abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 15 mei 2017 @ 10:30:37 #201
7889 tong80
Spleenheup
pi_170954944
Voetbalromantici dromen er nog van. De EC-1 finale 1967. Elf Schotten tegen elf Italianen aan de aftrap bij Celtic-Internazionale. Lissabon zag een clash tussen twee speelstijlen. Onverschrokken aanvallers tegen het catenaccio van Inter Milaan.

0423F0A80000044D-2874708-image-a-20_1418659421488.jpg

Horizontale strepen tegen verticale banen op het shirt. Groen-wit tegen Zwart-blauw. Zwart-wit televisie, twee trainers met een andere visie. Jock Stein en Helenio Herrera. De Italianen met gekapte haartjes, de Schotten met de mouwen opgestroopt.

4c1278c627d79c3ba10ebf5654f1d97d.jpg

Winnen met 1-0 was voor Herrera voldoende. Maakte niet uit hoe. Het Italiaanse voetbal ondervindt er nog de nadelen van. Niemand heeft het over de wereldkampioen Italië uit 82. Het wonderteam van Brazilië van dat WK wordt geadoreerd.

GW900H1200

De beste Italiaanse voetballer van de laatste 40 jaar is Maldini. Niet voor niets een verdediger. Wel een aanvallende verdediger. Celtic won de finale met 2-1. De eerste Britse club die de EC-1 won.

3858083-paolo-maldini.jpg

Drie jaar later verloren ze de EC-1 finale van de eerste Nederlandse club die de EC-1 won. De romantische Hollandsche-school was geboren met De Kromme en Coentje.

3f2d85f330486566686da2c24026d187.jpg

Het zijn momenteel mooie dagen voor romantici. Feyenoord juichend. Met Ajax-Manchester United in het verschiet.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 16 mei 2017 @ 22:01:39 #202
7889 tong80
Spleenheup
pi_170991957
Nu Feyenoord Kampioen is en Dirk Kuijt misschien zijn laatste wedstrijd heeft gespeeld, moet ik aan Simon Tahamata denken. Met Kuijt wordt soms de spot gedreven, met kleine Simon niet. Ook een geliefkoosde speler bij iedere club waar hij speelde.

4137522_orig.jpg

De Molukse Simon uit Tiel werd zowel bij Ajax als Feijenoord op handen gedragen. Dat kon ook gemakkelijk met zijn één meter 60. De dribbelaar en balkunstenaar stal de harten van iedere supporter. Zijn lach maakte hem nog geliefder.

Simon-ajax.jpg

Buiten Ajax en Feijenoord schitterde hij ook bij Standard luik. Mei 1987, Feijenoord - VVV zijn allerlaatste wedstrijd. Hij zou met bloemen een ereronde lopen na de publiekswissel. Het liep echter anders.

cdfe79c8504d389c50c6bedb7f8a4e45.jpg

Scheidsrechter Eltjo Bulthuis besliste anders. Ik moest even de naam opzoeken, zo onbeduidend is deze man. De technicus, baltovenaar en inspirerende voetballer kreeg eerst geel. Hij stond niet snel genoeg op negen meter afstand tijdens een vrije trap. Daarna maakte ie de eerste tackle in z'n carriere. Remy Reynierse, die het ook van zijn techniek moest hebben, struikelde over de kleine Simon.

tahamata09.jpg

Weer kreeg Tahamata geel. Een magistrale carriere eindigde met rood. Simon heeft een kwartier gehuild na afloop. Zelden is een voetbalwedstrijd zo onbevredigend geéindigd. Gelukkig herinneren we ons nog de mooie momenten van deze unieke dribbelaar. Waarvan Maradona na het Mini-WK in 1980 zich afvroeg waar ie was gebleven. Zo goed vond ie hem. Van de scheidsrechter herinneren we ons niks meer.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 18 mei 2017 @ 20:47:58 #203
7889 tong80
Spleenheup
pi_171037297
FC Groningen speelt weer om Europees voetbal. Verloren thuis met grote cijfers van AZ. 1-4 werd het woensdagavond. Beide clubs hebben een mooi Europees verleden en een mooi seizoen achter de rug.

Tim-Matavz-mist-de-beslissende-strafschop-in-2012-tegen-ADO-Den-Haag-Foto-JKBeeld.jpg

Je zal denken dat FC Groningen nu kansloos is om de finale te bereiken. Ik blijf altijd de positieve dromer. In voetbal zijn al zoveel mirakels gebeurd. Vooral in het Europese voetbal. Ik zal ze niet opnoemen. Op één na, wie gaf er nog een kans aan Liverpool tegen AC Milan na de 0-3 achterstand in de finale van de CL? Na penalties wonnen de Reds alsnog na de 3-3 eindstand.

524350234-soccer-2005-uefa-champions-league-final-ac-milan-vs-fc-liverpool.jpg

In 2011 volbracht FC Groningen bijna zo'n huzarenstukje. In twee finale duels om één Europa League-ticket speelden ze tegen ADO Den Haag. De eerste wedstrijd verloren ze met 5-1.
Het was duidelijk wie Europa in zou gaan. Echter.....

2k95_df28Rp_l.jpg

De terugwedstrijd kreeg een identieke uitslag, 5-1. Hier ook strafschoppen. FC Groningen verloor alsnog door vanaf elf meter minder te scoren. Marco Borsato zong ooit dat dromen bedrog zijn. Ik vind echter dat als het dromen stopt, je geen hoop meer hebt. San Marco miste de belangrijkste strafschop van zijn leven. Maar in Milaan dromen ze nog steeds over hem.

pi_171051737
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het 1-4 zou worden tegen dit AZ. Van mij mag Utrecht wel Europa in, die hebben het uitstekend gedaan dit jaar.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:12:49 #205
7889 tong80
Spleenheup
pi_171052194
Niet de Kromme, Ove Tshiendval of Rinus samen met de Tank, werden voetballer van de eeuw van Feijenoord. Het was een kleine fragiele voetballer. Een dribbelaar die ze nog nooit hadden gezien.

9f7dfced4c3b5e3bc443901d13c12e01.jpg

Als Coentje was neergesabeld kwamen Israël en Laseroms even poolshoogte nemen. Ter bescherming van het grootste bezit van Feijenoord werd Coen Moulijn beschermd door twee andere legendes. 'Dont fuck with Coentje.'

Bw6mBwXIMAAHCtz.jpg

Moulijn debuteerde in 1955 voor Feijenoord. Toen nog met twee puntjes op de Y en bij een overwinning. Aan de destijds nog topclub Xerxes betaalden ze 28.000 gulden voor de dribbelaar.Sparta viste achter het voetbalnet. Een andere profclub uit Rotterdam. Een immens bedrag destijds. Het zou een goede investering voor bijna 20 jaar blijken te zijn.

581?appId=e9b4e2a1869038ffcaf318a6d1463b0b

De publiekslieveling trok tienduizenden mensen naar De Kuip. In zijn beginjaren kon Moulijn haast een wedstrijd in zijn eentje beslissen. Begin jaren zestig informeerde FC Barcelona of Moulijn te koop was, hij ging er niet op in en bleef in Rotterdam. Later liet hij weten dat hij daar spijt van had, als hij toen naar Barça was gegaan zou hij een stuk beroemder zijn geworden was zijn overtuiging.

a4fa0f33-de56-a6c1-a257-201c99579a4a.jpg

De uitvaart van Coen Moulijn werd historisch. Duizenden mensen stonden langs de kant te applaudiseren voor een grote Rotterdammer. Coentje stal de harten van iedereen. Stal de bal om er mee vandoor te gaan. Stond naast Theo de Tank op het balkon van de Coolsingel en naast Rinus. Voor hetzelfde vliegt ie er als vleugelspeler vanaf. Moulijn is nu een balletje aan het hooghouden. In de zevende hemel. Met Pietje Keizer en Johan. Happel ziet dat het goed is, en steekt er nog één op. Hopen dat we nog lang mogen genieten van Willem.

