abonnement Unibet Coolblue
pi_168093577


Een leuk bijbaantje is net een heftige romance. In het begin is het vooral spannend, maar later slaat de vonk over en word je misschien wel verliefd. Althans, dat is natuurlijk te hopen. Vooral voor jongeren is het spannend; ze doen het misschien voor het eerst en weten dan misschien ook niet helemaal waar ze moeten zoeken. Waar moet ik op letten en wat verdient het? Iedereen is jong geweest en de meesten hebben dan ook een bijbaantje gehad (of hebben het nog steeds). Help hen hier!1!einz. Deel je ervaring! Daar kunnen ze inspiratie uit halen! Wat verdiende het, en wat deed je?

Stel vooral ook je eisen of/of interesses hier, er is vast wel iemand die je kan helpen.

Handige links
https://www.studenten.net/artikel/zo-kom-je-aan-een-bijbaan
https://www.bijbaan.nl/
https://www.scholierenwerk.nl/bijbaantje



Brand los: wat deden jullie?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_168093665
Ikzelf heb een fantastische carrière gemaakt als vakkenvuller bij de Albert Heijn. De Albert Heijn verdient overigens lekker;

WGR / AH-Medewerkerstopic [deel 278] Een zomer om nooit te vergeten

Zij weten er alles van. Ik begon in het magazijn, dat was matig :') Later kwam ik er wat meer in en ga je ook wat beter met je collega's om; vooral na het zuipen op het bedrijfsfeest met open bar. Dan is vakken vullen na sluitingstijd erg leuk.

Daarna ben ik afwasser geweest in een Eetcafé, ook totaal geen verkeerd werk. Minder collegialiteit en contact met andere mensen misschien (op de twee koks na).
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_168093667
Als je een rijbewijs hebt en autorijden leuk vindt kan je "hiker" worden. Transporteren van auto's van A naar B; huurauto's, leaseauto's, et cetera.

Was echt een topbaan ^O^ en heel flexibel in te delen wanneer je wilt werken, nadeel wel dat je niet altijd werk aangeboden zal krijgen als je beschikbaar bent. Ik werkte bij Easy Way maar je hebt ook Autoreset.
pi_168267486
quote:
17s.gif Op donderdag 12 januari 2017 23:50 schreef racerdkb het volgende:
Als je een rijbewijs hebt en autorijden leuk vindt kan je "hiker" worden. Transporteren van auto's van A naar B; huurauto's, leaseauto's, et cetera.

Was echt een topbaan ^O^ en heel flexibel in te delen wanneer je wilt werken, nadeel wel dat je niet altijd werk aangeboden zal krijgen als je beschikbaar bent. Ik werkte bij Easy Way maar je hebt ook Autoreset.
Klinkt interessant :o
(she/her)
  donderdag 19 januari 2017 @ 14:06:44 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_168270178
- Schrijver van samenvattingen als je student bent, kan je je eigen tijden bepalen.
- Les geven als ZZP'er, kan je meer vragen ipv dat je klant 25 euro betaalt en jij maar een tientje krijgt.
pi_168322178
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:04 schreef Fylax het volgende:

[..]

Klinkt interessant :o
Je moet vaak wel al een aantal jaren je rijbewijs hebben.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:17 schreef DoubleDip het volgende:
- Les geven als ZZP'er, kan je meer vragen ipv dat je klant 25 euro betaalt en jij maar een tientje krijgt.
Inschrijving bij de KVK is ook niet gratis. Ik heb het gedaan voor ¤15 zwart in het handje.
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
pi_168322204
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:50 schreef sjonhetplatenkanon het volgende:

[..]

Je moet vaak wel al een aantal jaren je rijbewijs hebben.
Oh :') hoelang precies
(she/her)
pi_168322248
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:51 schreef Fylax het volgende:

[..]

Oh :') hoelang precies
Minimaal één en zoveel duizend km hebben gereden.
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
pi_168322277
Zwart werken in de landbouw of haven.
Potentieel veel geld, altijd lachen met collegas.

Wel zwaar.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_168322290
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:55 schreef Insomnia_ het volgende:
Zwart werken in de landbouw of haven.
Potentieel veel geld, altijd lachen met collegas.

Wel zwaar.
Horeca kan ook prima zwart :Y
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
pi_168322322
Ik heb jaren in de lelies gewerkt, de knoppen verwijderen, veel gelachen inderdaad. Je kreeg betaald na hoeveel werk je had gedaan, ¤8/uur lukte me makkelijk als 16 jarige. Was niet eens zwart.
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
  PR en moderator zaterdag 21 januari 2017 @ 17:20:02 #13
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_168323385
Ik ben vroegah ooit begonnen als kranten- en folderbezorgster. Daarna nog bij een drogisterij gewerkt, vervolgens nog een paar tankstations gehad, een kledingzaak, en een tuin-/dierenspeciaalzaak. Vind retail wel chill als bijbaantje.

