Plus dat ze het waarschijnlijk wel op overmacht of landelijke uitstraling gaan gooien. Zou me niet verbazen iigquote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Voor GTBV moet je ook daadwerkelijk aankomen,
Ik heb alle begrip voor de overmacht die ervoor zorgde dat er tot 08:00 geen treinen naar Amsterdam konden rijden, daar zal ik ook niet voor claimen. Dat NS er vervolgens in geslaagd is er een probleem van te maken met landelijke uitstraling dat de rest van de dag duurt, reken ik ze echter wel aan.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Plus dat ze het waarschijnlijk wel op overmacht of landelijke uitstraling gaan gooien. Zou me niet verbazen iig
als het personeel zijn smoel hield en gewoon lekker rondjes om de kerk ging rijden...quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik heb alle begrip voor de overmacht die ervoor zorgde dat er tot 08:00 geen treinen naar Amsterdam konden rijden, daar zal ik ook niet voor claimen. Dat NS er vervolgens in geslaagd is er een probleem van te maken met landelijke uitstraling dat de rest van de dag duurt, reken ik ze echter wel aan.
O, nee ik bedoelde niet de storing, ik zag het al vanmorgen, moest naar Waalwijk maar ben thuis gebleven, was cynisch dat de sprinter niet stopte te Culemborg .quote:
Dat kan wel zo zijn, maar kun jij het uitleggen waarom er vanochtend urenlang geen fluit heeft gereden tussen Arnhem en Utrecht en tussen Eindhoven en Utrecht?quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:37 schreef Salatrel het volgende:
zonder prik op de bovenleiding kun je ook geen rondjes om de kerk rijden
quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar kun jij het uitleggen waarom er vanochtend urenlang geen fluit heeft gereden tussen Arnhem en Utrecht en tussen Eindhoven en Utrecht?
Dat was ruim nadat de storing in Amsterdam voorbij was, dus daar heb ik het niet overquote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
er is ook nog een bommel ding geweest vanmorgen? verder heb ik vandaag een wegleer]vrijedag
In Almere Centrum liet men mensen niet eens inchecken. Perron was afgesloten.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:20 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Wel ingecheckt? Geld terugvragen bij vertraging
De 'corridor' had een verstoring. Kun je nagaan wat voor doffe ellende het was geworden als er gewoon nog wissels hadden gelegen bij stations...quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar kun jij het uitleggen waarom er vanochtend urenlang geen fluit heeft gereden tussen Arnhem en Utrecht en tussen Eindhoven en Utrecht?
onzinquote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:46 schreef Nattekat het volgende:
Met rondjes om de kerk was er niks aan de hand geweest
Waarheid. Niet waterdicht, maar beter dan wat er nu nog steeds gaande is.quote:
leg eens uit dan? als ik een IC van Dordrecht naar Amsterdam rij en ik kan om wat voor reden dan ook niet verder dan Haarlem is het niet zo alsof ik *poef* verdwijn en weer in Rotterdam verschijn. Dan kan ik gewoon met zelfde mat en personeel keren terug richting Leiden. moet alleen wel het systeem automagisch of een bijsturing mij een dienstkaartje sturen want zonder mag ik niet rijden en daar gaat het mis. Het materieel is er en personeel is er gewoon alleen moeten we wel de opdracht krijgen om te keren er moet immers ook een treinnummer doorgegeven worden.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarheid. Niet waterdicht, maar beter dan wat er nu nog steeds gaande is.
Je zal geen problemen meer hebben op series die überhaupt niet in Amsterdam komen, iets wat nu wel het geval is. Na een storing kan het verkeer bijna meteen weer op gang komen, omdat al het materieel en personeel al gewoon op de juiste plek aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:57 schreef Salatrel het volgende:
[..]
leg eens uit dan? als ik een IC van Dordrecht naar Amsterdam rij en ik kan om wat voor reden dan ook niet verder dan Haarlem is het niet zo alsof ik *poef* verdwijn en weer in Rotterdam verschijn. Dan kan ik gewoon met zelfde mat en personeel keren terug richting Leiden. moet alleen wel het systeem automagisch of een bijsturing mij een dienstkaartje sturen want zonder mag ik niet rijden en daar gaat het mis. Het materieel is er en personeel is er gewoon alleen moeten we wel de opdracht krijgen om te keren er moet immers ook een treinnummer doorgegeven worden.
