abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 12 januari 2017 @ 22:06:14 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_168089663

quote:
De kijkcijferdip van RTL Late Night wordt niet veroorzaakt door iets wat presentator Humberto Tan niet goed doet, maar door wat concurrent Eva Jinek juist wel goed doet. Dat zeggen mediadeskundigen.

De kijkcijfers van RTL Late Night blijven sinds de winterstop flink achter op die van Jinek, de talkshow van Eva Jinek. Zowel maandag als dinsdag ‘won’ Jinek van Tan, en woensdagavond trok laatstgenoemde zelfs bijna een miljoen tv-kijkers naar NPO 1, terwijl Humberto Tan op RTL 4 bleef steken op 577.000.

Lees ook: Douwe Bob kijkcijferkanon 2016

Is de kijker ‘Humberto-moe’, zoals dat heet, of is er toch iets anders aan de hand? Metro checkte het bij de mediadeskundigen.

„Ik weet vrijwel zeker dat dit grote verschil in kijkcijfers voor 100 procent de verdienste van Jinek is”, zegt schrijfster en mediakenner Marianne Zwagerman. „Die vrouw ontploft zo’n beetje van enthousiasme over dat ze weer mag beginnen. Zelfs mijn moeder zei: ‘wat een energie zit er in dat programma!’”

Volgens Zwagerman zit dat wat er vaak ontbreekt bij Pauw, en waardoor mensen dan wel naar RTL Late Night kijken, nu wel in de show van Jinek. „Het is frisser, jonger en iets minder zwaar dan Pauw. Er is daardoor geen reden om door te zappen naar RTL 4.”

ANDERE AGENDA
Ook hoogleraar media- en cultuurwetenschappen Maarten Reesink denkt dat de kijkcijkferdip van RTL 4 niet komt door iets wat Humberto niet goed doet, maar juist door wat Jinek goed doet. „Het goede aan Humberto is dat hij een andere agenda probeert te volgen. Breder en minder zwaar dan Pauw. Jinek zei voor ze begon dat ze ook die andere agenda wilde volgen, waardoor ze dat nu beiden doen.”

Daar komt volgens Reesink bij dat mensen ook nieuwsgierig zijn naar Jinek. „Maar ik zou haar tekort doen als ik zeg dat mensen alleen naar haar kijken om te zien hoe zij het weer doet dit seizoen.” Om te spreken van ‘Humberto-moeheid’ is het volgens Reesink nog te vroeg. „Zoiets kan je na drie dagen nog niet zeggen.”

RTL laat via woordvoerder Eva Peters weten dat de zender zich in ieder geval geen zorgen maakt. „We maken ons geen zorgen, we zijn pas net weer begonnen. Daarnaast zien we dat we maandag en dinsdag flink beter hebben gescoord in de doelgroep 20-49.”
http://www.metronieuws.nl(...)jkcijferdip-humberto

GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_168089878
Ik ben ook wel een beetje klaar met de grote Humberto show. Hij nodigt alleen maar vriendjes uit die vervolgens 20 minuten lang zonder schaamte over hun bijzonder oninteressante leven praten. Bovendien is Jinek gewoon een lekker wijf.
pi_168089935
Ik ben ook wel een beetje klaar met heel dat excuusneger gedoe op tv. Nu is het wel weer mooi geweest.
pindazakje
  donderdag 12 januari 2017 @ 22:12:52 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_168089961
Ik kijk alleen maar naar Pauw.
De rest is commerciėle troep. :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_168090008
^O^ Jensen moet weer terug. ^O^
pindazakje
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 12 januari 2017 @ 22:14:59 #6
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_168090060
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:13 schreef Hyaenidae het volgende:
^O^ Jensen moet weer terug. ^O^
_O_ de roulette
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_168090277
Ik keek laatst weer naar Jinek, dat was toen echt een soort koffietijd geworden? Weet niet of dat altijd zo is. Eerst viel dat nog wel mee, maar nu was het erger.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_168090897
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:13 schreef Hyaenidae het volgende:
^O^ Jensen moet weer terug. ^O^
ZOMG dat zou wat zijn!
Zijn show onlangs in de VS was ook goed gemaakt.
pi_168090961
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:20 schreef richolio het volgende:
Ik keek laatst weer naar Jinek, dat was toen echt een soort koffietijd geworden? Weet niet of dat altijd zo is. Eerst viel dat nog wel mee, maar nu was het erger.
Jinek is wel leuk en zij doet het puik maar de gasten laten wat te wensen over..
pi_168090968
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:33 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

ZOMG dat zou wat zijn!
Zijn show onlangs in de VS was ook goed gemaakt.
Dat was genieten inderdaad, die voice-over filmpjes van hem zijn geniaal.
Dat z'n plofkop nog vetter is geworden boeit me niet.
pindazakje
pi_168091386
Ik snap het wel. Zoals Enix zei: hij nodigt in feite alleen maar 'vriendjes' uit. Het wordt nooit kritisch. Of zelden. Pauw en Jinek zijn natuurlijk veel kritischer, maar die zijn ook een heel eind de jolige kant opgeslagen, dus meer richting entertainment. De mix is veel beter. Serieuze gesprekken over nieuwsonderwerpen worden afgewisseld met Tan-kneuterigheid, zonder dat die gedeeltes naar het kritiekloze niveau van Tan zakken.

Resultaat: Tan is overbodig.

En ik mag hopen dat er ook wel degelijk mensen zijn die gewoon wel genoeg hebben van Tan. Met z'n 'broederliefde'-aids :r
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  donderdag 12 januari 2017 @ 22:45:18 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_168091406
SHO > FTV
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_168092354
Oemberto Tan :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator donderdag 12 januari 2017 @ 23:14:07 #14
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_168092482
Al die mediadeskundigen lullen maar wat uit hun nek. Bij alle omroepen is een doorkijkeffect en nu het minder gaat bij RTL4, ziet Tan dat ook meteen in de kijkcijfers. Zwarte Tulp was dramatisch qua cijfers gisteren voor RTL Late Night.

Morgen na The Voice zit Tan weer dik boven Jinek, want dan heeft-ie wel weer een goede lead-in.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_168093104
Ze zouden Tan eens een jaartje moeten vervangen door Rick Nieman of Rik van de Westelaken ofzo. Van mij part Roelof Hemmen.
pi_168120390
Goed topic
SOONY
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 14 januari 2017 @ 06:58:41 #17
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_168122800
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 00:02 schreef DKUp het volgende:
Goed topic
:@
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')