Inmiddels zodanig druk met m'n studie dat ik ben gestopt met bijbaantjes en ter compensatie van dat inkomen mijn studielening ietsjes heb verhoogd :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_168323426
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:53 schreef sjonhetplatenkanon het volgende:

[..]

Minimaal één en zoveel duizend km hebben gereden.
oh jammer ;(
(she/her)
pi_168323503
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:23 schreef Fylax het volgende:

[..]

oh jammer ;(
Ik kwam er net ook al tegen waarbij zes maand al voldoende was. Rijervaring heb je wel? Kilometers zeggen mij meer dan hoeveel maand je je rijbewijs hebt tbh.
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
pi_168329095
Al dat kut jeugd dat bij ons komt werken en verwachten dat ze alleen maar aanwezig hoeven te zijn en ze een beetje kunnen lachen en klieren :')
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168329346
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:27 schreef sjonhetplatenkanon het volgende:

[..]

Ik kwam er net ook al tegen waarbij zes maand al voldoende was. Rijervaring heb je wel? Kilometers zeggen mij meer dan hoeveel maand je je rijbewijs hebt tbh.
Ik word 8 juli 18 en ben nu bezig met rijlessen
(she/her)
pi_168329579
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:27 schreef sjonhetplatenkanon het volgende:

[..]

Kilometers zeggen mij meer dan hoeveel maand je je rijbewijs hebt tbh.
Jou misschien wel, maar die werkgevers niet. Zes maanden je rijbewijs hebben is de eis, al heb je nul kilometer rijervaring. Je moet een rijtest afleggen en als dat in orde is krijg je de baan.

Bovendien is rijervaring in kilometers in de meeste gevallen niet hard aan te tonen, een termijn waarover je rijbewijs bezit is makkelijk aantoonbaar.
pi_168329735
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:50 schreef sjonhetplatenkanon het volgende:

[..]

Je moet vaak wel al een aantal jaren je rijbewijs hebben.

[..]

Inschrijving bij de KVK is ook niet gratis. Ik heb het gedaan voor ¤15 zwart in het handje.

Ik heb me nooit ingeschreven bij de Kvk, is ook niet nodig als je het alleen als bijbaantje hebt en verder geen administratie voert ofzo. Ik geef alles natuurlijk wel gewoon op.
pi_168329762
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 21:32 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik word 8 juli 18 en ben nu bezig met rijlessen
MOCHT IK HET VERGETEN TEGEN DE TIJD DAT JE MOET AFRIJDEN: SUCCES ALVAST WANNEER IS WEER FYLAXFRIDAY?!?!?! _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168329914
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 21:38 schreef racerdkb het volgende:

[..]

Jou misschien wel, maar die werkgevers niet. Zes maanden je rijbewijs hebben is de eis, al heb je nul kilometer rijervaring. Je moet een rijtest afleggen en als dat in orde is krijg je de baan.

Bovendien is rijervaring in kilometers in de meeste gevallen niet hard aan te tonen, een termijn waarover je rijbewijs bezit is makkelijk aantoonbaar.
Klopt, daarom snap ik de ijs wel. Maar als je een jaar je pasje hebt en niet verder komt dan je oma die aan de andere kant van de stad komt, ben je misschien ook niet de meest zekere chauffeur.
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
pi_168330016
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 21:49 schreef sjonhetplatenkanon het volgende:

[..]

Klopt, daarom snap ik de ijs eis wel. Maar als je een jaar je pasje hebt en niet verder komt dan je oma die aan de andere kant van de stad komt, ben je misschien ook niet de meest zekere chauffeur.
Vandaar de rijtest.
pi_168335752
Ik heb folders rondgebracht, ben vakkenvuller geweest in een supermarkt, maar het beste bijbaantje dat ik had, was zaterdagpostbode bij het toenmalige PTT Post en later TPG Post (voorlopers van wat nu Post.nl is). Dat verdiende toen relatief goed in vergelijking met andere bijbaantjes. En als zaterdagpostbode heb je ook voorrang bij vakantiewerk in de zomermaanden (dat was toen althans zo).
pi_168337819
Mijn tofste bijbaantje was werken in een fabriek waar Raketmotoren werden gemaakt :)
Ik moest vooral de krullen opruimen, dat is Titanium Alminium, en nogal duur, dus dat moet apart gescheiden worden voor de recycling.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_168338818
Ik zag laatst ergens een foldertje liggen.. De Berliner Wixservice, ofwel de Berlijnse aftrekservice.. Een gozer van achttien die rukt voor money.. Als je in een beetje grote stad woont met grote bedrijven en instituties et cetera kun je daar wel lekker cashen, me dunkt..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')