abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168100429
heeejjj

Ik had een vraagje.
Ik heb maandag een debat en ik ben een voorstander voor deze stelling;
Ontwikkelingshulp moet alleen worden gegeven aan landen met geboortebeperking.

Weten jullie wat argumenten tegen deze stelling??
Zo kan ik een beetje verwachten wat ik kan krijgen.
en dan kan ik daarop weer tegenargumenten op bedenken
pi_168100538
Wanneer wordt het je duidelijk dat we niet zitten te wachten om je te helpen met je huiswerk. En als het geen huiswerk is kan je daadwerkelijk wel eens wat meer informatie geven.

Zoals waarom heb je een debat?
Wat heb je zelf al gedaan?
Waarom ben je te lui om zelf ook maar enige moeite te doen en verwacht je dat de rest het maar doet voor je?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_168100661
Eigenlijk zouden we geboortebeperking moeten opleggen voor het hele menselijke ras. We zijn simpel genoeg met te veel. De mensheid is een kanker voor de planeet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168100713
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:20 schreef Ticootje het volgende:
Eigenlijk zouden we geboortebeperking moeten opleggen voor het hele menselijke ras. We zijn simpel genoeg met te veel. De mensheid is een kanker voor de planeet.
We beginnen bij jou.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168100718
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

We beginnen bij jou.
Prima, ik heb kinderen zat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168100772
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Prima, ik heb kinderen zat.
Hoeveel?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168100853
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoeveel?
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Prima, ik heb kinderen zat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168100910
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ulp-12148508-a385104

bv religieuze groepen zijn tegen, geboortebeperking (abortus, anti-conceptie, condooms) is sterk tegen hun principes.
Veel Economische Lobby-groepen zijn tegen, die zien graag dat ontwikkelingshulp vooral gaat naar het ondersteunen van bepaalde economische terreinen waar nedelandse bedrijven goed in zijn, dus bv dambouw, haven-aanleg, waterwerken en grote infrastructurele projecten waarvan dan nederlandse aannemers kunnen profiteren.
(en dat is op dit moment het vergrote deel van het budget voor ontwikkelingssamenwrking dat naar andere landen gaat, vrijwel altijd als deelfinanciering voor projecten met nederlandse ondernemingen)

De enige effectieve geboortebeperkingsprogramma's in de derde wereld zijn opgezet door deze landen zelf, zonder hulp van derden, bv de een-kind-politiek van Mao en het sterilisatieprogramma in India ( https://www.washingtonpos(...)m_term=.677f419fd3fb ) waarbij arme inwoners geld en land konden kregen in ruil voor een sterilisatie (waarbij overigens velal de vrouwen deze sterilisaties moesten ondergaan en de mannen het geld en land kregen).

Waar in China het programma een redelijk succes is gewest maar momenteel onder druk staat wegens het probleem van vergrijzing, zijn er in India veel meer twijfels, ook omdat het vak ook misbruikt kan worden om arme inwoners klein te houden.
Voor zittende regime's kan het snel tot een machtsmiddel worden en misbruikt worden.
(bv zijn er ook een aantal landen geweest die bv specifiek sterilisatieprogramma's opzetten gericht op etnische groepen, bv oorspronkelijke inwoners of groepe arle inwoners, zelfs in de VS is dit gebeurt)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_168100920
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Prima, ik heb kinderen zat.
Juist ja. Vóór geboortebeperking zijn, maar uiteraard pas nadat je zelf meer dan genoeg geworpen hebt.

Kan het godverdomme nog hypocrieter? 8)7

Draai er een paar de nek om zou ik zeggen. Of wijzig je standpunt.

OT: ik ben voorstander en ik heb geen kinderen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168100929
Wat zijn jouw argumenten voor het alleen verstrekken van ontwikkelingshulp aan landen waar geboortebeperking ingevoerd is?

Waarom mogen mensen niet zelf weten hoeveel kinderen zij krijgen?
Omdat zij arm zijn? Naar onze maatstaven.
En waarom zou de gehele bevolking van een land of gebied moeten bloeden?
  vrijdag 13 januari 2017 @ 12:38:22 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168100963
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Juist ja. Vóór geboortebeperking zijn, maar uiteraard pas nadat je zelf meer dan genoeg geworpen hebt.

Kan het godverdomme nog hypocrieter? 8)7

Draai er een paar de nek om zou ik zeggen. Of wijzig je standpunt.