hqdefault.jpg

zaterdag 20 mei 2017 @ 10:28:41 #206
7889 tong80
Spleenheup
pi_171068915
Vandaag 25 jaar geleden won Barcelona z'n eerste Europacup-1, of Champions-League. Barcelona had een grote naam. De cijfers staafden die reputatie niet. De beste voetballers ter wereld speelden er. Wat restte was één landstitel per decennium en 3 keer de Europa-cup 2

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Maradona mislukte bij Barcelona. Ronald Koeman heeft er een standbeeld. Hij maakte, 25 jaar geleden, op 20 mei 1992 het winnende doelpunt in de EC1 Finale tegen Sampdoria. Hoe symbolisch, in het toen nog mooie en historische Wembley.

Barcelona+Sampdoria+1992+twb22.blogspot.com+%284%29.jpg

Cruijffie ex-speler van Barca, en toen coach, juichte niet. Struikelde om aanwijzingen te gaan geven bijna over een reclamebord.

2cffaf4641ee089dca94b344fdd49f96.jpg

Twee verloren EC1 finales werden aan gort geschoten door een blonde Nederlander uit Groningen.
Tevens de buurman van de coach destijds. Koetje en Jopie. Twee normale jongens uit de Hollandse klei. Cruijff aan het roer en Koeman die de vrije trap aan Stoichkov over liet.

BARCA1992_3330732k.jpg

Koeman nam de vrije trap niet. Tikkie breed dacht Stoichkov. Michael Laudrup zag dat het goed was. Koeman legde aan. Menig Catalaan liet een traan. Cruijff was al een legende. Ronald Koeman sloot zich er bij aan.

Er volgden nog 4 CL-titels. Het Nederlandse voetbal stelt niks meer voor. De Hollandsche school stond echter wel aan de wieg van de beste club ter wereld.

zondag 21 mei 2017 @ 17:47:17 #207
7889 tong80
Spleenheup
pi_171099783
Bankzitters zijn vaak onruststokers. Ze ageren zonder te presteren. Er zijn ook uitzonderingen. Iedere voetballiefhebber kent momenteel Kenneth Vermeer. Hebben met hem te doen. Kampioen zonder te spelen. Wie kent doelman Jim van Fessem nog ?

271_001.jpg

Voordat ie bij NAC tekende in 2008 speelde hij vanaf 1995 voor Willem 2, Vitesse, ADO Den Haag, en De Graafschap. Hij was zich bewust van de aanvankelijke reserverol achter eerste doelman Jelle ten Rouwelaar. Wat ie toen niet wist was dat ie tussen 2008 en 2012 geen minuut zou gaan spelen.

Ten Rouwelaar was nooit geblesseerd en miste in de periode geen minuut. 'Ik mag elke dag trainen bij een mooie club. Dan ga je toch niet zitten mopperen?' Aldus de bankzitter in een interview. Modelprof heet dat tegenwoordig. Hij besefte dat ie al een mooi voetballeven achter de rug had en een bevoorrecht mens was.

Ik weet niet wat van Fessem tegenwoordig doet. Lijkt me een type dat in de bouw is gaan werken. Om 5 uur opstaan. Met een busje opgehaald worden. Op z'n werk kijken wat zijn vrouw voor worst op de boterhammen heeft gedaan. Een doelman gebouwd uit de goede genen. Menigeen mag er een voorbeeld aan nemen in het huidige voetbal. Samen met Theo Laseroms deelt ie de bijnaam 'De Tank' Hij zou in het leger niet misstaan hebben in de verdediging.

maandag 22 mei 2017 @ 14:06:41 #208
7889 tong80
Spleenheup
pi_171116369
Er zijn spelers die ondanks zichzelf een ster worden. Het laatste voorbeeld in Nederland is Dirk kuijt. Nooit een echt groot talent geweest in de jeugd. Een nog groter mirakel is Miroslav Klose.

