abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 12 mei 2017 @ 21:34:10 #126
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_170890895
Hij reed in de Morocco Desert Challenge al mee als navigator op een truck (net als Jasper Riezebos overigens), ga er van uit dat we hem daar wel weer terug zien in Afrika of Zuid Amerika.
pi_171183921
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 24 mei 2017 @ 22:20:23 #128
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171184485
quote:
Blijf mij verbazen hoe die lui het altijd nog voor elkaar krijgen zo dicht op de baan te staan.
And so is the past
pi_171237350
Peugeot dreigt met vertrek uit Dakar

quote:
Peugeot overweegt volledig te stoppen met het Dakar-programma wanneer de voorgestelde reglementsveranderingen vanaf volgend seizoen daadwerkelijk worden doorgevoerd.

Er gaan geluiden dat de FIA World Motor Sport Council komende maand tijdens de volgende vergadering haar goedkeuring verleent voor een regelwijziging waardoor de tweewielaangedreven buggy-achtige voertuigen zoals de Peugeot 3008 DKR benadeeld worden. Deze reglementsverandering geldt voor de World Cup voor Cross Country Rallies en zou tevens doorgevoerd worden door Dakar-organisatie ASO. Mocht dat daadwerkelijk gebeuren, dan vertrekt de Franse fabrikant, zo heeft Peugeot-teambaas Bruno Famin gewaarschuwd.

Famin stelde: “Wanneer het concept dat gepresenteerd is aan de cross-country commissie wordt goedgekeurd door de world council en doorgevoerd wordt in de Dakar, vertrekken we. Wij staan enkel aan de start [van de Dakar] als we kunnen winnen.” Peugeot-coureur Carlos Sainz deelde de mening van Famin. De Spanjaard meldde Motorsport.com: “Toen we begonnen met een wagen die per kilometer een seconde verloor, zei niemand dat de reglementen verkeerd waren. Niemand klaagde. Peugeot heeft nu heel goed werk geleverd en iedereen begint te klagen. Het verschil is misschien te groot, dat begrijp ik. Misschien moet er iets gedaan worden, maar ik ben nog altijd van mening dat vierwiel aangedreven voertuigen in bepaalde proeven sneller kunnen zijn.”

Peugeot won de afgelopen twee edities van de Dakar Rally met Stephane Peterhansel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_171714836
Ton van Genugten gaat met een Powerstar (torpedo) naar Zuid-Amerika. Hopelijk kan hij in 2018 meer doen dan alleen Villagra assisteren. Wuf van Ginkel (als hij het geld bij elkaar krijgt) dus snelle service van Gerard de Rooy in de Afrika Eco Race.
pi_171715152
Er komt toch ook een dakar in china
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_171719048
quote:
14s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:22 schreef DieselTank het volgende:
Er komt toch ook een dakar in china
De Silk Way bedoel je.
pi_171719583
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 21:44 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De Silk Way bedoel je.

:? ze hebben nog een video er over op hun kanaal
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 16 juni 2017 @ 10:36:28 #134
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_171728096
Ow, die series :P Die volg ik niet :@
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 juni 2017 @ 23:59:31 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171826173
Adwin Hoondert kiest voor Afrika

http://www.rtlgp.nl/item/(...)ace_boven_dakar_rall
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171829203
Als Dakar dit jaar nog een beetje regen krijgt kan het gauw over zijn daar.
Schip ahoy!
pi_171841324
Erik van Loon heeft zich ook al afgemeld
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_171851366
Dat is jammer, altijd leuk om een Nederlander erbij te hebben die bij de auto's meedoet om de knikkers. Het was al twijfelachtig ivm de route, maar ik lees net dat die 'in zijn voordeel' is aangepast. Dan nog is het afwachten wat Van Loon volgend jaar doet. Mocht De Rooy goede ervaringen opdoen in de Afrika Eco Race, zie ik Van Loon mogelijk ook wel overstappen.
Schip ahoy!
  woensdag 12 juli 2017 @ 14:27:52 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172363855
Na Maxie heeft ook van den Brink heeft last van Renault-itis.. -O-

quote:
´Ik ben teleurgesteld en gefrustreerd´
Mammoet Rallysport moet strijd in Silk Way Rally staken

ASTANA - ,,Ik ben enorm teleurgesteld en gefrustreerd.´´ Martin van den Brink maakte vanmiddag geen geheim van zijn gevoelens. De equipe van Mammoet Rallysport begon voortvarend aan de vierde etappe van de Silk Way Rally. Na 180 kilometer sloeg de pechduivel echter keihard toe. ,,Het is over en uit,´´ aldus een duidelijk teleurgestelde Van den Brink.

Martin van den Brink, Richard Mouw en Daniel Kozlovsky begonnen vanochtend vol goede moed aan de etappe naar Astana. Maar nog voordat de hoofdstad van Kazachstan bereikt werd sloeg het noodlot toe. ,,We begonnen uitstekend. We gingen aan de leiding. We startten als tiende, maar haalden onder andere Ardavichius, Shibalov en Ton van Genugten al vrij snel in. Het ging bijzonder lekker. Het parcours was snel met veel ruimte om te glijden en te driften.´´

Martin van den Brink voelde zich als een vis in het water. Maar nog voordat de finish van het eerste deel van de etappe van vandaag werd bereikt kwam er een einde aan de ambities. ,,We verloren vermogen. Daarna was het snel gebeurd. De motor is vastgelopen en totaal verwoest. We konden niets meer doen.´´

De Franse Renault-equipe van Michel Boucou haalde het team van Mammoet Rallysport van de piste. ,,Boucou assistance heeft ons naar de finish van het eerste deel gesleept. Daar zijn we ze zeer dankbaar voor.´´

De serviceploeg van Mammoet Rallysport was inmiddels ook ter plaatse. ,,We hebben de truck gewassen en schoongemaakt. De truck is vervolgens op de kar gezet en klaar voor vertrek naar huis.´´

‘Frustraties stapelen zich op’

Voor Martin van den Brink is het zoveelste technische probleem een forse streep door zijn sportieve rekening. ,,Ik word er echt moedeloos van. De frustraties stapelen zich op. Ik voel me machteloos.´´ Volgens de teameigenaar van Mammoet Rallysport is het inmiddels duidelijk waar het aan schort. ,,We hebben met ons team alles op de rit. Ik ben er van overtuigd dat wij alles doen wat we moeten doen om te kunnen presteren. Het probleem is de techniek. De motor laat ons keer op keer in de steek. Ik voel wat dat betreft heel erg mee met Max Verstappen. Ook hij kampt met veel pech en komt in situaties waar hij niets aan kan doen. We weten dat we het kunnen, maar zo komt het er niet uit.´´

Volgens de 46-jarige Harskamper is het geen toeval dat de equipe zoveel tegenslag krijgt te verwerken. ,,Wij willen dat de motor betrouwbaar is. We hebben vaak gevraagd om het vermogen terug te schroeven. De motorenleverancier wil echter steeds een stapje verder. We verschillen duidelijk van inzicht met Mario Kress over dit vraagstuk.´´

‘Met minder vermogen kan ik ook winnen’

Met minder vermogen ziet Van den Brink meer kansen op resultaat. ,,We weten inmiddels dat er veel kapot gaat omdat er te veel vermogen is. Na tien jaar ervaring weten we wel een keer waar we over praten. Wij vinden ook dat we bepaalde onderdelen preventief moeten vervangen. Als er te veel krachten op de onderdelen komt gaat het een keer kapot. Wij kunnen met minder kracht ook prima uit de voeten. Ik kan ook met minder power een etappe winnen. Dat hebben we laten zien.´´

Op deze manier gaat de lol er voor Martin van den Brink en zijn trouwe manschappen snel vanaf. ,,We kunnen nu naar huis. Dat is een gigantische tegenvaller. Maar ook Pascal de Baar en Gert Huzink van het Riwald team hebben de motor van hun Renault truck kapot en zijn ook uit de strijd.´´

De komende weken moet niet alleen de Renault worden opgelapt. Ook Martin, Richard, Daniel en alle trouwe teamleden moeten ‘gereset’ worden. ,,Het is ook voor al die monteurs en helpers een fikse teleurstelling. De truck gaat terug naar de fabriek in Tsjechië. Wij gaan terug naar Harskamp. We zullen de komende weken gebruiken om een pittig gesprek met de mensen van MKR te voeren. Op deze manier wil ik niet doorgaan.´
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172364904
Hij heeft een Volvo motor :*
pi_172369172
Kunnen ze niet zelf het vermogen beperken dan?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_173775603
Tref ik vanavond nog mensen van hier in Beesd, bij de presentatie van de MDC?
pi_173775618
Bij Gerrit Zuurmond thuis dus, die vandaag nog in het nieuws was met zijn Dakarplannen voor 2018. Paar wijzigingen in het team en een andere truck mee.
pi_173892239
Geen EVM in 2018 -O-

In januari dan. Wellicht later leuk nieuws over andere plannen.
pi_173892399
Wordt een heule saaie/kale Dakar dit jaar. Denk dat ik voor het eerst in jaren weinig ga kijken/volgen.
pi_174828279
Ach, 2010 was t nog veel erger, toen deden er helemaal weinig Nederlanders mee...

Vanavond presentatie van de nieuwe Coronel-Dakar-Bolide. Ik gok op wat Gordini-achtigs.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 2 november 2017 @ 18:08:46 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174828327
Waarom mag de RTL GP DAKAR Pre-Proloog niet meer zo heten trouwens? :? Ook alweer gezeik over Rechten? ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174828551
quote:
15s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom mag de RTL GP DAKAR Pre-Proloog niet meer zo heten trouwens? :? Ook alweer gezeik over Rechten? ;(
Het is dit jaar ook de preproloog voor de afrika eco race (anders mocht de rooy niet meedoen :P )

Kamaz doet daar dit jaar niet aan mee trouwens, dus heel spannend zal dat niet worden....
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 2 november 2017 @ 18:30:45 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174828893
aha okee :) Gelukkig maar :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174829186
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Het is dit jaar ook de preproloog voor de afrika eco race (anders mocht de rooy niet meedoen :P )

Kamaz doet daar dit jaar niet aan mee trouwens, dus heel spannend zal dat niet worden....
Uit angst voor Gerard? :+
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')