Toyota Holland? Van welke 4x4 was deze truck ondersteuning?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Marcel van Vliet zijn laatste eigen torpedo
[ afbeelding ]
En de eerste Van Vliet Dakar MAN (foto Jaco Terlouw)
Geen idee, in het jaar dat deze truck meedeed scheet ik nog luiers vol geloof ik.quote:Op maandag 16 januari 2017 21:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toyota Holland? Van welke 4x4 was deze truck ondersteuning?
Moet de fabrikant niet een torpedo als productiemodel hebben?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hoezo niet? De laatste keer dat ik Marcel van Vliet sprak waren ze daar nog niet uit.
Scania heeft ook al een jaar of 10/15 geen torpedomodel meer. Wat Van den Heuvel bouwt heeft niks met de productie scania torpedos van weleer te maken ook. Ginaf was ook bezig met een torpedo ontwikkelen voor Dakar (voor t geld weer eens op was), die hebben hun torpedo model begin jaren '70 al uit de markt gehaald zelfsquote:Op maandag 16 januari 2017 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet de fabrikant niet een torpedo als productiemodel hebben?
Zo ja, kunnen ze dan meeliften met Scania?
Die zandwagens met Scania trekker met neus zijn al 10 tot 15 jaar oud?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Scania heeft ook al een jaar of 10/15 geen torpedomodel meer. Wat Van den Heuvel bouwt heeft niks met de productie scania torpedos van weleer te maken ook. Ginaf was ook bezig met een torpedo ontwikkelen voor Dakar (voor t geld weer eens op was), die hebben hun torpedo model begin jaren '70 al uit de markt gehaald zelfs
[ afbeelding ]
En ik maar denken dat Scania ze af fabriek nog leverde. Zo leer je nog eens watquote:Op maandag 16 januari 2017 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Scania heeft ook al een jaar of 10/15 geen torpedomodel meer. Wat Van den Heuvel bouwt heeft niks met de productie scania torpedos van weleer te maken ook. Ginaf was ook bezig met een torpedo ontwikkelen voor Dakar (voor t geld weer eens op was), die hebben hun torpedo model begin jaren '70 al uit de markt gehaald zelfs
[ afbeelding ]
Die twee oranje/rode van Jansen?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dat er ook DAF torpedo's zijn wist ik, ook al zijn ook die niet door de fabriek gebouwd.
'die zandwagens', welke?quote:Op maandag 16 januari 2017 21:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die zandwagens met Scania trekker met neus zijn al 10 tot 15 jaar oud?
Die van Rademaker uit Weerdinge met oplegger van Kremer Zand Jammer dat die hier niet meer rondrijdtquote:
T144 is al rond 2000 uit productie gegaan. T164 en T124 in 2004 uit productie gegaan en de T-serie in 2006. Sinds die tijd zijn er wel bedrijven die oude 4 serie torpedo's kopen, nieuwe frontstuurtrucks af fabriek, en dan van twee auto's één maken. Vlastuin is een bekende naam op dat gebied, maar ook John van den Berg (Heros) bouwt ze.quote:Op maandag 16 januari 2017 23:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die van Rademaker uit Weerdinge met oplegger van Kremer Zand Jammer dat die hier niet meer rondrijdt
[ afbeelding ]
Voor elke "nieuwe" torpedo wordt dus een oude opgeofferd? Dacht dat ze 'gewoon' het chassis van een frontstuur verlengdenquote:Op maandag 16 januari 2017 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
T144 is al rond 2000 uit productie gegaan. T164 en T124 in 2004 uit productie gegaan en de T-serie in 2006. Sinds die tijd zijn er wel bedrijven die oude 4 serie torpedo's kopen, nieuwe frontstuurtrucks af fabriek, en dan van twee auto's één maken. Vlastuin is een bekende naam op dat gebied, maar ook John van den Berg (Heros) bouwt ze.
