Toyota Holland? Van welke 4x4 was deze truck ondersteuning?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Marcel van Vliet zijn laatste eigen torpedo
[ afbeelding ]
En de eerste Van Vliet Dakar MAN (foto Jaco Terlouw)
Geen idee, in het jaar dat deze truck meedeed scheet ik nog luiers vol geloof ik.quote:Op maandag 16 januari 2017 21:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toyota Holland? Van welke 4x4 was deze truck ondersteuning?
Moet de fabrikant niet een torpedo als productiemodel hebben?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hoezo niet? De laatste keer dat ik Marcel van Vliet sprak waren ze daar nog niet uit.
Scania heeft ook al een jaar of 10/15 geen torpedomodel meer. Wat Van den Heuvel bouwt heeft niks met de productie scania torpedos van weleer te maken ook. Ginaf was ook bezig met een torpedo ontwikkelen voor Dakar (voor t geld weer eens op was), die hebben hun torpedo model begin jaren '70 al uit de markt gehaald zelfsquote:Op maandag 16 januari 2017 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet de fabrikant niet een torpedo als productiemodel hebben?
Zo ja, kunnen ze dan meeliften met Scania?
Die zandwagens met Scania trekker met neus zijn al 10 tot 15 jaar oud?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Scania heeft ook al een jaar of 10/15 geen torpedomodel meer. Wat Van den Heuvel bouwt heeft niks met de productie scania torpedos van weleer te maken ook. Ginaf was ook bezig met een torpedo ontwikkelen voor Dakar (voor t geld weer eens op was), die hebben hun torpedo model begin jaren '70 al uit de markt gehaald zelfs
[ afbeelding ]
En ik maar denken dat Scania ze af fabriek nog leverde. Zo leer je nog eens watquote:Op maandag 16 januari 2017 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Scania heeft ook al een jaar of 10/15 geen torpedomodel meer. Wat Van den Heuvel bouwt heeft niks met de productie scania torpedos van weleer te maken ook. Ginaf was ook bezig met een torpedo ontwikkelen voor Dakar (voor t geld weer eens op was), die hebben hun torpedo model begin jaren '70 al uit de markt gehaald zelfs
[ afbeelding ]
Die twee oranje/rode van Jansen?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dat er ook DAF torpedo's zijn wist ik, ook al zijn ook die niet door de fabriek gebouwd.
'die zandwagens', welke?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die zandwagens met Scania trekker met neus zijn al 10 tot 15 jaar oud?
Die van Rademaker uit Weerdinge met oplegger van Kremer Zand Jammer dat die hier niet meer rondrijdtquote:
T144 is al rond 2000 uit productie gegaan. T164 en T124 in 2004 uit productie gegaan en de T-serie in 2006. Sinds die tijd zijn er wel bedrijven die oude 4 serie torpedo's kopen, nieuwe frontstuurtrucks af fabriek, en dan van twee auto's één maken. Vlastuin is een bekende naam op dat gebied, maar ook John van den Berg (Heros) bouwt ze.quote:Op maandag 16 januari 2017 23:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die van Rademaker uit Weerdinge met oplegger van Kremer Zand Jammer dat die hier niet meer rondrijdt
[ afbeelding ]
Voor elke "nieuwe" torpedo wordt dus een oude opgeofferd? Dacht dat ze 'gewoon' het chassis van een frontstuur verlengdenquote:Op maandag 16 januari 2017 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
T144 is al rond 2000 uit productie gegaan. T164 en T124 in 2004 uit productie gegaan en de T-serie in 2006. Sinds die tijd zijn er wel bedrijven die oude 4 serie torpedo's kopen, nieuwe frontstuurtrucks af fabriek, en dan van twee auto's één maken. Vlastuin is een bekende naam op dat gebied, maar ook John van den Berg (Heros) bouwt ze.
Nee die komen gewoon al met lang chassis uit de fabriek, waarom zou je een truck met een kort chassis verlengen als je ook een langer chassis kunt bestellenquote:Op dinsdag 17 januari 2017 00:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor elke "nieuwe" torpedo wordt dus een oude opgeofferd? Dacht dat ze 'gewoon' het chassis van een frontstuur verlengden
Dit soort "zandwagens" bedoel ik dus.quote:Op maandag 16 januari 2017 23:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die van Rademaker uit Weerdinge met oplegger van Kremer Zand Jammer dat die hier niet meer rondrijdt
[ afbeelding ]
Doe nou niet of de rest van de torpedo-ombouw niet omslachtig isquote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee die komen gewoon al met lang chassis uit de fabriek, waarom zou je een truck met een kort chassis verlengen als je ook een langer chassis kunt bestellen
Omdat ze affabriek nergens meer te krijgen zijn. Behalve bij Mercedes dan, maar daar is er geloof ik nog maar 1 van verkocht in Nederland, het ding dat Elferink uit elkaar geschroefd heeft even niet meegerekend.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit soort "zandwagens" bedoel ik dus.
Maar waarom doen al die bedrijven moeite om zo'n torpedo te bouwen? Het zal een hoop extra geld kosten.
Ik denk dat hij bedoelt, waarom wil je zo'n torpedoquote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Omdat ze affabriek nergens meer te krijgen zijn. Behalve bij Mercedes dan, maar daar is er geloof ik nog maar 1 van verkocht in Nederland, het ding dat Elferink uit elkaar geschroefd heeft even niet meegerekend.
zit ook belachelijk veel ombouw werk aan om ze geschikt te krijgen voor Europa. En het is troep.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 16:40 schreef DieselTank het volgende:
Anders koop je toch een amerikaan? Volvo kenworth peterbilt Mack
Inderdaad dit bedoel ik.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt, waarom wil je zo'n torpedo
Meer meters auto is minder meters lading. Dat haalt al het praktisch nut wel weer weg (betere zit, veiliger, meer ruimte in cabine want geen motortunnel, betere looks)quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Inderdaad dit bedoel ik.
Het ziet er mooi uit maar heeft het praktisch ook zin? Als het praktisch nut heeft waarom bouwen fabrikanten dan geen torpedo's meer?
Had het van vroeger uit ook niet te doen met voetjes van de vloer tijdens het kiepen? Dat daarom zand auto's nog wel een neus hadden want die komen wel aan hun gewicht zonder de maximale lengte te benuttenquote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Meer meters auto is minder meters lading. Dat haalt al het praktisch nut wel weer weg (betere zit, veiliger, meer ruimte in cabine want geen motortunnel, betere looks)
Lengte is neem ik aan bij een zandwagen minder belangrijk vanwege het maximale gewicht.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Meer meters auto is minder meters lading. Dat haalt al het praktisch nut wel weer weg (betere zit, veiliger, meer ruimte in cabine want geen motortunnel, betere looks)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |