abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 11:36:00 #251
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168215845
Blue tuesday ipv monday? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 12:15:32 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168216664
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Voor GTBV moet je ook daadwerkelijk aankomen,
Plus dat ze het waarschijnlijk wel op overmacht of landelijke uitstraling gaan gooien. Zou me niet verbazen iig :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168216712
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Plus dat ze het waarschijnlijk wel op overmacht of landelijke uitstraling gaan gooien. Zou me niet verbazen iig :)
Ik heb alle begrip voor de overmacht die ervoor zorgde dat er tot 08:00 geen treinen naar Amsterdam konden rijden, daar zal ik ook niet voor claimen. Dat NS er vervolgens in geslaagd is er een probleem van te maken met landelijke uitstraling dat de rest van de dag duurt, reken ik ze echter wel aan.
pi_168217077
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik heb alle begrip voor de overmacht die ervoor zorgde dat er tot 08:00 geen treinen naar Amsterdam konden rijden, daar zal ik ook niet voor claimen. Dat NS er vervolgens in geslaagd is er een probleem van te maken met landelijke uitstraling dat de rest van de dag duurt, reken ik ze echter wel aan.
als het personeel zijn smoel hield en gewoon lekker rondjes om de kerk ging rijden...
pi_168217127
zonder prik op de bovenleiding kun je ook geen rondjes om de kerk rijden :P
  dinsdag 17 januari 2017 @ 12:39:00 #256
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_168217164
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Was het maar waar...
O, nee ik bedoelde niet de storing, ik zag het al vanmorgen, moest naar Waalwijk maar ben thuis gebleven, was cynisch dat de sprinter niet stopte te Culemborg ;) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 12:40:12 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168217188
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:37 schreef Salatrel het volgende:
zonder prik op de bovenleiding kun je ook geen rondjes om de kerk rijden :P
Dat kan wel zo zijn, maar kun jij het uitleggen waarom er vanochtend urenlang geen fluit heeft gereden tussen Arnhem en Utrecht en tussen Eindhoven en Utrecht?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168217257
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar kun jij het uitleggen waarom er vanochtend urenlang geen fluit heeft gereden tussen Arnhem en Utrecht en tussen Eindhoven en Utrecht?

er is ook nog een bommel ding geweest vanmorgen? verder heb ik vandaag een wegleervrije dag
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 12:44:05 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168217280
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:43 schreef Salatrel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
er is ook nog een bommel ding geweest vanmorgen? verder heb ik vandaag een wegleer]vrijedag
Dat was ruim nadat de storing in Amsterdam voorbij was, dus daar heb ik het niet over
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168217299
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:20 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Wel ingecheckt? Geld terugvragen bij vertraging *O*
In Almere Centrum liet men mensen niet eens inchecken. Perron was afgesloten.
pi_168217305
ok nou ik weet wel dat een virm die geen hoogspanning heeft binnen notime zijn lucht kwijt is en als het te lang duurt ook zijn batterijspanning :')
  dinsdag 17 januari 2017 @ 12:46:14 #262
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_168217327
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar kun jij het uitleggen waarom er vanochtend urenlang geen fluit heeft gereden tussen Arnhem en Utrecht en tussen Eindhoven en Utrecht?
De 'corridor' had een verstoring. Kun je nagaan wat voor doffe ellende het was geworden als er gewoon nog wissels hadden gelegen bij stations... :+
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 12:46:27 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_168217334
Met rondjes om de kerk was er niks aan de hand geweest en was enkel Amsterdam onbereikbaar. Je zou denken dat de NS wel een noodplan voor dit soort situaties heeft...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_168217371
Trouwens nog complimenten voor het verslag van de nieuwjaarsronde. Erg leuk om te lezen voor een lurker zoals ik :)