OT: ik ben voorstander en ik heb geen kinderen.
Nul kan ook zat zijn he :P
  vrijdag 13 januari 2017 @ 12:38:55 #12
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168100976
Misschien kan dat dan ook met terugwerkende kracht om hypocrisie tegen te gaan
pi_168101015
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:05 schreef spongebobxx het volgende:
Weten jullie wat argumenten tegen deze stelling??
Waarom zou je de geboorte willen beperken? Laat mensen zelf beschikken over hun lichaam.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 12:45:49 #14
286575 Roces18
Chef de party
pi_168101145
wees gewoon tegen ontwikkeling

ieder voor zich
recht van de sterkste blablabla
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_168101205
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:36 schreef RM-rf het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ulp-12148508-a385104

bv religieuze groepen zijn tegen, geboortebeperking (abortus, anti-conceptie, condooms) is sterk tegen hun principes.
Veel Economische Lobby-groepen zijn tegen, die zien graag dat ontwikkelingshulp vooral gaat naar het ondersteunen van bepaalde economische terreinen waar nedelandse bedrijven goed in zijn, dus bv dambouw, haven-aanleg, waterwerken en grote infrastructurele projecten waarvan dan nederlandse aannemers kunnen profiteren.
(en dat is op dit moment het vergrote deel van het budget voor ontwikkelingssamenwrking dat naar andere landen gaat, vrijwel altijd als deelfinanciering voor projecten met nederlandse ondernemingen)

De enige effectieve geboortebeperkingsprogramma's in de derde wereld zijn opgezet door deze landen zelf, zonder hulp van derden, bv de een-kind-politiek van Mao en het sterilisatieprogramma in India ( https://www.washingtonpos(...)m_term=.677f419fd3fb ) waarbij arme inwoners geld en land konden kregen in ruil voor een sterilisatie (waarbij overigens velal de vrouwen deze sterilisaties moesten ondergaan en de mannen het geld en land kregen).

Waar in China het programma een redelijk succes is gewest maar momenteel onder druk staat wegens het probleem van vergrijzing, zijn er in India veel meer twijfels, ook omdat het vak ook misbruikt kan worden om arme inwoners klein te houden.
Voor zittende regime's kan het snel tot een machtsmiddel worden en misbruikt worden.
(bv zijn er ook een aantal landen geweest die bv specifiek sterilisatieprogramma's opzetten gericht op etnische groepen, bv oorspronkelijke inwoners of groepe arle inwoners, zelfs in de VS is dit gebeurt)
Max 2 kids per gezin lijkt mij niet heel gek, in Nederland zitten we trouwens 25% van de bevolking vanuit het buitenland naar binnen te halen.... Gemiddelde vrouw in NL maakt 1.5 kind o.i.d. dit soort dingen zijn dus totaal niet aan de orde in Nederland.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168101225
Welvaart.
pi_168101520
Dat moet je alleen opleggen aan landen in Afrika en India of zo. Die planten voort gelijk de konijnen.
Ура для россии
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 januari 2017 @ 13:04:49 #18
74056 crew  ToT
pi_168101566
Het idee is leuk, maar is niet te doen.
Veel ontwikkelingslanden zijn katholiek en mogen dus niet aan geboortebeperking doen.
Daarbij worden condooms zelfs als ze daar verstrekt worden, vaak niet gebruikt door de bevolking.
Daarbij is het nemen van veel kinderen een keuze in arme landen omdat veel kinderen vroeg sterven en ouders hen zien als een voorziening voor hun oude dag.
Geboortebeperking kan dan dus eigenlijk pas als het land op weg is geholpen en tegens minder naar het Vaticaan luistert en betere voorlichting krijgt.
pi_168101571
tvp-tje
pi_168103729
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:36 schreef RM-rf het volgende:
bv religieuze groepen zijn tegen, geboortebeperking (abortus, anti-conceptie, condooms) is sterk tegen hun principes.
Veel Economische Lobby-groepen zijn tegen, die zien graag dat ontwikkelingshulp vooral gaat naar het ondersteunen van bepaalde economische terreinen waar nedelandse bedrijven goed in zijn, dus bv dambouw, haven-aanleg, waterwerken en grote infrastructurele projecten waarvan dan nederlandse aannemers kunnen profiteren.
(en dat is op dit moment het vergrote deel van het budget voor ontwikkelingssamenwrking dat naar andere landen gaat, vrijwel altijd als deelfinanciering voor projecten met nederlandse ondernemingen)

De enige effectieve geboortebeperkingsprogramma's in de derde wereld zijn opgezet door deze landen zelf, zonder hulp van derden, bv de een-kind-politiek van Mao en het sterilisatieprogramma in India ( https://www.washingtonpos(...)m_term=.677f419fd3fb ) waarbij arme inwoners geld en land konden kregen in ruil voor een sterilisatie (waarbij overigens velal de vrouwen deze sterilisaties moesten ondergaan en de mannen het geld en land kregen).

Waar in China het programma een redelijk succes is gewest maar momenteel onder druk staat wegens het probleem van vergrijzing, zijn er in India veel meer twijfels, ook omdat het vak ook misbruikt kan worden om arme inwoners klein te houden.
Voor zittende regime's kan het snel tot een machtsmiddel worden en misbruikt worden.
(bv zijn er ook een aantal landen geweest die bv specifiek sterilisatieprogramma's opzetten gericht op etnische groepen, bv oorspronkelijke inwoners of groepe arle inwoners, zelfs in de VS is dit gebeurt)
bedankt voor al deze nuttige informatie!
  vrijdag 13 januari 2017 @ 15:08:37 #21
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168104295
Niet gelezen, maar eens dat jouw ouders beter aan geboortebeperking hadden kunnen doen
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 13 januari 2017 @ 18:45:16 #22
224960 highender
Travellin' Light
pi_168108830
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 13:04 schreef ToT het volgende:
Daarbij is het nemen van veel kinderen een keuze in arme landen omdat veel kinderen vroeg sterven en ouders hen zien als een voorziening voor hun oude dag.
FYI. Dat is in NL ook zo en wordt geregeld via het omslagstelsel voor de AOW. En kinderbjslag, kinderopvangtoeslag en andere voortplantingssubsidies/afrekposten zijn van dezelfde aard, een gelegaliseerde Ponzifraude.
pi_168109641
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:37 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom mogen mensen niet zelf weten hoeveel kinderen zij krijgen?
Omdat zij arm zijn? Naar onze maatstaven.
ummm tsja omdat wij ( bijv hollanders ) dan anders weer over 20 jaar allemaal fotos te zien krijgen van giro 555 dat de babies in afrika geen eten hebben?
pi_168109831
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 15:08 schreef Bugno het volgende:
Niet gelezen, maar eens dat jouw ouders beter aan geboortebeperking hadden kunnen doen
ehm, wat is je argument daarvoor?
  vrijdag 13 januari 2017 @ 19:34:46 #25
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168109866
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:33 schreef spongebobxx het volgende:

[..]

ehm, wat is je argument daarvoor?
Je username, je kut-topics, je gerbek aan niveau, de stand van je neus...en zo nog een paar van die dingen
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_168110032
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:34 schreef Bugno het volgende:

[..]

Je username, je kut-topics, je gerbek aan niveau, de stand van je neus...en zo nog een paar van die dingen
Hmm, mijn "gerbek" aan niveau. Duidelijk.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 19:42:05 #27
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168110087
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:40 schreef spongebobxx het volgende:

[..]

Hmm, mijn "gerbek" aan niveau. Duidelijk.
:') Jouw gebrek aan niveau is meer dan duidelijk
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_168110365
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:42 schreef Bugno het volgende:

[..]

:') Jouw gebrek aan niveau is meer dan duidelijk
Raar dat ze dan mensen met gebrek aan niveau vwo laten doen... ;)
pi_168110413
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:53 schreef spongebobxx het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze mensen met gebrek aan niveau vwo laten doen... ;)
  vrijdag 13 januari 2017 @ 19:55:18 #30
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168110422
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:53 schreef spongebobxx het volgende:

[..]

Raar dat ze dan mensen met gebrek aan niveau vwo laten doen... ;)
Mijn klas bestond voor ongeveer 60% uit retards.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_168110423
Beter voorstel is om ontwikkelingshulp te annuleren en met een beloningssysteem te gaan werken. Voor elk procent daling in aantal inwoners per maand krijgen ze een miljard euro beloning, bijvoorbeeld.
pi_168110438
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:55 schreef Bugno het volgende:

[..]