Nee die komen gewoon al met lang chassis uit de fabriek, waarom zou je een truck met een kort chassis verlengen als je ook een langer chassis kunt bestellenquote:Op dinsdag 17 januari 2017 00:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor elke "nieuwe" torpedo wordt dus een oude opgeofferd? Dacht dat ze 'gewoon' het chassis van een frontstuur verlengden
Dit soort "zandwagens" bedoel ik dus.quote:Op maandag 16 januari 2017 23:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die van Rademaker uit Weerdinge met oplegger van Kremer Zand Jammer dat die hier niet meer rondrijdt
[ afbeelding ]
Doe nou niet of de rest van de torpedo-ombouw niet omslachtig isquote:Op dinsdag 17 januari 2017 10:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee die komen gewoon al met lang chassis uit de fabriek, waarom zou je een truck met een kort chassis verlengen als je ook een langer chassis kunt bestellen
Omdat ze affabriek nergens meer te krijgen zijn. Behalve bij Mercedes dan, maar daar is er geloof ik nog maar 1 van verkocht in Nederland, het ding dat Elferink uit elkaar geschroefd heeft even niet meegerekend.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit soort "zandwagens" bedoel ik dus.
Maar waarom doen al die bedrijven moeite om zo'n torpedo te bouwen? Het zal een hoop extra geld kosten.
Ik denk dat hij bedoelt, waarom wil je zo'n torpedoquote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Omdat ze affabriek nergens meer te krijgen zijn. Behalve bij Mercedes dan, maar daar is er geloof ik nog maar 1 van verkocht in Nederland, het ding dat Elferink uit elkaar geschroefd heeft even niet meegerekend.
zit ook belachelijk veel ombouw werk aan om ze geschikt te krijgen voor Europa. En het is troep.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 16:40 schreef DieselTank het volgende:
Anders koop je toch een amerikaan? Volvo kenworth peterbilt Mack
Inderdaad dit bedoel ik.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt, waarom wil je zo'n torpedo
Meer meters auto is minder meters lading. Dat haalt al het praktisch nut wel weer weg (betere zit, veiliger, meer ruimte in cabine want geen motortunnel, betere looks)quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Inderdaad dit bedoel ik.
Het ziet er mooi uit maar heeft het praktisch ook zin? Als het praktisch nut heeft waarom bouwen fabrikanten dan geen torpedo's meer?
Had het van vroeger uit ook niet te doen met voetjes van de vloer tijdens het kiepen? Dat daarom zand auto's nog wel een neus hadden want die komen wel aan hun gewicht zonder de maximale lengte te benuttenquote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Meer meters auto is minder meters lading. Dat haalt al het praktisch nut wel weer weg (betere zit, veiliger, meer ruimte in cabine want geen motortunnel, betere looks)
Lengte is neem ik aan bij een zandwagen minder belangrijk vanwege het maximale gewicht.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Meer meters auto is minder meters lading. Dat haalt al het praktisch nut wel weer weg (betere zit, veiliger, meer ruimte in cabine want geen motortunnel, betere looks)
Is dat zo? Ik dacht dat het wel meeviel aangezien veel merken ook europese trucks maken... Zoals volvo en mack volvo is, peterbilt en kenworth zijn eigenlijk een daf...quote:Op dinsdag 17 januari 2017 18:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zit ook belachelijk veel ombouw werk aan om ze geschikt te krijgen voor Europa. En het is troep.
Andersom inderdaad, de Amerikaanse merken zijn vaak van Europese merken. Motoren zijn vaak hetzelfde, cabines, chassis en dergelijke is niet van de kwaliteit die wij gewend zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 21:03 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat het wel meeviel aangezien veel merken ook europese trucks maken... Zoals volvo en mack volvo is, peterbilt en kenworth zijn eigenlijk een daf...
wat?quote:Op dinsdag 17 januari 2017 16:40 schreef DieselTank het volgende:
Anders koop je toch een amerikaan? Volvo
Volvo heeft White, (de zware afdeling van) GMC en Autocar gekocht. En Renault, die eigenaar van Mack is, dus Macks haal je tegenwoordig ook bij de Volvo dealer.quote:
Die Volvo VNL's kom je nog wel eens tegen in de v.s.quote:Op woensdag 18 januari 2017 12:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Volvo heeft White, (de zware afdeling van) GMC en Autocar gekocht. En Renault, die eigenaar van Mack is, dus Macks haal je tegenwoordig ook bij de Volvo dealer.
Een vriend van me heeft er ook een om zijn winkeltje mee te nemen naar festivals en dergelijke (en voorheen een racetrailer)quote:Op woensdag 18 januari 2017 13:36 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Die Volvo VNL's kom je nog wel eens tegen in de v.s.
Zien er best wel gaaf uit.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Danke Je kan ook wel zien hoe gevaarlijk zo'n rally dan is. Vol gas in het stof.quote:
Leukquote:Op donderdag 19 januari 2017 22:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor wie het interesseert, heb een bloemlezing (motorbloemlezing ) gemaakt met wat Iveco's in de Dakar buiten De Rooy om. Zitten paar verrassende dingetjes tussen.
http://us9.campaign-archi(...)e4ed37c&e=68c8e09167quote:SEAT has just launched the Ateca, and you are an expert “Dakarian”. Could SEAT’s SUV compete in the Dakar?
“In SEAT Sport we are always open to new challenges, we like racing and the Dakar with the Ateca would be fantastic but, so far, there is nothing to it. The good thing is that, in the future, the new regulations will ban the buggys and the more sophisticated prototypes. Next year, only conventional cars will be allowed to enter, so the Ateca could race the Dakar. But I insist: nothing about this is on the cards.”
Wie zegt dat deze wijziging plotseling ingevoerd is?quote:Op donderdag 9 maart 2017 21:43 schreef Sounddragon het volgende:
De Dakar wordt beetje bij beetje kapot gemaakt met domme regeltjes. Fabrikanten, teams en sponsoren investeren bakken met geld in die race, en het jaar erop zeggen ze gewoon effe dat het niet meer mag; pleur maar in de kliko
Volgens mij hebben ze er gewoon geen zin meer in
Er gaan nog wel meer teams geslachtofferd worden..quote:Op donderdag 9 maart 2017 21:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wie zegt dat deze wijziging plotseling ingevoerd is?
Meestal gaat daar een heel proces aan vooraf.
Franse organisatie, Franse fabrikant...klinkt logisch om die te benadelen...niet dus.
quote:Petronas Team De Rooy Iveco op twee continenten actief in 2018
Team De Rooy zal op twee continenten strijden in 2018.
Gerard de Rooy doet mee aan de Africa Eco Race met zijn gloednieuwe truck. De Rooy gebruikt de Silk Way Rally in juli als grote test.
Federico Villagra neemt de honneurs van het team waar in de Dakar rally in Zuid-Amerika.
De Africa Eco Race start eind december in Monaco om via Marokko en Mauritanië op 14 januari te eindigen in de Senegalese hoofdstad Dakar. Gerard de Rooy gaat de strijd aan met zijn gloednieuwe Iveco Powerstar, die uiterlijk niet veel verschilt van de huidige, maar onderhuids totaal anders is. “We hebben eerder deze maand de eerste tests gedaan in Marokko en zullen de komende maanden uitvoerig blijven testen”, zegt De Rooy. “De Silk Way Rally in juli, van Moskou naar de Chinese stad Xi’an, beschouw ik als de ultieme test.
We doen daar met drie trucks mee: Ton van Genugten, Artur Ardavichus en ikzelf. Ik kijk uit naar beide races.”
Het team wordt dus opgesplitst in januari, met een deel in Afrika en een deel in Zuid-Amerika. In elk geval zal Federico Villagra met zijn Iveco Powerstar meedoen aan de 40ste editie van de Dakar, die op 6 januari begint in Lima om twee weken later, via de mooie duinen van Peru en de hoogvlakte van Bolivia, te finishen in Córdoba, Argentinië.
“De komende weken gaan we nader bekijken hoe we het team gaan opsplitsen en bepalen wie naar Afrika gaan en wie naar Zuid-Amerika om de beste service te verlenen aan zowel mij als Villagra. De details zullen in de loop van de zomer bekend worden”, verklaart Gerard de Rooy.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |