abonnement Unibet Coolblue
pi_168217562
Weekend van de 25e zou geweldig zijn. Dan heb ik mijn laatste ldl gepland voor de 2 weken taperen.
pi_168219852
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:57 schreef DavetheNL het volgende:
Weekend van de 25e zou geweldig zijn. Dan heb ik mijn laatste ldl gepland voor de 2 weken taperen.
Dat weekend zou ik ook kunnen. Maar aangezien ik momenteel geen plannen heb voor langere afstanden, moet je vooral geen rekening houden met mijn agenda.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 15:32:42 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168221070
Al iets gehoord van Cynic over zijn enkel?

Ik heb genoten van het weer O+ 10min warming-up - 6x1min en 2min pauze - 10 min cooling down
Van al dat gewandel word je ook niet warmer trouwens. Ging heel rustig, maar zonder echte pijntjes en het voelt echt wel weer heel fijn.
pi_168222674
Ook met redelijk lopen was het net amper warm te krijgen. Off road paadje was op de helfteen stuk minder hard en bevroren dat werd lekker glibberen en glijden door de modder. O+
pi_168222690
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:02 schreef pijll het volgende:

[..]

Midden-Nederland. De route die ik wil gaan lopen begint in Amersfoort.

Anderhalf jaar geleden heb ik zo'n zelfde soort loopje gedaan met wyccie, en SiIk er op de fiets achteraan. Dat was mij toen goed bevallen. (Hoewel wyccie nu liever alleen loopt, lees ik...)
Misschien dat ik dan ook wel meeloop.
pi_168222748
Ik hoop dat de baan niet glad is, heb niet zo'n zin in 2000tjes op de weg heen en weer..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168223350
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ook met redelijk lopen was het net amper warm te krijgen.
Ja, niet echt weer voor kort/kort.

Ik ga vanavond de kou in. Gelukkig lijkt het niet echt glad hier in de buurt.
pi_168224198
Ik ging net even snel voor het donker een rondje, omdat ik m'n benen ook een beetje wilde ontzien na zondag.

Dus liep ik 5km in 25:10 8)7
  dinsdag 17 januari 2017 @ 17:47:20 #259
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_168224342
Ik zou vanmiddag voor mezelf gaan trainen, omdat alleen maar training geven geen zoden aan de dijk zet.

Maar ik was geestelijk en lichamelijk niet in staat om te gaan lopen te rennen, dus ben ik maar wat gaan slapen op de bank :+

#quittersneverwin
F means you're fucked
pi_168225523
Ik ga vanavond niet hardlopend naar het zwembad en naar huis. Te koud, vooral de terugweg :)
pi_168225563
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:32 schreef Quoi het volgende:
Al iets gehoord van Cynic over zijn enkel?

Ik heb genoten van het weer O+ 10min warming-up - 6x1min en 2min pauze - 10 min cooling down
Van al dat gewandel word je ook niet warmer trouwens. Ging heel rustig, maar zonder echte pijntjes en het voelt echt wel weer heel fijn.
Wat fijn om te lezen! Zaterdag/zondag kunnen we (of met mrQ ;)) ook minuutjes lopen O+
  Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 18:36:05 #262
155227 crew  Guppy
dus
pi_168225620
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:32 schreef GotC het volgende:
Ik ga vanavond niet hardlopend naar het zwembad en naar huis. Te koud, vooral de terugweg :)
Ik ga ook op de fiets :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 17 januari 2017 @ 18:41:04 #263
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168225775
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:33 schreef GotC het volgende:

[..]

Wat fijn om te lezen! Zaterdag/zondag kunnen we (of met mrQ ;)) ook minuutjes lopen O+
Zeker! Schema gaat gewoon met ijzeren discipline 3x pw door :)

Fietze en zwemze dan vanavond!
pi_168225846
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:41 schreef Quoi het volgende:

[..]

Zeker! Schema gaat gewoon met ijzeren discipline 3x pw door :)

Fietze en zwemze dan vanavond!
Dat je maar weer snel degelijk mag lopen :D
  dinsdag 17 januari 2017 @ 18:56:00 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168226195
Ha-ha :')

hoop ik ook
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:06:28 #266
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168226547
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:47 schreef YUR het volgende:
Ik zou vanmiddag voor mezelf gaan trainen, omdat alleen maar training geven geen zoden aan de dijk zet.

Maar ik was geestelijk en lichamelijk niet in staat om te gaan lopen te rennen, dus ben ik maar wat gaan slapen op de bank :+

#quittersneverwin
Hmmm.... :( gaat het wel n beetje met je?
Sterkte/beterschap :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:07:57 #267
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168226604
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:56 schreef Quoi het volgende:
Ha-ha :')

hoop ik ook
Voor je het weet loop je weer een 54-er :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168228295
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168229767
Wat een heerlijk loopweer O+. En wat was het afsterven op de fiets :').
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:55:33 #270
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_168230327
quote:
Ja Nike is daar al langer mee bezig idd.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_168230346
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:02 schreef pijll het volgende:
(Hoewel wyccie nu liever alleen loopt, lees ik...)
Toen ook, maar soms is het ook wel gezellig.
En jij loopt gelukkig niet te snel, dat is wel fijn bij een duurloop.

Vandaag weer een stukje gelopen, maar met een kapotte blaar was elke stap pijnlijk. Daar kon ik gelukkig doorheen lopen. Zo even kijken wat de schade is.
pi_168230625
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:55 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ja Nike is daar al langer mee bezig idd.
Dat weet ik, maar ik had niet gedacht dat er al zo vroeg een poging zou plaatsvinden, dacht eerder aan het najaar
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168230939
Comparative statics: Half december, 12km@5.27/km, half januari 15km@4.50/km op een lagere hartslag.
Zo zie je maar weer, Zwabber heeft altijd gelijk en het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed.

Ik had weinig zin vandaag en vond het onderweg ook eigenlijk vooral saai maar dat zei ook wel veel over hoe makkelijk ik de tempo's haalde. 4x2000 in 8.24. Ik weet nog dat ik deze training in mijn voorbereiding voor Eindhoven ook wel deed en dan op M-tempo, dat voelde eigenlijk net zo zwaar. Heerlijk, lange tempo's!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168231127
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:03 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik had niet gedacht dat er al zo vroeg een poging zou plaatsvinden, dacht eerder aan het najaar
Ze moeten natuurlijk een beetje op het publiciteitsmomentum door blijven varen. Gaat natuurlijk sowieso niet lukken deze eerste poging.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168231257
Oja nog een vraagje, denken jullie dat als je uit jezelf voor je wekker wakker wordt, je genoeg geslapen hebt? Ik ga de laatste tijd een beetje te laat naar bed, dat is niet heel slim natuurlijk, maar ik word alsnog meestal rond half 7 wakker en dan heb ik een uur of 6 geslapen. Ik voel me dan wel klaarwakker 's ochtends maar ik vraag me niet af of het niet beter zijn om meer te slapen. Aan de andere kant.. als je voor je wekker wakker wordt?

En nog een andere vraag, als het zo vriest ruikt het in de lucht altijd een beetje rokerig/roetig. Weet iemand wat dat is?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168231447
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:11 schreef La_Tramposa het volgende:

Ik had weinig zin vandaag en vond het onderweg ook eigenlijk vooral saai maar dat zei ook wel veel over hoe makkelijk ik de tempo's haalde. 4x2000 in 8.24. Ik weet nog dat ik deze training in mijn voorbereiding voor Eindhoven ook wel deed en dan op M-tempo, dat voelde eigenlijk net zo zwaar. Heerlijk, lange tempo's!
Hoeveel rust je tussen die tempo's? En is dat dan dribbelen of echt wandelen? Ik las laatst ergens dat wandelen tijdens intervaltraining niet goed is.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:31:53 #277
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_168231624
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja nog een vraagje, denken jullie dat als je uit jezelf voor je wekker wakker wordt, je genoeg geslapen hebt? Ik ga de laatste tijd een beetje te laat naar bed, dat is niet heel slim natuurlijk, maar ik word alsnog meestal rond half 7 wakker en dan heb ik een uur of 6 geslapen. Ik voel me dan wel klaarwakker 's ochtends maar ik vraag me niet af of het niet beter zijn om meer te slapen. Aan de andere kant.. als je voor je wekker wakker wordt?
Ik denk dat je die vraag het best kan beantwoorden door een tijd lang vroeger te gaan slapen en te zien of je ook na 6 uur wakker wordt, dus dat als je om 10 uur gaat slapen je om 4 uur wakker wordt... Ik geloof er namelijk eerder in dat je volgens een bepaald ritme om een bepaald tijdstip wakker wordt en niet nadat je een bepaald aantal uur geslapen hebt. Note, dit is totaal nergens behalve op mijn onderbuik en boerenverstand gevoel gebaseerd.

Ik heb net de DC rainmaker uitgehangen, heb met 2 horloges om een interval training gedaan om te zien of mijn hartslag zo veranderd is sinds ik een nieuw horloge hebt of dat het aan de horloges ligt...

de tomtom: https://www.endomondo.com/users/2924303/workouts/860163767
de garmin: https://www.endomondo.com/users/2924303/workouts/860163858

zoek de verschillen :D
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_168231827
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:26 schreef Remzz het volgende:

[..]

Hoeveel rust je tussen die tempo's? En is dat dan dribbelen of echt wandelen? Ik las laatst ergens dat wandelen tijdens intervaltraining niet goed is.
Ik wandel meestal een seconde of 20 en daarna dribbelen, in totaal 3 minuten. Wandelen is zeker niet slecht, het is wel goed om je spieren even los te gooien na een tempoblokje. Wat het voordeel is van dribbelen in de pauzes is dat je hartslag wat hoger blijft, waardoor je een groter effect op je conditie bereikt. Maar dit is ook wel weer belastender dus in sommige gevallen, bijvoorbeeld bij hele harde tempo's, is wandelen of even stilstaan en rekken beter.
Met dit koude weer zou ik overigens sowieso niet te lang gaan stilstaan of wandelen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168231868
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:21 schreef La_Tramposa het volgende:
En nog een andere vraag, als het zo vriest ruikt het in de lucht altijd een beetje rokerig/roetig. Weet iemand wat dat is?
Haardvuurtjes, waar gezellig mensen voor liggen, zonder kleren op een berenvel. En de rook gaat rechtstreeks van de schoorsteen naar je neus. Geen gein, hooguit het eerste.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_168231959
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:31 schreef MaleDuck het volgende:

[..]
Ik denk dat je die vraag het best kan beantwoorden door een tijd lang vroeger te gaan slapen en te zien of je ook na 6 uur wakker wordt, dus dat als je om 10 uur gaat slapen je om 4 uur wakker wordt... Ik geloof er namelijk eerder in dat je volgens een bepaald ritme om een bepaald tijdstip
wakker wordt en niet nadat je een bepaald aantal uur geslapen hebt. Note, dit is totaal nergens behalve op mijn onderbuik en boerenverstand gevoel gebaseerd.

Ik heb net de DC rainmaker uitgehangen, heb met 2 horloges om een interval training gedaan om te zien of mijn hartslag zo veranderd is sinds ik een nieuw horloge hebt of dat het aan de horloges ligt...

de tomtom: https://www.endomondo.com/users/2924303/workouts/860163767
de garmin: https://www.endomondo.com/users/2924303/workouts/860163858

zoek de verschillen :D
Ja eigenlijk had ik dat eerste zelf ook al bedacht, nu nog doen :@ Oke vanavond ga ik het proberen, uiterlijk 22.30 in bed.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168232110
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja nog een vraagje, denken jullie dat als je uit jezelf voor je wekker wakker wordt, je genoeg geslapen hebt? Ik ga de laatste tijd een beetje te laat naar bed, dat is niet heel slim natuurlijk, maar ik word alsnog meestal rond half 7 wakker en dan heb ik een uur of 6 geslapen. Ik voel me dan wel klaarwakker 's ochtends maar ik vraag me niet af of het niet beter zijn om meer te slapen. Aan de andere kant.. als je voor je wekker wakker wordt?

En nog een andere vraag, als het zo vriest ruikt het in de lucht altijd een beetje rokerig/roetig. Weet iemand wat dat is?
Vraag 1: Ik geloof daar niet in. Volgens mij beschikt ons lichaam wel degelijk over een 'bioklok',. Ik word altijd (nu ja, bijna altijd) kort voor mijn wekker vanzelf wakker. Of dat nu na 4u slaap of na 9u slaap is maakt niet uit. Dit is wel op voorwaarde dat je een beetje ritme houdt - elke dag rond hetzelfde uur wakker worden - anders is de klok ontregeld.

Ik heb dat ook. Maar bij koud weer in de winter is er meestal weinig verplaatsing in de onderste luchtlagen. Als het vriest komt de lucht meestal vanuit het (noord)oosten en dat betekent overigens ook landlucht en dus sowieso meer kans op vervuiling. Wetenschappelijk dus perfect te verklaren.
  Forum Admin dinsdag 17 januari 2017 @ 21:47:58 #282
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_168232260
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:31 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Ik denk dat je die vraag het best kan beantwoorden door een tijd lang vroeger te gaan slapen en te zien of je ook na 6 uur wakker wordt, dus dat als je om 10 uur gaat slapen je om 4 uur wakker wordt... Ik geloof er namelijk eerder in dat je volgens een bepaald ritme om een bepaald tijdstip wakker wordt en niet nadat je een bepaald aantal uur geslapen hebt. Note, dit is totaal nergens behalve op mijn onderbuik en boerenverstand gevoel gebaseerd.

Ik heb net de DC rainmaker uitgehangen, heb met 2 horloges om een interval training gedaan om te zien of mijn hartslag zo veranderd is sinds ik een nieuw horloge hebt of dat het aan de horloges ligt...

de tomtom: https://www.endomondo.com/users/2924303/workouts/860163767
de garmin: https://www.endomondo.com/users/2924303/workouts/860163858

zoek de verschillen :D
Ik heb de samsung gear fit2, die is qua hartslag ook wispelturig.

Laatst op de hometrainer (dat is zo saai, dat dit soort dingen ineens interessant zijn) eens zitten vergelijken. Heel stuk een dip gehad van bijv 150 naar 100 voor een paar minuten en dan weer hup 150. Soms met hardlopen 195 gemiddeld voor 40 minuten. Ik hecht er maar weinig waarde aan en zo'n band lijkt me gewoon kut zitten.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_168232280
LT, ik word wel eens eerder wakker, maar slaap lekker door. Ik weet dat ik gewoon te weinig slaap.
Je zou inderdaad eens de proef op de som kunnen nemen.

quote:
Jemig, wat een verschil. Wat is je oude en nieuwe? En wat denk jij dat de juiste meting is?
De 135 lijkt mij erg laag, maar voor mij is dat dan ook 5k-tempo. Is dat voor jou duurlooptempo?
pi_168232369
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:48 schreef wyccie het volgende:
LT, ik word wel eens eerder wakker, maar slaap lekker door. Ik weet dat ik gewoon te weinig slaap.
Je zou inderdaad eens de proef op de som kunnen nemen.

[..]

Jemig, wat een verschil. Wat is je oude en nieuwe? En wat denk jij dat de juiste meting is?
De 135 lijkt mij erg laag, maar voor mij is dat dan ook 5k-tempo. Is dat voor jou duurlooptempo?
Ik vermoed dat de hogere juister is (wilde gok). Is dat allebei met dezelfde borstband of is het met ingebouwde HRM? Anders ligt het misschien ook aan je strap. Qua kilometeraantal wel netjes binnen dezelfde marge.
pi_168232642
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Comparative statics: Half december, 12km@5.27/km, half januari 15km@4.50/km op een lagere hartslag.
Zo zie je maar weer, Zwabber heeft altijd gelijk en het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed.

Ik had weinig zin vandaag en vond het onderweg ook eigenlijk vooral saai maar dat zei ook wel veel over hoe makkelijk ik de tempo's haalde. 4x2000 in 8.24. Ik weet nog dat ik deze training in mijn voorbereiding voor Eindhoven ook wel deed en dan op M-tempo, dat voelde eigenlijk net zo zwaar. Heerlijk, lange tempo's!
Dat is al een heel stuk beter inderdaad! ^O^ Hoop dat ik over een maandje hetzelfde kan zeggen. Die training klinkt goed! 2000s zijn net wat lekkerder dan 1000tjes intensief, waar je best dood kan gaan :D .

Ik vond het vanavond echt goed koud trouwens, handschoentjes aan, maar gewoon pijn aan mijn handen. Gelukkig werd het na 6km eindelijk wat beter, maar brrrr... geef mij maar weer de lente O+ .
pi_168232739
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:51 schreef minimaLL het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de hogere juister is (wilde gok). Is dat allebei met dezelfde borstband of is het met ingebouwde HRM? Anders ligt het misschien ook aan je strap. Qua kilometeraantal wel netjes binnen dezelfde marge.
Ik denk dat de Garmin het beter doet, MD heeft altijd een behoorlijk lage hartslag en de Garmin is veel constanter met de hartslag aangeven. TomTom schiet overal heen en weer. Zo zie je maar weer dat een hartslagmeting op de pols echt nog niet betrouwbaar is.
pi_168233446
Ik heb ook met mijn horloge (garmin 225) gemerkt dat hartslagmeting via pols niet heel betrouwbaar is.

Weet nog steeds niet waardoor het komt dat hij soms wel goed lijkt te doen en andere momenten hartslag alle kanten opschiet
pi_168233571
Ik zie het ook zelf meer als een indicatie van mijn conditie. Ik snap alleen niet waarom ik mijn hartslagen per minuut sinds de Terhills Trail met 20 omhoog is gegaan.

Heerlijk hardgelopen net in de vrieskou. Geen seconde het koud gehad.
pi_168237602
Cynic, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoe gaat het nu met je enkel?
  woensdag 18 januari 2017 @ 08:20:25 #290
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_168237630
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:48 schreef wyccie het volgende:
LT, ik word wel eens eerder wakker, maar slaap lekker door. Ik weet dat ik gewoon te weinig slaap.
Je zou inderdaad eens de proef op de som kunnen nemen.

[..]

Jemig, wat een verschil. Wat is je oude en nieuwe? En wat denk jij dat de juiste meting is?
De 135 lijkt mij erg laag, maar voor mij is dat dan ook 5k-tempo. Is dat voor jou duurlooptempo?
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:51 schreef minimaLL het volgende:
Ik vermoed dat de hogere juister is (wilde gok). Is dat allebei met dezelfde borstband of is het met ingebouwde HRM? Anders ligt het misschien ook aan je strap. Qua kilometeraantal wel netjes binnen dezelfde marge.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:00 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ik denk dat de Garmin het beter doet, MD heeft altijd een behoorlijk lage hartslag en de Garmin is veel constanter met de hartslag aangeven. TomTom schiet overal heen en weer. Zo zie je maar weer dat een hartslagmeting op de pols echt nog niet betrouwbaar is.
Degene met de hoge hartslag is de Tomtom, die op de pols meet en die met de lagere hartslag is de Garmin met borstband. Ik weet niet welke de juiste is, het vreemde is dat toen ik thuis was en mijn hartslag zakte naar rond de 90 slagen per minuut, dat beide horloges dezelfde hartslag weergaven. En mijn hartslag in rust is ook ongeveer gelijk. Dus het verschil zit hem vooral in de hogere zones.

En dat ik een lage hartslag heb, had ik gebaseerd op lopen met de Garmin met de hartslagband en daarvoor met een bluetooth hartslagband met smartphone toen ik nog geen horloge had. Dus ik ga er inderdaad vanuit dat de optische HR meting voor mij als iemand met een lage hartslag niet erg nauwkeurig is...

Ik was ook wel positief verbaasd over de minimale verschillen qua GPS en dus afstand. Alleen nog even op zoek naar een site waarin de twee files over elkaar heen kan plakken zoals dc rainmaker doet :P
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_168237721
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 08:15 schreef McTwente het volgende:
Cynic, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoe gaat het nu met je enkel?
Dank!
Hij is in ieder geval niet gebroken, maar nog wel dik en blauw.
Doet ook al iets minder pijn nu, dus maar gewoon even de zwelling af laten zakken en in de tussentijd geen gekke dingen doen.
Wel een beetje een slecht begin van het jaar zo. Bijkomend voordeel is dat ik nu ook echt verplicht m'n knie een paar weken rust kan geven :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_168237893
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 08:20 schreef MaleDuck het volgende:

[..]


