abonnement Unibet Coolblue
pi_168237323
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 01:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik Vertrek-stel Gambia: wij merken niks van de noodtoestand

Nederlanders in Gambia merken tot nu toe niks van de vandaag afgekondigde noodtoestand. ,,Alles is rustig en we maken ons ook geen zorgen", zegt Theo Steenkamer (55) over de telefoon tegen het AD. Hij runt een pannenkoekenbar in de bij toeristen populaire kustplaats Kololi.

http://www.ad.nl/home/ik-(...)odtoestand~a9d2a0c1/

Gaan met de banaan dus *O*
Ze merkten ook niks van hun abominabele leefomstandigheden in de getto's van Gambia. Volgens mij kan er een kernbom afgaan en dan nog is het "wat ze altijd al gewild hebben".
  woensdag 18 januari 2017 @ 11:01:44 #203
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_168239764
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 01:43 schreef rubbereend het volgende:
ik hoop dat ze een spaarpotje hebben

als ze zelf gaan is het maar afvragen wat ze terugvinden als ze terug kunnen komen
Ratten óf muizen in de keuken :Y
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_168244496
Eerste vijfhonderd Nederlanders vertrokken uit Gambia
http://nu.nl/buitenland/4(...)rtrokken-gambia.html
pi_168247516
hahaha pannenkoekenbakker op het nieuws bij Qmusic.

Hij baalt dat de toeristen teruggehaald worden richting Nederland, hij gaat ze missen. (€)
pi_168247827
Ha, hij was net ook bij 538 op de radio.
  woensdag 18 januari 2017 @ 17:41:19 #208
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_168248369
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:06 schreef JJ76 het volgende:
hahaha pannenkoekenbakker op het nieuws bij Qmusic.

Hij baalt dat de toeristen teruggehaald worden richting Nederland, hij gaat ze missen. (€)
Ergo, alleen Nederlanders vreten die dingen :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_168250858
En natuurlijk waren Theo en Joke ook bij Editie NL via een Skype verbinding. Straks worden ze nog de bekendste inwoners van Gambia...
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:57:27 #210
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_168251880
Nederlanders vluchten massaal uit onrustig Gambia

De situatie in Gambia is grimmig. De noodtoestand is afgekondigd wegens een machtsstrijd die mogelijk tot onrust leidt. ,,Straten zijn leeg, restaurants gaan dicht en lokale gezinnen vertrekken naar buurland Senegal'', beschrijft toerist Ruud Ansems. Samen met honderden andere Nederlanders vliegt hij vandaag terug.


Het is een 'gekkenhuis' op luchthaven Banjul Internationaal, laat reiziger Ruud Ansems weten. Door het negatieve reisadvies vliegen vandaag acht Nederlandse toestellen terug naar Schiphol.

Reisorganisaties Tui en Corendon proberen vandaag in acht toestellen zoveel mogelijk Nederlanders terug te brengen. In totaal zitten er ongeveer 1800 Nederlanders. De eerste 500 passagiers zijn nu onderweg naar Schiphol. Alle overige vluchten naar Gambia zijn geannuleerd zolang code oranje van kracht is. Dat reisadvies wil zeggen dat je beter niet naar Gambia kunt reizen als dat niet noodzakelijk is. Wie er toch een vakantie gepland had, krijgt de kans die te annuleren of om te boeken.

Spanning stijgt
Volgens Ruud Ansems (68) uit Grave, die vanmiddag nog met zijn vrouw Ria (67) in de Gambiaanse plaats Kololi zat, stijgt de spanning met de minuut. ,,Vooral de lokale bevolking is bang. Hele gezinnen zijn vertrokken naar het buurland Senegal'', zegt hij. ,,De straten zijn leeg, hotels en restaurants sluiten en toeristen wachten - net als wij - tot ze met de noodvluchten terug naar huis kunnen.''

