abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:19:40 #76
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_168071007
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:18 schreef grimselman het volgende:
Wat is een erkende religie?
Goede vraag! :)

quote:
Om erkend te worden als kerkgenootschap is de gang naar de notaris of de rechter nodig. Uiteindelijk echter heeft de rechter het laatste woord als het gaat om de vraag of een organisatie kerkgenootschap is of niet.
Bron
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_168071030
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Haha ja best. :) Mijn beleidsargument staat nog steeds. Het beleid en de status is namelijk niet duidelijk. Bovendien blijft het een onoprechte non-discussie. En dat is inderdaad mijn jeuk.

[..]

Ingeschreven als kerk(genootschap) is iets anders dan een erkende religie. :* Daar gaat de KvK namelijk niet over.
je lult zo veel. Draag jij een luier over je hoofd je praat zoveel poep
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:21:41 #78
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_168071047
quote:
15s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:21 schreef tailfox het volgende:
je lult zo veel. Draag jij een luier over je hoofd je praat zoveel poep
Goede cumback! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_168071088
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:19 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Goede vraag! :)

[..]

Bron
blog kerk en recht vind ik niet echt een betrouwbare bron
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:26:45 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168071129
Heerlijke actie!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:32:27 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168071218
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:19 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Goede vraag! :)

[..]

Bron
Klopt niet. Een religie is geen kerkgenootschap, op geen enkele manier.

Een religie is wat een individu kan geloven.
Een kerkgenootschap is een instituut om in gezamenlijk verband een bepaalde religie te beleven. Je krijgt dan te maken met wetten over belastingen en dergelik, vandaar dat er een zekere erkenning nodig is.

In Nederland bestaan geen erkende religies.
pi_168071312
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:12 schreef erodome het volgende:

[..]

??? Worden er hier mensen vrijgesproken omdat ze gelovig zijn?
Ze worden niet eens vervolgd. Het Vaticaan lost het "intern" op.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168071374
Als je de hele dag overal in het openbaar een fucking vergiet op je hoofd draagt - tot kroeg en discotheek aan toe - ga je ook wel ietsje te ver om een punt te maken dat toch niet wordt gehoord zeg. :')
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:41:15 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168071375
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:18 schreef grimselman het volgende:

[..]

Wat is een erkende religie?
In Nederland hebben we geen erkende religies. Niet één. Daar doet de Nederlandse staat niet aan, die laat zich niet uit of iets wel of niet een religie is.

In het buitenland hebben ze dit wel, daar kan je op bepaalde zaken alleen aanspraak maken als de religie erkend wordt. Bijvoorbeeld dat er iemand van jouw religie je geestelijke bijstand mag verlenen in de gevangenis of in het ziekenhuis.
pi_168071380
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijke actie!
Snap die reactie echt niet.

Als ze zich hadden gericht op gelijke rechten had ik vierkant achter ze gestaan. Maar ze richten zich in de praktijk enkel op zelf ook andere rechten krijgen zonder het algemeen te trekken.

De gewone petjesdrager bv heeft hier helemaal niets aan, ze toetsen enkel de vrijheid van godsdienst en brengen daarmee eerder zeurgelovigen op ideeen die vrijheid verder op te rekken dan andersom.

Ze zouden de gelijkheidskaart moeten trekken ipv de geloofskaart. Dan zouden ze een punt hebben. Dus zonder zich te beroepen op dat een erkend geloof te zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168071397
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ze worden niet eens vervolgd. Het Vaticaan lost het "intern" op.
Wat heeft het vaticaan met de nederlandse wetgeving te maken? Zodra het uitkomt, onder de aandacht van justitie komt wordt er wel degelijk vervolgt. Dan kan je geloof roepen tot je een ons weegt, maar dat zal niet baten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:43:35 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168071411
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Snap die reactie echt niet.

Als ze zich hadden gericht op gelijke rechten had ik vierkant achter ze gestaan. Maar ze richten zich in de praktijk enkel op zelf ook andere rechten krijgen zonder het algemeen te trekken.

De gewone petjesdrager bv heeft hier helemaal niets aan, ze toetsen enkel de vrijheid van godsdienst en brengen daarmee eerder zeurgelovigen op ideeen die vrijheid verder op te rekken dan andersom.