Mijn klas bestond voor ongeveer 60% uit retards.
Jou klas? op vmbo? of?
pi_168110471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:37 schreef opgebaarde het volgende:
Wat zijn jouw argumenten voor het alleen verstrekken van ontwikkelingshulp aan landen waar geboortebeperking ingevoerd is?

Waarom mogen mensen niet zelf weten hoeveel kinderen zij krijgen?
Omdat zij arm zijn? Naar onze maatstaven.
En waarom zou de gehele bevolking van een land of gebied moeten bloeden?
Ze mogen het zelf weten, net zoals wij zelf zouden mogen bepalen welk land we wel en niet geld willen toestoppen. Als ze zelf een onhoudbare populatie willen, dan mogen ze zelf ervaren hoe deze dan vanzelf weer vergaat zonder westerse hulp. Wat ik hier tussendoor dus eigenlijk mee zeg is dat wij -in zekere zin- al een hand hebben in hoeveel koters ze kunnen krijgen (en in leven kunnen houden).
pi_168110504
Omdat de landen die het meest het geld kunnen gebruiken zo arm zijn dat ze geen condooms hebben, of wel afhankelijk zijn van veel kinderen om op hun oude dag verzorgd te worden. Pas als de welvaart verbeterd zal het kinderaantal afnemen, niet andersom.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 19:59:12 #35
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168110513
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:55 schreef spongebobxx het volgende:

[..]

Jou klas? op vmbo? of?
*jouw

VWO
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_168110541
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:59 schreef Bugno het volgende:

[..]

*jouw

VWO
oeeeh
pi_168110557
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:58 schreef -Strawberry- het volgende:
Omdat de landen die het meest het geld kunnen gebruiken zo arm zijn dat ze geen condooms hebben, of wel afhankelijk zijn van veel kinderen om op hun oude dag verzorgd te worden. Pas als de welvaart verbeterd zal het kinderaantal afnemen, niet andersom.
Nee hoor, als een populatie zichzelf niet kan onderhouden neemt die vanzelf af. De geboorte-explosie in Afrika is door westerse inmenging tot stand gekomen.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 20:01:08 #38
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168110569
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 20:00 schreef spongebobxx het volgende:

[..]

oeeeh
Ok.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_168125383
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:40 schreef vaduz het volgende:
Laat mensen zelf beschikken over hun lichaam.
Dat zeggen suicide bombers en inghimasi ook.
NEE!
pi_168125407
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 11:37 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Dat argument maken suicide bombers en inghimasi ook.
Onderbouwd tegenargument. ^O^
pi_168125650
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ze mogen het zelf weten, net zoals wij zelf zouden mogen bepalen welk land we wel en niet geld willen toestoppen. Als ze zelf een onhoudbare populatie willen, dan mogen ze zelf ervaren hoe deze dan vanzelf weer vergaat zonder westerse hulp. Wat ik hier tussendoor dus eigenlijk mee zeg is dat wij -in zekere zin- al een hand hebben in hoeveel koters ze kunnen krijgen (en in leven kunnen houden).
Ok

En Israël dan?

En geboortebeperking zou een probleem in een gebied vaak niet oplossen. Dus dan is die eis stellen al debie. Natuurlijk lost het wel iets op, dat zou ook in Nederland zo zijn
pi_168125872
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 11:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ok

En Israël dan?

En geboortebeperking zou een probleem in een gebied vaak niet oplossen. Dus dan is die eis stellen al debie. Natuurlijk lost het wel iets op, dat zou ook in Nederland zo zijn
Israël, wat?
  zaterdag 14 januari 2017 @ 14:29:06 #43
224960 highender
Travellin' Light
pi_168128607
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 12:40 schreef vaduz het volgende:
Waarom zou je de geboorte willen beperken? Laat mensen zelf beschikken over hun lichaam.
Geboortebeperking heeft niets met zelfbeschikking en/of lichamelijke integriteit te maken, geboortebeperking is niet meer dan een doelstelling.
pi_168183720
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 20:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee hoor, als een populatie zichzelf niet kan onderhouden neemt die vanzelf af. De geboorte-explosie in Afrika is door westerse inmenging tot stand gekomen.
Linkse methode is ook korte termijn de meest zielige mensen helpen....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 16 januari 2017 @ 10:24:27 #45
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_168184760
Het is inmiddels Maandag geweest, doei.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')