soccer-fifa-world-cup-2014-final-germany-v-argentina-estadio-do-maracana-7-390x285.jpg

De in Polen geboren spits emigreerde met zijn ouders naar West-Duitsland. Thuis spreekt ie nog steeds Pools of Silezisch. Hij voelt zich echter Duitser. Dat kan ook niet anders als je als midvoor de legendarische Ronaldo en landgenoot Gerd Müller voorbij bent gestreefd qua records. Pelé hebt geëvenaard als speler die op vier WK's scoorde.

pele7.jpg

Op de WK's 2002, 2006, 2010 en 2016 maakte hij liefst 16 doelpunten. Eén meer dan de Braziliaan Ronaldo. Gerd Müller had voor Ronaldo het record in handen. Zo geliefd en legendarisch zal ie waarschijnlijk nooit worden. Ondanks zijn 71 doelpunten in 137 interlands.

rdm_91jw9_l.jpg

Wat wel zeker is, is het feit dat ie de Duitse legende en knuffelbeer Uwe Seeler nooit in populariteit zal evenaren. Hij evenaarde wel het record van Uwe Seeler, die net zoals Pelé op vier WK's scoorde. Beiden op de WK's 1958, 1962, 1966 en 1970.

uwe-seeler-football-4022.jpg

Als er één speler alles uit zijn carrière heeft gehaald is het deze Pools-Duitse mijnwerkerszoon. Uwe Seeler werd geen wereldkampioen in 1954 of 1974. Het interbellum kan ook helden voortbrengen. Voetbal is niet altijd oorlog. Of Klose een legende wordt zal de toekomst uitwijzen. Hij is wel op weg.

dinsdag 23 mei 2017 @ 17:31:52 #209
7889 tong80
Spleenheup
pi_171150080
Na het winnen van het EK-88 faalde Oranje op het WK-90. Hoef ik niet over uit te wijden, alles tot in den treuren herkauwd. Ik had meer verdriet over het niet winnen van het EK-92 in Zweden. Nederland werd door de Duitsers uitgeschakeld op dat WK-90. Op het EK-92 kans op revanche

08.EUR-1992-Nederland-3de.jpg

Deze spelers stonden aan de aftrap van één van de beste wedstrijden die het Nederlands-Elftal ooit speelde. Een voorhoede met Gullit, van Basten en Roy. Daarachter het grote talent Dennis Bergkamp. Wouters op het middenveld. Achterin Rijkaard, Koeman en de Boer. Je zou er tegenwoordig Peter R. de Vries een moord voor laten doen.

450px-Netherlands-Germany_1992-06-18.svg.png

De Duitsers boften dat het bij 3-1 bleef. Nederland ging de Duitsers niet uitdagen, maar opzoek naar een grote overwinning. Dan ben je niet alleen superieur. Maak je ook duidelijk wie er Europees kampioen gaat worden. Althans, dat dachten we

maxresdefault.jpg

We moesten nog even van Denemarken winnen in de halve finale. Ik had het feestmaal al besteld. Gehaktballen en kratten bier. Het werd echter een galgenmaal. In plaats van het bier werden we zelf kalt gesteld. Waar we op het EK-88 superieur waren tegen de Ieren en met geluk vlak voor tijd scoorden, zat het nu tegen.

1070bc20-0776-0130-9472-005056960006.jpg

Rijkaard scoorde de verdiende 1-1. Vergeet nooit meer de woorden van m'n beste vriend, toen ik hem juichend in de armen vloog. 'Herm, wa stinkte weer ut oew muil.' Het juichen en lachen verging me later na de wedstrijd. Er moesten strafschoppen worden genomen. San Marco, op het toppunt van zijn kunnen miste tegen een Deense doelman op zijn piekmoment.

