voor een Android toestel is een slechte investering.
Dit is het inderdaad. Android toestellen zijn lang niet zo waardevast als iPhones. Dat is waarschijnlijk omdat er zoveel goede Android toestellen zijn. Een iPhone verliest met elke nieuwe generatie ongeveer 100 euro tweedehands waarde, terwijl een Galaxy S7 Edge die bij release voor 800+ euro is aangeschaft tweedehands net de helft opbrengt.

Het is jammer van de prijs, want de Pixel is in mijn ogen veruit de meest aantrekkelijke allround Android smartphone.

Een hele goede tweede is de Oneplus 3T, die voor minder dan de helft van de prijs veel van dezelfde voordelen biedt: nieuwste versie van Android zonder bloatware, goede bouwkwaliteit, goed scherm, goede camera (iets minder dan die van de Pixel), functioneel design en top end performance.

Ja, de Pixel ziet er beter uit (vind ik), heeft een betere camera en officieel betere software support. Maar die verschillen zijn wel erg klein als je het prijsverschil van ca. 500 euro incalculeert.

Voor 650-700 euro zou de Pixel een betere koop zijn. 1000 is gewoon teveel. Ik denk dat Google ook veel meer toestellen zou verkopen, en zo succesvoller zouden zijn op de lange termijn, als ze op voorhand inleveren op de winst per toestel. Samsung Galaxy's zijn ook duur, maar hebben regelmatig prijsstunts, aanbiedingen of gratis accessoires om aankoop aantrekkelijker te maken. Daarnaast is de Galaxy naam bekend bij consumenten als een goede keus. De Pixel lijn heeft dat (nog) niet en krijgt op deze manier te weinig kans om zich te onderscheiden van de meer developer/budget georiënteerde Nexus-lijn.

Persoonlijk vind ik dat jammer. Ik zou graag zien dat de Pixel en Pixel XL veel succesvoller zijn. Ik hoef niet de nieuwste fancy gimmicks: ik wil een toestel dat alles wat het doet uitzonderlijk doet en dat in alle aspecten van zijn functionaliteit oog voor detail laat zien. Zoals de iPhone dat al jaren doet. De Pixel doet dat ook.

Deze vergelijking laat goed zien hoe klein het verschil is:
Als de prijzen gelijk zouden zijn, of in ieder geval dichter bij elkaar, zou de Pixel de duidelijke keus zijn. Met de huidige prijzen is de OP3T echter de betere koop.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 10:53:52 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168889691
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 10:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dit is het inderdaad. Android toestellen zijn lang niet zo waardevast als iPhones. Dat is waarschijnlijk omdat er zoveel goede Android toestellen zijn. Een iPhone verliest met elke nieuwe generatie ongeveer 100 euro tweedehands waarde, terwijl een Galaxy S7 Edge die bij release voor 800+ euro is aangeschaft tweedehands net de helft opbrengt.

Het is jammer van de prijs, want de Pixel is in mijn ogen veruit de meest aantrekkelijke allround Android smartphone.

Een hele goede tweede is de Oneplus 3T, die voor minder dan de helft van de prijs veel van dezelfde voordelen biedt: nieuwste versie van Android zonder bloatware, goede bouwkwaliteit, goed scherm, goede camera (iets minder dan die van de Pixel), functioneel design en top end performance.

Ja, de Pixel ziet er beter uit (vind ik), heeft een betere camera en officieel betere software support. Maar die verschillen zijn wel erg klein als je het prijsverschil van ca. 500 euro incalculeert.

Voor 650-700 euro zou de Pixel een betere koop zijn. 1000 is gewoon teveel. Ik denk dat Google ook veel meer toestellen zou verkopen, en zo succesvoller zouden zijn op de lange termijn, als ze op voorhand inleveren op de winst per toestel. Samsung Galaxy's zijn ook duur, maar hebben regelmatig prijsstunts, aanbiedingen of gratis accessoires om aankoop aantrekkelijker te maken. Daarnaast is de Galaxy naam bekend bij consumenten als een goede keus. De Pixel lijn heeft dat (nog) niet en krijgt op deze manier te weinig kans om zich te onderscheiden van de meer developer/budget georiënteerde Nexus-lijn.

Persoonlijk vind ik dat jammer. Ik zou graag zien dat de Pixel en Pixel XL veel succesvoller zijn. Ik hoef niet de nieuwste fancy gimmicks: ik wil een toestel dat alles wat het doet uitzonderlijk doet en dat in alle aspecten van zijn functionaliteit oog voor detail laat zien. Zoals de iPhone dat al jaren doet. De Pixel doet dat ook.

Deze vergelijking laat goed zien hoe klein het verschil is:
Als de prijzen gelijk zouden zijn, of in ieder geval dichter bij elkaar, zou de Pixel de duidelijke keus zijn. Met de huidige prijzen is de OP3T echter de betere koop.
Het heeft Oled! O+. Voor het prijsverschil inderdaad een goed alternatief. Stiekem wel jammer eigenlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 14 februari 2017 @ 21:08:50 #25
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_168903541
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 08:49 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Hmm, daar wordt 'ie toch niet goedkoper van? Het is gewoon meer dat je het per maand afbetaald.
Klopt maar hij is uberhaupt amper nog te koop officieel in NL
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 15 februari 2017 @ 03:28:09 #26
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_168911236
quote:
19s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:08 schreef Paul het volgende:

[..]

Klopt maar hij is uberhaupt amper nog te koop officieel in NL
Hmmm hoe bedoel je "officieel" te koop? Vanaf dat linkje kun je die telefoon in ieder geval via twee leveranciers krijgen:
https://www.androidplanet.nl/google/pixel/prijs-los-toestel/

Het is wel een zeer prijzig toestel natuurlijk.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 15 februari 2017 @ 07:10:10 #27
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_168911424
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 03:28 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Hmmm hoe bedoel je "officieel" te koop? Vanaf dat linkje kun je die telefoon in ieder geval via twee leveranciers krijgen:
https://www.androidplanet.nl/google/pixel/prijs-los-toestel/

Het is wel een zeer prijzig toestel natuurlijk.
Ah dan is hij nu wel beter verkrijgbaar zie ik. Morgen in huis bij Bol.com :o
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')