Kreeg spontaan zin om ook eens een weekend trip met de trein te maken.
pi_168217418
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:46 schreef Nattekat het volgende:
Met rondjes om de kerk was er niks aan de hand geweest
onzin
pi_168217457
Ik kan me niet voorstellen dat NS bij rondjes om de kerk vijf uur nadat een lokale stroomstoring is verholpen nog steeds zou adviseren om toch vooral niet te reizen naar Amsterdam, Utrecht, Schiphol of Lelystad.
Ze zijn incompetent, maar toch niet zo incompetent?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 12:53:26 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_168217489
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:50 schreef Salatrel het volgende:

[..]

onzin
Waarheid. Niet waterdicht, maar beter dan wat er nu nog steeds gaande is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_168217556
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarheid. Niet waterdicht, maar beter dan wat er nu nog steeds gaande is.
leg eens uit dan? als ik een IC van Dordrecht naar Amsterdam rij en ik kan om wat voor reden dan ook niet verder dan Haarlem is het niet zo alsof ik *poef* verdwijn en weer in Rotterdam verschijn. Dan kan ik gewoon met zelfde mat en personeel keren terug richting Leiden. moet alleen wel het systeem automagisch of een bijsturing mij een dienstkaartje sturen want zonder mag ik niet rijden en daar gaat het mis. Het materieel is er en personeel is er gewoon alleen moeten we wel de opdracht krijgen om te keren er moet immers ook een treinnummer doorgegeven worden.
pi_168217607
De ICD is wel het schoolvoorbeeld van een pendeltrein. De hele dag hetzelfde materieel en personeel op hetzelfde traject. Desondanks vallen er nog altijd treinen uit :+

Overigens zijn er nog altijd storingen: schijnbaar is nog altijd de aansturing van de seinen/wissels verstoord en zijn er dus een hoop sporen nog altijd niet beschikbaar.

* MTL zit nu thuis heerlijk te genieten van een kop koffie en een broodje. Vandaag vrij, morgen weer vroeg op pad :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 13:07:46 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_168217715
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

leg eens uit dan? als ik een IC van Dordrecht naar Amsterdam rij en ik kan om wat voor reden dan ook niet verder dan Haarlem is het niet zo alsof ik *poef* verdwijn en weer in Rotterdam verschijn. Dan kan ik gewoon met zelfde mat en personeel keren terug richting Leiden. moet alleen wel het systeem automagisch of een bijsturing mij een dienstkaartje sturen want zonder mag ik niet rijden en daar gaat het mis. Het materieel is er en personeel is er gewoon alleen moeten we wel de opdracht krijgen om te keren er moet immers ook een treinnummer doorgegeven worden.
Je zal geen problemen meer hebben op series die überhaupt niet in Amsterdam komen, iets wat nu wel het geval is. Na een storing kan het verkeer bijna meteen weer op gang komen, omdat al het materieel en personeel al gewoon op de juiste plek aanwezig zijn.

En je zegt het zelf al: het gaat mis zodra je af wil wijken van de dienstregeling. Dat is een probleem dat echt opgelost moet worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 13:08:44 #271
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_168217747
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:45 schreef Salatrel het volgende:
ok nou ik weet wel dat een virm die geen hoogspanning heeft binnen notime zijn lucht kwijt is en als het te lang duurt ook zijn batterijspanning :')
Is dat zo 'lek' dan?

Met een voetpompje moet je dan toch de stroomafnemer omhoogpompen?
pi_168217800
Bij Virm hebben we daar gelukkig een heel mooi speciaal reservoir voor. Op het knopje drukken, en de stroomafnemer gaat weer omhoog. Wel de goede kiezen, want anders ben je de lucht in het reservoir kwijt en heb je de verkeerde stroomafnemer tegen de draad :D