190659hp2.jpg

Ik vervloekte doelman Schmeichel. Je kunt wel raden welk land wél de finale haalde naast de Denen. M'n bier terecht koud gezet. Denemarken Europees-kampoen. Respect voor Die Manchaft.
Toch een pilsje genomen op Europees-Kampioen Denemarken. Een ander groot voetballand........Uit het verleden.

donderdag 25 mei 2017 @ 15:30:14 #210
7889 tong80
Spleenheup
pi_171198101
130962-denis-law-at-the-unveiling-of-a-statue-in-his-honour-at-aberdeen-sports-village-on-20712.jpg

Je kunt naar mindere voetballers worden vernoemd dan naar Dennis Law. Dennis Bergkamp had zijn voornaam te danken aan deze Schotse Manchester United legende. Een voetballer uit een sprookjesboek. Maar met een dramatische wending op het laatst.

denis-law-man-city-1960.png

Dennis Law was het zevende kind in een arm vissersgezin. Zijn eerste voetbalschoenen kreeg hij op zijn 14e van de buurman. Het was al snel duidelijk dat ie bovengemiddeld begaafd was. Hij mocht als schriel, brildragend spelertje een proefwedstrijd spelen voor Huddersfield Town in Engeland. Hij werd ondanks de twijfels aangenomen.

law.jpg

In 1954 maakte hij, als 16jarige, zijn debuut. Matt Busby, trainer van Manchester United wilde hem kopen. Huddersfield Town weigerde het bod van 10.000 pond. Nota bene de latere Liverpool-coach Bill Shankly hield de transfer tegen.

denislaw2.jpg

Manchester City werd twee jaar later zijn eerste club op het hoogste niveau. Inmiddels was de scorende dribbelaar al international. Nog steeds is ie topscorer van de Barmy Army. Via een omweg werd ie alsnog speler van Manchester United. Hij zou er 11 seizoenen spelen met 170 doelpunten. met als kroon de verkiezing tot Europees voetballer van het jaar. En de Europacup-1 winst in 1968.

594358993b03c00daa02e88d8c4ef104.jpg

Hij nam na 11 jaar afscheid van United om bij City zijn carriere af te sluiten. Zijn laatste competitiewedstrijd in de laatste wedstrijd van het seizoen 1973/1974 eindigde dramatisch. Door een magistrale hakbal in het doel tijdens Manchester City-Manchester United degradeerde Manchester United. Hij weigerde te juichen, hij vroeg om gewisseld te worden. Gebroken, vochtige ogen, zat ie in de dug-out. Geen vreugdetranen. Wel een legende geboren.

pi_171199316
Mooi topic :)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:11:20 #212
7889 tong80
Spleenheup
pi_171199393
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Mooi topic :)
Dank je :)

donderdag 25 mei 2017 @ 16:19:51 #213
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_171199595
Denis Law. Zo juicht men tegenwoordig niet meer.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:11:25 #214
7889 tong80
Spleenheup
pi_171201088
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:19 schreef The_Verve het volgende:
Denis Law. Zo juicht men tegenwoordig niet meer.
Cruijffie en de Kromme staken even hun arm op. Of een klein hupje in de EC-1 finale. :)

zondag 28 mei 2017 @ 21:27:35 #215
7889 tong80
Spleenheup
pi_171286077
Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden. Robin van Persie zweefde door de lucht en maakte één van de mooiste doelpunten ooit in Oranje. Nederland bakte er niks van tegen Spanje in de eerste helft op het WK-2014. Toen kwam de tover-kopbal over de beste keeper ter wereld. De Spaanse doelman Casillas viste achter het net. De rest is geschiedenis.

28407.jpg

Een waanzinnige wending in een wedstrijd die bijna verloren leek. Spanje miste kans op kans om de 2-0 te maken. Oranje werd weggespeeld. Echter Nederland had nog klassespelers, die door de succescoach Louis van Gaal als speerpunt werden gebruikt. I.p.v in de schulp te kruipen werden de spelers naar voren gedirigeerd.

vanpersie_vangaal..jpg

De dirigent aan de zijlijn haalde het maximale uit zijn elftal. Met wereldklasse voorin had het geen nut te blijven verdedigen. Na de rust ontbrandde het Duel van de Waanzin. De Spanjaarden, gewend aan superioriteit, kwamen de Hollandsche-school tegen.

robben.jpg

De mannen van Louis van Gaal maakten 1-2, 1-3, 1-4. Na een sprint over 40 meter met de bal aan de voet maakte de beste speler, Arjen Robben, er zelfs 1-5 van. Een apotheose zelden gezien. In euforie waren we dronken van geluk. In de café's ging de tap extra open. We wisten toen nog niet dat we er nog jaren op moesten teren. We waren blind van geluk. Het drankgelag werd een hoongelach. Van Persie werd een tweede Clarence. Over tien jaar krijgt ie een afscheidswedstrijd, tegen Quick Boys.

tumblr_inline_n75lu04v661qm05aj.png

maandag 29 mei 2017 @ 14:05:02 #216
462779 Befbekje
Likt als nasi..
pi_171300146
Eens in de zoveel tijd haalt een outsider de finale.. Ajax onlangs de finale van de Europa League waar het met 0-2 verloor van Manchester United.. Portugal, vorig jaar, in 2016, toch ook redelijk onverwacht, want de echte outsider en mogelijke kanshebber op de Europese titel was Kroatië.. Niet dus, Portugal, en het versloeg de Fransen in eigen huis in de verlening met 1-0 door een doelpunt van Eder.. Al was het nog even tien minuten billen knijpen toen dat doelpunt viel voordat de wedstrijd daadwerkelijk was afgelopen..

Hoe anders was dat tijdens de EK-finale in 1996.. En hoe treurig was de afloop, voor de Tsjechen, that is.. De Tsjechen hadden als outsider de finale behaald met een prima team waar onder anderen Poborsky, later Manchester United, in speelde, of de jonge Pavel Nedved, die begeert werd door PSV maar na het toernooi plots naar Juventus kon.. Of Kouba, de doelman.. Geen geweldenaar, wel solide..

300px-CZE-GER_1996-06-30.svg.png

De Tsjechen kwamen in de finale tegenover Duitsland te staan (die de Engelsen versloegen na strafschoppen in de halve finale, Gareth Southgate ligt er nog wakker van in zijn bedje) en een penalty van Patrik Berger (voormalig Liverpool) zette de Tsjechen op een 1-0 voorsprong, vroeg in de tweede helft.. Maar toen kwam een wonderboy het veld op.. Een echte pinchhitter.. Met een fantastische voetbalnaam: Olivier Biefhoff..

Olivier was een jongen die op jeugdige leeftijd in zag dat de Bundesliga te hoog voor 'm gegrepen was en zocht zijn heil in Oostenrijk bij Austria Salzburg en het Italiaanse Ascoli, voordat hij in 1995 bij Udinese kwam te spelen, een subtopper.. Toen zag ook de Duitse bondscoach Berti Vogts zijn potentieel en nam hem mee naar Engeland..

Afijn, terug naar die finale.. Biefhoff kwam te spelen naast aanvalsleider en captain Klinssmann en hij was goed en wel een paar minuten op 't veld of hij had de 1-1 in het mandje liggen.. De Tsjechen die tot dan toe een fantastisch toernooi hadden gespeeld en op weg naar de eindzege waren, voelde de bui al hangen.. Het tij was letterlijk gekeerd en de Duitsers kregen de overhand, al kwam ook in deze finale een verlenging te pas..

1083.jpg

Een verlenging die eigenlijk geen verlenging mag heten.. In 1996 werd voor 't eerst op een groot toernooi het Sudden Death-principe gehanteerd.. De eerste de beste die scoort, wint de titel, en amper vijf minuten in de eerste helft van de verlenging was het raak.. Slecht uitverdedigen deed de bal bij Biefhoff terecht komen.. Kouba was een solide doelman, maar geen geweldenaar..

Olivier Bierhoff speelde later nog bij AC Milan en AS Monaco, voordat 'ie in 2003 na een mislukt avontuur bij Chievo zijn carrière als voetballer beëindigde en diverse rolfuncties bekleedde bij de Duitse voetbalbond..