Hij houdt de politieke ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. ,,De geruchten gaan dat er al Nigeriaanse oorlogsschepen voor de kust liggen. Ook zou het leger van Senegal klaarstaan om in te grijpen, als de huidige president niet uit zichzelf weggaat en de situatie uit de hand loopt. Het lijkt erop dat West-Afrika het gehad heeft met het dictatorschap van Jemmeh.’’

Ansems en zijn vrouw bleven vandaag op advies binnen in het hotel. ,,We zaten pal naast de doorgaande weg die vanaf het zuiden richting de hoofdstad Banjul loopt. Dus als er een militaire interventie was gekomen, dan zouden ze hier waarschijnlijk daar zijn gekomen’’, zegt hij. Inmiddels staat hij op het vliegveld. ,,Als het goed is vliegen we om vier uur lokale tijd veilig terug naar huis. Gelukkig is het vliegveld nog open, maar het is wel een gekkenhuis met alle reizigers die plots terug moeten.’’

Financiële strop
Het aantal annuleringen voor het hotel van Wim van Heeswijk loopt vanwege het negatieve reisadvies in hoog tempo op.
Het Calamiteitenfonds, het garantiefonds voor reisorganisatoren, schat tot een miljoen euro te moeten uittrekken voor gedupeerde reizigers die uit Gambia worden teruggehaald. Maar niet alleen de reisorganisaties lijden onder de situatie. Ook de toeristische sector in Gambia zelf ondervindt grote gevolgen. Zo ook Wim van Heeswijk (54) uit Den Bosch. Het aantal annuleringen voor zijn hotel loopt vanwege het negatieve reisadvies in hoog tempo op. ,,Dit gedoe kost mij zeker vijfduizend euro'', verzucht hij. ,,Dat is voor West-Afrikaanse begrippen ontzettend veel geld.”

Van Heeswijk woont en werkt sinds 2009 in Gambia. Hij is eigenaar van de lodge Soforal in het dorp Berending, niet ver van de kust van de Atlantische Oceaan. De Bosschenaar schetst een gemoedelijke sfeer in zijn dorpje Berending. Rust en stilte kenmerken het dorp en doen dat volgens hem nog steeds. ,,Hier is er niets aan de hand, maar zo gauw je de hoofdweg op gaat richting de steden, merk je dat het goed fout zit. Overal staan militairen en agenten op straat.''

Niet iedereen naar huis
813 Nederlanders die nu in Gambia zitten hebben via Corendon geboekt. 567 van hen kunnen vandaag nog naar huis in drie toestellen die speciaal daarvoor worden ingevlogen. ,,Dat is dus niet iedereen’’, aldus woordvoerder Daisy Homoet-Mijnals. ,,We hebben nog niet al onze klanten kunnen bereiken en een deel kiest een deel ervoor om te blijven, omdat zij de situatie niet als onveilig zien.’’ Tot 1 februari stopt Corendon met vliegen. Alleen zaterdag gaat er nog een toestel terug naar Nederland om de laatste reizigers op te halen die vandaag niet mee konden of niet eerder te bereiken waren.

Van de vijf vliegtuigen die Tui naar Gambia stuurt, vliegt er één extra laat terug. ,,We hopen dat we daardoor meer tijd hebben om meer Nederlanders te bereiken, zodat die ook nog terug naar huis kunnen.’’ Tui neemt niet alleen de 815 Nederlandse, maar ook nog een heleboel Belgische reizigers van de maatschappij mee in de vijf toestellen. ,,En we vullen de lege stoelen in het late toestel op met reizigers van andere reisorganisaties'', laat woordvoerder Petra Kok weten.

Strijd om de macht
Ondertussen speelt het machtsspel van huidig president Yahya Jammeh op de achtergrond verder. Hij had in eerste instantie tot middernacht om de macht over te dragen aan Adama Barrow, maar weigerde dat. Hij erkent de verkiezingsuitslag niet omdat de kiescommissie een aantal onregelmatigheden had vastgesteld. Al zouden die zodanig klein zijn dat ze de uitkomst niet beïnvloeden. Toch wil Jammeh dat het hooggerechtshof de verkiezingsuitslag ongeldig verklaart. Maar de zaak zou pas in mei kunnen beginnen, door een tekort aan rechters en tot die tijd wil Jammeh aanblijven. Vanmorgen nam het Nationale Assemblee van Gambia een resolutie aan die dat voor in ieder geval drie maanden mogelijk maakt.

quote:
De geruchten gaan dat er Nigeriaanse oorlogsschepen voor de kust liggen en dat het leger van Senegal klaarstaat.
Toerist Ruud Ansems (68) uit Grave
Deze situatie kan leiden tot onrust en geweld in het hele land.

Ministerie van Buitenlandse Zaken
Daar is niet iedereen even blij mee. De steun voor Jemmeh brokkelt steeds verder af. Drie ministers zijn de afgelopen dagen afgetreden. Duizenden mensen zijn uit voorzorg gevlucht naar buurland Senegal. Deze situatie kan volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken leiden tot onrust en geweld in het hele land. Mogelijk worden de grenzen en het vliegveld gesloten. Er wordt zelfs rekening gehouden met militaire interventies.

http://www.ad.nl/binnenla(...)tig-gambia~a69dab90/

Tijd voor een pannekoek :Y)
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:15:07 #211
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_168252480
Ik dacht eigenlijk dat ze in Afrika vaak zelf pannenkoekachtige dingen bakten? Natuurlijk niet hetzelfde als wat dat duo bakt, maar een soort dikke plak ofzo... Ik heb dat idee dat ze daar zelf ook zoiets bakken maar ik lees of hoor daar niets over :{
Weet iemand dat?
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:31:17 #212
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_168253000
Pannenkoekenbakkers in Gambia vertrekken niet: 'We hebben vrijdag nog een reservering' :D

Nederlandse toeristen worden massaal geëvacueerd uit Gambia, door de politieke spanningen in het land. Theo Steenkamer en zijn vriendin Jolanda Feenstra begrijpen er niets van. Zij runnen een pannenkoekenrestaurant in een toeristisch gebied en zien plots al hun klanten vertrekken.

"De situatie is eigenlijk gewoon heel normaal. Het verkeer is allemaal prima en iedereen doet gewoon zijn ding", zegt Theo die vrijdag nog te zien was in het Avrotros-programma Ik Vertrek. Zijn vriendin vult aan: "Het is net alsof het een gewone dag is. Alleen een aantal restaurants is dicht en er zijn geen blanken op straat. We zijn de enige blanken nog hier."

'Blijven lekker binnen'
Ondanks de politieke onrust zijn de twee niet bang dat het land binnenkort in chaos vervalt. "Het is morgen even afwachten. Maar als er iets is dan blijven wij gewoon lekker binnen en dan wachten we het gewoon even af." Ze vertellen hoe ze binnen een uur de grens naar het veilige Senegal kunnen oversteken als het moet. "Maar dat is echt een noodscenario", zegt Theo.

'Zakelijk grote ramp'
Zakelijk zijn de twee een stuk minder positief ingesteld: geen toeristen, betekent geen inkomsten. "Het is een grote ramp eigenlijk", begint Jolanda. "Tachtig procent zijn Nederlanders en de rest zijn Belgen, Engelsen en Scandinaviërs en misschien 5 procent Gambianen. Dus als die toeristen niet meer komen, dan ben ik bang dat wij niet kunnen draaien."

Mochten ze de kosten van het lokale verblijf niet meer kunnen betalen, of loopt de situatie toch uit de hand dan bedenken ze zich geen minuut. "Als we ons niet meer veilig kunnen voelen op straat, dan pakken we de boel in. Dan sluiten we af en komen me terug."

'Vrijdag nog een reservering staan'
Maar zover is het volgens Jolanda nog lang niet. "Zolang we de kosten kunnen betalen en nog een pannenkoek te eten hebben, dan hebben we genoeg. En voor vrijdag hebben we gewoon nog een reservering staan."