Is dat zo 'lek' dan?quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:45 schreef Salatrel het volgende:
ok nou ik weet wel dat een virm die geen hoogspanning heeft binnen notime zijn lucht kwijt is en als het te lang duurt ook zijn batterijspanning
en dat zit hem dus in de aansturing want ik kan je uit ervaring vertellen dat bij code rood situaties of andere grote verstoringen de personeelsverblijven vol zitten.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 13:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zal geen problemen meer hebben op series die überhaupt niet in Amsterdam komen, iets wat nu wel het geval is.
dat is van het huidige mat volgens mij alleen bij de SGMm nogquote:Op dinsdag 17 januari 2017 13:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Met een voetpompje moet je dan toch de stroomafnemer omhoogpompen?
Wat heb jij eigenlijk met treinen? Ik heb jou hier nog nooit iets anders zien plaatsen dan dit soort zeikberichtenquote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:52 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat NS bij rondjes om de kerk vijf uur nadat een lokale stroomstoring is verholpen nog steeds zou adviseren om toch vooral niet te reizen naar Amsterdam, Utrecht, Schiphol of Lelystad.
Ze zijn incompetent, maar toch niet zo incompetent?
Bedankt namens iedereenquote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:48 schreef Mojo.jojo het volgende:
Trouwens nog complimenten voor het verslag van de nieuwjaarsronde. Erg leuk om te lezen voor een lurker zoals ik
Kreeg spontaan zin om ook eens een weekend trip met de trein te maken.
Ik moet er dagelijks mee reizen en ik krijg hier vaak accuratere informatie dan van NS.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 13:26 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat heb jij eigenlijk met treinen? Ik heb jou hier nog nooit iets anders zien plaatsen dan dit soort zeikberichten
Ah, nog geen LHM gehad hoor ikquote:Op dinsdag 17 januari 2017 13:17 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat is van het huidige mat volgens mij alleen bij de SGMm nog
DDZ nog dan? bij ICM en SLT heb je sowieso al een 2e stel nodigquote:Op dinsdag 17 januari 2017 13:30 schreef MTL het volgende:
[..]
Ah, nog geen LHM gehad hoor ik
Vraag maar aan Maegrim, hij kan je precies vertellen bij welk mat het nog meer moet
een icm die dood is krijg je alleen met behulp van een 2e stel weer tot leven. ik praat uit ervaringquote:
ja als er stellen zijn die die pomp nog wel hebben zit waarschijnlijk dezelfde rubberen slang er nog steeds op als toen dat ding uit de fabriek kwamquote:Op dinsdag 17 januari 2017 13:57 schreef MTL het volgende:
Daarom zeg ik ook: zou moeten hebben
Ik weet net zo goed als jij dat die krengen er of niet zijn, of zo lek zijn als een mandje waardoor het nog steeds niet werkt
Laatst gedaan met herinstructie, de pomp was lekquote:Op dinsdag 17 januari 2017 13:17 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat is van het huidige mat volgens mij alleen bij de SGMm nog
quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:02 schreef Salatrel het volgende:
waarom zelf gaan pompen als je er een ander stel tegenaan kunt zetten die voor je pompt
Bedankt voor de uitleg...quote:Op dinsdag 17 januari 2017 13:10 schreef MTL het volgende:
Bij Virm hebben we daar gelukkig een heel mooi speciaal reservoir voor. Op het knopje drukken, en de stroomafnemer gaat weer omhoog. Wel de goede kiezen, want anders ben je de lucht in het reservoir kwijt en heb je de verkeerde stroomafnemer tegen de draad
Edit: als een VIRM goed is weggezet heb je niet zo'n probleem. Het probleem ontstaat pas als de bovenleidingsspanning opeens weg valt. Alle apparatuur blijft dan ingeschakeld. In dat geval ben je inderdaad zo door de lucht en batterijen heen.
handmatig een verbinding maken tussen bovenleiding en stroomafnemertquote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg...
Maar als je nou op t verkeerde knopje drukt, en er geen ander stel voorhanden is?
Gewoon even op het dak klimmen en met de aanwezige klaphark tegen de draad duwen Niks aan t handjequote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
handmatig een verbinding maken tussen bovenleiding en stroomafnemert
Dat vind ik wel schokkend hoor...quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
handmatig een verbinding maken tussen bovenleiding en stroomafnemert
Bel MBNquote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg...
Maar als je nou op t verkeerde knopje drukt, en er geen ander stel voorhanden is?
Als je niet oppast is het inderdaad schokkendquote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:25 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat vind ik wel schokkend hoor...
Of is het een spanningafnemer?quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
handmatig een verbinding maken tussen bovenleiding en stroomafnemert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |