abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 februari 2017 @ 12:14:40 #126
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_168587405
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:05 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat hebben personele hobbies te maken met het hebben van een rechtse visie van de omroep?

Of kennen we naast D66-rechters nu ook VVD-journalisten?

Bovendien: wanneer men overweegt, behalve de vier grootste partijen (PVV, VVD, CDA, D66), ook SP, GL en PvdA uit te nodigen voor het premiersdebat, dan kun je dat bezwaarlijk duiden als 'rechts'. Het zou werkelijk een godsgeschenk zijn voor links. Een game-changer.
Het zou overigens veel beter zijn voor "rechts" als ze in het premiersdebat niet alleen met elkaar moesten debatteren (toch waarschijnlijke coalitiegenoten, op z'n minst VVD/CDA en VVD/D66) maar ook met een zwakke lijsttrekker op links, bijvoorbeeld Asscher. Het zou voor links alleen handig zijn als ze met z'n drietjes mochten komen. Maar goed, RTL kan er ook weinig aan doen dat de 3 linkse partijen zo laag in de peilingen staan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_168587813
quote:
15s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het zou overigens veel beter zijn voor "rechts" als ze in het premiersdebat niet alleen met elkaar moesten debatteren (toch waarschijnlijke coalitiegenoten, op z'n minst VVD/CDA en VVD/D66) maar ook met een zwakke lijsttrekker op links, bijvoorbeeld Asscher. Het zou voor links alleen handig zijn als ze met z'n drietjes mochten komen. Maar goed, RTL kan er ook weinig aan doen dat de 3 linkse partijen zo laag in de peilingen staan.
Ze kunnen wel iets doen aan de keuze om peilingen zo belangrijk te maken.
  woensdag 1 februari 2017 @ 12:36:57 #128
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168587921
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:05 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat hebben personele hobbies te maken met het hebben van een rechtse visie van de omroep?
Achter RTL zit Bertelsmann. Bertelsmann draagt met zijn stichting een conservatieve visie uit.

Verder plaatsen ze ook columns op hun website, zoals die van Bouwman en Veelo (brrrr akelige ventjes) waar links er steevast van langs krijgt. "Links liegt!"

Dat ze zich al zgn neutraal en kleurloos presenteren hoort bij het plot.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 1 februari 2017 @ 13:08:11 #129
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_168588629
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze kunnen wel iets doen aan de keuze om peilingen zo belangrijk te maken.
Dat kan, het blijft hoe dan ook arbitrair wie ze uitnodigen. Een premiersdebat moet natuurlijk wel reële premierskandidaten trekken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_168590832
quote:
15s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:08 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat kan, het blijft hoe dan ook arbitrair wie ze uitnodigen. Een premiersdebat moet natuurlijk wel reële premierskandidaten trekken.
Om alleen Rutte uit te nodigen voor zo´n debat, is ook weer een beetje mager.
De rest zijn in mijn ogen geen reële kandidaten. Wilders niet, omdat de kans dat de PVV in de regering komt al heel klein is, en al helemaal klein wordt als de PVV de grootste wordt.
Als de PVV al de grootste wordt, is het overigens nog maar de vraag of de VVD dan wel met Wilders als premier in een kabinet wil.

De rest lijkt nu te klein om de grootste partij te kunnen worden.

En sowieso is een premiersdebat al onzin. We kiezen namelijk geen premier.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:38:54 #131
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_168590920
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Om alleen Rutte uit te nodigen voor zo´n debat, is ook weer een beetje mager.
De rest zijn in mijn ogen geen reële kandidaten. Wilders niet, omdat de kans dat de PVV in de regering komt al heel klein is, en al helemaal klein wordt als de PVV de grootste wordt.
Als de PVV al de grootste wordt, is het overigens nog maar de vraag of de VVD dan wel met Wilders als premier in een kabinet wil.

De rest lijkt nu te klein om de grootste partij te kunnen worden.

En sowieso is een premiersdebat al onzin. We kiezen namelijk geen premier.
Kan me wel voorstellen dat de poppetjes werken. Een premiersbonus vind ik in het huidige versplinterde landschap wel fijn en dat je daarmee ook wat meer in de picture komt dan DENK, 50Plus of FvD is wel goed voor de bestuurbaarheid van een land. Het is gewoon zo dat wat Rutte zegt iets meer relevant is dan wat pak 'm beet Baudet denkt te moeten inbrengen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 1 februari 2017 @ 14:54:05 #132
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_168591277
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Om alleen Rutte uit te nodigen voor zo´n debat, is ook weer een beetje mager.
De rest zijn in mijn ogen geen reële kandidaten. Wilders niet, omdat de kans dat de PVV in de regering komt al heel klein is, en al helemaal klein wordt als de PVV de grootste wordt.
Als de PVV al de grootste wordt, is het overigens nog maar de vraag of de VVD dan wel met Wilders als premier in een kabinet wil.