Bekijk hier de hele reportage:

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)e-hebben-vrijdag-nog

Blijven voor een reservering :|W
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:43:46 #213
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2017 @ 21:01:17 #214
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168254309
quote:
6s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Pannenkoekenbakkers in Gambia vertrekken niet: 'We hebben vrijdag nog een reservering'
Die is wel grappig inderdaad. :)

quote:
Die grap mis ik, denk ik. Nou is oorlog natuurlijk altijd lachen, maar dat bedoel je misschien niet? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator / Miss SHO woensdag 18 januari 2017 @ 21:09:29 #215
22592 crew  Ole
pi_168254720
Ze hebben in elk geval wel naamsbekendheid nu...
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2017 @ 21:11:18 #216
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_168254791
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:09 schreef Ole het volgende:
Ze hebben in elk geval wel naamsbekendheid nu...
Ja, menige Nederlander zal met meewarigheid aan ze denken. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:11:19 #217
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168254792
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:30:45 #218
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168255610
,Dit gedoe kost mij zeker vijfduizend euro'', verzucht hij. ,,Dat is voor West-Afrikaanse begrippen ontzettend veel geld.”

Dit zegt een hoteleigenaar hierboven ergens. Die mensen van dat pannekoekenhutje hadden 20.000 euro betaald voor overname en goodwill, zoiets. :o
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:37:16 #219
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_168255806
Militaire interventie Gambia dreigt vannacht

Het Senegalese leger staat aan de grens klaar om na middernacht buurland Gambia binnen te trekken indien president Yahia Jammeh dan nog niet is afgetreden.

Een woordvoerder van de Senegalese strijdkrachten heeft dat woensdag gezegd. Nigeria heeft woensdag een oorlogsschip op weg gestuurd naar Gambia, officieel voor een oefening...

http://www.volkskrant.nl/(...)t-vannacht~a4450218/

:@ :@
pi_168255933
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
,Dit gedoe kost mij zeker vijfduizend euro'', verzucht hij. ,,Dat is voor West-Afrikaanse begrippen ontzettend veel geld.”

Dit zegt een hoteleigenaar hierboven ergens. Die mensen van dat pannekoekenhutje hadden 20.000 euro betaald voor overname en goodwill, zoiets. :o
Ja, dat snapte ik tijdens de uitzending al niet. Als een biertje 20 Dalasi kost volgens een website, wat omgerekend in euro's 50 cent is... Dan moet die 20.000 euro daar 1 miljoen Dalasi zijn. Die verkoper is stinkend rijk geworden dan.
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:54:44 #221
425478 noizzieNL
Stik in die Prick!
pi_168256335
quote:
12s.gif Op zondag 15 januari 2017 12:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

En uiteraard als je geen Dove Soap in huis hebt, zul je altijd weer zien.. Zucht..
Hier in Nederland loop je dan zo even naar de etos, daaro moet je maar hopen dat het in je toilettas zit ;)
Huisregels horen leidend te zijn bij verwijderen van posts, en niet op basis van willekeur of onwelgevallige meningen!
Sehr schnell fur Wappies verboten: het sociale, culturele, maatschappelijke en festivale leven. Welk logo krijgen we opgeprikt?
  woensdag 18 januari 2017 @ 22:29:33 #222
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_168257413
Tejo's Gambia 19 uur ·

Wij zitten nu thuis gezellig een borreltje te drinken.

https://www.facebook.com/people/Tejos-Gambia/100011340800306

So far so good _O_
  Moderator / Miss SHO woensdag 18 januari 2017 @ 22:39:49 #223
22592 crew  Ole
pi_168257690
quote:
6s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Tejo's Gambia 19 uur ·

Wij zitten nu thuis gezellig een borreltje te drinken.

https://www.facebook.com/people/Tejos-Gambia/100011340800306

So far so good _O_
Ultimatum loopt om 24.00 uur af geloof ik...
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 18 januari 2017 @ 22:56:58 #224
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_168258300
Zometeen in shownieuws een item over hun :D
  Moderator / Miss SHO woensdag 18 januari 2017 @ 23:49:13 #225
22592 crew  Ole
pi_168259832
Nu bij RTL nieuws
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')