abonnement Unibet Coolblue
pi_168322682
Wel opvallend dat hetzelfde NOS journaal door 'linkse' mensen rechts/conservatief, en door 'rechtste' mensen links wordt genoemd. Vind het persoonlijk lastig oordelen, maar er is vaak weinig ruimte voor nuance: meteen is de hele organisatie of zelfs de hele msm fout...
Waar ik persoonlijk wel een hekel aan heb (btje offtopic misschien) is de voxpop en peilingen in journaal/actualiteitenrubrieken. Deze worden vaak zeer gewichtig gebracht terwijl zo'n meninkje eigenlijk NUL nieuwswaarde heeft. En bij bijvoorbeeld 't 1 vandaag opiniepanel vraag ik me ook af of 't representatief is.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zaterdag 21 januari 2017 @ 17:04:46 #152
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168323208
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 16:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is nog steeds dezelfde service, al tien jaar lang ofzo?
Ziet dit eruit als dezelfde service?


quote:
In non-HD kwaliteit
Via Chromecast kan ik het inmiddels gewoon in HD bekijken. Ik zie dat de website het inmiddels ondersteund.

Kon eerst niet inderdaad, maar dat had ook te maken met druk vanuit de kabelboeren (die UG in hun abbonement verpakken) en natuurlijk heeft VVD66 een gewillig oor naar deze belangen.

quote:
en sommige 'volwassen' programma's kun je overdag niet bekijken. :')
Bedank Atsma van het CDA daar maar voor.

Er is enige correlatie met de hoek die het meest kritisch zijn op de NPO, alhoewel CDA daar dan weer buiten valt.

quote:
Uitzending gemist in het buitenland kijken is ook al erg lastig.
Is niet de schuld van de NPO. Dit vraagstuk ligt bij de EU en WTO.

quote:
[..]

Dat klopt, de politiek is bepaald geen katalysator geweest van innovatie in het medialandschap. Alle ontwikkelingen zijn gewoon stilgezet onder het mom van crisis en bezuinigingen. De giftanden van Halbe Zijlstra, de boekhoudersgeest van Sander Dekker.
Zijn we het daar over eens. Ze hadden een mooie geschiedeniswebsite (ook met weblinks) waar het algemeen nut zeker mee gediend is, maar het is allemaal gesloopt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168338148
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aannemelijker is dat ze het zelden of nooit doen. En als het er dan volgens een bepaalde interpretatie op lijkt is dat genoeg voor de gefrustreerde kereltjes om er jarenlang verontwaardiging over te spelen.
En jij weet alles van frustraties :)
Snap ik wel hoor, want je aannames zijn lichtjaren verwijderd van de werkelijkheid. :')
pi_168338256
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En jij weet alles van frustraties :)
Snap ik wel hoor, want je aannames zijn lichtjaren verwijderd van de werkelijkheid. :')
Toon die structurele manipulatie van het nieuws door de NOS dan eens aan.
  zondag 22 januari 2017 @ 12:14:00 #155
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168339028
Net bij WNL exclusief VVD politici, nu bij Buitenhof ook.

Maar de NPO is echt heel links hoor :')
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 22 januari 2017 @ 20:35:57 #156
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168352753
derksauer twitterde op zondag 22-01-2017 om 06:53:56 De kop moet zijn: Witte Huis liegt over opkomstcijfers. Vreemd staaltje journalistiek https://t.co/wktTQrgpGo reageer retweet
bmijland twitterde op zondag 22-01-2017 om 08:14:56 Lieve NOS, je was zo op je pik getrapt door actie @LAKStweets maar de leugens van Trump verspreid je tegen beter we… https://t.co/gkfbUCYP6Q reageer retweet
robwijnberg twitterde op zondag 22-01-2017 om 20:18:51 Nee @NOS. Niet 'Trump beschuldigt media, ondanks bewijzen tegendeel.' Maar: "Trump liegt over aantal toeschouwers." https://t.co/k8XPwpNQOC reageer retweet
2525 twitterde op zondag 22-01-2017 om 13:43:49 De @nos corrigeert wel de Paus snoeihard maar niet de liegende woordvoerder van Trump. Vraag is of ze gelijk hebben… https://t.co/AbY5iyTrXb reageer retweet


TofikDibi twitterde op zondag 22-01-2017 om 13:06:23 Volkskrant: Trump komt met 'onjuiste cijfers' NRC: hij deed 'onwaarschijnlijke claims' NOS: hij 'leest media de les'. Nee, MORONS, hij loog. reageer retweet
Nog een voorbeeld van false balance / false equivalence
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168375016
Dit zet Vrij Nederland zojuist op hun FB:
https://www.facebook.com/vrijnederland/posts/10154897974976838

Duidelijk een stuk wat niet afkomstig is van Mark Rutte, maar gezien de reacties lijkt 90% dat niet te beseffen.. Kan dit zomaar? Dit is gewoon hele slechte stemmingsmakerij.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 23 januari 2017 @ 16:13:18 #158
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168375144
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 16:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dit zet Vrij Nederland zojuist op hun FB:
https://www.facebook.com/vrijnederland/posts/10154897974976838

Duidelijk een stuk wat niet afkomstig is van Mark Rutte, maar gezien de reacties lijkt 90% dat niet te beseffen.. Kan dit zomaar? Dit is gewoon hele slechte stemmingsmakerij.
Staat duidelijk bij dat het van Micha wertheim is.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Micha_Wertheim

Smakelijk? Nee. Maar dat is de racistische codetaal van Rutte ook niet. Drain the swamp en dat soort teksten zijn bewust getest op focusgroepen en bedoeld als activerende codetaal.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168375243
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 16:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Staat duidelijk bij dat het van Micha wertheim is.

