abonnement Unibet Coolblue
pi_174380245
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 17:53 schreef Wokschotel het volgende:
Ik dacht ooit in dit topic of 1 van de voorgangers een bespreking gelezen te hebben van een kleine maar hele fijne Rotterdamse Chknees. Kan hem alleen niet meer terugvinden. Hellup :P
Beijing Bao in Rotterdam 2014.
pi_174384940
quote:
3s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:02 schreef Iwanius het volgende:
Waar haal jij het lef vandaan zo een kortzichtig vraag te stellen? Laten wij eens de zaken omdraaien. Als jij je niet vooraf beetje kunt inlezen in mijn voorgeschiedenis, dan is zo een vraag dom,vooringenomen en ook nog erg kortzichtig daar je met het laatste deel van je antwoord precies dat laat zien wat je wilt zien qua vooringenomenheid. Dus eerst lekker inlezen alvorens je een vraag stelt.

Je antwoord is direct een antwoord op mijn vraag, dankje.
Over vooringenomen gesproken, jij weet niet wat ik wel en niet heb ingelezen. Wanneer ligt je biografie in de winkel? Misschien heb ik iets gemist en begrijp ik dan dat ik niet deze "lef" zou mogen horen te hebben.
pi_174390959
quote:
3s.gif Op maandag 25 september 2017 22:23 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ]
© Chinese Blog


[ afbeelding ]
© Pinterest.


[ afbeelding ]
:') Zelfs bij de McDonalds is het schoner in de keuken waar gewerkt wordt.


[ afbeelding ]

Vapiano Nederland
Binnenrotte 142-148
3011 HC Rotterdam

Wat at/dronk je?

[ afbeelding ]
Naderhand, bij het daglicht, zag ik dat het er wel erg drassig en bijna stopverf achtig uitzag..


[ afbeelding ]
Bij een eerste hap bleek het inderdaad net stopverf te zijn wat je naar binnenkreeg
en....totaal geen smaak. Ja,smaakloos en dus wat zout erop om te kijken of het dan
een beetje eetbaar was.


[ afbeelding ]
Dit is niet te behappen en weg ermee! Einde oefening!


Impressies / Of op aanmerkingen

Jaren geleden was ik hier ook, toen Vapiano net een week open was, en toen vond ik het al een aanfluiting. Nu zoveel jaren later ben ik er opnieuw langsgegaan in de hoop dat het misschien beter was en omdat enkele fokkers het wel 1 van de betere Italiaanse tenten vond in Rotterdam. Nou, ik weet niet waar ze die wijsheid vandaan halen of alleen maar salades vreten,maar een simpele spaghetti Bolognese die smaakte nergens naar en de tomatensaus met gehakt leek wel een grote,smaakloze, bijna stopverf achtig smurrie. De spaghetti zelf was niet goed bereidt en had sowieso geen goede beet! Kortom alles wat ik jaren geleden al beleefde is nu teruggekomen in dezelfde slechte vorm.

Nee, mijden met een lange IJ en gewoon naar het in de buurt gelegen Happy Italy binnerotte of Very Italian Pizza gaan voor een redelijk tot goede Italiaanse hap waarbij laatstgenoemde door mij al eens werd gerecenseerd.

Cijfer

2 / 10

Note:

Ter compensatie ben ik richting de Kruiskade gegaan voor een heerlijke Surinaamse Moksi-Meti die weer heerlijk smaakte en mij deze baggertent deed vergeten.
Wie bestelt nou een bolognese in een fastfood keten 8)7
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_174401664
quote:
thanks, maar volgens mij was die het niet. Ik kan me van de (jouw?) post herinneren dat er een oud mannetje / de vader in voor kwam die voor het pand stond met een bord met allerlei hapjes. Ja, klinkt bizar maar dat is mijn associatie :P
pi_174401922
Je weet dat ik na die ene keer, niet lang daarna weer ben geweest? En " ja " in een andere losse post over dat zelfde restaurant heb ik wel een foto gepost van de toenmalige kok en man van de vrouw die nu weg is en van hem gescheiden. Kijk anders even in alle links in de spoilertag aan het begin van deze reeks op de eerste bladzijde of die specifieke foto die jij zoekt erin staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2017 19:49:53 ]
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:55:47 #206
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174402080
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:35 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

thanks, maar volgens mij was die het niet. Ik kan me van de (jouw?) post herinneren dat er een oud mannetje / de vader in voor kwam die voor het pand stond met een bord met allerlei hapjes. Ja, klinkt bizar maar dat is mijn associatie :P
Ow, dat is op de Mauritskade. Daar rechts naast de QQ bakery. Kom, Iwanius, hoe heet het. Nieuwe uitbater waar al eeuwen een Chinees zat. Je was daar niet zo lang geleden, maandje terug, hooguit 5 maanden terug.
pi_174402357
Dat is de Westersingel Robin en daar zat vroeger restaurant The Orient en dat is nu dus een favoriet plekje van mij genaamd: Spicy Temptation. die ik dus al recenseerde en nu al vele malen heb bezocht.( tot voor een week? of zo terug nog.)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2017 20:08:35 ]
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:09:53 #208
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174402390
Oh, sorry, ja, Westersingel bedoel ik ook :)
Maar ik denk dat hij die bedoelt dus.
pi_174440392


Waar?


© Tupalo.com.


© Popocatepetl


© Misset Horeca.




Popocatepetl Rotterdam.
Spaansepoort 71,
3011 MN Rotterdam.

Wat at / dronk je?



Frozen Margarita's: Lemon & Strawberry. Lemoen leek nergens op en die
aardbeien was gewoon een slush puppie waar men een beetje goedkope
vodka in geflikkerd had. Laten staan en teruggestuurd. Water gedronken.




Gamba's uit de oven: gambas, chilli peper, tortillas,sinaasappelsalsa en rijst. Echt.. :') Dit is gewoon imitatie Mexico troep. Gamba's?
Dat zijn gewone garnalen met een saus die erg waterig aandeed en totaal smaakloos was. Idem dito voor de rijst en de salsa. Gewoon :r
Laten staan en de bediening gemeld die vroeg of ik iets anders wilde. "nee" zei ik en men verscheurde mijn bon en bedankte mij voor de komst.


Impressies / Of op aanmerkingen

Tja, de opmerkingen onder de foto's zeggen alles. Dit leek en was gewoon drie keer niks. Traditioneel Mexicaans? Mijn hoela! Dit is nog slechter dat de zondag-Chinees met zijn 'Euro-Chinese' keuken. Hoe men dit naar binnenkrijgt, is mij een raadsel want om mij heen zag ik iedereen smakelijk alles naar binnen werken en doen alsof ze nog nooit zoiets lekkers hadden gegeten. :')

Nooit meer, ondanks de nette afhandeling met mijn bon.