De rest lijkt nu te klein om de grootste partij te kunnen worden.

En sowieso is een premiersdebat al onzin. We kiezen namelijk geen premier.
ten tijde van het eerste debat bij de vorige verkiezingen had niemand ook Samsom een kans gegeven en die kwam uiteindelijk vrij dichtbij
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 1 februari 2017 @ 15:21:46 #133
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168591973
RTL verzint elke verkiezingen nieuwe criteria. Het is een masker om achter te verschuilen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:28:46 #134
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168593634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Achter RTL zit Bertelsmann. Bertelsmann draagt met zijn stichting een conservatieve visie uit.

Verder plaatsen ze ook columns op hun website, zoals die van Bouwman en Veelo (brrrr akelige ventjes) waar links er steevast van langs krijgt. "Links liegt!"

Dat ze zich al zgn neutraal en kleurloos presenteren hoort bij het plot.
Kijk je toch lekker naar de gesubsidieerde "ongekleurde" NOS.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_168594598
quote:
15s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:08 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat kan, het blijft hoe dan ook arbitrair wie ze uitnodigen. Een premiersdebat moet natuurlijk wel reële premierskandidaten trekken.
De hele term premiersdebat slaat al nergens op.

Ik ben voor grote gezellige avondvullende debatten met een man of 8. Serieus.
Maar goed, dat trekt 'de kiezer' natuurlijk niet....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_168596160
quote:
15s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:08 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat kan, het blijft hoe dan ook arbitrair wie ze uitnodigen. Een premiersdebat moet natuurlijk wel reële premierskandidaten trekken.
Als je het hypet als premiersdebat. Maar in hoeverre zijn er wel vier echte kandidaten daarvoor?
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:44:34 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_168596811
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je het hypet als premiersdebat. Maar in hoeverre zijn er wel vier echte kandidaten daarvoor?
Wilders hoeft dan sowieso niet uitgenodigd te worden want die heeft bijna nul kans om premier te worden omdat iedereen hem uitsluit.
pi_168597454
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Wilders hoeft dan sowieso niet uitgenodigd te worden want die heeft bijna nul kans om premier te worden omdat iedereen hem uitsluit.
Dan zou je de VVD geloven. Dat is wel erg dapper...
  woensdag 1 februari 2017 @ 20:02:34 #139
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168598933
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Kijk je toch lekker naar de gesubsidieerde "ongekleurde" NOS.
Stukken minder corrupt iig
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 5 februari 2017 @ 10:22:15 #141
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_168680603
Ik blijf lachen om al die peilers die van GroenLinks de derde partij van Nederland maken _O-
pi_168682068
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2017 10:42 schreef 99.999 het volgende:
Ik blijf lachen om al die peilers die van GroenLinks de derde partij van Nederland maken _O-
Waarom zou het niet kunnen? Hun campagne lijkt in ieder geval wel goed te lopen, wat je ook inhoudelijk er van vindt.
  zondag 5 februari 2017 @ 12:33:57 #144
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168682156
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Stukken minder corrupt iig
CORRUPT!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_168682197
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:29 schreef Angry_Bird het volgende:

[..]

Waarom zou het niet kunnen? Hun campagne lijkt in ieder geval wel goed te lopen, wat je ook inhoudelijk er van vindt.
Alles kan en ik zou het ook heel mooi vinden aangezien ik dit keer GL stem. Maar erg realistisch is het allemaal niet. De peilers proberen de verschillen en bewegingen volgens mij flink op te blazen om aandacht te krijgen. Geloof er weinig van.
pi_168682782
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alles kan en ik zou het ook heel mooi vinden aangezien ik dit keer GL stem. Maar erg realistisch is het allemaal niet. De peilers proberen de verschillen en bewegingen volgens mij flink op te blazen om aandacht te krijgen. Geloof er weinig van.
Maar ondertussen wel aan die hype meedoen.
pi_168704292
quote:
Allochtoon loopt weg bij de PvdA

Veel allochtone kiezers lopen weg bij de PvdA. Zij stappen grotendeels over naar Denk, de nieuwe partij van ex-PvdA’ers Kuzu en Öztürk. Dat blijkt uit de EtnoBarometer, een peiling onder 1792 allochtone kiezers van marktonderzoeker Aziz El Kaddouri.

Van oudsher is de PvdA groot onder deze stemmers, maar die vanzelfsprekendheid verdwijnt. In 2012 stemde het merendeel van de kiezers met een migrantenachtergrond nog op de PvdA, ruim 40 procent. Nu is nog maar 20 procent dat van plan.

Denk trekt hetzelfde percentage allochtone kiezers. De aanhang bestaat vooral uit Turkse en Marokkaanse Nederlanders. Zo is 40 procent van de Turken en 34 procent van de Marokkanen van plan om te gaan stemmen op de nieuwe partij. Onder Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders is de PvdA nog steeds favoriet.Van oudsher is de PvdA groot onder deze stemmers, maar die vanzelfsprekendheid verdwijnt. In 2012 stemde het merendeel van de kiezers met een migrantenachtergrond nog op de PvdA, ruim 40 procent. Nu is nog maar 20 procent dat van plan.