Nee, wat een onzin. Boven het artikel staat:

quote:
Micha Wertheim stuitte op de conceptversie van een tweede open brief die onze Minister-president vandaag aan alle Nederlanders schreef.
Staat toch zeer expliciet vermeld dat onze MP een brief aan alle Nederlanders schreef. Maar dit heeft hij dus helemaal niet geschreven. VN doet vermoeden dat Micha die brief vond.

En je hoeft heus niet via een Wikipedia paginaatje uit te leggen wie Micha Wertheim is hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_168388765
Waar heb je het over iedereen houuuuuud van de media. ♥ ♥
pi_168390816
Het probleem met het NOS journaal en de meeste kranten is dat journalisten steeds minder hun huiswerk doen en steeds vaker blind de berichtgeving van een persbureau overnemen of van een andere bron binnen de pers.

In het geval van CNN e.d. is de situatie dat ze deel zijn van een groter bedrijf dat weer onderdeel is van een groter bedrijf. CNN heeft geen eigen richting meer (en dat geldt voor alle commerciële nieuws).

Ik begin de laatste tijd zelfs mijn twijfels te krijgen aan geenstijl, maar daar komen zo nu en dan dingen boven water die je nergens anders tegen komt. 925 lijkt mij nog steeds zuiver, maar ik vraag mij af hoe lang dat nog zuiver blijft.
pi_168425197
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toon die structurele manipulatie van het nieuws door de NOS dan eens aan.
En hoeveel euro's ben je bereid uit te geven?
pi_168425218
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 00:17 schreef KarenDW het volgende:
Waar heb je het over iedereen houuuuuud van de media. ♥ ♥
De MSM noemt dit niet voor niets nepnieuws :D
  zaterdag 18 maart 2017 @ 21:11:38 #164
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169615571
Vanaf 9/11 wist ik dat ik de media niet kan vertrouwen. Ik was toen 12.
pi_169616106
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 09:41 schreef Telefoonvork het volgende:

Ik begin de laatste tijd zelfs mijn twijfels te krijgen aan geenstijl,
De laatste tijd pas? Dat is voor mij een reden om jouw feiten en beweringen "niet te vertrouwen"

Wat zei die mevrouw laatst over haar nieuwsbron?
"ik las dat op facebook".
Tja... gevestigde media niet meer lezen, horen of kijken en dan afgaan op Henk en Ingrid op facebook .. Dat is een kuil willen vermijden om dan in een gracht te springen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bluesdude op 18-03-2017 21:56:57 ]
pi_169616199
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toon die structurele manipulatie van het nieuws door de NOS dan eens aan.
Zeker wel.. ze kankeren niet genoeg op buitenlanders. Erg manipulatief hoor .
pi_169618149
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 14 januari 2017 02:31 schreef KetchupFTW

Echter vraag ik me af: hoe wijdverbreid is die oneerlijkheid en in hoeverre doen de Nederlandse media daar aan mee?


Kijk een keer Pauw en Jinek, een en al geframe. En dat geframe is niet incidenteel.

Kijk eens een jaar lang Pauw en Witteman terug (skimmen op selectieve onderwerpen dan hou je het vol). Is dezelfde format. Geen toeval wat mij betreft.

Allemaal Navo- en staatspropaganda. Dan over de kranten nog te zwijgen. Ze gingen links én rechts samen ongenuanceerd, in koor los op putin bijvoorbeeld. Is allemaal opzet.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 23:07:33 #169
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169618244
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 21:18 schreef LelijKnap het volgende:
Vanaf 9/11 wist ik dat ik de media niet kan vertrouwen. Ik was toen 12.
Ik vanaf rond 1985 toen de media en politici jaar in jaar uit vertelden dat immigranten niet vaker in contact kwamen met justitie dan autochtonen terwijl ik toen al zag wat voor puinhoop het was in wijken met 60/70/80% allochtonen.
pi_169620601
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 23:04 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Kijk een keer Pauw en Jinek, een en al geframe. En dat geframe is niet incidenteel.
Beter hun frames dan die idiotie van jou

quote:
Allemaal Navo- en staatspropaganda.
, _O_
jij grollenmaker ... is het een complot van de navo of kabinet Rutte ?

quote:
in koor los op putin bijvoorbeeld. Is allemaal opzet.
Jaja een complot van democraten die zien wat voor een lul Putin is
pi_169620632
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 23:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik vanaf rond 1985 toen de media en politici jaar in jaar uit vertelden dat immigranten niet vaker in contact kwamen met justitie dan autochtonen
je lult. dat zeiden ze helemaal niet zo

quote:
terwijl ik toen al zag wat voor puinhoop het was in wijken met 60/70/80% allochtonen.
in 1985? je ,lult weer.... en veel mensen met een buitenlandse afkomst is alleen een puinhoop in de puinhoophersens van foute mensen
  zondag 19 maart 2017 @ 02:20:53 #172
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169621151
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 01:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

je lult. dat zeiden ze helemaal niet zo

[..]

in 1985? je ,lult weer.... en veel mensen met een buitenlandse afkomst is alleen een puinhoop in de puinhoophersens van foute mensen
Ik groeide op in de jaren '70, '80 en '90 in Rotterdam-Zuid. Twee straten oversteken en ik was in de Millinxbuurt, een paar honderd meter verder was de Afrikaanderwijk. Prachtwijken avant la lettre, ja prachtig waren ze idd, toen het er nog niet stikte van de buitenlanders. Maar vertel me meer over die tijd en die buurt. Jij bent natuurlijk een heel bijzonder kind die meer over mijn oude buurt in die tijd weet dan ik. Ik hang aan je lippen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')