Edit: als een VIRM goed is weggezet heb je niet zo'n probleem. Het probleem ontstaat pas als de bovenleidingsspanning opeens weg valt. Alle apparatuur blijft dan ingeschakeld. In dat geval ben je inderdaad zo door de lucht en batterijen heen.
pi_168217957
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je zal geen problemen meer hebben op series die überhaupt niet in Amsterdam komen, iets wat nu wel het geval is.
en dat zit hem dus in de aansturing want ik kan je uit ervaring vertellen dat bij code rood situaties of andere grote verstoringen de personeelsverblijven vol zitten.

waarom bij een stroomstoring in Amsterdam de hoekse lijn uitgedund wordt naar 2x per uur is mij een raadsel. Het overgrote deel van personeel wat die lijn op moet gaat standaard 2x achter elkaar en er kan hooguit een 3e slag achteraan daarna moet sowieso personeel gewisseld worden
pi_168217992
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Met een voetpompje moet je dan toch de stroomafnemer omhoogpompen?
dat is van het huidige mat volgens mij alleen bij de SGMm nog :')
pi_168218170
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:52 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat NS bij rondjes om de kerk vijf uur nadat een lokale stroomstoring is verholpen nog steeds zou adviseren om toch vooral niet te reizen naar Amsterdam, Utrecht, Schiphol of Lelystad.
Ze zijn incompetent, maar toch niet zo incompetent?
Wat heb jij eigenlijk met treinen? Ik heb jou hier nog nooit iets anders zien plaatsen dan dit soort zeikberichten
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 13:27:46 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168218184
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:48 schreef Mojo.jojo het volgende:
Trouwens nog complimenten voor het verslag van de nieuwjaarsronde. Erg leuk om te lezen voor een lurker zoals ik :)

Kreeg spontaan zin om ook eens een weekend trip met de trein te maken.
Bedankt namens iedereen *O*

Enneh... dan doe je dat toch gewoon :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 januari 2017 @ 13:28:13 #277
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168218192
Toch krijg je wel mooie taferelen met deze chaos. Een VIRM 10 op een sprinter traject. Hopen dat het past. :+

En nog steeds geen enkele trein naar Utrecht maar wel naar Alkmaar. Terwijl ze daar keren :?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_168218199
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:26 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wat heb jij eigenlijk met treinen? Ik heb jou hier nog nooit iets anders zien plaatsen dan dit soort zeikberichten
Ik moet er dagelijks mee reizen en ik krijg hier vaak accuratere informatie dan van NS.
pi_168218240
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:17 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat is van het huidige mat volgens mij alleen bij de SGMm nog :')
Ah, nog geen LHM gehad hoor ik :+
Vraag maar aan Maegrim, hij kan je precies vertellen bij welk mat het nog meer moet :D
pi_168218442
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:30 schreef MTL het volgende:

[..]

Ah, nog geen LHM gehad hoor ik :+
Vraag maar aan Maegrim, hij kan je precies vertellen bij welk mat het nog meer moet :D
DDZ nog dan? bij ICM en SLT heb je sowieso al een 2e stel nodig
pi_168218486
ICM zou ook een pomp moeten hebben ;)

Edit: en ja, als ie er niet in zit heb je idd pech :P
pi_168218505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:44 schreef MTL het volgende:
ICM zou ook een pomp moeten hebben ;)
een icm die dood is krijg je alleen met behulp van een 2e stel weer tot leven. ik praat uit ervaring :P
pi_168218523
Vertel dat dan maar aan de makers van de herinstructie en de matgids :+
pi_168218633
diezelfde matgids waar ook ik weet niet hoe lang instond dat de stuurstroomsleutels van alle stellen in de bediende cabine aanwezig moeten zijn zeker :')