[ Bericht 0% gewijzigd door Befbekje op 29-05-2017 15:29:28 ]
Vroeger was een zwabber gewoon een neppe gabber..
  maandag 29 mei 2017 @ 15:20:35 #217
7889 tong80
Spleenheup
pi_171301949
Leuk. :) Maar kan niet tippen. ;)

maandag 29 mei 2017 @ 15:33:38 #218
462779 Befbekje
Likt als nasi..
pi_171302280
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:20 schreef tong80 het volgende:
Leuk. :) Maar kan niet tippen. ;)

Laten we dat eerst even aan de jury vragen..
Vroeger was een zwabber gewoon een neppe gabber..
  maandag 29 mei 2017 @ 15:34:42 #219
7889 tong80
Spleenheup
pi_171302304
quote:
18s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:33 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Laten we dat eerst even aan de jury vragen..
OK :D

pi_171302488
Kan de TT aangepast worden naar: "Namens Befbekje iedere dag iets opmerkelijks"?
  maandag 29 mei 2017 @ 15:46:10 #221
7889 tong80
Spleenheup
pi_171302583
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:42 schreef opperkleurder het volgende:
Kan de TT aangepast worden naar: "Namens Befbekje iedere dag iets opmerkelijks"?
Mag van mij.

pi_171302597
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:46 schreef tong80 het volgende:

[..]

Mag van mij.

Zul je dan ook beloven dit topic niet te vergallen?
  maandag 29 mei 2017 @ 15:48:32 #223
7889 tong80
Spleenheup
pi_171302635
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:46 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Zul je dan ook beloven dit topic niet te vergallen?
Wie het zegt ? :D

dinsdag 30 mei 2017 @ 14:58:06 #224
7889 tong80
Spleenheup
pi_171326737
Het Nederlands Elftal wordt de eeuwige tweede genoemd. Drie keer tweede geworden op een WK als klein land. Wel het voetbal gemoderniseerd. In 1974 West-Duitsland gekleineerd. Niet voor de winst gaan, maar voor de schoonheid en romantiek.

cruijff.vogts_.hoeness.jpg

De op één na mooiste strafschop op een groot toernooi is ook door Oranje binnen geschoten.
Ditmaal niet door een fluwelen streling van een Hollandsche-of Tsjechische meester. Door de hartstocht die het Nederlands-Elftal ook typeert. Johan Neeskens, Johan de tweede, legde in de tweede minuut aan. Een strafschop vol met kalk, kalk van de links-en rechtsbuiten. Het stoof op. De Panenka was van een brute schoonheid. Neeskens combineerde het met hartstocht.

panenka_3478366.jpg?20160604162257

Heel Nederland stoof op. 'We leiden.' sprak de legendarische Herman Kuiphof. Als elfjarige sprong ik een gat in de lucht. De Nees schoot een gat in het net. Dit kon niet meer misgaan. Het droevige einde was toen niet te voorzien.

neeskens.jpg

Net zoals op het WK-54 wonnen de Duitsers van het beste team in de finale. Destijds het al vijf jaar ongeslagen Hongarije, na een 0-2 achterstand. In de internationale verkiezing van elftallen van de eeuw, eindigde Wereldkampioen Brazilië van het WK-74, met Pelé, op 1. Het geweldige Hongarije van het WK-54, met Puskas, op 2. Oranga Magica, het totaalvoetbal van Nederland met Cruijff, op het WK-74 op 3.

xxl.jpg

Als er iemand de tweede plek verdient in de historie is het wel de Nees. Johan twee genoemd in zijn hoogtijdagen bij Ajax en Barcelona. De op één na mooiste strafschop aller tijden. De mooiste nummer twee van Nederland.

dinsdag 30 mei 2017 @ 15:03:37 #225
374695 Tjacka
#teampeterbosz
pi_171326874
Dit is niet iedere dag tong. :(
#flappieovermarsenbergkamprotop #teamjonk
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')