abonnement Unibet Coolblue
pi_168062918
Ik begin mij nu wel af te vragen of TS wel geschikt is om een hond te hebben.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_168062996
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:49 schreef schommelstoel het volgende:
Ik begin mij nu wel af te vragen of TS wel geschikt is om een hond te hebben.
Nu pas?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168063096
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:44 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Heb ik een paar keer gedaan. Dat ik mepte op zijn hok, hem intimideerde met mijn ogen. Een tik tegen zijn neus uitdeel. De laatste tijd hapt hij naar mijn hand als ik een tik uitdeel.

Ik zou hem eens een serieuze mep moeten geven ipv een tik op zijn neus
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:49 schreef schommelstoel het volgende:
Ik begin mij nu wel af te vragen of TS wel geschikt is om een hond te hebben.
Oké uhm, TS, hoe oud ben je eigenlijk!!?

Ik denk nogmaals dat je beter je vader zelf voor die laat zorgen.
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_168063126
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Een hersentumor geeft niet dit gedrag, maar 'zomaar ineens'. Dit is geen pijn reactie.

3 keer per dag lopen en watspelen is idd niet voldoende voor een border collie, die moeten 'werken'.
Toch een klein advies voor de ts, als je thuis bent geef de hond dan geen eten uit zijn bak, maar uit je hand en alleen voor goed uitgevoerde opdrachten, laat hem werken voor zijn eten.
Niet omkopen met eten, je hond vertoond wat ze 'baknijd' noemen, echt werken voor de kost. En geen frisbee speeltjes meer! Dat is iets waar hij 'baknijd' bij vertoond.
Iedereen werkt, dus soms moet hij leren om uren alleen te zijn.

De typische weekdag is als volgt..

Om 7u ochtendwandeling van 20 min (vrijdag + het weekend staat hij later op). Daarna gaan we naar het werk.

Om 12u een half uur met de gepensioneerde buren, rond 16u ben ik thuis (20 min frisbee). Om 18u een half uur met mijn moeder wandelen.

20u weer 20 min frisbee en om 22u een half uur avondwandeling. Daarna slapen.

Ik weet dat hij veel aandacht nodig heeft maar we zijn ook maar mensen.
pi_168063254
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:48 schreef Antaris het volgende:
Is het een mannetje? Zo ja, is hij ook gecastreerd?
Idd een mannetje. Als man willen mijn vader en ikzelf het hem niet aandoen om hem te castreren.

Ik vind dat iets vreselijks. Je pakt hem zo zijn mannelijkheid af.

Je hoort wel vaker dat testosteron maakt dat een hond dominant is. Maar ik denk dat hij daarmee om kan leren gaan.

We willen geen hond die tam is omdat we met zijn hormoonhuishouding hebben geknoeid
pi_168063345
quote:
15s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:54 schreef Mr.Galaxy. het volgende:

[..]


[..]

Oké uhm, TS, hoe oud ben je eigenlijk!!?

Ik denk nogmaals dat je beter je vader zelf voor die laat zorgen.
Ik kreeg als kind ook serieus billenkoek als ik wat verkeerd deed.

Het heeft een pedagogisch doel.
Meestal volstaat een tik, maar als het kind/de hond je straf niet respecteert moet je zwaarder straffen om respect af te dwingen.

Zie ik dat verkeerd?
pi_168063431
Maar?
pi_168063450
Jij bent duidelijk niet de leider van de roedel. Typisch Caesar Milan gevalletje. Hulp zoeken is het devies.
pi_168064004
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:59 schreef sweet_symphony het volgende:
Idd een mannetje. Als man willen mijn vader en ikzelf het hem niet aandoen om hem te castreren.

Ik vind dat iets vreselijks. Je pakt hem zo zijn mannelijkheid af.

Je hoort wel vaker dat testosteron maakt dat een hond dominant is. Maar ik denk dat hij daarmee om kan leren gaan.

We willen geen hond die tam is omdat we met zijn hormoonhuishouding hebben geknoeid
Daar gaat hij idd prima mee om. Mensen bijten enzo. Niks aan de hand!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168064465
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:02 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Ik kreeg als kind ook serieus billenkoek als ik wat verkeerd deed.

Het heeft een pedagogisch doel.
Meestal volstaat een tik, maar als het kind/de hond je straf niet respecteert moet je zwaarder straffen om respect af te dwingen.

Zie ik dat verkeerd?
Oké, maar jouw aanpak werkt dus niet, behalve averechts dan, ik zou een professional inschakelen, met die hond op gehoorzaamheidstraining en anders dat dier gewoon aan je pa over laten! Je kunt die hond immers niet dwingen een band met jou te hebben, hij kent je kennelijk amper.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Galaxy. op 12-01-2017 04:32:22 ]
With a Song in my heart and a smile on my face...
  woensdag 11 januari 2017 @ 22:42:42 #36
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_168064706
Schopje naar F&F.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_168065197
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:02 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Ik kreeg als kind ook serieus billenkoek als ik wat verkeerd deed.

Het heeft een pedagogisch doel.
Meestal volstaat een tik, maar als het kind/de hond je straf niet respecteert moet je zwaarder straffen om respect af te dwingen.

Zie ik dat verkeerd?
Ja, heel erg verkeerd zelfs. Zo gaat het aflopen met jij in het ziekenhuis.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168066952
Ehhh.. je bent maar enkele maanden per jaar in het land. Ik denk dat je hond je niet als baas ziet (ik neem aan dat je vader voor hem zorgt) dus hij ziet je vader als baas.
Jij bent die man die af en toe langs komt. (Hoor je wel bij de roedel?)

De trimster is geen arts.
Laat de hond eens nakijken door een da. Plotsling veranderd gedrag heeft vaak een oorzaak.

De manier van aanpakken die je nu probeert werkt niet. Jij staat te schreeuwen en tikken uit te delen en je hond gaat het gevecht aan om te kijken wie de baas is. Dat gaat dus niet de goede kant op.
Neem contact op met een goede hondentrainer en vraag hulp met het aanpakken van dit probleem. Door zelf te blijven experimenteren verlies je tijd en word de kans op escalaties veel groter met alle gevolgen van dien.

Je vader heeft geen problemen met de hond dus de logische redenatie is dat het aan jou aanpak ligt.

Succes ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_168067141
Vraag me ook af hoe TS het in vredesnaam voor elkaar krijgt om een bordercollie agressief te krijgen naar hem toe. Als er één rashond is die makkelijk in de omgang met mensen is, is het wel een bordercollie. Er zijn er maar weinig die nóg zachter zijn qua karakter. Het is nota bene van nature een hond om de kudde schapen bijeen te drijven, niet eens een jachthond .

Fucking BETA :')
  donderdag 12 januari 2017 @ 00:16:58 #40
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168067688
Moet wel een beetje lachen om dit topic...
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168067698
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2017 00:16 schreef Villas__Rubin het volgende:
Moet wel een beetje lachen om dit topic...
Hoe meer ik lees, hoe meer medelijden ik krijg met de hond ;(
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168067808
Hij gaat dan ook totaal verkeerd om met zijn hond. Ga aub snel op cursus voordat het dier helemaal doorslaat
<hr>
pi_168067853
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 00:29 schreef Dawnbreaker het volgende:
Hij gaat dan ook totaal verkeerd om met zijn hond. Ga aub snel op cursus voordat het dier helemaal doorslaat
Dit inderdaad, zorg voor hulp, als je hem blijft slaan of bangmaken gaat het een keer mis.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_168067933
Ik hoop echt dat TS iets wijzer is geworden door de adviezen die hier zijn gegeven.
Arm beest .
pi_168067963
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 00:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dit inderdaad, zorg voor hulp, als je hem blijft slaan of bangmaken gaat het een keer mis.
Die "foute" reclames onder sommige topics, echt waar :') x10

pi_168068192
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 00:42 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Die "foute" reclames onder sommige topics, echt waar :') x10

[ afbeelding ]
Hahaha die ruiken geld in dit topic.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 12 januari 2017 @ 01:14:29 #47
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168068288
Je kan duidelijk niet met de hond omgaan, ik vind overigens dat ie voor een bordercollie helemaal niet veel beweging krijgt, zeker niet als ie tussendoor in een ren moet in de tuin. Met een border moet je werken, die moet je bezig houden, dat weet je toch als je er een aanschaft?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_168068391
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 01:14 schreef oh-oh het volgende:
Je kan duidelijk niet met de hond omgaan, ik vind overigens dat ie voor een bordercollie helemaal niet veel beweging krijgt, zeker niet als ie tussendoor in een ren moet in de tuin. Met een border moet je werken, die moet je bezig houden, dat weet je toch als je er een aanschaft?
Zou die hond ook niet enorm gefrustreerd raken van een frisbee spelen aan de lijn?
Arme ding kan er niet eens voluit achteraan rennen.
  donderdag 12 januari 2017 @ 01:44:15 #49
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168068538
Ook dat, daar kan ie helemaal niks mee, en dan is het zo een energiek ras, mag ie bewegen, raakt ie er alleen maar opgefokt van :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_168068572
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 01:24 schreef mootie het volgende:

[..]

Zou die hond ook niet enorm gefrustreerd raken van een frisbee spelen aan de lijn?
Arme ding kan er niet eens voluit achteraan rennen.
Dat vroeg ík me dus ook af. Is een beetje alsof je een kind een snoepje voor zijn neus houdt en het net voordat hij het kan pakken snel weg neemt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')