Ze zouden de gelijkheidskaart moeten trekken ipv de geloofskaart. Dan zouden ze een punt hebben. Dus zonder zich te beroepen op dat een erkend geloof te zijn.
Als zij niet gelovig is, is het een andere situatie, dus dan gaat het niet lukken.

Daarom hoop ik dat dit soort acties de overheid doen inzien dat het net zo belachelijk is een uitzondering te maken voor een vergiet als voor een hoofddoekje of tulband en dat daarom alle uitzonderingen op basis van geloof worden afgeschaft.
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:45:07 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168071438
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Snap die reactie echt niet.

Als ze zich hadden gericht op gelijke rechten had ik vierkant achter ze gestaan. Maar ze richten zich in de praktijk enkel op zelf ook andere rechten krijgen zonder het algemeen te trekken.

De gewone petjesdrager bv heeft hier helemaal niets aan, ze toetsen enkel de vrijheid van godsdienst en brengen daarmee eerder zeurgelovigen op ideeen die vrijheid verder op te rekken dan andersom.

Ze zouden de gelijkheidskaart moeten trekken ipv de geloofskaart. Dan zouden ze een punt hebben. Dus zonder zich te beroepen op dat een erkend geloof te zijn.
Als je dat vind moet jij actie gaan voeren voor gelijke rechten ipv te jammeren dat zij dat niet voor je doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168071483
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als zij niet gelovig is, is het een andere situatie, dus dan gaat het niet lukken.

Daarom hoop ik dat dit soort acties de overheid doen inzien dat het net zo belachelijk is een uitzondering te maken voor een vergiet als voor een hoofddoekje of tulband en dat daarom alle uitzonderingen op basis van geloof worden afgeschaft.
Het gelijkheidsprincipe is toch ook echt wel een punt. Is net zo goed grondwet.

Ik hoop het niet trouwens dat de vrijheid van anderen wordt ingeperkt, ik hoop vooral dat die vrijheid uitgebreid wordt naar iedereen. Dat die fervente petjesdrager ook met pet op de id kaart mag.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168071494
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je dat vind moet jij actie gaan voeren voor gelijke rechten ipv te jammeren dat zij dat niet voor je doen
Het zijn hun eigen doelstellingen he waar ik op wijs.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:51:47 #91
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168071559
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Het gelijkheidsprincipe is toch ook echt wel een punt. Is net zo goed grondwet.

Ik hoop het niet trouwens dat de vrijheid van anderen wordt ingeperkt, ik hoop vooral dat die vrijheid uitgebreid wordt naar iedereen. Dat die fervente petjesdrager ook met pet op de id kaart mag.
Het gelijkheidsprincipe (gelijke behandeling) gaat op in gelijke omstandigheden (zo staat het ook in de grondwet). Daar is hier geen sprake van, omdat de uitzonderingen over religie gaan.

In principe zie ik ook liever een verruiming van vrijheden, maar juist bij de pasfoto niet: die foto heeft een bepaald doel, namelijk iemand zo herkenbaar mogelijk vastleggen voor identificatie, en daar passen allerlei accessoires niet bij.
pi_168071788
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gelijkheidsprincipe (gelijke behandeling) gaat op in gelijke omstandigheden (zo staat het ook in de grondwet). Daar is hier geen sprake van, omdat de uitzonderingen over religie gaan.

In principe zie ik ook liever een verruiming van vrijheden, maar juist bij de pasfoto niet: die foto heeft een bepaald doel, namelijk iemand zo herkenbaar mogelijk vastleggen voor identificatie, en daar passen allerlei accessoires niet bij.
Daar passen allerlei accessoires prima bij, zolang de gezichtsvorm en het gezicht maar goed herkenbaar zijn.
Vette make up mag ook, een hoofdband bij dames ook, haar in verschillende stijlen, oorbellen, pruiken, brillen, piercings en tatoeage's ook. Ook bij die religieuze uitingen zijn er beperkingen, die gezichtsvorm moet vrij blijven en het gezicht goed herkenbaar zijn.