[..]


[..]

Degene met de hoge hartslag is de Tomtom, die op de pols meet en die met de lagere hartslag is de Garmin met borstband. Ik weet niet welke de juiste is, het vreemde is dat toen ik thuis was en mijn hartslag zakte naar rond de 90 slagen per minuut, dat beide horloges dezelfde hartslag weergaven. En mijn hartslag in rust is ook ongeveer gelijk. Dus het verschil zit hem vooral in de hogere zones.

En dat ik een lage hartslag heb, had ik gebaseerd op lopen met de Garmin met de hartslagband en daarvoor met een bluetooth hartslagband met smartphone toen ik nog geen horloge had. Dus ik ga er inderdaad vanuit dat de optische HR meting voor mij als iemand met een lage hartslag niet erg nauwkeurig is...

Ik was ook wel positief verbaasd over de minimale verschillen qua GPS en dus afstand. Alleen nog even op zoek naar een site waarin de twee files over elkaar heen kan plakken zoals dc rainmaker doet :P
Maar 90 is toch hoop ik niet je hartslag in rust? Dat lijkt me erg hoog..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168237900
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 08:33 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dank!
Hij is in ieder geval niet gebroken, maar nog wel dik en blauw.
Doet ook al iets minder pijn nu, dus maar gewoon even de zwelling af laten zakken en in de tussentijd geen gekke dingen doen.
Wel een beetje een slecht begin van het jaar zo. Bijkomend voordeel is dat ik nu ook echt verplicht m'n knie een paar weken rust kan geven :')
Gefeliciteerd! En sterkte nog steeds
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:00:53 #294
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168238024
Gefeliciteerd Cynic! Fijne (rust)dag vandaag ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168238140
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 08:33 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dank!
Hij is in ieder geval niet gebroken, maar nog wel dik en blauw.
Doet ook al iets minder pijn nu, dus maar gewoon even de zwelling af laten zakken en in de tussentijd geen gekke dingen doen.
Wel een beetje een slecht begin van het jaar zo. Bijkomend voordeel is dat ik nu ook echt verplicht m'n knie een paar weken rust kan geven :')
Ook gefeliciteerd! Klinkt minder.. Hopelijk zijn beide kwaaltjes na een paar weken rust weg.
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:09:45 #296
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_168238175
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 08:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar 90 is toch hoop ik niet je hartslag in rust? Dat lijkt me erg hoog..
Nope, dat was 5 minuten na mn training ;) Dan ben ik nog niet volledig in rust :P
Mijn hartslag in rust is tussen de 42 en 46.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_168239445
Wie gaat er weer een gokje wagen voor de marathon van New York? Het kan vanaf vandaag weer. Ik denk dat ik het aan mij voorbij laat gaan. Het risico is te groot dat ik dan drie marathons in minder dan twee maanden moet doen _O- .
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:00:48 #298
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_168240861
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:41 schreef Devv het volgende:
Wie gaat er weer een gokje wagen voor de marathon van New York? Het kan vanaf vandaag weer. Ik denk dat ik het aan mij voorbij laat gaan. Het risico is te groot dat ik dan drie marathons in minder dan twee maanden moet doen _O- .
Verleidelijk, maar voor mij ook niet reeel ;) Eerst maar eens de CPC lopen.

O ja, LT, zou je mij kunnen toevoegen bij de CPC op de halve marathon?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_168241166
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:41 schreef Devv het volgende:
Wie gaat er weer een gokje wagen voor de marathon van New York? Het kan vanaf vandaag weer. Ik denk dat ik het aan mij voorbij laat gaan. Het risico is te groot dat ik dan drie marathons in minder dan twee maanden moet doen _O- .
Ach waarom niet?
Inschrijven kan altijd :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168241846
Heeerlijk gelopen in de vrieskou O+
Ging voor 10, maar het ging zo makkelijk dat het 17 kilometer zijn geworden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')