Cijfer

4 / 10
  zondag 15 oktober 2017 @ 22:04:27 #210
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_174440484
Popocatepettl is echt wel goed, misschien pech gehad met je bestelling :{
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zondag 15 oktober 2017 @ 22:11:50 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174440698
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:04 schreef PrisTheShiz het volgende:
Popocatepettl is echt wel goed, misschien pech gehad met je bestelling :{
Nee man, daar moet ik Iwanius 100 x gelijk in geven, dat is echt niet te vreten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 15 oktober 2017 @ 22:15:05 #212
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_174440776
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee man, daar moet ik Iwanius 100 x gelijk in geven, dat is echt niet te vreten
-O- dan heb ik een slechte smaak of het is heel slecht geworden. Ben al twee jaar niet meer geweest :@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zondag 15 oktober 2017 @ 22:30:27 #213
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_174441175
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee man, daar moet ik Iwanius 100 x gelijk in geven, dat is echt niet te vreten
Absoluut. Waardeloos eten daar.
Spoilers!
pi_174443241
Iwanius, ben je al bij the fish market geweest? Is dat wat?
  maandag 16 oktober 2017 @ 03:08:32 #215
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_174444540
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee man, daar moet ik Iwanius 100 x gelijk in geven, dat is echt niet te vreten
Vroegâh was dit echt top. Zo vaak uitstekend gegeten daar, toen ik er nog vlak naast werkte. Popo was mijn kennismaking met de Mexicaanse keuken en dat deden ze zeker niet lafhartig. Hebben we het wel over de jaren '90.

Jammer dat het kennelijk zo veranderd is.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 16 oktober 2017 @ 03:38:14 #216
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174444575
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 23:59 schreef gargamelnl het volgende:
Iwanius, ben je al bij the fish market geweest? Is dat wat?
Daar istie voordat hij bestelde al boos weggelopen.
Ik was er paar weken terug. Het heeft wel wat, maar was nou niet echt heel erg goed. Ik weet het niet meer precies. :@
pi_174455813
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:15 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

-O- dan heb ik een slechte smaak of het is heel slecht geworden. Ben al twee jaar niet meer geweest :@
Dat is dan de reden. Check de recensies, iedereen erg lovend over, totdat ze verbouwd zijn en nieuwe kaart hebben. Na de verbouwing is er veel geklaag door de trouwe klanten. Blijkbaar van goed naar slecht gegaan dus.
  maandag 16 oktober 2017 @ 18:41:05 #218
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_174455940
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 18:34 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat is dan de reden. Check de recensies, iedereen erg lovend over, totdat ze verbouwd zijn en nieuwe kaart hebben. Na de verbouwing is er veel geklaag door de trouwe klanten. Blijkbaar van goed naar slecht gegaan dus.
Dat verklaart het. Jammer hoor want het was altijd goed eten daar.. ;(
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_174501418
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:09 schreef RobinOok het volgende:
Oh, sorry, ja, Westersingel bedoel ik ook :)
Maar ik denk dat hij die bedoelt dus.
Yes, dat is hem. Dank voor het meedenken!
pi_174620672
Mochten jullie een recensie missen, Iwanius wist het toch ook zelf allemaal zo zeker niet meer - we gooien het maar op de overwinningsroes van z'n clubje. :+
Op naar de volgende review! :Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_174620701


Waar?



Buitenkant van het restaurant wat in de zomer een schitterende tuin heeft die links van het restaurant (zijkant gebouw) is gesitueerd.



Binnen een deel van het interieur. Beetje boerderij achtig.



Dit menu (4 gangen) werd Miep en mij aanbevolen. "Nee" ik wilde vanavond ala carte
eten.



Een aparte kaartje voor de wat duurdere wijnen per glas. Mwah..duur gemaakt
bedoelen ze want geen van die wijnen zijn echt topwijnen.Sowieso geen Rothschild niveau.




In Den Rustwat Rotterdam.
Honingerdijk 96
3062 NX Rotterdam


Hun beste fles waarvan dit de eerste van 4 werd die vanavond soldaat zou
worden gemaakt. Mwah liever dit dat dat Laurent Perrier bocht.


Wat at / dronk je?


Jeu...de glazen zijn gevuld en wat gelijk opvalt aan de champagne is de
fijne bubbel in het glas. Bijna Krug achtig.Eerst slok beviel. Doen!



Eerste amuses die ik extra bestelde want...wilde dat gewoon. Mwah..ging.



Moest een cantharellen soep voorstellen met room maar die bleek dus gepureerd te zijn
en eigenlijk was het heel iets anders dan ik mij in eerste instantie voorstelde. Vond het ook
een beetje flauw smaken. Zat intussen al aan de tweede fles champagne.



Miep's oesters die wij beiden hierna nog 2 keer extra zouden uitvragen.Dus in totaal
30 oesters voor ons tweetjes = 18 voor mij 12 voor 'Miep'.. Ze waren dus lekker
i.c.m. de champagne.




Hollandse lamskoteletten voor ons beiden die prima smaakten.Lijken op de foto droog bereidt maar dat was niet zo. Supermals en ik
bestelde hierna nog twee porties en Miep wilde hierna alleen nog een dessert.



Mijn "grande dessert" IDRW stijl. Mwah.. frutsel,frutsel..goedkoop uitziend.



Miep's dessert wat ik meer thuis vond horen in een kinderrestaurant en deed erg goedkoop aan.
Miep vond het lekker en goed, en dat telt.


Impressies / Of op aanmerkingen


Nou, ja, ik was hier ooit, als in 10? jaar geleden voor het laatst en was toen ook niet enthousiast over dit restaurant, maar aangezien Miep van haar ouders gehoord had dat In Den Rustwat in Kralingen, bij Kralingers, de hotspot is om op niveau te gaan eten besloot ik dus vanavond hier heen te gaan.

En was avond geslaagd?

Ja en neen. Qua gezelschap absoluut. Culinair vond ik het maar zo-zo. I.i.g.niet een restaurant wat op mijn favorieten lijstje komt te staan.

Want?

Als jij pretendeert erg goed te zijn en ik zie meer het tegendeel in de praktijk i.v.g.met bijvoorbeeld soortgelijke restaurants dan ben je gewoon mediocre maar met stevige prijzen. En dan bedoel ik prijzen die je in een sterrenzaak betaalt. Los daarvan vind ik een vrij onbeduidend Huis op Champagne gebied als je beste champagne aanprijzen voor bijna 'Dom' prijzen vind ik schromelijk overdreven eigenlijk. Maar het smaakte, maar niet naar zijn prijs.

Nog andere voorbeelden?


Amuse vond ik een flauw smaakloos iets dat alleen interessant oogt. De cantharellen soep die 1 van hun toppers was,idem dito. Totaal niet smakelijk of smaakvol. Smakeloos dus.
En hun desserts die met veel trompetgeschal werden omschreven op de kaart, vond ik maar een 'zielig' geheel qua aanbik en ingredienten.

Cijfer

7
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2017 09:24:19 ]
pi_174621004
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:19 schreef minilot het volgende:
Mochten jullie een recensie missen, Iwanius wist het toch ook zelf allemaal zo zeker niet meer - we gooien het maar op de overwinningsroes van z'n clubje. :+
Op naar de volgende review! :Y)
Wat is dit voor ongein? Ik wilde net met een bak koffie het topic doorlezen.

Even terugzetten moppie.
pi_174621013
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:19 schreef minilot het volgende:
Mochten jullie een recensie missen, Iwanius wist het toch ook zelf allemaal zo zeker niet meer - we gooien het maar op de overwinningsroes van z'n clubje. :+
Op naar de volgende review! :Y)
Echt heel matig van je minilot
pi_174621057
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:19 schreef minilot het volgende:
Mochten jullie een recensie missen, Iwanius wist het toch ook zelf allemaal zo zeker niet meer - we gooien het maar op de overwinningsroes van z'n clubje. :+
Op naar de volgende review! :Y)
Beetje jammer wel dat hij zo in bescherming wordt genomen.
pi_174621062
Toch maar weer on topic luitjes.
Spoilers!
pi_174621084
Heb ik iets gemist?
pi_174621154
Wellicht handig als zowel Iwanius als zijn nemesissen zich gewoon eens niet zo druk maken. :7
Carry on! :Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_174641952
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:51 schreef minilot het volgende:
Wellicht handig als zowel Iwanius als zijn nemesissen zich gewoon eens niet zo druk maken. :7
Carry on! :Y)
Wellicht beter dat je niet steeds alles wegmodereert. Iewanus lult gewoon regelmatig uit z'n nek en dat mag best gezegd worden.
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  woensdag 25 oktober 2017 @ 07:21:53 #229
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174642009
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 06:54 schreef Griebus het volgende:

[..]

Iewanus lult gewoon regelmatig uit z'n nek en dat mag best gezegd worden.
Mag wel, maar hoeft niet. De meesten hier interesseert dat namelijk niks.
En dan wordt het echt een beetje vervelend als mensen die we hier verder niet kennen allemaal een voor een hun plasje over Iwanius komen doen.
pi_174642014
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 07:21 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Mag wel, maar hoeft niet. De meesten hier interesseert dat namelijk niks.
En dan wordt het echt een beetje vervelend als mensen die we hier verder niet kennen allemaal een voor een hun plasje over Iwanius komen doen.
Iedereen 'kent' hier robinook net zo goed als griebus hoor dus dat is een ongeldig argument, probeer opnieuw.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 08:43:46 #231
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174642478
Ik heb hem echt nog nooit gezien. Misschien in zo'n possetje-topic? Of een van de 27 "ik-heb-al-6-dagen-kipfilet-uit-de-diepvries-op-het-aanrecht-liggen-kan-ik-het-nog-eten-topics? Of "wat-vind-jij-de-lekkerste-cup-a-soup?
pi_174642696
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 07:21 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Mag wel, maar hoeft niet. De meesten hier interesseert dat namelijk niks.
En dan wordt het echt een beetje vervelend als mensen die we hier verder niet kennen allemaal een voor een hun plasje over Iwanius komen doen.
Ga dan in een privé topic die Iewanus hersenloos adoreren.
Grappig eigenlijk: als het om Braddie zou gaan zou alles maar mogen maar over Iewanus mag niemand iets zeggen :')
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_174642777
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:02 schreef Griebus het volgende:

[..]

Ga dan in een privé topic die Iewanus hersenloos adoreren.
Grappig eigenlijk: als het om Braddie zou gaan zou alles maar mogen maar over Iewanus mag niemand iets zeggen :')
Braddie is dan ook een rare kwast.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174642979
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Braddie is dan ook een rare kwast.
Iwanius niet dan :')
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_174643036
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:21 schreef Griebus het volgende:

[..]

Iwanius niet dan :')
Ik vind om 9 uur aan de champagne zitten een wat eigenaardige gewoonte, maar voor de rest lijkt het me gewoon een normale kerel die middels zijn vermogen kan doen wat hij het liefste doet; de hele dag lekker eten en een beetje door Rotterdam stiefelen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174643356
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 07:21 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Mag wel, maar hoeft niet. De meesten hier interesseert dat namelijk niks.
En dan wordt het echt een beetje vervelend als mensen die we hier verder niet kennen allemaal een voor een hun plasje over Iwanius komen doen.
Dit.

Kijk, oorspronkelijk was het zo dat Isabeau een keer aan Iwanius voorgesteld om zijn meer uitvoerige restaurantrecensies een eigen topic te geven, juist omdat Iwanius historisch gezien blijkbaar een beetje een controversieel figuur op FOK! is en de wat exorbitantere maaltijden in het Wat Eten We Vandaag-topic steeds ondergesneeuwd raakte in allerhande gemiep van zowel Iwanius als de mensen die voortdurend zijn posts onder de loep wilden leggen.

Want tegenover een paar mensen die het als een soort levensdoel lijken te zien om Iwanius te 'ontmaskereren' staan in CUL ook heel veel mensen die het gewoon leuk vinden om uitgebreide fotoreportages te zien van restaurants waar ze misschien wel zelf nooit zullen gaan komen. Is Iwanius een beetje een fantast? Jawel. Stelt -ie zich aan? Jawel? Kloppen data soms niet, prijzen soms niet of is er een ander twijfelachtig element te vinden? Heus wel. Maar iemand die zeer stijlvaste fotoreportages van steeds weer nieuwe of vernieuwde horeca in Rotterdam post is iemand die in elk geval een boel buiten de deur eet.

Maar wat er precies exact wel en niet klopt, doet dat er nou werkelijk zoveel toe? Als Iwanius z'n eetavonturen zit aan te dikken of af en toe een loopje met de waarheid neemt, nou én? Hoe afschuwelijk sommigen van jullie het ook vinden: er is geen verbod op liegen op een forum. Als ik morgen in CUL post dat ik van pannenkoeken hou terwijl ik ze helemaal niet lust is dat mij goed recht. Als Iwanius een recensie post en doet alsof -ie vorige week in een restaurant was terwijl het eigenlijk vier maanden geleden was, dan is dat op geen enkele wijze een halsmisdrijf. Dat -ie af en toe op dat soort blunders wordt gewezen is logisch, en we laten het vaak zat staan. Maar zoals we élk topic proberen te behoeden voor paginalang offtopic gezeik, zo geldt dat ook gewoon voor de topics van Iwanius.

Neemt niet weg dat Iwanius helemaal geen heilige status heeft: als -ie qua forumregels over de schreef gaat krijgt -ie net als ieder ander op z'n kop, bij driekwart van zijn ge-emmer in DM's naar ons krijgt -ie een 'je kunt de pot op' van ons terug en zie je iets dat niet in de haak is, maak een TRretje en dan kijken we ernaar. Bijvoorbeeld: Iwanius die andere restaurantbezoekers duidelijk met hun gezicht op de foto zet en erover gaat lopen zeiken: dat pakken we echt wel aan. Iwanius die op zondag in een restaurant zegt te zitten dat op zondag niet open is: niet bepaald banwaardig hè luitjes?

Iwanius kan af en toe best een beetje in de zeik genomen worden, dat roept -ie nou eenmaal over zichzelf af en daar zitten we helemaal niet zo streng bovenop. Maar af en toe een opruimactie in een topic dat wéér lijkt te verzanden in eindeloos gemuts en gewelles/nietes - dat zal af en toe wel eens voorkomen. Zit geen heftig beleid achter, er is geen samenzwering gaande om Iwanius te vriend te houden, het is gewoon hoe het af en toe uitkomt. Deal with it. :)

En vanaf nu graag gewoon weer foto's van hopelijk heel veel uitgevraagd eten en niet teveel stinksigaren. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_174643751
En even hand in eigen boezem: de wazige recensie op verzoek weghalen was inderdaad wat al te drastisch. Mea culpa! Doe ik niet meer, ok? :)

Carry on! :Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_174644183
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:08 schreef minilot het volgende:
En even hand in eigen boezem: de wazige recensie op verzoek weghalen was inderdaad wat al te drastisch. Mea culpa! Doe ik niet meer, ok? :)

Carry on! :Y)
Fijn dit! ^O^
Is dat zo?
pi_174644313
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Dit.

[lap tekst]
Wat een fijne tekst Minilot, goed omschreven
pi_174646123
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Dit.

Kijk, oorspronkelijk was het zo dat Isabeau een keer aan Iwanius voorgesteld om zijn meer uitvoerige restaurantrecensies een eigen topic te geven, juist omdat Iwanius historisch gezien blijkbaar een beetje een controversieel figuur op FOK! is en de wat exorbitantere maaltijden in het Wat Eten We Vandaag-topic steeds ondergesneeuwd raakte in allerhande gemiep van zowel Iwanius als de mensen die voortdurend zijn posts onder de loep wilden leggen.

Want tegenover een paar mensen die het als een soort levensdoel lijken te zien om Iwanius te 'ontmaskereren' staan in CUL ook heel veel mensen die het gewoon leuk vinden om uitgebreide fotoreportages te zien van restaurants waar ze misschien wel zelf nooit zullen gaan komen. Is Iwanius een beetje een fantast? Jawel. Stelt -ie zich aan? Jawel? Kloppen data soms niet, prijzen soms niet of is er een ander twijfelachtig element te vinden? Heus wel. Maar iemand die zeer stijlvaste fotoreportages van steeds weer nieuwe of vernieuwde horeca in Rotterdam post is iemand die in elk geval een boel buiten de deur eet.

Maar wat er precies exact wel en niet klopt, doet dat er nou werkelijk zoveel toe? Als Iwanius z'n eetavonturen zit aan te dikken of af en toe een loopje met de waarheid neemt, nou én? Hoe afschuwelijk sommigen van jullie het ook vinden: er is geen verbod op liegen op een forum. Als ik morgen in CUL post dat ik van pannenkoeken hou terwijl ik ze helemaal niet lust is dat mij goed recht. Als Iwanius een recensie post en doet alsof -ie vorige week in een restaurant was terwijl het eigenlijk vier maanden geleden was, dan is dat op geen enkele wijze een halsmisdrijf. Dat -ie af en toe op dat soort blunders wordt gewezen is logisch, en we laten het vaak zat staan. Maar zoals we élk topic proberen te behoeden voor paginalang offtopic gezeik, zo geldt dat ook gewoon voor de topics van Iwanius.

Neemt niet weg dat Iwanius helemaal geen heilige status heeft: als -ie qua forumregels over de schreef gaat krijgt -ie net als ieder ander op z'n kop, bij driekwart van zijn ge-emmer in DM's naar ons krijgt -ie een 'je kunt de pot op' van ons terug en zie je iets dat niet in de haak is, maak een TRretje en dan kijken we ernaar. Bijvoorbeeld: Iwanius die andere restaurantbezoekers duidelijk met hun gezicht op de foto zet en erover gaat lopen zeiken: dat pakken we echt wel aan. Iwanius die op zondag in een restaurant zegt te zitten dat op zondag niet open is: niet bepaald banwaardig hè luitjes?

Iwanius kan af en toe best een beetje in de zeik genomen worden, dat roept -ie nou eenmaal over zichzelf af en daar zitten we helemaal niet zo streng bovenop. Maar af en toe een opruimactie in een topic dat wéér lijkt te verzanden in eindeloos gemuts en gewelles/nietes - dat zal af en toe wel eens voorkomen. Zit geen heftig beleid achter, er is geen samenzwering gaande om Iwanius te vriend te houden, het is gewoon hoe het af en toe uitkomt. Deal with it. :)

En vanaf nu graag gewoon weer foto's van hopelijk heel veel uitgevraagd eten en niet teveel stinksigaren. :+
Nergens wordt een ban geëist voor Iwanus. Maar gelul in de ruimte vindt de 1 machtig interessant, een ander irriteert het. En tja geen heftig beleid of samenzwering maar wel toegeven dat je toch iets hebt gedaan wat je niet had moeten doen. Zegt genoeg. En dan vervolgens zelf het topic volgooien met offtopic gezever. 2 maten.
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_174646851
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:02 schreef Griebus het volgende:

[..]

Ga dan in een privé topic die Iewanus hersenloos adoreren.

Dat is dit topic dus.
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 oktober 2017 @ 12:46:14 #242
22592 crew  Ole
pi_174646882
Misschien kunnen jullie dit beter in het FB topic zeggen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 25 oktober 2017 @ 12:47:04 #243
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174646911
Door die (onterechte) moderatie-actie is nu bereikt dat het topic helemaal vol staat met offtopic geleuter en er geen recensies meer besproken worden. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174646988
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 12:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is dit topic dus.
Is niet privé makker
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_174647572
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 12:50 schreef Griebus het volgende:

[..]

Is niet privé makker
zeiken of niet ventje...

donder gewoon op als je iets niet wil lezen , zelfs iemand met jouw verstand moet dat kunnen snappen!
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_174648041
Post eigenlijk nooit, maar kan de recensies van Iwanius altijd erg waarderen! Al zouden de tijdstippen niet altijd kloppen, word ik toch lachend wakker bij het bekijken van het topic en iwanius zit al aan de champagne. ^O^ Santé, Iwanius!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:38:18 #247
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_174649214
Oehh nieuwe Iwa bash. Daar moet ik bij zijn. c_/
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_174649446
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:38 schreef hmmmz het volgende:
Oehh nieuwe Iwa bash. Daar moet ik bij zijn. c_/
Doe even een beetje normaal alsjeblieft. Deze situatie mag uiteraard besproken worden maar niet op het niveau van ramproerisme.
Spoilers!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:34:15 #249
62913 Blik
The one and Only!
pi_174650217
Kunnen we het nu weer laten bij recensies van protserige restaurants, extravagante cocktailbars, slechte food-festivals en sigaren bij de koffie. Al dit overige geleuter irriteer ik me mateloos aan
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:48:48 #250
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_174650475
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:08 schreef minilot het volgende:
En even hand in eigen boezem: de wazige recensie op verzoek weghalen was inderdaad wat al te drastisch. Mea culpa! Doe ik niet meer, ok? :)

Carry on! :Y)
Hoezo niet gewoon terugplaatsen dan?

Ik geniet, als Rotterdammer extra, van de rescensies!
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_174650626
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:48 schreef Queens het volgende:

[..]

Hoezo niet gewoon terugplaatsen dan?

Ik geniet, als Rotterdammer extra, van de rescensies!
De licht aangepaste recensie staat er alweer :Y

En vanaf nu dus echt weer gewoon ontopic, afgesproken? ^O^ Klachten kunnen in het feedback-topic, yo! :Y)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 25 oktober 2017 @ 17:04:11 #252
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_174652403
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Doe even een beetje normaal alsjeblieft. Deze situatie mag uiteraard besproken worden maar niet op het niveau van ramproerisme.
Ik waardeer Iwa wel hoor. Wil best een keer met hem een sigaartje gaan roken.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:42:37 #253
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_174668962
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:55 schreef minilot het volgende:

[..]

De licht aangepaste recensie staat er alweer :Y

En vanaf nu dus echt weer gewoon ontopic, afgesproken? ^O^ Klachten kunnen in het feedback-topic, yo! :Y)
^O^
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_174690394
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 08:43 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb hem echt nog nooit gezien. Misschien in zo'n possetje-topic? Of een van de 27 "ik-heb-al-6-dagen-kipfilet-uit-de-diepvries-op-het-aanrecht-liggen-kan-ik-het-nog-eten-topics? Of "wat-vind-jij-de-lekkerste-cup-a-soup?
_O-
pi_174690423
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:02 schreef Griebus het volgende:

[..]

Ga dan in een privé topic die Iewanus hersenloos adoreren.
Grappig eigenlijk: als het om Braddie zou gaan zou alles maar mogen maar over Iewanus mag niemand iets zeggen :')
Er wordt vaak genoeg kritiek geplaatst, maar dat hoeft toch niet keer op keer?

Dit topic gaat over zijn reviews. Als dat jou niet bevalt, waarom kom je dan telkens terug?
pi_174690605
Iwanius, wat is eigenlijk je beste (sterren)restaurantervaring geweest?

Wat dat toevallig Restaurant Gordon Ramsay? Herinner me dat je daar bijzonder positief over was.
pi_174691886
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 13:27 schreef kies.een.gebruikersnaam12 het volgende:
Iwanius, wat is eigenlijk je beste (sterren)restaurantervaring geweest?

Wat dat toevallig Restaurant Gordon Ramsay? Herinner me dat je daar bijzonder positief over was.
Volgens mij was dat de enige die 10/10 had inderdaad
pi_174763432
Bij die 'bolle" heb ik ooit 10/10 gegeten maar nooit dat moment op beeld vastgelegd. Zal dat in de laatste serie doen van deze reeks.



Restaurant Indonesia aan het Rodezand sluit na 42 jaar zijn deuren.



© Cityguide Rotterdam.

Morgenavond,dinsdag 31 oktober 2017, zal voor het laatst het befaamde Indonesisch Rotterdams restaurant "Indonesia" , open zijn aangezien men er na 42 jaar de brui aangeeft. Het heeft ook geen zin om nog proberen een tafel te reserveren aangezien sedert de aankondiging het restaurant al vol is geboekt door trouwe gasten van het eerste uur.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2017 19:33:59 ]
pi_174763767
Geen Indonesia meer :'(
Spoilers!
  maandag 30 oktober 2017 @ 20:39:22 #260
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174765575
Ik kan er niet mee zitten.
pi_174766122
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:39 schreef RobinOok het volgende:
Ik kan er niet mee zitten.
Nee, maar daar heb jij volgens mij sowieso weinig last van. :)
Is dat zo?
pi_174766407
:B

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2017 21:11:23 ]
  maandag 30 oktober 2017 @ 21:35:34 #263
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174767185
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:59 schreef Smallish het volgende:

[..]

Nee, maar daar heb jij volgens mij sowieso weinig last van. :)
Klopt. Weinig last van valse sentimenten.
pi_174782928



De buitenkant van Mario de Ridder zijn nieuw Peruaans 'fushion' eethuisje.



De setting als je binnenkomt.



Tafeltjes vlakbij de keuken.




Menukaarten


De obers vertellen wat hun hoofdgerechten/specialiteiten zijn dus "verrassing."

Elke dag tussen 12:00 uur en 14:00 uur geopend en tussen 17:00 uur en 22:00 uur.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2017 20:18:50 ]
pi_174782970
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:15 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De buitenkant van Mario de Ridder zijn nieuw Peruaans 'fushion' eethuisje.