Dus zolang anderssoortige hoofdbedekking ook aan die eisen voldoet zie ik het probleem niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168072051
Jaaaaja gewoon aan het provoceren dus.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 12 januari 2017 @ 11:31:05 #94
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_168072316
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:24 schreef tailfox het volgende:
blog kerk en recht vind ik niet echt een betrouwbare bron
Op zich zijn het wel mensen die zich in verdiept hebben. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:32 schreef Lunatiek het volgende:
Klopt niet. Een religie is geen kerkgenootschap, op geen enkele manier.

Een religie is wat een individu kan geloven.
Een kerkgenootschap is een instituut om in gezamenlijk verband een bepaalde religie te beleven. Je krijgt dan te maken met wetten over belastingen en dergelik, vandaar dat er een zekere erkenning nodig is.

In Nederland bestaan geen erkende religies.
En daar heb jij weer gelijk in, anders zou je natuurlijk ook nooit echte godsdienstvrijheid hebben... wanneer de staat zegt wat wel/ niet een echte godsdienst is. :D

Dus mag ik gewoon weer, op gevoel, zeggen dat mensen die een probleem/ punt maken over een vergiet op het hoofd achterhaald en stom zijn! O+ :7 En de samenleving op een wat flauwe manier benaderen om een kinderachtig punt te maken, wat al heel vaak gemaakt is.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 12 januari 2017 @ 11:32:43 #95
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_168072348
Lijkt me behoorlijk oncomfortabel, de hele dag zo'n plastic ding op je hoofd.
  donderdag 12 januari 2017 @ 11:39:42 #96
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_168072501
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:18 schreef erodome het volgende:
Ik vind het zo'n non strijd hier. Snap waar het vandaan komt, is begonnen om het creationisme dat op scholen in Amerika werd onderwezen ipv evolutie aan te kaarten. Wat zich vormde tot een 'aanklacht' naar verdere serieuze achterstelling van atheïsten in dat land.
Ging niet om om creationisme maar om ''Intelligent Design''. Zwaartekracht is stiekem eigenlijk god die je richting de aarde duwt. Ja echt :')
pi_168072569
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Op zich zijn het wel mensen die zich in verdiept hebben. :)

[..]

En daar heb jij weer gelijk in, anders zou je natuurlijk ook nooit echte godsdienstvrijheid hebben... wanneer de staat zegt wat wel/ niet een echte godsdienst is. :D

Dus mag ik gewoon weer, op gevoel, zeggen dat mensen die een probleem/ punt maken over een vergiet op het hoofd achterhaald en stom zijn! O+ :7 En de samenleving op een wat flauwe manier benaderen om een kinderachtig punt te maken, wat al heel vaak gemaakt is.
zolang het nog niet van alle gemeentes mag gebeurd het nog niet vaak genoeg
pi_168072614
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:39 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ging niet om om creationisme maar om ''Intelligent Design''. Zwaartekracht is stiekem eigenlijk god die je richting de aarde duwt. Ja echt :')
Je hebt gelijk, het was ID inderdaad.

Daarmee had (heeft) deze beweging wel echt een punt. Net zoals ze daar meer punten hebben, zoals het zelfs heden ten dagen in Amerika niet altijd even best is voor je toekomst om uit te komen voor je atheisme.

Maar dat soort zaken spelen hier helemaal niet, hier is het gewoon een hype.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 12 januari 2017 @ 11:52:54 #99
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_168072786
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:42 schreef tailfox het volgende:
zolang het nog niet van alle gemeentes mag gebeurd het nog niet vaak genoeg
Dat ligt eraan wat je wil bereiken.
Wil je bereiken dat je overal en altijd met een vergiet op je hoofd op de foto mag? Of wil je een punt maken?

Bovendien kun je natuurlijk ook niet zomaar alles een religie noemen en vrijheid claimen, daarmee wordt artikel 6 van onze grondwet ook redelijk onhoudbaar.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_168072895
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:52 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat je wil bereiken.
Wil je bereiken dat je overal en altijd met een vergiet op je hoofd op de foto mag? Of wil je een punt maken?

Bovendien kun je natuurlijk ook niet zomaar alles een religie noemen en vrijheid claimen, daarmee wordt artikel 6 van onze grondwet ook redelijk onhoudbaar.
Die stelt juist levensovertuiging gelijk met godsdienst, waarmee dat onderscheid tussen religie en niet-religie de overheid niet toekomt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')