ik moest er laatst 2 tot leven wekken en er was geen voetpomp te vinden hoor _O-
pi_168218787
Daarom zeg ik ook: zou moeten hebben :P
Ik weet net zo goed als jij dat die krengen er of niet zijn, of zo lek zijn als een mandje waardoor het nog steeds niet werkt :P
pi_168218832
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:57 schreef MTL het volgende:
Daarom zeg ik ook: zou moeten hebben :P
Ik weet net zo goed als jij dat die krengen er of niet zijn, of zo lek zijn als een mandje waardoor het nog steeds niet werkt :P
ja als er stellen zijn die die pomp nog wel hebben zit waarschijnlijk dezelfde rubberen slang er nog steeds op als toen dat ding uit de fabriek kwam :')
pi_168218894
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:17 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat is van het huidige mat volgens mij alleen bij de SGMm nog :')
Laatst gedaan met herinstructie, de pomp was lek :')
pi_168218925
_O-
pi_168218945
waarom zelf gaan pompen als je er een ander stel tegenaan kunt zetten die voor je pompt B-)
pi_168219001
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:02 schreef Salatrel het volgende:
waarom zelf gaan pompen als je er een ander stel tegenaan kunt zetten die voor je pompt B-)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 14:12:50 #291
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_168219226
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:10 schreef MTL het volgende:
Bij Virm hebben we daar gelukkig een heel mooi speciaal reservoir voor. Op het knopje drukken, en de stroomafnemer gaat weer omhoog. Wel de goede kiezen, want anders ben je de lucht in het reservoir kwijt en heb je de verkeerde stroomafnemer tegen de draad :D

Edit: als een VIRM goed is weggezet heb je niet zo'n probleem. Het probleem ontstaat pas als de bovenleidingsspanning opeens weg valt. Alle apparatuur blijft dan ingeschakeld. In dat geval ben je inderdaad zo door de lucht en batterijen heen.
Bedankt voor de uitleg... :)

Maar als je nou op t verkeerde knopje drukt, en er geen ander stel voorhanden is?
pi_168219481
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg... :)

Maar als je nou op t verkeerde knopje drukt, en er geen ander stel voorhanden is?
handmatig een verbinding maken tussen bovenleiding en stroomafnemert
pi_168219515
"beperkingen in de materieelinzet"
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 14:25:15 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168219563
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:22 schreef Salatrel het volgende:

[..]

handmatig een verbinding maken tussen bovenleiding en stroomafnemert
Gewoon even op het dak klimmen en met de aanwezige klaphark tegen de draad duwen ^O^ Niks aan t handje :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 januari 2017 @ 14:25:17 #295
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_168219565
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:22 schreef Salatrel het volgende:

[..]

handmatig een verbinding maken tussen bovenleiding en stroomafnemert
Dat vind ik wel schokkend hoor...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_168219582
ÖBB heeft Siemens geselecteerd voor de levering van 200 electrische locomotieven, aldus Railjournal
pi_168219590
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg... :)

Maar als je nou op t verkeerde knopje drukt, en er geen ander stel voorhanden is?
Bel MBN :P

Zonder gekheid: dan heb je serieus pech en moet je wachten tot er een ander treinstel in de buurt is. Maar de kans dat het gebeurd lijkt me sterk.

Hoewel er niets over omschreven staat, zou het volgens mij theoretisch zelfs mogelijk moeten zijn om puur mechanisch met een andere treintype te koppelen en daarmee weer luchtdruk in de trein- en hoofdreservoirleiding te krijgen en het spul daarmee weer op gang te krijgen.
Zeker weten doe ik het echter niet.
Ik heb enkel ervaring met het noodgereed maken van VIRMs met het knopje en tot nu toe is die methode nog altijd prima gelukt *O*
  dinsdag 17 januari 2017 @ 14:26:35 #298
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_168219602
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:25 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dat vind ik wel schokkend hoor...
Als je niet oppast is het inderdaad schokkend :s)
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 januari 2017 @ 14:26:44 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168219607
En ze hadden net een hele berg Taurussen in dienst? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 januari 2017 @ 14:41:06 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168219909
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:22 schreef Salatrel het volgende:

[..]

handmatig een verbinding maken tussen bovenleiding en stroomafnemert
Of is het een spanningafnemer?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')