[ afbeelding ]
Tafeltjes vlakbij het buitenraam


[ afbeelding ]
De rest van de toko waar nog een hoop gereed moet worden gemaakt. Achterin de keuken.


Wordt vervolgd
Sorry maar wat is dit voor verkapte reclame?
pi_174783056
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:15 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De buitenkant van Mario de Ridder zijn nieuw Peruaans 'fushion' eethuisje.


[ afbeelding ]
Tafeltjes vlakbij het buitenraam


[ afbeelding ]
De rest van de toko waar nog een hoop gereed moet worden gemaakt. Achterin de keuken.


Wordt vervolgd
Ik zie geen eten?
Make my day!
pi_174790738
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:15 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De buitenkant van Mario de Ridder zijn nieuw Peruaans 'fushion' eethuisje.


[ afbeelding ]
Tafeltjes vlakbij het buitenraam


[ afbeelding ]
De rest van de toko waar nog een hoop gereed moet worden gemaakt. Achterin de keuken.


Wordt vervolgd
Blijkt dat je in dit topic geen kritiek mag hebben op de heilige, maar man man man.. wat een kansloos figuur ben jij toch.
Nee kotsen op bijv. een de Buik van vanwege verkapt reclame maken. Waar moeten we deze foto's onder scharen dan? Het gaat bij jou toch altijd om het eten? Waar is de recensie waar je jezelf helemaal dicht hebt gegeten?
pi_174792674
Iwanius kennende zal hij het zeker melden als het eten tegenvalt. Ik zie de reclame er niet van in voorlopig. Dit is niet vergelijkbaar met De Buik.

Er worden hier wel vaker nieuwsberichten geplaatst over Rotterdamse horeca zonder dat er gegeten wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 31-10-2017 22:46:22 ]
Spoilers!
pi_174796185
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Iwanius kennende zal hij het zeker melden als het eten tegenvalt. Ik zie de reclame er niet van in voorlopig. Dit is niet vergelijkbaar met De Buik.

Er worden hier wel vaker nieuwsberichten geplaatst over Rotterdamse horeca zonder dat er gegeten wordt.
:')
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_174796535
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Iwanius kennende zal hij het zeker melden als het eten tegenvalt. Ik zie de reclame er niet van in voorlopig. Dit is niet vergelijkbaar met De Buik.

Er worden hier wel vaker nieuwsberichten geplaatst over Rotterdamse horeca zonder dat er gegeten wordt.
Wat voegt het aan het topic toe dan volgens jou?
Ik mag dus ook een topic gaan openen met plaatjes van nieuwe restaurants?
pi_174796565
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:15 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De buitenkant van Mario de Ridder zijn nieuw Peruaans 'fushion' eethuisje.


[ afbeelding ]
Tafeltjes vlakbij het buitenraam


[ afbeelding ]
De rest van de toko waar nog een hoop gereed moet worden gemaakt. Achterin de keuken.


Wordt vervolgd
Wat een toffe muurschildering! O+

Maar inderdaad, we zien hier vooral op het eten te wachten! :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_174796569
Er zijn weer een paar mensen goed mad dat Iwanius dingen plaatst waar zij niet akkoord mee zijn :D
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174797031
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 07:39 schreef Ludachrist het volgende:
Er zijn weer een paar mensen goed mad dat Iwanius dingen plaatst waar zij niet akkoord mee zijn :D
Misschien moeten we een commissie van users oprichten waar users aan kunnen voorleggen wat ze op het internet willen plaatsen.
Spoilers!
pi_174797313
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 07:34 schreef lighted het volgende:

Wat voegt het aan het topic toe dan volgens jou?
Ik mag dus ook een topic gaan openen met plaatjes van nieuwe restaurants?
Ja hoi! Ik heb net gisteren Further Back in Time for Dinner (een werkelijk briljante BBC serie) af gekeken en in de laatste aflevering kwamen nieuwe trends aan het woord en werd gezegd dat Peruaans eten heel erg in opkomst was. En ik vroeg me af of je dat in Nederland ook zou hebben. En warempel, ik krijg per direct mijn antwoord. Van Iwanius O+ Dus voor mij voegde dit absoluut iets toe *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 1 november 2017 @ 11:49:28 #275
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174800268
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 07:34 schreef lighted het volgende:

Wat voegt het aan het topic toe dan volgens jou?
Ik mag dus ook een topic gaan openen met plaatjes van nieuwe restaurants?
Nee, daar is een ander topic voor:
CUL / CULinair nieuws #1
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174810506
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Iwanius kennende zal hij het zeker melden als het eten tegenvalt. Ik zie de reclame er niet van in voorlopig. Dit is niet vergelijkbaar met De Buik.

Er worden hier wel vaker nieuwsberichten geplaatst over Rotterdamse horeca zonder dat er gegeten wordt.
Precies en daarbij had ik zelfs al diverse keren gemeld dat mijn eigen centrale topic naast eten ook de plek is van de laatste nieuwtjes op horeca-gebied en daar valt dit soort pre-nieuws aankondigingen ook onder, die ik af en toe in het algemene nieuws topic plaatste maar nu dus gewoon in mijn eigen topic.

Ik heb trouwens met nieuw beeldmateriaal de post ge-update. Alleen het eten ontbreekt nog maar dat komt wel als ik er gegeten heb. Voor nu ben ik niet echt ervan onder de indruk maar dat kan altijd nog veranderen.
pi_174813025
quote:
6s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:21 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Precies en daarbij had ik zelfs al diverse keren gemeld dat mijn eigen centrale topic naast eten ook de plek is van de laatste nieuwtjes op horeca-gebied en daar valt dit soort pre-nieuws aankondigingen ook onder, die ik af en toe in het algemene nieuws topic plaatste maar nu dus gewoon in mijn eigen topic.

Ik heb trouwens met nieuw beeldmateriaal de post ge-update. Alleen het eten ontbreekt nog maar dat komt wel als ik er gegeten heb. Voor nu ben ik niet echt ervan onder de indruk maar dat kan altijd nog veranderen.
Hebben ze cavias op het menu staan?
pi_174813249
Wel heel benieuwd of het eten goed is! Gek op Peruaans eten. O+
pi_174816800
Loopt die mapangpang nog steeds vrij rond door Rotterdam!!!
  woensdag 15 november 2017 @ 23:44:11 #280
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_175101971
Komen er nog reviews over Bossche restaurants? En ben je bij Kas wezen eten?
pi_175111510
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:15 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De buitenkant van Mario de Ridder zijn nieuw Peruaans 'fushion' eethuisje.