Denk trekt hetzelfde percentage allochtone kiezers. De aanhang bestaat vooral uit Turkse en Marokkaanse Nederlanders. Zo is 40 procent van de Turken en 34 procent van de Marokkanen van plan om te gaan stemmen op de nieuwe partij. Onder Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders is de PvdA nog steeds favoriet.

In het gat gesprongen

Politicoloog Floris Vermeulen van de Universiteit van Amsterdam zag de verhoudingen al verschuiven tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezingen. ,,Religieuze kwesties en het land van herkomst spelen voor de Turkse en Marokkaanse groep een grote rol. De PvdA heeft daarover afwijkende standpunten, ze zijn bijvoorbeeld kritisch op Erdogan. Deze kiezers zijn daarom op zoek gegaan naar een andere partij en Denk is in dat gat gesprongen.’’

,,Denk is de partij van de ‘boze bruine man’’’, zegt onderzoeker El Kaddouri. ,,Ze zijn onder Turkse en Marokkaanse jongeren heel populair. Die beïnvloeden vaak hun familie, omdat ze beter geïnformeerd en opgeleid zijn dan hun ouders.’’ Vertaald naar zetels hebben Nederlanders met een migrantenachtergrond niet zo veel invloed. Volgens de EtnoBarometer zou Denk dankzij deze groep 1 zetel winnen, net als de PvdA. Dat komt doordat nog niet de helft van de allochtonen van plan is naar de stembus te gaan.


PVV populair bij Surinamers

Opvallend is verder dat de PVV de tweede partij is onder Surinamers, 14 procent daarvan zegt voor de partij van Geert Wilders te kiezen. Eerder waren er al aanwijzingen dat Wilders het goed doet onder Hindoestanen in Den Haag, mogelijk vanwege zorgen over te veel immigratie en de invloed van de islam.

De peiling is bijzonder, omdat veel gerenommeerde peilers het niet voor elkaar krijgen om voldoende migranten in hun steekproef op te nemen. ,,Deze groepen zijn niet gewend om hun politieke voorkeur bekend te maken, omdat dat in het land van herkomst niet altijd veilig is’’, zegt onderzoeker El Kaddouri. Zijn bureau heeft mensen huis aan huis en telefonisch benaderd.

http://www.ad.nl/binnenla(...)ij-de-pvda~a702a07b/
  maandag 6 februari 2017 @ 10:35:56 #148
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_168706031
Leuk, kunnen we daar een beetje mee gaan rekenen.

Aantal Turken/Marokkanen met Nederlands paspoort is 630.000 volgens deze bron: http://www.republiekalloc(...)onen-er-in-nederland

Laten er daar eens 450.000 meerderjarig van zijn (want waarschijnlijk een redelijk jonge bevolkingsopbouw).
Opkomst onder allochtonen is altijd laag, volgens mij 50% in 2012. Gaan we uit van 60%, dan zijn dat 270.000 stemmen van kiezers van Turkse en Marokkaanse afkomst. Als daarvan ~40% DENK stemt, zijn dat 108.000 stemmen. Dat is (uitgaande van de kiesdeler in 2012) 1,7x de kiesdeler. De Nederlandse restzetelverdeling werkt in het voordeel van grotere partijen, dus dat is hoogstwaarschijnlijk 1 zetel voor DENK. Bij wind mee misschien een tweede zetel.
pi_168710523
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 07:51 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zag diezelfde cijfers net toevallig op de EtnoBarometer. Nu snap ik ook waarom de linkse partijen zo gebrand zijn op massa-immigratie. Ze danken een groot deel van hun bestaansrecht aan de allochtone kiezer. Als PVVert ben ik dolblij met DENK. Ze halveren de allochtone PVDA kiezer en tegelijkertijd blijft DENK te klein om iets te betekenen. Dubbele winst.
God bestaat niet dus geniet van het leven
  maandag 6 februari 2017 @ 15:14:05 #150
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_168711747
Dit:

quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 14:15 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Ik zag diezelfde cijfers net toevallig op de EtnoBarometer. Nu snap ik ook waarom de linkse partijen zo gebrand zijn op massa-immigratie. Ze danken een groot deel van hun bestaansrecht aan de allochtone kiezer. Als PVVert ben ik dolblij met DENK.
en dit
quote:
Ze halveren de allochtone PVDA kiezer en tegelijkertijd blijft DENK te klein om iets te betekenen. Dubbele winst.
zijn nogal in tegenspraak met elkaar.

De halvering van de PvdA en de steun voor DENK zijn beide ongeveer 20 procentpunten. Het eerste is volgens jou "een groot deel van hun bestaansrecht", het tweede is "te klein om iets te betekenen".

Wat is het nou?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')