[ afbeelding ]
De setting als je binnenkomt.


[ afbeelding ]
Tafeltjes vlakbij de keuken.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Menukaarten


De obers vertellen wat hun hoofdgerechten/specialiteiten zijn dus "verrassing."

Elke dag tussen 12:00 uur en 14:00 uur geopend en tussen 17:00 uur en 22:00 uur.

niet best hoor die prijzen...
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_175130535


Waar?


© Irene Van Guin 2017.



Huson Rotterdam
Scheepstimmermanslaan 14
3011 BS Rotterdam

Wat at /dronk je?


Amuse. Bwah. iets met aardappelpuree/mostert combo,pitten en nog wat wat ik mij niet meer kan herinneren.



Zalmsoftshell krab en zoute kletskop en een glas Loosen riesling wijn. Lekker.



Zeebaarskumquat & Unger grune Veltliner wijn.Erg,erg lekker.



Dimsum met een Piemonte.Lekker zowel in combinatie als los van elkaar.



Parma ham met sardine en een glas Verdechio.Tja, beetje goedkoop smakend
en uitziend. Maar oke.



Risotto en 2 soorten inktvis & Rioja wit. Prima.



Volle stevige rode wijn met rijp fruit en een mooie aardse toets in de neus.
Erg blij deze bestelt te hebben.



Iberisch varken. Erg,erg lekker.



Tarbot. Goed gegaard, smaakvol en dus lekker.


Note: En toen was de batterij van mijn mobiel leeg. :') |:( waardoor je
dus nog twee gangen mist van het 10 gangen gebeuren dat Huson voor de
maanden oktober-november en december voor de lunch als diner heeft.

Impressies / Of op aanmerkingen

Ik was bij Huson een jaar of 4-5 al eerder geweest en toen niet onder de indruk van het eten daar en de misplaatste arrogantie van de eigenaresse? die deed alsof Huson je-van-het was terwijl elke culinaire smulpaap die wel een en ander gewend is,na 1 blik op de kaart zag dat het een hoop poeha was en weinig substantie.

Goed, Harry, hoe was het eten nu en alles erom heen?

Goed, zoals je kon lezen onder de getoonde foto's. Beter dan verwacht eigenlijk en zijn geld wel waard. I.i.g. stukken beter dan bij het laatste bezoek aan In den Rustwat. En die vrouwelijke eigenaresse? zag ik niet.

Cijfer:


8-
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2017 12:40:06 ]
pi_175572269
Ziet er goed uit, wacht met smart op de volgende update
pi_175928672
Even een schaamteloze kick... Ik ben toe aan nieuwe extravagante eetfoto's met een sigaar er naast.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_175928882
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:10 schreef stavromulabeta het volgende:
Even een schaamteloze kick... Ik ben toe aan nieuwe extravagante eetfoto's met een sigaar er naast.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt geluk!

quote:
6s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:55 schreef Iwanius het volgende:
Vanavond lekker op niveau eten. :s)
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175996971



© Google App 2017.


Waar?


© Thoughfull Blog 2017.


Feestelijk gedekte tafel met dit jaar kandelaren erop i.c.m.het overige tafelzilver want "zo heurt 't.



Closeup van de borden/kopjes voor: opwarmertje,voorgerecht,hoofdgerecht en toetje.



De eerste wijn voor bij de soep. Prima.


Romige bisque van zeekreeften.



Schaal met stukken kreeft (zonder schil) en o.a. kwarteleitjes.



Een goed gevuld bordje, al zeg ik het zelf met een lichte mostert-mayo saus.



De wijn voor bij het hoofdgerecht. Prima wijntje die erbij past.



De tafel met de ontstoken kaarsen en bijbehorende schalen.



Wederom een goed gevuld bordje al zeg ik het zelf.



Het toetje: 2 verschillende soorten ijs met een aardbeien compôte en bijbehorende saus.


Iedereen was tevreden en voldaan en ik kreeg complimenten voor de bereiding van alles i.c.m. de aankleding waarna een ieder afscheid nam en huiswaarts keerde. "Miep' en moi deden even samen de afwas,daarna even ons opgefrist en was het tijd vanwege "Miep's" Millennial leeftijd om weer eens te gaan clubben i.c.m.alle bijbehorende drank. Gewoon omdat het kerstavond was!
pi_175998666
quote:
3s.gif Op maandag 25 december 2017 18:52 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
© Google App 2017.


Waar?

[ afbeelding ]
© Thoughfull Blog 2017.

[ afbeelding ]
Feestelijk gedekte tafel met dit jaar kandelaren erop i.c.m.het overige tafelzilver want "zo heurt 't.


[ afbeelding ]
Closeup van de borden/kopjes voor: opwarmertje,voorgerecht,hoofdgerecht en toetje.


[ afbeelding ]
De eerste wijn voor bij de soep. Prima.

[ afbeelding ]
Romige bisque van zeekreeften.


[ afbeelding ]
Schaal met stukken kreeft (zonder schil) en o.a. kwarteleitjes.


[ afbeelding ]
Een goed gevuld bordje, al zeg ik het zelf met een lichte mostert-mayo saus.


[ afbeelding ]
De wijn voor bij het hoofdgerecht. Prima wijntje die erbij past.


[ afbeelding ]
De tafel met de ontstoken kaarsen en bijbehorende schalen.


[ afbeelding ]
Wederom een goed gevuld bordje al zeg ik het zelf.


[ afbeelding ]
Het toetje: 2 verschillende soorten ijs met een aardbeien compôte en bijbehorende saus.


Iedereen was tevreden en voldaan en ik kreeg complimenten voor de bereiding van alles i.c.m. de aankleding waarna een ieder afscheid nam en huiswaarts keerde. "Miep' en moi deden even samen de afwas,daarna even ons opgefrist en was het tijd vanwege "Miep's" Millennial leeftijd om weer eens te gaan clubben i.c.m.alle bijbehorende drank. Gewoon omdat het kerstavond was!
Eindelijk weer een update! :)
pi_176001654
quote:
3s.gif Op maandag 25 december 2017 18:52 schreef Iwanius het volgende:

[ afbeelding ]
De wijn voor bij het hoofdgerecht. Prima wijntje die erbij past.


Die hadden wij voor kerstavond ook bij de Appie gehaald. Hebben we weggepleurd.
  Moderator dinsdag 26 december 2017 @ 09:01:44 #289
236264 crew  capricia
pi_176006582
quote:
13s.gif Op maandag 25 december 2017 22:52 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Die hadden wij voor kerstavond ook bij de Appie gehaald. Hebben we weggepleurd.
Deze?
https://www.ah.nl/producten/product/wi152294/chateau-la-marzenac

Oh. Jammer.
Definitely not CIA
  dinsdag 26 december 2017 @ 09:57:10 #290
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_176007413
quote:
10 euro voor een industriewijn betalen. Geef het dan aan een goed doel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_176100211
Dit was wel weer genoeg offtopic luitjes.
Spoilers!
pi_176119555
Zoals ik zei, dat was wel weer genoeg off topic.
Spoilers!
  vrijdag 29 december 2017 @ 20:37:24 #293
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_176124117
Neemt Chez Iwanius al reserveringen aan? Graag 1 plek op de wachtlijst.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_176124448
Iwanius, ik lees al je posts en al je topics met veel plezier, maar ik moet nu toch wel even zeggen dat dat tafelkleed echt verschrikkelijk is.

Verder erg leuke posts en over twee weken als ik in Rotterdam ben kijk ik je topic nog eens na.
-nee-
pi_176612134
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 09:01 schreef capricia het volgende:

Deze?
Chateau-la-marzenac.

Oh. Jammer.
Grappig want ik heb 'm al een tijdje in huis ( 2 kisten) en koop nooit wijn bij AH. Maar goed, schijnbaar wordt het ook aan supermarkten e.d. geleverd tegenwoordig.



(Pop-up) Oysterclub Rotterdam heeft vergunning nog steeds niet rond vanwege...




Na de teloorgang van Club Cinema was de hoek waar ook horeca bar Sorbonne is gevestigd een dooie plek. ( om de hoek zit Asian Glories en de V&D parkeergarage). Nu is de bedoeling om daar nieuw leven in te brengen d.m.v.een oesterbar/club genaamd " OysterClub Rotterdam ". De club zou begin januari 2018 open gaan alleen is nu al enkele dagen/weken dicht vanwege het simpele feit dat men de vergunningen nog steeds niet rond heeft met de Gemeente Rotterdam.

Vergunning niet rond? Dat moet toch geen probleem zijn als het algemene Rotterdams beleid is om de stad Rotterdam zo levendig en modern mogelijk wil houden, en leegstand wil tegengaan?Klopt alleen er is 1 probleem met de zonen van voormalig Harbor club oprichter John de Jong. Tijdje terug was er dus in Amsterdam een gedoe waardoor men in Rotterdam nu erg huiverig is om zo maar eventjes een vergunning af te geven aan deze zonen van...

En ondertussen lopen de kosten gewoon op want: De zaak staat er goed en wel bij,personeel is ingekocht,voorraden zijn daar en het opgehaalde geld slinkt langzaam weg want huur-gast&licht e.d. gaat gewoon door terwijl er nog geen gasten en dus inkomsten zijn.

De zaak zelf al gezien hebbende inclusief de kaart zeg ik dat dit niet echt bijzonder is. Oh ja, men heeft goede champagnehuizen en verder prima gerechten maar...het komt met een prijs. Zeg maar brasserie opzet en sterrenprijzen. Beetje HUGH Rotterdam met dien verstande dat deze een echte 'sjieke' loungeclub uitstraling heeft en de Oysterbarclub niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2018 15:20:52 ]
pi_176612950
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:16 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Grappig want ik heb 'm al een tijdje in huis ( 2 kisten) en koop nooit wijn bij AH. Maar goed, schijnbaar wordt het ook aan supermarkten e.d. geleverd tegenwoordig.

[ afbeelding ]

(Pop-up) Oysterclub Rotterdam heeft vergunning nog steeds niet rond vanwege...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Na de teloorgang van Club Cinema was de hoek waar ook horeca bar Sorbonne is gevestigd een dooie plek. ( om de hoek zit Asian Glories en de V&D parkeergarage). Nu is de bedoeling om daar nieuw leven in te brengen d.m.v.een oesterbar/club genaamd " OysterClub Rotterdam ". De club zou begin januari 2018 open gaan alleen is nu al enkele dagen/weken dicht vanwege het simpele feit dat men de vergunningen nog steeds niet rond heeft met de Gemeente Rotterdam.

Vergunning niet rond? Dat moet toch geen probleem zijn als het algemene Rotterdams beleid is om de stad Rotterdam zo levendig en modern mogelijk wil houden, en leegstand wil tegengaan?Klopt alleen er is 1 probleem met de zonen van voormalig Harbor club oprichter John de Jong. Tijdje terug was er dus in Amsterdam een gedoe waardoor men in Rotterdam nu erg huiverig is om zo maar eventjes een vergunning af te geven aan deze zonen van...

En ondertussen lopen de kosten gewoon op want: De zaak staat er goed en wel bij,personeel is ingekocht,voorraden zijn daar en het opgehaalde geld slinkt langzaam weg want huur-gast&licht e.d. gaat gewoon door terwijl er nog geen gasten en dus inkomsten zijn.

De zaak zelf al gezien hebbende inclusief de kaart zeg ik dat dit niet echt bijzonder is. Oh ja, men heeft goede champagnehuizen en verder prima gerechten maar...het komt met een prijs. Zeg maar brasserie opzet en sterrenprijzen. Beetje HUGH Rotterdam met dien verstande dat deze een echte 'sjieke' loungeclub uitstraling heeft en de Oysterbarclub niet.
De iwaniusgod is terug
pi_176738556
Ja, maar vind het erg karig gesteld met zijn updates. Lijkt of hij geen zin meer heeft.
pi_176746804
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 14:41 schreef rmrt2010 het volgende:
Ja, maar vind het erg karig gesteld met zijn updates. Lijkt of hij geen zin meer heeft.
Lijkt sowieso een beetje de tendens op Fok!
  zondag 25 februari 2018 @ 00:48:36 #299
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_177429065
Ga je nog wel eens uit eten in andere tenten dan wat je post in het 'wat eten we vandaag' topic?
Beetje meer classy?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_177523825


Waar?


Ⓒ restaurant Mon.




Restaurant Mon (B)
Sint-Aldegondiskaai 30
2000 Antwerpen, Belgie.

Wat at /dronk je?




Van de zomer tijdens ons "Frans" lange weekend hier geweest en beviel goed, maar niet echt bijzonder. Voor een keertje zo een "RobinOok"collage gemaakt om te zien of het bevalt. Wie zal het zeggen. Sowieso vind ik dat je in Belgie culinair beter uit bent dan in Nederland,maar goed dat is ook niet verrassend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')